پسوریازیس پوست سر؛ انواع، علل و روش های درمان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی است که با قرمزی و فلس‌هایی در پوست سر همراه است. این بیماری معمولا باعث خارش و سوزش در پوست سر و در برخی موارد ریزش مو می‌شود. برخی عوامل مانند ژنتیک، استرس، عفونت‌های قارچی یا باکتریایی و مصرف داروهای خاص ممکن است در بروز آن نقش داشته باشند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس یکی از بیماری‌های خودایمنی است که می‌تواند عوارض و ناراحتی‌های بسیار زیادی را در افراد ایجاد کند. این بیماری می‌تواند در هر قسمتی از بدن دیده ایجاد شود که یکی از آنها پسوریازیس پوست سر است. پسوریازیس کف سر یک بیماری بسیار آزاردهنده است که پلاک‌های برجسته و تغییر رنگ یافته در پوست سر یا روی سر ایجاد می‌کند. این حالت می‌تواند موجب خشکی سر، خارش و تحریک این ناحیه شود.

روش‌های درمانی از جمله برخی از داروهای تجویزی و بدون نسخه می‌توانند این علائم را کاهش دهند. در این مقاله به بررسی علائم بیماری، روش‌های تشخیص پسوریازیس پوست سر و شیوه درمان آن می‌پردازیم. اگر شما هم دچار علائم این بیماری هستید، حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید.

پسوریازیس پوست سر چیست؟

پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی طولانی مدت (مزمن) است (ناشی از سیستم ایمنی بدن شما) که باعث می‌شود سلول‌های پوست شما خیلی سریع تولیدمثل کنند. این بیماری را در دسته بیماریهای پوستی مزمن دسته‌بندی می‌کنند که مشکلات بسیار زیادی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. این لکه‌های ضخیم و تغییر رنگ یافته پلاک‌هایی را روی پوست سر و سایر نواحی اطراف پوست سر ایجاد می‌کنند. این مناطق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خط مو
  • پیشانی
  • پشت گردن
  • پوست اطراف گوش

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر یک بیماری شایع پوستی است. ممکن است در رنگ‌های مختلف پوست متفاوت به نظر برسد. اگر پوست روشن تا متوسط دارید، اغلب به‌صورت لکه‌های برجسته، قرمز یا ماهی سالمونی با پوسته‌های سفید ظاهر می‌شود. در پوست‌های تیره‌تر، لکه‌ها ممکن است بنفش و فلس‌ها خاکستری باشد. این می‌تواند یک تکه یا چند تکه باشد و حتی می‌تواند کل پوست سر شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می‌تواند به پیشانی، پشت گردن و پشت و داخل گوش‌ها سرایت کند.

در پوست روشن، پسوریازیس پوست سر ممکن است به‌صورت لکه‌های صورتی یا قرمز با پوسته‌های سفید ظاهر شود. در پوست‌های تیره‌تر، پسوریازیس پوست سر ممکن است دارای ته‌رنگ بنفش با پوسته پوسته شدن خاکستری باشد.

گاهی این مشکل می‌تواند به‌صورت خفیف و تقریباً غیرقابل‌توجه ایجاد شود و در برخی موارد هم بسیار شدید است و می‌تواند برای مدت زمانی طولانی دوام بیاورد و زخم‌های ضخیم و پوسته پوسته‌ای را ایجاد کند.

پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی پوستی است که معمولاً به صورت طولانی مدت و مزمن پیش می‌آید.
پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی پوستی است که معمولاً به صورت طولانی مدت و مزمن پیش می‌آید.

علائم پسوریازیس کف سر

بیماری پوستی پسوریازیس ممکن است گاهی علائمی در پوست سر از نشانه‌های خفیف تا شدید ایجاد کند. این نشانه‌ها می‌تواند شامل پوسته ریزی‌های خفیف و بسیار ظریف باشد یا این که علائم شدیدتری مانند نشانه‌های زیر در فرد دیده شود:

  • لکه‌های ناهموار قرمز یا بنفش
  • فلس‌های نقره‌ای سفید یا خاکستری‌رنگ
  • پوسته پوسته شدن شوره مانند
  • وجود پلاک‌هایی در امتداد خط مو، پیشانی، پشت گردن یا روی پوست اطراف گوش
  • پوست سر خشک
  • خارش: علت خارش پوست می‌تواند بیماری‌های مختلفی باشد. برای تشخیص باید به پزشک پوست مراجعه کنید.
  • سوزش
  • تحریک یا درد در کف سر
  • وجود ترک و شکاف‌هایی در پوست سر
  • خونریزی
  • ریزش مو: حتما برای تشخیص علت ریزش مو به پزشک مراجعه کنید.

نکته مهم در خصوص نشانه‌ها و علائم پسوریازیس پوست سر این است که گاهی سایر بیماری‌های پوستی مانند درماتیت سبورئیک هم ممکن است علائمی شبیه پسوریازیس داشته باشند. تفاوت این دو این است که در پسوریازیس پوست سر پودری با درخشندگی نقره ای به نظر می‌رسد، درحالی‌که درماتیت سبورئیک مایل به زرد و چرب به نظر می‌رسد.

متن انگلیسی:
Symptoms may include fine scaling that looks like dandruff or appear as thick, crusted plaques that cover the entire scalp
ترجمه متن:
علائم ممکن است شامل پوسته پوسته شدن ریز باشد که شبیه شوره سر است یا به‌صورت پلاک‌های ضخیم و پوسته‌دار ظاهر می‌شود که کل پوست سر را می‌پوشاند.

psoriasis

عکس پسوریازیس خفیف سر

علائم خفیف پسوریازیس پوست سر ممکن است فقط شامل پوسته‌های کوچک و نازک یا پوسته پوسته شدن شبیه شوره سر باشد. در نتیجه در مشاهده عکس پسوریازیس خفیف سر شاید تشخیص بین شوره سر و ابتلا به پسوریازیس کمی دشوار باشد.

استرس و نگرانی می تواند بر تعداد و شدت لکه های پسوریازیس پوست سر تأثیر بگذارد.
استرس و نگرانی می تواند بر تعداد و شدت لکه های پسوریازیس پوست سر تأثیر بگذارد.

علل پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر یک بیماری سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و باعث التهاب شده که منجر به رشد سریع سلول‌های جدید پوست می‌شود.

به طور معمول، سلول‌های جدید پوست هر ۲۸ تا ۳۰ روز رشد می‌کنند. اما در افراد مبتلا به پسوریازیس کف سر، سلول‌های جدید پوست رشد کرده و هر سه تا چهار روز یک‌بار به سطح پوست حرکت می‌کنند. تجمع سلول‌های جدید و جایگزینی آنها با سلول‌های قدیمی، لکه‌های ضخیمی از پوست را در کف سر ایجاد می‌کند.

پسوریازیس پوست سر می‌تواند در خانواده‌ها و به‌صورت ارثی ایجاد شود، اما محرک‌های واقعی پیچیده هستند. والدین ممکن است آن را به فرزندان خود منتقل کنند. بااین‌حال قرار گرفتن در معرض محرک‌های محیطی مانند آسیب‌های پوستی، آفتاب سوختگی، داروها، استرس و سایر بیماری‌های التهابی یا خودایمنی نیز می‌تواند از علل بروز پسوریازیس در پوست سر باشد. اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، حتما به پزشک مراجعه کرده و پماد برای آفتاب سوختگی مصرف کنید.

بااین‌حال باید در نظر داشت که پسوریازیسی که در کف سر ایجاد می‌شود یک بیماری مسری نیست و افراد مبتلا نمی‌توانند آن را از طریق تماس پوست به پوست به سایر افراد منتقل کنند.

