تزریق چربی به زیر چشم چه مزایایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق چربی به زیر چشم‌ها یک روش موثر برای کاهش تیرگی و پف زیر چشم و بهبود ظاهر کلی صورت است. این روش شامل استخراج چربی از نواحی دیگر بدن و تزریق آن به زیر چشم‌ها برای بازگرداندن حجم و جوانسازی این ناحیه است. نتایج این روش طبیعی و طولانی‌مدت است و به بازگرداندن جوانی و شادابی به چهره کمک می‌کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود؟

اولین استفاده گزارش شده از پیوند یا همان تزریق چربی در سال ۱۸۸۴ بود که دکتر توماس گراهام تزریق چربی به صورت همسرش را به عنوان یک روش زیبایی و جوانسازی چهره انجام داد. از آن زمان، پیوند یا انتقال چربی به بخش‌های مختلف بدن، خصوصا در بین جراحان چشم، جراحان پلاستیک صورت و جراحان پلاستیک به طور فزاینده‌ای محبوب شده است و آنها از این روش درمانی زیبایی برای جوانسازی چهره و اصلاح فرم صورت استفاده می‌کنند. این روش درمانی، بیشتر برای اصلاح چین‌وچروک و کاهش حجم اطراف چشم، گونه‌ها، چانه و پوشاندن خطوط فک استفاده می‌شود. در این مقاله از دکترتو می‌خواهیم در مورد تزریق چربی به زیر چشم و فواید و کاربردهای آن بپردازیم. اگر علاقمند به استفاده از این روش زیبایی هستید می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی و ویزیت آنلاین دکترتو برای مشاوره با متخصصین پوست و جراح پلاستیک اقدام کنید.

تزریق چربی به زیر چشم چیست؟

انتقال و تزریق چربی به زیر چشم یک عمل زیبایی است که از چربی بدن برای پر کردن نواحی فرورفته و گود شده زیر چشم استفاده می کند. انتقال چربی، یک نوع طبیعی پرکننده پوست است. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما از لیپوساکشن برای بیرون کشیدن سلول‌های چربی از شکم، باسن یا ران شما استفاده می کند. آنها سلول‌ها را تصفیه کرده و به پوست زیر پلک‌های پایینی شما تزریق می‌کنند. این روش زیبایی می‌تواند باعث شود چشمان شما کمتر خسته به نظر برسد و شما را جوان‌تر نشان دهد. تزریق کردن چربی به زیر چشم‌ها فواید بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری این روش را به سایر گزینه‌های مشابه ترجیح می‌دهند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
An under-eye fat transfer is a natural type of dermal filler. This nonsurgical facelift can perk up tired-looking eyes, making you look younger and more energized
ترجمه متن:
انتقال چربی زیر چشم، نوعی پرکننده طبیعی پوست است. این لیفت صورت غیرجراحی می‌تواند چشم‌های خسته را بهبود بخشد و شما را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهد.

my.clevelandclinic

کاربردهای تزریق چربی به زیر چشم

ناحیه اطراف چشم یکی از اولین مکان‌هایی است که نشانه‌های پیری را منعکس می کند. کیسه‌ها، گودی‌ها یا حلقه‌های تیره زیر چشم می‌توانند ظاهر کلی فرد را خسته، بی‌حال و حتی ناخوشایند نشان دهند. در واقع پوست ظریف اطراف چشم به دلیل سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان و کیفیت خواب و سلامت کلی می‌تواند تغییر کند. حتی برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعد داشتن پوست اضافی و سیاهی زیر چشم هستند.

افزایش سن و تغییرات شدید وزن می‌تواند عضلات اطراف چشم را کشیده و ضعیف کند و حجم زیر آن را توخالی نشان دهد یا کیسه‌های چربی اضافی ایجاد کند. خوشبختانه تزریق چربی به زیر چشم ها به همراه دیگر روش های درمانی زیبایی مانند پرکننده‌های پوستی می‌توانند این مشکلات رایج را اصلاح کنند.

 در کل این روش می‌تواند برای موارد زیر کاربرد داشته باشد و کمک کند به این فاکتورها دست یابید:

  • به ظاهری جوان‌تر و پرانرژی (کمتر خسته) برسید.
  • از شر کیسه‌های زیر چشم خلاص شوید.
  • حلقه‌های سیاه زیر چشم خود را به‌حداقل برسانید.
  • گودال‌های فرورفته زیر چشم و گونه‌های خود را پر کنید.
  • اثرات پیری مانند افتادگی پوست و چروک زیر چشم را کاهش دهید.
  • چین‌ها یا خطوط ریز اطراف چشمتان را صاف کنید.
کاربردهای تزریق چربی به زیر چشم چیست؟
تزریق چربی به زیر چشم هم باعث رفع تیرگی و هم گودی زیر چشم می‌شود.

تزریق چربی برای گودی زیر چشم

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که اکثر افراد با ظاهر زیر چشم‌هایشان دارند، رفع گودی زیر چشم است. این گودی هم می‌تواند در برخی افراد زمینه ژنتیکی داشته باشد و هم به دنبال کاهش وزن شدید، برخی بیماری ها، عدم خواب کافی یا سایر مشکلات مشابه ایجاد شود. کاهش حجم زیر چشم‌ها موجب می‌شود ظاهر آن حالت گود داشته باشد. بنابراین یکی از کاربردهای مهم تزریق چربی به زیر چشم ها برای پر کردن این حجم توخالی و رفع فرورفتگی‌ها و گودی ایجاد شده زیر چشم‌ها است.

تزریق چربی به زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی می‌تواند برای هر کسی که از تیرگی دور چشم و گودی زیر چشم‌های خود رنج می‌برد گزینه مناسبی باشد. افرادی که به صورت ژنتیکی زیر چشم‌های گودرفته دارند یا حلقه‌های سیاه‌رنگ زیر چشم آنهاست، کسانی که به دلیل تغییر وزن و لاغر شدن صورت، گودی زیر چشم دارند، افرادی که عمل جراحی داشته‌اند و در نهایت افرادی که به دنبال ظاهر شدن اثرات پیری، خط و خطوط زیادی زیر چشم‌هایشان ایجاد شده است می‌توانند از روش تزریق چربی به زیر چشم‌ها برای بهبود ظاهر خود استفاده کنند.

نمی‌دونی تزریق چربی برات مناسبه یا روش‌های دیگه؟

کلیک کن و بپرس.

تزریق چربی به زیر چشم برای چه کسانی مناسب نیست؟

برخی از شرایط می‌تواند دریافت چربی برای زیر چشم‌ها را با محدودیت مواجه کند. برای انجام عمل لیپوساکشن و تزریق چربی به زیر چشم، باید چربی بدن کافی برای این عمل داشته باشید. افرادی که بسیار لاغر هستند، به شدت ورزش می‌کنند یا باردار هستند ممکن است امکان استفاده از این روش را نداشته باشند.

افرادی که سیگار می‌کشند نیز ممکن است نامزدهای خوبی برای تزریق چربی به زیر چشم ها نباشند. سیگار می‌تواند بر میزان بهبودی بدن فرد از لیپوساکشن و واکنش به انتقال چربی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، کسانی که سابقه آلرژی به این روش های زیبایی را دارند، افرادی با هر نوع بیماری زمینه‌ای یا کسانی که عفونت چشم فعال دارند یا به تازگی عمل چشم انجام داده‌اند، ممکن است بنا به تشخیص پزشک کاندید مناسبی برای انجام این درمان زیبایی نباشند.

مزایای انجام تزریق چربی به زیر چشم

این یک روش ایمن است که کمترین میزان عوارض جانبی را به دنبال دارد. دلیل آن هم این است که چربی تزریق شده به زیر چشم‌ها از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به همین دلیل ریسک بروز عوارض جانبی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این درمان طبیعی می‌تواند نتایجی طبیعی را هم به دنبال داشته باشد. معمولا کمترین ریسک بروز واکنش‌های آلرژیک در این روش وجود دارد. علاوه بر این، نتایج معمولا به صورت بالقوه دائمی هستند (البته نتایج از فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد).

در این روش ظاهر چهره در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد و می‌توان با آن تمامی ایرادات زیر چشم‌ها را پوشاند. از گودی و فرورفتگی زیر چشم‌ها گرفته تا تیرگی زیر چشم، زردی زیر چشم و خط و خطوط اطراف چشم‌ها، همگی با تزریق چربی به زیر چشم ها قابل برطرف شدن هستند. این تکنیک زیبایی می‌تواند کلاژن‌سازی را هم تحریک کند که نقش مهمی در کند کردن روند پیری صورت دارد.

روش انجام تزریق چربی به زیر چشم

در این روش ابتدا نواحی از چشم که به تزریق چربی نیاز دارد مشخص شده و سپس پزشک تعیین می کند که به چه مقدار چربی برای تزریق نیاز است. سپس چربی مورد نیاز از بخش‌های مختلف بدن مانند شکم یا باسن، با روش لیپوساکشن گرفته می‌شود. چربی‌ها باید پردازش شوند تا سلول‌های تمیز جدا شده آن، با استفاده از انژکتورها یا ابزارهای تزریقی مخصوص به زیر چشم‌ها تزریق شوند.

تزریق چربی به زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟ (ماندگاری تزریق چربی زیر چشم)

نتایج حاصل از انتقال چربی زیر چشم ممکن است تا آخر عمر باقی بماند. در بیشتر مواقع میزان ماندگاری بالاست، با این حال تکنیک و مهارتی که پزشک در زمان انجام این روش دارد هم می‌تواند روی نحوه و میزان ماندگاری آن تاثیر داشته باشد.

متن انگلیسی:
Fat grafting under the eyes relies on two key principles: harvesting viable fat cells from one part of the body and ensuring their survival and integration at the graft site. When performed correctly, this procedure can offer long-lasting results
ترجمه متن:
تزریق چربی زیر چشم بر دو اصل کلیدی متکی است: جمع‌آوری سلول‌های چربی زنده از یک قسمت بدن و اطمینان از بقا و ادغام آنها در محل پیوند. هنگامی که این روش به‌درستی انجام شود، می‌تواند نتایج طولانی‌مدت ارائه دهد.

utahfacialplastics

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به زیر چشم

روند بهبودی پس از پیوند چربی زیر چشم می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، نتایج معمولا چند هفته بعد از تزریق به صورت کامل قابل مشاهده است و می‌توان با مقایسه عکس قبل و بعد از تزریق چربی به زیر چشم، نتیجه درمان را دید.

عکس قبل و بعد از تزریق چربی به زیر چشم چگونه است؟
با مقایسه عکس قبل و بعد از تزریق چربی به زیر چشم می‌توانید نتایج شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

آمادگی برای تزریق چربی به زیر چشم

برای آمادگی قبل از درمان انتقال چربی به زیر چشم‌ها ابتدا باید ناحیه تزریق کاملا تمیز شود و هیچ کرم یا ماده آرایشی روی آن نباشد. معمولا پزشک به بیماران توصیه می کند که قبل از درمان سیگار و الکل را کنار بگذارند و مصرف داروهای آسپرین یا وارفارین را در صورت امکان قطع کنند تا خطر خونریزی کاهش یابد. همچنین نباید قبل از درمان در معرض تابش نور شدید خورشید بود، چرا که موجب حساس‌تر شدن پوست در محل تزریق می‌شود.

مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق چربی به زیر چشم

بعد از درمان زیبایی تزریق چربی باید تا چند روز مراقب ناحیه تزریق بود و از وارد کردن هر نوع فشاری به این ناحیه خودداری کرد. استفاده از کمپرس سرد هم می‌تواند به کاهش پف و تورم محل تزریق کمک کند. بسته به وسعت عمل لیپوساکشن، ممکن است در حین بهبودی به لوله‌های تخلیه یا بانداژ فشاری هم نیاز باشد. نواحی لیپوساکشن ممکن است برای چند هفته متورم و حساس باشند. تا دو هفته بعد از تزریق چربی به زیر چشم ها بهتر است از انجام دادن فعالیت‌های بسیار سنگین خودداری کنید و بدون محافظت لازم در برابر نور آفتاب قرار نگیرید.

درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی (پف زیر چشم بعد از تزریق چربی)

به دلیل وجود سلول‌های چربی اضافی، ناحیه زیر پلک پایینی ممکن است بیش از حد پر به نظر برسد و حالت پف کرده داشته باشد. این پف کردگی به تدریج کاهش می‌یابد، زیرا بدن مقداری از سلول‌های چربی را طی چهار تا شش ماه آینده جذب می کند. برای به حداقل رساندن ناراحتی، می‌توانید از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید و برای محافظت از پوست خود باید هر روز از ضدآفتاب استفاده کنید.

تزریق چربی به زیر چشمت انجام دادی و ورم کرده؟ زود مشاوره بگیر.

عوارض و خطرات تزریق چربی به زیر چشم

این روش در کل بی‌خطر است و کمترین میزان خطر و عوارض جانبی را به همراه دارد. با این حال برخی از عوارض مشاهده شده در بیماران مختلف، هم در محل انجام لیپوساکشن و هم در محل تزریق شامل موارد زیر می‌شود:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • توده یا کیست
  • آسیب یا اسکار پوستی
  • تورم (ادم)
عیبتوضیحات
نیاز به جراحی کوچکبرای برداشت چربی از یک ناحیه دیگر بدن به جراحی کوچک نیاز است.
دوره نقاهتبعد از عمل، تورم و کبودی در ناحیه اهداکننده و زیر چشم ایجاد می‌شود.
هزینه بالابه دلیل نیاز به جراحی و تخصص پزشک، هزینه این روش نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است.
احتمال نامتقارنیدر برخی موارد، ممکن است توزیع چربی به صورت یکنواخت نباشد و نیاز به اصلاح داشته باشد.
احتمال جذب جزئی چربیبا وجود ماندگاری بالا، ممکن است بخشی از چربی تزریق شده جذب شود.
تغییر شکل چربیدر موارد نادر، ممکن است شکل چربی تزریق شده تغییر کند و نیاز به اصلاح داشته باشد.
معایب تزریق چربی به زیر چشم

در موارد بسیار نادر، پرکننده یا همان چربی‌های تزریق شده ممکن است به جای زیر پوست وارد رگ خونی شود. چربی‌هایی که وارد رگ‌های خونی شده‌اند می‌تواند جریان خون را مسدود کند و ممکن است به طور غیر قابل برگشتی به بینایی آسیب برساند. سایر علائم خطر شامل تهوع و استفراغ، درد شدید، علائم عفونت مانند ترشحات زردرنگ یا تب می‌شود.

عفونت بعد از تزریق چربی زیر چشم

یکی از عوارض نادر اما خطرناک ناشی از انتقال چربی به زیر چشم ها، عفونت بعد از تزریق است. در صورت عفونت ممکن است ترشحات زردرنگ یا تب وجود داشته باشد. عفونت چشم‌ها می‌تواند به بینایی آسیب برساند و در نتیجه باید به سرعت توسط یک متخصص چشم معاینه و درمان شود.

تخلیه چربی تزریق شده به زیر چشم چگونه است؟

در صورتی که چربی زیر چشم‌ها حالت کیست مانند پیدا کند یا زیر پوست جمع شود یا اگر به هر دلیلی به تخلیه چربی‌های تزریق شده نیاز بود، می‌توان این کار را با یکی از روش های تخلیه چربی با آنزیم درمانی یا تخلیه با لیزر، انجام داد.

هزینه تزریق چربی به زیر چشم قدر است؟
قیمت تمام شده تزریق چربی به زیر چشم در دکترتو کلینیک به میزان چربی مورد نیاز بستگی دارد.

هزینه تزریق چربی به زیر چشم در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق چربی به زیر چشم ها در دکترتو کلینیک بسته به این دارد که چه میزان چربی باید به زیر چشم‌ها تزریق شود و میزان مشکلات هر بیمار چقدر است. علاوه بر این، دستمزد پزشک، هزینه‌های کلینیک و همچنین هزینه‌های برداشت چربی با لیپوساکشن هم روی هزینه نهایی انتقال چربی به زیر چشم‌ها تاثیر دارد. برای تخمین هزینه تزریق چربی به زیر چشم می‌توانید از خدمات دکترتو کلینیک کمک بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر چشمان شما گودرفته، خسته یا با دایره‌های تیره به نظر می‌رسند، انتقال چربی زیر چشم یا سایر پرکننده‌های پوستی ممکن است ظاهر شما را شاداب و جوان‌تر کند. این نوع پرکننده پوستی از چربی بدن شما استفاده می‌کند، بنابراین خطر کمی برای واکنش آلرژیک وجود دارد. به علاوه، تزریق چربی به زیر چشم ممکن است تا آخر عمر باقی بماند. با این حال، انتقال چربی بیشتر از دریافت یک پرکننده پوستی مصنوعی به مهارت و دقت نیاز دارد و فرایندهای بیشتری را شامل می‌شود. برای جمع‌آوری سلول‌های چربی ابتدا به لیپوساکشن نیاز است.

یک متخصص زیبایی پوست و دکتر جراح پلاستیک می‌تواند در مورد جوانب مثبت و منفی این نوع لیفت صورت غیرجراحی با شما صحبت کند. اما شما می‌توانید نظر پزشکان بیشتری را با خدمات غیرحضوری دکترتو اعم از ویزیت آنلاین دکتر پوست و دکتر جراحی پلاستیک آنلاین دریافت کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

نتایج ناشی از تزریق چربی طبیعی‌تر و دائمی‌تر است و ریسک عوارض جانبی آن هم کمتر از تزریق فیلرهاست.

بله می‌توان برای اصلاح فرم چهره در صورت نیاز، به صورت هم‌زمان هم به زیر چشم‌ها و هم به گونه‌ها، چربی تزریق کرد.

در اکثر موارد نتایج تزریق چربی به زیر چشم‌ها طولانی‌مدت است.

می‌توان چربی‌های تزریق شده به زیر چشم‌ها را با روش های مختلف تخلیه چربی، از بین برد.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن