دکتر عادل عطارزاده (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر عادل عطارزاده

ایشان تاکنون 21 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

‏عوارض عمل فمتولیزیک چشم چیست؟

عمل فمتولیزیک چشم (Femto-LASIK) روش جراحی لیزیک برای اصلاح اختلالات بینایی مانند نزدیک ‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است. هرچند این روش می‌تواند تا حد زیادی بینایی را بهبود ببخشد و نیاز به عینک و لنزهای تماسی را کمتر کند اما در برخی موارد ممکن است با عوارضی همراه باشد.

1 ماه پیش

ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک چقدر امکان دارد؟

ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک از عوارض نادر این روش جراحی است که ممکن است در برخی موارد دیده شود. تغییرات قرنیه، عوارض پس از عمل، عوامل خارجی مانند عفونت یا وجود مشکلات قبل عمل، خطای انسانی پزشک، پیر چشمی یا التهاب و عفونت ممکن است باعث ضعیف شدن چشم بعد از این عمل اصلاحی شوند. در صورتی که بعد لیزیک دچار ضعف بینایی شدید بهتر است به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

1 ماه پیش

آیا سن مناسب برای عمل لیزیک چشم را می دانید؟

انتخاب زمان و سن مناسب برای عمل لیزیک چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله پایداری بینایی، سن، شرایط زندگی و تغییرات طبیعی چشم در طول زمان. برخی چشم پزشکان توصیه می‌کنند که عمل لیزیک در سنین بالاتر، معمولا بعد از 18 تا 21 سالگی انجام شود، زیرا در این سنین قرنیه چشم به طور کامل رشد کرده و پایدار می‌شود.

1 ماه پیش

شماره چشم برای عمل لیزیک باید چند باشد؟ حداقل و حداکثر نمره چشم

برای انجام عمل لیزیک، شماره چشم مناسب بستگی به نوع مشکل دید در هر فرد دارد. به طور معمول، برای نزدیک بینی می‌تواند بین 1 تا 10 دیوپتر، برای دوربینی معمولاً بین 1 تا 6 دیوپتر و برای آستیگماتیسم معمولاً بین 0.5 تا 6 دیوپتر مناسب باشد. انتخاب شماره چشم مناسب توسط پزشک و بر اساس ارزیابی‌های دقیق تعیین می‌شود.

1 ماه پیش

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم چه زمانی است؟

بهترین فصل برای عمل لیزیک چشم وجود ندارد و هر زمانی که از نظر چشم پزشک مناسب باشد می‌توانید عمل را انجام دهید. البته در مواردی ممکن است بین فصل‌ها تفاوتی هم باشد.

1 ماه پیش

پیر چشمی چیست؟ علائم، علت و درمان آن

علائم پیر چشمی معمولا بعد از ۴۰ سالگی ضاهر می‌شود. این افراد در مشاهده اجسام نزدیک مشکل داشته و اجسام دور را واضح می‌بینند. با استفاده از عینک، لنز، جراحی یا کاشت لنز می‌توان این مشکل را اصلاح کرد.

2 سال پیش

انحراف چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

انحراف چشم یا لوچی نوعی بیماری چشم شایع به خصوص در کودکان است که باعث می‌شود یکی از چشم‌ها یا هر دو کمی بچرخند. عدم درمان این بیماری می‌تواند عواقبی مانند تنبلی چشم داشته باشد. جراحی تا ۹۹٪ این بیماری را درمان می‌کند.

2 سال پیش

رتینوبلاستوما، از علائم تا روش های درمانی!

رتینوبلاستوما نوعی سرطان چشم است که در شبکیه چشم ایجاد می‌شود. این بیماری بیشتر در کودکان زیر ۵ سال ایجاد می‌شود و در یک‌سوم موارد ارثی است. چشم گربه‌ای یا برق زدن چشم در نور فلاش یا نور کم از علائم اصلی این تومور چشمی است.

2 سال پیش

همه چیز در مورد سرطان ملانوم داخل چشم!

ملانوم چشمی یکی از انواع وخیم سرطان چشم است. این سرطان در لایه میانی چشم ایجاد می شود و به همین دلیل تشخیص آن کمی دشوار است. تغییرات غیر عادی چشم، قرمزی یل تورم چشم، نقطه تیره روی عنبیه یا نقطه سفید در مرکز چشم و کاهش بینایی یا تاری دید از علائم این بیماری هستند.

2 سال پیش

همه چیز درباره سرطان چشم

سرطان چشم بیماری نادری است که در چشم پلک ایجاد می‌شود. درد چشم، مشکل بینایی یا تاری دید و برق زدن چشم در نور از جمله علائم این بیماری است. این بیماری تا حد زیادی قابل درمان است و نرخ بقای ۵ ساله‌ی بالایی دارد.

2 سال پیش

گل مژه: انواع گل مژه چشم، راه های درمان خانگی و دارویی!

گل مژه در اثر یک باکتری ایجاد می‌شود که منجر به عفونت ورم در داخل یا خارج پلک می‌شود. اگر این ورم عموما بعد از 3 روز از بین می‌رود.

2 سال پیش

قوز قرنیه | علل، علائم، تشخیص و درمان بیماری کراتوکونوس

قوز قرنیه یا کراتوکونوس باعث نازک‌شدن قرنیه و تغییر شکل آن به حالت مخروطی می‌شود. اگر بیماری پیشرفت کند باعث زخمرقرنیه و حتی نابینایی می‌شود.

2 سال پیش