لیست آزمایشگاه های مجاز تست کرونا (آخرین به روز رسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیست آزمایشگاه تست کرونا، آزمایشگاه های مجاز تست کرونا، لیست آزمایشگاه های خصوصی تست کووید به همراه آدرس و شماره تلفن در سراسر ایران

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 4 دقیقه
آزمایشگاه-تست-کرونا

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، جدیدترین فهرست آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا را اعلام کرد. هر چند ماه یکبار لیست مراکز آزمایشگاهی برای انجام تست های تشخیصی کووید ۱۹ به روزرسانی می شود. و آزمایشگاه های متخلف حذف و آزمایشگاه های جدید اضافه می شوند.

تعداد کل آزمایشگاه‌های مجاز تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در سراسر کشور ۲۶۹ آزمایشگاه است. آزمایشگاه‌های تست کووید ۱۹ برای مسافران برون مرزی نیز در جدول مشخص شده است. تعداد ۱۹۱ مورد از ۲۶۹ مورد برای مسافران برون مرزی مورد تایید است.  اما برای دسترسی دقیق تر به اطاعات لازم است مقاله ای با این عنوان را در سایت علی بابا چک کنید.

آزمایشگاه های مجاز برای تست کرونا به همراه آدرس و شماره تلفن

اگر به هر دلیلی نیاز به مراجعه به آزمایشگاه برای تست کرونا را دارید، از بین این لیست، شهر اقامتی خود را پیدا کنید و با آزمایشگاه مورد نظر تماس بگیرید. خواهشمندیم قبل از مراجعه به مراکز، حتما برای مراجعه هماهنگی های لازم را انجام دهید. تا از اتلاف وقت و ازدحام جمعیت، در امان باشید.

مهم است که بدانید چه زمانی باید تست کرونا بدهید، در زمان انتظار برای نتیجه تست باید چه کارهایی انجام دهید. و این که اگر تست COVID-19 مثبت یا منفی باشد چه معنایی دارد. اگر به کرونا شک دارید و یا تست کرونا داده اید، تا زمانی که نتایج تست خود را دریافت کنید، باید خود را در خونه قرنیطنه کنید. و توصیه دکتر داخلی را دنبال کنید.

همین الان بهترین دکتر متخصص را برای درمان کرونا پیدا کن…

دریافت فایل لیست آزمایشگاه های مجاز برای تست کرونا

برای دریافت این فهرست، بر روی این لینک کلیک کنید:  لیست آزمایشگاه های مجاز برای تست کرونا

تست کرونا در منزل دکترتو، راهی جایگزین اما بسیار منطقی

لیست آزمایشگاه های مجاز برای تست کرونا را در بالا در اختیار دارید، اما دکترتو در اقدامی جدید توانسته با بستن قرارداد با بهترین آزمایشگاه‌ها، خدمت« تست کرونا در منزل » را به خدمات خود اضافه کند. تنها کافیست از دکترتو نوبت بگیرید و با ارزان‌ترین قیمت، معتبرترین تست کرونا در منزل را انجام دهید.

نحوه تایید مراکز آزمایشگاهی برای تست کرونا

بر مبنای ابلاغ وزارت بهداشت، کلیه آزمایشگاه‌‌های تشخیص پزشکی دولتی و خصوصی برای پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ باید تایید معاونت‌‌های درمان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی در ارتباط با رعایت استانداردهای تضمین کیفت و امنیت و ایمنی زیستی را دریافت کرده و صلاحیت فنی آنها بوسیله آزمایشگاه مرجع کشوری کووید-۱۹ در انستیتو پاستور ایران احراز شود.
آزمایشگاه‌‌های مجاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ علاوه بر رعایت ضوابط و استانداردهای ابلاغی، متعهد به اخذ تعرفه قانونی خدمات آزمایشگاهی و ثبت فوری، مستمر و کامل نتایج آزمایش در سامانه های وزارت بهداشت هستند. این آزمایشگاه‌‌ها به‌‌طور دوره‌‌ای مورد ارزیابی صلاحیت قرار می‌‌گیرند و در صورت کسب نتایج نامطلوب تا رفع مشکلات احتمالی فعالیت خود را متوقف می‌‌کنند.

تست PCR چیست؟

یک آزمایش زنجیره پلیمراز (PCR) برای تشخیص مواد ژنتیکی از یک ارگانیسم خاص مانند یک ویروس انجام می شود. اگر شما در زمان آزمایش آلوده به ویروس COVID-19 باشید، تست PCR  وجود ویروس را تشخیص می دهد. تست PCR همچنین می تواند قسمت هایی از ویروس را حتی بعد از دوره ابتلا تشخیص دهد.

تست PCR COVID-19 چیست؟

تست PCR برای COVID۱۹ یک تست مورد استفاده برای تشخیص افرادی است که در حال حاضر مبتلا به SARS – CoV – ۲ هستند. آزمایش PCR، تست “استاندارد طلایی” برای تشخیص COVID۱۹ است. زیرا به گزارش سازمان بهداشت جهانی، این تست دقیق‌ ترین و قابل‌ اطمینان ترین تست در رابطه با بیماری کرونا است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی،  تست PCR دقیق‌ ترین و قابل‌ اطمینان ترین تست در رابطه با بیماری کرونا است.

در تست PCR چه اتفاقی می افتد؟

واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) فرآیندی است که یک بخش کوچک و به خوبی شناخته شده از DNA را صدها هزار بار تکثیر می‌کند، تا به اندازه ی کافی از آن بخش از DNA برای تجزیه و تحلیل به دست آید. نمونه‌های آزمایشی با مواد شیمیایی ویژه‌ای تیمار می شود که اجازه استخراج DNA را می‌دهند. رونویس معکوس RNA را به DNA تبدیل می‌کند.

واکنش زنجیره‌ای رونویس معکوس پلیمراز (RT – PCR) ابتدا از رونویسی معکوس برای بدست آوردن DNA استفاده می‌کند. سپس از تکنیک PCT برای تقویت و تکثیر DNA استفاده می شود تا مقدار کافی از آن برای تحلیل به دست آید. سپس RT – PCR می‌تواند SARS – CoV-2 را شناسایی کند، که فقط حاوی RNA است. فرآیند RT – PCR معمولا به چند ساعت زمان نیاز دارد. این تست‌ها همچنین به عنوان سنجش مولکولی یا مولکولی نیز شناخته می‌شوند.

گلوت درد می‌کنه؟ فکر می‌کنی کرونا گرفتی؟همین الان مشاوره بگیر

نتیجه مثبت تست PCR به چه معناست؟

نتیجه مثبت تست PCR به این معنی است که احتمالا شما مبتلا به COVID-19 هستید. اغلب مردم معمولا علائم ملایمی دارند. این دسته از افراد می‌ توانند بدون مراقبت پزشکی به خانه بازگردند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تشدید علائم با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه منفی تست PCR به چه معنی است؟

نتیجه منفی تست PCR به این معنی است که شما احتمالا در زمان انجام تست، COVID-19 نداشته اید. با این حال، ممکن است مبتلا به کرونا شده باشید، اما به اندازه کافی ویروس در بدن شما ندارد که توسط تست تشخیص داده شود. برای مثال اگر شما به تازگی آلوده شده‌ باشید، اما علائم کرونا نداشته باشید، این حالت ممکن است پیش بیاید. همچنین اگر بیشتر از ۷ روز از زمان ابتلای شما گذشته باشید، هم ممکن است نتیجه تست منفی باشد. به خاطر داشته باشید که یک تست PCR منفی به این معنا نیست که شما تا مدتی در برابر بیماری ایمن هستید. شما می‌توانید بعد از آزمایش در معرض ویروس قرار گرفته، مبتلا شوید و ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنید.

اگر نتیجه تست PCR شما مثبت است، با دکتر داخلی صحبت کنید، در خانه بمانید و خودتان را از دیگران جدا کنید. اگر نتیجه تست شما منفی است، به محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس ادامه دهید.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
دکترتو برای من یعنی نوشتن و نوشتن برای من یعنی تموم زندگیم...خوشحالم توی تیمی کار می‌کنم که محتوای ارزشمندی تولید می‌کنه و برای تک تک آدما احترام قائله
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره آزمایشگاه تست کرونا

  1. سعید موسویان گفت:

    عجب صفحه ای! ممنون که نام این همه آزمایشگاه رو ذکر کردید.
    ما خونمون نزدیک پارک ساعیه، یه آزمایشگاهی نزدیک هست به اسم آزمایشگاه تهران لب برای خودم و خانمم و دخترام ازشون استفاده کردیم برای تست کرونا مسافرت.

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام و سپاس از همراهی و اطلاع رسانی تان