عمل بینی گوشتی و تغییرات ظاهری پس از آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

معمولا بینی گوشتی دارای پره‌های بزرگ و پوست ضخیم است. این نوع بینی استخوان و غضروف‌های ضعیفی دارد و همین مسئله باعث سخت شدن کار عمل بینی گوشتی در این افراد می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
عمل بینی گوشتی و تغییرات ظاهری پس از آن

عمل بینی گوشتی و به طور کلی جراحی بینی در طول سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و از رایج‌ترین جراحی‌هایی است که انجام می‌شود. معمولا افراد در سنین ۱۸ تا ۳۲ سال این جراحی را بیشتر انجام می‌دهند تا به‌این‌ترتیب ظاهر بینی خود را بهبود دهند.

جدای از تکنیک‌های مختلفی که برای عمل بینی وجود دارد، یک دسته‌بندی اصلی این نوع جراحی دسته‌بندی بر اساس نوع و ساختار بینی است. بسته به فرم بینی و این که بینی استخوانی است یا گوشتی، تکنیک‌ها و از همه مهم‌تر سختی‌های عمل متفاوت است. برای انتخاب بهترین جراح بینی یا جراح پلاستیک می‌توانید از پنل دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره غیرحضوری وجود دارد.

عمل بینی گوشتی چیست؟

یکی از انواع جراحی بینی، جراحی بینی گوشتی است. بینی گوشتی ساختاری متفاوت با بینی‌های استخوانی دارد و ازاین‌رو رینوپلاستی بینی‌های گوشتی نیز کمی متفاوت‌تر است. یک رینوپلاستی بینی گوشتی به جراحی بینی اشاره دارد که روی یک بینی با پوست بسیار ضخیم‌تر و سوراخ‌های بسیار بازتر اشاره دارد. برداشتن غضروف و تغییر ساختار آن، برداشتن گوشت اضافه و فرم دادن به نوک بینی و جمع‌تر کردن کناره‌های بینی از جمله کارهایی است که برای عمل بینی گوشتی انجام می‌شود.

در این عمل چالش اصلی شکل دادن به بینی با حفظ ساختار مناسب است، چرا که در بسیاری از موارد حفظ یک ظاهر متعادل و طبیعی برای افرادی با بینی گوشتی کمی سخت می‌شود. این فرم بینی را می‌توان رایج‌ترین فرم بینی در جهان دانست که حدود ۲۵ درصد از جمعیت دنیا چنین بینی دارند؛ بنابراین رینوپلاستی بینی‌های گوشتی را می‌توان یکی از رایج‌ترین عمل‌ها در دنیا در نظر گرفت.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چگونه بفهمم بینی من گوشتی است؟

در کل بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ و برجسته هستند. اصلی‌ترین ویژگی یک بینی گوشتی ضعیف بودن غضروف‌های آن است. نوک بینی نیز معمولا گوشتی‌تر از سایر بینی‌هاست و فرم آن روبه‌پایین است. باله یا پره‌های بینی نیز بسیار بازتر و ضخیم‌تر (گوشتی‌تر) هستند.

چنین فرم بینی روند جراحی را کمی چالش‌برانگیزتر می‌کند. این بینی‌ها نسبت به بینی‌های استخوانی چربی بیشتری دارند. از طرفی اگر به آینه نگاه کنید و سرتان را به سمت پایین بگیرید، نوک بینی گوشتی دایره‌ای و پهن است و ضخامت زیادی دارد. اگر بینی شما چنین مشخصاتی دارد می‌توان گفت که احتمالا به عمل بینی گوشتی نیاز خواهید داشت.

متن انگلیسی:
It’s the most common nose shape in the world. About 25% of the population has this type of nose. The fleshy nose operation requires more care and precision than the bony nose. Albert Einstein, Prince Philip, Mark Ruffalo, and many famous people had this nose
ترجمه فارسی:
بینی گوشتی رایج‌ترین شکل بینی در جهان است و حدود ۲۵ درصد از مردم این نوع بینی را دارند. عمل بینی‌ گوشتی نسبت به بینی استخوانی به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد. آلبرت انیشتین، شاهزاده فیلیپ، مارک روفالو و بسیاری از افراد مشهور این بینی را داشتند.

به نقل از سایت drjeremyhunt

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی چیست؟

در جدول زیر می‌توانید تفاوت جراحی بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی را مشاهده کنید.

شرایط عملبینی گوشتیبینی استخوانی
سختی عملسختی بیشترسختی کمتر از عمل بینی گوشتی
دقت و ظرافت عملبه دقت و ظرافت بسیار بیشتری نیاز دارد.به دقت و ظرافت نیاز دارد.
نیاز به اضافه کردن غضروفداردندارد
نوع جراحی انتخابیعمل بازبسته به شرایط عمل باز یا بسته بینی
هزینه عملبالاکمتر از عمل بینی گوشتی
ورم بعد از عملبسیار زیادورم کمتر
میزان عوارضعوارض شدیدتر از عمل بینی استخوانیعوارض رایج بعد از عمل کمتر از عمل بینی‌های گوشتی
میزان رضایت بعد از عمل و میزان موفقیتاحتمال نارضایتی بیشتر و احتمال عدم موفقیت نتایج بعد از عمل وجود دارد.احتمال نارضایتی کمتر و میزان موفقیت بعد از عمل بالاتر است.
احتمال بازگشت به حالت قبل از عملوجود دارد.وجود ندارد.
مقایسه جراحی بینی گوشتی و استخوانی

بهترین روش عمل بینی گوشتی کدام است؟ (انواع مدل عمل بینی گوشتی)

برای بینی گوشتی چه عملی مناسب است؟ بهترین روش جراحی بینی باتوجه به نیازها و ترجیح فردی متفاوت است. در مورد بینی گوشتی، در بیشتر موارد، جراحی بینی باز توصیه می‌شود. این رویکرد امکان تغییر شکل و اصلاح گسترده‌تر نوک بینی و پل را فراهم می‌کند.

روش‌های جراحی بینی گوشتی می‌تواند شامل اصلاح نوک بینی، کاهش پهنای بینی، کاهش قوز بینی یا کاهش قاعده آلار باشد. هدف از هر عمل بینی یا رینوپلاستی مانند جراحی بینی نیمه فانتزی دستیابی به شکلی از بینی است که با ویژگی‌های صورت فرد هماهنگ باشد و ظاهر کلی آن را بهبود ببخشد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی کدام است؟
در مورد بینی گوشتی، در بیشتر موارد، جراحی بینی باز توصیه می‌شود.

۱. عمل بینی گوشتی با لیزر (عمل بینی گوشتی بدون جراحی)

یکی از گزینه‌هایی که شاید برخی از افراد در مورد آن شنیده باشند؛ اما اطلاعات کاملی از آن ندارند، عمل بینی گوشتی با لیزر است. پیش از این در مورد ساختار بینی‌های گوشتی صحبت کردیم و گفتیم که عمل چنین بینی‌هایی حتما باید به‌صورت باز انجام شود، چرا که به تسلط کامل جراح روی استخوان و غضروف‌های بینی نیاز است.

در نتیجه عمل بینی گوشتی با لیزر چیست؟ در جراحی‌های بینی گوشتی لیزر می‌تواند به‌عنوان یک روش مکمل و اصلاحی در نظر گرفته‌شود. یعنی باز هم بینی باز می‌شود و تغییرات اصلی انجام می‌شود و از لیزر برای برش دقیق‌تر پوست بینی استفاده می‌شود؛ بنابراین جراحی بینی گوشتی با لیزر با چیزی که عموما شناخته می‌شود متفاوت است. می‌توانید در این زمینه، فیلم عمل بینی گوشتی با لیزر را تماشا کنید.

۲. عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ (عمل بینی گوشتی مردانه و زنانه طبیعی)

بسیاری از افراد بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ با پوست بسیار ضخیمی دارند که به همین دلیل به‌شدت به یک عمل بینی گوشتی مناسب نیاز دارند. با این حال هدف اصلی در جراحی بینی گوشتی خیلی بزرگ تاحدامکان کوچک‌تر کردن بینی و جمع‌تر کردن آن در صورت است و ممکن است نتوان تغییرات بسیار زیادی را در این بینی‌ها ایجاد کرد. قطعاً روش انتخابی برای عمل بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ، جراحی به روش باز است. در این دسته جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم نیز قرار دارد.

۳. عمل بینی گوشتی مدل عروسکی (عمل بینی گوشتی نیمه فانتزی)

در عمل‌های زیبایی بینی فرم عروسکی یا فانتزی یکی از رایج‌ترین فرم‌هایی است که بیماران درخواست می‌کنند. برای بیمارانی با بینی گوشتی نیز می‌توان گزینه عمل بینی گوشتی فانتزی یا عمل جراحی بینی عروسکی را انتخاب کرد که البته انجام آن به‌دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. در یک عمل بینی عروسکی فرم بینی دارای یک قوس زیاد روی سطح بینی و شامل بالا رفتن نوک بینی و فاصله داشتن آن با لب بالایی است.

در خصوص بینی‌های گوشتی با نوک پهن و افتاده انجام این عمل همیشه ریسک زیادی دارد و احتمال این که نتایج آن‌طور که باید نشود زیاد است. البته باز هم در این خصوص جراح باید شرایط بینی فرد و میزان گوشتی بودن یا پهنای نوک بینی را در نظر بگیرد.

عمل بینی گوشتی مدل عروسکی چگونه است؟
بینی فرم عروسکی یا فانتزی یکی از رایج‌ترین فرم‌هایی است که بیماران درخواست می‌کنند.

عمل بینی گوشتی برای چه افرادی مناسب است؟

تقریباً می‌توان گفت که هر کسی که بینی گوشتی دارد می‌تواند با یک جراحی بینی گوشتی خوب به ظاهری متعادل‌تر و زیباتر برسد. ازاین‌رو عمل بینی گوشتی خصوصاً جراحی بینی گوشتی بزرگ یا جراحی بینی گوشتی افتاده برای تمام افراد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

جراحی بینی گوشتی  برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

این عمل برای هر کسی که بینی گوشتی با پوستی بسیار ضخیم دارد بسیار مناسب است. بااین‌حال در برخی از افراد یک سری مشکلات و پیچیدگی‌هایی برای انجام این عمل وجود دارد. برای مثال اگر نوک بینی بیش از حد پهن باشد یا این که غضروف‌های بینی زیاد از حد ضعیف باشند، عمل بینی گوشتی شاید برای آنها کمی دشوار باشد.

علاوه بر این افرادی که منافذ پوست بینی آنها بسیار بزرگ است و غدد چربی بسیار فعالی دارند، انجام رینوپلاستی بینی برای این افراد بسیار سخت است و ممکن است جراح ابتدا یک سری توصیه‌های درمانی دیگر مانند لیزر را پیشنهاد دهد.

همچنین ازآنجایی‌که این عمل کمی پیچیده‌تر و گاهی نیز زمان‌برتر است، جراحی بینی گوشتی برای کسانی که مشکلات زمینه‌ای دارند و نمی‌توانند یک جراحی سنگین را تحمل کنند یا افرادی که کم‌خونی شدید دارند، ممکن است مناسب نباشد. امکان جراحی بینی گوشتی بدون بی‌هوشی وجود ندارد.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی برگشت‌پذیر است؟

همین الان از متخصص مشاوره بگیر!

مزایای عمل بینی گوشتی چیست؟

بینی‌های گوشتی در مقایسه با سایر فرم‌های بینی بیشتر ساختار چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌نوعی می‌توان گفت انجام عمل بینی گوشتی می‌تواند بیشترین تغییرات را در ظاهر افراد ایجاد کند. اگر همه چیز به‌صورت درست و اصولی پیش برود جراحی بینی گوشتی می‌تواند از افتادگی نوک بینی جلوگیری کرده، موجب بازتر شدن چهره و برجسته‌تر شدن لب‌ها و گونه‌ها شود.

فرم لب‌ها بعد از عمل بینی گوشتی فانتزی بسیار تغییر می‌کند. چشم‌ها به دلیل جمع‌تر شدن و فرم گرفتن بینی درشت‌تر و خوش‌حالت‌تر دیده می‌شوند و در کل می‌توان گفت که افراد با این عمل یک ظاهر بسیار مطلوب‌تر به دست می‌آورند.

عکس قبل و بعد جراحی بینی گوشتی

جراح همیشه قبل از عمل از بینی گوشتی بیمار عکس‌هایی را در زاویه‌های مختلف می‌گیرد و با بررسی کامل و همه‌جانبه آن بهترین نقشه راه عمل بینی گوشتی را تعیین می‌کند. زمانی که عکس قبل و بعد از عمل بینی گوشتی را مشاهده می‌کنید متوجه تغییرات بسیار گسترده خواهید شد. در افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، رینوپلاستی بینی گوشتی بیشترین میزان تغییر را ایجاد می‌کند.

عکس قبل و بعد جراحی بینی گوشتی
قبل و بعد از عمل بینی گوشتی پره‌ها به شکل قابل توجهی کوچک‌تر می‌شود.

عمل بینی گوشتی چگونه است؟

بر خلاف سایر روش‌های سنتی در عمل بینی، امروزه برای درمان و رفع مشکلات بینی‌های گوشتی از بهترین و متناسب‌ترین تکنیک‌های جراحی بینی گوشتی استفاده می‌شود. اول‌ازهمه در روش‌های انتخابی برای عمل بینی گوشتی تمام مشخصات و جوانب بینی سنجیده شده و بر اساس ساختار آن و حتی میزان گوشتی بودن بینی، تکنیک مناسب انتخاب می‌شود.

مورد مهم بعدی این است که در جراحی‌های بینی گوشتی در حال حاضر جراح به ساختار غضروف‌ها دقت زیادی می‌کند. مهم‌ترین چالش عمل بینی گوشتی حفظ و ترمیم ساختار غضروف‌ها و تناسب آن با بافت بیرونی بینی است. به‌این‌ترتیب حتی ممکن است در انجام این عمل‌ها به‌اضافه کردن غضروف‌های مصنوعی هم نیاز باشد. خصوصاً در جراحی بینی با غضروف ضعیف این احتمال هست که به اضافه کردن غضروف‌های مصنوعی احتیاج باشد.

به‌این‌ترتیب می‌توان در کل گفت که رینوپلاستی بینی‌های گوشتی تماماً به روش عمل باز بینی انجام می‌شود تا با بالابردن کامل پوست بینی، جراح بتواند با تسلط و کنترل کاملی که روی غضروف‌های زیرین دارد، تمام ساختارهای دارای مشکل را اصلاح کند. تقریباً جراحی بینی گوشتی بدون عمل امکان ندارد و نمی‌توان تغییرات چندانی را بدون جراحی در این بینی‌ها ایجاد کرد.

در این عمل جراح باید بتواند بهترین تناسب را بین بینی و سایر اجزای صورت ایجاد کند. به همین دلیل تغییر سایز و شکل بینی باید با حساسیت بسیار زیادی انجام شود. کمی کوچک‌تر شدن یا ایجاد تغییری که با سایر اجزای چهره تناسبی نداشته باشد می‌تواند نتایج را کاملاً خراب کند. جهت انجام جراحی بینی به روش بسته حتما با متخصص مشورت کنید.

۱. چرا باید عمل جراحی بینی گوشتی را انجام دهم؟

بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ و برجسته‌اند و به دلیل ضخامت بیشتر پوست و نوک گوشتی افتاده آن، ظاهر چهره بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این بینی نیاز به تغییر شکل و از همه مهم‌تر تغییر اندازه دارد تا با ظاهر کلی صورت، خصوصاً چشم‌ها و لب‌ها سازگاری داشته باشد. اصلی‌ترین هدف از انجام عمل بینی گوشتی، تغییر ظاهر آن و رسیدن به یک چهره زیباتر است.

چرا باید عمل جراحی بینی گوشتی را انجام دهم؟
اصلی‌ترین هدف از انجام عمل بینی گوشتی، تغییر ظاهر آن و رسیدن به یک چهره زیباتر است.

۲. آیا بینی گوشتی بعد از عمل به حالت قبل بر می‌گردد؟

اگر بعد از عمل بینی گوشتی در عرض ۶ ماه از عمل به نتایج دلخواه برسید، بعید است که دیگر تغییرات عمده‌ای در شکل ظاهری بینی عمل شده ایجاد شود و معمولا بینی به همان شکل و حالت باقی می‌ماند. البته همه چیز به روند جراحی و مهارت‌های جراح، میزان مراقبت‌های بعد از عمل و غیره بستگی دارد.

به دلیل اینکه معمولا پوست بینی در بینی‌های گوشتی بسیار ضخیم‌تر است، برای این که ورم بینی از بین برود و بینی شکل مدنظر نهایی را به خود بگیرد حداقل یک سال زمان نیاز است. بااین‌حال بعد از ۶ ماه می‌توان نتایج را غیرقابل‌برگشت و نهایی در نظر گرفت.

۳. بهترین سن برای جراحی یا عمل بینی گوشتی کی است؟

در خصوص رینوپلاستی بینی‌های گوشتی اگر فرد مشکل خاصی ندارد و تنها برای زیبایی و تغییر شکل بینی قصد انجام این عمل را دارد توصیه می‌شود حتما بعد از رسیدن به سن بلوغ و بالا ۱۸ سال این عمل انجام شود.

دلیل آن هم احتمال رشد استخوان‌ها و غضروف‌های بینی تا قبل از این سن و تغییر شکل آن است. بعد از سن بلوغ رشد بینی فرد کامل شده و به‌این‌ترتیب تمام تغییرات در آن ایجاد شده‌است. در نتیجه بعد از عمل احتمال این که شکل و فرم بینی باز هم دچار تغییر شود کم است.

بهترین سن برای جراحی یا عمل بینی گوشتی کی است؟
حتما بعد از رسیدن به سن بلوغ و بالا ۱۸ سال این عمل انجام شود.

آمادگی قبل از عمل بینی گوشتی

شرایط آمادگی قبل از جراحی بینی گوشتی درست مانند سایر عمل‌هاست. انجام اسکن و تصویربرداری‌های بینی کار مهم دیگری است که جراح از قبل انجام می‌دهد تا با بررسی کامل فرم بینی و شرایط غضروف‌ها و استخوان‌ها، بهترین تناسب را برای انتخاب فرم نهایی پیدا کند.

آزمایشات قبل از عمل هم بخش دیگر آمادگی برای عمل بینی گوشتی است. از طرفی یکی از مهم‌ترین موارد برای آماده شدن جهت انجام این جراحی، بررسی منافذ پوست و چربی روی پوست بینی است. ممکن است در برخی از افراد جراح قبل از عمل از روش‌هایی برای کنترل غدد چربی و بستن‌ منافذ باز روی پوست بینی استفاده کند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی گوشتی

بعد از عمل بینی گوشتی باید به مراقبتهای بعد از عمل بینی توجه داشت و حتما از واردشدن ضربه‌های سنگین و شدید به بینی خودداری کرد. بینی‌های گوشتی ورم و حتی خونریزی بیشتری دارند و به همین دلیل برای کاهش کبودی باید حتما هنگام خواب سر را در ارتفاع بیشتری قرار داد. نوع تغذیه بخش مهم دیگر مراقبت بعد از عمل است. مصرف مایعات زیاد بعد از عمل به دفع ماده بیهوشی کمک می‌کند و از طرفی مصرف غذاهای مایع تا دو هفته بعد از عمل برای جلوگیری از بروز مشکلات عمل ضروری است.

باید برای کاهش ورم و کبودی بعد از جراحی بینی گوشتی از کمپرس سرد استفاده کرد. یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل بینی‌های گوشتی، چسب‌زدن است. تا چند وقت بعد از عمل بینی باید چسب زد؟ استفاده از چسب در این عمل‌ها بیشتر اهمیت دارد، چرا که ورم بیشتر است و چسب زدن درست و منظم می‌تواند در شکل‌دهی و فرم دهی هر چه بهتر بینی نقش بسیار مهمی داشته باشد. مدت زمان چسب زدن به نظر پزشک بستگی دارد. در نهایت این که توصیه می‌شود از مصرف الکل و سیگار بعد از عمل پرهیز کنید.

بهترین روش جراحی بینی گوشتی چیست؟ از متخصص مشورت بگیر!

عوارض و خطرات عمل بینی گوشتی چیست؟

پیچیدگی و سختی عمل بینی های گوشتی بیشتر است و به دلیل این که باید پوست ضخیم این بینی‌ها را برش داد و بالا زد، احتمال خونریزی بیشتر یا خون دماغ شدن وجود دارد. علت خون دماغ شدن برش‌های بیشتر و سختی جراحی است. علاوه بر این در این عمل‌ها این احتمال که خون در زیر پوست بینی و اطراف چشم جمع شود و تورم و کبودی زیادی دیده شود بسیار زیاد است.

عفونت بعد از عمل، ورم بینی، حساسیت به داروی بیهوشی، قرمز شدن چشم‌ها، درد، عدم تقارن بینی، باقی‌ماندن جای زخم، انسداد بینی و ازدست‌دادن حس بویایی از دیگر عوارض بعد از عمل بینی و خطرات احتمالی در رینوپلاستی بینی‌های گوشتی است.

علت ورم بعد از عمل بینی گوشتی

در خصوص بینی‌های گوشتی میزان ورم بسیار بیشتر از سایر بینی‌ها است. دلیل آن هم دست‌کاری بیشتری است که جراحی بینی گوشتی نیاز دارد. ورم بینی حتی ممکن است تا یک سال هم طول بکشد. بااین‌حال در طول یک سال بسته به فرم اولیه بینی و فرایند عمل به‌تدریج ورم کاهش می‌یابد.

چگونه تورم بعد از جراحی بینی گوشتی را کنترل کنیم؟ معمولا در خصوص عمل بینی گوشتی به بیماران توصیه می‌شود تا یک سال برای رسیدن‌ به نتیجه مطلوب منتظر بمانند. استفاده منظم از کمپرس سرد در روزهای اول بعد از عمل و رعایت نحوه صحیح خوابیدن می‌تواند در کم شدن ورم اولیه تاثیر زیادی داشته باشد.

عوارض و خطرات عمل بینی گوشتی چیست؟
استفاده منظم از کمپرس سرد در روزهای اول بعد از عمل و رعایت نحوه صحیح خوابیدن می‌تواند در کم شدن ورم اولیه تاثیر زیادی داشته باشد.

علت یبوست بعد از جراحی بینی گوشتی

بسیاری از افراد پس از تجربه عمل بینی گوشتی به دلیل مصرف داروهای مسکن، بیهوشی یا عدم تحرک پس از عمل، یبوست را تجربه می‌کنند. این اتفاق با مصرف آب کافی و تحرک به مرور برطرف می‌شود.

بهترین جراح برای عمل بینی گوشتی زنانه طبیعی کیست؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای عمل بینی گوشتی انجام داد انتخاب یک جراح خوب و کاربلد است که در این زمینه مهارت و تجربه بالایی داشته باشد. بسته‎ به این که فرم بینی به چه شکل است و چه انتظاری از نتیجه نهایی عمل خود دارید، می‌توانید با جراحان مختلف قبل از عمل مشورت کرده و با بررسی نمونه کارهایی که انجام داده‌اند، بهترین جراح برای عمل بینی گوشتی زنانه طبیعی یا بهترین جراح بینی گوشتی فانتزی و بهترین دکتر عمل بینی گوشتی در تهران و سایر شهرها را پیدا کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

معمولا جراحی بینی گوشتی بیشترین متقاضی را در بین زیباجویان دارد. عمل این نوع بینی نسبت به جراحی بینی استخوانی بسیار سخت تر است و باید پس از آن مراقبت‌های بیشتری برای کاهش ورم بینی انجام دهید. با انتخاب یک جراح خوب و یک معاینه دقیق قبل از عمل می‌توان هر گونه بدشکلی، ناهماهنگی و برجستگی روی بینی را با عمل باز بینی برطرف کرد. البته برای دیدن نتیجه نهایی لازم است ۶ تا ۱۲ ماه پس از جراحی صبر کنید.

اگر بینی گوشتی دارید و تصمیم گرفته‌اید که عمل زیبایی بینی انجام دهید، حتما با جراح پلاستیک و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر جراحی پلاستیک آنلاین نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

در برخی موارد می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل حتما به متخصص باتجربه مراجعه کنید.

بیمارانی که بینی گوشتی با ضخامت بالایی دارند، ممکن است به جراحی ترمیمی نیاز پیدا کنند.

در بیشتر موارد دائمی است و برنمی‌گردد.

خیر، متخصصان از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند و شما دردی را حس نمی‌کنید. برای مشاهده نتیجه عمل بینی گوشتی و نمونه عمل بینی گوشتی بهتر است به کاتالوگ متخصصان جراحی پلاستیک دقت داشته باشید.

هرچه ضخامت پوست بینی بیشتر باشد، به مراقبت بعد از درمان بیشتر و زمان طولانی‌تر برای عمل جراحی نیاز است.

بسته‎ به شرایط عمل و نیاز به اضافه شدن غضروف بین ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

عمل بینی گوشتی سخت‌تر از عمل بینی استخوانی است.

معمولا ورم ممکن است تا یک سال هم باقی بماند.

معمولا بینی گوشتی در آقایان پوست ضخیم‌تری دارد، به همین دلیل عمل گوشتی آقایان کمی سخت است.

ممکن است به دلیل عدم مهارت جراح و ضعیف بودن ساختار غضروف‌ها بینی گوشتی بعد از عمل دچار افتادگی شود.

عمل بینی گوشتی جزء عمل‌های پیچیده‌تر بینی است.

بعد از یک تا دو هفته پس از رینوپلاستی بینی‌های گوشتی می‌توان اکثر فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت.

بین ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد تا نتایج بعد از عمل بینی گوشتی ظاهر شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره عمل بینی گوشتی

  1. عیسی اقایاری گفت:

    با سلام جناب دکتر من بینی ام از نوع گوشتی وپهن میباشد که بر اثر تصادف در ساله ۶۸ کلا بینی ام له شده لذا از شما خواهشمندم من دنبال خیلی دکتر رفتم وگشتم فعلا به شما رسیدم میخوام بدونم ایا این بینی درست شدنی هست یا خیر

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله امروز با جراحی های پلاستیک استخوانی و غضروفی به راحتی می توان به فرم اولیا بازگرداند
      بهتر است ابتدا عکس رادیولوژی بگیرید
      زیر نظر جراح باشید

      متخصص جراحی پلاستیک