عفونت تریکومونیازیس چیست و چگونه درمان می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بیماری تریکومونیازیس یکی از بیماری‌های جنسی است که می‌تواند علائمی نداشته باشد. تریکومانیازیس واژینالیس باعث ایجاد علائمی مانند قرمزی، خارش، سوزش و درد واژن، ترشحات غیرطبیعی و بوی بد واژن شود. برای درمان این عفونت از داروی مترونیدازول استفاده می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
عفونت تریکومونازیس

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تاکنون نام عفونت تریکومونیازیس به گوش شما رسیده است؟ می‌دانید که این بیماری چیست و چه علائمی ایجاد می‌کند؟ برای درمان تریکومونا چه باید بکنیم؟ چه کسانی به این بیماری مبتلا می‌شوند و چه علائمی در آنها دیده‌می‌شود؟ اگر این سوالات برای شما جالب است، بهتر است با ما همراه باشید و این مطلب دکترتو را تا انتها مطالعه کنید.

عفونت‌های تریکومونایی می‌تواند بسیاری از افراد را در سنین متفاوت درگیر کند و علائم نسبتا مشابهی را ایجاد کند. این بیماری یکی از عفونت‌های مقاربتی است و درمان آن می‌تواند توسط دکتر زنان، دکتر اورولوژیست و دکتر عفونی انجام شود. اگر با این بیماری مواجه شده‌اید، بهتر است که همین الان از دکترتو نوبت حضوری و یا مشاوره تلفنی دکترهای ذکر شده استفاده کنید و برای بیماری خود برنامه‌ی درمانی در نظر داشته‌باشید.

تریکومونیازیس چیست؟

عفونت تریکومونیازیس، یا عفونت تریکومونا، بیماری تریکومونایی یا تریکوموناس یکی از بیماری های مقاربتی است که در زن و مرد ایجاد می‌شود. عامل این بیماری یک انگل آغازی تک سلولی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. اگر شما سکس محافظت نشده داشته‌باشید، ممکن است که به این بیماری مبتلا شوید. مخصوصا اگر با شخصی که پرخطر است سکس داشته‌باشید.

خدمات زیبایی زنان

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

زیبایی واژنافتادگی رحمپاپ اسمیر و تمامی خدمات پزشکی زنان

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

خدمات زیبایی زنان

تریکومونیازیس مزمن چیست؟

بیماری تریکوموناسیس مزمن بیماری است که در آن فرد به عفونت تریکومونا مبتلا شده اما علی‌رغم دریافت دارو و روش‌های درمانی، درمان نمی‌شود و علائم بیماری همچنان پابرجاست. تریکومونای مزمن می‌تواند خطرناک باشد و عوارض جدی برای فرد ایجاد کند. این حالت معمولا در افرادی که به بیماری‌های نقص ایمنی دچار هستند و یا دیابت دارند دیده می‌شود. پس هنگامی که به بیماری‌های عفونی مزمن دچار می‌شوید، برای درمان آن باید اقدامات لازم را انجام دهید و از نظر بیماری‌های زمینه‌ای خود را بررسی کنید.

تریکومونیازیس یک انگل تک سلولی است که با رابطه جنسی منتقل می‌شود و در صورت مزمن شدن می‌تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

بیماری تریکوموناس واژینالیس چیست؟

تریکوموناس واژینالیس یا عفونت واژن از نوع تریکومونا یکی از بیماری‌های مقاربتی است که واژن و در مواقعی دهانه‌ی رحم را درگیر می‌کند. در این عفونت هم همان علائم عفونت واژن مشاهده می‌شود. معمولا کسانی که بدون کاندوم سکس می‌کند به این حالت دچار می‌شوند. ممکن است که تریکومونیازیس واژینالیس علائمی مانند ترشحات بدبو داشته باشد. هنگامی که با علائم عفونت واژن مواجه می‌شوید، باید به دکتر زنان مراجعه کنید و یا از مشاوره تلفنی با دکتر زنان بهرمند شوید و سوالات خود را بپرسید.

تریکومونیازیس واژن چیست
این انگل می‌تواند منجر به ایجاد عفونت در واژن و دهانه رحم زنان شود.

بیماری تریکومونیازیس در کبوتران هم دیده می شود؟

تریکومونیازیس در پرندگان یا تریکومونیازیس قناری هم دیده می‌شود. این بیماری می‌تواند کبوتران و پرندگان جوان را آلوده کند. هنگامی که پرندگان به این انگل آلوده می‌شوند، بخش بالایی لوله‌ی گوارش آنها با مشکل مواجهه می‌شود و با مواد سمی پر می‌شود و مسدود می‌گردد. این انسداد معمولا باعث مرگ پرنده می‌شود.

در مواردی که پرندگان به این بیماری دچار می‌شوند نباید درمان در منزل را امتحان کنید و باید به دکتر دامپزشک مراجعه کنید. علائمی که ممکن است این پرندگان بیمار از خود نشان دهند، حال عمومی ناخوش است. از طرفی ممکن است که برجستگی و تورم هم در ناحیه‌ی گلوی آنها مشاهده شود. همچنین ممکن است که آب دهان آنها جاری شود و نتوانند آن را ببلعند.

تریکومونیازیس چه علائمی دارد؟

گفتیم که این بیماری می‌تواند انسان‌ها و حیوانات را آلوده کند. از طرفی در انسان‌ها می‌تواند سنین و جنسیت‌های مختلفی را دچار کند. مسئله اینجاست که علائم این بیماری چیست؟ برای اینکه یک بیماری را به موقع تشخیص دهیم، باید به علائم آن توجه کنیم و آنها را بشناسیم. در ادامه به علائم این عفونت در موارد مختلف پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

تریکومونیازیس در زنان: علائم عفونت تریکومونایی واژن

بیماری تریکومونا می‌تواند زنان را نیز درگیر کند، چیزی که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم. اما این عفونت چه علائمی ایجاد می‌کند؟ به نقل از cdc، این بیماری می‌تواند علائم زیر را در زنان ایجاد کند:

هر دو مردان و زنان هنگامی که به عفونت تریکومونازیس مبتلا باشند، سکس ناخوشایندی دارند و برایشان لذت‌بخش نیست.

به خاطر داشته‌باشید که:

بیشتر کسانی که به عفونت تریکومونیازیس مبتلا می‌شوند، علائمی ندارند و برای مدت‌ها بدون علامت باقی می‌مانند. این افراد نمی‌توانند دیگران را بیمار کنند و این عفونت را به دیگران منتقل کنند. حدود ۳۰٪ کسانی که به این عفونت مبتلا هستند علائم بیماری را نشان می‌دهند.

علائم عفونت تریکومانیازیس در واژن
تریکومانیازیس واژینالیس باعث ایجاد علائمی مانند قرمزی، خارش، سوزش و درد واژن، ترشحات غیرطبیعی و بوی بد واژن شود.

تریکومونیازیس در مردان: علائم عفونت تریکومونایی در مردان

همان‌طور که گفتیم این بیماری در ۷۰٪ مبتلایان علائمی ندارد و در ۳۰٪ باقی هم علائم می‌تواند از یک ناخوشی ساده تا علائم شدید التهابی متفاوت باشد. برخی از مردانی (زنان هم همین‌طور هستند) که به این بیماری مبتلا می‌شوند، از ۵ تا ۲۸ روز بعد از ابتلا علائم نشان می‌دهند. اما در میان مردانی که علائم را از خود نشان می‌دهند، می‌تواند مانند زنان باشد. برخی از علائم مردان شامل موارد زیر است:

  • خارش و ناراحتی در داخل آلت تناسلی مردانه
  • سوزش و درد بعد از انزال و یا بعد از ادرار کردن
  • ترشحات از نوک آلت تناسلی: این مورد می‌تواند خود را در لباس زیر مردانه به صورت رنگ خشک‌شده نشان‌دهد.

علائم این عفونت در مردان شامل خارش و ناراحتی در آلت تناسلی، سوزش و درد بعد ادرار و انزال و خروج ترشحاتی از نوک آلت تناسلی است.

با دیدن علائم عفونت تریکومونا به چه دکتری مراجعه کنیم؟

هنگامی که علائم عفونت واژن را مشاهده می‌کنید و این علامت‌ها شبیه به علائم بیماری تریکوموناسیس است، برای بررسی این مسئله باید به دکتر زنان مراجعه کنید. برای دریافت نوبت از بهترین دکتر زنان نزدیک به محل زندگی و کار خود می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی با دکتر زنان کمک بگیرید.

اگر آقا هستید و این بیماری را در خود مشاهده کرده‌اید و یا علائمی شبیه به تریکومونیازیس دارید، بهتر است که همین الان از دکتر اورولوژیست نوبت حضوری دریافت کنید و یا از مشاوره تلفنی دکتر اورولوژی کمک بگیرید.

دکتر عفونی هم می‌تواند به درمان این بیماری در شما کمک کند و درمان دارویی مناسب برای شما در نظر بگیرد. برای دریافت مشاوره تلفنی دکتر عفونی می‌توانید از این لینک استفاده کنید: مشاوره تلفنی با دکتر بیماری های عفونی

احساس سوزش واژن داری؟ فکر می‌کنی بیماری مقاربتی گرفتی؟

همین الان مشاوره بگیر!

علت بیماری بیماری تریکومونیازیس چیست؟

این بیماری به علت یک انگل تک سلولی پروتوزا ایجاد می‌شود که از آغازیان است و می‌تواند بخش پایینی دستگاه تناسلی را در زنان و دهانه‌ی رحم را آلوده کند. این عامل عفونی همچنین می‌تواند اورترا یا مجرای خروجی ادرار را در آلت تناسلی مردانه آلوده کند.

انتقال بیماری تریکومونا می‌تواند از طریق رابطه جنسی باشد. این بیماری از زن به زن و یا از زن به مرد و برعکس منتقل می‌شود. سکس دهانی، سکس واژینال و سکس از پشت می‌توانند در انتقال این بیماری موثر باشند. دوره‌ی نهفتگی این بیماری چندان مشخص نیست. اما معمولا از ۵ تا ۲۸ روز می‌تواند علائم نشان داده‌شود. حتی اگر فرد علامت هم از خود نشان ندهد اما به عفونت آلوده شده‌باشد، می‌تواند این بیماری را به باقی افراد انتقال دهد.

عوامل خطر ابتلا به عفونت تریکوموناسیس چیست؟

عوامل خطر ابتلا به این بیماری شامل موارد زیر هستند:

  • کسانی که بیش از یک شریک جنسی دارند.
  • افرادی که سابقه سکس با اشخاص آلوده به بیماری‌های جنسی را داشته‌اند و قبلا به بیماری‌های جنسی مبتلا شده‌اند.
  • کسی که قبلا به عفونت تریکومونیازیس مبتلا شده‌است.
  • کسانی که سکس بدون کاندوم دارند.
  • افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند.

بیماری تریکومونیا یا تریکومونا چگونه تشخیص داده می شود؟

اما این بیماری چگونه تشخیص داده‌می‌شود؟ برای تشخیص این بیماری باید به دکتر مراجعه کنید. توجه داشته‌باشید که یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تشخیص این بیماری دیدن علائم آن است. در ادامه به روش‌های تشخیص این بیماری اشاره کرده‌ایم:

  • یکی از اصلی‌ترین روش‌ها در تشخیص این بیماری، معاینه است. هنگامی که دکتر شما را معاینه می‌کند، می‌تواند علائم را در فرد ببیند.
  • در مواقعی که دکتر به عفونت تریکومونا مشکوک شود، از ترشحات واژن و یا آلت تناسلی مرد نمونه سواب می‌گیرد. این نمونه ترشحات به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا برای این بیماری بررسی شود. در صورتیکه انگل در زیر میکروسکوپ دیده شود، بیماری تشخیص داده‌شده‌است و نیازی به انجام بررسی‌های بیشتر نیست.
  • گاهی از تست‌های رپید و یا تست فوری برای بررسی آنتی ژن این بیماری استفاده می‌شود.

از آنجایی که بخش زیادی از افراد مبتلا به این انگل علائمی از خود نشان نمی‌دهند، مهم است که چکاپ‌های روتین خود را با دقت انجام دهید.

علت تریکومونازیس چیست؟
علت بیماری تریکومونازیس تک سلولی است که برای تشخیص آن باید به دکتر مراجعه کنید.

درمان تریکومونا یا درمان تریکومونیازیس چیست؟

برای درمان این بیماری باید به دکتر مراجعه کنید. روش‌های درمانی که برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بستگی به شدت علائم دارد. در ادامه به روش‌های درمانی عفونت تریکومونا پرداخته‌ایم:

درمان دارویی تریکومونیازیس؛ درمان تریکوموناس با مترونیدازول

برای درمان بیماری تریکومونیازیس می‌توان از آنتی‌بیوتیک کمک گرفت. آنتی‌بیوتیکی که برای درمان تریکومونا موثر است، مترونیدازول است. از مترونیدازول برای درمان این بیماری استفاده می‌شود. این دارو را می‌توان در دوران بارداری هم تجویز کرد. در ادامه روش‌های مختلف تجویز مترونیدازول برای تریکومونا داده شده‌است:

  • تک دوز: یکی از روش‌های درمانی این بیماری درمان تک دوز و با دوز بالا است. برای استفاده از این روش، دوز بالای مترونیدازول برای بیمار تجویز می‌شود. این روش معمولا توصیه نمی‌شود.
  • چند دوزی: در این روش از دوزهای پایین‌تر اما برای مدت طولانی‌تر استفاده می‌‌شود. برای درمان چند دوزی مترونیدازول، به مدت ۷ روز دوبار از این قرص استفاده می‌شود.

در درمان با مترونیدازول، حتی اگر احساس بهبودی هم داشته‌باشید، باید درمان را تا انتها ادامه دهید. ممکن است که علائم برطرف شوند اما شما به طور کامل بهبود پیدا نکرده‌باشید.  

برای درمان تریکومونیازیس معمولا از درمان با چند دوز مترونیدازول به مدت ۷ روز استفاده می‌شود.

درمان بیماری تریکومونیازیس در مردان

درمان این بیماری در مردان و زنان، هر دو، دارویی و با کمک مترونیدازول است. البته که از داروهای دیگری مانند تینیدازول یا سکیندازول هم استفاده می‌شود.

درمان عفونت تریکومونیازیس در زنان: درمان عفونت تریکومونایی واژن

تریکومونا در زنان از طریق درمان دارویی و با کمک مترونیدازول انجام می‌شود. ممکن است که در طول درمان علائم شما برطرف شود اما بهبودی کامل پیدا نکنید. بنابراین تا روز آخر باید این دارو را مصرف کنید و در مدت درمان از رابطه جنسی خودداری کنید تا روند درمان شما کامل شود.

درمان تریکومونیازیس با مترونیدازول
برای درمان این بیماری معمولا از داروی مترونیدازول استفاده می‌شود.

درمان گیاهی تریکومونیازیس

بیماری تریکومونازیس را نمی‌توان با گیاهان دارویی درمان کرد. این بیماری باید دوز مشخص دارو دریافت کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید. برای نجات از این بیماری باید به دکتر مراجعه کنید و نمی‌توانید سرخود برای درمان از درمان‌های گیاهی کمک بگیرید. از طرفی به خاطر داشته‌باشید که درمان‌های گیاهی ممکن است که برای شما عوارضی را به جای بگذارند. پس با دکتر خود در مورد روش‌های درمانی مشورت کنید.

گفته شده‌است که می‌توانید با کمک سیر از حرکت این انگل در بدن پیشگیری کنید و درمان را تسریع ببخشید.

درمان عفونت تریکوموناسیس در منزل

برای درمان بیماری‌های مقاربتی که نیاز به داروهای آنتی بیوتیک یا ضد قارچ دارند، بهتر است که از روش‌های خانگی استفاده نکنید و برای درمان از دکتر کمک بگیرید. درمان‌های خانگی نمی‌توانند به اندازه‌ی درمان‌های دارویی موثر باشند. همچنین بیماری‌های مقاربتی می‌توانند مزمن شوند. پس بهتر است که درمان آنها را جدی بگیرید. می‌توانید از مشاوره تلفنی دکتر زنان و یا مشاوره تلفنی اورولوژی برای درمان این بیماری کمک بگیرید.

تیم درمان عفونت تریکوموناس متشکل از چه دکترهایی است؟

درمان بیماری‌های مقاربتی می‌تواند با کمک دکتر زنان، دکتر اورولوژیست و دکتر عفونی درمان شود. برای دریافت نوبت از هر یک از دکترهای معرفی شده می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید.

برای تجربه رابطه جنسی محافظت‌شده، با متخصص صحبت کن!

انواع عفونت تریکومونیایی کدامند؟

بیماری تریکومونا می‌تواند انواع مختلفی داشته‌باشد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • بیماری تریکومونازیس واژینالیس
  • عفونت تریکومونایی مردان
  • بیماری تریکومونایی که پرندگان را درگیر می‌کند.

عوارض بیماری تریکومونیازیس چیست؟

عوارضی که این بیماری می‌تواند ایجاد بکند برای افراد عادی (مردان عادی و زنانی که حامله نیستند) می‌تواند علائم آزاردهنده‌ی بیماری و نارضایتی در سکس باشد. همچنین این بیماری می‌تواند جواب پاپ اسمیر را مختل کند. اما از میان علائمی که ممکن است این بیماری برای شما ایجاد کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می‌تواند باعث زایمان زودرس شود.
  • ممکن است در زنان باردار باعث زایمان نوزاد با وزن پایین‌تر از حد انتظار شود.
  • باعث تولد نوزاد آلوده می‌شود.
  • این بیماری احتمال ابتلا به سایر بیماری‌های مقاربتی را افزایش می‌دهد.
  • احتمال ابتلا به ایدز را زیاد می‌کند.
  • اگر این بیماری درمان نشود، می‌تواند تا ماه‌ها آلودگی به جای مانده باشد.

این عفونت در زنان باردار می‌تواند عوارضی مانند زایمان زودرس، انتقال آلودگی به نوزاد و تولید نوزاد با وزن کم ایجاد کند.

چگونه از ابتلا به عفونت تریکوموناس پیشگیری کنیم؟

مانند سایر بیماری‌های مقاربتی، تنها روشی که می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند، سکس نداشتن است. از آنجایی که این مورد تقریبا ممکن نیست، بهتر است که سعی کنیم با رفتارهای سالم این احتمال را کاهش دهیم. راه‌هایی که می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را کاهش دهند، شامل موارد زیر هستند:

  • با کاندوم سکس داشته‌باشید.
  • سعی کنید که از سکس با افراد پرخطر بپرهیزید.
  • از داشتن شرکای جنسی متعدد پرهیز کنید.
  • رفتارهای پرخطر در زمان سکس نداشته‌باشید.
چگونه از تریکومونا پیشگیری کنیم؟
برای پیشگیری از بیماری تریکومونازیس می‌توانید از کاندوم استفاده کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

تریکومونازیس عفونتی انگلی است که می‌تواند واژن، آلت تناسلی مردانه، مجاری ادراری و دهانه‌ی رحم را آلوده کند. این انگل حتی می‌تواند پرندگان را نیز درگیر کند. در بیشتر موارد این بیماری علائمی ندارد و برای درمان آن باید به دکتر مراجعه کنید. از طرفی به خاطر داشته‌باشید که برای درمان این بیماری می‌توانید به دکتر عفونی، دکتر زنان و دکتر اورولوژیست مراجعه کنید.

اگر نیاز به مشاوره تلفنی داشته‌باشید، می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

این بیماری چندان بیماری خطرناکی نیست اما می‌تواند علائم آزاردهنده‌ای را برای شما ایجاد کند و احتمال ابتلا به سایر بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد.

تریکومونا نباید به حال خود رها شود و باید آن را درمان کنید. اگر این بیماری بدون درمان باقی بماند، می‌تواند تا ماه‌ها باقی بماند.

این بیماری می‌تواند مدت‌ها در بدن شما باقی بماند و احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی دیگر را در شما افزایش دهد.

در ۷۰٪ موارد این بیماری بدون علامت است.

بله. این بیماری می‌تواند مجاری ادراری را نیز آلوده کند و یا از عفونت ادراری به بیماری تریکوموناسیس تبدیل شود.

گفته شده‌است که سیر می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد. اما توجه داشته‌باشید که برای درمان این بیماری باید به دکتر مراجعه کنید. زیرا اگر تریکومونا درمان نشود، می‌تواند تا مدت‌ها در بدن شما باقی بماند.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره تریکومونیازیس

  1. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر من یک سال و نیمه که تریکومونیازیس دارم بعد پریودی هام بدلیل رطوبت شدیدا عود میکنه هر دکتری هم ذفتم هر دارویی تینیدازول مترونیدازول کارواژل خوردم باز ریشه کن نشده و عود کرده اوزون تراپی هم کردم بازم خوب نشدم دگ نمیدونم چیکار کنم خسته شدم خیلی روحیمو زندگیمو خراب کرده

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیاز به تقویت سیستم ایمنی هم دارید در کنار دارو های فوق
      گاهی پلاسماتراپی هم می تواند نتیجه بخش باشد
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/ob-gyn

  2. مهدیه گفت:

    سلام وقت بخیر .
    ببخشید میگم ک دلیل ترشحات سفید کف مانند انگار مثلا حبابای ریز داخلش باشع و البته بوی خیلی بدی نداره چی میتونه باشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      غلایم عفونت کلامیدیا و قارچ ممکن است باشد
      نیاز به درمان دارید
      کاهی افزایش استروژن هم می توانید باعث بروز این علایم گردد

      1. مهدیه گفت:

        سلام .وقت بخیر
        من دو روز مترونیدازول۵۰۰استفاده کردم انگار خوب شدم یعنی دلیلش چی بود

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          علایم عفونت قارچی و ترکوموناس را داشتید

  3. سوال گفت:

    سلام، من ٢ ماهه مهاجرت کردم و چون دستشویی ها اینجا آب نداره ناچارا با دستمال مرطوب خودم رو تمیز میکنم. در ماه اول خونه دیگه ای بودم و علائم این چنینی نداشتم اما الان حدود ١ ماه هست که به خونه جدیدی اومدم و دستشوییم به صورتی هست که با یک پسر چینی مشترک هست، الان تقریبا ٣ روزه که ترشحات بدنم خیلی زیاد و غلیظ کشسان شده و رنگش هم شفاف نیست و خیلی کم به سبز روشن میزنه، نگران هستم که چون دسشویی مشترک هست عفونت گرفته باشم. هیچ نوع رابطه جنسی تا حالا نداشتم و تنها جایی که ممکنه عفونت گرفته باشم همین دسشویی هست، ایا ممکنه این عفونت از دسشویی هم منتقل بشه؟ و ایا راهی پیشنهاد میکنید که وقتی توالتم با این افراد مشترکه چیکار کنم عفونت نگیرم و ژل شستشو خاصی هست که بتونه کمکم کنه؟ همچنین لازم به ذکره من تخمدان پلی کیستیک دارم و دکتر ایران بهم سیپروترون کامپاند داده بود که تو ایران و ماه اولی که اومدم اینجا میخوردم اما ماه پیش که پریود شدم قطعش کردم چون یادم رفت چند روز بخورم و جا موند گفتم از ماه بعد ادامه میدم، یعنی الان در واقع حدود ١ ماه هست که سیپروترون نخوردم، ممکنه این ترشحات مربوط به قطع کردن قرص باشه؟ و یا نشانه عفونت هست؟ چون خیلی غلیظ و بیشتر از حالت عادی شده. ممکنه همچنین راهنمایی کنید و اسم آزمایش هایی که باید بدم تا چک کنم هر غفونتی که باشه رو بهم بگید؟ عفونت هاییی که ممکنه از دسشویی منتقل بشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله احتمال عفونت باکتریاییو قارچی بالاست

      علاوه بر مترونیدازول نیاز به شیاف واژینال، قرص های ضد قارچ و شوینده مخصوص دارید

  4. حنا سرمدی گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه این علائم دارم اما رابطه نداشتم علتش چیه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      عفونت قارچی در حالت بذون نزدیکی هم ممکن است اتفاق بیفتد

  5. هما گفت:

    سلان وقت بخیر عفونت ترکونازیس برای چه قرص و پماد برطرف میشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      این بیماری یک بیماری انگلی مشترک بین زن و مرد است
      بیماری تریکومونیازیس می‌توان از آنتی‌بیوتیک کمک گرفت. آنتی‌بیوتیکی که برای درمان تریکومونا موثر است، مترونیدازول است. ولی دوز آن بستگی به شدت عفونت باید بوسیله پزشک تعییین گردد
      سالم باشید

  6. روح گفت:

    ایا ممکنه در بچه ها و نوجوان ها دیده بشه؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      معمولا آلودگی به این انگل پس از مقاربت اتفاق می افتد. اما در صورت مشاهده علایم مشابه در کودکان و نوجوانان ب پزشک مربوطه مراجعه کنید

  7. ... گفت:

    سلام ایا ممکنه این عفونت در بچه ها و نوجوان ها دیده بشه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز.
      عفونت با این انگل معمولا پس از مقاربت انجام می شود. در صورت مشاهده علایم مشابه به پزشک مراجعه شود.