رژیم تخم مرغ چیست و چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رژیم تخم مرغ از رژیم‌های لاغری است که از ضعیف شدن و از بین رفتن ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند. این رژیم کاهش وزن زیادی را باعث می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

رژیم غذایی تخم مرغ

چاقی یکی از معضلات دنیای مدرن امروزی است که عوارض ناشی از آن، تأثیرات بدی را روی بدن و سلامت آن می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های انسان مدرن عجله است برای همین افرادی که دچار اضافه وزن هستند همیشه به‌دنبال یک رژیم لاغری سریع هستند، که رژیم تخم مرغ هم یکی از همین رژیم‌ها است. اما آیا این رژیم مبتنی بر پروتئین‌، رژیم سالمی است؟ در رژیم تخم مرغ چه غذاهایی می‌توانیم بخوریم؟ آیایا واقعا باعث کاهش وزن می‌شود؟ چه عوارضی دارد؟ مثل هر رژیم کاهش وزن و رژیم لاغری، رژیم تخم مرغ هم طرفداران و مخالفان خود را دارد.

به ‌نظر عده‌ای رژیم تخم‌ مرغ به ‌خاطر پروتئین‌محور بودنش می‌تواند به‌‌خوبی باعث کاهش وزن شود. در حالی ‌که از نظر مخالفان، این رژیم به‌ خاطر مصرف پایین فیبر نمی‌تواند اثرگذار باشد. در این مطلب از وب‌سایت دکتر تو با ما همراه شوید تا با این روش، فواید و عوارض آن آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که پزشکان متخصص تغذیه در دکترتو هم به صورت مشاوره آنلاین و هم مراجعه حضوری، همراه شما هستند تا بتوانند در رسیدن به وزن ایده‌آل به شما کمک کنند.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

رژیم تخم مرغ چیست؟

تخم مرغ یکی از غذاهای سالم حاوی پروتئین، چربی سالم، مواد مغذی و ویتامین است که تقریبا با ذائقه اکثر مردم جور در می‌آید. این خوراکی زرد و سفید جذاب به ‌خاطر همین ویژگی‌های تغذیه‌ای که دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای کاهش وزن باشد. از روی اسم این رژیم هم می‌توان فهمید که کل رژیم حول محور تخم مرغ می‌گردد. البته زیاد نگران نشوید قرار نیست تمام وعده‌های غذایی تخم‌ مرغ نوش جان کنید! این برنامه، جزء رژیم‌ های معروف کم‌ کالری و کم کربوهیدرات و همین‌طور غنی از پروتئین است که صرفا با هدف کاهش وزن سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رژیم تخم مرغ انواع مختلفی دارد که از رژیم سفیده تخم مرغ گرفته تا رژیم تخم مرغ آب پز را شامل می‌شود. ویژگی مشترک تمام آنها هم حذف قندهای طبیعی مثل میوه، نان، برنج و پاستا و غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد است. رژیم تخم مرغ معمولا ۳ تا نهایتا ۱۴ روز طول می‌کشد و در آن هم خبری از تنقلات و میان‌وعده نیست و فقط می‌توانید سه وعده صبحانه، ناهار و شام میل کنید.

بد نیست بدانید که رژیم تخم مرغ، گزینه خوبی برای رژیم لاغری سریع است و با کمک آن در مدتی کوتاه می‌توانید وزن زیادی کم کنید، البته برخی از مخالفان سرسخت آن معتقدند که این مدل رژیم‌های محدودی که فقط روی یک غذا تأکید می‌کنند نباید در طولانی‌مدت دنبال شوند. با این حال اگر به مهمانی دعوت شدید و فرصتی هم ندارید، بد نیست به رژیم سه روزه لاغری با تخم مرغ فکر کنید! این برنامه از روش‌های سریع لاغری است که با افزایش سوخت‌و‌ساز بدن، چربی‌ها را از بین می‌برد.

رژیم تخم مرغ
این رژیم انواع متفاوتی دارد که هر کدام از ویژگی‌های مشخصی برخوردارند.

انواع رژیم تخم مرغ 

انواع مختلفی از این رژیم وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

۱. رژیم غذایی تخم مرغ آب پز

رژیم تخم مرغ آبپز یکی از زیرمجموعه‌های رژیم تخم‌مرغ است که صرفا روی تخم‌مرغ آب پز تأکید دارد، آن هم حداقل دو تا سه تخم مرغ در کل روز. مثلا صبحانه حداقل دو تخم مرغ و کمی سبزی کم کربوهیدرات، ناهار تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی، شام هم تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی. باید بپذیریم که عدم وجود تنوع غذایی و تکراری‌بودن غذا باعث می‌شود که فرد خیلی زود از رژیم خسته شود. خستگی هم مساوی است با بی‌خیالی از رژیم و لاغری و کاهش وزن. نکته منفی دیگر رژیم غذایی تخم مرغ آب پز، کم‌کالری بودن آن است. درست است که تخم مرغ، غذای سالم و مفیدی محسوب می‌شود، اما مصرف آن به ‌عنوان تنها غذای برنامه غذایی اصلا برای بدن مفید نیست.

۲. رژیم تخم مرغ ۱۴ روزه

بر اساس رژیم دو هفته ایی تخم مرغ، چهارده روز باید فقط سه وعده غذایی بخورید، آن هم بدون میان‌وعده و نوشیدنی‌های کالری‌دار. در هر وعده حتما تخم مرغ به ‌علاوه منابع پروتئینی دیگری مثل مرغ و ماهی بدون چربی خواهید داشت. کلم بروکلی و اسفناج هم از جمله سبزی‌های کم کربوهیدراتی هستند که در رژیم تخم مرغ ۱۴ روزه مجاز به مصرف آنها خواهید بود.

۳. رژیم غذای تخم مرغ و گریپ فروت

این رژیم، فرقی با رژیم ۱۴ روزه ندارد فقط در کنار هر وعده غذایی، نصف گریپ فروت هم اضافه خواهد شد.

۴. رژیم غذایی فقط تخم مرغ

این مورد، دقیقا همان رژیم تک غذایی است که در آن فقط می‌توانید تخم‌مرغ و آب میل کنید. درست است که کاهش وزن زیادی را به دنبال دارد، اما باید بپذیرید که از نظر پزشکی مورد تائید نیست.

۵. رژیم غذایی تخم مرغ پزشکی

رژیم غذایی حساب‌شده‌ای که از روزانه سه وعده تخم‌مرغ همراه با یک تکه نان تشکیل می‌شود و در طی آن، هر چقدر که دلتان بخواهد می‌توانید میوه و سبزیجات هم مصرف کنید. آب، قهوه و نوشیدنی‌های کم کالری هم مجاز هستند. معمولا رژیم غذایی تخم مرغ پزشکی را بیشتر برای کاهش وزن بیمار پیش از عمل توصیه می‌کنند.

مواد غذایی که در این رژیم مجاز هستند

  • تخم مرغ: زرده و سفیده تخم مرغ
  • پروتئین‌های بدون چربی: مرغ و ماهی بدون چربی، البته می‌توانید گوشت گاو، گوسفند یا خوک بدون چربی هم مصرف کنید.
  • سبزیجات فاقد نشاسته مثل بروکلی، کلم، اسفناج، کدوسبز، گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای
  • میوه‌هایی که کربوهیدرات کمی دارند مثل پرتقال، لیمو، گریپ‌فروت، هندوانه و انواع توت‌ها
  • کره، مایونز و روغن نارگیل به میزان کم
  • انواع نوشیدنی‌های رژیمی، آب، چای و قهوه تلخ
  • لبنیات کم‌چرب.

مواد غذایی که در این رژیم مجاز نیستند

  • مصرف سبزیجات حاوی نشاسته مثل حبوبات، سیب‌ زمینی، ذرت و نخود فرنگی
  • میوه‌هایی با کربوهیدرات بالا مثل انبه، موز، آناناس و میوه خشک
  • غلات (گندم و جو، ماکارونی، نان)
  • فست‌فود، شیرینی و به‌طورکلی غذاهای فرآوری‌شده
  • نوشیدنی‌های حاوی شکر مثل نوشابه، آب‌میوه‌های غیرطبیعی، نوشیدنی‌های ورزشی.
رژیم تخم مرغ و تناسب اندام
انواع رژیم تخم مرغ می‌تواند برای لاغری و تناسب اندام مفید باشد اما عوارض زیادی هم خواهد داشت.

