بهترین پماد برای آبله مرغان کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در این مقاله با بهترین پمادها برای آبله مرغان آشنا می‌شوید. آبله مرغان یکی از بیماری‌های ویروس داری است که هر فرد در زندگی ممکن است یکبار به آن مبتلا شود. استفاده از بعضی پمادها بدون مانع است اما برخی دیگر نیاز به تجویز پزشک دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
بیماری آبله مرغان

آیا به دنبال بهترین پماد برای آبله مرغان هستید؟ آبله مرغان یک بیماری بسیار واگیردار و مسری است. این بیماری عفونی در پی عفونت اولیه ویروس واریسلا (یکی از اعضای خانواده ویروس تبخال) ایجاد می‌شود. آبله مرغان باعث ایجاد تاول‌های کوچک روی پوست و بثورات پوستی شده که با خارش فراوان همراه است. ویروس عامل این بیماری در کودکی آبله مرغان و در بزرگسالی عامل ایجاد زونا است. در این مقاله سعی بر این داریم تا بهترین پمادهای موجود برای تسریع درمان آبله مرغان را به شما معرفی کنیم.

اگر می‌خواهید از پمادی برای ابله مرغان استفاده کنید، حتما پیش از آن با متخصص بیماری های عفونی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بهترین پماد برای آبله مرغان

آبله مرغان بیماری است که توسط ویروس ایجاد می‌شود و برخی داروها مانند داروهای آنتی بیوتیک روی آن تاثیر ندارند. از زمان تولید واکسن آبله مرغان میزان ابتلا به این بیماری بسیار کاهش پیدا کرده است. اما باز هم ممکن است برخی افراد به خصوص کودکان دچار این بیماری شوند. در ادامه بهترین پماد ها برای آبله مرغان را به شما معرفی می‌کنیم.

التهابات پوستی آبله مرغان با پماد کالاندولا بهبود پیدا می‌کند.
التهابات پوستی آبله مرغان با پماد کالاندولا بهبود پیدا می‌کند.

متن انگلیسی:
Apply calamine lotion; petroleum jelly; or a fragrance-free, anti-itch lotion. Because chickenpox is caused by a virus, don’t use an antibiotic cream or ointment on your child’s skin unless your doctor tells you to use it. An antibiotic cream or ointment could cause an allergic reaction.
ترجمه متن:
لوسیون کالامین، وازلین یا یک لوسیون بدون عطر و ضد خارش از جمله پمادهای مناسب برای آبله مرغان است. از آنجایی که عامل ایجاد آبله مرغان ویروس است دقت داشته باشید که از پمادهای آنتی بیوتیکی روی پوست کودک خود استفاده نکنید مگر با تشخیص و تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرد. کرم یا پماد آنتی بیوتیک می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

aad

۱. پماد کالامین برای آبله مرغان

پماد کالامین یکی از پمادهای رایج در درمان آبله مرغان است که در اکثر داروخانه‌ها موجود و بدون نسخه به راحتی در دسترس است. از آنجایی که بیماری آبله مرغان با ترشحات پوستی و خارش ظاهر می‌شود این پماد برای از بین بردن این بثورات کاربرد دارد. نداشتن عوارض خاص این دارو محبوبیت این پماد را بیشتر کرده است.

این دارو از زینک اکسید یا به عبارتی روی و آهن اکسید نیم درصد تشکیل شده است. آهن اکسید موجود در این دارو رنگی صورتی به این پماد داده است. از این پماد برای تسکین درد و خارش ایجاد شده از آبله مرغان و کمتر شدن علائم  آن استفاده می‌شود. این پماد همچنین باعث جلوگیری از به وجود آمدن عفونت‌های پوستی می‌شود. قبل از استفاده از پماد کالامین بهتر است فرد دوش آب سرد گرفته، بدن خود را به خوبی خشک کند و سپس پماد کالامین را روی نقاط مورد نظر بمالد.

۲. پماد کالاندولا برای آبله مرغان

پماد کالاندولا یکی از بهترین پمادهای موجود در بازار برای از بین بردن التهابات پوستی است. کالاندولا یک ضدالتهاب طبیعی است که می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش التهاب و بثورات پوستی داشته باشد. استفاده از این پماد بر روی ضایعات پوستی ایجاد شده توسط آبله مرغان مانعی ندارد و باعث رفع خارش و التهاب می‌شود. بدن خود را شسته و خشک کنید و سپس روزانه ۲ تا ۳ نوبت از پماد کالاندولا استفاده کنید.

۳. پماد هیدروکورتیزون برای آبله مرغان

استفاده از پماد هیدروکورتیزون روی تاول‌های آبله مرغان می‌تواند موثر باشد. هیدروکورتیزون به درمان سوزش، خارش و تورم پوست کمک می‌کند. هیدروکورتیزون به شکل کرم، پماد و لوسیون در داروخانه موجود است. گاهی ممکن است پزشک این داروی ضد استروئیدی را همراه با داروهای ضد میکروب تجویز کند. کرم هیدروکورتیزون بوتیرات قوی‌ترین نوع این پماد است.

نمی‌دونی از کدام پماد استفاده کنی؟

دنبال بهترین راه درمان هستی؟ مشاوره بگیر.

متن انگلیسی:
The most important part of treatment is keeping the individual comfortable and preventing him or her from scratching the blisters. Effective ways to accomplish this are keeping the fingernails short; Wearing loose and soft clothes and using hydrocortisone ointment on the blisters can also be effective
ترجمه متن:
مهمترین قسمت درمان آبله مرغان جلوگیری از خراشیدن تاول‌ها توسط فرد است. راه‌های موثر برای جلوگیری از این اتفاق کوتاه نگه داشتن ناخن است. پوشیدن لباس‌های گشاد و نرم و استفاده از پماد هیدروکورتیزون روی تاول‌ها نیز می‌تواند موثر باشد.

needtoknow

۴. پماد آسیکلوویر برای آبله مرغان

پماد آسیکلوویر یک داروی ضد ویروس است که درد و خارش ناشی از بثورات پوستی را کاهش می‌دهد و به کاهش مدت زمان درد پس از بهبودی زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین از ایجاد لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. از این پماد برای درمان آبله مرغان نیز استفاده می‌شود. قبل از مصرف این پماد باید با پزشک مشورت و زیر نظر پزشک مصرف شود.

۵. پماد تتراسایکلین برای آبله مرغان

پماد تتراسایکلین یکی از پمادهای پرکاربرد است. این پماد در موارد عفونت تجویز می‌شود. استفاده از پماد تتراسایکلین برای آبله مرغان باید حتما توسط متخصص تجویز و زیر نظر پزشک استفاده شود زیرا ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد.

۶. پماد آلوویر برای آبله مرغان

پماد آلوویر در درمان زونا و درمان عفونت ناشی از آبله مرغان استفاده می‌شود. ممکن است پزشک برای آبله مرغان کودکان یا بزرگسالان آن را تجویز کند.

پماد برای آبله مرغان کودکان می‌تواند کالامین یا وازلین باشد.
پماد برای آبله مرغان کودکان می‌تواند کالامین یا وازلین باشد.

۷. پماد آلفا برای جای آبله مرغان

پماد آلفا تاثیر بسیار زیادی در درمان انواع زخم‌ها دارد. این پماد ترمیم کننده کاملا طبیعی است. پماد آلفا پوست را به صورت طبیعی بازسازی می‌کند و باعث کاهش التهاب می‌شود. برای از بین بردن جای آبله مرغان و استفاده از پماد آلفا برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده روی پوست بهتر است با دکتر متخصص مشورت کنید.

۸. پماد زینک اکسید برای آبله مرغان

پماد زینک اکسید یکی از پمادهای چند منظوره است و طیف وسیعی از کاربردها را شامل می‌شود. عملکرد موثر آنزیم‌های بدن از جمله پوست وابسته به روی است. این عنصر به رشد و نگهداری سلول‌ها کمک می‌کند. در افرادی که به بیماری آبله مرغان دچار شده‌اند و جای زخم آبله روی پوست آنها مانده است، کرم زینک اکسید تجویز می‌شود. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این پماد با پزشک خود مشورت کنید.

کرم مناسب برای جای آبله مرغان

کرم ترمیم کننده ویتالیر مدل CICAVIT یکی از محصولات قوی و موثر برای ترمیم جای آبله مرغان است. این کرم ترمیم‌کننده‌ی رطوبت رسان، دارای خاصیت آنتی باکتریال و رفع خارش پوست است.

ژل ترمیم کننده اسکار مدرما ( Mederma advanced scar gel) یکی از پمادهای مناسب برای از بین بردن جای آبله مرغان است. این ژل توانایی ترمیم اسکارهای قدیمی و جدید را دارد و باعث تولید کلاژن‌های جدید می‌شود. این ژل به سرعت جذب پوست می‌شود و به کاهش قرمزی پوست کمک می‌کند اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت شود.

پماد لایه بردار برای جای جوش آبله مرغان

یکی از پماد ها برای درمان جای جوش آبله مرغان استفاده از رتینول است. رتینول یکی از فرم های ویتامین آ است که تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و باعث تحریک و ترمیم ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. کرم‌های دارای آکسفولیک سلول‌های مرده پوست را حذف کرده و فضا برای تولید سلول‌های جدید را فراهم می‌کند. این کرم‌ها یک واکنش خفیف شیمیایی روی لایه سطحی پوست ایجاد می‌کنند. استفاده از این کرم باید زیر نظر و با تجویز مستقیم پزشک استفاده شود.

آبله مرغان گرفتی؟ نگران جای جوش دانه‌ها هستی؟ همین الان مشاوره بگیر.

پماد برای خارش آبله مرغان

برای تسکین خارش بثورات ایجاد شده ناشی از آبله مرغان به توصیه CDC بهتر است که دوش آب سرد گرفته و سپس از لوسیون کالامین استفاده کنید.

پماد برای آبله مرغان کودکان

بهترین پماد برای تسکین خارش ایجاد شده از آبله مرغان روی پوست کودکان استفاده از یک پماد موضعی مانند وازلین، لوسیون کالامین یا لوسیون ضد خارش بدون عطر است. همچنین پماد آسیکلوویر نیز علائم و طول مدت عفونت اولیه آبله مرغان را بعد از ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد. 

پماد برای آبله مرغان بزرگسالان

آبله مرغان در بزرگسالی زونا نام دارد. آبله مرغان یکی از بیماری‌هایی است که هر فرد در طول زندگی خود تنها یکبار به آن مبتلا می‌شود. مبتلا شدن به آبله مرغان در بزرگسالی برای افراد باردار و افرادی که به نقص سیستم ایمنی دچار هستند، بسیار خطرناک است. بهترین پماد برای آبله مرغان در بزرگسالان لوسیون کالامین است که برای تسکین درد ناشی از خارش از آن استفاده می‌شود.

نام دارو توضیحات
پماد کالامین تسکین دهنده درد و خارش، قابل خرید از داروخانه‌ها
پماد کالاندولامناسب برای از بین بردن التهابات پوستی، ضد التهاب طبیعی
پماد هیدروکورتیزونکمک به تسکین خارش‌های پوستی، استفاده طبق دستور پزشک
پماد آسیکلوویرکاهش مدت زمان درد ناشی از خارش، استفاده طبق دستور پزشک
پماد تتراسایکلیندرمان عفونت ناشی از آبله مرغان، استفاده طبق دستور پزشک
پماد زینک اکسیدبهبود جای آبله مرغان، استفاده طبق دستور پزشک
بهترین پمادها برای آبله مرغان

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم هر فرد در طول زندگی خود یکبار به بیماری آبله مرغان مبتلا می‌شود. آبله مرغان یک بیماری به شدت واگیردار است. استفاده از پماد برای تسکین خارش ایجاد شده از تاول‌های موجود روی پوست یکی از راه‌های درمان است. لوسیون کالامین، وازلین و لوسیون‌های خارش بدون عطر از بهترین پماد ها برای آبله مرغان و کاهش التهابات پوستی هستند. اما بهتر است برای استفاده از هرگونه پماد با پزشک متخصص مشورت کنید و زیر نظر پزشک استفاده شود.

قبل از مصرف این پمادها حتما با متخصص عفونی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر عفونی وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

منظور از تداخل دارویی، تداخل بین چند دارو، بین دارو و غذای مصرفی و همچنین دارو و بیماری است. تا به حال در هنگام استفاده از لوسیون کالامین هیچ گونه تداخل دارویی اعلام نشده است. با این حال در صورت مشاهده هرگونه عارضه پوستی استفاده از دارو را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید. 

لوسیون کالامین یکی از بهترین لوسیون‌های موجود در داروخانه برای از بین بردن جای جوش آبله مرغان است.

لوسیون کالامین به دلیل زینک اکسید موجود در ترکیبات خود کمک به تسکین درد ناشی از خارش بثورات آبله مرغان می‌کند.

یکی از بهترین پمادهای موجود در داروخانه‌ها برای خارش آبله مرغان، پماد کالامین است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره بهترین پماد برای آبله مرغان

  1. کوروش رامشینی گفت:

    سلام من ابله مرغان گرفتم ۲ روزه که گرفتم ونمی دونم که چجوری باید جوش هارو از بین ببرم خارش بسیار زیادی داری باید چیکار کنم که هم زودتر خارش‌ بره و هم زود تر جوش ها از بین برند

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      از ترکیب پماد های اسیکلوویر+زینک اکساید استفاده کنید

  2. . گفت:

    سلام من ابله مرغان گرفتم ۲ روزه که گرفتم و خارش بسیار زیادی داری باید چیکار کنم که هم زودتر خارش‌ بره و هم زود تر جوش ها از بین برند

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      برای حوش از ترکیب زینک اکساید و اسیکلوویر استفاده کنید

  3. ناشناس گفت:

    سلام من ابله مرغان گرفتم شب سوم به گونه ای بود که حتی نتونستم بخوابم تا صبح خارش داشتم روز بعد صابون گوگرد رو به کل بدنم زدم و حدود ۳۰ دقیقه روی بدنم گذاشتمش وبعد رفتم حموم نه تنها خارشش تمام شد بلکه دونه ها هم خشک شدن

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      درمان شما مناسب ابله نیست
      نیاز به قرص و پماد اسیکلوویر دارید

  4. Dorna گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه ۴ روزه ابله گرفتم و بشدت سرفه دارم هر ده ثانیه سرفه میزنم و گلوم میسوزه خارش و بی اشتهایی به کنار هر چقدر دارو برای این سرفه ها میخورم اثر نمیکنه شبا خاب ندارم همش بیدار میشم چیکار کنم 🙁

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر از ابله مطمین هستید
      نیاز به اسیکلوویر دارید
      و برای عفونت ثانویه هم نیاز به انتی بیوتیک

      حتمن درمان را تحت نظر متخصص جدی بگیرید

  5. مبینا گفت:

    سلام من روی صورتم آبله مرغان زده بود و در اواخر دوره ی درمان بود که تعدادشون زخم شده بود و در حمام کنده شدن و بعضیاشون رو که داشتن میوفتادن خودم کندم و الان یک حفره شده جاشون درمانی برای این فرورفتگی هست؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بهتر است تحت نظر متخصص باشید
      اما میتوانید از ترکیب ویتامین ad و زینک اکساید استفاده نمایید

  6. Sahar گفت:

    سلام وقت بخیر من روز ششم ابله مرغانم هست
    داخل و اطراف واژن ابله زده از پماد recove استفاده میکنم بی فایده هست
    از چه پمادهایی استفاده کنم تا از خارش و سوزش بیوفته و زودتر خشک بشه؟
    ایا پماد کلوتریمازول فارما رو برای ابله استفاده کنم ضرر داره؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر از ابله مطمین هستید باید اسیکلوویر خوراکی و موضعی طبق تجویز پزشک استفاده کنید
      کلوترمازول پماد ضد قارچ است

  7. Sahar گفت:

    سلام وقت بخیر
    داخل لبه واژن و اطرافش ابله مرغون زدم و پماد تجویزی اونهارو ن خشک میکنه ن از سوزش میندازه پمادی ک استفاده میکنم recove هست که هیچ تاثیری نداره .
    برای برطرف کردن از چه پمادی استفاده کنم ؟ ایا پماد کلوتریمازول فارما بزنم روشون تاثیر داره؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر از ابله مطمین هستید باید اسیکلوویر خوراکی و موضعی طبق تجویز پزشک استفاده کنید
      کلوترمازول پماد ضد قارچ است

  8. پرستو رحیمی گفت:

    سلام دخترم آبله مرغان گرفته وبعد پنج روز بعضی جوش ها سیاه شدن،این زخما چطوری باید از بین بره؟یکی از زخما به بالش خورد کمی کنده شده خیلیی نگرانم ،خلاصه چه بلایی باید سر زخم جوش بیاد !باید بیافتن زخما؟سیاه شده الان

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      هم نیاز به درمان سیستمیک و هم موضعی دارند
      دارو های مهم موضعی عبارت است از آسیکلوویر و زینک اکساید

      از درمان های خانگی خودداری کنید

  9. افشار گفت:

    سلام خسته نباشید پسرم ۱۵ سالشه تازه آبله مرغان گرفته من چطور پیشگیری کنم تا نگیرم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      در صورت مبتلا نشدن از واکسن ابله استفاده کنید
      اولین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری آبله مرغان، واکسیناسیون است. واکسن آبله مرغان در دو نوبت و دو دوز تجویز می‌شود . ۹۸ درصد از کسانی که هر ۲ دوز این واکسن را به موقع دریافت می‌کنند به ایمنی صد در صد در برابر ابتلا به آبله مرغان دست پیدا می‌کنند.

  10. Arvin گفت:

    سلام خسته نباشید من تعدادی جای ابله مرغان رو در سرم کندم پماد هم میزنم میخواستم بدونم ایا امکان دارد جای ابله مرغان هایی که کندم در سرم بماند یا نه
    ایا تار مو دوباره در می اورد
    چه پمادی از همه برای جای ابله مرغان بهتر است؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله احتمالا باقی ماندن جای زخم وجود دارد
      می توانید از مخلوط آسیکلوویر و زینک‌اکساید استفاده کنید

      1. روشنک گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        دختر من دوهفته است که آبله مرغان گرفته قرص والاسیکلوویر ۵ روز خورده الان حال عمومیش خوب هست ولی بعضی از زخم ها کنده شده جاشون سوراخ هست داره کرم سیکالفیت اون استفاده میکنه آیا نیاز به درمان دیگری هست یا خیر؟؟
        آنتی بیوتیک نیاز نبود بخوره ؟؟

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          بعلت بیماری ویروسی انتی بیوتیک جندان توصیه نمیشود
          ولی میتوانید برای جلوگیری از باقی ماندن جای زخم، از پماد زینک‌اکساید هم استفاده کنید