درمان خانگی آبله مرغان با روش های ساده

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درمان آبله مرغان عموما بر پایه مراقبت‌های خانگی و تسکین علایم تمرکز دارد. در حقیقت، با اتخاذ روش‌های صحیح درمان آبله مرغان در خانه، می‌توانید علایم این بیماری را کاهش دهید. روش‌های خانگی درمان آبله مرغان شامل استراحت کامل، مراقبت از پوست، تسکین علائم و تغذیه سالم است. با مطالعه این مطلب، با روش‌های موثر درمان خانگی ابله مرغان آشنا خواهید شد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
درمان خانگی آبله مرغان

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا به دنبال درمان خانگی آبله مرغان هستید؟ آبله مرغان یک بیماری ویروسی شایع است که بیشتر در کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد. این بیماری با دانه‌های قرمز و حباب‌های پر از مایع روی پوست، همراه با خارش و ناراحتی، ایجاد می‌شود. اگرچه اغلب موارد آبله مرغان تحت مراقبت تشخیصی و درمانی قرار می‌گیرد، اما برخی از روش‌های خانگی نیز می‌توانند به تسکین علائم آبله مرغان کمک کنند. البته توجه داشته باشید که روش‌های درمان خانگی تنها به عنوان تکمیلی و همراه با مراقبت‌های پزشکی استفاده شوند و در صورت بروز عوارض شدید یا عدم بهبودی، باید حتما به پزشک مراجعه کنید. برای درمان این بیماری قبل از اقدامات خانگی حتما با متخصص بیماری های عفونی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

درمان خانگی آبله مرغان چیست؟

آبله مرغان بیماری است که درمانی ندارد و با واکسن می‌توان از تشدید عفونت جلوگیری کرد. معمولا زمانی که فرد به آبله مرغان مبتلا شده است باید صبر کند تا پروسه بیماری طی و بدن به شکل طبیعی بهبود پیدا کند. درمان خانگی آبله مرغان می‌تواند برخی از علائم و نشانه‌های خاص را برطرف کرده و پروسه بیماری را قابل تحمل‌تر کند. در ادامه با انواع روش‌های خانگی برای درمان آبله مرغان در خانه آشنا می‌شویم.

آبله مرغان بیماری است که درمانی ندارد.
آبله مرغان بیماری است که درمانی ندارد و با واکسن می‌توان از تشدید عفونت جلوگیری کرد.

۱. درمان آبله مرغان با عسل

استفاده از عسل به عنوان یکی از روش‌های درمان خانگی آبله مرغان می‌تواند مفید باشد. عسل دارای خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و التیام‌بخش است که نقش مهمی در تسکین التهاب و تسریع فرآیند بهبودی این بیماری دارد. قبل از استفاده از عسل، زخم‌های آبله را به آرامی با آب و صابون شستشو داده و سپس با حوله تمیز خشک کنید. بعد لایه نازکی از عسل روی زخم‌ها بمالید. این روش را چند بار در روز صبح، ظهر و شب تکرار کنید.

در هر بار استفاده، عسل را برای مدتی روی آبله‌ها بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. برای بهبودی سریعتر، از عسل طبیعی و خالص، عسل گیاهانی مثل عسل چای یا عسل آلوئه ورا استفاده کنید.

۲. درمان آبله مرغان با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و آرامش‌بخش است که می‌تواند در کاهش التهاب و تسکین علائم آبله مرغان کمک کند. ابتدا یک تکه زنجبیل تازه را خرد کرده و آن را در یک لیوان آب جوشانده قرار دهید. بگذارید زنجبیل در آب بماند و آب خنک شود.

از یک پارچه نرم تمیز استفاده کنید. پارچه را به عصاره زنجبیل آغشته و به آرامی روی زخم‌ها قرار دهید. این روش را چند بار در روز به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تکرار کنید. در صورتی که پس از استفاده از زنجبیل حساسیت، تحریک یا تشدید علائم آبله مرغان داشتید، استفاده را متوقف و به پزشک اطلاع دهید.

۳. درمان خانگی آبله مرغان با آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص التیام‌بخش، ضدالتهابی و آرامش‌بخش است که می‌تواند در تسکین التهاب و تسریع فرآیند بهبودی کمک کند. یک برگ آلوئه ورا تازه را با یک چاقو تیز ببرید. سپس با استفاده از قاشق، ژل داخل برگ را بردارید. ژل آلوئه ورا را به آرامی با انگشت روی مناطق آبله‌دار ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این روش را چند بار در روز تکرار کنید. در هر بار استفاده، ژل را برای مدتی روی آبله‌ها بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. برای بهبودی سریعتر، از آلوئه ورا تازه و خالص استفاده کنید.

می‌خوای خارش آبله مرغان را کمتر کنی؟

قبل از درمان خانگی از پزشک سوال کن.

۴. درمان خانگی آبله مرغان با حمام جوش شیرین

استفاده از حمام جوش شیرین به عنوان روش درمان آبله مرغان در خانه معمولا توصیه نمی‌شود. عامل اصلی آبله مرغان ویروس واریسلا زوستر است و برای درمان آن اغلب به داروهای ضدویروس نیاز داریم. استفاده از حمام جوش شیرین ممکن است باعث تحریک و التهاب بیشتر پوست شود و علائم را تشدید کند.

۵. درمان آبله مرغان با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس از روغن‌های گیاهی مفید برای درمان خانگی ابله مرغان است که اسکار، خارش و جوش آبله را التیام می‌بخشد و به‌خاطر خاصیت ضدمیکروبی باعث تسکین التهاب پوست می‌شود. می‌توانید روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل یا روغن‌های گیاهی دیگر ترکیب کنید و روی پوست به آرامی ماساژ دهید.

۶. درمان خانگی آبله مرغان با حمام جو دو سر

حمام جو دوسر آبله را به سایر نواحی بدن انتشار نمی‌دهد. می‌توانید جو دوسر خیس و آسیاب شده با شیر را با روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و مثل تی بگ در کیسه‌ای بریزید و موقع حمام در وان آب انداخته و حدود ۱۵ تا نهایت ۲۰ دقیقه بمانید. می‌توانید به شکل لوسیون هم از آن برای درمان خانگی آبله مرغان استفاده کنید.

متن انگلیسی:
Oatmeal baths can be soothing and itch-relieving for chickenpox. Taking a bath won’t spread the chickenpox from one area of your skin to another
ترجمه متن:
حمام بلغور جو دو سر می‌تواند تسکین‌دهنده خارش برای آبله مرغان باشد. حمام کردن آبله مرغان را از قسمتی به قسمت دیگر پوست منتقل نمی‌کند.

healthline

۷. درمان آبله مرغان با سرکه

استفاده از سرکه برای درمان خانگی ابله مرغان باید با حساسیت زیاد باشد چرا که احتمال دارد باعث تحریک پوستی و تشدید خارش شود. سرکه طبیعی خالص را با گلاب ترکیب کرده و با پنبه استریل به آرامی روزی چندبار روی ضایعات آبله بمالید. در صورت مشاهده حساسیت بلافاصله مصرف آن را قطع و با پزشک مشورت کنید.

۸. درمان آبله مرغان با آبلیمو

وجود ویتامین ث در آبلیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و اسکار و زخم‌های ناشی از آبله را التیام می‌بخشد. با استفاده مرتب روزانه به مدت چند ماه می‌توانید از شر جای جوش و زخم‌های آبله خلاص شوید.

وجود ویتامین ث در آبلیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و اسکار و زخم‌های ناشی از آبله را التیام می‌بخشد.
وجود ویتامین ث در آبلیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و اسکار و زخم‌های ناشی از آبله را التیام می‌بخشد.

۹. درمان آبله مرغان با حمام نمک

یک قاشق نمک دریا یا سنگ نمک را به آب وان در حمام اضافه کنید. یک قطره اسانس لوندر و یک قطره اسانس روغن درخت چای هم به آب و نمک اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در آب بشینید. می‌توانید از این ترکیب لوسیون درست کنید و روی پوست به آرامی ماساژ دهید.

‏درمان خانگی آبله مرغان در بزرگسالان

درمان آبله مرغان در بزرگسالان باید تحت نظارت پزشک صورت بگیرد. اما در کنار درمان پزشکی، می‌توانید برخی اقدامات خانگی انجام دهید تا علائم آبله مرغان را کاهش دهید. برخی از روش های رایج درمان خانگی آبله مرغان در بزرگسالان عبارتند از:

  • در طول بیماری آبله مرغان، استراحت کافی داشته باشید تا فرصت کافی برای بهبودی را به بدن بدهید.
  • پوست را تمیز نگه دارید و از خارش خودداری کنید. استفاده از لوسیون‌ها یا کرم‌های ضد خارش کمک بزرگی به بهبودی می‌کند.
  • مصرف مقدار کافی آب و مایعات مفید از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و یکی از راهکارهای ساده درمان خانگی ابله مرغان به شمار می‌آید.
  • تغذیه مناسب و مصرف غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی به بهبود سریع‌تر بدن کمک می‌کند. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های سالم و غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی بگنجانید.
  • از لباس‌های خنک و راحت، تمیز و نخی استفاده کنید.

‏درمان خانگی آبله مرغان کودکان

درمان آبله مرغان در کودکان نیازمند مراقبت‌های خاص است. در ادامه چند روش درمان خانگی برای کاهش علائم آبله مرغان در کودکان را آورده‌ایم. با این حال، قبل از هرگونه درمان خانگی، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

  • کودک را از فعالیت‌های شدیدی که ممکن است باعث تعریق و خارش بیشتر آبله شود، دور نگه دارید. استراحت کافی برای بهبود سریع‌تر بدن مفید است.
  • استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش می‌تواند به کاهش خارش و تسکین پوست کودک کمک کند. همچنین، استفاده از حوله یا پارچه نرم برای پاک کردن پوست کودک به جای حمام با آب گرم مفید است.
  • استفاده از کمپرس سرد یا خنک روی آبله‌ها خارش و التهاب را کاهش می‌دهد.
  • مصرف مایعات بیشتر مانند آب، آبمیوه طبیعی و نوشیدنی‌های غیرقندی بدن کودک را هیدراته نگه می‌دارد و به بهبود سریع‌تر بدن کمک می‌کند.
  • تغذیه مناسب کودک با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های سالم و غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی، به بهبود و افزایش سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کند.

همراه این روش‌های درمان خانگی آبله، توصیه می‌شود کودک را از تماس با افراد دیگری که آبله مرغان ندارند، دور نگه دارید تا از انتقال عفونت به دیگران جلوگیری کنید.

درباره راه های انتقال آبله مرغان بیشتر بدانید.

می‌خوای از درمان خانگی برای آبله مرغان کودکت استفاده کنی؟ از متخصص سوال کن.

درمان خانگی آبله مرغان برای خارش

با این راهکارها می‌توانید به روش مناسب درمان آبله مرغان در خانه را پیدا کنید و خارش را کمتر کنید:

  • استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش مخصوص پوست مانند کالامین، عصاره آلوئه ورا، کلوکورتیزون و آنتی‌هیستامین
  • استفاده از کمپرس سرد روی زخم‌ها
  • حمام با آب خنک و سرد
  • استفاده از نرم‌کننده‌ها و محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا
  • استفاده از فن یا هوای خنک در اتاق

متن انگلیسی:
Many people with chickenpox will complain of the persistent itch associated with the virus. This symptom is especially difficult for children, as they may not understand that it is important not to scratch it
ترجمه متن:
خارش یکی از شایع‌ترین عوارض آبله مرغان است که باعث ناراحتی زیاد بیمار می‌شود، به‌خصوص برای کودکان چرا که درک نمی‌کنند که تا چه اندازه مهم است که پوست را نخارانند.

medicalnewstoday

چه چیزهایی برای آبله مرغان خوب است؟

برای مدیریت و کاهش علائم آبله مرغان، انجام راهکارهای زیر خوب است:

  • استراحت و مراقبت از خود
  • مراقبت خوب از پوست و بهداشت شخصی، از جمله شستشوی دوره‌ای با آب و صابون
  • استفاده از سرم‌ یا لوسیون‌های آبرسان مانند محصولات حاوی عصاره آلوئه‌ورا، کالاندولا و چای سبز
  • مصرف مایعات بیشتر مانند آب، آبمیوه‌های طبیعی و سوپ‌های گرم
  • غذاهای نرم مانند سوپ‌ها، پوره‌ها و مواد آسیاب شده
  • کمپرس یخ
  • تغذیه مناسب با مصرف میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های سالم و غذاهای غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی
هنگام مبتلا به آبله مرغان، احتمالا با کاهش اشتها می‌شوید.
هنگام ابتلا به آبله مرغان، احتمالا با کاهش اشتها یا دشواری در بلع غذا روبه‌رو می‌شوید.

برای آبله مرغان چه غذاهایی بخوریم؟

هنگام ابتلا به آبله مرغان، احتمالا با کاهش اشتها یا دشواری در بلع غذا روبه‌رو می‌شوید. در این موارد، می‌توانید از غذاهایی استفاده کنید که نرم، خنک و آسان برای مصرف باشند. برخی از غذاهایی که برای آبله مرغان مناسبند عبارتند از:

  • سوپ‌های نرم و آسیاب شده مانند سوپ مرغ یا سوپ سبزیجات
  • پوره‌ها و پودینگ‌ها مانند پوره برنج، پوره ارد و پودینگ‌هایی مانند پودینگ وانیلی یا پودینگ موز
  • مواد آسیاب شده مانند آرد جو، آرد برنج یا ماهی آسیاب شده به صورت پوره یا همراه با سوپ و غذاهای مایع دیگر
  • غذاهایی که نرم هستند و نیازی به زیاد جویدن ندارند، می‌توانند مناسب باشند مانند ماهی نرم پخته، تخم مرغ پخته، موز نرم و آووکادو
  • مصرف مایعات مانند آب، آبمیوه‌های طبیعی، نوشیدنی‌ها و سوپ‌های گرم

چه غذاهایی برای آبله مرغان ضرر دارد؟

در طول بیماری آبله مرغان، برخی از غذاها علائم را تشدید می‌کنند یا باعث تحریک پوست می‌شوند. در نتیجه، در صورت مبتلا شدن به آبله مرغان، بهتر است از مصرف این غذاها پرهیز کنید:

  • غذاهای تند و اسپایسی و غذاهای حاوی فلفل قرمز، فلفل سیاه، سس‌های تند و ادویه‌های قوی
  • مصرف موادی مانند نمک، خیارشور، لیموترش و تمشک که تحریک کننده هستند.
  • غذاهای سخت و نیازمند جویدن زیاد مانند گوشت قرمز، بیسکویت‌های سفت و میوه‌های سخت
  • غذاهای گرم و داغ
  • غذاهای شیرین و مصرف بیش از حد شکر و محصولات شیرین که باعث تشدید رشد باکتری‌ها و عفونت‌های ثانویه می‌شود.
غذاهای مفید برای آبله مرغانغذاهای مضر برای آبله مرغان
سوپ‌های نرمغذاهای تند
پوره و پودینگغذاهای شور و تحریک‌کننده مانند خیارشور
غذاهای نرمغذاهای سفت
مایعاتغذای خیلی داغ
مواد غذایی مفید و مضر برای آبله مرغان

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

درمان خانگی آبله مرغان به تسکین خارش و کاهش علائم آبله کمک می‌کند. مواردی مانند استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش، حمام با آب سرد، استفاده از حوله‌های سرد، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌ها، رعایت رژیم غذایی سالم و استراحت کافی روند بهبودی را تسریع می‌کنند و راهکارهای مناسبی برای درمان آبله مرغان در خانه هستند.

یادتان باشد که حین استفاده از هرگونه روش درمانی، دستورالعمل‌ها و موارد مصرف را به دقت مطالعه کنید و در صورت نیاز با پزشک خود مشورت کنید. گاهی روش‌های خانگی درمان ابله مرغان ممکن است حساسیت‌زا باشند، بنابراین در صورت مشاهده علائم حساسیتی بلافاصله آن روش درمان خانگی را متوقف کنید.

قبل از هر درمان خانگی باید با متخصص بیماری عفونی مشورت کنید تا اقدامات درمانی لازم انجام شود. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر متخصص عفونی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

درمان خانگی می‌تواند به تسکین علائم آبله مرغان کمک کند، اما آبله مرغان را به طور کامل درمان نمی‌کند. روش‌های خانگی به تسکین خارش، کاهش التهاب و تسریع بهبودی کمک می‌کنند. اما برای درمان کامل آبله مرغان و جلوگیری از عوارض ناخواسته مانند عفونت ثانویه کافی نیست.

برای از بین بردن جای جوش آبله مرغان می‌توانید از آلوئه‌ورا، عصاره خیار، عصاره لیمو و عسل استفاده کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان خانگی آبله مرغان

  1. نازنین طریقی گفت:

    سلام من ابله مرغان گرفتم هرکی مباپ نردبکم ارم دور میشه خیلی بدخ

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بهتر است دو هفته قرنطینه باشید
      بعلت واگیر دار بودن بهتر است دیگران دور باشند
      نگران نباشید و آنها را درک کنید

    2. امیرعلی گفت:

      سلام پسر هستم ۱۵سالمه از یه هفته پیش علاعم داشتم الان از دوروز پیش دونه ها از بدنم زدن بیرون سیستم ایمنی قوی هست و کرم و قرص و شربت هم استفاده میکنم زیر نظر پزشک میخام که تا قبل عید (یک هفته دیگه)خوب خوب بشم آیا راهی داره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بهترین دارو قرص و پماد آسیکلوویر است

        1. ناشناس گفت:

          سلام چه کار کنم جاش نمونه روی صورت دخترم۱۳سالشه

        2. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          جوش های دستکاری نشود تا مدتی لکه های پر رنگ مانده و کمرنگتر شده و از بین می رود باید زمان دهید و مابقی با لیزر برطرف می شود. تحت نظر متخصص پوست باشید.

      2. مم ابله مرغان گرفتم میترسم برادرم گرفته باشه بچه 6 سالس وسرفه میکنه وگلو درد داره آیا گرفته گفت:

        من ابله گرفتم دیگه خشک شده داره تموم میشه برآورم سرفه میکنه ولی تب نداره یعنی گرفته اونم؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله
          احتمال انتقال وجود دارد

      3. ناشناس گفت:

        سلام داروی گیاهی مثل گل ختمی خوبه برای آبله مرغان

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          بله می تواند مفید باشد
          ولی درمان اصلی محسوب نمیشود
          آبله بیماری خطرناکی است و نیاز به درمان اصولی دارد

          متخصص عفونی

      4. ناشناس گفت:

        سلام داروی گیاهی مثل گل ختمی خوبه برای آبله مرغان یا نه مرسی

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بله می تواند مفید باشد
          ولی درمان اصلی محسوب نمیشود
          آبله بیماری خطرناکی است و نیاز به درمان اصولی دارد

          متخصص عفونی

  2. مریم گفت:

    سلام من یه دختره۱۷ساله هستم میشه بگید چی کار کنم جای ابله روی صورتم نمونه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از ترکیب ویتامین آد و زینک اکساید استفاده کنید

      1. ناشناس گفت:

        سلام من ۶ روزه ابله گرفتم و از تاول هام مایع زرد میاد چرا

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          گاهی عفونت ثانویه باکتریایی باعث چرک می گردد
          بهتر است تحت نظارت پزشک از اسیکلوویر استفاده نمایید

        2. محسن گفت:

          سلام پسر من هم دقیقا همین مشکل رو داره

        3. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          روزانه از حمام با اب خنک استفاده کنید
          پماد اسیکلویر و کالامین استفاده کنید (زیر نظر پزشک)

          باید صبور باشید
          طول درمان یک تا دو هفته است

    2. راحیل گفت:

      نباید دست بهشون میزدی منم گرفتم زیر نظر دکتر که هرچی گفت انجام دادم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله دقیقا
        تندرست باشید

      2. زینب گفت:

        سلام عزیزم من تازه آبله گرفتم ۲ روزه میخام ببینم چیکار باید بکنم جاش نمونه؟خودشون کنده بشن جاش میمونه؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          از پماد های اسیکلوویر + زینک اکساید استفاده کنید

    3. ناشناس گفت:

      صورتتون رو یا جای آبله رو با ناخون نخوارنید که ضخم نشه با کف دست بخوارنید خودش بعد از دو سه روز خشک میشه میفته فقط از پماد کالامین براش خارش استفاده کن از داروخونه بگیر

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از توصیه خوب‌تان

    4. ناشناس گفت:

      سلام وقت بخیر.پسرمن ۹سالشه دوروزهست آبله مرغون گرفته آیامیتونه به حمام بره؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        بله
        ولی با اب ولرم رو به خنکی حمام کنید
        بعد حمام با حوله نرم به آرامی خشک کنید

  3. حامد گفت:

    سلام من همسرم ۳ماه بارداره حالانم آبله مرغان گرفته چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از هر گونه دارو چه خوراکی چه موضعی و چه گیاهی خودداری کنید
      و به متخصص زنان مراجعه کنید

      1. ناشناس گفت:

        وای دخترمن۷دسالشه گرفته.نمیونه نخارونه.خداکنه روصورتش جاش نمونه😣کالامین میزنم فایده نداره.ایکلوویر بخرم بزنم دیگه خارش نداره؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          اسیکلوویر حتمن استفاده کنید

  4. هدیه زهرا گفت:

    سلام دخترم ۸سالش هست سه روز پیش باعلائم جوش و تاول آبله گرفت ولی همراه با همان جوش در آوردن تب هم میکنه سه شب این طبیعی هست؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      التهابی که در آبله مرغان ایجاد می شود موجب بروز تب نیز می گردد که طبیعی می باشد و برای کنترل علایم و تب بهتره به پزشک مراجعه شود.

  5. ابول گفت:

    آبله مرغون گرفتم گلو درد خیلی شدید دارم چکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر مطمین هستید از ابله، باید درمان اصولی صورت گیرد
      و نیاز به اسیکلوویر است

    2. یونس هستم گفت:

      سه روز هست آبله مرغان گرفتم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        در این شرایط نیاز به قرص و پماد اسیکلوویر دارید

  6. عبدالرضا صمصام زاده گفت:

    سلام من ۱۴سالمه در کودکی آبله مرغون گرفتم ولی الان باز هم گرفتم ولی آبله که گرفتم آبکی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال ابتلا مجدد کم است
      احتمالا دچار مشکل ویروسی دیگری شدید
      ولی بهرحال تحت درمان پزشک باشید

  7. میچا گفت:

    من چند روزه کم کم داره رو پوستم دونه های قرمز شبیه جای پشه میزنه خیلیم میخاره جدیدا رو صورتمم زده دورش
    اما تب و سرفه و اینانداشتم…ابله مرغونه یا چی؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال ابله ضعیف است
      ولی امکان خساسیت غذایی و هورمونی
      و
      خشکی پوست وجود دارد

  8. محمد طاها صمیمی گفت:

    سلام محمد طاها تب دارد و به آبله مرغون گرفته چکار باید کرد

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر از ابله مرغان مطمین هستید یعنی پزشک تشخیص داده است
      نیاز به اسیکلوویر و سایر دارو هاست
      حتمن تحت نظر پزشک باشید

      1. ناشناس گفت:

        سلام چکار کنم به خاطر ابله مرغان

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          همانطور که گفته شد در صورت تشخیص قطعی ابله نیاز به دارو و پماد اسیکلو ویر و همچنین یک سری مواد شوینده مخصوص دارید
          از این مواد هم می‌توانید استفاده کنید
          کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش مخصوص پوست مانند کالامین، عصاره آلوئه ورا، کلوکورتیزون و آنتی‌هیستامین استفاده از کمپرس سرد روی زخم‌ها حمام با آب خنک و سرد استفاده از نرم‌کننده‌ها و محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا

      2. ناشناس گفت:

        سلام چکار کنم به خاطر ابله مرغان

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          همانطور که گفته شد در صورت تشخیص قطعی ابله نیاز به دارو و پماد اسیکلو ویر و همچنین یک سری مواد شوینده مخصوص دارید
          از این مواد هم می‌توانید استفاده کنید
          کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش مخصوص پوست مانند کالامین، عصاره آلوئه ورا، کلوکورتیزون و آنتی‌هیستامین استفاده از کمپرس سرد روی زخم‌ها حمام با آب خنک و سرد استفاده از نرم‌کننده‌ها و محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا

      3. ناشناس گفت:

        سلام من ۱۳ سالمه ابل مرغان قرفتم من چیکار کنم بره

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          زیر نظر پزشک نیاز به دارو دارید
          قرص و پماد اسیکلوویر و هیدروکسی زین
          حتمن زیر نظر پزشک باشید

  9. ناشناس گفت:

    بدن من خیلی خیلی خارش دارد باید چکار کنم نه پماد نه شربت هیچی جواب نداد دارم می میرم م از شدت خارش لطفاً کمک کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال حساسیت سیستمیک و مشکلات کبدی وجود داردنیاز به دارو تزریقس همچون پردنیزولون و یا هیدروکورتیزون تحت نظر پزشک دارید

  10. اترین گفت:

    من یک بچه هار ساله دارم که روی پوست ابله مرغون گرفته صابون گوگرد استفاده میکنه و هرروز حمام میبرمش و پشتش خارونده کنده چکار باید کرد و خیلی بعد ابله مرغون گرفته .

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر از ابله مرغان مطمین هستید
      علاوه بر شستشو نیاز به پماد های مخصوص می باشد
      که باید پزشک تجویز نماید

      1. فاطمه زهرا هاشمی گفت:

        ببخشید من ابله مرغان گفتم چه چیزی برای ابله مرغان خوبه جای دونه ها میخواره

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش مخصوص پوست مانند کالامین، عصاره آلوئه ورا، کلوکورتیزون و آنتی‌هیستامین استفاده از کمپرس سرد روی زخم‌ها حمام با آب خنک و سرد استفاده از نرم‌کننده‌ها و محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا

      2. ناشناس گفت:

        سلام دارم از خارش ابلا مرغان می میرم

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          همانطور که گفته شد در صورت تشخیص قطعی ابله نیاز به دارو و پماد اسیکلو ویر و همچنین یک سری مواد شوینده مخصوص دارید
          از این مواد هم می‌توانید استفاده کنید
          کرم‌ها و لوسیون‌های ضد خارش مخصوص پوست مانند کالامین، عصاره آلوئه ورا، کلوکورتیزون و آنتی‌هیستامین استفاده از کمپرس سرد روی زخم‌ها حمام با آب خنک و سرد استفاده از نرم‌کننده‌ها و محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا