شربت زینک پلاس و هر آنچه باید درباره آن بدانید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مکمل زینک پلاس نوعی مولتی ویتامین مینرال برای کودکان و بزرگسالان است که به شکل شربت زینک پلاس، قرص زینک پلاس، و کپسول برای تقویت رشد کودکان، تقویت حافظه و میل جنسی، بهبود سیستم دفاعی بدن، ترمیم التهاب و زخم‌ها، حفظ سلامت پوست و رشد مو و ناخن، و درمان آرتروز و غیره مناسب است. مصرف این دارو بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
شربت زینک پلاس و هر آنچه باید درباره آن بدانید

تا به حال درباره فواید زینک و شربت زینک پلاس شنیده‌اید؟ زینک از عناصر ضروری و مهم سیستم ایمنی بدن به‌شمار می‌آید که به‌شکل شربت یا قرص زینک برای افزایش مقاومت بدن کودکان در مقابل بیماری‌ها و تامین زینک مورد نیاز بدن کودک تجویز می‌شود. شربت زینک پلاس یوروویتال تولید آلمان است، باعث استحکام پوست، ناخن و مو شده، حافظه را تقویت می‌کند و برای تقویت میل جنسی و دستگاه تولیدمثل، ترمیم زخم و افزایش اشتها به‌کار می‌رود.

تقریبا چیزی نزدیک به یک سوم مردم دنیا دچار کمبود روی هستند که مصرف این مکمل می‌تواند این کمبود را جبران کند. اما باید در نظر داشته باشید که در کنار مزایای آن، مصرف بیش‌ازحد روی نیز می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. به همین دلیل قبل از مصرف، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک عمومی مشورت کنید. در سایت دکترتو امکان دریافت ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین نیز برای شما فراهم شده است. برای آشنایی با موارد مصرف شربت زینک پلاس، مصارف و کاربردهای آن با ما همراه باشید.

شربت زینک پلاس چیست؟

شربت زینک پلاس یا شربت زینک پلاس یوروویتال یکی از انواع مکمل زینک است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پوست و مو و رشد ذهنی و جسمی کودکان تجویز می‌شود. از ترکیبات این مولتی ویتامین تحت لیسانس یورو او تی سی فارما آلمان می‌توان به ویتامین روی (زینک)، ویتامین‌ C، ویتامین خانواده B، اسید فولیک، نیاسین، اسید پانتوتنیک و بیوتین اشاره کرد که از کودک یک سال به بالا تا افراد بزرگسال می‌توانند از آن مصرف کنند.

اسامی رایج شربت زینک پلاس:

  • سانستول زینک پلاس
  • مولتی سانستول پلاس زینک
  • زینک پلاس یوروویتال

متن انگلیسی:
«hansal ZINCPLUS liquid contains a special nutrient complex with zinc and 11 vitamins.»
ترجمه فارسی:
«شربت زینک پلاس مواد مغذی بسیاری همچون زینک و ۱۱ ویتامین دیگر را شامل می‌شود.»

به نقل از سایت hansal-vital

شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک پلاس یوروویتال مکملی است که از کودک ۳ ساله تا نوجوان، و سالمند می‌توانند مصرف کنند. به‌خصوص گیاهخوارانی که رژیم غذایی خالی از فرآورده‌های گوشتی دارند، می‌توانند برای پیشگیری از کمبود روی و عوارض ناشی از آن مثل بی‌اشتهایی، کاهش رشد قد و ریزش مو، کاهش وزن از این مکمل یوروویتال استفاده کنند.

شربت زینک پلاس کیندر

شربت زینک پلاس کیندر فیشر فلکسان مولتی ویتامین مینرال مناسب برای کودکان است که ویتامین‌های C، B و روی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این مکمل پرتقالی باعث تحریک اشتها در کودک، تقویت سیستم ایمنی و افزایش رشد آن‌ها می‌شود. بهتر است کودکان بالای ۳ سال مصرف کنند.

آیا شربت زینک پلاس برای کودک شما مناسب است؟

برای جلوگیری از عوارض، حتما مشاوره دارویی بگیر!

نحوه مصرف شربت زینک پلاس چگونه است؟

نحوه مصرف شربت زینک پلاس بسته به اینکه مصرف‌کننده کودک است یا بزرگسال متفاوت خواهد بود. بزرگسالان روزی یکبار همراه وعده غذایی می‌توانند برای تامین زینکمورد نیاز بدن این شربت را مصرف کنند. نحوه مصرف در کودکان به شرح زیر است:

رده سنی کودکنحوه مصرف
کودکان ۱ تا ۷ سالهروزی ۱ قاشق مرباخوری= ۵ سی سی
کودکان ۷ تا ۱۳ سالهروزی ۲ قاشق مرباخوری (۲ بار در روز)
کودکان ۱۳ سال به بالاروزی ۳ قاشق مرباخوری (۳ بار در روز)
نحوه مصرف شربت زینک‌پلاس برای کودکان

۱. شربت سانستول زینک پلاس برای چه سنی مناسب است؟

شربت سانستول زینک پلاس نوعی شربت مولتی ویتامین، انرژی‌زا و شاد‌ی‌آور است که علائم افسردگی را کاهش می‌دهد و کمبود ویتامین‌های بدن را جبران می‌کند. بهترین زمان مصرف شربت سانستول زینک پلاس از نظر متخصص صبح‌ها است تا دارو بیشترین تاثیر خود را داشته باشد. البته می‌توان با تشخیص پزشک متخصص بعدازظهر یا شب هم این مولتی ویتامین را مصرف کرد. بسته به تجویز پزشک می‌توان قبل یا بعد از غذا متناسب با سیستم بدن بیمار استفاده کرد.

برای اطلاع از نحوه مصرف شربت زینک پلاس بهتر است با متخصص اطفال یا دکتر داروساز مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر اطفال و مشاوره دارویی وجود دارد.

شربت سانستول زینک پلاس برای چه سنی مناسب است؟
بهترین زمان مصرف شربت سانستول زینک پلاس از نظر متخصص صبح‌ها است.

۲. بهترین زمان مصرف شربت زینک پلاس برای کودکان و بزرگسالان کی است؟ (چه موقع شربت زینک پلاس بخوریم)

شربت زینک پلاس یوروویتال چه موقع مصرف شود؟ برای اینکه بهترین زمان مصرف شربت مولتی سانستول پلاس زینک را بدانید حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. مشاوره دارویی با متخصص مجرب کمک می‌‌کند بیشترین تاثیر را از این دارو دریافت کنید. طبق تشخیص متخصص بهترین زمان مصرف این شربت صبح‌ها است.

۳. فراموشی مصرف شربت زینک پلاس

اگر به هر دلیلی فراموش کردید داروی خود را مصرف کنید، بلافاصله بعد از یادآوری حتما آن وعده را استفاده کنید. اگر فاصله وعده فراموش‌شده با دوز بعدی نزدیک باشد، نیازی به مصرف دوز فراموش‌شده نیست و برنامه را به‌صورت عادی ادامه بدهید.

درصورتی‌که فراموشی چندروزه هم باشد، باز هم تداخل جدی ایجاد نمی‌کند و از هر زمان که یادتان آمد، شروع به مصرف منظم دارو کنید. البته یادتان باشد که دوز و نحوه مصرف زینک برای هر شخصی بسته به سیستم ایمنی بدنش متفاوت است و حتما باید زیرنظر متخصص و بعد از مشاوره دارویی تعیین شود.

موارد مصرف شربت زینک پلاس چیست؟ (فواید شربت زینک پلاس)

از مهم‌ترین موارد مصرف شربت زینک پلاس می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، تقویت سلامت پوست و مو، و افزایش رشد ذهنی و جسمی در کودکان اشاره کرد. وجود زینک و ویتامین‌های گروه B و C این مولتی‌ویتامین را به فرآورده‌ای مفید برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است که برای موارد زیر تجویز می‌شود:

  • تقویت حافظه
  • تقویت اشتها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • سلامت پوست
  • افزایش رشد قدی
  • ترمیم زخم‌ها، ترک‌ لب‌ها
  • سفت شدن ناخن‌ها

بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان چیست؟

۱. شربت زینک پلاس برای کودکان

شربت مولتی سانستول پلاس زینک محدودیت سنی ندارد و برای کودکان و بزرگسالان هر دو تجویز می‌شود. اما معمولا به‌خاطر طعم خوبی که دارد بیشتر برای کودکان توصیه می‌شود. بدن کودک برای رشد استخوان‌هاو مو به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد که این شربت آن‌ها را تامین می‌کند.

به‌علاوه اینکه باعث تقویت رشد ذهنی و جسمی کودک شده، تمرکز و یادگیری را در کودکان افزایش می‌دهد، میزان خستگی و ناراحتی عصبی در کودکان با شربت زینک کمتر می‌شود. وجود آهن در این دارو از ایجاد انواع کم خونی در کودک جلوگیری می‌کند.

۲. شربت زینک پلاس برای بزرگسالان

مصرف این شربت نه فقط برای تقویت رشد کودکان مفید است بلکه به‌خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی روی می‌تواند عوامل سرطان‌زا را در بزرگسالان کاهش دهد. به علاوه اینکه مصرف این مکمل برای بزرگسالان باعث افزایش اشتها و وزن، تقویت ناخن‌ها، رفع خشکی پوست و پیشگیری از سرماخوردگی می‌شود.

۳. شربت زینک پلاس برای اشتهای کودکان

این مولتی‌ویتامین را می‌توان مکمل اشتهاآور دانست؛ چرا که سرشار از مواد مغذی و معدنی مفید برای رشد و افزایش وزن کودکان است. کمبود روی در بدن باعث کاهش اشتها می‌شود، به‌همین دلیل پزشک برای افزایش اشتهای کودکان مصرف این شربت را تجویز می‌کند.

۴. شربت زینک پلاس برای نوزاد شش و هفت ماهه

پزشکان مصرف شربت زینک پلاس در کودکان زیر یک سال را مناسب نمی‌دانند و معمولا توصیه می‌کنند که نوزادان تا ۳ سالگی قطره زینک مصرف کنند و از ۴ سالگی سراغ مصرف انواع این دارو بروند. البته بهتر است پیش از مصرف مکمل برای نوزاد ۶ ماهه حتما از متخصص مشاوره دارویی بگیرید.

شربت زینک پلاس برای نوزاد شش و هفت ماهه مناسب است؟
پزشکان مصرف شربت زینک پلاس در کودکان زیر یک سال را مناسب نمی‌دانند.

۵. شربت زینک پلاس برای افزایش قد

مصرف مکمل زینک تاثیر مثبتی روی افزایش قد در کودکان می‌گذارد. کودکانی که این مکمل را دریافت می‌کنند نسبت به سایرین رشد بیشتری از لحاظ قدی دارند. به‌علاوه اینکه، مصرف این شربت در کودکانی که از تاخیر رشد رنج می‌برند اثرگذاری بیشتری دارد.

مصرف این دارو تاثیری روی افزایش قد در بزرگسالان ندارد، چرا که بعد از سن بلوغ، دوره رشد قدی تمام می‌شود و در بزرگسالان صرفا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت مو و پوست تجویز می‌گردد.

۶. شربت زینک پلاس برای چاقی کودکان (شربت زینک پلاس یوروویتال چاق کننده است؟)

آیا زینک پلاس چاق میکند؟ وجود روی در این مکمل باعث افزایش اشتها می‌شود، اما از آنجایی که چربی و کربوهیدراتی ندارد پس احتمال چاقی و افزایش وزن به‌صورت مستقیم ندارد. مگر آنکه به‌خاطر افزایش اشتهای ناشی از وجود روی و ویتامین‌های خانواده ب، فرد بیشتر غذا بخورد و تحت تاثیر این افزایش اشتها چاق شود.

اگر از شربت زینک پلاس برای چاقی استفاده می‌کنید حتما با مشاوره دارویی با متخصص اقدام به مصرف نمایید چرا که اگر بدن نیازی به این ماده نداشته باشد، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث مسمومیت شود.

۷. شربت زینک برای رشد و جلوگیری از ریزش مو (بهترین شربت برای رشد موی کودکان)

زینک، بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو است. شربت روی، که معمولا به عنوان قرص یا شربت روی برای کودکان و بزرگسالان در دسترس است، می‌تواند به رشد مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کند.

۸. شربت زینک برای اسهال

یکی دیگر از کاربردهای شربت زینک این است که می‌تواند به کاهش مدت و شدت اسهال، به ویژه در کودکان کمک کند. مکمل روی احتمال عفونت‌های روده را برای ۲ تا ۳ ماه کاهش می‌دهد.

۹. شربت زینک و بلوغ زودرس و بیش فعالی

اگرچه این مورد هنوز به طور کامل اثبات نشده است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مکمل روی به کاهش تکانشگری و بیش فعالی کمک می‌کند.

شربت زینک و بلوغ زودرس و بیش فعالی مرتبط هستند؟
مکمل روی به کاهش تکانشگری و بیش فعالی کمک می‌کند.

۱۰. مصرف شربت زینک در سرماخوردگی کودکان

شربت روی می‌تواند به کوتاه کردن طول سرماخوردگی برای کودکان بالای دو سال و کاهش علائمی مانند احتقان بینی، سرفه و گلودرد کمک کند.

۱۱. دوز مصرفی شربت زینک پلاس

دوز مصرفی این شربت بهتر است بعد از مشاوره دارویی با متخصص تعیین شود؛ اما معمولا برای کودکان ۱ تا ۷ سال روزی ۵ میلی‌لیتر دوز مناسبی است. کودکان ۷ تا ۱۳ سال هم روزی ۱۰ میلی‌لیتر، و ۱۳ سال به بالا هم روزی ۱۵ میلی‌لیتر دوز مصرفی مناسب شربت زینک است.

عوارض شربت زینک پلاس چیست؟

این مکمل غذایی مثل هر مکمل دیگری می‌تواند در کنار مزایا، عوارضی هم داشته باشد. به‌منظور پیشگیری از عوارض احتمالی حتما طبق نسخه پزشک سراغ قرص زینک پلاس یا شربت آن بروید. برخی از عوارض احتمالی ناشی از مصرف نادرست این مکمل عبارتند از:

  • تحلیل سیستم ایمنی بدن
  • تکرر ادرار و افزایش میزان اسید اگزالیک ادرار
  • اسهال
  • حالت تهوع و استفراغ
  • معده درد شدید
  • کاهش میزان کلسترول خوب خون
  • خواب آلودگی و اختلال در خواب
  • کاهش انرژی
  • تپش قلب
  • سردرد
  • التهاب و قرمزی موقت صورت و گردن

اگر بعد از مصرف این شربت دچار عوارض شدید، حتما با متخصص اطفال یا دکتر داروساز مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر اطفال وجود دارد.

عوارض شربت زینک پلاس چیست؟
سردرد در کودکان از عوارض مصرف زیاد مکمل است.

عوارض مصرف مداوم شربت زینک پلاس برای کودک (عوارض شربت زینک پلاس یوروویتال برای کودکان)

مصرف طولانی‌مدت این شربت برای کودکان باعث کمبود آهن و کم‌خونی‌ می‌شود؛ بنابراین بهتر است بعد از یک ماه دوره مصرف متوقف شود و تا دو هفته قرص آهن مصرف کنید.

موارد احتیاط و منع مصرف شربت زینک پلاس چیست؟

از موارد احتیاط و منع مصرف این شربت، خانم‌های باردار هستند. مصرف این مکمل در دوران بارداری ممنوع است و خانم‌های شیرده هم صرفا با تجویز پزشک و بعد از مشاوره دارویی باید مصرف کنند؛ چرا که مواد دارو از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شوند احتمالا اثر منفی روی سلامت و رشد نوزاد بگذارند.

بیماران سرطانی هم بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند. بین مصرف این مولتی‌ویتامین و آنتی‌بیوتیک باید حداقل ۲ ساعت قبل یا ۴ ساعت بعد فاصله باشد.

اختلالات دارویی شربت زینک پلاس

ممکن است مصرف این مکمل با برخی داروها و مکمل‌ها تداخل داشته باشد مانند:

  • مکمل‌های غذایی حاوی آهن، فسفر و کلسیم
  • آنتی‌بیوتیک‌ها (کینولون‌ ها: سیپروفلوکساسین و تترا سایکلین‌‌ها: ماینوسایکلین، داکسی سایکلین)
  • پنی‌سیلامین
  • پنی‌سیلین
  • بیس فسفونات‌ها مانند اتیدرونات، آلندرونیت و رزیدرونات
  • لوودوپا و سیس پلاتین
  • داروهای ضدصرع مثل فنی توئین
  • آمیلوراید
  • لوودوپا و سیس پلاتین
اختلالات دارویی شربت زینک پلاس چیست؟
زینک پلاس با مکمل‌های غذایی حاوی آهن، فسفر و کلسیم تداخل دارد.

اطلاعات دارویی شربت زینک پلاس

شربت زینک پلاس یوروویتال حاوی روی، ویتامین‌های C، B، اسید فولیک و بیوتین و نیاسین است:

شکل های رایج مکمل زینکترکیباتمقداردرصد نیاز روزمره
قرص، کپسول و شربتزینک (روی)۵ mg۵۰%
اسید پانتوتنیک۲ mg۳۳%
نیاسین۴ mg۲۵%
ویتامین C۴۰ mg۵۰%
ویتامین B2۰.۶۵ mg۴۶%
ویتامین B6۰.۶۵ mg۴۶%
ویتامین B1۰.۶ mg۵۵%
ویتامین B12۲ mcg۸۰%
بیوتین۲۰ mcg۴۰%
اسید فولیک۲۰۰ mcg۱۰۰%
مواد تشکیل‌دهنده زینک پلاس

همچنین در جدول زیر می‌توانید اطلاعات دارویی این شربت را مشاهده کنید.

اسامی رایجعوارض داروییتداخلات دارویی
شربت استارویت زینک پلاستحلیل سیستم ایمنیمکمل‌های حاوی آهن و فسفر
شربت زینک پلاس استارولمعده دردپنی‌سیلامین
شربت زینک پلاس مولتی پدیابستتهوع و استفراغپنی‌سیلین
شربت زینک پلاس فیشر کیندرکاهش کلسترول خوبآنتی‌بیوتیک‌ها
شربت زینک پلاس جویس استارویتاختلال در خواببیس فسفونات‌ها
شربت زینک پلاس مارینوکستپش قلبداروهای ضدصرع
اطلاعات دارویی شربت زینک پلاس

۱. قیمت شربت زینک پلاس چقدر است؟

قیمت شربت بسته به اینکه نوع ایرانی باشد یا خارجی متفاوت است و از پایه قیمت ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود.

۲. چه کسانی باید از شربت زینک پلاس استفا‌ده کنند؟

یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی برای افرادی که از مشکلات پوست و مو رنج می‌برند، زینک‌ پلاس است که به‌شکل قرص، شربت، کپسول و قرص‌های جوشان عرضه می‌شود. کمبود زینک در کودکان می‌تواند باعث کوتاه‌قدی و جلوگیری از رشد ذهنی و جسمی کودک شود. کودکان و بزرگسالانی که کمبود مواد مغذی و ویتامین دارند بهترین گزینه برای مصرف این مولتی‌ویتامین هستند.

۳. چه کسانی نباید از مکمل زینک پلاس یوروویتال استفاده کنند؟

نوزادان زیر یک سال، زنان باردار و شیرده، بیماران مبتلا به سرطان نباید از این شربت استفاده کنند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

هرچند که مصرف روزانه شربت زینک پلاس برای سلامت کودکان و بزرگسالان مفید است و باعث تقویت رشد ذهنی و جسمی در کودکان می‌شود، اما مصرف خودسرانه آن بدون تجویز پزشک به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، به‌خصوص خانم‌های باردار یا شیرده، و افرادی که برخی داروهای خاص مصرف می‌کنند به‌دلیل اختلال دارویی باید حتما قبل مصرف قرص زینک پلاس، مشاوره دارویی داشته باشند.

زیاده‌روی در مصرف شربت زینک پلاس ممکن است عوارضی مثل حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد، یا حساسیت و درد معده ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شربت زینک پلاس بهتر است با دکتر متخصص کودکان، متخصص تغذیه یا پزشک عمومی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین متخصص اطفال، مشاوره آنلاین دکتر متخصص تغذیه و مشاوره آنلاین با دکتر عمومی نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

مکمل تقویتی کودکان است که برای تقویت مکانیسم دفاعی بدن، افزایش سلامت پوست و مو، حفظ سلامت استخوان و دندان‌ها، رشد ذهنی و جسمی کودک، تنفس بهتر، کاهش خستگی و بالابردن میزان انرژی در کودکان کاربرد دارد.

هرچندکه در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین این دارو فروخته می‌شود، اما بهتر است برای جلوگیری از عوارض احتمالی و تداخل دارویی حتما با تجویز پزشک مصرف شود، به‌خصوص کودکان، خانم‌های باردار و شیرده حتما از مشاوره دارویی برای مصرف قرص زینک پلاس کمک بگیرند.

زیاده‌روی در مصرف این شربت احتمال مسمومیت دارد. به‌علاوه اینکه استفاده بلندمدت آن هم ممکن است مسمومیت مزمن ایجاد کند.

بله، باعث افزایش اشتها می‌شود.

دوز ۲۰ میلی‌گرمی برای کودکان ۶ ماهه تا کمتر از ۵ سال مناسب است و بهتر است صبح مصرف شود.

نتایجی از خواب آور بودن آن در دسترس نیست اما می‌تواند باعث بهبود مشکلات خواب شود.

اثربخشی یا برتری مکمل‌های روی مختلف به عواملی مانند فرمولاسیون، دوز و تجویز پزشک بستگی دارد.

بله، می‌تواند به کاهش علائم سرماخوردگی و بهبود تاخیر رشدی کودک کمک کند.

این شربت به رشد مو، تقویت سیستم ایمنی و رشد قد کودک کمک می‌کند.

وجود روی در این مکمل باعث افزایش اشتها می‌شود، اما از آنجایی که چربی و کربوهیدراتی ندارد پس احتمال چاقی و افزایش وزن به‌صورت مستقیم ندارد.

مصرف خودسرانه این دارو بدون تجویز پزشک و بدون توجه به عوارض جانبی می‌تواند با اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن خطرناک باشد.

شربت زینک سولفات حاوی مواد معدنی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست، باعث تثبیت قند خون و بهبود قلب و چشم می‌شود. زینک سولفات زوال عقل را در بیماران مستعد مشکلات ژنتیکی به‌ تعویق می‌اندازد و برای رفع مشکلات ژنتیکی، عفونت‌های مزمن پوستی، جوش، آکنه، سوختگی، بی‌اشتهایی و استرس مفید است.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره شربت زینک پلاس

  1. مریم گفت:

    سلام‌ برا‌ پسرم‌ ک‌ ۱۴‌ ماهشه‌ سانستول‌ زینک‌ پلاس‌ و‌ امگا‌ ۳‌ میدم‌ از‌ هر‌ کدومشم‌ دو‌ نیم‌ سیسی‌‌ میدم‌ خواستم‌ ببینم‌ کنارش‌ قطره‌ اد‌ هم‌ نیازه‌‌ بدم‌ یا‌ ن‌ ؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیازی نیست

  2. ناشناس گفت:

    سلام دختر من پنج و نیم سالشه در هفته پنج روز روزی ی قاشق مربا خوری میدم آیا صحت داره ک باعث بلوغ زودرس میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مصرف زیاد زینک ممکن است باعث بلوغ زودرس شود
      مصرف کودکتان طبیعی است
      دارو را قطع نکنید

  3. عاطفه گفت:

    سلام پسر من ۶ماهه هستش رشدموهاش خیلی کمه میتونم بهش شربت زینک پلاس بدم ؟؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله ایرادی ندارد
      با نظر پزشک و روزی یک قاشق مرباخوری

  4. محبوبه گفت:

    سلام من سوال داشتم
    من یک پسر ۸ ساله دارم برای رفع بی اشتهایی شربت زینک بهش دادم از بعد از ظهر اون روز پسرم تهوع بهش دست داد و فردای اون روز دچار اختلال در خواب شد یعنی یه حمله تو خواب بهش دست داد میخواستم بدونم آیا این حمله ممکنه از عوارض این دارو باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      دو.ز این دارو مهم است
      احتمالا زیاد دادید
      بله ممکن است عوارض این دارو باشد

  5. علی اصغر گفت:

    سلام پسرم ۶ سالشه من روزی ۵ سی سی شربت زینگ پلاس بهش میدم الان یک ماهه که دارم بهش شربت را میدم آیا ادامه بدم یا صبر کنم پس از یک ماه دیگه بهش شربت را بدهم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بین دو شریت یک تا دو هفته فاصله باشد

  6. ناشناس گفت:

    سلام من به پسرم که۶ سالشه روزی ۵ سی سی شربت زینگ پلاس میدم الان یک ماه شده که دادم آیا ادامه بدم یا شربت را قطع کنم بعد از یک ماه دیگه بهش بدم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بین دو شربت یک تا دو هفته فاصله باشد

  7. ناشناس گفت:

    سلام من به پسرم که ۵ سالشه روزی ۵ سی سی شربت زینگ پلاس میدم الان یک ماه شده که دادم آیا ادامه بدم یا شربت را قطع کنم بعد از یک ماه دیگه بهش بدم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بین دو شربت یک تا دو هفته فاصله باشد

  8. آرمان گفت:

    سلام من پسر ۷ساله دارم یکماه هست ۱روز درمیان قرص زینگ ۵میلی میدم با ویتامین c الان آزمایش خون داده قندناشتا شده۱۰۳آیا اینها موجب شده قند خونشا بالا ببره یا خیر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر
      این دارو ها به افزایش قند ارتباطی ندارد
      برعکس، ویتامین C برای کاهش میزان قند خون بسیار مفید میباشد.

  9. همدانی گفت:

    سلام من به دختر ۷ ساله م شربت پدیابست زینک پلاس میدم برای تقویت ایمنی بدنش. آیا مصرف زینک و روی باعث افزایش حجم سینه در کودکان میشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر
      بیشتر عوامل هورمونی در این عارضه دخیل اند

  10. خیلی عالی بود گفت:

    من برای دختر زینک میدم واقعا خیلی خوبه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مصرف کنترل شده زینک فواید زیادی دارد
      سالم باشید