عمل بینی عروسکی چیست و چگونه انجام می شود؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هدف اصلی عمل بینی عروسکی یا فانتزی، کوچک کردن بینی است که در آن بینی به شکل کاملا فانتزی در می‌آید، از نمای نیم رخ قوس زیادی به بینی داده می‌شود تا حالت کاملا سربالا بگیرد. از نمای روبه‌رو هم بینی عروسکی کاملا باریک دیده می‌شود. متقاضی عمل بینی عروسکی باید صورت ظریف و بافت و غضروف محکمی داشته باشد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
عمل بینی عروسکی چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل بینی عروسکی یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار است که نوک بینی در آن سربالا، پل بینی برجسته‌تر و خود بینی ظریف‌تر و کوچک‌تر می‌شود. عمل بینی عروسکی یا جراحی بینی فانتزی صرفا با هدف زیبایی انجام می‌شود و باید متناسب با دیگر اجزای صورت باشد. این مدل عمل زیبایی بینی را نمی‌توان برای همه مناسب دانست، برای مثال افرادی که بینی گوشتی با پوست ضخیم دارند، یا صورت آنها بزرگ است مثل آقایان بهتر است که سراغ عمل بینی فانتزی نروند.

البته که انتخاب نوع عمل بینی کاملا سلیقه‌ای است اما برای اینکه بعدها پشیمان نشوید بهتر است کامل تحقیق کنید و با مشورت جراح زیبایی بهترین و مناسب‌ترین نوع عمل بینی را انتخاب کنید. اگر قصد جراحی بینی عروسکی را دارید، حتما با چند متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی، متنی و آنلاین با پزشکان وجود دارد.

عمل بینی عروسکی چیست؟

عمل بینی عروسکی یا فانتزی یکی از انواع عمل بینی است که امروزه طرفداران زیادی به‌خصوص بین خانم‌ها دارد. مهم‌ترین اصل در عمل بینی عروسکی، تناسب بینی با دیگر اجزای صورت است یعنی افرادی که صورت بزرگی دارند نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای عمل بینی فانتزی باشند. در عمل بینی عروسکی، بینی تا حد امکان کوچک، قوس‌دار و سربالا می‌شود. در بینی‌های بزرگ و گوشتی هم خیلی دست جراح رینوپلاستی برای بالا بردن یا کوچک کردن بینی باز نیست.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع عمل بینی عروسکی کدامند؟

این نوع از جراحی بینی بسته به اینکه سایر اجزای صورت فرد تناسب دارند یا خیر، درشت هستند یا ظریف، بینی گوشتی است یا استخوانی، و بیمار مرد است یا زن انواع مختلفی دارند. معمولا این عمل در افرادی که متقاضی عمل بینی استخوانی هستند یا بینی استخوانی دارند، بیشتر انجام می‌گیرد.

متن انگلیسی:
Today, rhinoplasty has gained a lot of fans, especially among women. Nowadays, puppet or fantasy nose surgery is also considered by some women
ترجمه فارسی:
جراحی بینی طرفداران زیادی به خصوص در بین خانم‌ها پیدا کرده است. امروزه جراحی بینی عروسکی یا فانتزی مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است.

به نقل از سایت drmofrad

۱. عمل بینی عروسکی فانتزی

این نوع از جراحی بینی یا جراحی بینی نیمه فانتزی تا حد امکان بینی را کوچک می‌کند، و انحنا و قوس زیادی از نیم رخ دیده می‌شود. ارتفاع بینی (پل بینی) در این نوع از جراحی بینی در حالت نیم‌رخ کاملا سربالا می‌شود. بینی از نمای روبه‌رو هم بسیار باریک می‌شود. معمولا بالای پره‌های بینی در این نوع عمل بینی فانتزی خطی دیده می‌شود که به‌خاطر باریک شدن بینی و ایجاد حالتی به اسم کریز در بالای پره‌های بینی است.

۲. عمل بینی عروسکی دخترانه

عمل بینی عروسکی دخترانه یکی از شاخه‌های رینوپلاستی و رایج‌ترین عمل جراحی زیبایی محسوب می‌شود که فرم و ظاهر بینی به‌طور کامل تغییر می‌کند. نتیجه عمل بینی عروسکی دخترانه کاملا فانتزی و عروسکی است که پهنای نوک بینی از بین می‌رود و سوراخ‌های بینی هم جمع می‌شوند. قوس بینی در این نوع از جراحی بینی از قوس طبیعی بیشتر است و زاویه‌ای بین لب بالا و بینی ایجاد می‌شود.

عمل بینی عروسکی دخترانه چگونه است؟
عکس عمل بینی عروسکی را مشاهده می‌کنید.

۳. عمل بینی عروسکی مردانه و پسرانه

نوع مردانه این جراحی نسبت به عمل بینی طبیعی طرفداران کمتری دارد چرا که ظاهر صورت مردانه چندان با عمل بینی فانتزی جور درنمی‌آید. نوک بینی تیز و سربالا، قوس زیاد، و کوچک شدن اندازه بینی و پره‌های بینی همگی از ویژگی‌های عمل بینی عروسکی مردانه هستند.

اگر قصد انجام این جراحی بینی را دارید حتما باید سراغ بهترین جراح بینی بروید تا از نتیجه کار خیالتان راحت باشد. تناسب بینی با سایر اجزای صورت در عمل بینی عروسکی مردانه بسیار مهم است.

۴. عمل بینی عروسکی گوشتی

در عمل بینی عروسکی گوشتی فاصله بین لب بالایی و نوک بینی زیاد و زاویه ۱۰۵ درجه و قوس بسیار زیاد است. بهترین مدل برای جراحی بینی گوشتی عمل بینی طبیعی است که فقط ایرادات ظاهری را برطرف می‌کند و نوک بینی در این نوع جراحی جمع می‌شود. به این دلیل که نوک بینی گوشتی گرد است و عمل بینی فانتزی چندان گزینه مناسبی برای این نوع بینی محسوب نمی‌‌شود.

۵. عمل بینی عروسکی طبیعی

مشخصه این نوع از جراحی بینی تیغه بسیار باریک بینی است که جراح بینی را می‌تراشد و فرم بینی بسیار ظریف می‌شود. اما این مدل بینی لزوما برای همه مناسب نیست و اگر غیر اصولی و با زاویه نامناسب انجام شود تنفس را هم برای فرد دشوار می‌کند.

افراد با پوست بینی ضخیم یا بینی گوشتی گزینه مناسبی برای بینی فانتزی نیستند و مطمئنا نتیجه خوب نخواهد شد. عمل بینی عروسکی طبیعی ترکیبی از مدل بینی طبیعی و فانتزی است که قوس بینی به اندازه این نوع از جراحی زیاد و سربالا نیست. در این عمل که به آن جراحی بینی نیمه فانتزی هم می‌گویند، باریکی تیغه بینی نسبت به حالت عروسکی فانتزی ملایم‌تر است.

عمل بینی عروسکی طبیعی چیست؟
عمل بینی عروسکی طبیعی ترکیبی از مدل بینی طبیعی و فانتزی است.

۶. فرق بینی عروسکی با فانتزی چیست؟

این نوع از جراحی بینی همان عمل بینی فانتزی است که تفاوتی باهم ندارند فقط با اسم‌های متفاوت شناخته می‌شوند. مشخصه عمل بینی عروسکی یا فانتزی عبارتند از:

  • فاصله زیاد بین لب بالا و نوک بینی
  • نوک بینی کاملا سربالا
  • تیغه سپتوم باریک و قوس‌دار
  • سایز بینی بسیار کوچک

اما این نوع از جراحی بینی با عمل بینی طبیعی یا نیمه فانتزی از نظر ظاهری کاملا متفاوت هستند و هر کدام نتیجه عمل متفاوتی خواهند داشت:

عمل بینی طبیعیعمل بینی فانتزی
ساختار بینی با عمل بینی طبیعی شبیه بینی طبیعی بدون عمل است.کل طول غضروف بینی تراشیده می‌شود.
سایز بینی کوچک بدون قوس است.بینی کاملا کوچک، تیغه بینی باریک و قوس‌دار می‌شود.
کل طول غضروف بینی برداشته نمی‌شود فقط قسمتی که نیاز به اصلاح دارد.فاصله بین لب بالا و نوک بینی بسیار زیاد می‌شود.
نوک بینی دست نمی‌خورد.نوک بینی کوچک و سربالا می‌شود.
مقایسه مدل بینی طبیعی و عروسکی

کاربرد عمل بینی عروسکی چیست؟

هدف اصلی این نوع از جراحی، کوچک کردن بینی است که صورت ظاهری فانتزی و عروسکی به خود بگیرد. این عمل که بیشتر در خانم‌ها طرفدار دارد صرفا کاربرد زیبایی دارد و برای ایجاد ظاهری فانتزی انجام می‌شود که ظرافت آن بیش از حد اغراق شده است.

