درمان افسردگی بدون دارو چگونه ممکن است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درمان افسردگی بدون دارو هم ممکن است. البته برای افسردگی خفیف می‌توان این روش‌ها را انجام داد. مواردی مانند ماساژ، موسیقی و تغذیه سالم در سلامت روان تاثیر دارند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
درمان افسردگی بدون دارو

آیا درمان افسردگی بدون دارو ممکن است؟ افسردگی نوعی بیماری است که مثل هر بیماری دیگری درمان لازم دارد. اما متاسفانه خیلی‌ها افسردگی را جدی نمی‌گیرند و فکر می‌کنند درمان افسردگی به‌راحتی و تنها با خواست و اراده خود فرد امکان‌پذیر است. باوری غلط که آسیب جدی به‌ دنبال دارد. از نظر روانپزشک‌ها، افسردگی سرماخوردگی روح است و عدم درمان به ‌موقع آن باعث تشدید بیماری شده و درمان را سخت‌تر می‌کند. با این حال درمان افسردگی بدون دارو نیز غیرممکن نیست.

فرد مبتلا به افسردگی خود را از لذت زندگی محروم می‌کند و دچار ناامیدی و یاس است. احساسات منفی، فرد افسرده را به سمت پرخاشگری، انزوا و یا حتی خودکشی (در موارد حاد) سوق می‌دهد. در این مطلب با ما باشید تا درمان افسردگی بدون دارو و روش‌های جدید آن بیشتر آشنا شوید.

درمان افسردگی بدون دارو

به نقل از «webmd» افسردگی درحال‌حاضر یکی از بیماری‌های جدی قرن اخیر است که شمار مبتلایان زیادی دارد. در کنار درمان دارویی گاهی می‌توان برخی افسردگی‌ها را بدون دارو درمان کرد. تغییر سبک زندگی و تفکر مثبت از جمله راهکارهای درمان افسردگی بدون دارو هستند که کمک می‌کنند فرد مبتلا به بیماری‌های روانی بتواند بر حس و حال بد ناشی از این بیماری غلبه کند. راهکارهای مفید برای درمان افسردگی بدون دارو عبارتند از: 

روتین روزانه داشته باشید تا به ‌کمک نظم از پس افسردگی بربیایید.

  • برای خودتان هدف تعیین کنید تا احساس بی‌ارزشی و بی‌هدفی در زندگی نداشته باشید.
  • ورزش‌کردن را در برنامه روزانه قرار دهید. یک پیاده‌روی ساده می‌تواند راهکار مناسبی برای درمان افسردگی بدون دارو باشد.
  • هر چند هنوز رژیم غذایی خاصی برای درمان افسردگی بدون دارو ارائه نشده است، اما داشتن رژیم غذایی سالم کمک می‌کند حس بهتری به دست بیاورید.
  • خواب کافی را دست کم نگیرید. افسردگی باعث اختلال در خواب می‌شود. افسرده‌ها شب‌ها نمی‌خوابند و روزها خواب‌آلوده و خسته هستند. برای درمان افسردگی بدون دارو سعی کنید هر شب ساعت مشخصی بخوابید و ساعت معینی بیدار شوید.
  • یکی دیگر از روش‌های درمان افسردگی بدون دارو مسئولیت‌پذیری است. افراد افسرده همیشه از بار مسئولیت فرار می‌کنند. با پذیرش مسئولیت احساس ارزشمندبودن ایجاد می‌شود.
  • فکرهای منفی، بدبینی و هر تفکری که تاثیر بدی روی ذهن می‌گذارد را دور کنید.
  • کارهای جدید را امتحان کنید و از روتین و روزمرگی فاصله بگیرید.
  • تفریح و کارهای لذت‌بخش را در برنامه روزانه بگذارید.
  • از مواد مخدر و الکل دوری کنید.
  • سعی کنید وارد روابط عاطفی، دوستانه، کاری و خانوادگی شوید و از غار تنهایی بیرون بیایید.
  • مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها راهی برای درمان افسردگی بدون دارو هستند.
  • مدیتیشن و یوگا باعث مدیریت افکار و شناخت احساسات می‌شوند.
  • با ارتباط با طبیعت احساسات و افکار منفی را از خود دور کنید.
  • موسیقی شاد گوش کنید.

مشاوره روانشناسی

با برترین روانشناسان ایران از دیدگاه کاربران

مشاوره حضوری و آنلاین۵۰۰+ خدمت

آیا افسردگی در خانه قابل درمان است؟

به نقل از «selfcareimpact» افسردگی سطوح مختلفی دارد و اگر به ‌موقع درمان نشود باعث بروز بیماری های روانی خواهد شد. درمان افسردگی در خانه صرفا برای افسردگی‌های خفیف جواب می‌دهد یا افرادی که به ‌تازگی درگیر علائم افسردگی شده باشند؛ اما افسردگی شدید در خانه بدون دارو قابل درمان نیست و ممکن است کار به جاهای باریک بکشد.

تغذیه سالم، ورزش و زندگی هدفمند تکنیک‌هایی هستند که برای درمان افسردگی بدون دارو اثرگذار هستند. البته برخلاف دارو، تاثیر این تکنیک‌ها در بلند مدت جواب می‌دهد. بهتر است برای درمان سطح خفیف افسردگی در خانه هم مشاوره با روانشناس را داشته باشید. روانپزشک و روانشناس در چنین شرایطی با بررسی وضعیت و روحیه بیمار می‌توانند بهترین متد درمانی را بدون دارو برای بیمار تجویز کنند.

۱. درمان افسردگی در خانه

تعداد زیادی از مبتلایان به افسردگی از مراجعه حضوری به روانشناس امتناع می‌کنند و روش درمان افسردگی در خانه را ترجیح می‌دهند. اگر شدت افسردگی زیاد نباشد و بیمار در مراحل اولیه افسردگی باشد، می‌توان گزینه درمان افسردگی در خانه را امتحان کرد. اگر هم که فرد افسرده تمایلی به مراجعه حضوری به روانشناس یا روانپزشک ندارد می‌توانید از مشاوره تلفنی با روانشناس یا مشاوره تلفنی با روانپزشک برای درمان افسردگی در خانه کمک بگیرید.

روش‌های خانگی برای درمان افسردگی ساده و راحت هستند؛ رژیم غذایی مناسب و سالم‌خواری، دم‌نوش‌ها، گیاهان دارویی در کنار مشاوره تلفنی با روانشناس می‌توانند روحیه بیمار را بهتر کنند. از تاثیر ماساژ برای درمان افسردگی بدون دارو غافل نشوید. ماساژدرمانی کمک می‌کند تنش‌های روزانه و عصبی از بدن بیمار بیرون رفته و احساس ریلکسی کند.

۲. درمان افسردگی با دستگاه TDCS

درمان افسردگی با دستگاه TDCS (تی دی سی اس) یکی از روش‌های درمان افسردگی بدون دارو است که جریان الکتریکی خفیف و متناوب وارد مغز شده و به سلول‌های مغزی شوک وارد می‌کند تا مغز به حالت عادی و طبیعی خود برگردد. ترکیب درمان دارویی و غیردارویی بهترین نتیجه برای درمان افسردگی را به‌دنبال دارد.

۳. درمان افسردگی با rTMS

rTMS جدیدترین درمان افسردگی بدون دارو است که جایگزین خوبی برای درمان دارویی محسوب می‌شود. مزیت درمان افسردگی با rTMS نسبت به روش دارویی این است که عوارض جانبی برای کبد، طحال و کلیه ندارد و صرفا تاثیرگذاری آن روی مغز است. به‌علاوه اینکه، درمان افسردگی با rTMS طولانی نیست و نهایت با یک دوره درمانی ۱۵ تا ۲۰ جلسه‌ای تمام می‌شود.

همین الان بهترین دکتر روانشناس را برای درمان افسردگی پیدا کن…

rTMS جدیدترین درمان افسردگی بدون دارو است که جایگزین خوبی برای درمان دارویی محسوب می‌شود.

۴. درمان افسردگی با ماساژ درمانی

علت تاثیرگذاری ماساژ درمانی در رفع افسردگی این است که ماساژدرمانی میزان ترشح هورمون استرس یا کورتیزول در بدن را پایین می‌آورد و روحیه بیمار را تقویت می‌کند. به‌علاوه اینکه به کمک ماساژ میزان ترشح هورمون‌های سروتونین و دوپامین در بدن بیشتر شده و حس آرامش و شادی به فرد منتقل می‌شود. در نتیجه، خشم، پوچی و استرس و نگرانی از فرد مبتلا دور خواهد شد.

علت تاثیرگذاری ماساژ در رفع افسردگی این است که ماساژ درمانی میزان ترشح هورمون استرس یا کورتیزول در بدن را پایین می‌آورد و روحیه بیمار را تقویت می‌کند.

۵. درمان افسردگی با هیپنوتیزم

هیپنوتیزم با ایجاد تغییرات در ذهن ناخودآگاه می‌تواند فرد را وادار به انجام کاری کند، یا فشار فکری را از روی بیمار کاهش دهد، افکار بدبینانه و منفی را دور کند و ترس و هیجانش از جمع را پایین بیاورد. درمان افسردگی با هیپنوتیزم زمانی موثر خواهد بود که با مشاوره روانشناس و روان‌درمانی باشد.

ترکیب هیپنوتیزم با روان‌درمانی و دارودرمانی از روش‌های کارآمد درمان افسردگی به ‌شمار می‌آید. در درمان افسردگی با هیپنوتیزم، حالات افسردگی مثل بی خوابی، بدخوابی، بی‌حالی، کابوس شبانه، بی‌حوصلگی، افکار خودکشی، ناامیدی، کم‌خوری و پرخوری، خشم، ناامیدی، گوشه‌گیری و کاهش میل جنسی در بیمار کاهش یافته یا از بین می‌روند.

۶. درمان افسردگی با موسیقی

موسیقی اگر با درمان‌های رایج افسردگی یعنی روان‌درمانی و داروهای ضدافسردگی ترکیب شود به ‌خوبی می‌تواند از پس درمان افسردگی بربیاید. درمان افسردگی با موسیقی در کنار سایر روش‌های درمانی اضطراب و افکار وسواسی را در بیماران مبتلا به وسواس فکری-عملی کاهش می‌دهد.

موسیقی می‌تواند در درمان افسردگی خفیف موثر باشد.
موسیقی می‌تواند در درمان افسردگی خفیف موثر باشد.

۷. درمان افسردگی در طب سنتی

افسردگی بیماری مزمن اعصاب و روان است که طب سنتی راهکارهای زیادی برای درمانش دارد. معمولا طب سنتی برای درمان افسردگی، مصرف گیاهان دارویی مثل زرشک، بهارنارنج، ریحان و چای را برای کنترل افسردگی و اضطراب تجویز می‌کند. یکی دیگر از راهکارهای درمان افسردگی در طب سنتی مصرف زعفران و چای است که بیشتر برای افسردگی‌های خفیف در کنار اسطوخودوس و گل گاو زبان تجویز می‌شود.

طب سنتی ایرانی بر روغن گل مغربی، گل سرخ یا همان گلاب، گل راعی و سنبل‌الطیب هم به‌ عنوان داروهای درمان افسردگی در طب سنتی تاکید می‌کند. دمنوش علف چای هم گزینه مناسبی برای درمان افسردگی خفیف است.

۸. درمان افسردگی با داروهای گیاهی

برای درمان افسردگی می‌توان از داروهای گیاهی کمک گرفت. رایج‌ترین داروهای گیاهی برای درمان افسردگی عبارتند از:

  • جنسینگ
  • گل راعی یا علف چای
  • اسطوخودوس
  • زالزالک
  • بابونه
  • زعفران
  • جنسینگ
  • آویشن
  • رزماری

۹. درمان افسردگی با اسپند

اسپند گیاهی است با خاصیت ضدالتهابی که برای درمان افسردگی در طب سنتی توصیه می‌شود. برای درمان افسردگی با اسپند روزی یک قاشق چای‌خوری دانه اسفند را بیست دقیقه در یک لیوان آب جوش دم کرده و بعد صبحانه میل کنید.

یک بار برای همیشه از افسردگی خلاص شو، همین حالا مشاوره بگیر

۱۰. درمان افسردگی با دوش آب گرم

یکی از روش‌های مفید برای درمان افسردگی، دوش آب گرم است که تاثیرش دست کمی از اثر ورزش روزانه برای افراد افسرده ندارد. دوش آب گرم دمای بدن را بالا برده و فعالیت و هماهنگی ساعت زیستی بدن را بهتر می‌کند. دوش آب گرم با ایجاد شرایط خواب خوب به درمان افسردگی کمک می‌کند. میزان سروتونین مغز در افراد افسرده پایین می‌آید و افزایش دمای بدن با حمام آب گرم اجازه می‌دهد انتقال‌دهنده‌های عصبی عملکرد بهتری داشته باشند.

۱۱. میوه برای درمان افسردگی

افسردگی جزء اختلالات روانی قابل درمان است که با روان درمانی، دارو درمانی، بدون دارو و مصرف سبزیجات و میوه‌ها درمان می‌شود. مصرف سبزیجات و میوه برای درمان افسردگی و حتی پیشگیری از افسردگی مفید است و روند پیشروی افسردگی را کاهش می‌دهد. در کنار خوراکی‌هایی مثل ماست، پنیر، موز، آناناس، ماهی و بوقلمون مصرف میوه‌هایی مثل سیب، توت، گوجه‌فرنگی، موز، آووکادو، پیاز، قارچ و اسفناج برای درمان افسردگی مفید است.

۱۲. درمان سریع افسردگی با زعفران

مصرف زعفران در بیماران مبتلا به افسردگی اثری شبیه مصرف سیتالوپرام، ایمی‌پرامین و فلوکستین دارد. طب سنتی برای درمان سریع افسردگی مصرف روزانه ۳ میلی‌گرم زعفران را توصیه می‌کند. برای اثرگذاری بهتر و درمان سریع‌تر می‌توانید ۱۵ میلی‌گرم زعفران را روز و ۱۵ میلی‌گرم زعفران را شب میل کنید.

مصرف زعفران در بیماران مبتلا به افسردگی اثری شبیه مصرف سیتالوپرام، ایمی‌پرامین و فلوکستین دارد.

درمان افسردگی با تلقین ممکن است؟

روانپزشکان معتقدند که این بیماری «سرماخوردگی روانی» نه با تلقین ایجاد شده و نه با تلقین درمان شدنی است. از نظر جامعه علمی، افسردگی به‌خاطر اختلال تعادل شیمیایی مغز ایجاد می‌شود و تلقین تاثیری روی ایجاد افسردگی ندارد و حتی نمی‌توان به درمان افسردگی با تلقین دل بست.

این دارودرمانی و راهکارهای درمان افسردگی بدون دارو است که باعث شده فعالیت شیمیایی مغز به حالت طبیعی برگردد و فرد سلامت روحی خود را بازیابد. ژنتیک و داشتن افراد مبتلا به افسردگی در فامیل درجه یک در کنار عوامل محیطی مثل بیکاری، طلاق، مرگ عزیز یا شرایط اقتصادی نامناسب و استرس‌زا از دیگر علل ایجاد افسردگی هستند.

سریع‌ترین درمان افسردگی

درمان شناختی‌رفتاری (CBT) در ترکیب با مدیتیشن ذهنی به‌ عنوان سریع‌ترین روش درمان افسردگی شناخته شده است. دارودرمانی علیرغم عوارض جانبی منفی احتمالی به‌ عنوان سریع‌ترین درمان افسردگی پذیرفته شده است که علائم افسردگی را کاهش می‌دهد و به درمان افسردگی‌های بلندمدت هم کمک می‌کند.

درست است که دارودرمانی و روان‌درمانی به‌‌عنوان سریع‌ترین درمان افسردگی شناخته شده‌اند اما پس از بهبودی و توقف دارودرمانی، افسردگی معمولا بازمی‌گردد. به‌ همین دلیل توصیه می‌شود که درمان دارویی با روان‌درمانی مثل درمان شناختی رفتاری ترکیب شود.

دارودرمانی علیرغم عوارض جانبی منفی احتمالی به‌ عنوان سریع‌ترین درمان افسردگی پذیرفته شده است که علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

برای درمان افسردگی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

افسردگی بیماری روح و روان است و برای جلوگیری از وخامت اوضاع و تبدیل نشدن به بیماری‌های روانی باید حتما به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. اگر با مراجعه حضوری مشکل دارید می‌توانید از مشاوره تلفنی با روانشناس یا مشاوره تلفنی با روانپزشک برای درمان افسردگی بدون دارو کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های درمان افسردگی بدون دارو باید با روانشناس یا دکتر اعصاب و روان مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با روانشناس خوب در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با روانشناس یا مشاوره تلفنی با روانپزشک وجود دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

افسردگی بیماری پیش‌رونده‌ای است که هر چه زودتر تشخیص داده شود، راحت‌تر قابل درمان خواهد بود. علائم افسردگی در مراحل اولیه خفیف و قابل‌‌درمان‌تر است. درصورتی‌که احساس استرس و اضطراب بی‌مورد، بی‌خوابی و نگرانی دارید بهتر است به روانشناس مراجعه کنید. می‌توانید از مشاوره تلفنی با روانشناس یا روانپزشک برای درمان افسردگی کمک بگیرید.

نادیده گرفتن علائم افسردگی کمکی به درمان افسردگی نمی‌کند. برای افسردگی‌های خفیف می‌توانید از روش درمان افسردگی بدون دارو استفاده کنید. راهکارهای مختلفی برای درمان افسردگی بدون دارو وجود دارند از جمله تغییر سبک زندگی، مدیتیشن، رژیم غذایی، ورزش و زندگی هدفمند که در کنار جلسات مشاوره روان‌درمانی کمک می‌کنند تا سایه سنگین افسردگی را از سر خود کم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های درمان افسردگی بدون دارو باید با روانشناس یا روانپزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین روانشناس در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با روانشناس یا مشاوره تلفنی با روانپزشک وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

درمان افسردگی در خانه صرفا برای افسردگی ملایم است و برای افسردگی‌های شدید جواب نمی‌دهد؛ ممکن است تاثیر کوتاه‌مدت داشته باشد یا بلافاصله بعد بهبودی عود کند. بنابراین برای درمان افسردگی قطعی شدید باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. روش‌های درمان خانگی برای افسردگی‌های سبک و خفیف مناسب است.

دوش آب گرم با ایجاد شرایط خواب خوب به درمان افسردگی کمک می‌کند. میزان سروتونین مغز در افراد افسرده پایین می‌آید و افزایش دمای بدن با حمام آب گرم اجازه می‌دهد انتقال‌دهنده‌های عصبی عملکرد بهتری داشته باشند.

بله، درمان افسردگی در خانه در نوع افسردگی شدید برگشت‌پذیر است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان افسردگی بدون دارو

  1. مرضیه فیضی گفت:

    دختری پانزده استم دو سال میشه که ده خود علایم افسرده گی ره می بینم نسبت به آینده کاملا نا امید استم ذهنم پر از افکار منفی است و راجع به زندگی خود درست فکر کرده و تصمیم گرفته نمیتانم و احساس میکنم به همه بی ارزش و بی اهمیت استم و خوده به همه و در همه جا اضافی احساس میکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام مرضیه عزیز
      تا حد زیادی حق دارید
      ولی برای ارزش دادن به زندگی و زیستن فرصت دارید
      بهتر است از تراپیست یا از دوستان با تجربه مشورت بگیرید

  2. ناشناس گفت:

    سلام من ۴۸سالمه ۱۸ساله افسردگی گرفتم خوب نشدم انواع داروها مصرف کردم درک اطرافیان خیلی مهمه دراین بیماری بی انرژی خستگی ناتوانی دست دلم به کار نمیره خیلی دارم اذیت میشم نمیتونم به زندگیم برسم ولی کسی منو درک نمیکنه که نمیتونم ناراحت میشن غذا میخوان لطفاً کمکم کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      حتمن همین طور است
      بخش مهمی از درمان افسردگی شرایط محیطی است
      توصیه این است فقط به دارو بسنده نکنید و از تراپیست های با تجربه هم استفاده نمایید

  3. ناشناس گفت:

    سلام من خانم ۳۴ ساله هستم وسواس فکری گرفتم استرس واضطراب شدید دارم شب ها که می خوابم همش بیدارخوابم روز بی حالم بی حوصله هستم بدنم حس نداره همش فکر می کنم همه جا نجس هست چه کار کنم همیشه سردرد دارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      وسوساس و انواع OCD ها قایل درمان است
      نگران نباشید
      به روانپزشک مراجعه نماییدد

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychiatrist

  4. سعید گفت:

    سلام ۲۲ سالمه
    الان اوج جونیم هستش ولی یه ادم گوشه گیر همیشه خسته بیحال همش احساس نا امیدی میکنم هرکاریم میکنم به در بسته میخورم که این منو بیشتر عصبی میکنه تحمل هیچ فشاری رو ندارم سرتون رو درد نیارم خلاصه بگم دیگه هیچی حال نمیده😞

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام سعید عزیز
      حال شما قابل درک است
      ولی اگر به چشم یک عارضه نگاه کنید و تلاش برای درمانش کنید خیلی بهتر است
      ابتدا به روانپزشک خوب مراجعه کنید

  5. اِلا گفت:

    سلام ۱۷ سالمه
    از خانواده و همه اطرافیانم متنفرم ، تو خونه حبسم کردن ، حتی درکمم نمی کنن نمیزارن هیچ کاری کنم ، می خوام از خونه فرار کنم میخوام یه جایی برم که اونا نباشن فقط ،میترسم کنترلم رو از دست برم دارم خفه میشم باید چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام الا عزیز
      بطور کلی مهمترین عامل برای حل این مسئله ابتدا پذیرش وضعیت موجود است
      و سپس سعی کردن در تغییرات بهتر
      شرایط شما به افسردگی دامن می زند
      بهتر است از مشاوران انلاین استفاده کنید

  6. اِلا گفت:

    سلام ۱۷ سالمه
    از خانواده و همه اطرافیانم متنفرم ، تو خونه حبسم کردن ، حتی درکمم نمی کنن نمیزارن هیچ کاری کنم حتی کوچک ترین کار می خوام از خونه فرار کنم میخوام یه جایی برم که اونا نباشن فقط ،میترسم کنترلم رو از دست برم دارم خفه میشم باید چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام الا عزیز
      بطور کلی مهمترین عامل برای حل این مسئله ابتدا پذیرش وضعیت موجود است
      و سپس سعی کردن در تغییرات بهتر
      شرایط شما به افسردگی دامن می زند
      بهتر است از مشاوران انلاین استفاده کنید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychologist

  7. اِلا گفت:

    سلام ۱۷ سالمه
    از خانواده و همه اطرافیانم متنفرم ، تو خونه حبسم کردن اصلا نمی‌فهمن چی میگم حتی درکمم نمی کنن نمیزارن هیچ کاری کنم حتی کوچک ترین کار می خوام از خونه فرار کنم میخوام یه جایی برم که اونا نباشن فقط ،میترسم کنترلم رو از دست برم دارم خفه میشم باید چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام الا عزیز
      بطور کلی مهمترین عامل برای حل این مسئله ابتدا پذیرش وضعیت موجود است
      و سپس سعی کردن در تغییرات بهتر
      شرایط شما به افسردگی دامن می زند
      بهتر است از مشاوران انلاین استفاده کنید

  8. اِلا گفت:

    سلام ۱۷ سالمه
    از خانواده و همه اطرافیانم متنفرم اونقدر که دلم میخواد بکشمشون تو خونه حبسم کردن اصلا نمی‌فهمن چی میگم حتی درکمم نمی کنن نمیزارن هیچ کاری کنم حتی کوچک ترین کار می خوام از خونه فرار کنم میخوام یه جایی برم که اونا نباشن فقط ،میترسم کنترلم رو از دست برم دارم خفه میشم باید چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام الا عزیز
      بطور کلی مهمترین عامل برای حل این مسئله ابتدا پذیرش وضعیت موجود است
      و سپس سعی کردن در تغییرات بهتر
      شرایط شما به افسردگی دامن می زند
      بهتر است از مشاوران انلاین استفاده کنید

    2. علی گفت:

      سلام من یه دکتر بهت معرفی میکنم حتما پیش اپن دکتربری نتیجه میگیری فقط اعتماد به دکتری که میگم داشته باش برو پیش دکتر آرش میراب زاده توی تهران مطب داره دکتر خیلی خوبی هست . آدرسش توی گوگل هست

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما

  9. علی گفت:

    سلام
    علی ام ۱۴ سالمه
    احساس افسرده گی دارم
    ورزش میکنم تغذیه خوب خواب خوب خانواده خوب همه اینارو دارم موزیک شاد گوش میدم مطالب طنز نگاه میکنم ولی خیلی وقت هست که میخوام تقریبا هر کاری کنم شکست میخورم و ناامید و شدیدا عصبی میشم خودم رو کنترل میکنم اون مشکل رو حل میکنم مشکل دیگه به وجود میاد لطفا کمکم کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام علی عزیز
      این موارد به معنای افسردگی نیست
      با توجه به سن و تداخلات هورمونی این احساسات ممکن است اتفاق بیفتد
      بهتر است به یک روانشناس خوب هم مراجعه نمایید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/psychologist

  10. جلال چاوشی گفت:

    خدا کند همه به آرزهای قشنگشون برسن همه ما یه جواریی گرفتاریم یا مریض داریم یا ۸۰درصد درگیر مشکلات اقتصادی ان مث من از خدا میخوام حال دل یه ملتیو خوب کنه همه شاد باشن مث قدیما در کنار هم از زندگی لذت ببریم نه برا هم بزنیم
    اینستاگرام من سر بزنید پر از چیزای اموزنده و انگیزشی بنده پرستار۱۱۵هستم در همدان کوچیک کل ایرانم
    پبج من
    jalal_chavoshi_ems

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از همراهی تان
      سلامت باشید

    2. زهرا هستم گفت:

      من الان ۳۸سالمه تو خونه هستم ولی خیلی استرس اضطراب داشتم ..ولی خودم سرگرم کار کردن میکردم الان یه خواهری داشتم یه سال پیش سرطان گرفته بعد از یک سال فوت کرد …برادرم هم فوت کرد …خواهر زادم بعد از یه هفته فوت کردن تو ۲ماه سه تا شون از دست دادم الان افسردگی گرفتم …خیلی داغونم دارو هم مصرف میکنم ولی بی فایده است ..شب اصلا خواب ندارم …لطفا منو راهنمای کنید

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        با چنین توضیحاتی این اضطراب ها منطقی است و حق هم دارید
        بخشی از این علایم ممکن است با دارو کنترل شود
        ولی بخش اعظم ان نیاز به روان درمانی و مهارت پذیرش در سوگ دارد
        تندرست باشید