واریس صورت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

واریس صورت به رگ‌های کوچک سطحی یا برآمده در پوست صورت گفته می‌شود که معمولأ از نوع رگ‌های عنکبوتی (رگ‌هایی شبکه‌ای مانند تار عنکبوت) بوده و در کنار بینی، روی گونه یا شقیقه هستند. دلایل مختلفی برای ظاهر شدن رگ‌های عنکبوتی روی صورت وجود دارد. درک عوامل ایجاد کننده آن‌ها می‌تواند به پیشگیری و درمان واریس صورت کمک کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
واریس صورت چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

واریس صورت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی، به‌خصوص در میان خانم‌ها است و بیش از اینکه خطرناک باشد، باعث تغییر حالت طبیعی صورت و به نظر برخی بیماران، ازدست‌دادن زیبایی می‌شود. رگ‌های واریسی، نازک و آسیب دیده‌اند و اگر برجسته باشند به آنها تلانژکتازی صورت می‌گویند.

تلانژکتازی معمولاً به دلیل وراثت و عوامل محیطی ایجاد می‌شود و گرما یا سرمای شدید، قرارگرفتن طولانی‌مدت زیر نور خورشید و بارداری، از سایر عواملی هستند که در بروز آن نقش زیادی دارند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان بیماری واریس صورت مانند اسکلروتراپی، لیزر و کرم واریس وجود دارد. در ادامه این مقاله از دکترتو همراه ما باشید که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

واریس صورت چیست؟

به زبان ساده، به رگ‌های کوچک یا شاخه‌ای که بنفش یا آبی بوده و از سطح پوست قابل مشاهده‌اند، واریس می‌گویند. واریس در سیاهرگ‌های بدن به دلایل مختلفی مانند گشادی عروق با تاثیرات هورمونی، لخته‌شدن خون یا ویژگی‌های ژنتیکی ایجاد می‌شود و خطرناک نیست.

واریس صورت در بیشتر موارد از نوع واریس عنکبوتی است که معمولاً ریز و با قطر ۱ میلی‌متر یا کمتر هستند و می‌توانند به صورت رگه‌های منفرد یا گروه کوچکی از رگ‌ها ظاهر شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

التهاب طولانی‌مدت، چاقی و فشارخون بالا می‌تواند باعث آسیب به دیواره رگ‌ها و ایجاد واریس شود. همچنین شستن بیش از حد پوست نیز ممکن است علت شکستگی مویرگ‌ها، به‌خصوص در اطراف نواحی چشم باشد.

علائم واریس صورت

خوشبختانه بیماری واریس علائم مشخصی دارد و به‌راحتی قابل تشخیص است. همانند واریس پا ممکن است واریس صورت هم علائم زیر را داشته باشد.

  • رگ‌های قابل‌مشاهده به رنگ قرمز پررنگ، بنفش یا آبی
  • وجود آن‌ها روی گونه‌ها، شقیقه، اطراف بینی، چانه و زیر چشم
  • اندازه کوچک با قطر کمتر از یک سانتی‌متر
  • به صورت منفرد یا شبکه‌ای
  • سطحی یا در برخی موارد برجسته
  • معمولا بدون درد
  • در موارد حاد همراه با خارش، خونریزی و ایجاد زخم پوستی

چه زمانی برای بررسی واریس صورت به پزشک مراجعه کنیم؟

با توجه به اینکه رگ‌های واریس در صورت درد و ناراحتی خاصی ایجاد نمی‌کند، ممکن است بیشتر افراد از مراجعه به پزشک خودداری کنند. توصیه می‌کنیم اگر رگ‌های برجسته با خارش و التهاب دارید، حتما به دکتر پوست مراجعه کنید. در وب‌سایت دکترتو امکان تعیین وقت حضوری و مشاوره تلفنی با بهترین دکتر پوست در شهر شما وجود دارد که می‌توانید همین الان برای تنظیم و دریافت وقت اقدام کنید.

آیا شما هم علائم واریس صورت را دارید؟

برای تشخیص دقیق همین الان نوبت بگیر.

علت ایجاد واریس صورت چیست؟

دلایل زیادی برای ایجاد رگ‌های برآمده روی صورت وجود دارد، از جمله:

  • قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید (یکی از دلایل اصلی ایجاد واریس صورت)
  • جراحت یا تروما
  • آکنه روزاسه (یکی از انواع بیماری های پوستی شایع است که باعث برافروختگی و قرمزشدن پوست به دلیل بزرگ‌شدن رگ‌ها می‌شود.)
  • مصرف موضعی استروئید
  • تغییرات هورمونی
  • افزایش سن (به خصوص در میانسالی)
  • عوامل وراثتی
  • تغییرات آب‌وهوایی
  • آسیب دیواره سیاهرگ‌ها و شکستگی عروق خونی
  • بیماری کبدی
  • تغییرات هورمونی در دوران بارداری
  • سیگارکشیدن
  • قرارگرفتن در معرض آلاینده‌ها یا سموم صنعتی
  • استرس و بی‌خوابی
  • سوء مصرف الکل
  • بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس
  • رنگ پوست روشن

تشخیص واریس صورت

تشخیص اولیه واریس صورت به راحتی انجام می‌گیرد، زیرا رگ‌های سطحی واریس به وضوح و با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده‌اند. در برخی موارد که واریس عمقی است، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که آزمایش‌های مختلفی مانند آزمایش خون یا آزمایش بیماری‌های کبدی بدهید تا شرایط عروق خونی شما را بررسی کند.

عکس واریس صورت

تصویر زیر، التهاب رگ‌های پوستی شقیقه را در یک فرد نشان می‌دهد.

رگ‌های سطحی واریس به وضوح و با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده‌اند.
رگ‌های سطحی واریس به وضوح و با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده‌اند.

انواع رگ های واریسی صورت

در جدول زیر، شایع‌ترین رگ‌های واریسی در قسمت‌های مختلف صورت دسته‌‌بندی‌ شده است.

انواع واریسویژگی‌ها
واریس صورت در کودکانرگ‌های واریسی اغلب دراثر بیماری ارثی ایجاد شده و بزرگسالان و کودکان را مبتلا می‌کند.
اگرچه موارد شدید وریدهای واریسی در کودکان رایج نیست، اما اگر کودک شما دارای رگ‌های صورت برآمده است یا علائم مرتبط با این بیماری را تجربه می‌کند، وقت آن است که پزشک نگاه دقیق‌تری داشته باشد.
واریس عنکبوتی صورترگ‌های عنکبوتی که بیشتر در صورت و پاها دیده می‌شوند، رگ‌های نازک و آسیب‌دیده‌ای هستند که بدون درد و حساسیت‌اند. اما گاهی اوقات ناراحتی خفیفی ایجاد می‌کنند.
رگ‌های بزرگ در شقیقه‌هااین رگ‌های واریسی می‌توانند از طریق نازک‌شدن پوست قابل‌مشاهده شوند.
وریدهای آبی و بنفشرگ‌های سطحی کوچک شاخه‌ای یا منفرد که در شقیقه‌ها و چین بینی بیشتر شایع‌‌اند.
 رگ‌های کوچک قرمزمویرگ‌های کوچک سطحی که روی گونه‌ها، بینی و چانه دیده می‌شوند.
اشکال مختلف واریس صورت

درمان واریس صورت چگونه است؟

برای بهبود تلانژکتازی، گزینه‌های درمانی متعددی توسط متخصصان پوست و پزشکان قلب و عروق ارائه شده است. واریس بیش از هر قسمت صورت، بیشتر در اطراف چشم، شقیقه و چین‌های بینی دیده می‌شود. به همین دلیل انتخاب روش درمانی آن بسیار مهم و بااهمیت است تا کمترین عوارض را داشته باشد. در ادامه به بررسی تعدادی از روش‌های درمانی رایج می‌پردازیم که می‌توانند رگ‌های نمایان صورت شما را کاهش دهند یا به طور کلی محو کنند.

به یاد داشته باشید که بعد از درمان واریس صورت، حساسیت پوست شما به نور خورشید بیشتر خواهد شد. بعد از عمل، از قرارگیری زیر نور مستقیم خورشید دوری کنید و کرم ضدآفتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

۱. لیزر واریس صورت

لیزردرمانی شکل دیگری از درمان واریس است. این روش درمانی بسیار هدفمند است و برای کمک به شکستن و حذف رگ‌های عنکبوتی و ازبین‌بردن کامل رگ‌های ملتهب یا آسیب‌دیده کار می‌کند. در لیزر واریس از یک پرتو نور برای بستن عروق استفاده می‌شود تا باعث کاهش علائم و تورم رگ‌ها و درنهایت خشک‌شدن آن‌ها شود.

معمولاً برای دستیابی به بهترین نتایج، به چندین جلسه درمانی با فاصله چهار تا هشت هفته نیاز خواهید داشت. لیزردرمانی ممکن است یک درمان بدون عارضه به نظر برسد، اما در برخی افراد بعد از درمان، کبودی رخ می‌دهد و موردی که باید درنظر گرفت این است که می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

افرادی که پوست تیره‌تری دارند باید از این درمان اجتناب کنند. لیزردرمانی می‌تواند ملانین را از بین ببرد و باعث تغییر رنگ شود.

۲. درمان با نور پالسی شدید

درمان با نور پالسی شدید (IPL) رگ‌های واریس صورت نیز روشی مشابه با لیزردرمانی است اما از یک منبع نور متفاوت (نور باند پهن) برای ازبین‌بردن رگ‌ها استفاده می‌کند.

۳. پماد یا کرم واریس صورت

کرم‌های رتینول با ویتامین A برای افرادی که روش‌های کم‌ریسک‌تری را می‌پسندند، مناسب است. این کرم‌های رتینول حاوی ویتامین A با ساخت کلاژن در سطح پوست، به‌طور موثری ظاهر سیاهرگ‌های واریسی را محو و کاهش می‌دهد.

کرم‌های رتینوئید بیشتر برای آکنه و روزاسه استفاده می‌شوند و با ازبین‌بردن خارجی‌ترین لایه پوست، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کنند. این روش اجازه می‌دهد تا پوست تازه و بدون آسیب‌دیدگی در سطح رگ‌های واریس رشد کند و آن‌ها را بپوشاند. دکتر پوست می‌تواند به شما کمک کند تا تعادل مناسبی برای استفاده از رتینوئیدها و دستیابی به نتایج دلخواه خود پیدا کنید.

۴. اسکلروتراپی واریس صورت

اسکلروتراپی یک درمان کم‌تهاجمی شامل تزریق یک محلول شیمیایی به رگ‌های شکسته است که طی آن سیاهرگ‌ها بسته‌شده و در نهایت ناپدید می‌شوند. این درمان تورم را کاهش می‌دهد و باعث کوچک‌شدن و ازبین‌رفتن سیاهرگ‌های آسیب‌‌دیده می‌شود. اسکلروتراپی یک راه‌حل عالی برای درمان سیاهرگ‌های عنکبوتی بزرگ صورت است و به‌طورکلی بدون درد است و ضرری ندارد. بسیاری از افراد در همان روز انجام اسکلروتراپی، به کار و فعالیت خود بازمی‌گردند.

در اسکلروتراپی واریس پوست صورت که یک ماده اسکلروزانت به رگ تزریق می‌شود، با تحریک وریدی، باعث فروپاشی رگ و جذب مجدد سلول‌های آن توسط بدن می شود.

اسکلروتراپی یک درمان کم تهاجمی شامل تزریق یک محلول شیمیایی به رگ‌های شکسته است که طی آن سیاهرگ‌ها بسته‌شده و در نهایت ناپدید می‌شوند.
اسکلروتراپی یک درمان کم‌تهاجمی شامل تزریق یک محلول شیمیایی به رگ‌های شکسته است که طی آن سیاهرگ‌ها بسته‌شده و در نهایت ناپدید می‌شوند.

۵. الکتروکوتر یا سوزاندن رگ های واریس صورت

در روش الکتروکوتر و فرکانس رادیویی، یک سوزن نوک‌تیز و کوچک وارد رگ‌ها شده و آن‌ها را با گرمای زیاد تبخیر می‌کند. این روش کمی دردناک است که با بی‌حسی قابل تحمل می‌شود. خوشبختانه روش درمانی سریعی است و می‌تواند کوچک‌ترین رگ‌های واریسی را که حتی لیزر نیز قادر به درمان آن نیست، درمان کند.

۶. درمان واریس رگ های عنکبوتی صورت

برای درمان واریس عنکبوتی صورت، اسکلروتراپی رایج‌ترین روش درمانی است.

هزینه درمان واریس عنکبوتی صورت چقدر است؟

اگرچه درمان آن در بیشتر موارد طی یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای تا ۱ ساعته انجام می‌شود؛ اما هزینه آن بستگی به موارد متعددی ازجمله کیفیت دستگاه و تجربه پزشک معالج دارد. در این باره می‌توانید از مشاوره تلفنی با دکتر پوست و مو استفاده کنید.

۷. درمان واریس صورت در طب سنتی

گیاه‌درمانی و روش‌های طب سنتی ایرانی و اسلامی انواع مختلفی از درمان‌های خوراکی را ارائه می‌دهند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ماساژ روغن بابونه روی پوست صورت
  • کاهش لخته خون، بهبود تورم و التهاب رگ‌های عنکبوتی با روغن گل بی‌مرگ یا هلی کروسوم
  • تسکین درد رگ‌های واریس با روغن اسطوخودوس
  • تحریک ساخت کلاژن با روغن آووکادو
  • به جریان آوردن گردش خون رگ‌های واریس با روغن بومادران
  • افزایش مصرف غذاهای پرفیبر، پرادویه و تند، آنتی‌اکسیدان دار و سرشار از منیزیم
  • تغییرسبک زندگی یا لایف استایل و استفاده از روش‌های درمانی موثر مانند ماساژ صورت

۸. درمان خانگی واریس صورت

اگرچه روش‌های درمانی تحت نظر پزشک تاثیرگذاری بیشتری دارند، درمان‌های خانگی برای رگ‌های عنکبوتی صورت نیز می‌توانند در مواردی موثر باشند:

  • استفاده از کمپرس سرد: یک کمپرس سرد مانند کیسه یخ یا کیسه نخودفرنگی منجمد را می‌توانید پس از قرارگرفتن در معرض آفتاب یا گرمای شدید، روی صورتتان قرار دهید. سرما به کاهش ترکیدگی رگ‌های خونی صورت کمک می‌کند.
  • آلوئه‌ورا: ژل گیاه آلوئه‌ورا بیشتر برای جنبه ظاهری واریس صورت کاربرد دارد و می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد. مصرف زیاد آن پوست را خشک می‌کند.
  • ویتامین C: مکمل‌های ویتامین C نقش کلیدی در حفظ سلامت رگ‌های خونی دارند. البته مصرف بیش از حد ویتامین سی می‌تواند مشکل‌ساز شود.
ژل گیاه آلوئه ورا بیشتر برای جنبه ظاهری واریس صورت کاربرد دارد و می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد.
ژل گیاه آلوئه ورا بیشتر برای جنبه ظاهری واریس صورت کاربرد دارد و می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد.

سریع ترین روش درمان واریس صورت

درمان با نور پالسی شدید (IPL) یا نوردرمانی، یکی از سریع‌ترین روش‌های درمانی است که اغلب برای درمان سیاهرگ‌های عنکبوتی صورت کاربرد دارد. این روش درمانی، مشابه لیزردرمانی است و تفاوت اصلی این است که پالس نور بدون تأثیر بر سطح پوست، بر لایه دوم پوست نفوذ می‌کند. نوردرمانی همچنین می‌تواند به کشتن باکتری‌های روی سطح پوست کمک کند و اگر مستعد آکنه هستید ممکن است مفید باشد.

وریدهای واریسی بزرگتر معمولاً با بستن و استریپینگ، لیزر درمانی یا درمان با فرکانس رادیویی درمان می‌شوند در حالی که و رگ‌های واریسی کوچکتر و وریدهای عنکبوتی با اسکلروتراپی یا لیزر درمانی روی پوست از بین می‌روند.
به نقل از سایت stanfordhealthcare

برای درمان، کدام دکتر واریس صورت مناسب است؟

فلبولوژیست‌ها متخصصآنی هستند که در تشخیص و درمان اختلالات عروقی مهارت دارند. همچنین باتوجه به اینکه در برخی موارد مشکلات قلبی عروقی باعث ایجاد واریس می‌شود، مراجعه به دکتر قلب و عروق نیز می‌تواند موثر باشد. در این باره می‌توانید به وب‌سایت دکترتو سر بزنید تا علاوه بر تعیین وقت حضوری، از مشاوره تلفنی با دکتر قلب و عروق نیز استفاده کنید.

همین الان بهترین دکتر عروق برای درمان واریس صورت را پیدا کن.

عوارض واریس صورت

عوارض متعددی ممکن است با ابتلا به واریس صورت رخ دهند. این عوارض نادر هستند و شدت آن‌ها در افراد مختلف متفاوت است:

  • فلبیت (التهاب رگ‌ها با تشکیل لخته‌های خون)
  • ایجاد زخم پوستی و خون‌ریزی
  • ترومبوز ورید عمقی (DVT)
  • نارسایی رگ‌ها در عبور جریان خون
  • درماتیت و علائم آسیب پوستی

پیشگیری از واریس صورت

می‌توانید با روش‌های ساده از ایجاد واریس صورت جلوگیری کنید:

  • از گرمای شدید اجتناب کنید: دمای بسیار بالا یا آب داغ ممکن است رگ‌های خونی را گشاد کرده و احتمال ایجاد رگ‌های واریسی را افزایش دهد.
  • قرارگرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید: استفاده از کرم ضدآفتاب، کلاه و لباس‌های بلند می‌تواند به کاهش آسیب پوست شما کمک کند.
  • از گشادکننده‌های عروق پرهیز کنید: گشادکننده‌های عروق رایج مانند کافئین، غذاهای تند و الکل به افزایش واریس صورت کمک می‌کنند.
 استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس‌های بلند می‌تواند به کاهش آسیب پوست شما کمک کند.
استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس‌های بلند می‌تواند به کاهش آسیب پوست شما کمک کند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک متخصص

واریس صورت یک بیماری به نسبت شایع و کم‌خطر است که در خانم‌ها بیشتر از آقایان اتفاق می‌افتد. این بیماری که به دلیل تورم خون در رگ‌ها و مویرگ‌های سیاهرگی ایجاد می‌شود، می‌تواند در سنین مختلف کودکان و بزرگسالان اتفاق بیفتد اما نوع شدید آن در کودکان شایع نیست.

برنامه خود مراقبتی صحیح از پوست مانند استفاده از کلاه، کرم ضدآفتاب و ماسک‌های مراقبتی، به کاهش رگ‌های واریسی کمک می‌کند. اگر درد یا ناراحتی در رگ‌های صورت خود احساس کردید یا فکر می‌کنید علائم دیگری مانند بیماری قلبی و کبدی می‌تواند علت بروز واریس صورت باشد، هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

متخصص پوست و مو در این زمینه بهتر شما را راهنمایی می‌کند. می‌توانید در دکترتو از طریق مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی با دکتر پوست و مو ارتباط برقرار کرده و با بررسی علائم خود، بهترین روش درمانی را دریافت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

به رگ‌های آبی یا بنفش رنگی که در بخش‌های مختلف صورت مانند گونه، زیر چشم و اطراف بینی نمایان می‌شوند و می‌توانند دلایل ژنتیکی یا بیماری زمینه‌ای داشته باشند، واریس صورت می‌گویند.

در سیاهرگ‌ها، خون توسط دریچه‌های کوچکی که یک‌طرفه به سمت قلب باز و بسته می‌شوند، عبور می‌کند. اگر دریچه‌ها ضعیف شده یا آسیب ببینند، خون به سمت عقب جریان پیدا کرده و در رگ جمع می‌شود. در نهایت باعث تورم و بزرگ شدن واریس می‌شود.

اگرچه ماساژ می‌تواند درد و ناراحتی را تسکین دهد، اما یک درمان معجزه آسا برای واریس نیست. در واقع، فقط می‌تواند علائم موقتی را تسکین دهد و رگ‌ها را کمتر نمایان کند.

ویتامین C به بدن شما کمک می‌کند تا کلاژن و الاستین را برای ترمیم و حفظ رگ‌ها بسازد. ویتامین E نیز که در تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج، آووکادو، کدو حلوایی، کیوی، ماهی، روغن زیتون، روغن جوانه گندم و کلم بروکلی وجود دارد، به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

حدود 3 تا 4 ماه طول می‌کشد تا رگ‌های واریس پوست به طور کامل ناپدید شوند.

نوشیدن آب کافی جریان خون را بهبود می‌بخشد و ماهیچه‌هایی را که از رگ‌های شما حمایت می‌کنند، تقویت می‌کند. هر دو مورد برای افرادی که از رگ‌های واریسی رنج می‌برند، مهم‌اند.

امتیاز شما به مقاله:
(4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
دانشجوی روانشناسی، محتوانویس و ویراستار مطالب پزشکی هستم. بیشتر از یکساله که به دنیای شگفت‌انگیز تولید محتوا و سئو قدم گذاشتم و خوشحالم در این مسیر با دکترتو همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره واریس صورت

  1. ۰۰ گفت:

    سلام من نوجوانم و جدیدا مویرگ های بنفش رنگی روی گونه و شقیقه های ظاهر شده آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تا حدی طبیعی است
      ولی اگر با درد و ترشح و عرق کردن همراه است
      حتمن به پزشک مراجعه کنید

  2. ناشناس گفت:

    سلام من نوجوانم و رگ های بنفش رنگی رو گونه و شقیقه هام ظاهر شده آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تا حدی طبیعی است
      ولی اگر با درد و ترشح و عرق کردن همراه است
      حتمن به پزشک مراجعه کنید

  3. مهیار گفت:

    سلام من تمام رگ هام از پا تا گردن رگ های بنفش وجود دارد می توانید راه خوب شدن این رگ های بنفش چیست؟
    ممنونم اگر جواب بدید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      نیاز به ازمایش خون و معاینه قلبی دارید
      علایم واریس را دارید
      پس از ازمایش اقدامات درمانی صورت گیرد

  4. +++ گفت:

    سلام من نوجوانم و رگ های خیلی ریزی روی گونه هام مشخصه خیلی ضایع نیست ولی خب دوسشون ندارم ایا در سنین بالا برطرف میشه یا به دکتر پوست مراجعه کنم؟؟منظورم اینه این رگ ها توی نوجوانی طبیعیه یا نه؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله طبیعی است
      اما اگر کبودی دیدید حتمن به پزشک مراجعه نمایید

  5. ناشناس گفت:

    سلام …
    من نوجوانم و رگ های خیلی ریزی روی گونه هام مشخصه خیلی ضایع نیست ولی خب دوسشون ندارم ایا این رگ ها توی نوجوانی طبیعیه و در سنین بالا برطرف میشه یا برم دکتر پوست؟؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله طبیعی است
      اما اگر کبودی دیدید حتمن به پزشک مراجعه نمایید

  6. اشکان گفت:

    سلام وقت بخیر امکان داره با ورزش کردن رگ های صورت دربیاد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله امکانش وجود دارد
      مخصوصا ورزش های سنگین

  7. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من کنار بینی چانه ران و ساق پا مویی رگ دارم بهترین راه درمانش چی هست لطفا راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      وریدهای واریسی بزرگتر معمولاً با بستن و استریپینگ، لیزر درمانی یا رادیو فرکانسی (آر اف) درمان می‌شوند. در برخی موارد، ترکیبی از این درمان‌ها ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد. وریدهای واریسی کوچکتر و وریدهای عنکبوتی معمولاً با اسکلروتراپی یا لیزرتراپی از روی پوست درمان می‌شوند

  8. ناشناس گفت:

    با سلام خسته نباشید من کنار بینیم و چانه و ران و ساق پام مویی رگ دارم بهترین راه درمانش معرفی کنید لطفا

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      وریدهای واریسی بزرگتر معمولاً با بستن و استریپینگ، لیزر درمانی یا رادیو فرکانسی (آر اف) درمان می‌شوند. در برخی موارد، ترکیبی از این درمان‌ها ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد. وریدهای واریسی کوچکتر و وریدهای عنکبوتی معمولاً با اسکلروتراپی یا لیزرتراپی از روی پوست درمان می‌شوند

  9. د گفت:

    سلام روی صورتم یکم رگ های واریسی دارم چه دترویی استفاده کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نوع ورید هایی که باعث واریس شدند باید تشخیص داده شود. روش های غیر دارویی مناسبتری برای درمان وجود دارد. وریدهای واریسی بزرگتر معمولاً با بستن و استریپینگ، لیزر درمانی یا درمان با فرکانس رادیویی درمان می‌شوند در حالی که و رگ‌های واریسی کوچکتر و وریدهای عنکبوتی با اسکلروتراپی یا لیزر درمانی روی پوست از بین می‌روند.

      1. ناشناس گفت:

        آیا این مویرگ ها با دستگاه لیزر موهای زاید از بین میرن،یا اینکه دستگاهش فرق داره؟؟؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          خیر
          لیزرتراپی در پزشکی متفاوت است