ارتباط پسوریازیس پوست سر و ریزش مو

پسوریازیس پوست سر به‌خودی‌خود، ریزش مو به دنبال ندارد. اما خراشیدن زیاد یا بسیار سخت روی نقاط پوسته‌دار، درمان‌های خشن و استرس همراه با این وضعیت می‌تواند منجر به ریزش موی موقت شود. خوشبختانه، موهای شما معمولاً پس از پاک شدن پوست و رفع مشکل دوباره رشد می‌کنند.

آیا به علامت پوسته ریزی دچار شدی؟

برای تشخیص پسوریازیس نوبت بگیر!

چه کسانی بیشتر مستعد پسوریازیس کف سر هستند؟

پسوریازیس پوست سر می‌تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. اما ممکن است احتمال ابتلا به پسوریازیس کف سر در افرادی با شرایط زیر بیشتر باشد و این افراد بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری باشند:

  • کسانی که الکل می‌نوشند.
  • اگر افراد استرس یا افسردگی داشته باشند.
  • چاقی
  • کشیدن سیگار یا مصرف تنباکو
  • داروها
  • وجود سایر بیماری‌های خودایمنی
برخی عفونت های قارچی و باکتریایی می‌توانند در بروز پسوریازیس پوست سر نقش داشته باشند.
برخی عفونت های قارچی و باکتریایی می‌توانند در بروز پسوریازیس پوست سر نقش داشته باشند.

تشخیص پسوریازیس کف سر

زمانی که علائم و نشانه‌های پسوریازیس پوست سر ظاهر شد، باید برای تشخیص و درمان به یک متخصص پوست و مو مراجعه کرد. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما پوست سر و بقیه پوست شما را برای مشاهده علائم پسوریازیس بررسی می‌کند. آنها همچنین در مورد علائم شما، سابقه خانوادگی و اینکه آیا اخیرا مصرف دارو یا محصول مو را درست قبل از تشدید نشانه‌ها شروع کرده یا متوقف کرده‌اید، سوال می‌پرسند.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است چندین آزمایش را برای رد سایر بیماری‌هایی که می‌توانند باعث علائم شما شوند، مانند عفونت قارچی پوست سر، اگزما یا درماتیت سبورئیک (شوره) انجام دهد. آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تست آلرژی
  • بیوپسی
  • آزمایش خون برای بررسی علل بثورات غیرمرتبط با پسوریازیس پوست سر.

این مراحل می‌تواند به تشخیص قطعی و ارائه بهترین گزینه‌های درمانی کمک زیادی کند.

برای تشخیص بیماری پسوریازیس کف سر به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

برای بررسی این بیماری باید به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. پزشک با مشاهده علائم می‌تواند بیماری را تشخیص دهد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

می‌‌دونی بهترین درمان شوره و قرمزی سر چیه؟

درمان پسوریازیس پوست سر

به‌صورت قطعی هیچ درمانی برای پسوریازیس پوست سر وجود ندارد و نمی‌توان با یک شیوه درمانی به‌صورت کامل بیماری را از بین برد. دلیل آن هم مشخص است، چرا که پسوریازیس کف سر یک بیماری خودایمنی است و بسته به شرایط علائم ممکن است ظاهر شده و از بین بروند.

درمان‌ها ممکن است بتواند به جلوگیری از شدت یافتن پلاک‌ها و بهبودی علائم به‌صورت موقتی کمک کنند. در واقع گزینه‌های درمانی موجود تنها علائم شما را تسکین می‌دهند. درمان‌ها شامل نور UV یا داروهایی است که می‌توانند مستقیما روی ضایعات اعمال شوند، به ضایعات تزریق شوند یا مصرف خوراکی داشته باشند.

اگر در چند ناحیه دچار پسوریازیس خفیف پوست سر هستید، پزشک یا متخصص پوست ممکن است تزریق استروئید داخل ضایعه را در نظر بگیرد. فتوتراپی هم درمان دیگری است که برای رفع اختلالات پوستی از جمله پسوریازیس کف سر کاربرد دارد و در آن از نور ماوراء بنفش استفاده می‌شود.

برای درمان پزشک باید علائم و علت بیماری را تشخیص دهد.

علائم علتدرمان
لکه‌های ناهموار قرمز یا بنفشوراثتدارو
فلس‌های نقره‌ای سفید یا خاکستریآفتاب سوختگینور UV
پلاک‌هایی در امتداد خط مو یا پشت گردنبیماری خودایمنیتزریق استروئید
پوست سر خشکآسیب پوستیشامپو حاوی اسید سالیسیلیک
تحریک یا درد در کف سرداروپماد و لوسیون
علائم، علت و درمان پسوریازیس کف سر

۱. بهترین شامپو برای پسوریازیس پوست سر

برای کنترل و درمان پسوریازیس خفیف می‌توان از شامپوها و نرم‌کننده‌های حاوی اسید سالیسیلیک کمک گرفت. برخی از شامپوها به‌صورت اختصاصی برای درمان پسوریازیس تولید شده‌اند که به آنها شامپوهای درماپسوریازیس گفته می‌شود. آنها می‌توانند قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن سر را کنترل کنند.

۲. دارو برای پسوریازیس پوست سر

داروهایی که برای درمان و مدیریت پسوریازیس پوست سر تجویز می‌شوند، بسته به شدت و علائم متفاوت است. در موارد خفیف کورتیکواستروئیدها، آنترالین و غیره جزء درمان‌هایی است که برای علائم خفیف کاربرد دارد. تزریقات دارویی شامل آدالیموماب، اتانرسپت یا اوستکینوماب هستند که ممکن است پزشک با یک سوزن نازک آنها را به پوست یا به‌صورت وریدی تزریق کند.

در موارد شدیدتر هم از داروهای خوراکی برای درمان و کنترل علائم پسوریازیس کف سر استفاده می‌شود. این داروها ممکن است شامل آسیترتین، قرص سیکلوسپورین یا متوترکسات باشند.

۳. پماد برای پسوریازیس سر

پمادها و لوسیون‌های حاوی قطران یا زغال‌سنگ یا چوب و لوسیون‌های حاوی اسید سالیسیلیک هم می‌تواند برای درمان موثر باشد. اسید سالیسیلیک برای نرم کردن پلاک‌ها و پوسته‌ها و حذف پوسته‌ها از روی پوست سر عمل می‌کند.

۴. پسوریازیس پوست سر در طب سنتی

در طب سنتی هم گزینه‌های درمانی متعددی برای کنترل علائم و درمان پسوریازیس در پوست سر وجود دارد. این درمان‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ترکیب موز و ماست
  • درمان با ژل آلوئه‌ورا
  • درمان با روغن‌های زیتون و نارگیل
  • سیر
  • سرکه سیب (خواص سرکه سیب برای پوست سر زیاد است.)
  • ماسک جو عسل
  • نمک اپسوم به همراه شامپو می‌تواند به کنترل علائم کمک زیادی کند.

۵. درمان گیاهی پسوریازیس پوست سر

اگرچه درمان‌های گیاهی به‌صورت صددرصدی برای درمان پسوریازیس کف سر تایید شده نیستند، اما برخی از آنها می‌توانند در کنترل برخی از نشانه‌ها خصوصا قرمزی و پوسته پوسته شدن تاثیر داشته باشند. یکی از این درمان‌های خانگی سیر است. ترکیب سیر با روغن زیتون یا نارگیل می‌تواند در درمان پسوریازیس پوست سر موثر باشد. سرکه سیب هم یکی از درمان‌های موثر گیاهی برای رفع علائم پسوریازیس در پوست سر است.

۶. درمان خانگی پسوریازیس پوست سر

یکی از گزینه‌های درمان خانگی برای کنترل علائم پسوریازیس در پوست سر، داشتن رژیم غذایی ضدالتهابی است. برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند در تشدید علائم پسوریازیس پوست سر نقش داشته باشند و موجب شدت یافتن علائم شوند. در این شرایط بهتر است تا حد ممکن از مصرف این غذاها خودداری کرد. روغن زیتون، ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ساردین، سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم‌پیچ و غیره می‌توانند به‌عنوان درمان خانگی برای کنترل علائم پسوریازیس کف سر مصرف شوند.

درمان پسوریازیس پوست سر شامل استفاده از شامپو‌های ضد قارچی می‌شود.
درمان پسوریازیس پوست سر شامل استفاده از شامپو‌های ضد قارچی و ضد التهابی، مصرف داروهای خاص، کاهش استرس و اصلاح رژیم غذایی می‌شود.

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا یکی دیگر از گزینه‌های درمان خانگی برای پسوریازیس است که به عنوان یک ژل مراقبت از زخم شناخته شده است. این گیاه دارویی می‌تواند پوست شما را هیدراته نگه دارد درحالی‌که خارش و سوزش را درمان می‌کند. دو تا سه بار در روز آلوئه‌ورا را به‌آرامی روی پلاک‌های پوست سر بمالید.

جوش شیرین

۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به‌آرامی روی پلاک‌های خود بمالید و بگذارید تا ۱۰ دقیقه بماند تا خارش و سوزش را درمان کنید. بافت شنی جوش شیرین همچنین به حذف سلول‌های مرده پوست (لایه‌برداری) کمک می‌کند. به‌آرامی آن را روی نواحی آسیب‌دیده خود بمالید تا پلاک‌های شما نرم شود.

روغن نارگیل و روغن زیتون

روغن نارگیل و روغن زیتون نیز می‌تواند به درمان کمک کند و پوست شما را مرطوب می‌کند. همچنین حاوی خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که در کاهش التهاب نقش دارد. روغن زیتون به مرطوب کردن پوست خشک شما کمک می‌کند و سوزش و خارش را به حداقل می‌رساند.

قاتل پسوریازیس سر

سرکه سیب، سیر و زغال‌سنگ می‌توانند به‌عنوان بهترین گزینه‌های درمان خانگی برای پسوریازیس پوست سر در نظر گرفته شوند. آنها به کنترل التهاب، قرمزی و خارش کمک می‌کنند و ازاین‌رو آنها را می‌توان قاتل پسوریازیس سر در نظر گرفت.

عوارض پسوریازیس پوست سر

علاوه بر نشانه‌ها و علائم رایج پسوریازیس پوست سر، گاهی اوقات ممکن است این بیماری مشکلات دیگری را هم به وجود آورد. یکی از رایج‌ترین آنها ریزش مو است. علت ریزش مو در مردان و علت ریزش شدید مو در زنان می‌تواند این بیماری پوستی باشد.

از طرفی اگر پسوریازیس پوست سر عفونی شود، ممکن است پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ، گرمی، حساسیت و گاهی اوقات تورم غدد لنفاوی وجود داشته باشد. در نتیجه پزشک ممکن است یک درمان آنتی‌بیوتیکی را نیز برای این مشکل تجویز کند.

پیشگیری از پسوریازیس پوست سر

شاید نتوان یک گزینه قطعی را برای پیشگیری از این بیماری در نظر گرفت. اما برخی از رویکردها، خصوصا اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی مانند الکل، لبنیات، مرکباتی مانند لیمو و پرتقال، گلوتن، فلفل و سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی می‌تواند تا حدود زیادی از التهاب و شدت یافتن علائم جلوگیری کند. داشتن رژیم غذایی مناسب و کمک گرفتن از درمان‌ها نیز می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند.

متن انگلیسی:
If you have scalp psoriasis, it may come and go throughout your life and there isn’t any way to completely prevent it. Following a healthy anti-inflammatory lifestyle can help make it less severe or less frequent, though. Treatments can reduce symptoms, even in people with severe scalp psoriasis
ترجمه متن:
اگر پسوریازیس پوست سر دارید، ممکن است در طول زندگی شما بیاید و از بین برود و هیچ راهی برای پیشگیری کامل از آن وجود ندارد. بااین‌حال، پیروی از یک سبک زندگی ضدالتهابی سالم می‌تواند به کاهش شدت یا کمتر شدن آن کمک کند. درمان‌ها می‌توانند حتی در افراد مبتلا به پسوریازیس شدید پوست سر علائم را کاهش دهند.

Cleveland Clinic

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

پسوریازیس پوست سر یک بیماری خودایمنی است که در نتیجه آن سلول‌های پوست سر بیش از حد معمول رشد می‌کنند. علائم این بیماری می‌تواند از نشانه‌های خفیف، متوسط تا شدید متغیر باشد. معمولا خارش و قرمزی و پوسته‌پوسته شدن از نشانه‌های رایج این بیماری است. از آن جایی که پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است، هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. تنها با برخی از داروها و درمان‌ها می‌توان علائم را کنترل کرد. متخصص پوست و مو می‌تواند با بررسی و تشخیص علائم، بهترین گزینه‌های درمانی را به بیماران ارائه دهد.

اگر دچار این عارضه شده‌اید، باید با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

بله در مواردی ممکن است پسوریازیس پوست سر پشت گوش‌ها نیز دیده شود.

بله یکی از نشانه‌های پسوریازیس کف سر قرمزی و خارش شدید سر است.

در این شرایط پزشک برای کنترل عفونت درمان آنتی‌بیوتیکی را شروع می‌کند.

با وجود پسوریازیس هم می‌توان کاشت مو انجام داد، اما باید قبل از آن با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرد.

یکی از نشانه‌های رایج پسوریازیس در پوست سر، پوسته پوسته شدن و حالت شوره سر است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره پسوریازیس پوست سر

  1. سنا گفت:

    سلام دوستان منم ده سال درگیر این مریضی بودم..امسال یکی از دوستام شماره داروگیاهی رو تو شهر نیشابور بهم داد وزنگ زدم بعد از کلی صحبت و مشاوره دادن با استفاده از داروهایی که بهم داد و پرهیز غذایی خداروشکر زخمای بدنم و داخل سرم از بین رفت..۰۹۹۳۸۱۱۶۰۵۵این شمارشونه.. (فامیلشون رستمی)انشالله هر کس که درگیر این مریضی هست هر چه زودتر از شرش خلاص بشه..منم دعا کنین

  2. فقط خدا گفت:

    @Zcfcjhj کاملا سالم میشید

  3. فقط خدا گفت:

    بنام خدای که مهرش زیبای عبدیس.
    برا بیماری پسیروزیت هرکی میخواد خوب شه @Zcfcjhj روبیکا راهنمای میکنم در قبالش یک دعای خیر فقط. و حتما حتما خوب میشید به امید خدا اینو بهتون قول میدم

    1. Zohre گفت:

      سلام.وقت بخیر.من آیدی که اینجا گذاشتین توی روبیکا،پیدا نکردم لطفا راهنمایی میکنین

  4. الهام گفت:

    سلام ۳۰ ساله که دچار بیماری بیماری پسوریازیس هستم به دکترهای زیادی مراجعه کردم ولی درمان نشدم فقط بیماریم کنترل شده

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از چه داروهایی استفاده می کنید؟
      از نوردرمانی هم استفاده میکنید؟؟

    2. سنا گفت:

      سلام دوستان منم ده سال درگیر این مریضی بودم..امسال یکی از دوستام شماره داروگیاهی رو تو شهر نیشابور بهم داد وزنگ زدم بعد از کلی صحبت و مشاوره دادن با استفاده از داروهایی که بهم داد و پرهیز غذایی خداروشکر زخمای بدنم و داخل سرم از بین رفت..۰۹۹۳۸۱۱۶۰۵۵این شمارشونه.. (فامیلشون رستمی)انشالله هر کس که درگیر این مریضی هست هر چه زودتر از شرش خلاص بشه..منم دعا کنین

  5. سما گفت:

    سلام چند ماه موهام شدید میرزه حتی موهای کوچکی که تازه رشد کرده زیاد موهای کوچک میرزه الان چند هفته ای که پوست سرم میسوزه و خارش داره ویک دونه های ریز مثل نمک انگار توسرم پاشیده شده بعضی از دونه های موهای ریز هم بهش وصله باید چه کارکنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال عفون قارچی وجود دارد
      بهتر است زودتر به متخصص مو مراجعه کنید

  6. وحیدص گفت:

    سلام بیش ازسه ساله کف سرم شوره وزخم میشودباشامپوکتوکونازول خوب میشه ومجددا دوباره سوره وزخم میشه ذهنمو درگیرکرده چکارکنم.?

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر منشا شوره قارچی باشد با این شامپو برطرف می شود
      وگرنه تاثیر چندانی ندارد
      از نظر خشکی پوست و کمبود ویتامین ها هم باید بررسی شوید

  7. سعید لشگری گفت:

    برای پسوریازیس مقاله ای کسی داره معتبر

  8. زهره فیروزی گفت:

    سلام سالهاست کف سرم خارش وشوره وگاهی مانند تکه ای پوست جدا میشود.البته وقتی نزدیک به شستن سر مهست بیشتر..از شامپو کتاکنازول۲٪ا استفاده میکنم کمی بهتر اما به محض قطع کردن دوباره شروع میشود.پزشک هم نرفتم. ریزش مو ندارم وچندروز بعد شستن خوبم. کلا پوست خشکی دارم.پیشنهاد شما چیست؟ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خارش و شوره ممکن است دلایل دیگری به جز قارچ داشته باشد
      خشکی پوست ناشی از بییماری انگلی و مشکلات کبدی
      بهتر است از راه های تشخیصی دقیق تری استفاده کنید و به متخصص مراجعه نمایید

  9. Iman88 گفت:

    سلام من ۲۰ سال درگیرم پسوریازیس بودم و تمام بدنم درگیر میشد سال گذشته رفتم پیش یه متخصص پوست،استاد دانشگاه بود یه آمپول به اسم سینورا برام تجویز کرد به کل بیماریم نابود شد الان خدارو شکر ۱ساله از شرش راحت شدم و الان معنی زندگی رو میفهمم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خوشحالیم که تندرست هستید
      زنده باشید

      1. ناشناس گفت:

        سلام من یکسال خیلی زیرش شدید شدید و خارش و دکتر گفت موخوره هست ولی الان با اون شوره و کف سر کم‌زرد شده تازه قبلا موهای پر بلندی داشتم که همه تعریف میکردن موهام هم سفیده دکلره و رنگ زیاد میکنم الان دکتر گفت رنگ کم بزن به نظرت ن دکره کنم زنگ کن میکنم شامپو چی بزنم و شامپو یبرای کراتین زدم برای ها نکنه سرطان پوست هست

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          باید از موی شما نمونه گیری شود و نوع ان مشخص شود
          سپس نوع شما و اینکه می توانید دکلره کنید یا نه مشخص شود
          نگران نباشید علایم کنسر ندارید

          بهتر است زیر نظر متخصص زیبایی تصمیم بگیرید
          https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

    2. صادقی گفت:

      عزیز میشه اسم دکترتونو بگین خیلی بهش احتیاج دارم

      1. سعید لشگری گفت:

        آیا پسوریازیس صعب العلاج هست

    3. علی مقیمی گفت:

      لطفا اسم دکتری که پیشش رفتین رو بگید خیلی احتیاج دارم

    4. ترانه گفت:

      اسم دکتر و آدرسش رو میشه بگین لطفا

    5. ناشناس گفت:

      سلام خداروشکر دوست عزیز میشه اسم دکترت رو بگی ممنون

    6. نسرین گفت:

      سلام خداروشکر دوست عزیز ک درمان شدید میشه اسم دکتر رو بگید ممنون.

      1. ملینا گفت:

        م کف موهام ی تیکش قرمز شده نمیدونم چشه خیلی میترسم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال درماتیت قارچی وجود دارد
          بهتر است به متخصص پوست مراجعه نمایید

          https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

      2. ملینا گفت:

        م کف موهام ی تیکش قرمز شده نمیدونم چشه خیلی میترسم
        چی کار کنم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          احتمال درماتیت قارچی وجود دارد
          بهتر است به متخصص پوست مراجعه نمایید

          https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

    7. ناشناس گفت:

      سلام میشه اسم دکترتون و آدرس مطب به من بدید

    8. ناشناس گفت:

      سلام اسم دکترت و آدرسش لطف میگنید اسم دارو که مصرف کردی ممنون

    9. ویداا گفت:

      سلام میشه ادرس دکترتون بدید

    10. اعظم شفیعی گفت:

      درموردبیماری پوست سروجوشهای قرمز
      ازمتخصص راهنمایی میخواست

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        باید نوع جوش بررسی شود
        منشا ان مشخص شود
        گاهی مشکلات کبدی و گاهی عفونت ها می تواند باعث این علایم گردد

    11. مصطفی گفت:

      سلام اسم وآدرس دکتر رو بگید ممنون میشم

    12. بنایی گفت:

      سلام
      لطف می کتید شماره استاد دانشگاه که شما را معالجه کردید به ما هم بدهید.
      خیلی نیاز دادم.

    13. اوا گفت:

      سلام میشه اسم استادتون و بگید و کدوم شهره ممنون میشم

    14. افشار گفت:

      سلام برای پسوریازیس صدف سرو صورت درگیر ومفصل زتنو سینورا مصرف کنیم خوب میشه ؟آیا برای همیشه باید سینورا تزریق کرد یا نه دوره درمان داره ؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بر اساس میزان و شدت بیماری زمان و دوره مصرف تعیین می گردد

    15. ناشناس گفت:

      اسم دکتر و آدرس را لطف میکنید بگید

    16. ممم گفت:

      سلام بزرگوار
      اگر امکان داره شماره تماس بگذارید چند سوال داشتم میخواستم بدونم بعد از تزریق چندمین آمپول علائم بهتر شده

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        برای گفتگوی بهتر عضو گروه تلگرامی ما شوید
        به ای دی زیر:
        @doctoreto

  10. زهرا گفت:

    من ۲۵ سالمه وقتی ۵ سالم بود ظاهرا دچتر پوزیاریس یا هر بیماری دیگه کف سرم شدم و موهام ریخت بعد از گذشت ۲۰ سال هنوزم موهام رشد نکرده کسی میتونه به من کمک کنه؟لطفا برای فروش محصولاتتون پیام ندین من درمونده تر از اونم بخوایید محصولاتتون رو بهم بفروشید من هر راهیو رفتم دکتر بهم گفت برو کاشت کن وقتی مشاوره رفتم گفتن باید چک بشه که ایا خون رسانی داره کف سرم یا نه ترسیدم انجامش ندادم میترسم برم بگن خون رسانی نداره و تنها امیدم رو از دست بدم برای همین نرفتم چک کنم ممنون میشم کمکم کنید
    اگه راه حلی دارید برام ایملس کنید
    Zahramoradi077@gmail.com

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام زهرا عزیز
      اینجا از فروش محصولات خبری نیست
      درمان آلوپسی ها نیاز به بررسی خونرسانی به پوست سر است
      در صورت عدم خونذسانی هم درمان هایی برای افزایش خونرسانی وجود دارد
      بهتر است هر په زودتر به پزشکتان مراجعه کرده و معاینه شود
      با ارزوی سلامتی دوست عزیزم

      1. معصومه گفت:

        منم جلوی سرم پوسته های خشک که تیکه تیکه کنده میشه اگر میتونید راهنماییم کنید

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          ابتدا باید از نظر خشکی پوست و یا عفونت قارچی مورد معاینه قرار گیرید
          و سپس اقدام به درمان کنید