فیلر مو ، درمانی جدید برای موهای قوی، درخشان و سالم!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در فیلر مو ترکیبی از هیالورونیک اسید، پپتید فعال و دیگر مواد مغذی مو به پوست سر تزریق می‌شوند که باعث جلوگیری از ریزش و رشد مجدد موها می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

فیلر مو چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

فیلر مو یک ماده تزریقی است که با فرمول پپتید و اسید هیالورونیک تولید شده‌است. پرکننده‌ی مو یا همان فیلر مو برای احیای مو و پوست سر بسیار مؤثر است. این محصول باعث کاهش در ریزش مو و رشد مجدد آن می‌شود. بله درست شنیدید رشد مجدد مو!

با افزایش سن و تغییر در ترشح هورمون‌ها، ریزش مو یک مسئله طبیعی است. زیبایی شما یک رابطه مستقیم با اعتماد‌به‌نفس شما دارد. مو یکی از مهمترین رکن‌های زیبایی است. برای اینکه بتوانید سلامت و زیبایی مو را در بالاترین حد ممکن حفظ کنید، در قدم او باید به‌درستی از موها مراقبت کنید، و این یعنی یک روتین مراقبت از موی درست.

مراقبت از مو فقط مربوط به رعایت نکات محافظتی از مو نیست. در برخی مواقع ترمیم و احیای مو که با شیو‌ه‌هایی همچون فیلر، کاشت، مزوتراپی و کراتینه صورت می‌گیرد هم بخشی از مراقبت مو محسوب ‌می‌شوند. بهترین شیوه‌ی حفظ و نگهداری مو، کسب اطلاعات و شناخت راه‌های مراقبت از مو است.

در این مطلب از مجله سلامت دکترتو می‌خوایم در مورد یکی از روش‌های مراقبت از مو یعنی فیلر مو با شما صحبت کنبم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فیلر مو چیست؟

هیر فیلر یل فیلر مو بر خلاف دیگر روش‌های پرکننده‌ی مو برخلاف کاشت مو یک روش غیرتهاجمی است که در آن ماده‌ای شفاف رنگ به نام فیلر را به موهای نازک‌شده در بخش‌های مختلفی از سر تزریق می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا موهای ضعیف شما ضخیم‌تر و پُر پشت‌تر شوند و در عین حال درخشندگی غیرقابل وصفی به‌دست آورند.

مزیت استفاده از روش فیلر مو نسبت به کاشت مو در غیرتهاجمی‌بودن آن است. کاشت مو شیوه‌ای است که در آن به‌شکل تهاجمی موهای قوی و ضخیم را از قسمت‌های مختلف سر و بدن جدا می‌کنند و در قسمت طاس سر قرار می‌دهند. نتیجه‌ی اولیه کاشت مو سریعا و بعد از انجام عمل قابل مشاهده است، هرچند برای دیدن نتیجه نهایی و واقعی حدود ۱ سال باید صبر کنید. اما تقویت مو با فیلرتراپی یک روش غیرتهاجمی است و نتیجه آن را شما نمی‌توانید در کوتاه‌مدت مشاهده کنید و برای همین هم باید صبر و جدیت بیشتری برای استفاده از روش فیلر مو داشته باشید.

بر اساس تحقیقات به‌دست‌آمده انجام فیلر مو قبل و بعد از کاشت مو می‌تواند اثرات کاشت مو را تقویت کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

محتویات سازنده فیلر مو چیست؟

صحبت درباره این بخش تخصصی است و شناخت مواد استفاده‌شده در فیلر مو کار ساده‌ای نیست. در ادامه برای درک بهتر شما از این مواد فقط نام و کارایی آنها را به زبان ساده خواهم گفت.

  • دکاپپتید ۱۸ و ۲۸ (Decapeptide-18  و Decapeptide-28). ترکیب این دو ماده به شبیه‌سازی مسیرهای رشد مو کمک می‌کند و سلول‌های بنیادی را برای بهبود عملکرد رشد مو تحریک می‌کند.
  • دکاپپتید-۱۰ (Deca peptide 10). برای ارتقاء سطح رگ‌زایی (فرایندی فیزیولوژیکی که در آن رگ‌های جدید از رگ‌های موجود رشد می‌کنند) در فولیکول‌های مو که از آپوپتوز (یک روند مرگ سلولی) جلوگیری می‌کند، بسیار مفید است. افزایش جیان خون در منطقه یکی از اصول تقویت مو به شمار می‌آید.
  • Decapaptide-19  و Oligopeptide-71. این دو ماده، تشکیل فولیکول‌های مو را به حداکثر می‌رسانند که برای ایجاد رنگ طبیعی مو بسیار مفید هستند.
  • Oligopeptide-54. سلول‌های مو را برای مسدود‌کردن مسیرهای ریزش مو تقویت می‌کند.
  • Octapeptide-2. این ماده به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن انتقال سلول‌های بنیادی مو را تقویت می‌کند.

فیلر مو حاوی مواد فعال پپتیدی است که بعد از مصرف عوارض خاصی بر روی دیگر نقاط بدن ندارد.

جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها
در روش فیلرمو پزشک مواد فعال پپتدی را مستقیما به پوست سر تزریق می‌کند که باعث جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها می‌شود.

فیلر مو را چگونه تزریق می‌کنند؟

هیر فیلر با استفاده از یک سوزن بسیار نازک و کوتاه به پوست سر تزریق می‌شود. تزریق فیلر مو نسبت به سایر تزریقات دردناک‌تر نیست. البته در برخی از بیماران تزریق در نقاطی از پوست سر حساس‌تر یا دردناک‌تر است. در اصل درمان نیازی به بیهوشی ندارد، اما در صورت تمایل می توان با مشورت بیمار و پزشک از ژل موضعی یا بی حس کننده موضعی استفاده کرد. مدت زمان تزریق فیلر چیزی در حدود نیم ساعت است. در طول درمان، پزشک می‌تواند یک ماساژ ملایم و فشرده بر روی لکه‌های تزریق شده انجام دهد تا درد را کاهش دهد.


مزایا و عوارض فیلر مو

فیلر مو هم مانند هر روش زی بایی دیگری هم مزایا دارد و هم عوارض، که البته مزایای قطعی آن بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر از عوارض احتمالی آن هستند. در ادامه مهم‌ترین آنها را با هم بررسی می‌کنیم:

مزایای هیر فیلر

مزایای فیلر مو چشمگیر‌تر از معایب آن هستند به‌طوری‌که هر کسی را ترغیب می‌کند حداقل یک بار از این درمان بهره ببرند. این مزایا عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تحریک رشد مجدد مو
  • افزایش تراکم و ضخامت مو
  • فولیکول‌های مو و سلول‌های مو را احیا می‌کند.
  • تحریک گردش خون و آب‌رسانی در پوست سر.
مراقبت بعد از انجام فیلر مو
بعد از انجام فیلر مو باید مراقبت‌های خاصی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

عوارض فیلر مو

  • درد کوتاه‌مدت گذرا که به دلیل زخم کوچکی که روی پوست سر ایجاد می‌شود.
  • قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق که ممکن است پس از تزریق ایجاد شود و معمولا بعد از ۷۲ ساعت این عوارض از بین می‌روند.
  • آلرژی به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده.

خطر احتمالی این عوارض جانبی باید توسط پزشک متخصص پوست و مو برای بیمار توضیح داده‌شود. تمام عوارض جانبی غیر از مواردی که در بالا توضیح داده شد اگر بیش از یک هفته در سر باقی بماند باید به پزشک گزارش داده شود.

دنبال متخصص برای مزوتراپی مو می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو

برای اثربخشی بیشتر هر درمانی باید نکاتی را رعایت نماییم. تزریق فیلر مو هم از این قاعده مستثنی نیست. مراقبت‌های زیر را بعد از درمان پُرکننده مو انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • منطقه‌ای که فیلر به آن تزریق شده‌است را در معرض گرمای شدید قرار ندهید (مانند سولاریوم یا سونا).
  • در چند شب اول از فشار روی نواحی تحت درمان خودداری کنید (یعنی خوابیدن به پشت ممنوع است).
  • به مدت ۲۴ ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت از مصرف هرگونه الکل خودداری کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از حالت‌دهنده‌های مبتنی بر روغن استفاده نکنید.
  • از قرار‌گیری مستقیم در برابر تابش نور خورشید خودداری کنید.
  • تا سه روز پس از انجام درمان استحمام نکنید.

در فیلر مو ترکیبی از هیالورونیک اسید، پپتید فعال و دیگر مواد مغذی مو به پوست سر تزریق می‌شوند که باعث جلوگیری از ریزش و رشد مجدد موها می‌شود.

اینفوگرافی مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو
اینفوگرافی مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو

فیلر تراپی مو برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

در مورد منع مصرف هیر فیلر، بیشتر بر روی تداخل این درمان با دارو‌های دیگر تمرکز می‌شود. به‌طورکلی افراد زیر نباید از فیلر تراپی استفاده کنند:

  • مردان و زنانی که به اسید هیالورونیک حساسیت دارند.
  • زنان باردار یا شیرده.
  • کسانی که از داروهای ضدانعقاد یا رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند.
  • مردان و زنانی که در سیستم ایمنی خود مشکل دارند یا ایمونوتراپی می‌کنند.
  • افراد مبتلا به التهاب پوست سر.

استفاده از هیرفیلر برای چه افرادی مناسب است؟

استفاده از فیلر تراپی تقریبا به جز کسانی‌که منع مصرف دارند، برای همه مناسب است. اما سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند! یعنی وقتی موهای ضخیم، پُر و درخشان دارید نیازی هم به استفاده از هیر فیلر ندارید. اما اگر جزء افراد زیر هستید این درمان به شما توصیه می‌شود:

  • مردان و زنانی که از هر نوع آلوپسی (بیماری که باعث ریزش مو می‌شود) رنج می‌برند
  • افراد در هر سنی با موهای نازک و ضعیف
  • کسانی که ریزش موی بیش‌ازحد دارند.
  • افرادی که می‌خواهند شانس بقای کاشت موی خود را افزایش دهند.
 فیلر Dr.CYJ فیلر مو
فیلر Dr.CYJ اولین محصولی است که با عنوان پُر کننده مو به بازار عرضه شد. این محصول شناخته‌شده‌تر از محصولات برند‌های دیگر است

بهترین برند فیلر مو کدام است؟

در صنعت مُد و زیبایی شرکت‌های تولید کننده لوازم بهداشتی بسیار متعدد هستند و انتخاب یک برند کار چندان ساده‌ای نیست. فیلر Dr.CYJ اولین محصولی است که با عنوان پُرکننده مو به بازار عرضه شد. این محصول شناخته‌شده‌تر از محصولات برند‌های دیگر است که از زمان عرضه تا کنون خود را به‌خوبی به اثبات رسانده‌است. از مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • در برابر آلوپاتی مؤثر است.
  • سرعت رشد مجدد مو را افزایش می‌دهد.
  • موها را پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌کند.
  • گردش خون را تحریک می‌کند و خون‌رسانی به پوست سر را بهبود می‌بخشد.
  • فولیکول های مو را احیا می‌کند.
  • پوست سر را تغذیه می‌کند.
  • قبل و بعد از کاشت مو، موها را تقویت می‌کند.

فیلر مو نوع پیشرفته‌ی مزوتراپی است که در ساختار خود هیالورونیک اسید دارد. فیلر مو تأثیر سریع‌تر و قوی‌تری بر جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها دارد.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده هیر فیلرعملکرد هر کدام
دکا پپتید-۱۸ (DecaPeptide-18)تحریک پوست سر به منظور ساخت سلول‌های فولیکولی مو.
الیگا پپتید-۵۴ (Oligopeptide-54)برای توقف ریزش مو و طولانی‌تر کردن فاز آناژنیکی رشد مو.
اکتاپپتید-۲ (Octa peptide-2)از سلول موها را در برابر استرس، اشعه مضر UV و سایر فاکتورهای خطرناک حفاظت می‌نماید.
دکاپپتید-۱۰ (Deca peptide-10)به فولیکول‌ها مواد مغذی رسانده و ساقه مو را ضخیم‌تر می‌کند.
الیگوپپتید-۷۱ ( Oligo peptide-71)از ظاهر شدن زود هنگام موهای خاکستری رنگ جلوگیری می‌نماید.
دکا پپتید-۲۸ (DecaPeptide-28)منجر به تحریک شروع رشد مو می‌شود.
مواد اصلی تشکیل‌دهنده هیر فیلر و عملکرد آنها

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از دیگر روش‌های تقویت مو است که در آن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را به پیاز مو تزریق می‌کنند. در این شیوه درمانی بسته به شرایط موی هر فرد کوکتلی از ویتامین‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم) به مقدار لازم توسط پزشک متخصص تهیه می‌شود و به صورت مستقیم به پوست سر تزریق می‌شود.

در واقع فیلر مو شیوه نوین همان مزوتراپی است. محققین بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شدند که اگر هیالورونیک اسید را به مواد مزوتراپی بیافزایند ماندگاری و سرعت رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه فیلر مو کشف شد.

هیر فیلر و مزوتراپی هر دو به شکل سرنگ آماده به پوست سر تزریق می‌شوند و از لحاظ محتویات سازنده به جز هیالورونیک اسید مشابه هستند. در فیلر تراپی شما نتیجه درمان را زودتر از مزوتراپی مشاهده خواهید کرد؛ چراکه فیلر مو سریع‌تر به ریشه مو نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری هم دارد. در مزوتراپی بسته به تشخیص پزشک ممکن است در طول درمان شما مجبور به استفاده از داروهای ضد ریزش مو همچون دفیناستراید و ماینوکسیدیل هم باشید. از لحاظ هزینه‌ای هم قیمت فیلر تراپی با توجه به محتویات سازنده بیشتر گران‌تر است.

فیلر مو نوع پیشرفته ی مزوتراپی
فیلر مو در واقع نوع پیشرفته‌ی مزوتراپی است که به آن هیالورونیک اسید اضافه شده‌است.

فیلر تراپی مو بهتر است یا کراتینه‌کردن آن؟

کراتینه مو روشی است که در آن با استفاده از پروتئینی به همین نام، موهای شما را درخشنده و صاف می‌کنند. فیلر مو و کراتینه تفاوت‌های فاحشی با هم دارند. کراتینه اصولا بر روی تقویت مو‌های بلند تمرکز دارد و بیشتر برای سرکوب موهای وز و موخوره استفاده می‌شود. اما در فیلر مو تمرکز بر روی توقف ریزش مو و تقویت موهای ضعیف است.

فیلر تراپی نسبت به کراتینه ماندگاری بیشتری دارد و همچنین عوارض کمتری هم دارد. اگر کراتینه به‌طور مکرر استفاده شود علاوه بر خشن‌کردن مو عوارضی همچون سرطان را هم ممکن است در پی داشته باشد.

البته کراتینه برای رسیدن به هدفی متفاوت‌ از هدف فیلر تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این دو شیوه، کاربرد خودشان را به اثبات رسانده‌اند. از لحاظ قیمت فیلر تراپی را می‌توان در یک بازه مشخص قرار داد اما کراتینه مو در برخی موارد ممکن است یک سوم فیلر مو هزینه داشته باشد و در برخی موارد دیگر، حتی بیشتر از فیلر مو قیمت گذاری می‌شود!

همین حالا برای درمان ریزش موهات اقدام کن!

بوتاکس مو بهتر است یا فیلر مو؟

بوتاکس مو در واقع حاوی ماده سم بوتولینوم نیست که ماده اصلی بوتاکس است. این نامی است که بر اساس نحوه عملکرد محصول انتخاب شده‌است. درست مانند بوتاکس پوست، “بوتاکس مو” با پر‌کردن فیبرهای تکی مو به پرکردن و صاف‌کردن آن کمک می‌کند.

در بوتاکس مو برخلاف فیلرمو هیچ تزریقی صورت نمی‌گیرد و این محصول به صورت مستقیم بر روی موها کشیده می‌شود. روش کار بوتاکس ساده‌تر است و مانند کراتینه می‌تواند توسط یک آرایشگر هم صورت گیرد. بوتاکس برای استفاده بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است همانند محصولات دیگر آرایشی و بهداشتی خطر تحریک پوست و واکنش آلرژِیک را در پی داشته باشد. همان‌طور که اشاره کردیم فیلر تراپی هم خطرات جانبی چشمگیری ندارد و همان عوارض جزئی هم بعد از مدت کوتاهی رفع می‌شوند. از بوتاکس بیشتر برای حالت‌دهی به موها استفاده می‌شود اما همچون فیلر مو در جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو تأثیر دارد.

بوتاکس مو
در بوتاکس مو برخلاف فیلرمو هیچ تزریقی صورت نمی‌گیرد و این محصول به صورت مستقیم بر روی موها کشیده می‌شود.

بهترین متخصص برای فیلر مو کیست؟

در استفاده از هر دررمانی، شناخت یک فرد متخصص برای انجام آن مهم‌ترین مسئله است. منظور از شناخت کسی است که بتواند به بهترین شکل، جنس و حالات موی شما را تشخیص دهد و به شما بگوید که کدام درمان مناسب شماست. متخصص پوست و مو پزشکی است که بر تمام تمایز و نواقص موی شما آگاه است و می‌تواند بهترین درمان را به شما ارائه دهد. در مورد فیلر تراپی، ممکن است شما با انجام این درمان توسط هر فردی غیر از پزشک یعنی با یک فیلر ناشی توسط یک تازه‌کار، با عوارض جدی روبرو نشوید، اما به بهترین نتیجه هم نخواهید رسید!

اگر قصد انجام فیلر تراپی را دارید و به دنبال کسب مشاوره و مراجعه به بهترین متخصص در دسترس هستید، به شما تبریک می‌گویم!

شما می‌توانید در بخش مشاوره تلفنی دکترتو با برجسته‌ترین متخصصین پوست و مو مشاوره تلفنی دریافت کنید و در صورتی که قصد جدی برای انجام هیر فیلر را دارید، از نزدیک‌ترین متخصص، نوبت حضوری بگیرید.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

فیلر مو یک شیوه نوین است که به شیوه‌های تهاجمی ترمیم مو ترجیح داده می‌شود. در این روش پزشک یک ماده که از پپتید فعال و هیالورونیک اسید و دیگر مواد مغذی مو تشکیل شده‌است را مستقیما به پوست سر شما تزریق می‌کند. این مواد باعث می‌شوند که در وهله‌ی اول جلوی ریزش مو گرفته شود و سپس باعث رشد مجدد موها می‌شوند، البته اگر فولیکول مو تخریب نشده باشد. اگر فولیکول مو تخریب شده باشد، فیلر مو تنها می‌تواند جلوی ریزش را بگیرید و برای رشد مجدد باید به سراغ کاشت مو بروید.

این روش شباهت زیادی به مزوتراپی دارد با این تفاوت که از مزوتراپی پیشرفته‌تر است. مواد مزوتراپی و فیلر مو تقریبا یکی هستند، اما در فیلر مو هیالورونیک اسید وجود دارد. نتیجه‌ی فیلر مو سریع‌تر و قوی‌تر از مزوتراپی است و البته گران‌تر هم هست.

ناگفته نماند که فیلر می‌تواند از بیماری‌های همچون آلوپسی که باعث ریزش مو می‌شود جلوگیری کند. در مجموع شما می‌توانید با این روش طراوت از‌دست‌رفته را به مو‌ها بازگردانید، البته تمام این موارد بستگی به این دارد که پزشک تشخیص دهد آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

اگر قصد انجام فیلر تراپی را دارید و به دنبال کسب مشاوره و مراجعه به بهترین متخصص پوست و مو هستید، به شما تبریک می‌گویم! شما می‌توانید در بخش مشاوره دکترتو با برجسته‌ترین متخصصین پوست و مو مشاوره آنلاین یا تلفنی دریافت کنید و در‌صورتی‌که قصد جدی برای انجام هیر فیلر را دارید، از نزدیک‌ترین متخصص پوست و مو، نوبت حضوری بگیرید.

پرسش‌های متداول

در ابتدا باید بگویم که تشخیص علت ریزش مو در این رابطه حیاتی است ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی همچون وراثت، آلوپسی و تغییر در هورمون‌های شما صورت گیرد. اگر ریزش موی سر شما به دلیل بیماری خاصی نباشد، هیر فیلر می‌تواند این مشکل را برای شما حل کند. فیلر تراپی با نفوذ به ریشه موی شما باعث تقویت فولیکول‌ها و قوت‌گرفتن موها می‌شود و با این کار از برگ‌ریزان مو‌های شما جلوگیری می‌کند.

شاید از این بابت کمی دچار اشتباه شوید، پس بگذارید برایتان این مسئله را باز کنم. فیلر تراپی، مو و پیاز تضعیف‌شده را ترمیم می‌کند و باعث رویش مجدد موهای براق و درخشان می‌شود. اما در نواحی که ریشه مو تخریب‌شده است کاری از دستش بر نمی‌آید و تنها راه چاره کاشت مو است.

هزینه فیلر تراپی مو به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول قیمت ماده اصلی آن است و بخش دوم هزینه انجام تزریق فیلر توسط متخصص است. شما می‌توانید هیر فیلر Dr.CYJ را در بازه قیمتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ هزار تومان در بازار‌های داخلی پیدا کنید. هزینه فیلرتراپی توسط متخصص بسته به تجربه و موقعیت متخصص از نقطه‌ای به نقطه دیگر متفاوت است و نمی‌توان یک بازه مشخص برای آن تعیین کرد.
در سال ۱۴۰۲ قیمت هر فیلر مو ۳۲۰۰۰۰ تومان است.

به این سؤال نمی‌توان جواب قطعی داد؛ چرا که جنس مو و وضعیت پوست هر فرد با دیگری متفاوت است. اما معمول‌ترین شکل درمان به این صورت است که شما ابتدا به چهار جلسه درمان با فواصل دو هفته نیاز دارید. سپس فیلرتراپی را به مدت سه تا شش ماه به صورت یک جلسه در ماه ادامه می‌دهید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. شما می‌توانید نتیجه درمان را حتی در هنگام درمان هم مشاهده کنید. ابتدا ریزش موها متوقف می‌شود و سپس موها شروع به رویش و ضخیم‌تر‌شدن می‌کنند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.2از5)
دسته بندی:
منبع:
من رضا قشلاقی رحیمی 22 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی IT هستم. به فعالیت در زمینه رشته درسیم علاقمندم و دوس دارم هرچه سریعتر تجربه بیشتری رو کسب کنم. دلیل انتخاب دکتر تو بیشتر بخاطر حرفه‌ای شدن توی بخش سئو هست و خوشحالم که با این تیم حرفه‌ای و منظم دارم همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره فیلر مو

  1. لیلا گفت:

    سلام. وقت بخیر هیرفیلرچند جلسه لازم هست؟ بعد از تمام شدن جلسات دوباره نیاز به تکرار هست؟ مجدد دپار ریزش نمیشیم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      معمولا یک دوره ۴ جلسه ای هر دو هفته یک بار نیاز است. تعداد جلسات بیشتر طبق نظر پزشک تعیین می شود که بستگی به شدت مشکلات پوست و موی فرد دارد. برای مشاهده نتیجه کلی تزریق فیلر مو تقریبا ۱۵ روز بعد از تکمیل تمامی جلسات زمان لازم است.

  2. جواد گفت:

    سلام.وقت بخیر
    قیمت کل جلساتش چقدر میشه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به مواد استفاده شده و هزینه دستمزد پزشک دارد.

  3. همیار دکترِتو گفت:

    سلام دوست عزیز
    فیلر مو روش درمانی و تقویتی برای موهایی هست که به علل غیر ژنتیکی ریخته باشه. با کنترل عامل ایجاد ریزش مو و انجام فیلر مو کمک زیادی در رشد و تقویت موها میشه. با مراجعه به متخصص پوست و مو میتونید مورد بررسی بیشتری قرار بگیری.
    دکتر متخصص پوست و مو