تزریق مزوژل، راهی موثر برای بازسازی و ترمیم پوست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوژل یک روش جوانسازی پوست است که از ژلی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه برای تقویت و ترمیم پوست استفاده می‌کند. استفاده از مزوژل معمولاً در فرآیندهای مزوتراپی یا میکرونیدلینگ (Microneedling) صورت می‌گیرد. این فرآیند می‌تواند به تقویت و ترمیم پوست، کاهش چین و چروک، رفع لکه‌های پوستی و بهبود بافت پوست کمک کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 9 دقیقه
مزوژول چیست

برای داشتن یک پوست جوان، زیبا و شاداب گزینه‌های زیادی وجود دارد و درمان‌های زیبایی در حال حاضر نامحدودند. یکی از درمان‌های پوستی مزوژل نام دارد که از آن برای رفع مشکلات پوستی و جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی مزوژل و کاربردهای آن می‌پردازیم.

اگر قصد تزریق مزوژل را دارید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مزوژل چیست؟

مزوژل یک روش جوان‌سازی پوست است که در آن یک ژل به نام مزوژل برای جوان‌سازی پوست صورت تزریق می‌شود. مواد به کار رفته در ساختار مزوژل معمولاً شامل ۱۵ درصد اسید هیالورونیک است. علاوه بر این در کنار مواد مزو جوان‌کننده انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی، فاکتورهای رشد بافت، کوآنزیم Q10، سنتلا و غیره هم در مزوژل وجود دارد.

این مواد می‌توانند به کلاژن‌سازی و ترمیم بافت‌های پوستی کمک کنند. در تزریق مزوژل اسید هیالورونیک ازدست‌رفته پوست بازیابی شده تا به‌این‌ترتیب بافت‌های پوستی مانند دوران جوانی مجدداً به‌صورت مستحکم در کنار هم قرار بگیرند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع مزو ژل

مزوژل‌های مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی از چند جهت با هم متفاوت است. هم از نظر برند و کشور تولیدکننده محصول و هم از نظر ترکیبات آن. بر این اساس می‌توان مزوژل‌ها را برای کاربردهای مختلف دسته‌بندی کرد. برای مثال مزوژل مناسب لاغری، مزوژل ریزش مو، مزوژل ضد چین‌وچروک صورت و سایر انواع مزوژل که می‌توان باتوجه‌به نوع درمان از آنها استفاده کرد.

۱. مزوژل جالپرو

جالپرو یکی از برندهای برتر تولیدکننده مزوژل در جهان است. این برند ایتالیایی است و می‌توان در آن دو دسته مزوژل‌های کلاسیک و HMW را خریداری کرد. مزوژل‌های برند جالپرو تاثیر زیادی روی از بین‌ بردن چین و چروک‌های صورت دارد و در مقایسه با کیفیت و کارایی آن، محصولی مقرون‌به‌صرفه است.

متن انگلیسی:
These gels are similar to meso compounds and are injected subcutaneously, ultimately removing wrinkles and facial lines and rejuvenating the face and neck skin
ترجمه متن:
این ژل‌ها شبیه ترکیبات مزو هستند و به صورت زیر جلدی تزریق می‌شوند و در نهایت چین و چروک و خطوط صورت را از بین می‌برند و پوست صورت و گردن را جوان می‌کنند.

uniqueaestheticclinic

۲. مزوژل پروفایلو

مزوژل های پروفایلو یکی از انواع بهترین مزو ژل هایی است که در کلینیک‌های زیبایی از آن استفاده می‌شود. این برند ساخت کشور انگلیس است و یکی از باکیفیت‌ترین محصولات بازار محسوب می‌شود. این مزو ژل تاثیر قابل‌توجهی در درمان شل‌شدگی پوست صورت دارد و می‌توان کلاژن‌سازی و الاستین سازی را تحریک کند. 

مزوژل چیست؟
پروفایلو یکی از معروف‌ترین انواع مزوژل است.

۳. مزوژل پروایج

پروایج هم یکی از برندهای ایتالیایی است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است. این محصول با داشتن هیالورونیک اسیدهای غیر کراس‌لینک می‌تواند به‌صورت موثری در جوان‌سازی پوست و رفع آثار پیری صورت نقش داشته باشد.

۴. مزوژل پروسترولین نچرال بی

یکی دیگر از بهترین مزوژل‌های بازار، مزوژل پروسترولین است که می‌تواند با ترکیب قوی هیالورونیک اسید و پپتیدی که دارد، تاثیر قابل‌توجهی در جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی داشته باشد. این مزوژل با از بین بردن لکه‌ها و روشن‌تر کردن پوست صورت، زیبایی طبیعی را به شما می‌بخشد.

۵. مزوژل الانسه

الانسه یکی دیگر از انواع مزوژل باکیفیتی است که در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. این ژل محصول کشور هلند است و به‌صورت ویژه برای جوان‌سازی صورت و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  این ژل می‌تواند پوست را سفت‌تر کند و برای از بین بردن خطوط خنده و خط اخم نیز بسیار موثر است.

۶. مزوژل ویتال

ویتال از آن دسته برندهای مزوژل بازار است که از آن برای از بین بردن مشکلات پوستی مانند تیرگی‌ها و لکه‌های پوست استفاده می‌شود. این مزوژل به‌صورت ویژه می‌تواند کلاژن‌سازی را تحریک کرده و موجب ترمیم بافتی و افزایش استحکام پوست صورت شود.

۷. مزوژل رویتاکر

مزوژل رویتاکر محصول کشور فرانسه است و از آن برای جوان‌سازی پوست صورت و از بین بردن چین‌وچروک‌ها  و خطوط ریز و درشت پوست استفاده می‌شود. این محصول کارایی خوبی در افزایش استحکام پوست و جوان‌سازی صورت دارد.

کدام مزوژل بهتر است؟

تمامی مزوژل های بازار ویژگی‌هایی دارند که آنها را برتر می‌کند. با این حال یکی از پرکاربردترین‌ها در کلینیک‌های زیبایی دو برند جالپرو و پروفایلو هستند.

کاربرد مزو ژل

یکی از ضروری‌ترین کاربردهای مزو ژل پر کردن و از بین بردن چین و چروک صورت است. به‌عنوان‌مثال با استفاده از روش جوانسازی پوست صورت مزوژل می‌توان خطوط خنده یا خطوط عمیق پوستی در ناحیه اخم و اطراف چشم را به‌راحتی درمان کرد. برخی از افراد ممکن است گونه‌های نامتقارن یا بدشکل داشته باشند که چهره‌ای خسته یا بی‌حال ایجاد می‌کند.

با استفاده از مزوژل می‌توان گونه‌های مناسب و خوش‌فرم را برای این افراد ایجاد کرد و در بیماران دارای افتادگی گونه با مزوتراپی می‌توان گونه‌ها را لیفت کرد. برای افرادی که صورت لاغری دارند، مزوژل می‌تواند با حجم دادن به گونه‌ها مشکل را حل کند.

علاوه بر این می‌توان اکثر مشکلات پوستی از جمله پوست صورت و بدن را با تزریق مزوژل درمان کرد. از درمان لکه‌های تیره پوست گرفته تا از بین بردن ترک‌های پوستی و از بین بردن لکه‌ها، از جمله کاربردهای مزوژل است. این درمان زیبایی برای پیشگیری از ریزش مو و حتی برای رفع مشکلات ظاهری بینی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌خوای پوست صورتت رو جوانسازی کنی؟

برای تزریق مزوژل نوبت بگیر.

۱. بالا بردن ابرو (لیفت ابرو با مزوژل)

لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟ با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، مزوژل می‌تواند برای بالا بردن و لیفت ابروها نیز کاربرد داشته باشد.

۲. لیفت و از بین بردن چین و چروک پیشانی

مزوژل حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در کنار کلاژن‌سازی و افزایش خون‌رسانی به بافت‌ها و اندام‌ها، به پر کردن چین‌وچروک‌ها نیز کمک کند. در واقع مزوژل حاوی بهترین ویتامین‌ها و اسید هیالورونیک با چگالی و استحکام بالاست که این مواد دارای حجم و خاصیت پرکنندگی هستند. ازاین‌رو می‌توان از تزریقات زیر جلدی مزوژل برای از بین بردن چین و چروک‌های ناحیه پیشانی استفاده کرد. این ترکیب در کنار درمان چروک پیشانی به لیفت پیشانی هم کمک می‌کند.

۳. مزوژل خط اخم ابرو

با تزریق مزوژل پرکننده و حجم دهنده به خطوط روی صورت مانند خط اخم یا خط خنده می‌توان این فرورفتگی‌ها را پر کرد و آنها را از بین برد. در واقع مزوژل می‌تواند کاربردی شبیه فیلرها داشته باشد و با پر کردن خطوط عمیق اخم، ظاهر چهره را شاداب‌تر و جوان‌تر کند. مزوژل کاربرد مناسبی در از بین بردن خطوط اخم عمیق دارد.

۴. مزوژل اطراف چشم

از تزریق مزوژل در اطراف چشم‌ها می‌توان برای رفع چین و چروک‌های ریزی که به مرور زمان ایجاد شده استفاده کرد. همچنین مزوژل برای افتادگی پلک هم استفاده می‌شود. از تزریق مزوژل برای رفع چین‌وچروک و خطوط ریز صورت و چین‌وچروک دور چشم و دهان نیز استفاده می‌شود. مزوژل می‌تواند نواحی حساس اطراف چشم‌ها را آبرسانی کرده و خطوط ریز این نواحی را از بین ببرد.

۵. مزوژل زیر چشم

با تزریق مزوژل به زیر چشم می‌توان سیاهی و تیرگی دور چشم و فرورفتگی‌های این ناحیه را به طور موثری از بین برد. همچنین با تزریق مزوژل می‌توان پوست اطراف چشم و زیر چشم را روشن‌تر و شفاف‌تر کرد. این درمان می‌تواند پف زیر چشم را از بین برده و پوست این ناحیه را سفت‌تر کند.

کاربرد مزوژل رفع چین و چروک صورت است.
با کمک مزوژل می‌توان براحتی خطوط چین‌وچروک صورت را پر کرد.

۶. مزوژل صورت (مزوژل برای لک صورت)

یکی از کاربردهای مزوژل برای درمان مشکلات پوستی است که می‌تواند ظاهر پوست را بهتر کند. تزریق مزوژل می‌تواند خستگی و تیرگی پوست را برطرف کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد و با تولید کلاژن کیفیت کلی پوست را بهبود دهد.

ترکیبات موجود در مزوژل از جمله انواع ویتامین‌ها می‌تواند موجب افزایش درخشندگی پوست صورت شود. این ترکیب به‌صورت ویژه برای آبرسانی پوست صورت کاربرد دارد و می‌توان پوست‌های شل و افتاده را درمان کند.

۷. جوانسازی گردن با مزوژل

یکی دیگر از کاربردهای مزوژل جوانسازی گردن است. این ترکیبات می‌تواند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، خطوط ریز روی گردن را از بین ببرد و پوست این ناحیه را لیفت کند.

۸. جوانسازی دست با مزوژل

در کلینیک‌های زیبایی از تزریق مزوژل برای جوان‌سازی دست هم استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در مزوژل می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست دست را بیشتر کند و به این ترتیب پوست این ناحیه را صاف و جوان‌تر نشان دهد. از طرفی می‌توان از آن برای از بین بردن برجستگی رگ‌ها و گودی‌های پشت دست هم استفاده کرد.

۹. مزوژل برای جای جوش

برای از بین بردن لکه‌های پوستی و خصوصاً درمان جای جوش هم می‌توان از مزوژل کمک گرفت.

۱۰. مزوژل چربی سوز

یکی دیگر از کاربردهای تزریق مزو ژل برای درمان چاقی موضعی و از بین سلولیت‌هاست.

عکس مزوژل قبل و بعد

نتیجه تزریق مزوژل معمولاً بلافاصله مشاهده می‌شود، اما نتیجه کلی بعد از ۴۸ ساعت مشاهده می‌شود و شما می‌توانید با مقایسه عکس مزوژل قبل و بعد از تزریق، تفاوت را متوجه شوید.

مزوژل صورت (مزوژل برای لک صورت)
با کمک مزوژل می‌توان تیرگی و لک صورت را از بین برد.

مزوژل برای چه افرادی مناسب است؟

اکثر افراد در رده‌های سنی بالای ۱۸ سال می‌توانند از تزریق مزو ژل برای رفع مشکلات پوستی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و درمان جای جوش و لکه‌ها استفاده کنند. مزوژل خصوصاً برای افراد مسن‌تر که خاصیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند درمان مناسبی است.

مزوژل برای چه افرادی مناسب نیست؟

با وجود بی‌خطر بودن نسبی تزریق مزوژل، این درمان برای برخی از افراد ممنوع است. این افراد شامل گروه‌های زیر می‌شوند:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های سرطانی
  • بیماران دیابتی وابسته به انسولین
  • افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا و اختلالات کبدی و کلیوی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی و بیماری‌های التهابی در ناحیه تزریق
  • بیماران قلبی عروقی
  • برای زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که شاخص توده بدنی (BMI بیش از ۳۰ دارند.)
  • افراد مبتلا به اختلالات تشنج و لوپوس

فواید مزوژل

مزایای تزریق مزو ژل برای جوان‌سازی پوست باعث محبوبیت این روش شده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرکننده‌های پوستی می‌توانند صاف و نازک باشند؛ بنابراین خواص نهایی کار یکنواخت است.
  • پوست به دلیل تولید کلاژن و الاستین جدید شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.
  • جوان‌سازی پوست با تزریق مزوژل برای اکثر افراد و انواع پوست امکان‌پذیر و پاسخگو خواهد بود.
  • از بین بردن خطوط ریز و چین‌وچروک با تزریق مزوژل امکان‌پذیر است.
  • این روش به‌صورت موثری باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود.
  • می‌توان از مزو ژل در درمان لکه‌ها و تیرگی‌های پوستی نیز استفاده کرد.

نحوه تزریق مزوژل

ابتدا پزشک نواحی که تزریق مزو ژل برای آنها لازم است مشخص می‌کند. سپس از یک کرم بی‌حس‌کننده روی این نقاط استفاده می‌کند و تزریق را با یک سری سوزن‌های بسیار باریک به‌صورت زیر جلدی انجام می‌دهد. معمولاً باید درمان به‌صورت دو تا سه بار تکرار شود و فاصله بین درمان‌ها نیز دو تا چهار هفته باشد.

محل تزریق مزوژل

محل تزریق مزوژل به‌صورت یک ناحیه کلی تعیین می‌شود و سپس پزشک با یک میکرونیدل بسیار ریز، چندین تزریق ریز و کوچک را در آن ناحیه انجام می‌دهد.

میزان ماندگاری مزوژل

میزان ماندگاری تزریق مزو ژل در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌صورت معمول نتیجه تزریق مزوژل به‌طورکلی بین ۶ تا ۹ ماه باقی می‌ماند و به‌تدریج ناپدید می‌شود. برای اینکه این نتایج جوان‌سازی مزوژل دوام بیشتری داشته باشند و پوست جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد، جوان‌سازی مزوژل باید تکرار شود. یک برنامه درمانی مزوژل شامل سه جلسه به مدت ۲ تا ۴ هفته است.

آمادگی قبل از مزوژل

حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع درمان و تزریق مزو ژل، خصوصاً تزریق به زیر چشم، نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. الکل ممکن است خون را رقیق کرده و خطر کبودی را افزایش دهد.

در صورت امکان از دو هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق‌کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل‌هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینکو بیلوبا، جینسینگ، روغن ماهی و مکمل‌های امگا ۳، ایبوپروفن، ناپروکسن و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی دارای خواص رقیق‌کنندگی خون هستند و می‌توانند خطرناک باشند.

دوست داری مزوژل رو امتحان کنی ولی به دلیل عوارضش نگرانی؟ مشاوره بگیر.

مراقبت های بعد از مزوژل

پس از تزریق مزوژل توجه به موارد زیر ضروری است:

  • از حرکت یا ماساژ قابل توجه در ناحیه تحت درمان خودداری کنید مگر اینکه پزشک دستور خاصی داده باشد.
  • به مدت ۲۴ ساعت از ورزش شدید خودداری کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت از آفتاب و گرما دوری کنید.
  • برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف الکل یا نمک خودداری کنید.
  • اگر تورم دارید، یک کمپرس خنک را به مدت ۱۵ دقیقه یک بار روی محل تزریق قرار دهید.
  • برای تسکین درد از قرص استامینوفن استفاده کنید.
  • اگر دچار تورم شدید، رو به بالا بخوابید.
  • اگر درد غیرعادی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض مزوژل

مزو ژل روشی قابل تحمل برای بیمار است و سوزن‌های استفاده شده در مزوژل دارای حداقل قطر بوده و زیاد به پوست نفوذ نمی‌کند. علاوه بر این، درد کمتری نسبت به سایر تزریقات دارند. گاهی برای کاهش درد از بی‌حس‌کننده‌های موضعی نیز استفاده می‌شود.

به‌طورکلی، مزوژل یک درمان کم‌خطر است و به‌غیراز تورم، کبودی و قرمزی اولیه پس از تزریق، به‌ندرت ممکن است عوارض دیگری ایجاد شود. برخی از عوارض جانبی نادر تزریق مزوژل شامل عفونت، نکروز بافتی و ایجاد اسکار روی پوست است.

هزینه مزوژل در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق مزوژل بر اساس چندین فاکتور مختلف تعیین می‌شود. اول از همه برند و نوع مزوژل مورد استفاده اصلی‌ترین فاکتور در برآورد هزینه مزوژل است. تعداد دوزهای تزریق و تعداد جلسات موردنیاز برای درمان، هزینه و دستمزد پزشک معالج و هزینه‌های کلینیکی که در آن درمان با مزوژل را انجام می‌دهید و در نهایت منطقه جغرافیایی و هزینه‌های مرتبط با آن همگی روی هزینه مزوژل تاثیر دارند.

برای اطلاع از هزینه تزریق مزوژل در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

تفاوت مزوژل و فیلر

در جدول زیر می‌توانید تفاوت دو روش زیبایی تزریق مزو ژل و فیلر را مشاهده کنید.

ویژگی‌هامزوژلفیلر یا ژل
محل تزریقتزریق به زیر جلدتزریق به بافت‌های عمیق‌تر پوستی
نحوه تزریقچندین تزریق ریز زیر جلدییک تا دو تزریق در نواحی مشخص شده
کاربردهاآبرسانی، تحریک تولید کلاژن و الاستین، بهبود کیفیت پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی پوستافزایش حجم و بهبود ظاهر پوست
میزان لیفت و برجسته‌سازیبسیار کم و محدودخاصیت لیفتینگ و برجسته کنندگی بالا
تفاوت مزو ژل و فیلر

فرق مزوژل با مزوتراپی

تفاوت مزوژل و مزوتراپی مربوط به غلظت بالای هیالورونیک اسید است که این میزان در مزوژل ۱۵ درصد است. غلظت اسید هیالورونیک در مزوتراپی ۱ تا ۳ درصد است. غلظت بالای هیالورونیک اسید موجود در مزوژل جوان‌سازی باعث می‌شود آب در فضای بین بافتی سلول‌ها بیشتر بماند و پوست پس از تزریق مزوژل ظاهر شاداب‌تر و جوان‌تری داشته باشد. اکثر پزشکان معتقدند که مزوژل نوعی مزوتراپی است که باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود.

متن انگلیسی:
Skin immediately feels tight and supple and this sensation has a more lasting effect than an ordinary injection
ترجمه متن:
پوست بعد از تزریق مزوژل بلافاصله احساس سفتی و لطافت می‌کند و نسبت به سایر تزریق‌ها اثر ماندگارتری دارد.

bouliga.en.made-in-china

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوژل به‌عنوان یک درمان جدید و موثر در جوان‌سازی پوست محبوبیت زیادی دارد و به دلیل اثربخشی بالا و عوارض محدود، به میزان زیادی در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق مزوژل به دست آورید و کمترین عوارض را تجربه کنید، حتماً به یک کلینیک زیبایی معتبر و یک پزشک زیبایی مجرب در این زمینه مراجعه کنید.

قبل از تزریق مزو ژل حتما با دکتر پوست خوب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

24 ساعت بعد از تزریق مزوژل می‌توان صورت را شست.

معمولاً مزو ژل تا 9 ماه دوام دارد.

خیر مزوژل یک روش بدون درد است و در این درمان از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

معمولاً نتایج تزریق مزوژل بعد از 48 ساعت قابل مشاهده است.

خیر این روش اگر توسط یک پزشک کاربلد انجام شود، خطر جدی برای چشم‌ها ندارد.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن