چگونه ذهن کودکان را فعال کنیم؟ [اینفوگرافی]

۰
آنچه در این مقاله می‌خوانید

راه‌های زیادی برای فعال کردن ذهن کودکان وجود دارد مثلا با او بازی کنید، در مورد موضوعات مختلف با او صحبت کنید، برایش کتاب بخوانید و غیره.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

راهکار فعال کردن ذهن کودک

متاسفانه با ماشینی شدن دنیا کودکان هم بیشتر و بیشتر به ابزارهای الکترونیکی وابسته می‌شوند، کمتر فعالیت‌های بیرون از خانه دارند و تعامل کمتری با انسان‌های دیگر و هم سن و سالانشان دارند. همه‌ی این مسائل بر رشد ذهنی کودک تاثیر منفی می‌گذارد، اما چگونه ذهن کودکان را فعال کنیم؟ راهی برای افزایش خلاقیت و ظرفیت ذهنی کودک وجود دارد؟

بهترین روش برای فعال کردن هوش کودک چیه؟ همین حالا مشاوره بگیر

در این مطلب کوتاه نگاهی مختصر به این موضوع خواهیم داشت. در این زمینه بیشترین کمک و راهنمایی را می‌توانید از روانشناس بگیرید. در دکترتو می‌توانید به راحتی با روانشناس کودک مشورت کنید و همچنین برای مشاوره حضوری نوبت بگیرید.

همین الان بهترین مشاور را برای فعال کردن ذهن کودکتان پیدا کنید…

چطور ذهن کودک را فعال کنیم؟

برای ذهن کودک را فعال کنید و پرورش بدهید، راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • کودک را در برخی کارها مشارکت بدهید، مثلا در کارهای مربوط به خودشان یا کارهایی که به آن علاقه نشان می‌دهند.
  • کودک را سرزنش نکنید، سرزنش کردن تاثیر منفی زیادی روی روان و شخصیت کودک دارد، پس اگر اشتباهی هم از فرزندتان دیدید سعی کنید با خوشرویی در مورد اشتباهش با او صحبت کنید.
  • اجازه بدهید در فعالیت‌های مثبت از شما تقلید کنید، سعی پدر و مادر باید بر این باشد که الگوی مثبتی برای فرزندشان باشند. اگر فرزندتان در فعالیتی مثبت از شما تقلید می‌کند، او را تشویق کنید.
  • برایش کتاب بخوانید؛ شاید هیچ چیز به اندازه کتاب خواندن نمی‌تواند دنیای ذهنی کودک را پروش دهد. کتاب‌های مفیدی برای فرزندتان انتخاب کنید و سعی کنید این عادت را در کودکتان ایجاد کنید.
  • اجازه بدهید کودک با دیگران صحبت کند و بازی کند؛ به خصوص در دوران کرونا و با محدود شدن فعالیت‌های اجتماعی خانواده‌ها، کودک فرصت زیادی برای صحبت کردن و بازی با دیگران ندارد. سعی کنید این فرصت را برای کودکتان فراهم کنید.
  • کلمات عاطفی مانند شادی یا غم و هیجان را برای کودکتان تعریف کنید؛ کودک باید بتواند تصور درستی از مفاهیم احساسی داشته باشد و کسی بهتر از شما نمی‌تواند در این زمینه به او کمک کند.
  • در فعالیت‌های خلاقانه با آنها همراهی کنید، اگر کودکتان به فعالیت‌های خلاقانه و مفید علاقمند است، او را در این راه تنها نگذارید. شما باید به عنوان الگویی مناسب در فعالیت‌های مختلف کنار فرزندتان باشید.
اینفوگرافی فعال کردن ذهن کودک
اینفوگرافی راهکارهای فعال کردن ذهن کودکان
امتیاز شما به مقاله:
(2از5)
دسته بندی:
من؛ صدیقه سعادت، کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی با سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی و بیش از ۵ سال تجربه‌ی تولید محتوای تخصصی پزشکی و حوزه سلامت. سعی می‌کنم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و دانشم را برای تولید محتوایی با کیفیت و معتبر برای شما به کار بگیرم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن