مراقبت بعد از بوتاکس شامل چه مواردی میشود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رعایت برخی نکات پس از بوتاکس کردن باعث می‌شود که هم نتیجه بهتری بگیرید و هم اینکه اثرات آن ماندگارتر گردد. بعد از بوتاکس نباید تا 4 ساعت بخوابید یا آرایش کنید. از فشار دادن آن ناحیه و ماساژ خودداری کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
مراقبت های پس از بوتاکس

آیا از مراقبت بعد از بوتاکس اطلاع دارید؟ در خصوص درمان بوتاکس نیز مانند تمام درمان‌های پزشکی دیگر، واکنش‌ها و شرایطی که بدن انسان ممکن است تجربه کند غیرقابل پیش‌بینی است. در نتیجه اگر اخیراً درمان بوتاکس را انجام داده‌اید یا این که می‌خواهید از این روش درمانی برای رفع مشکلات پوست و موی خود استفاده کنید، با رعایت نکات مراقبتی بعد از بوتاکس می‌توانید نتایج مطلوب‌تری بگیرید.

اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. در این مقاله به اصول و نکات مراقبت پس از بوتاکس می‌پردازیم.

مراقبت بعد از بوتاکس چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در واقع شامل رعایت اصولی از جمله نحوه خوابیدن، شستن‌ صورت یا مصرف موارد آرایشی و بهداشتی می‌شود. این موارد در کنار یک سری نکات مراقبتی دیگر تضمین می‌کند که نتیجه نهایی درمان رضایت‌بخش باشد و از همه مهم‌تر ریسک بروز عوارض احتمالی بعد از بوتاکس را کاهش دهد. با وجودی که در کل تزریق بوتاکس بی‌خطر در نظر گرفته‌می‌شود، اما باز هم احتمال بروز یک سری عوارض محدود وجود دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس بسیار مهم است. بعد از تزریق بوتاکس نباید تا ۴ ساعت اول پس از تزریق بنشینید. خم شدن یا دراز کشیدن هم می‌تواند سم را پخش کند و باعث افزایش کبودی شود. تمام سعی خود را بکنید تا روی نواحی تزریق شده‌ نخوابید. این کار فشار فیزیکی را به حداقل می‌رساند و اجازه می‌دهد بوتاکس در ماهیچه‌های شما جا بیفتد. همچنین بهتر است تا ۴ ساعت پس از عمل از خوابیدن خودداری کنید.

متن انگلیسی:
you should avoid putting pressure on the treated area or laying on your front for around four hours
ترجمه متن:
شما باید از وارد کردن فشار به ناحیه تحت درمان یا دراز کشیدن روی شکم برای حدود چهار ساعت خودداری کنید.

chesterdentist

۲. نحوه شستن صورت بعد از بوتاکس

در خصوص شستن صورت نیز محتاط باشید. اول این که از انجام هر گونه لمس و ماساژ روی پوست خصوصاً ناحیه‌ای که بوتاکس به آن تزریق شده خودداری کنید. با استفاده از شوینده‌های قوی، اسکراب‌های لایه‌بردار یا شستن صورت به‌صورت تهاجمی میزان اثربخشی تزریق کم می‌شود و احتمال کبودی بیشتر است. همچنین بین ۴ تا ۲۴ ساعت از شستن صورت خودداری کنید.

۳. آرایش بعد از بوتاکس

آرایش کردن یکی دیگر از نکات مهم مراقبت بعد از بوتاکس است. اگر به صورتتان بوتاکس تزریق کردید نباید ۲۴ ساعت بعد از درمان از مواد آرایشی روی صورتتان استفاده کنید. استفاده از مواد آرایشی موجب تماس و مالش پوست می‌شود و به طور بالقوه می‌تواند موجب پخش شدن سم شود.

آرایش بعد از بوتاکس تا چند روز ممنوع است.
تا ۲ روز بعد از بوتاکس نباید آرایش کنید.

۴. کرم بعد از بوتاکس

استفاده از انواع کرم‌های پوستی بعد از بوتاکس ممنوع است. بهتر است برای مدت یک روز از کرم روی صورت استفاده نکنید، چرا که ماساژ دادن صورت می‌تواند میزان کبودی و تورم را افزایش دهد. بعد از تزریق بوتاکس می‌توانید از کرم‌های آبرسان برای ازبین‌بردن خشکی پوست و هیدراته کردن آن استفاده کرد.

۵. حمام بعد بوتاکس

بهتر است برای مراقبت بعد از بوتاکس حداقل تا ۲۴ ساعت از حمام کردن خودداری کرد و بعد از آن هم نباید دوش آب گرم یا حمام بخار گرفت. با آب ولرم حمام کنید. نکته دیگر این که در زمان دوش گرفتن از لمس و فشار دادن نواحی که به آن بوتاکس تزریق شده خودداری کنید.

۶. رنگ مو بعد از بوتاکس پیشانی

برای مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و جلوگیری از افزایش کبودی و تورم پیشانی نباید برای مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت (تا زمان از بین رفتن کبودی پیشانی) از رنگ مو استفاده کرد. رنگ مو می‌تواند موجب افزایش دمای سر و پیشانی شده‌‌ و در نتیجه میزان کبودی را بیشتر کند.

بوتاکس کردی و می‌خوای موهات رو رنگ کنی؟

نگرانی مشکلی پیش بیاد؟ مشاوره بگیر.

۷. رفع ورم پیشانی بعد از بوتاکس

بعد از تزریق برای مراقبت از بوتاکس باید مراقب ناحیه پیشانی باشید تا ورم این ناحیه بیشتر نشود. یکی از نکات مهم این است که از پوشیدن کلاه یا هر نوع پوشش دیگری روی ناحیه پیشانی که می‌تواند فشار روی این نواحی را بیشتر کند باید خودداری کرد. استفاده از کمپرس سرد هم می‌تواند به کم شدن ورم و کبودی پیشانی کمک کند.

متن انگلیسی:
The goal of Botox aftercare is to achieve better results than treatment. It can also minimize the risk of bruising and spreading to other areas
ترجمه متن:
هدف از مراقبت های بعد از بوتاکس دستیابی به نتایج بهتر از درمان است. همچنین می‌تواند خطر کبودی و سرایت به نواحی دیگر را به حداقل برساند.

Healthline

۸. ورزش بعد از بوتاکس

بخش دیگر مراقبت بعد از بوتاکس مربوط به ورزش کردن و شروع فعالیت‌های بدنی است. اگر ورزش بخشی از برنامه روزانه شما است، بهتر است برای شروع ورزش حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد از آن فعالیت‌های ورزشی‌تان را از سر بگیرید.

البته ممکن است پزشک بر اساس محل تزریق بوتاکس یا شرایط بیمار پیشنهاد کند که چند روز برای شروع ورزش کردن صبر کنید. فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون می‌شود. این به طور بالقوه می‌تواند سم را به مناطق ناخواسته پخش کند و اثربخشی آن را در محل تزریق کاهش دهد. همچنین خطر کبودی را افزایش می‌دهد. ورزش همچنین ماهیچه‌های شما را منقبض می‌کند که ممکن است اثر سم را کاهش دهد.

۹. بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ (غذا خوردن بعد از بوتاکس)

قند و نمک اضافی می‌تواند باعث احتباس آب شود و احتمال تورم در محل تزریق را افزایش دهد. حداقل ۲۴ ساعت پس از بوتاکس از خوردن تنقلات شیرین و شور خودداری کنید. برای بهینه سازی اثرات درمان، میوه‌ها و سبزیجات آبرسان و غنی از آنتی اکسیدان مصرف کنید. از مصرف غذاهای سرکه‌ای و تند، غذاهایی که احتمال آلرژی آنها بالاست، غذاهای سنگین و چرب و غذاهای داغ خودداری کنید.

۱۰. خوردن چای بعد از بوتاکس

گرما یک فاکتور منفی برای بوتاکس است؛ بنابراین یکی از نکات مراقبت بعد از بوتاکس عدم مصرف نوشیدنی‌های داغ مانند چای یا قهوه است. مصرف آنها می‌تواند اثر بوتاکس را کم کند.

۱۱. حرکات صورت بعد از بوتاکس

درصورتی‌که بوتاکس به ناحیه صورت، پیشانی یا خط اخم تزریق شده باشد، بخش دیگری از مراقبت بعد از بوتاکس مربوط به حرکات صورت است. اخم کردن، خندیدن و بالا بردن ابروها به‌صورت یک ورزش ملایم صورت می‌تواند کمک کند تا اثرات بوتاکس زودتر ظاهر شود. بااین‌حال لمس نواحی تزریق و فشار دادن یا ماساژ دادن آن ممنوع است.

۱۲. بند انداختن صورت بعد از بوتاکس

بند انداختن صورت یکی از موارد ممنوع بعد از بوتاکس است. برای مراقبت بعد از بوتاکس به بیماران توصیه می‌شود که حداقل تا یک هفته بعد از تزریق صورت خود را بند نیندازند. بند انداختن می‌تواند موجب پخش شدن سم به دیگر نواحی شود. همچنین می‌تواند خطر کبودی و ورم را بیشتر کند.

۱۳. از آفتاب دوری کنید.

حداقل به مدت ۴ ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. گرما می‌تواند باعث گرگرفتگی شود و فشار خون شما را افزایش دهد، که ممکن است کبودی را تحریک کند. برای ایمنی بیشتر، ۲۴ تا ۴۸ ساعت از آفتاب دوری کنید. همچنین بهتر است از سایر اشکال قرار گرفتن در معرض گرما مانند حمام سونا، دوش آب گرم، جکوزی یا سولار خودداری کنید.

۱۴. نوشیدن آب زیاد بعد از بوتاکس

پزشکان به بیماران برای مراقبت بعد از بوتاکس توصیه می‌کنند که حداقل به مدت ۲۴ ساعت آب زیادی بنوشند. این روش می‌تواند بدن را کم آب کند، اثرات درمان را به حداقل برساند و باعث سردرد شود، بنابراین نوشیدن آب در طول روز مهم است.

سایر نکات و مراقبت‌های بعد از بوتاکس چیست؟
مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون، باعث کبودی جای بوتاکس می‌شود.

۱۵. سایر نکات و مراقبت های بعد از بوتاکس چیست؟

یکی از نکات مراقبت بعد از بوتاکس مربوط به کسانی است که الکل مصرف می‌کنند. برای جلوگیری از کبودی مصرف بیش از حد الکل یا داروهای رقیق‌کننده خون را قبل و بعد از درمان کاهش دهید.  در خصوص بازگشت به فعالیت‌های عادی روزمره بعد از بوتاکس هیچ ممنوعیتی نیست و بیماران می‌توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی روزمره خود ادامه دهند. بااین‌حال باید تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرد.

کبودی و تورم دو عارضه جانبی هستند که پس از بوتاکس گزارش شده است. استفاده از کمپرس یخ و کمپرس سرد چند بار در روز به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه به کند شدن جریان خون در ناحیه آسیب دیده، کاهش تورم و کبودی و کاهش مدت زمان بهبودی کمک می‌کند.

اگر در ناحیه تحت درمان درد احساس می‌کنید باید از یک مسکن مانند تیلنول استفاده کنید. مصرف ایبوپروفن ممنوع است و می‌تواند احتمال کبودی و تورم را افزایش دهد. همچنین می‌توان برای کاهش کبودی از مکمل‌های ضد کبودی مانند ویتامین سی، ویتامین k، آرنیکا یا بروملین استفاده کرد.

مراقبت های بعد از انواع بوتاکس

بوتاکس را می‌توان برای بخش‌های مختلف صورت انجام داد. در کل تمامی مراقبت‌هایی که در بالا گفته شد به‌عنوان مراقبت بعد از بوتاکس برای هر قسمتی از صورت ضروری است. اما برای هر بخش ممکن است به یک سری نکات اختصاصی‌تر هم نیاز باشد.

مراقبت بعد از بوتاکس ابرو

در خصوص بوتاکس ابرو یکی از موارد مهمی که باید رعایت کرد، اصلاح ابروهاست. این کار می‌تواند اثر بوتاکس روی افتادگی پلک و بالا بردن ابروها را کاهش داده و ورم را بیشتر کند. همچنین رنگ ابرو، ماساژ دادن ابروها یا استفاده از مواد آرایش ابرو بعد از بوتاکس برای ۲۴ ساعت تا یک هفته ممنوع است.

نمی‌دونی بعد از تزریق بوتاکس ابرو چه مراقبت هایی نیاز داری؟ مشاوره بگیر.

مراقبت بعد از بوتاکس مو

برای مراقبت بعد از بوتاکس مو توصیه می‌شود که از یک شامپوی بدون سولفات و بدون پارابن برای شستن‌ موها استفاده شود. البته بهتر است برای دو روز از شستن‌ موها خودداری کرد تا مواد بوتاکس بهتر به تار موها جذب شود. همچنین از یک ماسک موی آبرسان با pH متعادل برای شستن موها استفاده کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

علاوه بر نکاتی که در بالا گفته شد، برای مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی و ابرو رعایت چند نکات زیر ضروری است:

  • مصرف نکردن الکل و دخانیات
  • عدم خوابیدن روی صورت یا خم شدن به جلو
  • قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب
  • ماساژ ندادن نواحی اطراف پیشانی و دور چشم
  • استفاده از پنبه سرد یا کمپرس سرد برای اطراف چشم و پیشانی

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم

در صورت تزریق بوتاکس برای ازبین‌بردن خط اخم باید موارد زیر را رعایت کرد:

  • تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت سنگین بعد از بوتاکس خط اخم خودداری کنید.
  • از خم کردن صورت یا خوابیدن تا ۴ ساعت خودداری کنید.
  • ناحیه تزریق‌شده را لمس نکنید و فشار ندهید.
  • تا ۲۴ ساعت از حمام و بعد از آن دوش آب گرم خودداری کنید.
  • انجام سایر درمان‌های این ناحیه مانند میکروبلیدینگ ممنوع است.
  • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
مراقبت بعد از بوتاکس چین‌وچروک صورت
بعد از بوتاکس کردن نباید پوست را ماساژ دهید یا پاکسازی پوست کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس چین و چروک صورت

بعد از بوتاکس صورت باید برای مدت دو هفته از هر گونه درمان پوستی دیگری مانند پاک‌کننده‌ها و لایه‌بردارهای شیمیایی، ماساژ پوستی، فیلرها و درمان‌های لیزر خودداری کرد. برای این که نتایج بهتری از درمان بوتاکس بگیرید، رعایت این نکات اهمیت زیادی دارد.

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل

برای مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل موارد زیر را رعایت کنید:

  • ناحیه زیر بغل را تمیز نگه دارید.
  • به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان از ضد تعریق‌ها و دئودورانت‌ها استفاده نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق زیر بغل را شیو نکنید.
  • برای مدت ۲۴ ساعت از گرمای شدید یا دوش آب گرم خودداری کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس میگرن

پس از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، حداقل ۲۴ ساعت بعد از آن از انجام هر گونه ورزش شدید خودداری کنید. پس از تزریق بوتاکس میگرن، حداقل ۲۴ ساعت الکل مصرف نکنید و برای حداقل ۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس دراز نکشید و نخوابید. سر خود را بالا نگه دارید و از لمس ناحیه درمان اجتناب کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس خط خنده

بعد از انجام بوتاکس خط خنده تا ۴ ساعت ناحیه درمان را لمس نکنید و روی صورتتان دراز نکشید. انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین هم ممنوع است. مصرف الکل یا ماساژ دادن ناحیه درمان هم ممنوع است. برای مراقبت بعد از بوتاکس خط خنده نباید از مواد آرایشی روی ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

در جدول زیر می‌توان مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس را مشاهده کنید.

مراقبت های قبل از بوتاکسمراقبت های بعد از بوتاکس
عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی ۲۴ ساعت قبل از بوتاکساستفاده از کمپرس سرد
عدم مصرف داروهای ضدالتهاب یا رقیق‌کننده‌های خونی دو هفته قبل از بوتاکسمصرف مقدار زیاد آب
قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید قبل از درمان بوتاکساستفاده از مسکن‌های ضددرد
۲ روز قبل از عمل بوتاکس باید مصرف Retin-A را قطع کنید.استفاده از مکمل‌های ضد کبودی و تورم
اطمینان از نداشتن تبخال یا جوش فعال در ناحیه درمانفشار ندادن و لمس نکردن ناحیه تحت درمان
صرف یک صبحانه سالم و مغذی در روز تزریقدراز نکشیدن و خم نشدن به جلو
 –ورزش نکردن برای مدت ۲۴ ساعت
 –پرهیز از مصرف نیکوتین و الکل برای مدت ۲۴ ساعت
 –عدم مصرف نوشیدنی‌های داغ یا غذاهای شور و شیرین
 –قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

چه مدت بعد از بوتاکس نتایج قابل مشاهده هستند؟

میزان نتایجی که هر فرد می‌گیرد بستگی به شرایط اولیه بیمار و رعایت نکات مراقبت بعد از بوتاکس دارد. با این حال به‌صورت کلی بین ۴ تا ۷ روز طول می‌کشد تا نتایج بوتاکس به تدریج ظاهر شود. نهایتاً نتایج قطعی بعد از دو هفته قابل مشاهده است.

هزینه بوتاکس در دکترتو کلینیک

قیمت بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه پزشک، محل کلینیک، برند بوتاکس و مقدار مصرف آن در هزینه موثر هستند. همچنین محل تزریق بوتاکس می‌تواند در قیمت تاثیر زیادی داشته باشد. برای اطلاع از قیمت بوتاکس در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تزریق بوتاکس یک درمان بسیار محبوب و ایده‌آل برای از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت است و به‌صورت ویژه می‌تواند خط اخم و پیشانی را از بین ببرد. این درمان در صورت رعایت نکات مراقبت بعد از بوتاکس می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد و همچنین بیماران با کمترین میزان عوارض می‌توانند به نتایج دلخواه برسند.

برای همین توجه به دستورالعمل‌هایی که پزشک بعد از تزریق بوتاکس به بیماران می‌دهد بسیار مهم است تا به این طریق بتوان هم از عوارض جانبی شدید جلوگیری کرد و هم به نتایج بهتری دست یافت.

قبل از بوتاکس برای اطلاع از نکات مراقبتی حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله می‌توان همان روز فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت.

خیر بوتاکس گزینه درمانی مناسبی برای جای زخم و آکنه نیست.

بهتر است بین یک تا دو هفته بعد از بوتاکس رنگ مو را به تعویق انداخت.

حداقل تا 4 ساعت از خوابیدن به پهلو خودداری کنید.

4 ساعت بعد از بوتاکس می‌توان دراز کشید و خوابیدن مشکلی ندارد.

با رعایت نکاتی در خوابیدن، شستن صورت و عدم فشار دادن یا لمس ناحیه درمان به بهبود نتایج کمک کرد.

مراقبت بعد از بوتاکس از 4 ساعت تا یک هفته زمان می‌برد.

بین 4 ساعت تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس می‌توان به آرامی صورت را با آب ولرم شست.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره مراقبت بعد از بوتاکس

  1. فرزانه گفت:

    سلام
    من ۲۰ روز است که بوتاکس ناحیه پیشانی انجام داده ام
    عادت به ماساژ دارم آیا میتوانم پیشانی ام را کامل و کمی محکم ماساژ دهم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خداقل تا یک هفته ماساژ ندهید

  2. زاگروس گفت:

    سلام منم امروز بوتاکس کردم خط اخم و زیر چشم برام بوتاکس کرد ولی واسه خط خنده گفت من برات فیلر زدم همه اینارو هزینه چهار میلیون گرفت قبلش هم گفته بود بوتاکس ۸۵۰ برات بوتاکس میکنم ولی بعد از تزریق چهار میلیون گرفت به نظرتون گرون برام حساب کرده؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هزینه بوتاکس بر اساس نوع ماده مصرفی و برند ان ممکن است متفاوت باشد
      فاکتور را بخواهید

  3. مونیکا گفت:

    سلام من دیروز بوتاکس انجام دادم وامروز سرمای بدی خوردم ایامیتونم مسکن یاقرص کلداستاپ بخورم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله

  4. سوگل اصلانی گفت:

    بعدازیک روزمیتوانم روی بوتاکس آب سیب زمینی بزنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ایرادی ندارد

  5. اعظم .ب گفت:

    ۱۳ روز بعد از بوتاکس پلک راست افتاده و چشمم ریز شده .
    به نظر شما درست میشه؟
    چند روز طول میکشه؟.
    میه خواهش کنم راهی پیشنهاد بفرمایید؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      وضعیت نرمالی نیست
      حتمن به پزشک مراجعه کنید

  6. طناز گفت:

    سلام وقت بخیر توی ماه اول بارداری میشه بوتاکس انجام داد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      به هیچ وجه
      توصیه می-شود که زنان باردار و شیرده از استفاده از بوتاکس خودداری کنند

  7. پروانه شکار گفت:

    سلام منم بوتاکس کردم ممنون از اطلاع رسانی عالی بود

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بسیار عالی
      تندرست و زیبا باشید

  8. معصومه هستم ۲۹ساله گفت:

    سلام من میخاستم بوتاکس خط خنده انجام بدم ولی دکتر زیبای گفتن ک خط خنده بوتاکس نداره فقط تزریق ژل ک اونم هزینش خیلی بالاس میخاستم بدونم ک آیا واقعا بوتاکس خط خنده وجود نداره یا اون دکتر منو از سرشون وا کردن

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      چرا بوتاکس خط خنده وجود دارد و بخوبی قابل انجام است

      1. پریسا گفت:

        بوتاکس دور چشم زدم بعد چن ساعت قرص نرم اسکین مصرف کردم اشکالی داره؟؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          تا سه روز بهتر است مصرف نکنید