عمل بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟

بهترین کاندیدای این نوع از جراحی بینی، بینی‌های استخوانی هستند. افرادی که صورت ظریف دارند هم می‌توانند گزینه مناسبی برای این نوع از جراحی بینی باشند چرا که تناسب بینی فانتزی با سایر اجزای صورت بسیار مهم است. این یعنی صورت‌های درشت و بزرگ و مردانه چندان مناسب جراحی بینی فانتزی نیستند.

دلت می‌خواد بینی فانتزی و عروسکی داشته باشی؟

همین حالا از متخصص نوبت بگیر!

عمل بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب نیست؟

چه کسانی نباید عمل بینی عروسکی انجام دهند؟ مشخصه اصلی عمل بینی عروسکی، بینی قوس‌دار، باریک، بسیار کوچک با قوس سربالا است. بنابراین افرادی که صورت درشت، پهن یا بزرگی دارند یا دیگر اجزای صورت‌شان درشت باشد افراد مناسبی برای این نوع از جراحی بینی نخواهند بود. افراد با بینی گوشتی هم گزینه مناسبی برای رینوپلاستی فانتزی نیستند و بهتر است عمل بینی طبیعی را انتخاب کنند.

مزایای عمل بینی عروسکی چیست؟

از مزایای اصلی این نوع از جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باریک شدن بینی‌های پهن
  • کم شدن پهنای نوک بینی
  • رفع قوز بینی و ایجاد انحنا
  • رفع چربی‌های اضافی زیر لایه پوست بینی
  • تناسب طول بینی

نحوه انجام جراحی بینی عروسکی چگونه است؟

عمل بینی عروسکی با دو روش باز و بسته انجام می‌شود. بسته به اینکه جراح کدام نوع از جراحی بینی را تجویز کند نحوه عمل متفاوت خواهد بود. از آنجایی که کل بینی در این جراحی تغییر می‌کند جراحی می‌تواند به هر دو روش باز یا بسته انجام شود.

در عمل بینی باز، جراح برش مینیاتوری در فاصله بین دو سوراخ بینی (کلوملا) می‌دهد، پوست بینی را بالا می‌کشد و از طریق سوراخ‌های بینی عمل را انجام می‌دهد. برای انجام عمل بینی عروسکی می‌توان عمل بدون برش انجام داد و جراح سوراخ‌های بینی را بازتر می‌کند.

مراحل انجام این نوع از عمل بینی به این ترتیب است که ابتدا بیمار بیهوشی عمومی می‌گیرد. پزشک با ابزار مخصوصی فاصله بین دو سوراخ بینی را باز نگه می‌دارد، پوست بینی را بلند کرده و تغییرات لازم را انجام می‌دهد. در انتها برش‌ها را بخیه می‌زند. برای اینکه ساختار بینی حفظ شود داخل آن تامپون می‌گذارند و روی بینی هم برای حفظ فرم بینی عروسکی تا مدتی گچ می‌گیرند.

نحوه انجام جراحی بینی عروسکی چگونه است؟
عمل بینی عروسکی با دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

جراحی بینی عروسکی چقدر طول می کشد؟

بسته به وضعیت بینی فرد و میزان مهارت جراح، مدت زمان این جراحی متفاوت خواهد بود. به‌طور میانگین عمل بینی فانتزی یا نیمه فانتزی عروسکی حدود یک ساعت و نیم تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

آمادگی قبل از عمل بینی عروسکی

اقدامات مهم که باید قبل از این جراحی انجام بدهید عبارتند از:

  • پرهیز از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و ضدانعقاد خون حداقل دو هفته قبل عمل مثل آسپرین، وارفارین، ایندومتاسین، ایبوپروفن و هپارین.
  • پرهیز از مصرف الکل
  • پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات چند هفته قبل عمل

مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی

فرقی نمی‌کند عمل بینی عروسکی داشته باشید یا طبیعی یا نیمه فانتزی، در هرصورت مراقبت های بعد از عمل بینی در همه یکسان است:

  • کمپرس سرد و گرم برای کاهش کبودی و تورم بینی
  • باید طاق‌باز و با صورت رو به بالا بخوابید.
  • عدم استفاده از گوشی در حالت درازکشیده چرا که ممکن است گوشی روی صورت بیفتد.
  • مصرف مسکن با تجویز پزشک جهت کاهش درد
  • مصرف داروهای مسکن مثل ایبوپروفن، ایندومتاسین، وارفارین، آسپرین و هپارین تا دوهفته بعد عمل ممنوع است.
مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی چیست؟
نوع عمل بینی تاثیری روی دوره نقاهت بعد عمل ندارد.

دوره نقاهت بعد از عمل بینی عروسکی چقدر طول میکشد؟

نوع عمل بینی تاثیری روی دوره نقاهت بعد عمل ندارد. فرقی نمی‌کند عمل بینی عروسکی باشد یا طبیعی درهرصورت دوره نقاهت یک هفته طول می‌کشد و بعد این هفت روز می‌توانید به زندگی عادی برگردید. البته تورم بعد عمل جراحی معمولا تا چند ماه باقی می‌ماند.

عوارض عمل بینی عروسکی چیست؟

این نوع از جراحی بینی هم مثل تمام مدل‌های جراحی زیبایی بینی ممکن است عوارض و خطراتی داشته باشد. از جمله عوارض جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم
  • کبودی
  • درد کم
  • التهاب

البته با رعایت دستورات جراح و مراقبت‌های بعد از عمل می‌توانید عوارض احتمالی این نوع از جراحی بینی را به حداقل برسانید.

نگران عوارض جراحی بینی عروسکی هستی؟ با بهترین متخصصین مشورت کن.

ورم بعد از عمل بینی عروسکی سربالا

تورم بعد از این جراحی کاملا طبیعی است و معمولا در سه روز ابتدایی بعد عمل بیشترین میزان تورم را دارید. کمپرس سرد طی ۲۴ ساعت می‌تواند میزان ورم بعد عمل را کاهش دهد.

بهترین دکتر عمل بینی عروسکی کیست؟

برای اینکه از نتیجه عمل بینی عروسکی راضی باشید باید سراغ بهترین دکتر عمل بینی عروسکی بروید. جراحی که تخصص و مهارت کافی در زمینه عمل بینی عروسکی داشته باشد، می‌تواند در لیست بهترین دکتر عمل بینی عروسکی قرار بگیرد.

حواستان باشد که حتما نمونه کارهای قبلی پزشک را ببینید و از رضایت بیماران بپرسید. اینکه بیماران قبلی از نتیجه عمل راضی باشند باعث می‌شود که نسبت به انتخاب خودتان مطمئن شوید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

عمل بینی عروسکی یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار جراحی پلاستیک در ایران است که فرم ظاهری بینی را به‌طورکلی تغییر می‌دهد. نوک بینی کوچک و روبه بالا با قوس زیاد از نیم رخ و فاصله زیاد بین نوک بینی و لب بالایی از مشخصه‌های عمل بینی عروسکی هستند. افرادی که صورت درشت و بزرگی دارند بهتر است به‌جای عمل بینی عروسکی یا فانتزی، عمل طبیعی را انتخاب کنند. چرا که بینی بسیار کوچک هیچ تناسبی با سایر اجزای صورت ندارد.

برای اینکه از نتیجه کار راضی باشید انتخاب جراح مهم است. بهترین دکتر عمل بینی عروسکی را انتخاب کنید. منظور این نیست که دکتری که بیشترین هزینه عمل بینی را بگیرد. پزشکی که تخصص و مهارت داشته باشد، میزان رضایت از کارش هم زیاد باشد بهترین گزینه برای انجام عمل بینی عروسکی است.

اگر قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارید، باید با جراح پلاستیک و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره با دکتر جراحی پلاستیک آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

درد یکی از عوارض جانبی تمام عمل‌های بینی است و فرقی ندارد عمل بینی عروسکی باشد یا طبیعی در هرصورت درد دارید.

بینی عروسکی بیشتر برای صورت‌های کوچک و ظریف مناسب است چرا که فرم بینی بسیار کوچک، و قوس‌دار می‌شود که به صورت‌های درشت، بزرگ و مردانه خیلی نمی‌آید. دماغ‌های گوشتی با پوست ضخیم به هیچ وجه برای بینی عروسکی مناسب نیستند.

بینی عروسکی یا فانتزی گزینه چندان مناسبی برای صورت مردانه نیست چرا که صورت آقایان معمولا درشت‌تر و بزرگ‌تر است و یک بینی خیلی کوچک و قوس‌دار زیاد برای صورت مردانه مناسب نیست.

از بین رفتن حس بویایی بعد عمل بینی عروسکی موقتی است و بعد از اینکه ورم خوابید و مخاط بینی از بین رفت، حواس چشایی و بویایی دوباره برمی‌گردند.

متقاضی مدل عمل بینی عروسکی باید صورت ظریف و بافت و غضروف محکمی داشته باشد. برای اطلاع از قیمت یا هزینه عمل بینی عروسکی می‌توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن