عمل بینی نیمه فانتزی چه فرمی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عمل بینی نیمه فانتزی یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار رینوپلاستی در ایران است که فرم ظاهری بینی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی می‌گیرد. بعد از این عمل، حالت بینی نه به اندازه بینی طبیعی دست نخورده و بدون تغییر است و نه به اندازه بینی‌های فانتزی حالت عروسکی دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
عمل بینی نیمه فانتزی چه فرمی دارد؟

عمل بینی نیمه فانتزی نوعی عمل زیبایی بینی بینابینی است که فرم بینی در آن نه کاملا طبیعی و نچرال است و نه کاملا فانتزی و عروسکی. در بینی نیمه فانتزی قوسی که جراح برای بینی ایجاد می‌کند نسبت به قوس بینی فانتزی کمتر است اما در مقایسه با بینی طبیعی شاهد قوس بیشتری خواهیم بود. به‌طورکلی افرادی که طرفدار ظاهر بینی طبیعی نباشند و بینی فانتزی هم دوست نداشته باشند بیشتر طالب جراحی بینی نیمه فانتزی هستند.

اگر قصد انجام این جراحی را دارید، حتما با بهترین و ماهرترین جراحان بینی مشورت کنید. متخصص تشخیص می‌دهد که این فرم بینی برای شما مناسب است یا نه. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

در عمل بینی نیمه فانتزی، ظاهر طبیعی بینی حفظ می‌شود و درعین حال جراح شکل و اندازه بینی را متناسب با سایر اجزای صورت تغییر داده و نوک بینی از حالت طبیعی بالاتر می‌رود و قوس بینی هم کمی بیشتر می‌شود. در جراحی بینی نیمه فانتزی قوس کوچکی روی پل بینی دیده می‌شود و حد فاصل لب بالایی تا نوک بینی بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه خواهد بود.

نکته مهم در عمل بینی نیمه فانتزی تناسب و همخوانی تغییرات بینی با سایر اجزای صورت است. افرادی که بینی طبیعی دوست ندارند و نمی‌خواهند مدل بینی عروسکی نیمه فانتزی را انجام دهند، اما درعین حال دنبال تغییر ظاهری بینی با قوس متناسب هستند بهترین گزینه برای عمل بینی نیمه فانتزی محسوب می‌شوند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

بینی نیمه فانتزی چه شکلیه؟

بینی نیمه فانتزی از نظر ظاهری ویژگی‌هایی زیر را دارد:

  • تیغه بینی نازک می‌شود.
  • سوراخ‌های بینی کوچک هستند.
  • نوک بینی نسبتا سربالا می‌شود.
  • قوس بینی نسبت به عمل بینی طبیعی بیشتر است.
  • بینی نیمه فانتزی ظریف‌تر و کوچک‌تر از حالت نرمال است.

تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

بینی نیمه فانتزی مدل بینی بین فانتزی و طبیعی است که سوراخ‌های بینی کوچک‌تر، نوک بینی سربالا و قوس بینی بیشتر می‌شود. در ادامه نگاهی به تفاوت عمل بینی عروسکی و نیمه فانتزی داریم:

بینی فانتزیبینی نیمه فانتزی
زاویه ۱۰۵ درجه بین نوک بینی و لب بالاییزاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه بین لب بالا و نوک بینی
بینی متناسب با چهره بیمار کوچک می‌شود.تغییرات جزیی در ظاهر بینی
قوس بینی زیادقوس بینی نسبت به نوع فانتزی کمتر و نسبت به مدل طبیعی بیشتر است.
مقایسه بینی فانتزی و نیمه فانتزی

انواع عمل بینی نیمه فانتزی کدامند؟

عمل جراحی بینی نیمه فانتزی انواع مختلفی دارد و هر فردی بسته به شرایط، سلیقه و فرم بینی و صورتش می‌تواند گزینه مدنظر را با مشورت جراح متخصص انتخاب کند. انواع عمل بینی نیمه فانتزی عبارتند از:

  • بینی نیمه فانتزی استخوانی
  • بینی نیمه فانتزی گوشتی
  • عمل بینی نیمه فانتزی نوک تیز
  • بینی نیمه فانتزی نوک گرد
  • بینی نیمه فانتزی مردانه
  • جراحی بینی نیمه فانتزی دخترانه

نمی‌دونی کدوم مدل بینی برات بهتره؟

همین الان از متخصص مشاوره بگیر!

۱. بینی نیمه فانتزی استخوانی‎

بسته به میزان ضخامت پوست بینی دو نوع بینی استخوانی و گوشتی داریم. بینی استخوانی بهترین مدل برای جراحی بینی نیمه فانتزی است که پوست اطراف بینی نازک و استخوان بینی محکم است. از آنجایی‌که احتمال بازگشت و افتادگی نوک بینی در مدل عمل بینی استخوانی نیمه فانتزی یا جراحی بینی استخوانی کمتر است می‌توان آن را بهترین گزینه برای عمل نیمه فانتزی دانست.

۲. عمل نیمه فانتزی بینی گوشتی

افرادی که بینی گوشتی با استخوان غضروف ضعیف‌تر و پوست ضخیم‌تر اطراف بینی دارند به‌هیچ وجه گزینه مناسبی برای عمل رینوپلاستی بینی گوشتی نیستند چرا که احتمال افتادگی نوک بینی یا برگشت‌پذیری در عمل بینی گوشتی نیمه فانتزی وجود دارد.

۳. بینی نیمه فانتزی نوک تیز

بیشترین طرفداران بینی نیمه فانتزی نوک تیز خانم‌ها هستند که بینی ظریف با نوک تیز و باریک دوست دارند. در این نوع عمل رینوپلاستی بیمار ترجیح می‌دهد که نوک بینی به سمت بالا و حالت عروسکی مانند داشته باشد. این روش ممکن است با جراحی بینی بدون برش و بخیه نیز انجام گردد.

بینی نیمه فانتزی نوک تیز خوب است؟
بیشترین طرفداران بینی نیمه فانتزی نوک تیز خانم‌ها هستند.

۴. عمل بینی نیمه فانتزی نوک گرد

بینی نوک گرد با جلب توجه زیاد باعث می‌شود که زیبایی چشم‌ها کمتر دیده شود. نوک بینی گرد انواع مختلفی دارد از بینی نوک گرد غضروفی گرفته تا نوک گرد ترمیمی و نژادی. در افرادی که سراغ عمل بینی نیمه فانتزی نوک گرد می‌روند، لب‌ها، فک و چشم‌ها بیشتر دیده می‌شوند و تغییرات زیادی در ظاهر فرد ایجاد خواهد شد.

۵. عمل بینی نیمه فانتزی مردانه‎

هرچند معمولا خانم‌ها بیشتر از آقایان طرفدار رینوپلاستی فانتزی و نیمه فانتزی هستند اما عمل بینی نیمه فانتزی مردانه هم کم طرفدار ندارد. عمل بینی نیمه فانتزی مردانه حالتی بین جراحی بینی فانتزی و طبیعی است که قوس بینی بیشتر از نوع عروسکی است.

البته بیشتر مردانی که بینی نیمه فانتزی را انتخاب می‌کنند صرفا قوس روی بینی و نوک بینی سربالا می‌خواهند و دیگر ویژگی‌های ظاهری این نوع جراحی را دوست ندارند.

۶. عمل بینی نیمه فانتزی دخترانه

مخاطب اصلی مدل بینی نیمه فانتزی خانم‌ها هستند. همانطور که اشاره کردیم بینی نیمه فانتزی دخترانه قوس بینی بیشتری نسبت به مدل طبیعی دارد و نوک بینی سربالا و اندازه آن بسیار کوچک می‌شود. از آنجایی که صورت زنانه ظرافت بیشتری دارد، فرم بینی نیمه فانتزی بیشتر به صورت خانم‌ها می‌آید.

عمل بینی نیمه فانتزی دخترانه چگونه است؟
بینی نیمه فانتزی دخترانه قوس بینی بیشتری نسبت به مدل طبیعی دارد.

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

هدف اصلی عمل دماغ نیمه فانتزی، رفع ایرادات ظاهری و حفظ حالت طبیعی بینی است. معمولا افرادی که به‌دنبال بینی خوش‌فرم‌تر هستند اما چهره مصنوعی و عروسکی دوست ندارند سراغ جراحی بینی نیمه فانتزی می‌روند.

پوست اطراف بینی، فرم استخوان و غضروف بینی عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع جراحی رینوپلاستی به‌شمار می‌آیند. به‌همین خاطر عمل بینی نیمه فانتزی را نمی‌توان برای همه تجویز کرد.

افرادی که غضروف بینی محکم با پوست نازک دارند بهترین گزینه برای این نوع رینوپلاستی هستند که نه بینی خیلی عروسکی می‌خواهند و نه بینی طبیعی و بدون تغییر دوست دارند.

بینی نیمه فانتزی به چه صورت هایی میاد؟

مشخصه اصلی بینی نیمه فانتزی که حالتی بین بینی عروسکی و طبیعی است کوچک شدن و سربالا شدن نوک بینی است. بنابراین طبیعتا این مدل بیشتر مناسب صورت‌های ظریف و کوچک است و به صورت‌های درشت نمی‌آید چرا که بینی عمل شده باید با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد.

متن انگلیسی:
 The main criterion for selecting a nose model is face shape and Nose structure. So people who tend to look like a singer or an actor make a big mistake. Everyone’s nose pattern should be chosen only in comparison to his or her whole face
ترجمه فارسی:
معیار اصلی برای انتخاب مدل بینی فرم صورت و ساختار بینی است. بنابراین افرادی که تمایل دارند شبیه یک خواننده یا یک بازیگر به نظر برسند اشتباه بزرگی مرتکب می شوند. الگوی بینی هر فردی باید فقط در مقایسه با کل صورت او انتخاب شود. 

به نقل از سایت draminamali

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد با پوست بینی ضخیم و غضروف نازک به‌هیچ‌وجه داوطلب مناسبی برای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی نخواهند بود. با توجه به کوچک شدن اندازه بینی و قوس نسبتا زیاد می‌توان گفت که آقایان چندان گزینه مناسبی نیستند البته که سلیقه و خواست بیمار هم روی انتخاب مدل عمل تاثیر دارند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ بهتر است در جلسه مشاوره این سوال را از پزشک بپرسید تا مطمئن شوید کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی هستید. برخی بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت امکان جراحی زیبایی را از بین می‌برند.

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب نیست؟
افراد با پوست بینی ضخیم و غضروف نازک به‌هیچ‌وجه داوطلب مناسبی برای عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی نخواهند بود.

مزایای عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

از مزایای عمل بینی نیمه فانتزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع مشکلات تنفسی
  • برطرف کردن افتادگی نوک بینی
  • برطرف کردن ایرادات ظاهری بینی
  • باریک شدن بینی‌های پهن
  • کم شدن پهنای نوک بینی
  • رفع چربی‌های اضافی زیر لایه پوست بینی
  • تناسب طول بینی

روش انجام عمل نیمه فانتزی بینی (عمل بینی نیمه فانتزی چگونه است؟)

عمل بینی نیمه فانتزی مثل مدل‌های دیگر رینوپلاستی با دو روش عمل باز بینی و جراحی بسته بینی انجام می‌شود. بسته به اینکه جراح بینی چه نوع جراحی بینی نیمه فانتزی را پیشنهاد بدهد روش انجام هم فرق می‌کند. در مدل جراحی نیمه فانتزی باز برش ریزی بین دو سوراخ بینی ایجاد شده و عمل از طریق سوراخ بینی انجام می‌گیرد.

مراحل انجام جراحی بینی نیمه فانتزی به این شکل است که ابتدا بیمار را بیهوش می‌کنند. جراح با ابزار مخصوصی فاصله بین دو سوراخ بینی را باز نگه می‌دارد، پوست بینی را بلند کرده و تغییرات لازم را انجام می‌دهد. در پایان هم بخیه می‌زند.

آمادگی برای انجام جراحی نیمه فانتزی

مثل هر عمل جراحی دیگری برای رینوپلاستی نیمه فانتزی هم باید آمادگی پیدا کنید. اقدامات لازم قبل از عمل عبارتند از:

  • قطع مصرف الکل و دخانیات حداقل چند هفته قبل جراحی
  • عدم مصرف داروهای ضدانعقاد خون ۲ هفته پیش از عمل
  • عدم مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی ۲ هفته پیش از عمل
عمل بینی نیمه فانتزی چگونه است؟
دکتری که بیشترین نرخ عمل زیبایی یا پایین‌ترین قیمت را داشته باشد لزوما بهترین دکتر عمل بینی نخواهد بود.

مراقبت های لازم بعد از جراحی نیمه فانتزی چیست؟

تفاوتی ندارد که عمل بینی فانتزی داشتید یا نیمه عروسکی در هر صورت برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید باید مراقبتهای بعد از عمل بینی را انجام دهید:

  • طاق باز و رو به بالا بخوابید.
  • کمپرس سرد و گرم با هدف کاهش کبودی و تورم بینی
  • مصرف مسکن با تجویز پزشک جهت کاهش درد
  • مصرف داروهای مسکن ایبوپروفن، ایندومتاسین، وارفارین، آسپرین و هپارین تا ۲ هفته بعد عمل مجاز نیست.

دوره نقاهت بعد از عمل بینی نیمه فانتزی چقدر طول میکشد؟

نوع عمل بینی تاثیری روی دوره نقاهت بعد عمل ندارد. فرقی نمی‌کند عمل بینی عروسکی باشد یا طبیعی یا نیمه فانتزی، درهرصورت دوره نقاهت یک هفته طول می‌کشد و بعد این ۷ روز می‌توانید به زندگی عادی برگردید. البته تورم بعد عمل جراحی معمولا تا چند ماه باقی می‌ماند.

عوارض عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

اینکه مدل دماغ طبیعی انتخاب کنید یا عروسکی، یا نیمه عروسکی چندان تاثیری روی علائم خطرناک بعد از عمل بینی ندارد چرا که رینوپلاستی در کنار مزایای بی‌شمار مثل هر عمل جراحی زیبایی دیگری ممکن است عوارض داشته باشد که با رعایت دستورات جراح متخصص و مراقبت‌های بعد از جراحی می‌توان عوارض احتمالی عمل بینی نیمه عروسکی را به حداقل رساند:

  • تورم
  • کبودی
  • درد کم
  • التهاب

نگران عوارض عمل زیبایی بینی هستی؟ قبل از عمل بینی، با دکتر مشورت کن.


هزینه عمل بینی نیمه فانتزی و بهترین دکتر عمل بینی نیمه فانتزی

بسته به اینکه بینی استخوانی دارید یا گوشتی و چه نوع عملی می‌خواهید، متخصص و کلینیکی که برای جراحی انتخاب می‌کنید، و مکان جغرافیایی همگی فاکتورهای تاثیرگذار روی هزینه عمل بینی نیمه فانتزی هستند. انتخاب جراح مهم‌ترین عامل در رضایت از نتیجه نهایی جراحی است. حین انتخاب دکتر عمل بینی حتما به تخصص و مهارت، سابقه و میزان رضایت بالای بیماران توجه داشته باشید.

یادتان نرود دکتری که بیشترین نرخ عمل زیبایی یا پایین‌ترین قیمت را داشته باشد لزوما بهترین دکتر عمل بینی نخواهد بود. حتما این فاکتورها را حین جستجو برای جراح بینی درنظر داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت بهترین دکتر عمل بینی نیمه فانتزی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

عمل بینی نیمه فانتزی یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار رینوپلاستی در ایران است که فرم ظاهری بینی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی است که نه به اندازه بینی طبیعی دست نخورده و بدون تغییر است و نه به اندازه بینی‌های فانتزی حالت عروسکی دارد.

نوک بینی کوچک و روبه بالا با قوس بیشتر نسبت به بینی طبیعی و قوس کمتر نسبت به بینی فانتزی، و  فاصله نسبتا زیاد بین نوک بینی و لب بالایی از مشخصه‌های عمل بینی نیمه فانتزی هستند. افرادی که صورت درشت و بزرگی دارند بهتر است سراغ جراحی بینی نیمه فانتزی نروند چرا که قطعا نتیجه آن عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت خواهد بود. رضایت از نتیجه کار مستلزم انتخاب جراح درست است.

برای انتخاب بهترین دکتر برای مدل دماغ نیمه فانتزی حتما سابقه، تخصص و مهارت، و رضایت بیماران قبلی جراح را درنظر بگیرید. یادتان باشد که جراحی که بیشترین هزینه عمل بینی را بگیرد، لزوما بهترین دکتر بینی نیست. می‌توانید سری به وب‌سایت دکترتو بزنید و با جراح پلاستیک و زیبایی مشورت کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر جراحی پلاستیک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

منعی برای انجام عمل جراحی بینی نیمه فانتزی در مردان وجود ندارد اما از آنجایی‌که ظاهر بینی نسبت به حالت طبیعی کوچک‌تر و نسبتا عروسکی می‌‌شود با دیگر اجزای صورت مردانه که تقریبا درشت هستند متناسب نخواهد بود. اما باز هم همه چیز به سلیقه فرد و البته نظر جراح بستگی دارد.

انتخاب نوع عمل بینی بسته به مدل بینی فرد، صورت و سلیقه شخصی خواهد بود. در برخی افراد با توجه به ظاهر صورت بینی طبیعی بهتر خواهد بود اما در عده‌ای که چهره ظریف‌تری دارند می‌توانند گزینه بهتری برای نوع نیمه فانتزی باشند.

مناسب‌ترین سن برای عمل بینی نیمه فانتزی ۱۸ تا ۵۰ سال است چرا که در سن پایین هنوز استخوان‌ها و اجزای صورت در حال رشد هستند و ممکن است روی نتیجه عمل تاثیر بگذارد. در سن بالاتر از ۵۰ هم به‌خاطر شل شدن پوست ممکن است نتیجه چندان خوشایند نباشد.

برای حمام بعد عمل بینی نیمه فانتزی روی صندلی بشینید و سر را به سمت عقب متمایل کنید. بعد از یک نفر بخواهید که آرام موهای سرتان را با آب ولرم و دوش دستی بشوید. بهتر است تا یک هفته رطوبت و آب به بینی نخورد.

هدف اصلی مدل بینی فانتزی طبیعی یا عمل دماغ نیمه فانتزی بهبود زیبایی بینی با ترکیب عناصر فانتزی یا طراحی منحصر به فرد است که در عین حال عملکرد و هماهنگی طبیعی را با بقیه قسمت‌های صورت حفظ کند.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن