بهترین ویتامین برای چاقی صورت چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ازجمله بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت میتوان به ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین A اشاره کرد. در کنار این ویتامین‌ها مصرف مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم، آهن و روی تاثیر شگفت‌انگیزی روی پر تر شدن صورت‌تان خواهد داشت.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
چاق شدن صورت

آیا می‌دانید بهترین ویتامین برای چاقی صورت چیست؟ صورت پر با گونه‌های برجسته و چاق می‌تواند به چهره‌ ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر ببخشد، در حالی که صورت‌های لاغر با گونه‌های افتاده می‌تواند حالت چهره را پیر نشان دهد. راه‌های زیادی برای چاق کردن صورت وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید تحت یک عمل زیبایی مانند جراحی انتقال چربی قرار بگیرید یا یک فیلر پوستی مانند Voluma تزریق کنید.

حتی می‌توانید روش‌های طبیعی‌تری را امتحان کنید که اگرچه لزوما توسط جامعه پزشکی پذیرفته نمی‌شوند، اما بسیاری از مردم معتقدند مؤثر هستند. یکی از این روش‌های طبیعی و درمان‌های خانگی برای چاق‌تر شدن صورت، مصرف برخی ویتامین‌، مولتی‌ویتامین و ترکیبات مغذی است. تغذیه یکی از بهترین راه‌ها برای پرتر شدن صورت است. اما بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام ویتامین‌هاست و چطور می‌توان از آنها برای داشتن یک صورت پرتر و پوستی سالم‌تر استفاده کرد؟

بهترین ویتامین برای چاقی صورت چیست؟

آنچه می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد مغذی که رژیم غذایی شما تامین می‌کند، می‌تواند تاثیر چشمگیری بر ظاهر و احساس پوست شما داشته باشد و باعث جوانسازی پوست صورت شود.

زیبایی از درون شروع می‌شود. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در ظاهر پوستتان ایجاد می‌کند و افزودن ویتامین‌های خاص به رژیم غذایی می‌تواند به طور چشمگیری ظاهر و احساس پوست شما را تغییر دهد.

بسیاری از ویتامین‌ها را می‌توان به‌صورت موضعی روی پوست با کرم‌ها و سرم‌ها استفاده کرد. اما مصرف خوراکی ویتامین‌ها، چه از طریق رژیم غذایی یا به شکل مکمل و مولتی‌ویتامین‌ها، به آنها اجازه می‌دهد تا جادوی خود را به میزان قابل‌توجهی روی پرتر شدن پوست شما بگذارند. برخی از ویتامین‌ها را با عنوان ویتامین چاق کننده صورت می‌شناسند که از جمله آنها می‌توان به ویتامین E و ویتامین C اشاره کرد. مصرف قرص ویتامین E برای چاقی صورت یکی از گزینه‌های رایج بین افرادی است که به دنبال پوستی شاداب‌تر و سالم‌ترند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

بر اساس مقاله Healthline

کمبود ویتامین در بدن می‌تواند منشا مشکلات زیادی از جمله مشکلات پوست و مو باشد.

۱. ویتامین های گروه B  

بهترین ویتامین برای چاقی صورت باید بتواند نیازهای پوست را به‌خوبی تامین کند و قطعا یکی از این نیازها توسط ویتامین‌های گروه B تامین می‌شود.

علاوه بر اینها ویتامین‌های گروه B اسیدهای چرب ضروری پوست را تامین می‌کنند، از آسیب سلولی جلوگیری کرده و مانع ازدست‌دادن آب می‌شوند؛ بنابراین برای مرطوب نگه‌داشتن پوست و چاق نگه‌داشتن صورت اهمیت دارند.

۲. ویتامین A

ویتامین A برای داشتن پوستی سالم بسیار مهم است و می‌توان آن را به‌عنوان بهترین ویتامین برای چاقی صورت هم در نظر گرفت. به‌صورت طبیعی ویتامین A در فلفل‌دلمه‌ای قرمز، هویج و پنیر یافت می‌شود. وقتی صحبت از پوست درخشان و یک صورت پر و سالم می‌شود، ویتامین A یک ابرقهرمان است.

این ویتامین به تولید سلول‌های تازه پوست کمک می‌کند؛ اما این همه چیز نیست. این ویتامین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که تاثیر زیادی در جوان‌ترشدن پوست صورت دارد. می‌توان هم در قالب مصرف مولتی‌ویتامین برای چاقی صورت آن را مصرف کرد و هم مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین A را در رژیم غذایی جای داد.  آلوئه‌ورا یکی از ترکیبات موثر برای پوست است که می‌توان مقادیر مناسبی از ویتامین A را در آن یافت.

۳. ویتامین E برای چاقی صورت

در بین تمام ویتامین‌های موجود شاید هیچ‌کدام قدرت و تاثیر ویتامین E را در چاق کردن صورت نداشته باشند و بدون شک بهترین ویتامین برای چاقی صورت ویتامین E است.

ازآنجایی‌که ویتامین E باعث گردش سلولی و بازسازی می‌شود، گاهی اوقات برای درمان زخم آکنه و خشکی پوست نیز استفاده می‌شود. این ویتامین را می‌توان به فرم‌های مختلف برای چاق‌تر شدن پوست صورت استفاده کرد. مصرف می‌تواند به‌صورت موضعی باشد یا به‌عنوان بخشی از مکمل‌های روزانه مصرف شود. علاوه بر این می‌توان مواد غذایی غنی شده با ویتامین E را به رژیم غذایی افزود. قرص ویتامین ای برای چاقی صورت هم یکی از گزینه‌هاست.

بر اساس مقاله scitechdaily:

 ویتامین ای به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بالا برای گردش خون عالی است که می‌تواند به پوست شما کمک کند سفت‌تر و سالم‌تر شود.

ویتامین e برای چاقی صورت مفید است.
ویتامین e برای چاقی صورت مفید است.

قرص ویتامین ای ۴۰۰ برای چاقی صورت

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف ویتامین چاق کننده صورت، استفاده از قرص ویتامین E 400 است. اما چطور می‌توان از قرص ویتامین ای ۴۰۰ برای چاقی صورت استفاده کرد؟ ویتامین ای برای چاقی صورت را نمی‌توان از طریق مواد غذایی به دست آورد و برای مصرف آن بهتر است از مکمل‌های حاوی این ویتامین یا قرص ویتامین ای ۴۰۰ استفاده کنیم.

مصرف این قرص دو حالت دارد. هم می‌توان به‌صورت خوراکی یک دوز از این قرص ویتامین e400 را برای چاقی صورت مصرف کرد یا این که کپسول ویتامین ای ۴۰۰ را روی پوست مالید. برای مصرف این قرص بهتر است از یک مشاوره دارویی استفاده کرد تا دوز و میزان مصرف آن به‌صورت دقیق تعیین شود.

ویتامین ای 400 برای چاقی صورت مناسب است.
ویتامین ای ۴۰۰ برای چاقی صورت مناسب است.

۴. ویتامین C

ویتامین C هم به‌عنوان بهترین ویتامین برای چاقی صورت شناخته می‌شود و تاثیر آن در افزایش شادابی، سلامتی و درخشش پوست صورت برای همه شناخته شده‌است. معمولاً استفاده از ویتامین c برای پوست می‌تواند به‌صورت مصرف کرم‌های حاوی این ویتامین باشد. مواد غذایی و خوراکی مختلفی نیز حاوی این ویتامین مفیدند که می‌توان با مصرف آنها ویتامین چاق کننده صورت را تامین کرد.

یکی از گزینه‌ها مصرف ترکیبات طبیعی مانند سیب و آلوئه‌وراست. مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند به میزان زیادی روی سلامت پوست تاثیر بگذارد. آلوئه‌ورا نیز یک ماسک صورت طبیعی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C بوده و می‌توان با مالیدن آن روی پوست صورت، به چاق‌تر کردن و شفاف‌تر کردن پوست صورت کمک کرد.

مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند به میزان زیادی روی سلامت پوست تاثیر بگذارد.

ویتامین سی در میوه‌ها و سبزیجاتی مثل پرتقال، کیوی، توت فرنگی، بروکلی و فلفل دلمه‌ای وجود دارد.
ویتامین سی در میوه‌ها و سبزیجاتی مثل پرتقال، کیوی، توت فرنگی، بروکلی و فلفل دلمه‌ای وجود دارد.

۵. منیزیم

اما همه چیز برای پرتر شدن صورت، مصرف بهترین ویتامین برای چاقی صورت نیست. مواد معدنی هم اهمیت خاص خود را دارند. یکی از این ترکیبات منیزیم است. کاری که منیزیم در بدن انجام می‌دهد، تنظیم‌کردن بهینه متابولیسم و بهبود گردش خون و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها و عضلات است. همین تاثیر در صورت می‌تواند با افزایش حالت ارتجاعی پوست، به برجسته‌تر شدن و پرتر شدن صورت کمک کند.

می‌خوای با رژیم صورت پر و چاقی داشته باشی؟

از دکتر مشاوره بگیر!

۶. کلسیم

یکی دیگر از ترکیبات مغذی و معدنی که مصرف آن می‌تواند به چاق‌تر شدن و سالم‌تر شدن صورت کمک زیادی کند، کلسیم است. کاری که کلسیم به‌صورت معمول در بدن می‌کند تقویت‌کردن استخوان‌ها و عضلات است. در نتیجه تاثیر کلسیم برای چاق کردن صورت از طریق تقویت عضلات و ماهیچه‌های صورت است.

می‌توان کلسیم را از طریق مواد غذایی مانند لبنیات، دانه‌ها و سبزیجاتی مانند کلم‌بروکلی دریافت کرد. مصرف کلسیم به‌صورت قرص نباید بدون تجویز پزشک باشد؛ بنابراین بهتر است تنها به منابع غذایی سرشار از کلسیم بسنده‌کرد.

۷. روی

روی یک ماده معدنی است که به دلیل توانایی بالایی که در التیام پوست آسیب‌دیده دارد شناخته می‌شود. این ماده معدنی به انعطاف‌پذیری دیواره‌های سلولی کمک می‌کند و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا در حین رشد تقسیم و تخصصی شوند. روی همچنین می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماورای‌بنفش محافظت کند. هنگامی که کمبود روی دارید، پوست شما ممکن است ترک‌خورده یا جوش‌هایی شبیه به اگزما ایجاد کند.

بثورات با مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌های استروئیدی بهبود نمی‌یابند. برای به‌دست‌آوردن پوستی سالم‌تر سعی کنید غذاهای حاوی روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. روی با کمک به سلامت پوست می‌تواند به پرتر دیده‌شدن صورت هم کمک کند. غلات کامل، شیر، تخم‌مرغ و گوشت قرمز منابع غنی روی هستند.

۸. آهن

آهن یکی دیگر از ترکیباتی است که به‌صورت‌کلی می‌توان از آن برای افزایش وزن، از جمله چاق کردن صورت استفاده کرد. وقتی صحبت از افزایش وزن می‌شود، شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل آهن می‌تواند از آن حمایت کند. آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن شما ایفا می‌کند، بنابراین به عملکرد بدن شما در سطح بالاتر کمک خواهد کرد. مصرف آهن به‌خودی‌خود باعث افزایش وزن نمی‌شود، اما می‌تواند به رویکرد وزن‌گیری شما کمک کند.

مولتی ویتامین‌ها با تامین انواع ویتامین‌های بدن در توپر شدن صورت نقش دارند.
مولتی ویتامین‌ها با تامین انواع ویتامین‌های بدن در توپر شدن صورت نقش دارند.

معرفی مولتی ویتامین برای چاقی صورت

مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانند به‌صورت یکجا بهترین ویتامین برای چاقی صورت را فراهم کنند. یک مولتی ویتامین به‌صورت معمول تمامی ویتامین‌های گروه B، E، C و A را دارد. علاوه بر این سایر ترکیبات و مواد معدنی ضروری مثل آهن، منیزیم، کلسیم و روی نیز با مصرف قرص مولتی‌ویتامین برای چاقی صورت تامین می‌شود.

برای انتخاب بهترین ویتامین چاقی صورت، بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

ویتامین برای چاقی صورت باید چگونه مصرف شود؟

ویتامین‌های مورداستفاده برای چاقی صورت را می‌توان هم به‌صورت خوراکی ( قرص‌های مکمل یا در رژیم غذایی) مصرف کرد و هم به‌صورت کرم‌های پوستی. گاهی نیز ترکیباتی مانند ویتامین ای یا مواد حاوی ویتامین سی را به‌صورت مالیدن‌روی‌صورت استفاده می‌کنند.

مولتی‌ویتامین‌ها که حاوی مجموعه مشخصی از بهترین ویتامین برای چاقی صورت هستند هم می‌توانند منبع خوبی برای تامین این ویتامین‌ها باشند. کرم‌های آبرسان فرموله‌شده با مواد مغذی پوستی هم می‌توانند منبع تامین‌کننده ویتامین‌های چاق کننده صورت باشد.

علاوه بر این نکات در نظر داشته باشید که حتی مصرف بهترین ویتامین برای چاقی صورت هم نباید بدون نظر متخصص پوست و مو باشد. مصرف بیش‌ازاندازه برخی از ویتامین‌ها، خصوصاً ویتامین‌های محلول در چربی؛ مانند ویتامین ای برای چاقی صورت می‌تواند مسمومیت‌زا شود. درنتیجه دوز مصرفی باید حتماً تحت‌نظر پزشک متخصص باشد و شرایط بدنی دائماً مانیتور شود.

فکر می‌کنی تزریق فیلر برای چاقی صورت مناسبه؟

مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت

یکی از حالت‌هایی که می‌توان ویتامین ای، بهترین ویتامین برای چاقی صورت را مصرف کرد، مصرف کپسول ویتامین ای ۴۰۰ به‌صورت مالش روی پوست صورت است. بسیاری از مشاوران پوست و مو مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت را پیشنهاد می‌کنند. مصرف به این صورت است که یک کپسول را برش می‌دهیم و ماده ژلاتین مانند درون آن را روی پوست ماساژ می‌دهیم. تکرار این کار می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی و پرتر شدن صورت داشته باشد.

بسیاری از مشاوران پوست و مو مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت را پیشنهاد می‌کنند.

زمان مصرف بهترین ویتامین چاق کننده صورت

مصرف بهترین ویتامین برای چاقی صورت به نظر پزشک و نوع ویتامینی که مصرف می‌کنید بستگی دارد. برای مثال مولتی‌ویتامین برای چاقی صورت بهتر است بعد از وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار یا شام باشد. قرص ویتامین ای برای چاقی صورت را می‌توان در عصر یا شب مصرف کرد و مالیدن کپسول ویتامین ای روی پوست برای چاقی صورت را می‌توان صبح‌ها بعد از شستن صورت یا آخر شب قبل از خواب انجام داد.

عوارض ویتامین‌ها برای چاقی صورت

مصرف بهترین ویتامین برای چاقی صورت اگر بدون نظر پزشک و بیش از حد مجاز صورت بگیرد، می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. برای مثال مصرف بیش از حد قرص ویتامین e برای چاقی صورت می‌تواند موجب مسمومیت شود و ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده یا اسهال را در فرد به وجود بیاورد.

گاهی نیز مصرف برخی داروها ممکن است با مصرف ویتامین چاق کننده صورت تداخل داشته باشد و موجب بروز مشکلاتی در افراد شود. ویتامین دی نیز جزو ویتامین‌هایی است که مصرف بیش از حد آن برای افراد مجاز نیست و می‌تواند برای سلامتی خطرساز باشد. به همین دلیل ویتامین‌ها را باید حتماً تحت‌نظر متخصص پوست و مو مصرف کرد.

اگر بعد از مصرف مکمل‌های ویتامین با عوارضی روبرو شدید، حتما با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

مصرف زیاد ویتامین‌هایی مثل D  و E می‌تواند عوارضی در پی داشته‌باشد.
مصرف زیاد ویتامین‌هایی مثل D و E می‌تواند عوارضی در پی داشته‌باشد.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

نوع تغذیه تاثیر مستقیم بر سلامت پوست و موی شما دارد. یک رژیم غذایی سالم باید حاوی تمام مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های ضروری برای بدن باشد. ویتامین‌ها مهم‌ترین عامل در بهبود سلامت پوست و مو هستند. بهترین ویتامین برای چاقی صورت شامل ویتامین‌های خانواده B، ویتامین C، ویتامین ای و ویتامین A می‌شود. مصرف قرص ویتامین چاق کننده صورت باید با مشاوره دارویی و تحت‌نظر متخصص پوست و مو باشد.

اما به‌غیراز قرص‌های ویتامین می‌توان به‌صورت طبیعی و تنها از طریق منابع غذایی ویتامین‌های ضروری برای صورت را دریافت کرد. اگر می‌خواهید بدانید بهترین ویتامین برای پرکردن صورت شما کدام است، از یک متخصص پوست در پنل دکترتو مشاوره دریافت کنید. شما هم می‌توانید اقدام به دریافت نوبت حضوری کنید و هم می‌توانید به‌صورت آنلاین مشاوره بگیرید.

اگر در مورد چاقی صورت و ویتامین‌های مورد نیاز بدن سوالی دارید، بهتر است با دکتر پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

قرص ویتامین ای 400 می‌تواند برای چاقی صورت استفاده شود. قرص‌های مولتی‌ویتامین هم می‌توانند برای چاق شدن صورت استفاده شوند. قرص ویتامین سی، قرص ویتامین دی و قرص ویتامین‌های گروه ب هم برای چاقی صورت مفیدند.

ویتامین‌ها همگی برای چاقی صورت مفیدند، اما قرص ویتامین ای ۴۰۰ برای چاقی صورت را می‌توان به‌عنوان بهترین ویتامین برای چاقی صورت در نظر گرفت.

هر دوی این ویتامین‌ها می‌توانند برای چاق شدن صورت و افزایش سلامت پوست مفید باشند. ویتامین‌های ب موجب افزایش کلاژن‌سازی می‌شوند و ویتامین ای نیز با افزایش خون‌رسانی به پرتر شدن صورت کمک می‌کند.

قرص جوشان حاوی ویتامین سی است که مصرف آن می‌تواند برای چاقی صورت مفید باشد. البته باز هم در مصرف این قرص‌ها باید با یک پزشک مشورت کرد.

خیر، برای تأثیرگذاری ویتامین چاق کننده صورت باید مصرف آنها به‌صورت مداوم در یک دوره تعیین شده توسط متخصص پوست و مو انجام شود.

ویتامین‌ها می‌توانند در درازمدت به درخشان و سالم ماندن پوست صورت کمک زیادی کنند. بااین‌حال برای تداوم‌یافتن اثر آنها باید مواردی مانند تغذیه سالم، ورزش‌های مناسب پوست صورت، مصرف کرم‌های آبرسان و مغذی پوستی و ماسک‌های پوستی را در روتین روزانه قرار داد.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره بهترین ویتامین برای چاقی صورت

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از شما

  1. پژمان گفت:

    اعتیاد باعث لاغر شدن صورت ام شده.ایا درست میشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      مهمترین کار ترک اعتیاد است
      ولی برای چاقی صورت:
      ورزش صورت ورزش صورت به یوگای صورت نیز معروف است. …
      آلوئه‌ورا بزنید کمتر کسی است که با فواید آلوئه‌ورا برای پوست آشنا نباشد. …
      استفاده از ماسک سیب …
      سیب بخورید …
      استفاده از گلیسیرین و گلاب …
      ژله بخورید …
      استفاده از ماسک عسل …
      عسل بخورید

    2. مهرداد گفت:

      آره تاثیر داره اما اگر همزمان میوه و غذاتو مصرف کنید هیچ وقت تابلو نمیشی. بستگی داره چه اعتمادی میکنی

  2. پژمان گفت:

    عالی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سپاس از توجه شما

  3. ناشناس گفت:

    درود ایا کسانی که بالای پنجاه هستند میتوانن در روز یک کپسول پنجاه میلی گرمی B komplex بخورن یا نه ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله مفید است مخصوصا برای افراد بالای پنجاه سال
      ازآنجایی‌که این قرص‌ها محلول در آب هستند، می‌توانید آنها را همراه غذا یا بدون غذا و در هر زمانی از روز مصرف کنید. ازآنجایی‌که ویتامین‌های B نقش مهمی در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی ایفا می‌کنند، اغلب توصیه می‌شود که آن‌ها را صبح مصرف کنید.

  4. احمد گفت:

    خیلی خوب بود مرسی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام احمد عزیز
      برقرار و سالم باشید

  5. عباس گفت:

    باسلام بسیار کارشناسی مفیدو رسایی بود اما ازنظرمن یک کپسول زینک پلاس خارجی وکپسول تقویتی فارماتون ساخت کشور سوئیس است که بعیدمیدونم گیر بیاد ونمونه آلمانیش هم خوب است اگراین دو گیر نیامد ایرانم به اسم فارماشیان یا فارماژیان داره تولید میکنه تاثیرگذاریش رادیگه درحدتشخیص من نیست با تشکر

  6. ممنونم دکترگلم نامفاطمه گفت:

    سلام ممنونم وکترجانن کمال معرفتی کاسته آرزوی سلامتی از خداوند خواستارم

  7. ناشناس گفت:

    سلام ممنونم وکترجانن کمال معرفتی کاسته آرزوی سلامتی از خداوند خواستارم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهی شما

  8. قیداری گفت:

    خیلی مفید بود

  9. Sogand گفت:

    آخر متوجه نشدم ویتامین ای۴۰۰برای چاقی صورت بهترینه یا مولتی ویتامین که همه ی ویتامینهای مخصوص چاقی صورت رو داره؟؟من خیلی دوست دارم صورتم چاق بشه الان موندم کدوم ویتامین برای چاقی صورت تضمین شده هستش!!

    1. ناشناس گفت:

      سلام برا چاقی صورت مولتی ویتامین بهتر هست یا پودر کلاژن

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بهتر است ابتدا ازمایش پرکاری تیرویید دهید
        مولتی ویتامین و داروهای اشتها اور می تواند کم کننده باشد

      2. مقدم گفت:

        سلام برای چاقی صورت چی خوبه

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ازجمله بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت میتوان به ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین A اشاره کرد. در کنار این ویتامین‌ها مصرف مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم، آهن و روی تاثیر شگفت‌انگیزی روی پر تر شدن صورت‌تان خواهد داشت.

    2. آیلین گفت:

      سلام متاسفانه یاخوشبختانه مقاله دکتر طوری جلو رفت که فقط مردم دچار سردرگمی شدن وحس میکنم علاوه براینکه دکتر آدم باهوشی هست سیاست خوبی رادرمعرفی قرص ویتامین‌ها بخرج داده چون بشخصه هنوز متوجه نشدم که کدام مورد ازویتامینها موثرتر هست مولتی ویتامین‌ها یا قرص های جداگانه ازانواع ویتامینها ومواد مغذی

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از نظر شما
        حتمن بررسی و در صورت صلاحدید اصلاح میگردد