کرم ضد آفتاب، انواع آن کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پوست همیشه باید با کرم ضد آفتاب در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت شود. مصرف ضد آفتاب از بیماری‌های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. با مصرف آن دچار پیری زودرس نمی‌شوید و احتمال ابتلا به سرطان پوست هم کمتر می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب، به‌عنوان محافظی در برابر آفتاب عمل می‌کند. اگر مدام به‌دنبال خرید انواع کرم‌های سفیدکننده، آبرسان و ضدچروک و ضدلک هستید، پیشنهاد استفاده از محصولی را داریم که از چین‌وچروک پوست جلوگیری می‌کند، اجازه تیرگی و لک‌شدن پوست را نمی‌دهد و به‌عنوان آبرسان، با حفظ رطوبت از خشکی پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. تمام این ویژگی‌ها را در یک کرم ضدآفتاب خوب پیدا می‌کنید. در ادامه ببینید کرم ضدآفتاب چیست، چه کاربرد و مزایایی برای پوست دارد و چطور باید آن را مصرف کنیم.

برای آنکه بتوانید بهترین محصول را متناسب با پوست خود انتخاب کنید، متخصص پوست ویژگی‌های پوستی را بررسی می‌کند و نوع پوست را به شما می‌گوید. در این زمینه متخصصان دکترتو بهترین انتخاب هستند.

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب نوعی محصول پوستی برای مراقبت در مقابل اشعه خورشید است که همانند سپر در مقابل نور مضر خورشید می‌ایستد. زمانی‌که یک لایه کرم ضدآفتاب روی پوست دست و صورت قرار بگیرد، تا حدودی اشعه ماوراءبنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس کرده و به این ترتیب از آفتاب سوختگی، چین‌و‌چروک، لک و آسیب پوستی، بیماری های پوستی و پیری زودرس ناشی از اشعه مضر خورشید جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین وظیفه یا کاربرد این محصول پیشگیری از سرطان پوست است. کرم ضد آفتاب را براساس نوع پوست، از نظر مواد سازنده یا از نظر فیزیکی و شیمیایی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنند و معمولا به شکل کرمی، ژل، لوسیون، اسپری، پودر و فوم برای مصرف موضعی روی پوست تولید می‌شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

نحوه مصرف کرم ضد آفتاب

برای استفاده از کرم ضدآفتاب، دست و دلباز باشید. بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرارگرفتن در معرض نور خورشید است. کرم ضدآفتاب را روی تمام پوست صورت بمالید، گردن، گوش‌ها، و نوک پاها و انگشتان را فراموش نکنید.

زمان مصرف ضد آفتاب بسته به ساختار آن دارد؛ یعنی ضدآفتاب‌های ژلی، اسپری و فلوئیدی‌ها چون جذب بالاتری دارند، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از خارج‌شدن از منزل استفاده کنید. اما جذب کرم ضد آفتاب یا لوسیون‌ها دیرتر است و حداقل ۳۰ دقیقه قبل قرارگرفتن در معرض نور خورشید باید استفاده شوند.

۱ تا ۲ بند انگشت ضد آفتاب را روی صورت، گردن و گوش‌ها بزنید. حواستان باشد همه ضد آفتاب‌ها مخصوص دور چشم نیستند و برای این ناحیه باید از ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید.

قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب بهتر است با دکتر پوست و مو مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با متخصص پوست وجود دارد.

چه کسانی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

مصرف ضد آفتاب گروه خاصی ندارد، از کودک و مسن، زن و مرد، پوست روشن و تیره، همگی برای مراقبت از پوست باید ضد آفتاب بزنند. افرادی که کک و مک زیادی روی پوست دارند هم با مصرف مداوم ضد آفتاب می‌توانند این کک‌ومک‌ها را برطرف کنند.

آیا کودکان هم باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟

ضد آفتاب و محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید اهمیت زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. سرطان پوست در سال‌های اخیر رواج بیشتری میان جوانان پیدا کرده است. محافظت از پوست کودکان در مقابل اشعه مضر خورشید تا حد زیادی ریسک ابتلا به سرطان پوست را در کودکان کاهش می‌دهد.

به گفته nationwidechildrens:

آفتاب سوختگی در دوران کودکی یکی از فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان پوست در بزرگسالی محسوب می‌شود.

محافظت از پوست کودکان در مقابل اشعه مضر خورشید تا حد زیادی ریسک ابتلا به سرطان پوست را در کودکان کاهش می‌دهد.
محافظت از پوست کودکان در مقابل اشعه مضر خورشید تا حد زیادی ریسک ابتلا به سرطان پوست را در کودکان کاهش می‌دهد.

چه کسانی نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

برخی معتقدند که مصرف ضد آفتاب به‌خاطر داشتن مواد شیمیایی عوارضی برای پوست دارد. افراد با پوست حساس و آلرژیک نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. باید به توصیه متخصص پوست، سراغ ضدآفتاب‌های مخصوص پوست‌های حساس بروند. افراد با پوست مستعد آکنه هم نباید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؛ چراکه مشکل پوستی تشدید می‌شود. البته در این موارد هم، متخصص پوست، ضد آفتاب‌های غیر روغنی (فری اویل) و غیر کومدون‌زا را پیشنهاد می‌دهد.

آیا بعد از آفتاب سوختگی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟

برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب‌سوختگی باید قبل از این اتفاق ضد آفتاب بزنیم، اما ضد آفتاب بعد از آفتاب سوختگی مثل «نوشدارو بعد مرگ سهراب» است و دیگر کاری از پیش نمی‌برد. برای تسکین علائم آفتاب‌سوختگی مثل قرمزی، درد و خشکی پوست از کمپرس آب سرد یا دوش آب سرد کمک بگیرید. مرطوب‌کننده‌های بر پایه آب مثل وازلین به خنک‌شدن پوست کمک می‌کند.

فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب صرفا محافظت از پوست در مقابل نور مضر آفتاب نیست. پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی، خشکی پوست، و سرطان پوست از فواید کرم ضدآفتاب هستند. این را هم بگوییم که تاثیر کرم ضدآفتاب در بلندمدت مشهود خواهد بود. فواید کرم ضدآفتاب عبارتند از:

  • محافظت از پوست در مقابل اشعه UV
  • جلوگیری از پیری زودرس و داشتن پوستی شاداب و جوان
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست
  • رفع لکه‌های پوستی به‌مرور زمان در بلندمدت
  • پیشگیری از برنزه‌شدن پوست
  • جلوگیری از آفتاب‌سوختگی
  • حفظ پروتئین‌های ضروری پوست و محافظت از سلامت پوست

برای پیدا کردن بهترین ضد آفتاب نگران نباش!

همین الان مشاوره بگیر.

عوارض جانبی کرم ضد آفتاب

وجود مواد شیمیایی در ترکیبات برخی ضدآفتاب‌ها ممکن است باعث قرمزی، التهاب، تورم، و خارش و خشکی پوست شوند. برخی افراد هم به‌شدت نسبت به ترکیبات ضد آفتاب حساس هستند و بعد از مصرف دچار جوش و خارش شدید، و التهاب چشم می‌شوند.

برای اینکه عوارض جانبی ضد آفتاب را به حداقل برسانید، حتما پیش از خرید از متخصص پوست مشورت بگیرید و اگر بیماری پوستی دارید حتما متخصص پوست را در جریان بگذارید.

اگر بعد از مصرف ضدآفتاب دچار حساسیت پوستی شدید، با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

به گفته cancer.org:

حساسیت و خشکی پوست، یکی از عوارض جانبی ضد آفتاب‌های با کیفیت نامناسب است.

بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب 15 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.
بهترین زمان برای مصرف کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

انواع کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب براساس پوست عبارتند از:

  • ضد آفتاب برای پوست معمولی
  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط
  • پوست دارای جوش و آکنه
  • پوست حساس

۱. کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت

کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت در زمره ضد آفتاب‌های رنگی قرار می‌گیرد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که حتما باید کرم پودر بزنید و استفاده از دو لایه کرم ضد آفتاب و کرم پودر احساس سنگینی به پوست می‌دهد، می‌توانید از کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت کمک بگیرید. این محصولات درواقع هم ضد آفتاب هستند و هم کرم پودر که از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. البته بهتر است برای استفاده از ضد آفتاب رنگی حتما با متخصص پوست مشورت کنید، چرا که ممکن است باعث ایجاد لک‌های پوستی شود.

۲. کرم ضد آفتاب روشن کننده برای پوست چرب

کرم ضدآفتاب سپر پوست در مقابل نور آفتاب است که از تیرگی و کدرشدن رنگ پوست و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. ضدآفتاب روشن کننده برای پوست چرب باید حاوی ترکیبات گیاهی روشن‌کننده مثل شیرین بیان، خیار، ویتامین C، B، E ، عصاره لیمو و میان چمنی باشد. حداقل SPF ضد آفتاب روشن کننده ۳۰ است تا بتواند از پوست در برابر اشعه مضر UVA و UVB محافظت کند.

ضد آفتاب‌های روشن کننده ضد لک غیر رنگی هستند؛ یعنی ضد آفتاب‌های رنگی ضد لک نیستند. برای جلوگیری از خشکی پوست هم بهتر است کرم ضدآفتاب روشن کننده حاوی رطوبت‌رسان را انتخاب کنید؛ به‌علاوه اینکه ضد آفتاب پوست چرب باید حتما بر پایه آب و بدون روغن یا به اصطلاح فری اویل باشد.

۳. ضد آفتاب سفید کننده قوی

ضد آفتاب سفیدکننده و روشن کننده پوست تاثیر داپمی ندارد و صرفا برای مدت کوتاهی پوست را روشن می‌کند. وجود عصاره ماست، خیار و مواد مغذی در این ضد آفتاب‌ها است که باعث شفافیت و روشن‌شدن پوست می‌شود. ضد آفتاب سفید کننده قوی با یک تیر دو نشان است. هم از پوست در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند، هم باعث روشن شدن پوست می‌شود. ضد آفتاب بایودرما، لاروش پوزای و لیراک جزو ضد آفتاب‌های سفیدکننده قوی محبوب هستند.

۴. بهترین کرم ضدآفتاب و آبرسان

برخی پوست‌ها به‌خاطر فقدان رطوبت کافی دچار خشکی پوست و چین‌وچروک می‌شوند. استفاده از آبرسان از نان شب هم برای این نوع پوست‌ها واجب‌تر است. حالا باتوجه‌به اینکه تقریبا همیشه و در هر فصلی باید ضدآفتاب استفاده کنید، بهترین کرم ضدآفتاب و آبرسان گزینه خوبی است که هم رطوبت پوست‌تان را تامین کرده، از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و هم از پوست‌تان در مقابل اشعه مضر محافظت کند.

برندهای Peter Thomas Roth، کلینیک، Coola، La Roche-Posay و MDSolarSciences از بهترین کرم‌های ضد آفتاب و آبرسان هستند که محبوبیت زیادی بین مصرف‌کننده‌ها با انواع پوست دارند.

۵. بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

برندها ضدآفتاب‌هایی با خواص مختلف تولید می‌کنند. مانند ضد آفتاب کرم پودری، ضد آفتاب آبرسان و غیره. یکی از ضد آفتاب‌های جدید که محبوبیت زیادی بین مصرف‌کننده‌ها دارد، ضد آفتاب ضد چروک است. نوعی محصول برای محافظت از آفتاب سوختگی که باعث درمان و کاهش خطوط و چروک پوستی می‌شود. بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک که می‌توانید برای پوست مصرف کنید عبارتند از:

  • ضد آفتاب Spf+50 مناسب انواع پوست سری Teinte Claire الارو
  • ضد آفتاب رنگی ژیل بوته مدل Mineral Spf 50 پوست چرب و حساس
  • کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 الارو مناسب انواع پوست
  • کرم ضد آفتاب رنگی +SPF50 اسپارک وودن مناسب انواع پوست
  • ضد آفتاب و ضد چروک SPF30 الی ژن مناسب پوست چرب و جوش‌دار
  • کرم روشن‌کننده و ضدچروک آردن سری اکسپرتیج حاوی SPF35

خرید کرم ضد آفتاب

برای خرید کرم ضدآفتاب، نخستین اقدام مراجعه به متخصص پوست‌ است تا نوع پوست خود را بشناسید و براساس نوع پوست بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید. حتما به داروخانه‌ یا لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر مراجعه کنید؛ چرا که متاسفانه ضد آفتاب‌های فیک و تقلبی زیادی در بازار هستند که نه تنها از پوست در برابر اشعه مضر محافظت نمی‌کنند بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی، بیماری‌های پوستی و خشکی پوست می‌شوند.

برای خرید کرم ضد آفتاب، نخستین اقدام مراجعه به متخصص پوست‌ است تا نوع پوست خود را بشناسید و براساس نوع پوست بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنید.
برای خرید کرم ضدآفتاب، نخستین اقدام مراجعه به متخصص پوست‌ است تا نوع پوست خود را بشناسید و براساس نوع پوست بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید.

بهترین مارک کرم ضد آفتاب

از بین ضد آفتاب‌های خارجی، ضد آفتاب نوتروژینا، لاروش پوزای، سولار ساینس، ایزدین و از بین ایرانی‌ها ضد آفتاب سینره، لافارر و درماتیپیک بهترین مارک ضد آفتاب هستند. بهترین مارک کرم ضدآفتاب به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما باتوجه‌به میزان فروش و رضایت محصولات موجود در بازار، می‌توان گفت که ضد آفتاب‌های زیر بهترین مارک ضد آفتاب در بازار هستند:

  • ایزدین
  • درماتیپیک
  • مینرال اون مدل Solaire UV Multi-Defense
  • Ultra Sheer نوتروژینا مدل Dry-Touch
  • لاروش پوزای

از بین ضد آفتاب‌های خارجی، ضد آفتاب نوتروژینا، لاروش پوزای، سولار ساینس، ایزدین و از بین ایرانی‌ها ضد آفتاب سینره، لافارر و درماتیپیک بهترین مارک ضد آفتاب هستند.

کرم ضد آفتاب خارجی

برای خرید کرم ضدآفتاب خارجی باید بدانید که چه نوع پوستی دارید. مثلا کرم ضدآفتاب خارجی برای پوست چرب باید اویل فری باشد تا با کنترل چربی پوست، از برق‌زدن صورت ناشی از چربی اضافی پوست جلوگیری کند و درنهایت پوست مات به فرد بدهد. کرم ضد آفتاب خارجی علاوه‌بر آبرسانی پوست و پیشگیری از خشکی پوست نباید حس سنگینی روی پوست داشته باشد.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست‌های چرب، معمولی، حساس و خشک متفاوت خواهد بود که عبارتند از:

کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست چرب

  • سانس سنس دیلی فیس
  • فتودرم اسپات بایودرما

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست معمولی

  • ایزدین فیوژن فلویید
  • شیسیدو (Shiseido)
  • فتو ریورس استاردم
  • مینرال رنگی آیسیس فارما با SPF 80

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک

  • بیودرما مدل فتودرم اسپات

برای آفتاب سوختگی چکار کنیم؟ مشاوره بگیرید!

کرم ضد آفتاب و ضد لک فرانسوی

کرم ضد آفتاب و ضد لک فرانسوی الارو با SPF 50 ساخت فرانسه تحت نام SPOT SOLUTION است که ضدآفتاب بی‌رنگ مناسب انواع پوست است. خاصیت ضدلک این ضد آفتاب فرانسوی باعث ازبین‌بردن جای جوش، لکه‌های پوستی، کک و مک و لکه‌های ناشی از افزایش سن و بارداری می‌شود. دیگر خاصیت این کرم ضدآفتاب و ضدلک فرانسوی آبرسانی پوست، ضدلک و ضدتعریق است که با جلوگیری از خشکی پوست اجازه ایجاد جوش و لک روی پوست را نمی‌دهد.

کرم ضد آفتاب سفید کننده خارجی

بهترین ضد آفتاب‌های سفید کننده خارجی عبارتند از:

  • الارو مدل اسپات سولوشن
  • ورونیک پاریس
  • فتو- ۳ سین بیونیم
  • ام کیو

کرم ضدآفتاب بیودرما

کرم ضدآفتاب بیودرما محصول فرانسه، فاقد چربی مناسب انواع پوست است ویژگی‌های زیر را دارد:

  • کاور بالا
  • سبکی
  • مقاوم در برابر تعریق
  • محافظت عمقی از پوست
  • پیشگیری از پیری، چروک، لک و قرمزی پوست
از بین ضد آفتاب‌های خارجی، ضد آفتاب نوتروژینا، لاروش پوزای، سولار ساینس، ایزدین و از بین ایرانی‌ها ضد آفتاب سینره، لافارر و درماتیپیک بهترین مارک ضد آفتاب هستند.
از بین ضد آفتاب‌های خارجی، ضد آفتاب نوتروژینا، لاروش پوزای، سولار ساینس، ایزدین و از بین ایرانی‌ها ضد آفتاب سینره، لافارر و درماتیپیک بهترین مارک ضد آفتاب هستند.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی

ضد آفتاب‌های ایرانی دست کمی از ضد آفتاب‌های خارجی ندارند و به‌خوبی در بازار رقابت با برندهای خارجی سربلند شده‌اند. لافارر، سینره، پریم، درمالیفت، سی گل، مای و آردن از بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی هستند.

بهترین ضد آفتاب روشن کننده ایرانی

لافارر و سینره بهترین ضد آفتاب روشن کننده ایرانی برای پوست چرب را تولید می‌کنند و ضد آفتاب روشن کننده ایرانی آردن هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

کرم ضد آفتاب سفید کننده آردن

ضدآفتاب سفید کننده و ضد چروک اکسپرت‌ایج آردن خاصیت روشن‌کنندگی و ضدچروک دارد که برای ۴۰ سال به بالا مناسب است.

کرم ضدآفتاب سینره

یکی از بهترین محصولات مراقبت پوستی ایرانی کرم ضد آفتاب سینره است که برای انواع پوست معمولی، خشک و چرب تولید می‌شود. کرمی گیاهی با کیفیت برای محافظت از پوست در مقابل سرطان پوست، چروک، لکه‌های پوستی، پیری زودرس و خشکی پوست که محبوبیت بالایی دارد.

قیمت کرم ضد آفتاب سفید کننده صورت

قیمت کرم ضدآفتاب سفید کننده صورت بسته به اینکه چه برندی باشد، برای چه نوع پوستی تولید شده و SPF آن چند است متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت کرم ضدآفتاب سفید کننده صورت، می‌توانید به داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی آنلاین معتبر مراجعه کنید.

انواع کرم ضد آفتابقیمت
کرم ضد آفتاب مای۱۴۰ هزار تومان به بالا
کرم ضد آفتاب دکتر ژیلااز ۱۰۰ هزار تومان به بالا
کرم ضد آفتاب آردناز ۷۰ هزار تومان به بالا
کرم ضد آفتاب ویشیاز ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
کرم ضد آفتاب الارواز ۴۰۰ هزار تومان به بالا
کرم ضد آفتاب پریماز ۲۰۰ هزار تومان به بالا
قیمت بعضی از برندهای ضدآفتاب در سال ۱۴۰۲

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به متخصص پوست

هزاران دلیل برای استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام روزهای سال وجود دارد. پوست ما همیشه باید در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت شود. به‌علاوه اینکه مصرف ضد آفتاب از بیماری‌های پوستی، آفتاب سوختگی، چین‌وچروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند همچنین دچار پیری زودرس نمی‌شوید و احتمال ابتلا به سرطان پوست هم کمتر می‌شود.

برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب باید نوع پوست خود را بشناسید، بنابراین توصیه می‌کنیم به متخصص پوست مراجعه کنید تا در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب مناسب با نوع پوست به‌شما راهنمایی بدهد.

قبل از انتخاب کرم ضد آفتاب بهتر است با متخصص پوست مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان ارتباط برقرار کنید. در دکترتو علاوه‌بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

ضد آفتاب رنگی ضرری ندارد و برخی برندها ادعا می‌کنند که مصرف کرم ضد آفتاب رنگی‌شان باعث ازبین‌بردن لک‌های پوستی در بلندمدت می‌شود.

ویتامین سی، هیدروکینون، رزورسینول، کوجیک اسید و آربوتین از ترکیبات ضروری کرم ضد آفتاب ضد لک هستند.

نیوا، سان سیف، بایودرما، ژیل بوته و آوت از بهترین ضد آفتاب‌های روشن کننده پوست هستند.

بسته به ایرانی یا خارجی‌بودن ضد آفتاب، قیمت از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. برای ضد آفتاب‌های خارجی باید قیمت بالاتری بپردازید.

لافارر، سینره، درمالیفت، آردن، دکتر ژیلا از محبوب‌ترین برندهای ایرانی و ایزدین، نوتروژینا، لاروش پوزای، سولارساینس، بایودرما و الارو از محبوب‌ترین‌های خارجی هستند.

هر متخصص پوستی‌ نظر متفاوتی دارد با این حال بیشتر پزشکان ضد آفتاب ژیل بوته، بایودرما و ایزدین را به عنوان بهترین مارک ضد آفتاب معرفی می‌کنند.

سینره، لافارر، آردن، و پریم جزو پرفروش‌ترین ضد آفتاب‌های ایرانی هستند.

لافارر بهترین ضد آفتاب رنگی ایرانی در سه طیف رنگی روشن، متوسط و برنز است که به‌خاطر ویژگی ضدلک بودنش از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

سینره بهترین کرم ضد آفتاب گیاهی ایرانی مناسب انواع پوست است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک تولید برند نئودرم است که برای انواع پوست خشک و حساس مناسب است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره کرم ضد آفتاب

  1. حانیه گفت:

    سلام من صورتم پر جوش و چرب است .از ضدآفتاب رنگی استفاده کنم یا بی‌رنگ ؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توجه به پوست شما باید از ضدآفتاب بدون رنگ استفاده کنید

  2. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    کرم ضد آفتاب