۶. رژیم سه روزه تخم مرغ

رژیم سه روزه‌ی تخم مرغ یکی از رژیم‌هایی است که به آن رژیم روزه‌داری با تخم مرغ هم می‌گویند. این رژیم یکی از رژیم‌هایی است که نه تنها آسیب چندانی به بدن نمی‌رساند بلکه باعث می‌شود که بدن شما ماهیچه از دست ندهد و بدون اینکه ماهیچه سوزی کنید چربی سوزی انجام داده باشید. این رژیم حاوی مقادیر زیادی پروتئین است و البته که همه‌ی اسیدآمینه‌های ضروری بدن را که به آن نیاز داریم در خود جای داده است. پس پروتئین‌های بدن تامین می‌شوند و نیازی به از بین بردن ماهیچه نیست.

همچنین این رژیم برای کسانی که رژیم کتوژنیک می‌گیرند هم مناسب است زیرا مقدار خیلی کمی کربوهیدارت دارد و پروتئین آن زیاد است. مخصوصا افرادی که برای مدتی رژیم کتو گرفته‌اند و وزن آنها دیگر دچار کاهش نمی‌شود، می‌توانند با کمک رژیم تخم مرغ مقدار زیادی وزن کم کنند. این به آنها کمک می‌کند از پلاتویی که درگیر آن شده‌اند رها شوند و مجددا وزن آنها کاهش پیدا کند.

رژیم سه روزه‌ی تخم مرغ ممکن است آسان به نظر برسد اما از رژیم‌های دشوار است و می‌تواند سه روز سختی را برای شما پیش آورد. این رژیم به شکل زیر است؛

  • اولین تخم مرغی که می‌خورید بهتر است ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن باشد.
  • برای هر تخم مرغی که می‌خورید باید یک قاشق کره هم در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید آن را با پنیر جایگزین کنید.
  • روزی حداقل ۶ تخم مرغ باید بخورید و این تخم مرغ‌ها می‌توانند تا سه ساعت قبل از به خواب رفتن تمام شوند.
  • در طول روز نوشیدن آب و نوشیدنی‌های بدون کربوهیدرات را فراموش نکنید.

این رژیم را می‌توانید ۳ تا ۵ روزه بگیرید. اطلاعات دقیق‌تر این رژیم را می‌توانید در peopleschoicebeefjerky بیابید.

رژیم سه روزه تخم مرغ و میوه

گاهی می‌توان رژیم تخم مرغ را با یک میوه هم گرفت. برای این رژیم سه روزه‌ی تخم مرغ می‌توانید میوه‌هایی را در نظر بگیرید و به رژیم خود تنوع بدهید. البته که هر میوه‌ای را نمی‌توان در کنار این رژیم سه روزه‌ی سنگین مصرف کرد و باید حتما در انتخاب میوه دقت کنید. برخی از میوه‌هایی که می‌توانید در رژیم سه روزه‌ی تخم مرغ همراه تخم مرغ مصرف کنید شامل موارد زیر هستند؛

  • گوجه فرنگی
  • لیموشیرین
  • لیمو ترش

گفته شده‌است که می‌توان این رژیم را با آب پرتقال یا پرتقال هم همراه کرد اما بهترین انتخاب‌ها برای میوه همان مواردی است که گفته‌شد.

می‌خوای با رژیم تخم مرغ لاغر شی؟

با متخصص مشورت کن تا رژیم مناسبی داشته باشی


تأثیر رژیم تخم مرغ در تناسب اندام

درست است که تخم مرغ از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلفی برخوردار است، اما دلیل نمی‌شود که برای کاهش وزن فقط یک ماده غذایی را مصرف کنید. مهمترین اصل در تمام رژیم‌های لاغری، رعایت اعتدال است. یادتان باشد که رژیم می‌گیرید تا در کنار کاهش وزن و تناسب اندام، به سلامت بیشتر بدن هم کمک کنید. در این برنامه لاغری، بدن پروتئین زیادی دریافت می‌کند و در نتیجه احساس گرسنگی زیادی نخواهد داشت.

رژیم لاغری باید حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. در کنار رژیم غذایی، انجام ورزش روزانه نیز تأثیر بسزایی در لاغری و تناسب اندام دارد. اگر بخواهیم از تأثیر این رژیم در تناسب اندام بگوییم صرفا می‌توان به لاغری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد، البته باید حواستان به عوارض و معایب این رژیم هم باشد. در نهایت یادتان باشد که پیش از شروع هر نوع رژیمی، حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

یادتان باشد که موفقیت معمولا مسیر طولانی‌ دارد و نمی‌توان ره صدساله را در یک شب طی کرد. به همین دلیل هم بهتر است که با مشورت با یک مشاور تغذیه بتوانید بهترین رژیم غذایی و راه مناسب برای لاغری را انتخاب کنید. متخصصین تغذیه دکترتو با مشاوره‌های آنلاین و حضوری خود به شما کمک می‌کنند که با بهترین راه، به وزن ایده آل خود دست یابید.

مزایای رژیم تخم مرغ

این رژیم یکی از روش‌های ساده و راحتی است که در طی آن مجبور نیستید غذاهای بی‌مزه بخورید، چراکه تقریبا همه تخم‌مرغ دوست دارند. حسن دیگر این روش، در دسترس‌بودن تخم مرغ است که دردسر خاصی ندارد و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. از دیگر مزایای این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالری کم: آسان‌ترین روش کاهش وزن، دریافت کالری روزانه کمتر است. در رژیم تخم مرغ پخته، بدن در هر وعده تقریبا ۳۰۰ کالری دریافت می‌کند.
  • سیرکننده است: تخم‌ مرغ در صدر جدول شاخص سیری قرار دارد و پروتئین بالای موجود در آن، باعث می‌شود که اشتهای فرد کاهش یافته و احساس سیری کند. هر چقدر هم احساس سیری بیشتر باشد، بدن میزان کالری کمتری نیاز خواهد داشت. وقتی هم که حس سیری می‌کنید، معمولا هوس غذا خوردن آخر شب کمتر سراغتان می‌آید، البته اگر بتوانید وعده‌های تکراری و یکنواخت تخم‌ مرغی را تاب بیاورید.
  • افزایش متابولیسم بدن: وجود اسیدآمینه مورد نیاز بدن در تخم مرغ باعث می‌شود که بدن از پروتئین تخم مرغ برای افزایش سوخت‌و‌ساز و حفظ عضلات استفاده کند.
  • ثبات کاهش وزنی: احساس سیری طولانی‌مدت و دریافت کالری کم، باعث شده‌است که این رژیم، یکی از رژیم‌های غذایی لاغری برای کوتاه مدت باشد.
عوارض رژیم تخم مرغ
باید بپذیریم که این روش لاغری نیز مانند هر رژیم دیگری، عوارض مخصوص به خود را دارد.

عوارض رژیم تخم مرغ

کالری کم و عدم دریافت فیبر کافی از معایب اصلی این برنامه غذایی محسوب می‌شوند. احتمال یبوست هم در این رژیم بالا می‌رود، چراکه تخم‌مرغ فیبر کمی دارد و میزان فیبر موردنیاز بدن را تأمین نمی‌کند. از دیگر عوارض این رژیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلسیم پایین: این رژیم فاقد لبنیات است و این یعنی حذف منبع اصلی تأمین کلسیم بدن. بدن در طول روز باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم دریافت کند، اما در رژیم تخم‌مرغ، نهایت کلسیم دریافتی در هر وعده همراه با کلسیم سبزیجات به بیشتر از ۴۰۰ میلی‌گرم هم نمی‌رسد؛ بنابراین این روش، گزینه مناسبی برای افرادی با تراکم استخوانی پایین و یا زنان یائسه نیست. به‌ علاوه اینکه کمبود کلسیم در رژیم غذایی یکی از عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شود.
  • کلسترول بالا: کلسترول تخم مرغ، کلسترول بدی به حساب نمی‌آید، اما بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، بیشتر از یک تخم ‌مرغ در روز مصرف نکنند، چراکه کلسترول زیاد در زرده تخم مرغ هم به ضرر قلب خواهد بود.
  • کمبود کربوهیدرات: احساس خستگی ناشی از دریافت کربوهیدرات کافی از عوارض این رژیم است.
  • مشکلات گوارشی: از عوارض شایع رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین زیاد مشکلات گوارشی مثل یبوست، بوی بد دهان و حالت تهوع هستند.
  • عدم حفظ وزن کاهش یافته: درست است که در این رژیم، در مدت زمان کوتاهی وزن کم می‌کنید، اما در بیشتر موارد، وزن ازدست‌رفته بلافاصله برمی‌گردد.

رژیم تخم مرغ در بیماری کرن

بیماری کرون یکی از بیماری‌های گوارشی است که رژیم غذایی در آن اهمیت بسیار بالایی دارد. برخی از مواد غذایی را نباید خورد و برخی دیگر را می‌توان مصرف کرد. این بیماری در مواقعی که شدت پیدا می‌کند، می‌تواند با پروتئین بهبود پیدا کند. پس تخم مرغ انتخاب بسیار خوبی برای این حالت است. اگر بیماری کرون دارید و می‌خواهید رژیم غذایی مناسبی داشته‌باشید، باید با متخصص گوارش هماهنگ کنید. در این زمینه حتما با متخصص گوارش مشورت کنید.

فکر می‌کنی به تخم مرغ حساسیت داری؟ علائمش رو به پزشک بگو

آیا رژیم تخم مرغ باعث لاغری می شود؟

مهم‌ترین مزیت این رژیم لاغری، کاهش وزن سریع است که گزینه اول بیشتر افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند. پروتئین موجود در این رژیم به‌ شکل غیرمستقیمی باعث لاغری می‌شود، اما از نظر متخصصان تغذیه، رژیم غذایی تخم مرغ به ‌شدت محدودکننده است و به‌ خاطر عدم وجود عادت‌های غذایی سالم، نبود همه گروه‌های غذایی و یکنواختی نمی‌تواند فرد را به هدف کاهش وزن برساند. به‌ علاوه اینکه این رژیم، مضرات زیادی برای سلامت بدن دارد. بهترین رژیم غذایی لاغری، رژیمی است که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را به اندازه کافی داشته باشد.

رژیم تخم‌مرغ باعث لاغری سریع (۳ کیلوگرم در ۳ روز) می‌شود اما عوارضی مانند کلسیم پایین، کلسترول بالا، مشکلات گوارشی و عدم حفظ وزن را دارد.

کاهش وزن با رژیم تخم مرغ
رژیم تخم مرغ یکی از رژیم‌های سنگین است که می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

برنامه غذایی رژیم لاغری تخم مرغ چگونه است؟

بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد از اسم رژیم لاغری تخم‌مرغ دارند، در این رژیم، فرد علاوه بر تخم‌مرغ می‌تواند منابع پروتئینی مثل مرغ، بوقلمون، ماهی، سبزیجات، کدو سبز، قارچ، مارچوبه، گریپ فروت و اسفناج هم مصرف کند. در ادامه یک نمونه رژیم تخم مرغ سه روزه را که سه کیلو کاهش وزن دارد با هم بررسی می‌کنیم:

روز اول

وعده صبحانه

  • تخم مرغ آب‌پز ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • چای سبز بدون قند و شکر یک فنجان

می‌توانید دو عدد تخم مرغ املت با اسفناج و بروکلی هم بخورید.

ناهار

  • سفیده تخم مرغ ۲ عدد
  • ماهی پخته و آب پز ۱۲۰ گرم
  • چای سبز یک لیوان

میان‌وعده

یک عدد سیب

شام

  • کل بروکلی
  • گل کلم
  • لوبیا سبز و نخود فرنگی
  • هویج بخارپزشده
  • چای سبز یک فنجان

روز دوم

صبحانه

  • موز                    یک عدد
  • تخم مرغ آب‌پز     یک عدد
  • چای سبز            یک فنجان

ناهار

  • سفیده تخم مرغ آب‌پز        2 عدد
  • مرغ آب‌پز بدون پوست       120 گرم
  • چای سبز                        یک لیوان

شام

  • نان سوخاری و تخم مرغ
  • پنیر بدون چربی                120 گرم
  • شیر کم‌چرب                    یک فنجان

روز سوم

صبحانه

  • تخم مرغ آب‌پز                 2 عدد
  • آب گوجه‌فرنگی               یک لیوان

ناهار

  • سفید تخم مرغ                 2 عدد
  • گوشت قرمز پخته              130 گرم
  • چای سبز                        یک فنجان

شام

  • سیب‌زمینی پخته               2 عدد
  • کاهو
  • چای سبز                        یک لیوان
رژیم تخم مرغ برایچه کسانی مناسب است
استفاده از رژیم تخم مرغ برای بیماران دیابتی و قلبی توصیه نمی‌شود.

رژیم تخم مرغ و سیب زمینی چیست؟

رژیم سیب‌زمینی مثل این رژیم یک روش لاغری کوتاه‌مدت، اما غیرمتعادل است. این رژیم یعنی رژیم تخم مرغ و سیب زمینی آب‌پز یکی از رژیم‌های لاغری است که با کاهش اشتها و کالری دریافتی روزانه، باعث کاهش وزن می‌شود. رژیم سیب زمینی محدود است و در آن، فرد به‌ جز سیب‌ زمینی هیچ ماده غذایی دیگری مصرف نمی‌کند، البته مصرف چای، دم‌نوش، قهوه بدون شکر و آب مجاز است. انجام ورزش‌های سنگین در رژیم سیب ‌زمینی ممنوع است و به همین دلیل هم بهتر است که به سراغ پیاده‌روی یا ورزش سبک بروید. طول این رژیم به هدف لاغری و دست‌یابی به تناسب اندام موردنظر فرد بستگی دارد، اما متخصصان بهترین زمان برای رژیم سیب‌زمینی را نهایتا هفت روز می‌دانند. از معایب این رژیم می‌توان به عدم دریافت ویتامین، پروتئین و مواد معدنی موردنیاز و نبود تنوع اشاره کرد.

فرقی نمی‌کند که رژیم‌های لاغری بلندمدت انتخاب می‌کنید یا اینکه سراغ رژیم‌های سریعی مثل این برنامه غذایی می‌روید، در هر صورت مشاوره با دکتر تغذیه در اولویت قرار دارد. رژیم غذایی ایده آل، روشی است که تمام مواد مغذی موردنیاز بدن را به‌ میزان مناسب و متعادل داشته باشد. به‌ همین دلیل است که باید از متخصص این کار کمک بگیرید، چراکه مشاوره با دکتر تغذیه مسیر درست و رژیم غذایی متناسب با شرایط بدنی‌‌تان را مشخص می‌کند. توصیه متخصصان تغذیه این است که به ‌جای این برنامه غذایی که محدودیت دارد سراغ رژیم‌های غذایی اصولی و متعادلی بروید که تخم مرغ هم در آن گنجانده شده باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر دچار اضافه‌وزن هستید و به‌ دنبال روش مناسبی برای تناسب اندام و سلامت بدن می‌گردید، نباید دست به‌ دامن رژیم‌های لاغری عجیب و غریب شوید. فقط کافی است جستجوی کوچکی در اینترنت داشته باشید تا لیستی از انواع رژیم‌های لاغری پشت سرهم به ‌خط شوند، از رژیم مرغ آب‌پز، مرغ و سالاد گرفته تا رژیم سه روزه آمریکایی، و لاغری سریع با سفیده تخم مرغ که همه می‌خواهند در کمترین زمان ممکن شما را به وزن ایده آلتان برسانند، اما فریب تبلیغات هیجانی مثل جدیدترین برنامه لاغری سریع و رژیم لاغری و کاهش وزن فقط در سه روز، و مواردی از این دست را نخورید.

رژیم تخم مرغ هم یکی از این رژیم‌های لاغری سریع است. تخم مرغ یکی از غذاهای مفید به ‌خصوص برای وعده صبحانه است که می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای انجام کارهای روزانه تأمین کند، در نتیجه ریزه‌خواری و گرسنگی در طول روز کمتر می‌شود. رژیم‌های غذایی مثل این مورد که بازه خاصی دارند، معمولا چربی‌سوزی کوتاه‌ مدتی دارند و البته بیشتر مواقع هم برگشت‌پذیر هستند. بهترین راهکار مشاوره با دکتر تغذیه و انتخاب رژیم غذایی اصولی است که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را داشته باشد. شما می‌توانید با دریافت مشاوره آنلاین با متخصصین تغذیه دکترتو و یا مراجعه حضوری، بهترین رژیم غذایی را برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام پیدا کنید.

پرسش‌های متداول

این برنامه غذایی برای چربی‌سوزی کوتاه‌مدت و لاغری در زمان کم مناسب است. اگر به‌ دنبال کاهش وزن سریع برای هدف کوتاه‌ مدت هستید، این برنامه را امتحان کنید. دقت داشته باشید که افراد دیابتی و بیماران قلبی گزینه مناسبی برای این رژیم نیستند.

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه رژیم‌های غذایی نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. اگر اضافه‌وزن کمی دارید، از بیماری زمینه‌ای خاصی هم رنج نمی‌برید، می‌توانید برای کوتاه‌ مدت، نهایتا ۱۴ روز از رژیم تخم مرغ استفاده کنید.

رژیم تخم مرغ یکی از روش‌های عالی کاهش وزن است که طی سه روز، سه کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال دارد. افزایش سوخت و ساز بدن به ‌خاطر مصرف تخم‌ مرغ باعث می‌شود که چربی‌ها از بین بروند. اگر پس از پایان دوره، همچنان حواستان به رژیم باشد، وزن ازدست‌رفته برنمی‌گردد، البته از نظر متخصص تغذیه، این رژیم لاغری، رژیم غذایی محدودکننده‌ای است که نتایج پایداری ندارد.

عدم دریافت کالری کافی در رژیم تخم مرغ می‌تواند عوارض جدی برای فرد به ‌دنبال داشته باشد. کاهش مصرف کربوهیدرات و فیبر هم باعث بروز مشکلات گوارشی و جبران‌ناپذیری می‌شود.

در صورتی که احساس خستگی، ضعف، گشنگی بیش از حد و غیره دارید یا دچار یبوست یا مشکلات گوارشی شدید شده‌اید، بهتر است که این رژیم را قطع کنید.

یکی از رژیم‌هایی که می‌تواند در کاهش وزن و لاغری موثر باشد، رژیم تخم مرغ است. البته توجه داشته‌باشید که برای گرفتن این رژیم حتما باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. تخم مرغ از مواد غذایی حاوی پروتئین است که می‌تواند تاثیرات خوبی بر روی کاهش وزن بگذارد اگر به تنهایی و با حذف کربوهیدرات ها و یا کاهش چشمگیر آنها گرفته شود.
رژیم تخم مرع انواع مختلفی دارد. یکی از اهنواع آن رژیم ۳ روزه و یا ۵ روزه‌ی تخم مرغ است. دیده‌شده‌است که این رژیم برای مدت‌های طولانی‌تر هم گرفته‌شده‌است. مثلا رژیم تخم مرغ ۱۴ روزه هم گرفته‌شده است.
باز هم تاکید می‌کنیم که سر خود این رژیم را نگیرید و حتما برای شروع آن با متخصص تغذیه مشورت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل ممکن رژیم را ادامه بدهید و دچار آسیب هم نشوید.

یکی از میوه‌هایی که می‌تواند در کنار رژیم تخم مرغ مصرف شود، پرتقال است. از انجایی که رژیم تخم مرغ تقریبا عاری از هر ماده‌ی غذایی دیگری است، وجود یک میوه در کنار تخم مرغ، پنیر و کره می‌تواند فوق‌العاده باشد.
البته از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توان برای رژیم لاغری تخم مرغ در زمینه‌ی میوه داشت، گوجه فرنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش و پرتقال است.

تخم مرغ آب پز اگر جزو وعده‌های غذایی اصلی شما باشد، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای رژیم لاغری باشد. البته توجه داشته‌باشید که خوردن مواد غذایی کربوهیدرات‌دار در کنار تخم مرغ چندان موثر نیست و کاهش وزن را با مشکل مواجه می‌کند.

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. این ماده حاوی مقدار زیادی پروتئین است. بدن ما به اسید‌آمینه‌های مختلفی نیاز دارد تا بتواند پروتئین‌های مورد نیاز خود را بسازد. برخی از این اسید آمینه‌ها در بدن ساخته می‌شوند اما برخی از انها باید از طریق رژیم غذایی به بدن ما وارد شود.
سفیده تخم مرغ همه‌ی اسیدآمینه‌هایی که نیاز داریم را به بدن ما می‌رساند. این اسیدآمینه‌ها می‌توانند در ساخت پروتئین‌هایی که نیاز داریم به ما کمک کنند.
پس هنگامی که می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید باید مراقب باشید که پروتئین‌های بدن شما تامین شود تا آسیبی به بدن شما نرسد. یکی از این روش‌ها این است که کربوهیدرات را حذف کنید و پروتئین را تامین کنید. به همین دلیل سفیده تخم مرغ می‌تواند فوق‌العاده موثر باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره رژیم تخم مرغ

  1. Amir گفت:

    سلام عرض ادب
    اگه با تخم مرغ ۲تکه کف دست نان سنگک بخوریم اشکالی نداره

  2. من خیلی دوس دارم این رژیم و بگیرم ولی متاسفانه گوشت خوار نیستم ،به جای گوشت چی پیشنهاد میکنید؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز در رژیم بخاطر حفظ پروتئین گوشت بیان شده که ممکنه بتوان از حبوبات میزان کمی پروتئین دریافت کرد.