بوتاکس گردن چیست؟ درباره فواید و مضرات آن چه میدانید؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بوتاکس گردن روشی بسیار موثر برای جوانسازی، رفع چین و چروک‌ها و همچنین شل شدگی پوست گردن است. این روش درمانی باید زیر نظر یک فرد با تجربه و متخصص انجام شود تا شما شاهد بیشترین اثرگذاری آن باشید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
بوتاکس گردن

بوتاکس گردن برای بهبود ظاهر کلی پوست و رفع شل شدگی گردن استفاده می‌شود. عملکرد بوتاکس گردن به این شکل است که تزریق صحیح در ناحیه گردن می‌تواند منجر به شل شدن عضلات گردن و انقباض رو به پایین شود. این اتفاق به برطرف و محدود کردن عواملی که سبب شل شدن پوست گردن می‌شوند کمک می‌کند. برای بوتاکس گردن باید به یک متخصص حرفه‌ای پوست و مو مراجعه کرد. پزشکی که تجربه کافی در زمینه بوتاکس گردن داشته باشد، با کمترین عوارض جانبی و در مقابل بهترین کیفیت کار را برایتان انجام خواهد داد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو نوبت حضوری یا آنلاین خود را ثبت کنید.

‏بوتاکس گردن چیست؟

تزریق بوتاکس به گردن با شل کردن ماهیچه‌هایی که باعث چین خوردگی پوست می‌شود، پوست افتاده اطراف گردن را سفت می‌کند و به طور موثر نوارهای افقی گردن را کاهش می‌دهد. همچنین سیگنال‌های عصبی به عضلات هدف را مسدود می‌کند، که به نوبه خود آن‌ها را شل کرده و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

با تزریق بوتاکس در عضلات گردن، می‌توانید بدون جراحی‌های تهاجمی یا بهبودی طولانی‌مدت به گردنی صاف‌تر و جوان‌تر برسید. بوتاکس گردن یک گزینه درمانی ایمن و موثر است که می‌تواند نتایج طولانی مدتی را برای رفع افتادگی خفیف گردن ارائه دهد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

‏کاربرد بوتاکس گردن

از این روش برای جوانسازی و رفع چین و چروک‌های گردن استفاده می‌شود. بوتاکس به کشیدن پوست گردن کمک می‌کند. همچنین بوتاکس گردن کاربردهای درمانی هم دارد. در ادامه برخی از کاربردهای بوتاکس گردن را برای شما آورده‌ایم. این موارد عبارتند از:

متن انگلیسی:
Botox is the ideal treatment for eliminating dynamic fine lines, wrinkles, or bands on the neck
ترجمه متن:
بوتاکس درمان ایده آلی برای از بین بردن خطوط ریز، چین و چروک‌ها یا نوارهای روی گردن است.

michelegreenmd

‏۱. بوتاکس گردن برای لرزش سر

از آنجایی که بوتاکس با تضعیف عضله‌ای که به آن تزریق می‌شود عمل می‌کند، برای کاهش علائم لرزش مفید خواهد بود. هنگامی که بوتاکس به قسمتی از بدن تزریق می‌شود، سم موجود درون آن، عضله و عصب را فلج کرده و در نتیجه لرزش به طور موقت متوقف می‌شود.

‏۲. بوتاکس گردن برای میگرن

متخصصان پزشکی دارای مجوز، میگرن را با تزریق سم بوتولینوم به نواحی مختلف اطراف سر و گردن درمان می‌کنند. این درمان‌ها برای افراد ۱۸ ساله و بالاتر که ۱۵ روز یا بیشتر در ماه میگرن را تجربه می‌کنند، تایید شده است.

سم Onabotulinum A یا بوتاکس توسط سازمان غذا و دارو در سال ۲۰۱۰ برای درمان سردردهای مزمن میگرنی تایید شد. این روش یک روش درمانی نیست؛ افرادی که برای سردردهای خود بوتاکس تزریق می‌کنند، معمولاً هر سه ماه یک بار تحت درمان قرار می‌گیرند.

بوتاکس گردن چین و چروک این ناحیه را برطرف می کند.
افرادی که علائم خفیف تا شدید پیری در ناحیه پوست گردن خود دارند کاندیدای مناسب بوتاکس گردن هستند.

‏چه افرادی کاندید مناسب بوتاکس گردن هستند؟

کاندیدهای خوب برای بوتاکس گردن عموماً کسانی هستند که علائم خفیف تا متوسط ​​پیری را در ناحیه گردن تجربه می‌کنند. همچنین برای افرادی که به دنبال تسکین درد مزمن گردن یا تنش عضلانی گردن هستند، انتخاب درست و مناسبی است.

‏چه افرادی نباید از بوتاکس گردن استفاده کنند؟

اگر به مواد تشکیل دهنده بوتاکس حساسیت دارید، اگر باردار هستید یا در صورتی که در دوران شیردهی هستید و حتی اگر دچار اختلالات عصبی یا عضلانی زمینه‌ای هستید کاندیدای مناسبی برای بوتاکس درمانی گردن نخواهید بود.

‏سن مناسب برای تزریق بوتاکس گردن

افراد در هر سنی می توانند با بوتاکس تحت درمان قرار گیرند. اما به طور کلی بوتاکس گردن برای افراد بین ۲۵ تا ۵۰ سال انجام می‌شود. مهم نیست که چقدر پیر یا جوان هستید، این درمان می‌تواند چین و چروک‌ها را کاهش دهد و حتی از ایجاد آن‌ها در وهله اول جلوگیری کند.

این روش برای رفع چروک‌های گردنت مناسبه؟

هر سوالی داری از پزشک بپرس.

‏فواید بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس به گردن انواع مختلفی از چین و چروک و خطوط رایج در امتداد گردن و خط فک را که در نتیجه روند طبیعی پیری رخ می‌دهد، برطرف می‌کند. اما این کلیت کار است! در ادامه هر یک از فواید بوتاکس گردن را به طور جامع‌تری توضیح داده‌ایم:

فواید بوتاکس گردنتوضیحات
درخشندگی پوستاستفاده از سم بوتولینوم به پوست برای درمان چین و چروک می‌تواند با کاهش MI باعث روشن شدن پوست شود.
رفع پیری پوستدر حالی که بوتاکس می‌تواند نتایج بسیار خوبی در رفع پیری پوست داشته باشد، اگر مشکل شما شدید باشد ایده آل نیست. بوتاکس چین و چروک‌ها را صاف می‌کند و خطوط ریز را کاهش می‌دهد، اما افتادگی شدید را درمان نمی‌کند.
از بین بردن چروک پوستیتزریق بوتاکس در جوانسازی ظاهر گردن با از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک بسیار موثر است. پس از تزریق بوتاکس، اثرات آن در عرض ده روز آشکار می‌شود.
نقاهت کوتاهشما می توانید در همان روز تزریق به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. اما در مجموع یک یا ۲ هفته طول می‌کشد تا بهبودی کامل پس از تزریق بوتاکس گردن اتفاق افتد.
اثربخشی سریعبه طور کلی، شما می توانید اثرات بوتاکس را ۳ تا ۴ روز پس از تزریق مشاهده کنید. اکثر بیماران در عرض ۱۰ تا ۱۴ روز نتایج دقیق‌تری را خواهند دید، اما باید ۱۴ روز کامل صبر کنند تا حداکثر نتایج را مشاهده کنند.
مزایای بوتاکس گردن

‏نحوه انجام بوتاکس گردن

بوتاکس به عضله پلاتیسما تزریق می‌شود تا گردن صاف‌تر و سفت‌تر به نظر برسد. در طول تزریق پزشک از شما می‌خواهد که عضله پلاتیسمای خود را منقبض و شل کنید تا خط روی گردن شما نشان داده شود. با این کار می‌تواند محل مناسب تزریق را ببیند.

متن انگلیسی:
Botox injections, in addition to eliminating the appearance of fine lines and neck bands, can be used strategically to help tighten the skin on the neck
ترجمه متن:
تزریق بوتاکس، علاوه بر از بین بردن خطوط ریز و نوارهای گردن، می‌تواند به طور استراتژیک برای کمک به سفت شدن پوست گردن انجام شود.

michelegreenmd

‏آمادگی قبل از بوتاکس گردن

ممکن است لازم باشد پیش از تزریق بوتاکس مصرف برخی داروها یا ویتامین‌ها را قطع کنید. ۲۴ ساعت قبل از عمل نباید الکل بنوشید. در روزهای منتهی به درمان بوتاکس مصرف لایه بردارهای شیمیایی و حتی برنزه کردن را کنار بگذارید. ۳-۵ روز قبل از درمان، از مصرف داروهای رقیق کننده‌های خون مانند NSAIDها (از جمله ادویل، آسپرین و آلو) و روغن ماهی خودداری کنید.

‏مراقبت های بعد از بوتاکس گردن

مراقبت های بعد بوتاکس بسیار مهم است. حداقل تا ۱ ساعت پس از تزریق بوتاکس دراز نکشید. حداقل به مدت ۴ ساعت سونا، جکوزی یا اتاق برنزه نروید. این کار به جلوگیری از کبودی کمک می‌کند؛ زیرا گرما می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. در غیر این صورت، می‌توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید.

در صورت امکان از نور مستقیم خورشید دوری کنید. در حالت ایده آل، کارهایی که نباید ۲۴ ساعت پس از درمان بوتاکس انجام داد شامل خودداری از ورزش شدید و ننوشیدن الکل است. این یک اقدام محتاطانه است چرا که مواد رقیق‌کننده خون مانند الکل یا مسکن‌های ضددرد NSAID می‌توانند کبودی در محل تزریق را تشدید کنند.

مراقبتهای بعد از بوتاکس گردن بسیار مهم است.
برای افزایش اثربخشی بوتاکس گردن، باید مراقبت‌های بعد از آن جدی گرفته شوند.

‏عوارض بوتاکس گردن

عوارض جانبی رایج ممکن است شامل ضعف عضلانی در نزدیکی محل تزریق، مشکل در بلع، سفتی عضلات، خشکی دهان و از دست دادن اشتها باشد. البته که این موارد برخی از مضرات بوتاکس گردن هستند و ما در ادامه به معرفی هر یک از عوارض رایج به شکل دقیق‌تر پرداخته‌ایم:

  • کبودی: کبودی پس از تزریق بوتاکس نادر است، اما ممکن است برای برخی اتفاق بیفتد. حتی تزریق بوتاکس زیر نظر بهترین پزشکان هم می‌تواند با بروز کبودی همراه باشد. 
  • تورم: خود بوتاکس به احتمال زیاد باعث تورم چشمگیری نمی‌شود. اما ممکن است تا ۴۸ ساعت پس از تزریق متوجه التهاب خفیف در نزدیکی محل تزریق شوید. این دلیلی برای هشدار نیست و اغلب بدن به طور طبیعی به درمان واکنش نشان می‌دهد.
  • قرمزی پوست: قرمزی پوست پس از تزریق بوتاکس طبیعی است. این عارضه معمولا در ۱ روز ناپدید می‌شود. برای تسکین و‌ از بین بردن قرمزی پوست پس از تزریق بوتاکس گردن می‌توانید یک بسته یخ روی محل مورد نظر قرار دهید.
  • درد خفیف: سوزن های بوتاکس کوچک هستند و بنابراین هر گونه ناراحتی ناشی از آن‌ها به صورت حداقلی است. طبیعی است که در طول تزریق بوتاکس گردن مقداری درد را تجربه کنید.
  • مناسب نبودن برای درمان علائم عمیق پیری: بوتاکس چین و چروک‌ها را صاف می‌کند و خطوط ریز را کاهش می‌دهد، اما نمی‌تواند باعث کشیده شدن دائمی پوست یا رفع افتادگی‌های جدی پوست شود.

نگران عوارض بوتاکس گردن و نتیجه آن هستی؟ قبل از تزریق مشاوره بگیر.

‏آیا بوتاکس باعث گردن درد میشود؟

بله، یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی خفیف تزریق بوتاکس، گردن درد است. گردن درد ناشی از تزریق بوتاکس گردن باید طی هفت تا ده روز پس از تزریق از بین برود.

‏هزینه بوتاکس گردن در دکترتو کلینیک

برای اطلاع از هزینه بوتاکس گردن کافیست به دکترتو کلینیک در وبسایت دکترتو مراجعه کنید. در این قسمت با قیمت‌های اعلامی پزشکان متخصص مختلف روبه‌رو خواهید شد. قیمت‌هایی که در برخی موارد بسیار پایین و‌ مناسب هستند.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

برای انجام بوتاکس گردن، به دلیل حساسیت‌های زیادی که وجود دارد حتما پیش یک پزشک با تجربه بروید. دقت به تخصص و تجربه پزشک در زمان نوبت‌گیری باعث می‌شود که از عوارض احتمالی تا حد زیادی بکاهید و با خیال راحت آن را انجام دهید. می‌توانید با مراجعه به وبسایت دکترتو بهترین پزشکان را پیدا کنید و از بین تعداد زیادی متخصص پوست و مو، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

با بوتاکس در عضلات گردن، می‌توانید بدون جراحی‌های تهاجمی یا بهبودی طولانی‌مدت به گردنی صاف‌تر و جوان‌تر برسید. بوتاکس گردن یک گزینه درمانی ایمن و موثر است که نتایج طولانی مدتی را برای افتادگی خفیف گردن ارائه می‌دهد.

بوتاکس معمولا در عرض یک تا چهار روز شروع به نشان دادن نتایج می‌کند، اما بلافاصله شروع به اثرگذاری می‌کند. بسته به شدت عمق چروک‌ها، انتخاب‌ سبک زندگی‌ پس از درمان و سایر عوامل موثر، ممکن است ۱۰ تا ۱۴ روز طول بکشد تا نتایج نهایی بوتاکس گردن را مشاهده کنید.

کاندیدهای خوب برای بوتاکس گردن عموماً افرادی هستند که علائم خفیف تا متوسط پیری را در ناحیه گردن تجربه می‌کنند؛ مانند خطوط ریز، نوارهای گردنی یا افراد دارای خط فک کمتر. همچنین برای افرادی که به دنبال تسکین درد مزمن گردن یا درد عضلانی هستند، این روش درمانی می‌تواند مناسب باشد.

بوتاکس با شل کردن عضلات خاص، می‌تواند به سرعت ظاهری طبیعی را برای افتادگی پوست گردن ایجاد کند.

از نظر پزشکان و علم پزشکی، بوتاکس بعد از از بین رفتن پوست گردن شما را پیرتر نشان نمی‌دهد. اما از آنجایی که افراد پس از استفاده از بوتاکس به داشتن پوستی صاف و جوان‌تر عادت کرده‌اند، پس از از بین رفتن آن، ممکن است شوکه شوند؛ چرا که چین و چروک‌هایی که قبل از تزریق بوتاکس وجود داشتند دوباره نمایان می‌شوند.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن