شربت آلرگارد چیست؟ سیر تا پیاز داروی ضد کرونا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

شربت آلرگارد یک داروی گیاهی ایرانی برای تسکین علائم کرونا و کاهش مدت بستری است. این دارو حلاوی آویشن، سیر، رازیانه و مرزه است. مقدار تریاک استفاده‌شده در این دارو بسیار ناچیز است و نمی‌تواند باعث اعتیاد شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

شربت آلرگارد چیست؟ سیر تا پیاز داروی ضد کرونا

شربت آلرگارد دارویی ایرانی است در ابتدا برای درمان علائم تبخال تناسلی در بزرگسالان و کودکان استفاده می‌شد. اما امروزه محققان اثرات مطلوبی از تاثیر این دارو بر روی درمان علائم اولیه کرونا پیدا کرده‌اند. از این رو، آلرگارد محبوبیت زیادی به خصوص در میان ایرانیان پیدا کرده‌است.

زمان انتشار این محصول، شایعات زیادی مبنی بر استفاده از تریاک در این محصول به گوش می‌خورد و انتقادات زیادی را به خود جلب کرده بود. اما طبق اعلام سازمان غذا و دارو، مقدار مرفین این محصول بسیار ناچیز است و نمی‌توان آن را جزو شربت‌های تریاک به شمار آورد.

شما هم درگیر کرونا هستید و به دنبال راه چاره‌ای برای درمان این بیماری هستید؟ اصلا نگران نباشید، دکترتو همراه شماست! برای درمان علائم بیماری ویروسی، لازم است حتما به پزشک عمومی مراجعه کنید. اگر نشانه‌های بیماری شدید باشد احتمالا لازم است به متخصص عفونی یا داخلی رجوع کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق دکترتو و سرویس مشاوره دارویی با پزشکان داروساز مشورت کنید و از داروهای موثر بر کرونا و سویه امیکرون آگاه شوید.

آلرگارد چیست و انواع شربت آلرگارد کدامند؟

شربت آلرگارد که با نام‌های استاپ سیویر و استاپ کوویر نیز شناخته می‌شود، یک داروی گیاهی ضد کرونا است که می‌تواند علائم این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد. این شربت یک محصول کاملا ایرانی است که در صورت مصرف حتی می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را نیز کاهش دهد. شربت آلرگارد (Alerguard (Stop-Covir) Syrup) که با نام‌های زیر هم شناخته می‌شود:

  • شربت استاپ کوویر
  • شربت استاپ سیویر
  • شربت آلرگارد نیاک

دو نمونه‌ ۱۸۰ میلی‌لیتری و ۱۲۰ میلی‌لیتری از این شربت وجود دارد.

دوزهای شربت ضد کروناموارد مصرف آلرگارد
شربت آلرگارد نیاک ۱۲۰ میلی لیتراین نمونه برای تسکین علائم اولیه کرونا مانند سرفه خشک و گلودرد، در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آلرگارد ضد کرونا ۱۸۰ میلی‌لیتریاین نمونه برای تسکین علائم شدید و درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خصوص در افرادی که درگیری ریه در کرونا دارند. مصرف این محصول برای کودکان و بزرگسالان بالای ۱۲ سال منعی ندارد.
شربت آلرگارد برای چیست؟

تاریخچه شربت استاپ سیویر

داروی آلرگارد نیاک در ابتدا با نام شربت شاد به بازار معرفی شد. اما در زمان تولید، نام دارو به استاپ سیویر تغییر یافت. در نهایت، صاحبان این دارو برای مارکتینگ و فروش بهتر در بازارهای جهانی نام محصول خود را از استاپ سیویر به شربت آلرگارد تغییر دادند.

شربت ضد کرونای آلرگارد، در ابتدا برای درمان هرپس سیمپلکس یا همان ویروس تبخال ساخته شده بود. اما با شیوع ویروس کرونا،تحقیقات بالینی زیادی برای تعیین اثربخشی این دارو روی ویروس کووید-۱۹ صورت گرفت. محققان دریافتند که شربت استاپ کوویر می‌تواند تا حد زیادی جلوی درگیر شدن ریه به ویروس کرونا را بگیرد و از این طریق درمان این بیماری را ساده‌تر کند.

شربت استاپ کوویر چیست؟
شربت استاپ کوویر می‌تواند تا حد زیادی جلوی درگیر شدن ریه به ویروس کرونا را بگیرد و از این طریق درمان این بیماری را ساده‌تر کند.

ترکیبات و محتویات شربت آلرگارد نیاک چیست؟

شربت استاپ سیویر از سیر، مرزه، آویشن شیراز، رازیانه، گلپر، میخک و اپیوم ساخته شده است. در ادامه خواص درمانی هر یک از مواد را بررسی خواهیم کرد.

۱. آویشن

آویشن یک داروی معروف در طب سنتی ایرانی است. برخی از فواید و خواص آویشن عبارت‌اند از:

  • ضد تشنج
  • رفع ضعف دستگاه گوارش
  • تسکین سیاه سرفه
  • تسکین برونشیت حاد
  • درمان ذات‌الریه

آویشن به دلیل خواص ضد میکروبی و باکتریایی محبوبیت زیادی دارد. تاثیر این داروی گیاهی در درمان کرونا ناشناخته است، اما تصور می‌شود که می‌تواند علائم کرونا را کاهش دهد.

۲. سیر

سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که قابلیت ترکیب با گلبول‌های قرمز خون دارد. آلیسین می‌تواند رگ‌های خونی را آزاد و شل کرده و گردش خون را آسان می‌کند. همچنین سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و موجب بهبود سلامت بدن می‌شود.

۳. گیاه مرزه

گیاه مرزه خاصیت ضدعفونی کننده دارد. اسانس این گیاه دارای کارواکرول و سیمن می‌باشد. این مواد می‌توانند در رفع ضعف معده و نفخ موثر باشند. یکی دیگر از خواص درمانی این گیاه رفع آسم شدید است.

۴. عصاره رازیانه

عصاره رازیانه در بیشتر داروهای ضد سرفه و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثرات و خواص رازیانه می‌تواند از درگیر شدن ریه به کرونا جلوگیری کند.

خواص و فواید شربت آلرگارد چیست؟

برخی از مهم‌ترین خواص این داروی گیاهی ضد کرونا شامل موارد زیر هستند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود تنفس
  • درمان سرفه مداوم
  • خاصیت خلط‌آوری و بهبود گلودرد
  • کاهش طول مدت بیماری

نحوه مصرف شربت آلرگارد نیاک چگونه است؟

طبق دستور پزشک عفونی یا داخلی از شربت خوراکی تجزیه کننده آلرگارد استفاده کنید. برای دستورالعمل دقیق دوز، برچسب روی دارو را نیز بررسی کنید.

  • شربت استاپ کوویر را حداقل ۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا با معده خالی از طریق خوراکی مصرف کنید.
  • تا زمانی که آماده مصرف نشدید دارو را در پیمانه یا سرنگ خوراکی نریزید.
  • همزمان با مصرف شربت آلرگارد نیاک، آب میوه ننوشید. برخی از آب میوه‌ها (مانند گریپ فروت، سیب، پرتقال) ممکن است اثربخشی قرص دارو را کاهش دهند.
  • اگر از آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم یا منیزیم استفاده می‌کنید، آنها را همزمان با شربت استاپ سیویر مصرف نکنید. از پزشک یا مشاور دارویی خود بپرسید که چگونه آنها را همراه با شربت آلر‌گارد مصرف کنید.
  • اگر یک دوز از شربت استاپ کوویر را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دوز معمولی خود بازگردید. ۲ دوز را به طور همزمان مصرف نکنید.

نحوه مصرف شربت آلرگارد چجوریه؟

برای جلوگیری از عوارض حتما مشاوره دارویی بگیر.

موارد مصرف شربت آلرگارد چیست؟

این دارو برای بیشتر برای درمان علائم برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این بیماری‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. شربت آلرگارد نیاک (استاپ کوویر) برای درمان کرونا

بدن درد، سوزش گلو، سردردهای دوره‌ای و تب، همگی نمونه‌هایی از علائم اولیه کرونا هستند. آلر‌گارد، بهترین شربت ضد سرفه برای کرونا، با خاصیت آنتی ویروسی خود می‌تواند شدت علائم انواع ویروس کرونا کاهش دهد. از این رو مدت زمان ابتلای شما به کرونا و سویه امیکرون کاهش خواهد یافت.

درگیری ریه با کرونا به عنوان یکی از خطرناک‌ترین عوارض این بیماری به شمار می‌آید. زمانی که ریه با کرونا و سویه امیکرون درگیر شود، احتمال کما و حتی مرگ افزایش می‌یابد. برخی کارشناسان معتقدند شربت آلرگارد می‌تواند تا حدود زیادی جلوی درگیری ریه در زمان ابتلا به کرونا را بگیرد.

همچنین در صورت مصرف شربت استاپ سیویر در شرایط عادی، احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

۲. درمان ذات‌الریه با شربت آلرگارد نیاک

ذات الریه یا پنومونی ریه عفونتی است که کیسه‌های هوایی ریه‌ها (آلوئول‌ها) را ملتهب می‌کند. در این بیماری ممکن است کیسه‌های هوا پر از مایع یا چرک شوند و علائمی مانند سرفه، تب، لرز و مشکلات تنفسی ایجاد کنند.

علت و مقدار دقیق تاثیر شربت استاپ سیویر بر ذات‌الریه نامشخص است، اما تصور می‌شود که این دارو می‌تواند در درمان ذات‌الریه موثر باشد.

۳. شربت آلرگارد برای سرماخوردگی و آنفولانزا

عصاره سیر موجود در این شربت، دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است که سرماخوردگی را تسکین می‌دهد. با نوشیدن منظم داروی گیاهی، سیستم ایمنی خود را تقویت‌کرده و بدن خود را در مبارزه با علائم سرماخوردگی حمایت می‌کنید.

۴. شربت آلرگارد برای سرفه و گلودرد

یکی از ترکیبات مهم شربت ضد سرفه آلرگارد، آویشن است. خواص خلط آور طبیعی آویشن می‌تواند به رفع گرفتگی مجاری هوایی و تسکین سرفه کمک کند.

درمان سرفه با آلرگارد ممکن است؟
خواص خلط آور طبیعی آویشن می‌تواند به رفع گرفتگی مجاری هوایی و تسکین سرفه کمک کند.

۵. مصرف شربت آلرگارد برای کودکان

بهتر است تا قبل از اینکه با پزشک عمومی مشورت نکرده‌اید، این دارو را برای کودکان استفاده نکنید. درست است که آلرگارد یک شربت گیاهی است اما داروهای گیاهی هم می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند.

۶. شربت آلرگارد برای آسم

انواع گیاهانی که برای درمان آسم استفاده می‌شوند شامل سیر و جینسینگ، زردچوبه، سیاه دانه و زنجبیل هستند. باتوجه به این که در این شربت از سیر و آویشن جهت خلط‌آوری طبیعی استفاده شده، می‌تواند برای بهبود آسم هم موثر باشد.

دوز مصرفی شربت آلرگارد

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال مبتلا به کرونا، باید در دو روز اول بیماری ۵ سی‌سی از شربت آلرگارد را با فاصله ۴ ساعت از هم مصرف نمایند. در دو روز دوم می‌توانند همان دوز را با فاصله ۶ ساعت مصرف نمایند. و در روزهای بعد ابتلا به کرونا می‌توانند فاصله بین هر دوز را به ۸ ساعت افزایش دهند.

شربت استاپ کوویر را به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک به کودکان زیر ۱۲ سال ندهید.

برای مصرف شربت آلرگارد نیاز به تجویز دکتر داریم؟

این دارو بدون نسخه هم در دسترس است، اما بدون تجویز پزشک عمومی یا داخلی و یا بدون مشورت با مشاوره دارویی به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنید. محتویات شربت آلرگارد ممکن است موجب بروز حساسیت در شما شوند.

در این مدت دو ساله جدیت بیماری کووید برای همه مشخص شده است و می‌دانید که کرونا از آن دسته بیماری‌هایی نیست که بخواهید خودسرانه به درمان آن بپردازید. این بیماری می‌تواند علائم ساده‌ای در حد سرماخوردگی داشته باشد و یا باعث مرگ بیمار شود. پس قبل از اینکه بخواهید این دارو یا هر دارویی دیگری را برای درمان کرونا مصرف کنید، از متخصص داخلی در دکترتو نوبت بگیرید.

گلوت درد می‌کنه؟ فکر می‌کنی کرونا گرفتی؟ همین الان مشاوره بگیر!

عوارض جانبی شربت آلرگارد چیست؟

استاپ سیویر یک داروی جدید است که هنوز عوارض مصرف آن به درستی مشخص نشده است. با توجه به محتویات سازنده، ممکن است برخی از عوارض زیر در مصرف کنندگان این دارو به چشم بخورد:

  • مصرف بیش از حد شربت آلر‌گارد می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود.
  • سیر و آویشن موجود در این محلول خوراکی، ممکن است باعث سوزش دهان، التهاب و حالت تهوع شود.
  • ممکن است برخی افراد به رازیانه حساسیت داشته باشند و علائمی همچون تهوع و تشنج را تجربه کنند.
  • اپیوم موجود در شربت آلرگارد نیاک می‌تواند باعث یبوست جزئی شود.

شما می‌توانید تمامی سوالات خود را درباره نحوه مصرف، تداخلات دارویی یا عوارض مصرف شربت آلر‌گارد نیاک را از مشاوران دارویی دکترتو بپرسید.

متن انگلیسی: «Use of herbal supplements is often unsafe if you have kidney disease since some herbal products can cause harm to your kidneys and even make your kidney disease worse. Also, your kidneys cannot clear waste products that can build up in your body.»
ترجمه فارسی: «در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، استفاده از داروهای گیاهی اغلب ناامن است زیرا برخی از محصولات گیاهی می‌توانند به کلیه‌های شما آسیب برسانند و حتی بیماری کلیوی شما را بدتر کنند. همچنین، کلیه‌های شما نمی‌توانند مواد زائدی را که در بدن انباشته می‌شوند، پاکسازی کنند.»

به نقل از سایت kidney

مصرف شربت آلرگارد در شیردهی و بارداری

متاسفانه در این زمینه اطلاعات کافی در دسترس نیست. بهتر است با توجه به دوران حساس بارداری، قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید یا در سایت دکترتو از داروسازان مشاوره دارویی بگیرید.

مصرف شربت آلرگارد در شیردهی و بارداری عوارض دارد؟
با توجه به دوران حساس بارداری، قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

تداخلات دارویی شربت آلرگارد ضد کرونا

این دارو نباید با آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم و منیزیم مصرف شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد که این مواد معدنی می‌توانند اثر شربت استاپ کوویر را تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهند:

  • مصرف شربت آلر‌گارد نیاک همراه با اریترومایسین و کتوکونازول باعث افزایش غلظت پلاسمایی می‌شود. بنابراین نباید این داروها را با یکدیگر مصرف کرد.
  • آب میوه‌هایی مانند گریپ فروت، پرتقال و سیب ممکن است فراهمی زیستی و قرار گرفتن در معرض آلر‌گارد را کاهش دهند. این بر اساس نتایج حاصل از ۳ مطالعه بالینی با استفاده از چرخه‌ها و شراره‌های پوستی ناشی از هیستامین همراه با تجزیه و تحلیل فارماکوکینتیک جمعیت است.

قیمت شربت آلرگارد چند است؟

شما می‌توانید شربت استاپ سیویر را به صورت بدون نسخه از داروخانه‌های محلی یا اینترنتی تهیه نمایید. قیمت این محصول در حدود ۵۰ هزار تومان است.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

داروی آلرگارد نیارک، یک محصول گیاهی و کاملا ایرانی است که به تازگی به بازار عرضه شده است. شربت آلرگارد در ابتدا برای درمان ویروس هرپس سیمپلکس، کهیر ایدیوپاتیک و آلرژی‌های تنفسی تولید شده بود، اما با مطالعات بیشتر مشخص شد که این دارو می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد. از این رو محبوبیت زیادی در بازارهای داخلی پیدا کرده است.

شربت استاپ کوویر از محصولات گیاهی مانند سیر، آویشن و رازیانه ساخته شده است. اما این به معنای بی ضرر بودن آن نیست. این دارو می‌تواند در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود و نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود. قبل از اینکه هر دارویی استفاده کنید، با دکتر داخلی یا پزشک عفونی در دکترتو مشورت کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق دکترتو و سرویس مشاوره دارویی با پزشکان داروساز مشورت کنید یا از مشاوره آنلاین دکتر متخصص داخلی و مشاوره آنلاین با دکتر بیماری های عفونی برای ارتباط سریع‌تر استفاده کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مصرف شربت آلرگارد نیاک برای کودکان بالای ۱۲ سال منعی ندارد. اما به هیچ عنوان بدون توصیه پزشک آن را به کودک کوچک‌تر از ۱۲ سال ندهید.

خیر. شربت ضد کرونای آلرگارد یک محصول گیاهی کاملا ایرانی است و نمونه خارجی ندارد.

گزارش‌ها حاکی از این است که شربت استاپ سیویر در برخی از بیمارستان‌های کشور برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود.

اطلاعات دقیقی در این باره در دسترس نیست، اما برخی کارشناسان معتقدند که این دارو می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

سرفه یک مکانیسم‌ غیرارادی و دفاعی بدن است که از ورود محرک‌های خارجی به گلو و راه‌های هوایی جلوگیری می‌کند. شربت آلرگارد با خاصیت آنتی هیستامینی خود باعث تسکین سرفه می‌شود.

تنگی نفس به عدم توانایی تنفس طبیعی در هوای کافی و مناسب، گفته می‌شود. نفس تنگی می‌تواند نشانه بیماری قلبی یا ریوی باشد یا موقتا پس از فعالیت شدید بدنی رخ دهد. تنگی نفس و سرفه خشک از علائم بارز کرونا به شمار می‌آید. از آنجایی که این دارو در درمان کرونا موثر است، نمی‌تواند باعث تنگی نفس شود.

امیکرون سویه جدیدی از کرونا است که به سرعت در دستگاه تنفسی منتشر می‌شود. بسیاری از بیماران مبتلا به امیکرون گزارش داده‌اند که با مصرف شربت آلرگارد نیاک بهبود سریع‌تری داشته‌اند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، شربت استاپ سیویر مجوز قانونی مصرف را دریافت نکرده بود. اما به تازگی اخباری مبنی بر کسب مجوز از سمت شرکت تولید کننده منتشر شده است.

از آنجایی که شربت استاپ کوویر یک داروی جدید است، اثرات و نتایج آن به خوبی مشخص نیست. به همین دلیل نظر مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است. دکترتو برای کمک به درمان کرونا از تمامی عزیزان و کاربران محترم خواهشمند است، که تمامی تجربیات خود را از مصرف این دارو و فواید آن را به اشتراک بگذارید تا دیگر هم‌میهنان نیز از آن بهره ببرند.

خیر. این دارو، بدون نسخه در داروخانه‌های اینترنتی موجود است. در نظر داشته باشید، برچسب بدون نسخه بودن یک دارو به معنای بی ضرر بودن آن نیست. بنابراین مشورت با یک مشاوره دارویی ضروری است. با این کار شما جلوی زیان‌های جبران ناپذیر را خواهید گرفت.

شربت استاپ سیویر حاوی مقدار کمی تریاک است. بنابر ادعای سازمان غذا و دارو، غلظت تریاک این شربت به قدری پایین است که نمی‌توان آن را به عنوان شربت تریاک به حساب آورد.

این شربت ضد کرونا است و برای درمان گلودرد، سرفه، بهبود تنفس و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌شود.

 

 

بله، از آلرگارد به عنوان شربت ضد سرفه هم یاد می‌شود که بدون نسخه در دسترس است اکا بهتر است درباره نحوه مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
من رضا قشلاقی رحیمی 22 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی IT هستم. به فعالیت در زمینه رشته درسیم علاقمندم و دوس دارم هرچه سریعتر تجربه بیشتری رو کسب کنم. دلیل انتخاب دکتر تو بیشتر بخاطر حرفه‌ای شدن توی بخش سئو هست و خوشحالم که با این تیم حرفه‌ای و منظم دارم همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره شربت آلرگارد

  1. محمدجواد گفت:

    تنها داروی درمان کرونا..

  2. محمدجواد گفت:

    بنظر من تنها داروی درمان کروناست…بخاطر طبع بسیار گرم و خشکی که داره..

  3. امیر گفت:

    سلام
    دکتر من هم این دارو رو تجویز کرد و کرونا من درمان شد ولی بد مزه ترین دارویی هست که در تمام عمرم خوردم

  4. پگاه.ح گفت:

    درود.برادر من یک هفته پیش مبتلا شد و بعد مادرم ،و بعد من که بسیارعلائم خفیف دارم.مادرم استند قلب داره و فشار خون،دو نوبت از این دارو رو مصرف کرد که بشدت به سرفه افتاد و بعد به دفعات زیاد تخلیه عفونت،و سرفه و تاحدی تتگی نفس.دارو رو قطع کردیم.خودم هم تا قبل از خوردن ریه ام حالت خارش الرژیکی داشت و تک سرفه های خشک من سه نوبت از این دارو رو خوردم و کمی حالت گیجی شدید که ترسیدم و قطعش کردم.ممنون می شم که راهنمایی کنید.

  5. حسین گفت:

    سلام وعرض ادب کروناندارم ولی متخصص ریه بهم گفته۲۰درصدریه ام آسیب دیده ایامصرف شربت الرگادبه بهبودی ریه ام می‌تواند کمک کند

  6. ناشناس گفت:

    من به شربت آلرگارد معتاد شدم و روزی ۴ عدد مصرف میکنم
    زندگی من در آستانه نابودی هست مراقب باشید

  7. ناشناس گفت:

    برای بچه های ۸ساله هم میشه استفاده کرد

  8. اوا گفت:

    خدا پدرش بیامرزده .. من ریم خوب شد ، نفسم ، معده دردم ، بدن درد و لرزش … کرونا دلتا گرفتم هر دارویی مصرف کردم خوب نشدم .. بی حال و تب دار و گشنه افتاده بودم تو خونه .. این شربت برادرم برام خرید فرستاد .. الان چند روزه مصرف میکنم و حالم بهتره شده . میتونم غذا بخورم زیر دلم نمیزنه .. تب ۴۰ درجه کرد ۳۶ ، فقط مزه سیر و اویشن خیلی تنده .. الکل داخلش یه کم جلو ریه و نفسم باز میکنه .. بدن دردم خوب کرد …

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این دارو مناسب همه افراد در هر گروه سنی نیست و با تجویز و نظر پزشک معالج قابل استفاده می باشد.

  9. فرزانه گفت:

    واقعا نمیتونستن یکم مزه این شربت رو بهتر کنن؟!!! خیلی مزه افتضاحی داره!

  10. ناشناس گفت:

    سلام چه خوب بود اگر از سازنده و محقق این دارو که ۲۰سال از عمرش صرف ساخت و مطالعه رو این دارو کرده هم نام می‌برید

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این محصول حاصل تلاش داروسازان و محققان ایرانی درکار تیمی بوده است.

    2. پگاه.ح گفت:

      درود.برادر من یک هفته پیش مبتلا شد و بعد مادرم ،و بعد من که بسیارعلائم خفیف دارم.مادرم استند قلب داره و فشار خون،دو نوبت از این دارو رو مصرف کرد که بشدت به سرفه افتاد و بعد به دفعات زیاد تخلیه عفونت،و سرفه و تاحدی تتگی نفس.دارو رو قطع کردیم.خودم هم تا قبل از خوردن ریه ام حالت خارش الرژیکی داشت و تک سرفه های خشک من سه نوبت از این دارو رو خوردم و کمی حالت گیجی شدید که ترسیدم و قطعش کردم.ممنون می شم که راهنمایی کنید.