همه چیز در مورد رژیم لاغری جنرال موتورز

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رژیم جنرال موتورز روشی سریع برای لاغری است که با آن در 7 روز تا 7 کیلو وزن کم می‌کنید. این رژیم در کنار مزایای لاغری عوارض جانبی زیادی هم دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

GM diet

اگر شما دارای اضافه‌وزن هستید، احتمالا به دنبال رژیم‌های لاغری مختلف بوده‌اید. یکی از رژیم‌هایی که شاید اسم آن به گوش شما خورده است، رژیم جنرال موتورز است. بسیاری از افراد این رژیم را به‌دلیل کوتاه‌بودن مدت‌زمان رعایت رژیم و لاغری سریع دوست دارند. شما با این رژیم تنها در ۷ روز می‌توانید بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلو وزن کم کنید، اما به این نکته هم دقت داشته باشید که این رژیم کم کالری و کاهش وزن زیاد در مدت کم، بدون عوارض نیست.

اگر می‌خواهید با رژیم لاغری جنرال موتورز بیشتر آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید تا برنامه غذایی ۷ روزه آن را به شما معرفی کنیم و درمورد مزایا و معایب این روش اطلاعاتی کسب کنید.

درصورتی‌که به دنبال یک رژیم لاغری اصولی هستید و می‌خواهید طبق شرایط و سن خود رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. برای پیداکردن بهترین دکتر تغذیه دکترتو همراه شماست. در سایت دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

رژیم جنرال موتورز چیست؟

انواع مختلف رژیم لاغری وجود دارد که هرکدام ممکن است برای یک فرد مناسب باشد و برای فرد دیگر علاوه بر نداشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی هم داشته باشد. یکی از رژیم‌های لاغری که افراد زیادی طرفدار آن هستند، رژیم جنرال موتورز است. رژیم جنرال موتورز یک برنامه غذایی ۷ روزه است که می‌توان با رعایت آن در یک هفته بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلوگرم وزن کم کرد.

شاید تاریخچه این رژیم غذایی برای شما جالب باشد. در سال ۱۹۸۷ شرکت جنرال موتورز برای مبارزه با چاقی و سلامت کارکنان خود این رژیم ۷ روزه را برنامه‌ریزی کرد. کارکنان شرکت در پایان هفته اول توانستند تا ۷.۵ کیلوگرم وزن کم کنند. آنها باید در روزهای مختلف از گروه‌های غذایی کم کالری استفاده می‌کردند.

رژیم جنرال موتورز یکی از معروف ترین رژیم های غذایی است که برای کاهش وزن سریع و ازبین‌بردن چربی‌های بدن استفاده می‌شود. در این رژیم مواد مغذی ساده وجود داشته و مصرف قند پایین می‌آید. اما سؤال اصلی این است که آیا این رژیم بسیار کم‌کالری کاملا اصولی و سالم است یا احتمال دارد به بدن آسیب وارد کند؟

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

مزایا و معایب رژیم لاغری جنرال موتورز

رعایت رژیم غذایی بسیار کم‌کالری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی لاغری داشته باشد. اما این کاهش وزن سریع می‌تواند به بدن آسیب وارد کند و مضر باشد. در ادامه مزایای این رژیم که طرفداران آن ذکر کرده‌اند و معایب و عوارض آن را توضیح می‌دهیم تا باتوجه‌به نقاط مثبت و منفی رژیم جنرال موتورز بتوانید تصمیم بگیرید که این برنامه غذایی را دنبال کنید یا نه؟

مزایای رژیم لاغری جنرال موتورز

طرفداران رژیم غذایی جنرال موتورز به دلایل زیر این رژیم را دنبال می‌کنند.

  • کالری کم: کاهش وزن با نسبت تعداد کالری‌هایی که مصرف می‌کنید و تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید، تعریف می‌شود. زمانی که رژیم غذایی کم‌کالری را دنبال می‌کنید، بدن شروع به سوزاندن چربی می‌کند و کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.
  • افزایش متابولیسم: در این رژیم ادعا می‌شود که برنامه غذایی آن متابولیسم را افزایش می‌دهد و بدن را در موقعیت چربی‌سوزی قرار می‌دهد. البته هیچ نوع تحقیقی وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند.
  • غذاهایی با کالری منفی: در این رژیم غذاهایی با کالری منفی وجود دارد. این نوع غذاها کالری کمتری نسبت به کالری لازم برای هضم و پردازش خود دارند و به همین دلیل به آنها غذاهای کالری منفی می‌گویند.
  • سم‌زدایی خوب: مواد غذایی موجود در این برنامه غذایی کاملا سالم است. غذاهای سالم و هیدراته‌ماندن بدن به دفع سموم کمک می‌کند.
  • بهبودی هضم غذا: در این برنامه غذایی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد که فیبر رژیم را تأمین می‌کنند. فیبر به بهبودی حرکت روده و هضم غذا کمک می‌کند. یک شخص در رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری باید حدود ۲۵ گرم فیبر مصرف کند.

برخی منابع ادعا می‌کنند، افرادی که این رژیم را دنبال کرده‌اند، علاوه بر کاهش وزن سریع، نتایج چشمگیر دیگری را تجربه کرده‌اند. از جمله:

  • بهبود کیفیت و ظاهر پوست
  • بهبود خلق‌وخو
  • هضم و متابولیسم بهتر
  • سم‌زدایی
  • درمان سندرم روده تحریک‌پذیر و یبوست.

رژیم جنرال موتورز رژیمی ۷ روزه با کاهش وزن ۴.۵ تا ۷.۵ کیلویی است که کالری کمی دارد، متابولیسم را افزایش می‌دهد و بدن را سم‌زدایی می‌کند.

عوارض رژیم جنرال موتورز

برای بسیاری از افراد کاهش وزن در سریع‌ترین زمان بسیار جذاب است. اما نباید خطرات و عوارض رژیم غذایی جنرال موتورز را نادیده گرفت. مهم‌ترین معایب این رژیم عبارت‌اند از:

  • فاقد مواد مغذی مهم: در این رژیم گروه‌های غذایی مهم مانند چربی‌های سالم و پروتئین به‌اندازه کافی مصرف نمی‌شوند. برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هم حذف می‌شوند. بدن برای عملکرد بهتر به چربی‌های غیراشباع سالم نیاز دارد. همچنین مصرف پروتئین بیشتر باعث کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول و گلوکز می‌شود. اما در این رژیم پروتئین کافی نبوده و احساس گرسنگی را در پی دارد.
  • کاهش وزن کوتاه‌مدت: این رژیم برای طولانی‌مدت به‌هیچ‌وجه مناسب نیست. به همین دلیل پس از قطع رژیم احتمال بازگشت وزن زیاد است. در این رژیم سبک زندگی تغییر نکرده و خوردن مواد غذایی سالم آموزش داده نمی‌شود. به همین دلیل تأثیر آن کمتر است.

سایر خطراتی که دررابطه‌با این رژیم ذکر شده‌است، عبارت‌اند از:

  • کم‌آبی بدن
  • ضعف عضلانی
  • خستگی
  • سردرد
  • عملکرد ضعیف بدن حین ورزش

می‌خوای مصرف قند با رژیم لاغری کم بشه؟

با مشورت متخصص دنبالش کن

رژیم جنرال موتورز اصلی چگونه است؟

در رژیم لاغری جنرال موتورز گروه‌های غذایی مختلف در ۷ روز گنجانده شده‌اند و هر روز قوانین خاص خود را دارد. مواد غذایی اصلی در این رژیم، گوشت، شیر، میوه و سبزیجات است. برنامه غذایی باید طوری چیده شود که وعده صبحانه بزرگ، ناهار متوسط و شام کوچک باشد.

در برنامه غذایی نباید نوشیدن آب را فراموش کرد. آب به هضم غذا و جلوگیری از خستگی کمک می‌کند. در هر وعده غذایی باید ۲ تا ۳ لیوان آب مصرف کنید. شما می‌توانید همراه با انجام این رژیم غذایی ورزش را هم در برنامه خود قرار دهید. البته در روزهای اول باید ورزش‌های سبک مانند یوگا انجام داد. در روز سوم می‌توان پیاده‌روی یا سایر تمرینات هوازی با شدت کم را به برنامه اضافه کرد. در روز ۵ تا ۷ هم انجام ورزش‌های قدرتی مناسب است.

سوپ رژیم جنرال موتورز چیست؟

در این رژیم غذایی سوپی به نام “سوپ شگفت‌انگیز” وجود دارد که نوعی سوپ سبزیجات کم‌کالری است. برای تهیه آن باید از کلم، گوجه‌فرنگی، کرفس، فلفل و هویج استفاده کرد. سوپ شگفت‌انگیز به‌عنوان میان‌وعده استفاده می‌شود. زمانی که گرسنگی شدید است، برای مهار گرسنگی تا زمان رسیدن وعده غذایی اصلی این سوپ می‌تواند مفید باشد.

برای تهیه سوپ ابتدا سبزیجات را خرد کنید. در یک تابه روغن زیتون اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. پیاز را اضافه کنید تا طلایی شود. سبزیجات خرد شده را اضافه کرده و هم بزنید. نمک و فلفل قرمز اضافه کنید. سپس مقداری آب اضافه کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا بپزد.

به این موضوع دقت داشه باشید یک رژیم غذایی سالم در کنار سبک زندگی درست و ورزش، بهترین راه برای کاهش وزن است. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که از رژیم‌های کوتاه‌مدت برای لاغری سریع استفاده نکنید. متخصص تغذیه با بررسی شرایط شما، هدفتان و وضعیت سلامتی می‌تواند بهترین رژیم را به شما پیشنهاد کند تا بتوانید بدون به خطر انداختن سلامتی به هدفتان برسید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصصین تغذیه در شهر خود آشنا شوید، به‌صورت تلفنی یا آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

GM diet side effects
رژیم جنرال موتور مقدار زیادی سبزی و میوه در برنامه خود دارد اما اینها مواد مغذی بدن را به‌طور تأمین نمی‌کنند و ممکن است مضر باشند.

رژیم ۷ روزه جنرال موتورز

همان‌طور که گفتیم این رژیم در ۷ روز تقسیم شده‌است و در هر روز باید قوانین خاصی را رعایت کرد. مهم‌ترین اصل در این رژیم دریافت کالری کمتر نسبت به کالری است که می‌سوزانید. با رعایت این برنامه می‌توان چربی‌های ذخیره شده در بدن را سوزاند. در این رژیم ۷ روزه باید منوی غذایی را از قبل تعیین کنید. در ادامه برنامه غذایی در این ۷ روز را توضیح می‌دهیم. پس برای فهمین روش دقیق رژیم جنرال موتورز در این قسمت با ما همراه باشید.

روز اول رژیم GM

در روز اول فقط باید میوه مصرف کنید. مصرف تمامی میوه‌ها به جز موز بلامانع است. در این رژیم حداکثر مقدار میوه تعیین نشده‌است. در این رژیم برای کاهش وزن توصیه می‌شود، خربزه را در برنامه خود قرار دهید. نمونه‌ای از برنامه غذایی روز اول می‌تواند شبیه به برنامه زیر باشد.

  • صبحانه: یک عدد سیب متوسط یا یک کاسه توت
  • میان وعده: یک کاسه طالبی یا یک عدد پرتقال
  • ناهار: یک کاسه هندوانه
  • میان وعده: یک عدد پرتقال
  • شام: یک گلابی یا کیوی
  • میان وعده: یک کاسه توت.

روز دوم رژیم GM

در روز دوم باید سبزیجات را به‌صورت خام یا پخته مصرف کنید. در مورد مصرف سبزیجات هم مقدار حداکثری مشخص نشده‌است. سیب‌زمینی را فقط در وعده صبحانه قرار دهید و در وعده‌های غذایی دیگر از آن استفاده نکنید. نمونه‌ای از برنامه غذایی روز دوم به‌صورت زیر است.

  • صبحانه: یک عدد سیب‌زمینی پخته
  • میان وعده: یک کاسه کلم
  • ناهار: سالاد کاهو، گوجه‌فرنگی، هویج و خیار
  • میان وعده: یک کاسه کلم بروکلی بخارپز یا خام
  • شام: یک کاسه کلم‌پیچ با هویج
  • میان وعده: یک کاسه خیار ورقه‌شده.
GM diet meal plan
در روز دوم رژیم GM می‌توانید سبزیجات خام یا پخته بخورید، مقدار حداکثری برای این سبزیحات تعریف نشده‌است.

روز سوم رژیم GM

در روز سوم می‌توانید از هر نوع میوه و سبزیجات به جز موز و سیب‌زمینی در برنامه غذایی استفاده کنید. مقدار مشخصی برای این مواد تعیین نشده‌است و در میزان مصرف میوه و سبزی آزاد هستید. نمونه‌ای از برنامه روز سوم را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.

  • صبحانه: یک عدد سیب یا یک کاسه هندوانه
  • میان وعده: یک کاسه گوجه گیلاسی
  • ناهار: سالاد مخلوط
  • میان وعده: یک کاسه خیار ورقه شده
  • شام: سالاد کلم‌پیچ با هویج و خیار به همراه یک کاسه توت‌فرنگی
  • میان وعده: یک عدد سیب.

روز چهارم رژیم GM

در روز چهارم باید فقط موز و شیر مصرف کنید. شما مجاز هستید حداکثر ۶ عدد موز بزرگ یا ۸ عدد موز کوچک مصرف کنید. شیر هم حداکثر باید ۳ لیوان باشد و ترجیحا شیر کم‌چرب گزینه بهتری است. هیچ میوه و سبزیجاتی در این روز نباید مصرف کنید. اما خوردن سوپ شگفت‌انگیز موردی ندارد. برنامه غذایی شما می‌تواند شبیه به برنامه زیر باشد.

  • صبحانه: ۲ عدد موز و یک لیوان شیر
  • میان وعده: اسموتی موز و شیر بدون چربی
  • ناهار: یک کاسه سوپ شگفت‌انگیز
  • میان وعده: اسموتی موز و شیر بدون چربی
  • شام: سوپ شگفت‌انگیز به همراه یک عدد موز.
GM diet meal plan
در روز چهارم می‌توانید فقط شیر و موز بخورید، ۳ لیوان شیر و ۶ عدد موز مقدار حداکثری این روز است.

روز پنجم رژیم GM

در روز پنجم می‌توانید حدود ۵۶۰ گرم گوشت قرمز، مرغ یا ماهی بخورید. علاوه بر گوشت، شما اجازه دارید که ۶ عدد گوجه‌فرنگی مصرف کنید. گیاهخواران می‌توانند برنج قهوه‌ای یا پنیر را جای گوشت مصرف کنند. به دلیل مصرف گوشت اسید اوریک اضافی در بدن جمع می‌شود. به همین دلیل باید مصرف آب را تا دو لیوان افزایش دهید. برنامه شما می‌تواند شبیه لیست زیر باشد.

  • صبحانه: ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت به همراه ۲ عدد گوجه‌فرنگی
  • ناهار: ۲۰۰ تا ۲۲۵ گرم گوشت همراه ۲ عدد گوجه‌فرنگی
  • شام: ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت به همراه ۲ عدد گوجه‌فرنگی
  • میان وعده‌ها: سوپ شگفت‌انگیز یا آب گوجه‌فرنگی.

روز ششم رژیم GM

در این روز فقط باید ۵۶۰ گرم گوشت قرمز، مرغ یا ماهی مصرف کنید. می‌توانید از سبزیجات به جز سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی هم استفاده کنید. اگر گیاهخوار هستید، برنج قهوه‌ای یا پنیر را جایگزین گوشت قرار دهید. در روز ششم هم به دلیل مصرف گوشت باید آب بیشتری بنوشید. برنامه روز ششم می‌تواند شبیه به لیست زیر باشد.

  • صبحانه: ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت به همراه یک کاسه سبزیجات
  • ناهار: ۲۰۰ تا ۲۲۵ گرم گوشت به همراه یک کاسه سبزیجات
  • شام: ۱۴۰ تا ۱۷۰ گرم گوشت همراه سوپ شگفت‌انگیز
  • میان وعده‌ها: سوپ شگفت‌انگیز.
General Motors PLAN
در روز پنجم و ششم رژیم جنرال موتورز می‌توانید از گوشت قرمز، مرغ یا ماهی استفاده کنید.

روز هفتم رژیم GM

در روز آخر فقط باید برنج قهوه‌ای، میوه، آبمیوه و سبزیجات میل کنید. برای این مواد غذایی حداکثر مقداری تعیین نشده‌است. برنامه شما می‌تواند به‌صورت زیر باشد.

  • صبحانه: یک کاسه برنج قهوه‌ای همراه با یک کاسه هندوانه یا یک عدد پرتقال
  • ناهار: یک کاسه برنج قهوه‌ای و یک لیوان آبمیوه بدون شکر
  • شام: یک کاسه برنج قهوه‌ای همراه با یک کاسه سبزیجات خام یا پخته
  • میان وعده‌ها: انواع توت، مرکبات یا سوپ شگفت‌انگیز.

تا به اینجا بارها گفتیم که این رژیم می‌تواند با رژیم‌های سالم‌تری جایگزین شود. قبل از اینکه این رژیم را بگیرید یا متخصص تغذیه مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصصین تغذیه در شهر خود آشنا شوید، به‌صورت تلفنی یا آنلاین با آنها مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نظرات در مورد رژیم یک هفته‌ای جنرال موتورز

بسیاری از افرادی که این رژیم را رعایت کرده‌اند، از آن راضی بوده‌اند. برخی افراد حتی بیشتر از ۷.۵ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند. در شروع رژیم ممکن است پوست کمی خشک و پوسته‌پوسته شود. اما پس از ۷ روز مشاهده می‌کنید که پوست شما نرم شده‌است. حتی برخی افراد با رعایت رژیم متوجه شدند که میزان استرس و اضطراب آنها هم کمتر شده‌است. این رژیم ۷ روزه نفخ و رفلاکس معده را هم کاهش می‌دهد.

با رژیم جنرال موتورز رفلاکس کم میشه، پس سریع نوبت بگیر


نکاتی در مورد رژیم جنرال موتورز

برای رعایت رژیم جنرال موتورز و انجام روش دقیق آن باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • در رژیم غذایی باید مقدار کافی آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید.
  • برای نتیجه بهتر باید رژیم را خیلی جدی دنبال کنید و خارج از برنامه چیزی مصرف نکنید.
  • سبزیجاتی مانند گل کلم، کاهو، کلم، هویج، فلفل دلمه‌ای و پیاز بسیار توصیه می‌شوند.
  • باید در رژیم غذایی شما میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، پرتقال، طالبی، سیب و انواع توت گنجانده شوند.
  • در این رژیم فقط مصرف قهوه سیاه و چای سبز مجاز است.
  • وعده‌های غذایی کوچک را در برنامه قرار دهید تا هوس مواد غذایی غیرضروری نکنید.
General Motors Sports and Diet
پس از پایان رژیم لاغری جنرال موتورز برای عدم بازگشت وزن باید ورزش را در برنامه خود قرار دهید.

آیا برای دریافت رژیم لاغری جنرال موتورز باید به دکتر تغذیه مراجعه کنیم؟

رژیم جنرال موتورز یک رژیم کم کالری است که باعث کاهش وزن قابل توجه در هفت روز می‌شود. مبنای این رژیم بر مصرف غذاهای کم کالری مثل میوه و سبزیجات است. این رژیم مصرف پروتیئن و چربی را بسیار محدود می‌کند. مصرف کالری کم، حذف پروتئین و لاغری سریع در کنار هم به این معناست که باید منتظر عوارض جانبی این رژیم هم باشید. این رژیم مواد مغذی بسیار کمی دارد و این می‌تواند مضر باشد.

این رژیم باعث کاهش وزن ۴.۵ تا ۷.۵ کیلویی در ۷ روز می‌شود. به‌خاطر شوکی که این رژیم می‌تواند به بدن وارد کند نباید بیشتر از ۷ روز آن را ادامه داد. بعد از رژیم باید به یک رژیم غذایی و سبک زندی سالم برگردید و تا وزن ازدست‌داده برنگردد. پس بعد از این رژیم ورزش را فراموش نکنید.

اگر تصمیم دارید برای کاهش وزن از رژیم جنرال موتورز استفاده کنید، بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید. حتی اگر از سلامت کامل برخوردارید، باید از عوارض و شدت رژیم آگاهی داشته باشید و بدانید چه زمانی لازم است رژیم را قطع کنید. متخصص تغذیه پس از بررسی شرایط پزشکی شما و اندازه‌گیری قد و وزن بهترین رژیم لاغری را معرفی می‌کند تا در کنار تأثیر خوب آن آسیبی به بدنتان وارد نشود.

برای پیداکردن بهترین متخصص تغذیه می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

این رژیم غذایی برای افرادی که می‌خواهند به‌سرعت وزن کم کنند، مناسب است. ازآنجایی‌که برای بسیاری از وعده‌های غذایی در رژیم جنرال موتورز مقدار حداکثری تعیین نشده‌است، احساس گرسنگی نمی‌کنید. علاوه بر کاهش وزن برای سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن هم می‌توان از این رژیم استفاده کرد.

این رژیم تنها برای ۷ روز برنامه دارد و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان در مدت‌زمان طولانی آن را رعایت کرد. به همین دلیل پس از یک هفته شما به وعده‌های غذایی قبلی بازگشته و دوباره کالری دریافتی شما از کالری سوزی بیشتر می‌شود. بسیاری از متخصصان تغذیه کاهش وزن شدید را توصیه نمی‌کنند و برنامه‌های غذایی ارائه می‌دهند که وزن به‌آرامی کاهش پیدا کند و بتوان آن را تثبیت کرد.

ازآنجایی‌که در رژیم لاغری جنرال موتورز بسیاری از گروه‌های غذایی از جمله چربی‌های سالم و گروه‌های مختلف پروتئینی حذف می‌شوند، مواد مغذی موردنیاز بدن کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر چربی و پروتئین، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در این رژیم غذایی وجود ندارد.

معمولا افرادی که به مدت یک هفته این رژیم را رعایت کرده‌اند، بین ۴.۵ تا ۷.۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند. کالری دریافتی در این رژیم غذایی بسیار کم است و نباید آن را بیشتر از یک هفته ادامه داد. در این صورت بدن آسیب شدیدی می‌بیند.

پس از پایان رژیم جنرال موتورز باید میزان مصرف کالری خود را اندازه بگیرید تا دوباره وزن شما به حالت قبل بازنگردد. میزان کالری بر اساس سن، میزان فعالیت، میزان متابولیسم، عادات غذایی و جنسیت تعیین می‌شود. کالری دریافتی روزانه نباید کمتر از ۱۲۰۰ کالری شود. در این صورت مواد مغذی بسیار کمی وارد بدن می‌شوند.
شاید اندازه‌گیری کالری روزانه کمی دشوار باشد.
مهمتر از اندازه‌گیری کالری، تغذیه سالم است. باید مواد غذایی سالم را در برنامه خود قرار دهید و کلیه مواد مضر را حذف کنید. سعی کنید فیبر بیشتری مصرف کنید. انواع میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. غذاخوردن در رستوران‌ها را محدود کنید. حتما ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. با تغذیه سالم و ورزش علاوه بر کاهش وزن به تناسب اندام می‌رسید. تناسب‌اندام تنها با تغییر سبک زندگی و رعایت رژیم و ورزش در طولانی‌مدت امکان‌پذیر است.

رژیم جنرال موتورز برای افرادی مناسب است که از سلامتی لازم برخوردارند و می‌خواهند در زمان کوتاهی به وزن دلخواه برسند. همچنین این رژیم برای افرادی که مشکلات روده دارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد و یبوست را درمان می‌کند. اگر در طول رژیم دچار سردردهای شدید یا ریزش مو شدید، باید آن را متوقف کنید.

این رژیم غذایی به دلیل محدودیت‌های شدید برای همه افراد مناسب نیست. زنان باردار و کودکان در حال رشد نباید از این رژیم برای تناسب‌اندام استفاده کنند. همچنین برای افرادی که بیماری‌های قلبی یا دیابت دارند، این رژیم مضر است. افراد با بیماری‌های زمینه‌ای باید برای رعایت رژیم اصولی با متخصص تغذیه مشورت کنند.

رژیم جنرال موتورز رژیم سختی است و کالری دریافتی بسیار کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود که خانم‌های باردار از این رژیم استفاده کنند. این رژیم باعث کمبود مواد مغذی در بدن مادر و جنین می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.1از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره رژیم جنرال موتورز

  1. ناشناس گفت:

    سلام میشه ازخرماهم دروعده میوه استفاده کرد؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  2. شهاب گفت:

    سلام،منی که از صبح تا شب سرکارم و امروز روز دومم هستش،این میوه ها نمیتونن انرژی لازمم رو تامین کنن بهم بگین باید چیکار کنم لطفا

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      باید تحت نظارت متخصص تغذیه و با توجه به شرایط کاری و بدنی تان بهترین رژیم را استفاده کنید
      احتمالا نیاز به برخی مواد مکمل هم دارید

  3. مونا گفت:

    سلام میزان مصرف نمک چقدره؟؟آیا اصلا نمک میتونم بخورم در این رژیم؟

  4. سارا گفت:

    سلام. ورزش هم باید انجام بدیم یا خیر؟؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      ورزش در کنار همه رژیم های غذایی موثر و لازم است.

      1. دایان گفت:

        سلام، روز ۵ ام که پروتئین شروع می‌شود، می‌توان تخم مرغ مصرف کرد؟ چه مقدار؟

      2. پروا گفت:

        سلام در این رژیم امکان مصرف ماست وجود داره؟

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          شیر کم چرب در رژیم وجود دارد و بنابراین میتونید ماست کم چرب نیز استفاده کنید.