لیزر برای رفع ژنیکوماستی، روشی موثر و کم تهاجمی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن سینه مردان با لیزر یک روش جدید و پیشرفته در جراحی تجمیعی چربی است. در این روش، از تکنولوژی لیزر به عنوان ابزار اصلی برای شکل دهی به سینه استفاده می‌شود. این فرآیند بهبودی جستجو شده برای مردانی است که با مشکلاتی نظیر ژنیکوماستی مواجه هستند و به دنبال روشی مؤثر و دقیق برای کاهش چربی غیرمطلوب و بهبود شکل این ناحیه هستند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
لیزر برای ژنیکوماستی

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا لیزر برای رفع ژنیکوماستی موثر است؟ ژنیکوماستی یا بزرگی سینه های مردانه برای اکثر مردان یک وضعیت استرس‌زا و شرم‌آور است که روی حس اعتماد به نفسشان تاثیر منفی زیادی دارد. این مسئله را می‌توان از طریق رویکردهای مختلفی اصلاح کرد و در بیشتر موارد هم نتایج درمان و رفع ژنیکوماستی دائمی است. یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان ژنیکوماستی جراحی‌های پلاستیک است؛ اما تمام افراد برای انجام این جراحی آمادگی ندارند و به دنبال گزینه‌های درمانی دیگر هستند.

یکی از درمان‌های کمتر تهاجمی برای رفع این مشکل، لیزر است. لیزر ژنیکوماستی می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای افرادی باشد که از جراحی می‌ترسند یا شرایط انجام عمل لیپوساکشن را ندارند. اگر فکر می‌کنید به ژنیکوماستی مبتلا هستید و به دنبال درمانی قطعی هستید، می‌توانید با متخصص غدد و متابولیسم یا جراح پلاستیک مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو از بهترین پزشکان نوبت بگیرید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشک وجود دارد.

لیزر برای رفع ژنیکوماستی

در بسیاری از موارد از لیزر برای رفع ژنیکوماستی خفیف و یا شدید استفاده می‌شود. درمان ژنیکوماستی با لیزر در واقع لیپوساکشن هوشمند سینه مردانه با لیزر نیز نامیده می‌شود. استفاده از ژنیکوماستی لیزر می‌تواند به افراد کمک کند تا با کمترین عوارض و ناراحتی، سینه‌هایی کوچک‌تر، صاف‌تر، سفت‌تر و فشرده‌تر داشته باشند.

این روش مزیت‌های زیادی دارد و در درجه اول از هزینه‌های بالای بستری در بیمارستان و ناراحتی‌های ناشی از بیهوشی جلوگیری می‌کند. در این روش‌ها که با لیزر انجام می‌شود بافت چربی با کمترین آسیب و ایمنی بیشتر نسبت به روش‌های سنتی جراحی حذف می‌شود.

 ژنیکوماستی با لیزر می‌تواند به شکل دهی عضلات سینه کمک کند.
ژنیکوماستی با لیزر علاوه بر کاهش چربی، می‌تواند به تنظیم و شکل دهی عضلات سینه نیز کمک کند.

انواع روش رفع ژنیکوماستی با لیزر

باتوجه‌به نوع دستگاه‌های متفاوتی که برای انجام عمل لیزر وجود دارد، می‌توان از روش‌های مختلف لیزر برای درمان ژنیکوماستی استفاده کرد. از لیزر لیپوساکشن گرفته تا لیزر لیپولیز و لیزر اولترازد، از جمله گزینه‌هایی است که برای درمان ژنیکوماستی با لیزر وجود دارد.

۱. عمل ژنیکوماستی با لیزر

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی، عمل ژنیکوماستی با لیزر یا در واقع عمل لیپوساکشن با لیزر است. در این روش با استفاده از فناوری لیزر، چربی و پوست ناخواسته در ناحیه قفسه سینه حذف و تغییر شکل داده شده و سفت می‌شود و در نتیجه می‌توان سینه‌ها را صاف و سفت کرد. یک سری برش‌های نامحسوس در قسمت‌هایی از قفسه سینه انجام می‌شود و سپس لیزر تریپلکس لیپوساکشن از طریق این منافذ کوچک وارد شده تا چربی‌های اضافه این ناحیه را ذوب کرده و به شکل مایع تبدیل کنند.

در ادامه درمان با لیزر با استفاده از ترکیبی از سه طول موج لیزر مختلف، پوست این ناحیه سفت می‌شود. سپس در عمل ژنیکوماستی با لیزر کانولا، لوله‌های توخالی کوچک از طریق همین شکاف‌های کوچک وارد می‌شوند تا به‌آرامی چربی‌های اضافی مایع را خارج کنند. در نتیجه عمل ژنیکوماستی با لیزر ترکیبی از جراحی لیپوساکشن به همراه لیزر است.

۲. لیزر اولترازد ژنیکوماستی

یکی دیگر از گزینه‌های لیزر برای رفع ژنیکوماستی، لیزر اولترازد ژنیکوماستی است. درمان ژنیکوماستی با لیزر اولترازد در واقع ترکیبی از لیپوساکشن سنتی و استفاده از امواج اولتراسونیک برای ازبین‌بردن چربی‌های اضافی است. لیزر اولترازد به‌صورت کلی برای آب کردن چربی‌های بخش‌های مختلف بدن و لاغری استفاده می‌شود و یک روش کاملاً ایمن است و کمترین عوارض را دارد. امواج اولترازد یا امواج فراصوت اولتراسونیک با برخورد به سلول‌های چربی موجب ازبین‌رفتن بافت‌های اضافه چربی می‌شود.

استفاده از لیپولیز ژنیکوماستی باعث کاهش خونریزی می‌شود.
استفاده از لیپولیز ژنیکوماستی باعث کاهش خونریزی، ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و کمترین اثرات جانبی می‌شود.

۳. لیپولیز ژنیکوماستی

یکی دیگر از گزینه‌های درمان ژنیکوماستی با لیزر استفاده از لیپولیز لیزر است. لیزر لیپولیز یا لیپولیز روشی با کمک لیزر است که بافت چربی را با آسیب کمتر و ایمنی بیشتر نسبت به روش سنتی حذف می‌کند. این لیزر شامل استفاده زیر جلدی از دو نوع لیزر است: ۹۲۴ نانومتر که بافت چربی را از بین می‌برد و ۹۷۵ نانومتر که پوست را سفت می‌کند و کلاژن‌سازی را القا می‌کند.

در مردان، تجمع چربی در سینه‌ها معمولاً حجم زیادی ندارد، اما پوست سینه و زیر بغل مستعد شل شدن است. به همین دلیل است که انقباض پوست برای درمان ژنیکوماستی بسیار مهم است. لیزر لیپولیز هم برای درمان غدد و بافت چربی معمول ژنیکوماستی، و هم برای برداشتن چربی‌های انباشته شده از سینه‌های ناشی از وزن بیش از حد اندیکاسیون کاربرد دارد.

۴. کرایو لیپولیز ژنیکوماستی

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توان از آن برای کوچک‌کردن سینه‌های بزرگ مردانه در بیماری ژنیکوماستی استفاده کرد، تکنیک کرایو لیپولیز ژنیکوماستی است. این روش که به‌عنوان روش انجماد چربی‌های موضعی یا لیپوساکشن سرد نیز شناخته می‌شود، با منجمد کردن سلول‌های چربی در طول چند هفته و ازبین‌بردن آنها، به درمان ژنیکوماستی و کوچک‌تر شدن سینه‌ها کمک می‌کند.

در این روش از فناوری به خصوصی برای سرد کردن موضعی چربی‌ها استفاده می‌شود تا به این ترتیب سلول‌های چربی در هم بشکند و به‌تدریج بافت‌های اضافه چربی حذف شوند. در این روش به‌صورت طبیعی و بدون نیاز به تداخل، سلول‌های چربی منهدم شده از بدن دفع می‌شوند.

کاربرد لیزر در کوچک کردن سینه

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای لیزر در پیکرتراشی است و از آن برای کوچک کردن سایز سینه ها استفاده می‌شود. هم برای کوچک کردن سینه زنان و هم برای برداشتن بافت چربی اضافه در سینه مردان و درمان ژنیکوماستی، لیزر می‌تواند گزینه‌ای مناسب و ایمن باشد. لیزر جایگزین روش‌های جراحی سنتی لیپوساکشن است که در آنها برای خارج کردن بافت‌های چربی اضافه به برش‌های زیاد سینه و روش‌های تهاجمی نیاز بود. به صورت ویژه روش لیپو لیزر گزینه اصلی انتخابی برای کوچک تر کردن سایز سینه است.

کدام روش لیزر برای ژنیکوماستی، عوارض کمتری داره؟

با متخصص غدد مشورت کن.

متن انگلیسی:
Since laser lipo is used to liquefy and remove stubborn fat, your breasts are able to be reduced by this minimally invasive procedure
ترجمه متن:
از آنجایی که لیزر لیپو برای مایع کردن و حذف چربی‌های سرسخت استفاده می‌شود، سینه‌های شما می‌توانند با این روش کم تهاجمی کوچک شوند.

loriscottfamilycare

ژنیکوماستی با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که از شرایط سینه های بزرگ مردانه رنج می‌برند و تمایلی به استفاده از روش‌های جراحی سنتی و تهاجمی‌تر ندارند و همچنین کسانی که نسبت به بیهوشی اتاق عمل حساسیت دارند، ژنیکوماستی با لیزر می‌تواند به آنها کمک کند تا به‌صورت ایمن و با کمترین عوارض ظاهر فیزیکی خود را بهبود ببخشند.

پیشنهاد: مقاله انواع لباس برای ژنیکوماستی را مطالعه کنید.

از طرفی ورزشکاران یا کسانی که به هر دلیلی به دنبال بهبودی سریع‌تر با کمترین میزان عوارض هستند و نمی‌توانند دوره‌های نقاهت طولانی‌تر جراحی‌های ژنیکوماستی را پشت سر بگذارند، گزینه لیزردرمانی می‌تواند برای آنها مناسب باشد.

ژنیکوماستی با لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی برای برخی از افراد ممکن است مناسب نباشد. برای مثال کسانی که یکسری شرایط زمینه‌ای دارند، مانند افراد مبتلا به دیابت یا افراد درگیر با سرطان، کسانی که سابقه حساسیت به لیزر دارند، افرادی که تحت درمان‌های خاصی هستند و داروهای مخصوصی را مصرف می‌کنند و مواردی ازاین‌دست نباید از گزینه لیزر برای درمان ژنیکوماستی استفاده کنند.

مزایای لیزر برای رفع ژنیکوماستی

لیزر برای رفع ژنیکوماستی مزیت‌های زیادی دارد. اولین و مهم‌ترین آن این است که لیزر کاملاً ایمن است و کمترین عوارض را دارد. در عمل لیزر ژنیکوماستی نیازی به بیهوشی نیست و بیمار به‌صورت سرپایی و تنها با یک بی‌حسی موضعی سبک، درمان می‌شود. بیماران نیازی به بستری‌شدن ندارند و سریعاً در همان روز مرخص می‌شوند.

عوارض بعد از عمل بسیار کم است و بهبودی به سرعت به دست می‌آید. به نسبت جراحی سنتی میزان کبودی، درد و تورم بسیار کمتر است. افراد می‌توانند سریعاً تا یک هفته بعد از عمل فعالیت‌های خود را از سر بگیرند و نیازی به دوره نقاهت طولانی ندارند.

نحوه انجام لیزر برای رفع ژنیکوماستی

به‌صورت کلی بسته به این که چه نوع لیزری برای درمان و رفع ژنیکوماستی انتخاب می‌شود یک رویکرد کلی در استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی وجود دارد. در این روش‌ها ابتدا برش‌های ظریف و بسیار کوچکی روی بافت سینه (هر قسمتی که باید بافت چربی خارج شود) ایجاد شده و سپس اشعه لیزر از طریق این سوراخ‌ها وارد می‌شوند و به سلول‌ها و بافت‌های چربی اضافه برخورد می‌کنند. بعد از آب شدن این چربی‌ها و تبدیل شدن آنها به مایع باید با ورود لوله‌های توخالی آنها را از بدن خارج کرد.

هزینه درمان ژنیکوماستی با لیزر نسبت به جراحی کمتر است و عوارض کمتری هم دارد.
هزینه درمان ژنیکوماستی با لیزر نسبت به جراحی کمتر است و عوارض کمتری هم دارد.

آمادگی برای رفع ژنیکوماستی با لیزر

برای انجام لیزر ژنیکوماستی باید یک سری نکات را رعایت کرد. اول از همه اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید باید با مشورت پزشک مصرف را متوقف کنید، خصوصاً اگر داروهای هورمونی برای درمان ژنیکوماستی مصرف می‌کنید. رژیم غذایی مورد دیگری است که باید پیش از انجام لیزر آن را رعایت کرد.

مراقبت های بعد از لیزر برای رفع ژنیکوماستی

از آن جایی که روش لیزر برای رفع ژنیکوماستی در کل ایمن و بدون عوارض به خصوصی است، مراقبت های بعد از عمل لیزر ژنیکوماستی نیز چندان پیچیده نیست. توصیه می‌شود حتماً بعد از لیزردرمانی به مدت حداقل ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های روتین خودداری کرده و کمی استراحت کنید. از طرفی حتماً داروهایی که پزشک تجویز می‌کند به‌صورت کامل مصرف کرده و از مصرف الکل، سیگار یا سایر داروهایی که احتمال تداخل دارند خودداری کنید. در خصوص جای زخم هم بهتر است تا زمان بهبود آن از تماس آب با جای زخم یا هر گونه آلودگی خودداری کنید. محل زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید. مهم‌ترین مراقبت بعد از عمل لیزر ژنیکوماستی استفاده از گن یا کمربندهای مخصوص ژنیکوماستی است که باید بعد از عمل از آنها استفاده کرد.

نمی‌دونی بعد لیزر ژنیکوماستی چه مراقبتی نیاز داری؟ همین الان مشاوره بگیر.

عوارض درمان ژنیکوماستی لیزر

به صورت کلی معمولاً استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی بی‌خطر است و به نسبت سایر روش‌ها، کمتر تهاجمی است. در نتیجه ایمن‌تر بوده و می‌توان انتظار حداقل عوارض را داشت. ممکن است بعد از عمل لیزر ژنیکوماستی کمی جای عمل کبودی و تورم داشته باشد که معمولاً به‌خودی‌خود برطرف می‌شود.

از طرفی شاید به دلیل حساسیت پوستی نسبت به لیزر کمی التهاب و قرمزی نیز دیده شود. در برخی از افراد ممکن است عوارضی مانند تهوع، ضعف یا استفراغ هم به‌ندرت دیده شود. سوزش محل بخیه‌ها و قرمزی نیز می‌تواند جزء عوارض استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی در نظر گرفته شود.

هزینه درمان ژنیکوماستی با لیزر

عوامل متعددی روی هزینه استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی موثر بوده و مهم‌ترین آن نوع روش مورد استفاده است. بسته به دستگاه لیزر مورد استفاده و تکنیکی که برای درمان ژنیکوماستی اتخاذ می‌شود، شرایط بیمار و میزان بافت چربی که دارد، نوع جراح و دستمزدی که برای این کار می‌گیرد و هزینه‌های بیمارستان یا کلینیکی که عمل لیزر ژنیکوماستی در آنجا انجام می‌شود، هزینه درمان ژنیکوماستی با لیزر متفاوت است.

مقایسه جراحی و لیزر برای درمان ژنیکوماستی

در جدول زیر این دو روش درمان ژنیکوماستی را با هم مقایسه کرده‌ایم.

لیزر برای درمان ژنیکوماستیجراحی ژنیکوماستی
روش کم تهاجمیروش تهاجمی
تاثیر کمترتاثیر بیشتر
هزینه کمترهزینه بالاتر
دوره نقاهت کوتاهدوره نقاهت طولانی
تفاوت جراحی با لیزر ژنیکوماستی

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

در فناوری‌های جدید درمانی، استفاده از لیزر کاربرد بسیار زیادی دارد و یکی از این گزینه‌ها، استفاده از لیزر برای رفع ژنیکوماستی است. دستگاه‌های لیزر مختلف با فناوری متفاوتی که دارند می‌توانند گزینه انتخابی برای درمان ژنیکوماستی باشند. این روش‌ها همگی ایمن‌تر، کم‌تر تهاجمی و با کمترین عوارض‌اند و می‌توانند به افراد درگیر با این ناهنجاری برای بهبود ظاهر فیزیکی‌شان کمک زیادی کند.

اگر می‌خواهید از روش لیزر برای رفع ژنیکوماستی استفاده کنید، باید با متخصص غدد و متابولیسم مشورت کنید. اگر پزشک جراحی را به شما پیشنهاد دهد، نیاز به مشورت با جراح پلاستیک است. در غیر این صورت لیزر با کمترین تهاجم انجام می‌شود. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص غدد وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله می‌توان با استفاده از لیزر سینه‌ها را سفت‌تر کرد و با تغییر شکل آنها افتادگی را برطرف کرد.

به بخیه‌های بسیار کوچکی در محل‌های برش نیاز است.

کرایولیپولیز روشی کاملاً ایمن و بدون هر گونه تداخل جراحی است؛ اما نتیجه‌گیری آن به چندین جلسه درمان مداوم نیاز دارد. درحالی‌که جراحی ژنیکوماستی برای کسانی است که به دنبال نتایج سریع هستند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن