دکتر یوسف شاهسونی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

دکتر متخصص داخلی

کد نظام پزشکی: 85244
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر یوسف شاهسونی

ایشان تاکنون 45 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

آمبولی چربی چیست؟ علائم، علل و راه درمان آن

آمبولی چربی یک وضعیت اورژانسی است که معمولاً در افرادی که دچار شکستگی استخوان‌های بزرگ می‌شوند، اتفاق می‌افتد. در این وضعیت، چربی‌های کوچک یا پلاک‌های چربی از محل شکستگی استخوان به سیستم رگ‌های خونی منتقل می‌شوند و به سرعت به سرخرگ‌های ریه‌ای رسیده و آن‌ها را مسدود می‌کنند. علائم آمبولی چربی شامل تنگی نفس، درد سینه، تنفس سریع، ضربان قلب نامنظم و افزایش فشار خون است. درمان این وضعیت شامل پشتیبانی تنفسی، مانورهای تنفسی و درمان حفاظتی از ایجاد شوک است.

2 هفته پیش

علائم گواتر چیست؟ با نشانه های این بیماری آشنا شوید.

به توده برجسته و متورم در قسمت جلوی گردن که به خاطر تورم تیروئید ایجاد شده گواتر می‌گویند. از شایع ترین نشانه های گواتر می‌توان به افزایش حجم گردن، تورم، مشکل بلع و تنگی نفس اشاره کرد.

1 ماه پیش

توصیه های سلامتی در عید نوروز و نکات مهم قبل از عید

در عید نوروز، حفظ سلامتی افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای حفظ سلامتی در این ایام، توصیه می‌شود که غذاهای سالم و متنوع مصرف کنید، در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید، از بهداشت شخصی مراقبت کرده و از پوست و ریه خود در خانه تکانی محافظت کنید.

2 ماه پیش

رادیولوژی چیست؟ عوارض، فواید و کاربرد این روش تشخیصی

رادیولوژی شاخه‌ای از پزشکی است که از روشهای تصویربرداری برای تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می کند. از رادیولوژی برای عکسبرداری دندان، استخوان، ریه، کلیه، مغز و ارگان‌های دیگر بدن استفاده می‌شود.

2 ماه پیش

سرماخوردگی چیست؟ علائم و انواع راه های درمان آن

سرماخوردگی به عنوان یک بیماری عفونی شایع در بخش‌های بالایی دستگاه تنفسی مانند بینی و گلو توصیف می‌شود. علل سرماخوردگی ممکن است شامل عفونت ویروسی، عفونت باکتریایی یا هر دو باشد. ویروس‌های سرماخوردگی معمولاً به عنوان ویروس‌های رینوویروس، کروناویروس، ویروس‌های آدنوویروس و ویروس‌های آنفلوانزا مشخص می‌شوند.

6 ماه پیش

انواع روش های درمان ژنیکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی معمولا در نوزادی، کودکی و بلوغ خودبه خود برطرف می‌شود، اما در افراد بالای 50 سال نیازمند روش درمانی مثل دارودرمانی یا جراحی است. ورزش و رژیم غذایی را نمی‌توان در زمره راه‌های درمان ژنیکوماستی اثربخش قرار داد.

7 ماه پیش

بدنسازان و ژنیکوماستی، چالشی در بدنسازی حرفه ای

معمولا ژنیکوماستی در بدنسازی به دلیل عدم رعایت تعادل در مصرف هورمون‌ها و مکمل‌ها رخ می‌دهد. در این شرایط سینه مردان به شدت بزرگ شده و حتی گاهی برای درمان، کار به جراحی هم کشیده شده است.

7 ماه پیش

کسانی که به ژنیکوماستی مبتلا هستند از سربازی معاف می شوند؟

معافیت از سربازی با ژنیکوماستی مشمول حال برخی از افراد می‌شود. پس از معاینه و بررسی درجه ژنیکوماستی در این افراد مشخص می‌شود که آیا کلا از سربازی معاف‌اند یا فقط از بخشی از کارها مثل دوره‌های رزمی معاف می‌شوند.

7 ماه پیش

معرفی و آشنایی با انواع ژنیکوماستی

حالت‌های بزرگی سینه در مردان به عنوان گینه کوماستی یا ژنیکوماستی شناخته می‌شوند و به بزرگ شدن غیرطبیعی سینه‌های مردان اشاره دارند. این حالت‌ها ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی، داروها، بیماری‌های مزمن و عوامل محیطی ایجاد شوند.

7 ماه پیش

ژنیکوماستی چند گرید دارد؟

ژنیکوماستی گریدهای مختلفی دارد. گرید یک و دو حالت خفیف بوده و کمتر دیده می‌شود. اما گرید سه و چهار شدید بوده و باید با جراحی برطرف شوند. در صورت وجود علائم ژنیکوماستی باید به متخصص غدد مراجعه کنید.

7 ماه پیش

انواع عمل ژنیکوماستی برای رفع بزرگی سینه مردان

ژنیکوماستی یا بزرگی سینه مردان گاهی نیاز به جراحی دارد. در جراحی ممکن است بافت غده سینه یا بافت چربی خارج شود. این عمل حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد. ورم و کبودی چند روز بعد از جراحی از بین می‌رود.

8 ماه پیش

ژنیکوماستی (بزرگی سینه در مردان) و چالش های آن

ژنیکوماستی به معنی بزرگی سینه آقایان است. معمولا مشکلات هورمونی و تغییر سطح استروژن و تستوسترون باعث بروز این مشکل می‌شود. افراد در سنین مختلف ممکن است به آن دچار شوند. اما بیشتر در نوجوانان این عارضه دیده می‌شود. مصرف برخی داروها و بیماری‌ها هم در آن تاثیر دارد.

8 ماه پیش