انواع عمل ژنیکوماستی برای رفع بزرگی سینه مردان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه مردان گاهی نیاز به جراحی دارد. در جراحی ممکن است بافت غده سینه یا بافت چربی خارج شود. این عمل حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد. ورم و کبودی چند روز بعد از جراحی از بین می‌رود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
عمل ژنیکوماستی

عمل ژنیکوماستی جراحی است که به کوچک شدن سینه و ایجاد خطوط قفسه سینه کمک می‌کند. بیماری ژنیکوماستی وضعیتی است که تغییرات هورمونی باعث بزرگی سینه در مردان شده و گاهی نمی‌توان با دارو آن را درمان کرد. در ژنیکوماستی شدید و گریدهای بالای آن سینه‌ها بسیار بزرگ شده و مانند سینه زنان به سمت پایین می‌افتد. در این شرایط پزشک عمل جراحی ژنیکوماستی را تجویز می‌کند. در جراحی بافت و پوست اضافی برداشته شده و سینه به سمت بالا کشیده می‌شود.

اگر شما هم دچار این عارضه هستید و به جراحی فکر می‌کنید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که عمل غده ژنیکوماستی چیست؟ این عمل چه مزایا و چه خطراتی دارد؟ انواع روش عمل چگونه انجام می‌شود؟ چه نکاتی را باید قبل و بعد از عمل رعایت کرد و آیا امکان بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل وجود دارد؟ برای بررسی علائم باید به متخصص غدد و متابولیسم مراجعه کنید. در صورت نیاز به جراحی، پزشک شما را به جراح پلاستیک یا جراح زیبایی پستان ارجاع می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با پزشک وجود دارد.

عمل ژنیکوماستی – جراحی ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی عمل با روش‌های مختلف دارد. در عمل ژنیکوماستی آقایان هدف کاهش اندازه بافت سینه است. به این جراحی ماموپلاستی یا عمل کوچک کردن سینه مردانه هم می‌گویند. علت ژنیکوماستی تغییرات هورمونی در مردان است. در این وضعیت ممکن است هورمون استروژن (هورمون زنانه) بیشتر ترشح شده یا تولید هورمون تستوسترون (هورمون مردانه) کاهش پیدا کرده است که این شرایط باعث بزرگی سینه مردان می‌شود.

در بسیاری از مواقع ژنیکوماستی نیازی به درمان ندارد و خود به خود برطرف می‌شود. اما گاهی با گذشت مدت زمان طولانی سایز سینه کوچک نشده یا بیماری به درجات بالاتر می‌رسد و باید درمان شروع شود. اولین خط درمان دارو و هورمون درمانی است. اما ممکن است این داروها تاثیری ایجاد نکنند و پزشک عمل ژنیکوماستی را پیشنهاد دهد.

عمل زیبایی ژنیکوماستی برای برداشتن بافت چربی و بافت غده سینه انجام می‌شود. این جراحی سینه‌ها را کاملا صاف کرده و اعتماد به نفس شخص افزایش پیدا می‌کند. در واقع عمل غده ژنیکوماستی بیشتر جنبه زیبایی داشته و باعث می‌شود که با لباس یا بدون پیراهن ظاهر شخص تغییر زیادی کند.

متن انگلیسی:
About 20,000 people get this surgery every year. Gynecomastia (the condition this surgery treats) is very common. It affects more than half of people assigned male at birth around the world
ترجمه متن:
سالانه حدود ۲۰۰۰۰ نفر این جراحی را انجام می‌دهند. ژنیکوماستی (بیماری که با این جراحی درمان می‌شود) بسیار شایع است. این بیماری بیش از نیمی از مردان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

my.clevelandclinic

علائم ژنیکوماستی مردان

مهم‌ترین علامت در ژنیکوماستی مردان بزرگی سینه و افزایش حجم بافت غده یا بافت چربی است. علائم ژنیکوماستی در موارد شدید ممکن است شامل موارد زیر شود.

  • درد سینه، به ویژه در نوجوانان
  • تورم بافت سینه
  • حساسیت سینه
  • حساسیت نوک سینه به دلیل مالش به لباس

دنبال بهترین راه رفع بزرگی سینه‌ت هستی؟

برای جراحی با متخصص مشورت کن.

روشهای جراحی ژنیکوماستی – انواع عمل ژنیکوماستی

انواع عمل غده ژنیکوماستی وجود دارد که پزشک با توجه به شدت بیماری، سن بیمار و سایر شرایط یکی از انواع جراحی ژنیکوماستی را پیشنهاد می‌دهد. گاهی ممکن است این جراحی هم‌زمان با لیپوساکشن انجام شود و گاهی هم به تنهایی مشکل را برطرف می‌کند. در ادامه انواع عمل ژنیکوماستی را شرح می‌دهیم.

۱. عمل جراحی ژنیکوماستی با لیزر – عمل لیزری ژنیکوماستی

عمل لیزر ژنیکوماستی یا لیزر لیپولیز از روش‌های جدید درمان ژنیکوماستی است. اگر بافت چربی در این ناحیه زیاد باشد، جراح می‌تواند از لیزر استفاده کند. حتی در درمان بافت غده سینه هم این تکنیک کاربرد دارد. با استفاده از لیزر آسیب کمتر بوده و عوارض جراحی کاهش پیدا می‌کند. در این روش از دو نوع لیزر استفاده می‌شود. لیزر ۹۲۴ نانومتر بافت چربی را از بین برده و لیزر ۹۷۵ نانومتر پوست را سفت کرده و کلاژن سازی را افزایش می‌دهد. حتی اگر حجم چربی در سینه کم باشد و فقط بافت غده سینه متورم شده باشد، به دلیل افتادگی سینه‌ها پزشک می‌تواند از این روش استفاده کند. زیرا در این افراد پوست سینه و زیر بغل شل می‌شود.

عمل ژنیکوماستی با دستگاه لیزر تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برش کوچکی ایجاد شده تا کانول وارد شود. برای بیماران چاق ممکن است نیاز به دو برش باشد.

متن انگلیسی:
Laser lipolysis results for gynaecomastia treatment are permanent and successful:It removes 85% of the glandular tissue and excess fat from the breasts.The skin remains firm and totally adjusted to the new outline of the pectorals, with no flaccidity.Scarring is minimal, practically invisible
ترجمه متن:
نتایج لیزر لیپولیز برای درمان ژنیکوماستی دائمی و موفقیت آمیز است. ۸۵ درصد از بافت غدد و چربی اضافی سینه‌ها را از بین می‌برد. پوست سفت شده و کاملا با فرم جدید سینه ها بدون افتادگی سینه سازگار است. جای زخم بسیار کم بوده و عملا نامرئی است.

institutomedicolaser

۲. ماستکتومی ژنیکوماستی

یکی از روش‌های متداول برای درمان ژنیکوماستی در بزرگسالان جراحی ماستکتومی است. از این روش برای درمان سرطان سینه در زنان استفاده می‌شود. اما در ژنیکوماستی نیز می‌توان برای خارج کردن بافت غده سینه، چربی و پوست اضافی از این روش استفاده کرد. این روش تحت بیهوشی انجام شده و نیاز به برش بزرگ در سینه دارد.

۳. عمل لیپوساکشن

اگر مشکل بزرگی سینه مردان مربوط به بافت چربی باشد، عمل لیپوساکشن انجام می‌شود. در این عمل از کانول فلزی نازک استفاده می‌کنند. این لوله با مکش چربی را بیرون می‌کشد. در این روش برش‌ها خیلی کوچک هستند. برای بافت چربی خفیف تا متوسط پزشک این روش را پیشنهاد می‌دهد.

۴. عمل لیپوماتیک ژنیکوماستی

لیپوماتیک یکی از روش های جراحی برای درمان ژنیکوماستی است. البته ژنیکوماستی معمولا به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده و بافت غده سینه متورم می‌شود. اما اگر علت بزرگی سینه مردان بافت چربی باشد، می‌توان ژنیکوماستی لیپوماتیک را با این روش درمان کرد.

در جراحی لیپوماتیک برش کوچکی زیر سینه ایجاد شده و لوله کانولا وارد می‌شود. این لوله چربی‌ها را تجزیه و ذوب کرده و با مکش دستگاه از بدن خارج می‌شود.

اگر بزرگی سینه در مردان مربوط به افزایش چربی باشد، می‌توان با عمل لیپوماتیک چربی را خارج کرد.
اگر بزرگی سینه در مردان مربوط به افزایش چربی باشد، می‌توان با عمل لیپوماتیک چربی را خارج کرد.

عمل ژنیکوماستی بدون بیهوشی – عمل ژنیکوماستی با بی حسی

در برخی روش‌ها مانند لیپوساکشن یا روش جراحی با لیزر نیاز به برش‌های بزرگ نیست. به همین دلیل می‌توان عمل ژنیکوماستی را با بی حسی انجام داد. جراح از بی حسی موضعی استفاده کرده و برش بسیار کوچکی زیر سینه ایجاد می‌کند. از این برش فقط لوله کانولا می‌تواند عبور کند. در واقع این روش عمل سرپایی ژنیکوماستی است که دوره نقاهت بسیار کمتری داشته و عوارض بیهوشی ایجاد نمی‌شود.

عمل ژنیکوماستی بدون برش

عمل ژنیکوماستی بدون برش امکان‌پذیر نیست. در واقع منظور از این اصطلاح عمل جراحی بدون بافت اسکار است. در این روش کم تهاجمی برش‌ها حدود ۴ میلی‌متر هستند. در نتیجه دوره بهبودی کوتاه‌تر بوده و زخم‌ها سریع از بین می‌روند. پزشک برای از بین بردن بافت غده سینه و چربی برش کوچکی ایجاد کرده و لوله کانولا وارد این ناحیه می‌شود.

ژنیکوماستی بدون عمل – ژنیکوماستی بدون جراحی

گاهی ممکن است ژنیکوماستی نیاز به جراحی نداشته باشد. در برخی شرایط به ویژه در نوجوانان احتمال درمان خود به خودی این وضعیت وجود دارد. به همین دلیل پزشک مدتی زمان می‌دهد. در صورت عدم درمان ممکن است گزینه دارویی و هورمون درمانی شروع شود. اگر این داروها نیز تاثیری روی کاهش اندازه سینه نداشته باشند، جراحی ژنیکوماستی تنها راه درمان است.

کاربرد عمل جراحی ژنیکوماستی

در این نوع جراحی سینه بافت اضافی برداشته می‌شود. برخی افراد ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی، چاقی یا مصرف داروهای خاص دچار ژنیکوماستی شوند. در این شرایط سینه‌ها افتاده شده و آرئول به سمت پایین کشیده می‌شود. جراح برای بازگرداندن زیبایی بدن و افزایش اعتماد به نفس بیمار عمل زیبایی ژنیکوماستی را انجام می‌دهد. با انجام این جراحی سایز سینه کوچک شده و ناراحتی ناشی از بافت اضافی سینه برطرف می‌شود.

مزایای جراحی ژنیکوماستی

بسیاری از افراد مبتلا به ژنیکوماستی تمایل دارند این عمل زیبایی را انجام دهند. علت آن مزایای زیر است.

  • اعتماد به نفس این افراد افزایش پیدا می‌کند.
  • راحتی بیشتری دارند و می‌توانند هر لباسی بپوشند.
  • احساس سنگینی در سینه‌ها برطرف می‌شود.
  • انجام فعالیت‌های ورزشی راحت‌تر می‌شود.

نحوه عمل ژنیکوماستی – عمل ژنیکوماستی چگونه است؟

روش عمل ژنیکوماستی به نوع جراحی بستگی دارد. گاهی ممکن است فقط لیپوساکشن انجام شود. گاهی تنها بافت غده سینه برداشته و در برخی موارد هر دو همزمان انجام می‌شوند. در روش لیپوساکشن نیازی به بیهوشی نبوده و بعد از بی‌حسی تعدادی برش کوچک روی سینه ایجاد می‌شود. شلنگ مکش از طریق این برش‌ها وارد شده و چربی از بین می‌رود.

معمولا جراحی ژنیکوماستی تحت بیهوشی انجام می‌شود. در این شرایط نیاز به برش‌های بزرگ‌تر است. بعد از برش، بافت غده سینه و چربی برداشته می‌شود. ممکن است برای تغییر موقعیت نوک سینه و آرئول عمل اکسیزیون هم انجام شود.

با توجه به اندازه سینه و ظاهر مورد نظر جراح، نوع برش، محل آن و میزان برش متفاوت است. پس از خارج کردن بافت سینه جراح پوست اضافی را برداشته و محل برش را بخیه می‌زند.

سن عمل ژنیکوماستی

این جراحی بعد از ۱۸ سالگی انجام می‌شود. زیرا تا قبل از ۱۸ سالگی ممکن است اختلالات هورمونی خود به خود برطرف شود و نیازی به عمل ژنیکوماستی نباشد. اما بعد از ۱۸ سالگی اگر ژنیکوماستی شدید باشد و با دارو درمان نشود، می‌توان جراحی را انجام داد.

عمل ژنیکوماستی چقدر طول میکشد؟ (زمان عمل ژنیکوماستی)

مدت زمان عمل ژنیکوماستی با توجه به نوع عمل و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولا این عمل حدود ۱ تا ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

عکس عمل جراحی ژنیکوماستی

در تصویر زیر می‌توانید عکس عمل ژنیکوماستی و خارج کردن بافت سینه را مشاهده کنید.

در این تصویر می‌توانید خارج کردن بافت سینه را در حین عمل مشاهده کنید.
در این تصویر می‌توانید خارج کردن بافت سینه را در حین عمل مشاهده کنید.

آمادگی قبل از عمل ژنیکوماستی

قبل از انجام عمل ژنیکوماستی یک جلسه مشاوره با جراح خواهید داشت. باید شدت بیماری و علائم به طور دقیق بررسی شود. پزشک سابقه پزشکی و داروهای مصرفی شما را بررسی می‌کند. برای تعیین سلامت کلی بدن باید آزمایش خون انجام شود.

بافت سینه اندازه‌گیری شده و از سینه‌ها عکس گرفته می‌شود. همچنین پزشک برای بررسی سرطان سینه مردانه غربالگری تجویز می‌کند.

قبل از این جراحی همانند دیگر جراحی‌ها باید حداقل به مدت ۲ هفته سیگار نکشید. استفاده از تنباکو نیز دوره بهبودی را طولانی می‌کند. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید متوقف شود. احتمالا پزشک توصیه می‌کند که حداقل ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن دوری کنید. روز جراحی باید لباس گشاد بپوشید تا بعد از عمل راحت باشید.

مراقبت های بعد از عمل ژنیکوماستی

عمل ژنیکوماستی جزء جراحی‌های ساده بوده و معمولا همان روز می‌توانید از بیمارستان مرخص شوید. باید بعد از جراحی محل برش‌ها را تمیز نگه دارید و بانداژ آن را هر چند وقت عوض کنید تا از عفونت جلوگیری شود. پزشک علاوه بر بانداژ، یک لباس مخصوص هم تجویز کرده تا تورم را زودتر کاهش دهد.

حتما داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید. داروها علاوه بر تسکین درد به کاهش تورم و جلوگیری از عفونت کمک می‌کنند.

گاهی ممکن است در حین جراحی لوله‌های نازکی زیر پوست قرار داده شوند. از طریق این لوله مایع و خون تخلیه می‌شود. زمانی که پزشک تشخیص دهد به این لوله‌ها نیازی نیست، آنها را برمی‌دارد.

۱. نقاهت ژنیکوماستی

در چند روز اول بعد از جراحی ژنیکوماستی درد شدیدی در این ناحیه خواهید داشت. معمولا حدود یک هفته بعد از عمل درد و حساسیت سینه‌ها از بین می‌رود. بیشتر افراد حدود دو هفته بعد از جراحی می‌توانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

در طول دوره نقاهت ژنیکوماستی نباید وسایل سنگین را بلند کرده یا بازوهای خود را تا بالای سر ببرید.

۲. پانسمان ژنیکوماستی

بعد از جراحی ژنیکوماستی پانسمان روی محل برش قرار می‌گیرد. مدت زمان ماندن پانسمان روی سینه به سرعت بهبودی زخم بستگی دارد. حدود یک تا دو هفته بعد از جراحی بخیه‌ها باز شده و پانسمان برداشته می‌شود.

۳. کشیدن بخیه ژنیکوماستی

بعد از بهبودی جای زخم زمان کشیدن بخیه ها است. در برخی افراد سرعت بهبودی زخم بالا بوده و ممکن است بخیه ها یک هفته بعد از عمل کشیده شوند. اما در برخی افراد ممکن است بخیه‌ها تا دو هفته بمانند.

۴. ورزش بعد از عمل ژنیکوماستی

بهتر است حداقل تا یک ماه بعد از عمل از ورزش و فعالیت‌های سنگین دوری کنید. ورزش‌هایی مانند ایروبیک را می‌توان حدود یک ماه بعد از جراحی شروع کرد و در روند بهبودی مشکلی ایجاد نمی‌کنند. اما ورزش‌هایی مانند تمرینات سینه و بازو ممکن است به بخیه‌ها فشار وارد کند و حتما باید پیش از شروع ورزش با پزشک مشورت کنید.

۵. تغذیه بعد از عمل ژنیکوماستی

برای رژیم غذایی بعد از عمل ژنیکوماستی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. ابتدا باید مایعات شفاف مصرف کنید. پس از مدتی می‌توانید غذاهای جامد را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. حتما باید آب به مقدار کافی بنوشید. همچنین برای بهبودی سریع‌تر باید از سیگار و الکل دوری کنید.

عکس بعد از عمل ژنیکوماستی

در تصویر زیر می‌توانید جای بخیه و میزان کوچک شدن سینه بعد از عمل ژنیکوماستی را مشاهده کنید.

بعد از عمل ژنیکوماستی سینه‌ها کوچک شده و فرم آنها بهبود پیدا می‌کند.
بعد از عمل ژنیکوماستی سینه‌ها کوچک شده و فرم آنها بهبود پیدا می‌کند.

عوارض عمل جراحی ژنیکوماستی

مانند هر جراحی دیگری ممکن است این عمل عوارضی به همراه داشته باشد. عوارض جراحی ژنیکوماستی شامل موارد زیر می‌شود.

  • لخته شدن خون
  • خونریزی بیش از حد
  • نامتقارن بودن اندازه سینه‌ها
  • کبودی
  • جای زخم
  • بی حسی یا کاهش حساسیت سینه‌ها
  • درد برای مدت زمان طولانی

برخی خطرات جراحی ژنیکوماستی جدی بوده و در صورت بروز این علائم باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • خونریزی زیاد یا چرک در محل برش
  • باز شدن برش‌ها
  • درد و تورم شدید
  • تب (علامت عفونت)
  • قرمزی و تورم در نزدیکی محل برش (علامت عفونت)
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • تپش قلب

نگران عوارض عمل ژنیکوماستی هستی؟ پس با متخصص مشورت کن.

ورم بعد از عمل ژنیکوماستی

ورم و حساسیت سینه بعد از این عمل جز عوارض عمل ژنیکوماستی در مردان است. این عارضه شایع بوده و جای نگرانی ندارد. بعد از چند روز به مرور این تورم از بین می‌رود. در بسیاری از مواقع ممکن است بهبودی تورم به صورت نامنقارن باشد و میزان تورم دو سینه با هم فرق داشته باشد. این موضوع نیز جای نگرانی نداشته و شایع است.

جای بخیه ژنیکوماستی

به دلیل برش سینه در طول جراحی بخیه ژنیکوماستی روی سینه قابل مشاهده است. جای بخیه ژنیکوماستی پس از مدت زمانی محو می‌شود. اما با هیچ روشی نمی‌توان جای زخم‌ها را به طور کامل از بین برد.

در جدول زیر می‌توانید عوارض شایع و نادر این جراحی را مشاهده کنید.

عوارض شایععوارض نادر و جدی
خونریزی از محل برشخونریزی زیاد یا چرک
کبودیباز شدن بخیه‌ها
جای زخمتورم شدید سینه
درد به مدت چند روزتب
بی‌حسی سینه‌هاتنگی نفس
نامتقارن شدن اندازه سینه‌هاتپش قلب
عوارض شایع و نادر عمل ژنیکوماستی

درن ژنیکوماستی

درن ژنیکوماستی مایعات و خونابه را از زیر پوست تخلیه می‌کند. معمولا درن به مدت ۳ تا ۶ روز زیر پوست قرار می‌گیرد. این وسیله روند بهبودی را تسریع می‌کند.

بازگشت ژنیکوماستی بعد از عمل

ژنیکوماستی بعد از عمل در بیشتر موارد بازگشت ندارد و نباید نگران عود ژنیکوماستی بعد از جراحی باشید. اما اگر بعد از عمل دچار اضافه وزن شوید و رژیم غذایی ناسالم داشته باشید، ممکن است به علت چاقی چربی سینه افزایش پیدا کند و دچار بزرگی سینه شوید.

عمل مجدد ژنیکوماستی

گاهی ممکن است به علت مصرف دارویی خاص، الکل زیاد یا مواد مخدر شخص بعد از عمل ژنیکوماستی باز هم دچار این بیماری شود. در این شرایط ممکن است نیاز به عمل مجدد باشد.

اگر نکات مراقبتی را رعایت کنید، احتمال بازگشت ژنیکوماستی بسیار پایین است.
اگر نکات مراقبتی را رعایت کنید، احتمال بازگشت ژنیکوماستی بسیار پایین است.

هزینه عمل ژنیکوماستی

هزینه عمل ژنیکوماستی در بیمارستان دولتی در سال ۱۴۰۲ از ده میلیون تومان شروع می‌شود. ممکن است با توجه به مهارت پزشک، نوع بیمارستان و محل بیمارستان قیمت‌ها افزایش پیدا کند. به همین دلیل بهتر است در این مورد با جراح خود مشاوره داشته باشید.

تجربه عمل ژنیکوماستی

بهتر است پیش از جراحی در مورد تجربه عمل ژنیکوماستی مطالبی بخوانید تا راحت‌تر برای این جراحی تصمیم بگیرید. برخی از نظرات افراد به شرح زیر است.

من عمل ژنیکوماستی انجام دادم. قبل از عمل نمی‌توانستم از لباس‌های جذب استفاده کنم. من بعد از جراحی درد زیادی نداشتم. میزان مصرف داروهای مسکن هم کم بود. بعد از یک هفته استراحت توانستم کارهای روزمره را از سر بگیرم.

من هم عمل ژنیکوماستی را انجام دادم. درد خیلی کمی داشتم. حدودا ۲ یا ۳ روز بعد از جراحی با وجود وصل بودن درن توانستم به محل کار خود بروم.

من قبل از جراحی از داروی ژنیکوماستی استفاده کردم. اما نتیجه‌ای نداشت. با جراحی مشکل من حل شد. درد بعد از جراحی کمتر بود و حدود ۱۰ روز استراحت کردم.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

انواع عمل ژنیکوماستی برای گریدهای مختلف این بیماری و انواع مشکلات مربوط به بزرگی سینه وجود دارد. گاهی ممکن است نیاز به برش‌های بزرگ برای خارج کردن بافت غده سینه باشد. اما در برخی مواقع مشکل مربوط به چربی اضافی در این ناحیه بوده و می‌توان با روش‌های کم تهاجمی مانند لیپوساکشن مشکل را برطرف کرد.

معمولا جراحی ژنیکوماستی حدود یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد. ممکن است جراحی تحت بیهوشی یا فقط با بی حسی موضعی انجام شود. درد و عوارض جراحی حدود یک هفته بعد از بین می‌رود. بعد از دو هفته می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. از عوارض شایع این عمل می‌توان به درد و تورم سینه برای چند روز اشاره کرد. جای بخیه‌ها احتمالا به طور کامل از بین نمی‌رود.

اگر تصمیم به عمل جراحی ژنیکوماستی دارید، باید با متخصص غدد و متابولیسم یا جراح زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان آنلاین با متخصص غدد و مشاوره آنلاین با جراح زیبایی وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بسیاری از مردانی که دچار بزرگی سینه هستند و این عارضه با دارو یا لاغری برطرف نمی‌شود، این عمل را انجام می‌دهند.

ممکن است تا چند روز بعد از عمل درد داشته باشید. با مصرف داروهای مسکن درد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در طول عمل به دلیل بیهوشی عمومی دردی احساس نخواهید کرد.

خیر این جراحی ارتباطی با سرطان سینه ندارد.

بهترین روش عمل بستگی به نوع و شدت ژنیکوماستی دارد. تکنیک جراحی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره انواع عمل ژنیکوماستی

  1. علی گفت:

    دکتر حاذق و با تجربه در خصوص عمل ژنیکوماستی ماستی معرفی کنید لطفا. که بعد عمل نوک سینه ها نا متقارن نشوند. ممون

  2. علی گفت:

    سلام بعد از عمل سه ماهی میگذره ولی سینه چپم یکمی متورم تره یجورایی نوک داره و وقتی زیر دوش آب سرد میرم یا هوای سرد به کل جمع میشه و به قفسه سینه میچسبه و دیگه مشخص نیست ولی درحالت عادی یجوریه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مشکلی ندارد
      ولی نیاز به داروهای هورمونی دارید

  3. احسان گفت:

    بعد از عمل نوک سینه سیاه شده دلیلش چیه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تا حدی طبیعی است
      احتمال هماتوم وجود دارد