رژیم جنی کریگ چیست؟ آیا باعث لاغری می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رژیم غذایی جنی کریگ جز رژیم‌های محبوب بوده و برای کاهش وزن استفاده می‌شود. در این رژیم غذاها بسته‌بندی بوده و وعده‌های غذایی با این غذاهای فرآوری شده پر می‌شوند. افراد می‌توانند از مشاوره هفتگی برای انگیزه بیشتر استفاده کنند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

رژیم جنی کریگ

رژیم جنی کریگ رژیم کاهش وزن است. این رژیم برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند و بارها تلاش کرده و به نتیجه نرسیده‌اند، مناسب است. تفاوت این رژیم با سایر روش‌های لاغری حمایت یک مربی و کنترل دقیق کالری دریافتی است. اگر می‌خواهید در مورد رژیم غذایی جنی کریگ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم، این رژیم چیست؟ چگونه عمل می‌کند؟ تا چه حد در لاغری موثر است؟ برای چه افرادی مناسب بوده و چه افرادی نمی‌توانند آن را دنبال کنند؟ کدام مواد غذایی در رژیم مجاز بوده و کدام باید حذف شوند؟ مزایا و معایب این روش لاغری چیست؟ در آخر نیز نمونه‌ای از برنامه غذایی این رژیم را برای شما عنوان کرده تا راحت‌تر بتوانید آن را اجرا کنید. 

درصورتی‌که قصد لاغری دارید و رژیم‌های مختلف را امتحان کرده‌اید، بهتر است با یک دکتر تغذیه حرفه‌ای مشاوره داشته باشید. متخصص باتوجه‌به شرایط و وزن شما بهترین برنامه رژیمی را تهیه کرده و در این مسیر همراه شما خواهد بود. برای ارتباط با بهترین پزشکان تغذیه می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

رژیم جنی کریگ چیست؟

رژیم جنی کریگ با محدودکردن کالری، کاهش چربی و اندازه هر وعده غذایی باعث کاهش وزن می‌شود. تفاوتی که این رژیم با سایر رژیم‌های غذایی دارد، این است که باید در این برنامه ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام در برنامه رژیم جنی کریگ غذاهای بسته‌بندی شده برای شخص ارسال می‌شود. این بسته‌ها شامل وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها است.

در این برنامه علاوه بر تعیین وعده‌های غذایی حمایت انگیزشی هم وجود دارد. افراد می‌توانند از مشاوره حضوری یا تلفنی با مشاور استفاده کنند. در میان معروف ترین رژیم های غذایی دنیا این رژیم در رتبه دوازدهم بهترین رژیم‌ها قرار دارد و امتیاز آن از ۵ نمره ۳.۵ است.

در برنامه رژیم جنی کریگ با مدیریت کالری و چربی می‌توان کاهش وزن داشت. در این برنامه علاوه بر تغذیه سالم روی سبک زندگی فعال و اصلاح سبک زندگی هم تاکید می‌شود. مشاوران این برنامه از روز اول همراه شخص خواهند بود. در مورد تعادل وعده‌های غذایی و حفظ وزن مناسب اطلاعاتی در اختیار او قرار می‌دهند. با رعایت رژیم و داشتن سبک زندگی فعال می‌توان در یک هفته یک کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرد.

در رژیم جنی کریگ علاوه بر تغذیه سالم روی سبک زندگی فعال هم تاکید شده است. رعایت این دو مورد در کنار هم باعث کاهش وزن یک کیلوگرمی در یک هفته می‌شود.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

رژیم غذایی جنی کریگ چگونه عمل می کند؟

افرادی که می‌خواهند از این رژیم استفاده کنند، باید در ابتدا ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام و واردکردن اطلاعات فردی وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها به‌صورت بسته‌بندی برای شخص ارسال می‌شود. علاوه بر برنامه غذایی یک برنامه ورزشی هم به‌صورت شخصی‌سازی شده ارسال می‌شود. شخص با مشاوران جنی کریگ جلسات مشاوره هفتگی دارد.

این مشاوران متخصص تغذیه نیستند. آنها در دوره‌هایی شرکت کرده و در مورد اصول تغذیه، ورزش و اصلاح رفتار آموزش‌هایی می‌بینند.

رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی باتوجه‌به وزن، سن، جنسیت، قد، وزن هدف و نوع تناسب‌اندام تعیین می‌شود. مقدر کالری دریافتی معمولا بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کالری متغیر است.

رژیم جنی کریگ نوعی رژیم روزه‌داری متناوب به‌حساب می‌آید. از سال ۲۰۱۸ این رژیم بر پایه ریتم‌های شبانه‌روزی ساعت بدن تنظیم شد؛ به این صورت که در یک دوره ۱۲ ساعته می‌توانید تغذیه کنید و ۱۲ ساعت بعدی زمان استراحت است.

شما می‌توانید تا زمانی که به این رژیم نیاز دارید، آن را دنبال کنید. زمانی که افراد به نیمه راه هدف تعیین شده می‌رسند، مشاور دستورالعمل‌ها و نکات خاصی را به شخص آموزش می‌دهد تا به‌مرور بتواند غذاهای کم‌چرب را درست کند. زمانی که شخص به هدف تعیین شده می‌رسد، در ۴ هفته تهیه همه وعده‌های غذایی آموزش داده می‌شود. همچنین برای جلوگیری از افزایش وزن مشاوره‌های ماهانه تعیین می‌شود. در جلسات مشاوره شخص می‌تواند مدیریت استرس، ورزش و نحوه خواندن برچسب تغذیه را یاد بگیرد.

رژیم جنی کریگ در بسیاری از کشورها خدمات خود را ارائه می‌دهد. اما در ایران نمی‌توان از خدمات این سازمان استفاده کرد. به همین دلیل برای دنبال‌کردن رژیم جنی کریگ باید با متخصص تغذیه مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با دکتر تغذیه می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

رعایت رژیم در کنار فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند.
رعایت رژیم در کنار فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند.

آیا رژیم جنی کریگ باعث لاغری می شود؟

این رژیم با هدف کاهش وزن تنظیم شده است. به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین رژیم‌های غذایی برای لاغری محسوب می‌شود. مربی‌ها و مشاوران این رژیم لاغری باتوجه‌به وزن، جنسیت، وزن هدف و نوع متابولیسم برنامه رژیمی شخصی‌سازی شده را تهیه می‌کنند. در رژیم جنی کریگ به دلیل تحویل غذاها به صورت بسته‌بندی‌های منجمد و امکان استفاده از مشاوره آنلاین یا حضوری بیشتر می‌توان انگیزه گرفت و برای لاغری اقدام کرد.

در وبلاگ این سازمان نیز انواع دستورالعمل‌ها، مقالات ورزشی و مطالب مفید برای لاغری وجود دارد. در صورت بروز هر مشکلی در روند کاهش وزن یا نداشتن انگیزه می‌توان از خدمات این سازمان و مشاوره با مربیان استفاده کرد.

به نقل از healthline دررابطه‌با میزان کاهش وزن با رژیم جنی کریگ:

رژیم غذایی جنی کریگ برای کمک به کاهش وزن با کاهش کالری دریافتی از طریق وعده‌های غذایی و میان وعده‌های کنترل شده طراحی شده است. بیشتر غذاهای اولیه حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری هستند، درحالی‌که تنقلات و دسرها ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری دارند. در یک مطالعه، گروهی از زنان دارای اضافه‌وزن و کم‌تحرک به مدت ۱۲ هفته رژیم جنی کریگ را دنبال کردند و هرکدام به طور متوسط ۵٫۳۴ کیلوگرم وزن کم کردند.

مطالعه دوم نشان داد که جنی کریگ به افراد کمک می‌کند تا بعد از یک سال حدود ۵% بیشتر وزن کم کنند .حتی پس از ۲ سال، وزن اعضای جنی کریگ به طور متوسط ​​۷% کمتر از قبل شروع برنامه بوده است. هر چه مدت طولانی‌تری در برنامه ثابت‌قدم بودند، تمایل به کاهش وزن بیشتری داشتند.

با استفاده از رژیم جنی کریگ می‌توان تا حد زیادی لاغر کرد.
با استفاده از رژیم جنی کریگ می‌توان تا حد زیادی لاغر کرد.

غذاهای مجاز و غیرمجاز در رژیم جنی کریگ

در رژیم جنی کریگ علاوه بر غذاهای بسته‌بندی که برای شخص ارسال می‌شود، خوردن میوه و سبزیجات و محصولات لبنی کم‌چرب مجاز است. مهم‌ترین اصل در این رژیم این است که غذاهای کم‌چرب که سرشار از آب، فیبر و پروتئین هستند در رژیم روزانه شما افزایش پیدا کنند. شما می‌توانید در طول روز انواع سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند گوجه‌فرنگی، فلفل و کلم بروکلی بخورید.

در واقع هیچ نوع غذایی در رژیم جنی کریگ به طور کامل ممنوع نیست. تنها در این رژیم نباید غذاهای رستوران و شیرینی‌ها و دسرهای خارج از دستور برند جنی کریگ در برنامه قرار بگیرد.

رژیم جنی کریگ برای چه افرادی مناسب است؟

این رژیم برای افرادی که قصد لاغری با کمترین عوارض را دارند، مناسب است. در این رژیم از غذاهای کم‌چرب استفاده شده و تنوع غذایی بالا است. شما در کنار برنامه غذایی یک برنامه ورزشی هم خواهید داشت. در واقع با تغییر سبک زندگی می‌توانید در هر هفته حدود یک کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید.

رژیم جنی کریگ برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر گیاهخوار هستید، احتمالا نمی‌توانید از این رژیم استفاده کنید. زیرا وعده‌های غذایی بدون گوشت در این رژیم بسیار محدود هستند. همچنین در تهیه بسیاری از خوراکی‌ها لبنیات استفاده شده است.

همچنین در این رژیم غذایی به بیماری‌های مختلف توجهی نشده است. وعده‌های غذایی برای افرادی مناسب است که از سلامت کامل برخوردار هستند. اگر دچار بیماری سلیاک (عدم تحمل گلوتن)، فشارخون بالا یا مشکلات قلبی عروقی هستید، نمی‌توانید از وعده‌های غذایی این رژیم استفاده کنید. همچنین به حساسیت‌های غذایی مانند حساسیت به بادام‌زمینی و محصولات لبنی توجهی نشده است.

اگه چندبار رژیم گرفتی و لاغر نشدی

با متخصص تغذیه مشورت کن

مزایای رژیم جنی کریگ

مزیت اصلی این رژیم امکان مشاوره و حمایت است. این افراد هفته‌ای یک‌بار با مشاور خود در مورد هفته‌ای که گذشت، صحبت می‌کنند و اگر دچار مشکلی شده باشند، آن را توضیح می‌دهند. علاوه بر این مورد باید هنگام کاهش وزن به نوع تغییر سبک زندگی توجه داشته باشید.

از مهم‌ترین مزایا رژیم جنی کریگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیگیری آسان: مشاوره هفتگی باعث ایجاد انگیزه شده و پیگیری برای نکات تغذیه‌ای و ورزش راحت‌تر خواهد بود.
  • راحتی بیشتر: غذاها به‌صورت بسته‌بندی ارسال شده و نیازی به تهیه غذا و کنترل کالری نیست.
  • طعم خوب غذاها: در برخی رژیم‌ها طعم غذاهای رژیمی باعث انصراف از این مسیر می‌شود. اما غذاهای تهیه شده در این رژیم طعم خوبی دارند.
  • لاغری سالم و بی‌خطر: طبق تحقیقات انجام شده در این رژیم به دلیل پشتیبانی افراد بیشتر وزن کم کردند. همچنین به دلیل تغذیه سالم این افراد از سلامت بیشتری برخوردار بوده‌اند.

مزیت امکان مشاوره و تهیه غذای بسته‌بندی شده در ایران وجود ندارد. اما شما می‌توانید به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا زیر نظر یک متخصص حرفه‌ای شروع به لاغری کنید. برای ارتباط حضوری، آنلاین یا تلفنی با دکتر تغذیه می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید.

معایب رژیم جنی کریگ

رژیم جنی کریگ در کنار تمامی مزایا و فواید دارای برخی مشکلات هم هست. به همین دلیل باید با درنظرداشتن این معایب رژیم را انتخاب کنید.

  • گران‌قیمت بودن: در این رژیم به دلیل امکان مشاوره هفتگی، ارسال غذاها به‌صورت بسته‌بندی و برنامه‌ریزی تغذیه‌ای و ورزشی هزینه بالا می‌رود. در بسیاری از رژیم‌های دیگر شما تنها هزینه برنامه‌ریزی غذایی را پرداخت می‌کنید.
  • استفاده از غذاهای فراوری شده: بیشتر غذاهای منجمد در این رژیم فراوری شده هستند. مقدار نمک زیادی داشته و برخی از آنها ناسالم هستند. نان سفید، شکر و بیکن جز موادی هستند که برای سلامت بدن مناسب نیست.
  • حاوی گلوتن: اگر بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن دارید، نمی‌توانید از این رژیم استفاده کنید. بسیاری از وعده‌های غذایی مواد گلوتن دارد.
  • حاوی مواد حساسیت‌زا: اگر به بادام‌زمینی، سویا یا محصولات لبنی حساسیت دارید، این رژیم مناسب شما نیست.

اگر دچار حساسیت غذایی یا بیماری سلیاک هستید، نباید از وعده‌های غذایی رژیم جنی کریگ استفاده کنید.

برای کنترل قند خون با جنی کریگ، از دکتر مشاوره بگیر

نمونه برنامه غذایی رژیم جنی کریگ

در برنامه غذایی روزانه رژیم جنی کریگ ۶ وعده غذایی چیده می‌شود؛ ۳ وعده غذای اصلی، ۲ میان‌وعده و یک دسر روزانه. در این رژیم غذایی غذاها بسته‌بندی ارسال می‌شوند. به همین دلیل نیازی به شمارش کالری ندارد. معمولا میزان کالری دریافتی روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۲۳۰۰ کالری است. در این رژیم بیش از ۱۰۰ وعده غذایی وجود دارد که آنها را انتخاب کرده و ارسال می‌شوند.

ازآنجایی‌که در ایران امکان ارائه این خدمات وجود ندارد، در ادامه چند نمونه از وعده‌های غذایی جنی کریگ را ذکر می‌کنیم.

  • روز اول: ساندویچ کروسان، چیزبرگر، توت‌فرنگی، کلم بروکلی، سیب‌زمینی با پنیر، چیپس باربیکیو
  • روز دوم: کلوچه با طعم بلوبری، کره بادام‌زمینی، سالاد تن ماهی با کراکر، سیب، گوشت، سبزیجات و پنیر
  • روز سوم: تخم‌مرغ و استیک، بادام‌زمینی شیرین و شور، پاستای ایتالیایی راویولی، پنیر، گلابی، ذرت
  • روز چهارم: کیک قهوه دارچینی، سالاد فیستا مرغ، برنج، تمشک، استیک، سبزیجات، کیک کدوحلوایی
  • روز پنجم: ساندویچ سفیده تخم‌مرغ و بیکن، کره بادام‌زمینی، ساندویچ برگر بوقلمون، هلو، کیک شکلاتی، پاستا با سس گوشت
  • روز ششم: غلات، بادام، زغال اخته، ژامبون و نان باگت سوئیسی، بلوبری، گوشت بوقلمون، پوره سیب‌زمینی و کیک لیمویی
  • روز هفتم: اسموتی پروتئینی با طعم توت، بادام‌زمینی شیرین و شور، سوپ ترتیلا مرغ، میوه و سبزیجات، گوشت و کیک وانیلی
تنوع غذایی در رژیم جنی کریگ بسیار بالا است.
تنوع غذایی در رژیم جنی کریگ بسیار بالا است.

لیست خرید برای رژیم غذایی جنی کریگ

در این رژیم بیشتر غذاها به‌صورت بسته‌بندی و فراوری شده هستند. اما شما می‌توانید برای میان وعده‌های خود مواد غذایی خریداری کنید که عبارتند از:

میوه‌ها:

  • انواع توت
  • مرکبات
  • سیب
  • گلابی
  • هلو
  • شلیل
  • خربزه
  • طالبی
  • هندوانه
  • میوه‌های استوایی
  • انار
  • گیلاس

سبزیجات غیر نشاسته‌ای:

  • سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم‌پیچ
  • کاهو
  • پیاز، سیر و موسیر
  • کلم بروکلی
  • گل‌کلم
  • نخودفرنگی
  • سبزیجات ریشه‌ای مانند چغندر و هویج
  • کرفس و ریواس
  • کدو سبز
  • قارچ
  • خیار
  • بادمجان
  • گوجه‌فرنگی

لبنیات کم‌چرب:

  • پنیر
  • ماست یونانی
  • شیر کم‌چرب

نوشیدنی‌ها:

  • آب گازدار
  • قهوه
  • چای
بیشتر وعده‌های غذایی در این رژیم غذاهای بسته‌بندی است و گاهی می‌توان مواد غذایی دیگری خریداری کرد.
بیشتر وعده‌های غذایی در این رژیم غذاهای بسته‌بندی است و گاهی می‌توان مواد غذایی دیگری خریداری کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

رژیم جنی کریگ یک رژیم لاغری موفقیت‌آمیز است. بسیاری از افراد در سراسر جهان از این رژیم استفاده کرده و با کمترین عوارض کاهش وزن داشته‌اند. رژیم جنی کریگ در رتبه ۱۲ بهترین رژیم‌های دنیا قرار گرفته است. افرادی که در این برنامه ثبت‌نام می‌کنند، علاوه بر دریافت برنامه غذایی، می‌توانند مشاوره هفتگی داشته باشند. در این جلسات مشاوره حضوری یا آنلاین مشکلات خود را مطرح کرده و با دریافت دستورالعمل‌ها برای هفته بعد انگیزه می‌گیرند. وعده‌های رژیم به‌صورت غذاهای بسته‌بندی شده و منجمد برای شخص ارسال می‌شود. این بسته‌ها هم وعده‌های اصلی و هم میان وعده‌ها را شامل می‌شوند.

در ایران امکان استفاده از خدمات این سازمان وجود ندارد. اما شما می‌توانید برای دریافت رژیم و استفاده از مشاوره با دکتر تغذیه در ارتباط باشید. برای ارتباط با بهترین دکتر تغذیه می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

انجام ورزش به شرایط شما بستگی دارد. مشاوران توصیه می‌کنند که حداقل ۵ روز در هفته حدود ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. در این صورت زودتر به وزن هدف خود رسیده و سلامتی شما افزایش پیدا می‌کند. سطح ورزش باید با سطح تناسب‌اندام و وزن شما تطابق داشته باشد. در شروع رژیم می‌توانید به‌جای ورزش سخت فعالیت‌های روزمره خود را افزایش دهید.

در این رژیم تعادل مناسبی در مصرف پروتئین، چربی و کربوهیدرات وجود دارد. توصیه‌های غذایی به همراه سبک زندگی فعال می‌تواند در کنترل دیابت موثر باشد. البته لازم به ذکر است غذاهای حاوی شکر در میان وعده‌های غذایی رژیم جنی کریگ وجود دارد. بهتر است قبل از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید. در یک مطالعه مشخص شد، افرادی که از این رژیم استفاده کردند، بعد از ۲ سال التهاب کمتری داشته و سطح انسولین و کلسترول پایین آمد.

در سبک زندگی سالم روی رژیم‌های کم‌چرب تاکید شده است. رژیم غذایی جنی کریگ هم جز رژیم‌های کم‌چرب بوده که حاوی فیبر و کلسیم کافی است. به همین دلیل می‌تواند در کنترل بیماری‌های قلبی موثر باشد. اما از طرفی به دلیل وجود سدیم در وعده‌های غذایی مختلف باید مراقب تعادل در مصرف نمک باشید.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن