دکتر احمدرضا نخعی (پزشک ناظر کیفی محتوای مجله سلامت دکترِتو)
تخصص پزشکی :

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری

کد نظام پزشکی: 90107
فعالیت در مراکز پزشکی :

آخرین مقاله های بررسی شده توسط دکتر احمدرضا نخعی

ایشان تاکنون 48 مقاله پزشکی را در مجله سلامت دکترتو بررسی کرده‌اند

واکسن زونا و هر چه که باید درباره تزریق آن بدانید.

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری زونا (زوستر) توصیه می‌شود که به افراد بالای 50 سال واکسن زونا تزریق شود. این واکسن تا حد مطلوبی عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

2 ماه پیش

مونونوکلئوز عفونی یا بیماری بوسیدن (بیماری بوسه) چیست؟

مونونوکلئوز عفونی یکی از بیماری‌های عفونی است که توسط یک عامل بیماری‌زا ایجاد می‌شود. درمان این بیماری باید توسط پزشک صورت گیرد. علائم این بیماری پر سروصدا هستند. برای اینکه درباره این بیماری بیشتر بدانید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

4 ماه پیش

راه های انتقال آبله مرغان چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

آبله مرغان (Varicella) یک بیماری عفونی ویروسی است که به وسیلهٔ ویروس Varicella-zoster منتقل می‌شود. این بیماری عمدتاً در کودکان رخ می‌دهد و با علائمی مانند آبله‌های قرمز روی پوست، خارش و تب همراه است. بیماری آبله مرغان توسط تماس مستقیم با ذرات آبله مرغان از فرد به فرد منتقل می‌شود.

5 ماه پیش

درمان خانگی آبله مرغان با روش های ساده

درمان آبله مرغان عموما بر پایه مراقبت‌های خانگی و تسکین علایم تمرکز دارد. در حقیقت، با اتخاذ روش‌های صحیح درمان آبله مرغان در خانه، می‌توانید علایم این بیماری را کاهش دهید. روش‌های خانگی درمان آبله مرغان شامل استراحت کامل، مراقبت از پوست، تسکین علائم و تغذیه سالم است. با مطالعه این مطلب، با روش‌های موثر درمان خانگی ابله مرغان آشنا خواهید شد.

5 ماه پیش

رژیم غذایی آبله مرغان، تغذیه مناسب برای بهبود این بیماری

رژیم غذایی آبله مرغان معمولاً به عنوان یک رژیم غذایی ترازمند برای کمک به بهبود بیمارانی که مبتلا به آبله مرغان هستند، مطرح نیست. مهمترین نکته در رژیم آبله مرغان، مراعات تغذیه سالم و متنوع است. این شامل مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C (مانند مرکبات، توت‌فرنگی و سبزیجات تازه) و ویتامین A (مثل پرتقال، هویج، کدو تنبل و سبزیجات تاریک رنگ) است. همچنین، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات پروتئینی می‌تواند به بهبود بیمار کمک کند.

5 ماه پیش

معرفی بهترین مسکن و دارو برای زونا و کاهش درد آن

برای درمان و تسکین درد و خارش ایجاد شده از بثورات پوستی در بیماری زونا انواع مختلفی دارو وجود دارد. انواع داروها برای درمان را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

5 ماه پیش

درمان خانگی زونا چیست؟

زونا می‌تواند یک بیماری بسیار دردناک باشد. انواع روش درمان خانگی برای زونا وجود دارند که افراد مبتلا می‌توانند از آن‌ها برای تسکین علائم بیماری خود در خانه استفاده کنند. از این میان می‌توان به استفاده از جوش شیرین، نشاسته، عسل، سیر و وازلین برای درمان اشاره کرد.

5 ماه پیش

نحوه شستشوی زخم زونا چگونه است؟

دوش گرفتن در طول بیماری زونا می‌تواند بی خطر باشد در صورتی که موارد گفته شده در مقاله را به خوبی رعایت کنید. با ما همراه باشید تا نحوه شست وشوی زخم زونا را با جزییات بررسی کنیم.

5 ماه پیش

کدام پماد برای زونا خوب است؟

درمان زونا شامل استفاده از پمادهای ضد ویروسی و ضد التهابی شده که به کاهش علائم زونا کمک می‌کنند. پمادهای ضد ویروسی مانند آسیکلوویر و والاسیکلوویر معمولا روی مناطق آسیب دیده از زونا استفاده می‌شوند و خارش، سوزش، درد و التهاب پوستی را کم می‌کنند. پماد هیدروکورتیزون می‌تواند به کاهش التهاب و خارش مرتبط با زونا کمک کند.

5 ماه پیش

آیا زونا و سرطان با هم مرتبط هستند؟

علی‌رغم وجود شواهد مثبت در مورد ارتباط بین زونا و سرطان، نیاز به تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر در این زمینه وجود دارد. فهم بهتر از مکانیسم‌های مولکولی که این رابطه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و شناسایی عوامل دقیق که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را در افراد مبتلا به بیماری زونا افزایش دهند، می‌تواند به بهبود تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری‌ها کمک کند.

5 ماه پیش

درمان زونا چیست؟ معرفی تمامی روش های درمان

درمان زونا شامل استفاده از داروهای ضد ویروسی، مسکن‌ها، ضد التهاب‌ها و داروهای ضد درد است که باعث کاهش علائم، تسریع فرآیند بهبودی و کاهش خطر عوارض ثانویه می‌شوند. روش‌های تکمیلی مانند طب سوزنی، مدیتیشن، تراپی‌های فیزیکی و تکنیک‌های تسکین استرس هم می‌توانند راهگشا باشند.

5 ماه پیش

عسل برای درمان زونا خوب است؟

عسل ترکیبی گیاهی و طبیعی با خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود. از عسل برای درمان زونا و کاهش درد، سوزش و خارش آبله‌ها و بثورات پوستی، جلوگیری از عفونت ثانویه و عوارض احتمالی این بیماری، تسریع فرایند بهبودی و تسکین و حفظ رطوبت پوست استفاده می‌کنند.

5 ماه پیش