خوابیدن بعد از بوتاکس و بررسی همه بایدها و نبایدهای آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین کار در اولین شب بعد از بوتاکس صورت، خوابیدن به پشت است. زمانی که بوتاکس وارد بدن می‌شود، زمانی لازم دارد تا در عضلات مربوطه جایگزین شده و اثر کند. این فاصله حدودا 4 ساعت است، بنابراین پزشک متخصص توصیه می‌کند که دست کم تا 4 ساعت بعد تزریق بوتاکس سرتان را خم نکنید، پایین نیاورید و ترجیحا دراز نکشید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 5 دقیقه
خوابیدن بعد از بوتاکس

آیا خوابیدن بعد از بوتاکس مشکلی دارد؟ بدون شک کسی را پیدا نمی‌کنید که از ظاهر جوان، زیبا و بدون چین و چروک بدش بیاید. بوتاکس برای خیلی از افراد تحقق آرزوی صورت زیبا و جوان در دوران میانسالی و پیری است. روشی کم تهاجمی با کمترین ریسک که برای دستیابی به نتایج عالی نیازمند رعایت مراقبت‌های اولیه و پرهیز از انجام برخی کارهای ساده است.

یکی از مهم‌ترین موارد ممنوعه که باید رعایت شود پرهیز از خوابیدن و دراز کشیدن حداقل ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس است. شاید کمی آزاردهنده باشد اما برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود و مواد تزریقی به قسمت‌های دیگر پخش نشود باید رعایت کنید. در ادامه با ما باشید تا بیشتر درباره خوابیدن بعد از بوتاکس، علت و عوارض احتمالی بعد از آن آشنا شوید.

قبل از انجام بوتاکس برای اطلاع از مراقبت‌های بعد از آن حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

خوابیدن بعد از بوتاکس مشکلی دارد؟

بوتاکس چیست؟ بوتاکس نوروتوکسینی است که با انسداد سیگنال‌های ارسالی بین عصب‌ها و عضلات صورت کار کرده و با انقباض عضلات از بروز چروک و خطوط ریز جلوگیری می‌کند. بعد از تزریق بوتاکس حداقل تا چهار ساعت نباید سر را پایین آورد و خم کرد. دراز کشیدن و خوابیدن بعد از بوتاکس هم باعث پخش شدن مواد تزریقی به سایر قسمت‌های دیگر صورت شده و عوارض ناخواسته‌ای ایجاد می‌کند.

در حالت ایستاده یا صاف نشسته که سر مستقیم باشد و خم نشود، نیروی جاذبه اجازه جابجایی به مواد تزریق شده نمی‌دهد و مانع از انتشار آن به سایر قسمت‌های صورت می‌شود. اگر بوتاکس ناخواسته پخش شود ممکن است عوارض جانبی مانند افتادگی پلک، نامتقارن شدن ابرو، یا اختلال در گفتار یا بلع را ایجاد کند.

به همین دلیل برای پرهیز از عوارض احتمالی ناخواسته، کبودی یا ورم در ناحیه تزریق بهتر است دست کم تا ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس، از خم کردن یا پایین آوردن سر خودداری کنید و دراز نکشید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

طرز خوابیدن بعد از بوتاکس (نحوه صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس)

مراقبت بعد از بوتاکس در کاهش عوارض تاثیر زیادی دارد. نحوه صحیح خوابیدن بعد از انجام این روش به پشت است. خوابیدن روی شکم یا به پهلوها باعث جابجایی و حرکت مواد تزریقی به سایر نواحی صورت شده و کبودی، ورم یا عوارض ناخواسته‌ای را به‌دنبال دارد. مواد بوتاکس برای رسیدن به عضلات و اثرگذاری به زمان نیاز دارند، اما خوابیدن روی صورت مانع از اثرگذاری بوتاکس می‌شود و ماندگاری آن را هم کمتر می‌کند.

بهترین طرز خوابیدن بعد از بوتاکس، خوابیدن به پشت است که ریسک حرکت مواد را به حداقل رسانده و اجازه جابجا شدن نمی‌دهد. یک بالش اضافی زیر سرتان بگذارید که بالاتر بیاید و یک بالش هم زیر شانه‌ها قرار دهید تا حین خواب همچنان سر بالاتر بماند.

نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس

نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس یکی از بهترین پوزیشن‌ها است که کمترین فشار را به صورت وارد می‌کند، به علاوه اینکه سر هم بالا نگه داشته می‌شود. می‌توانید از یک یا چند بالش به عنوان تکیه گاه زیر سر و زیر شانه‌ها استفاده کنید تا به خاطر نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس دچار بدن درد یا گردن درد نشوید. بالش‌های گردنی هم گزینه مناسبی برای این پوزیشن خواب هستند که اجازه جابجایی زیاد حین خواب را نمی‌دهند.

به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس

بهترین شیوه خوابیدن بعد بوتاکس، خوابیدن به پشت است و به پهلو خوابیدن بعد از بوتاکس دست کم برای ۴ ساعت اول توصیه نمی‌شود. چرا که ریسک پخش شدن ناخواسته مواد بوتاکس به سایر نقاط صورت وجود دارد و ممکن است عوارض جانبی ناخواسته‌ای ایجاد کند.

بهترین حالت خوابیدن بعد بوتاکس رو می‌دونی؟

همین حالا مشاوره بگیر.

بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟

به منظور اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج و پرهیز از عوارض احتمالی باید نکات و هشدارهای مراقبتی بعد تزریق را رعایت کنید. دست کم تا ۴ ساعت بعد تزریق بوتاکس از خوابیدن به پهلو یا به صورت پرهیز کنید تا مواد به نواحی ناخواسته جابجا نشوند و عوارض خطرناکی ایجاد نکنند.

چرا بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید؟

برای جلوگیری از انتشار سم بوتاکس وارد شده به صورت نباید بعد از تزریق بوتاکس خوابید. چرا که اگر مواد زیر پوست حرکت کرده و به سمت نواحی ناخواسته بروند باعث کبودی در ناحیه تزریق می‌شود.

متن انگلیسی:
The main reason why you should avoid lying down after Botox is to prevent the injection from spreading to other areas of your face where it was not intended to go
ترجمه متن:
دلیل اصلی ممنوع بودن خوابیدن و دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس، جلوگیری از انتشار مواد تزریقی به سایر نقاط صورت است که بوتاکس نشدند.

yazdaniaesthetics
بعد از بوتاکس نخوابید.
برای جلوگیری از انتشار سم بوتاکس وارد شده به صورت نباید بعد از تزریق بوتاکس خوابید.

اگر بعد از بوتاکس بخوابیم چه میشود؟ (عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس)

همه ما این را می‌دانیم که بعد از بوتاکس نباید بخوابیم و طبیعی است که این همه هشدار و باید و نباید برای خوابیدن بعد از بوتاکس، عوارضی را به دنبال داشته باشد، اما شاید خیلی از ما اصلا ندانیم که دلیل این کار چیست. بسته به نواحی تحت درمان، خوابیدن بعد از بوتاکس عوارض جانبی ناخواسته‌ای به بار می‌آورد که این عوارض بوتاکس عبارتند از:

عوارض خوابیدن بعد بوتاکستوضیحات
افتادگی پلک‌هامی‌تواند به دلیل فشار بر ناحیه تزریق و جابجایی بوتاکس اتفاق بیفتد.
نامتقارن شدن ابروهااگر بوتاکس به طور نامساوی توزیع شود یا جابجا شود.
کج شدن لبخندجابجایی بوتاکس می‌تواند بر عضلات کنترل کننده لبخند تأثیر بگذارد.
سختی در بلعتأثیر بوتاکس بر عضلات نزدیک حلق ممکن است ایجاد شود.
اختلال در صحبت کردنبوتاکس می‌تواند بر عضلات مورد استفاده در صحبت کردن تأثیر بگذارد.
سردردممکن است به دلیل پاسخ بدن به بوتاکس ایجاد شود.
کبودی در ناحیه تزریقفشار بر ناحیه تزریق می‌تواند خطر کبودی را افزایش دهد.
ورم در نقاط تزریقفشار یا جابجایی بوتاکس می‌تواند باعث ورم بیشتر شود.
عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

البته شایان ذکر است که این عوارض نادر هستند، اما اگر بوتاکس به سمت عضلات کنترل کننده پلک‌ها، ابروها، دهان یا گلو حرکت کند، شاهد بروز این عوارض خواهیم بود. خم کردن سر، مالش و لمس صورت، یا فشار دادن نواحی تزریق هم این عوارض را تشدید می‌کند. دراز کشیدن و خوابیدن بعد از بوتاکس هم احتمال جابجا شدن و حرکت مواد تزریقی را بیشتر می‌کند. بخصوص در افرادی که مدام در خواب غلت زده، جابجا شده یا رو به شکم و پهلو می‌خوابند.

نمی‌دونی چند ساعت بعد از بوتاکس نباید بخوابی؟ نگران عوارض آن هستی؟

هزینه بوتاکس در دکترتو کلینیک

قیمت بوتاکس به برند مواد بوتاکس، مقدار دوز آن، تجربه پزشک و محل کلینیک زیبایی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت بوتاکس در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بوتاکس روش زیبایی محبوبی است که ظاهر چین و چروک‌ها و خطوط سطحی ناشی از افزایش سن را کمتر می‌کند. رعایت دستورات مراقبتی پزشک بعد بوتاکس اهمیت زیادی روی نتیجه کار، اثرگذاری و ماندگاری بوتاکس و جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته بوتاکس دارد.

یکی از مهمترین دستوراتی که همه بعد تزریق باید رعایت کنند پرهیز از خوابیدن بعد از بوتاکس به مدت حداقل ۴ ساعت بعد است. چرا که خم کردن سر، دراز کشیدن یا خوابیدن به شکم یا پهلو باعث شده که سم بوتولونیوم وارد شده به بدن حرکت کند و به نواحی برود که هدف بوتاکس نبودند. نتیجه این جابجایی هم عوارض ناخواسته‌ای است که ممکن است در برخی موارد جدی باشد.

قبل از انجام بوتاکس حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، طرز صحیح خوابیدن بعد از بوتاکس، به پشت خوابیدن است. پزشکان در دستورالعمل‌های مراقبتی بعد تزریق بوتاکس همیشه توصیه می‌کنند که دست کم یک شب بعد تزریق بوتاکس صورت حتما به پشت بخوابید تا مواد تزریقی فرصت ورود و جایگیری در عضلات را پیدا کنند و بتوانند اثر خود را باقی بگذارند.

ورم کردن یکی از عوارض جانبی احتمالی این روش زیبایی کم تهاجمی است. پوست باید بعد از تزریق خودش را ریکاور کند و بوتاکس را به خود جذب نماید، بنابراین احتمالا ورم می‌کند. یکی از عوارض جانبی خم کردن، پایین آوردن سر یا خوابیدن به پهلوها بعد از بوتاکس، کبودی و ورم صورت است که علت آن جابجا شدن و انتشار ناخواسته مواد بوتاکس به سایر نواحی صورت است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره خوابیدن بعد از بوتاکس

  1. الهام کریمی گفت:

    متاسفانه دکترم به من نگفت نباید درازبکشم.الان ۳هفته س پلکم افتاده.افسرده شدم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بوتاکس باید در مراکز معتبر انجام شود. با از بین رفتن اثر بوتاکس اگر عصب چشم آسیب ندیده باشد مشکل شما برطرف می شود .

    2. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در این شرایط حتمن به همین پزشک مراجعه کنید