روش های درمان پیسی پوست و کاهش لکه های سفید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درمان پیسی پوست یا ویتیلیگو به تکنیک‌ها و روش‌های مختلف بستگی دارد و هدف آن معمولاً کاهش لکه‌های سفید روی پوست است. اما اولویت درمان و نوع درمانی که به کار می‌رود، بستگی به جوانب مختلف این بیماری مانند محل، میزان انتشار، روند بیماری و تأثیر آن بر کیفیت زندگی فرد دارد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 8 دقیقه
بیماری پیسی

بهترین روش درمان پیسی چیست؟ بیماری برص یا به انگلیسی ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که با از بین رفتن رنگ یا رنگ‌دانه‌های پوست، نواحی مختلفی روی بدن صاف، سفید یا روشن می شود. به این بخش‌های سفید یا لکه‌های روی پوست اصطلاحاً ماکول گفته می‌شود. معمولاً لکه‌ها روی دست‌ها، ساعد یا پاها و صورت ظاهر می‌شوند. در سراسر جهان، حدود ۱ درصد از جمعیت به ویتیلیگو مبتلا هستند. در درجه اول تشخیص این بیماری اهمیت دارد.

پس از تشخیص، متخصص پوست از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید پیسی را درمان کنید یا خیر. برخی از مردم این کار را نمی‌کنند، چرا که در خصوص این بیماری، درمان ضروری نیست. با این حال برای بسیاری وجود این لکه‌ها ناراحت‌کننده است و به همین دلیل هم به دنبال گزینه‌های درمان و مدیریت بیماری هستند؛ خصوصاً زمانی که لکه‌ها در حال گسترش یافتن است.

این مهم نیاز به مراجعه به موقع به متخصص پوست و مو دارد. در پنل دکترتو می‌توانید اقدام به دریافت نوبت حضوری و آنلاین از بهترین متخصصان پوست سراسر ایران کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با راه های درمان پیسی بیشتر آشنا شویم.

درمان پیسی چیست؟

پیسی یکی از بیماری های پوستی است. درمان برص یا پیسی اولویت اول بیماران نیست. بسیاری ترجیح می‌دهند به جای دریافت درمان پزشکی، لکه‌های روشن را با آرایش، برنزه کردن یا رنگ پوست بپوشانند. با این حال در صورت تمایل بیماران برای درمان پیسی، متخصص پوست می‌تواند درمان‌های مختلفی را ارائه دهد که می‌تواند رنگ ازدست‌رفته پوست را بازیابی کند. درمان شامل بازگرداندن رنگ ازدست‌رفته پوست، جلوگیری از بزرگ‌تر شدن لکه‌ها و همچنین جلوگیری از ظاهر شدن لکه‌های جدید می‌شود.

بهترین درمان برای ویتیلیگو معنایی ندارد. قبل از ایجاد یک برنامه درمانی، متخصص پوست در مورد اینکه چه چیزی برای هر بیمار بهترین است فکر می‌کند. برای انجام این کار، متخصص پوست سن، سلامت کلی و تأثیراتی که این بیماری بر زندگی افراد می‌گذارد در نظر می‌گیرد. نوع پیسی، جایی که روی بدن ظاهر می‌شود و نحوه پیشرفت آن نیز نقش مهمی در روند درمان ویتیلیگو ایفا می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Treatment cannot cure vitiligo. While researchers are looking for a cure, treatment cannot currently cure this disease. Treatment can help restore lost skin color
ترجمه متن:
گزینه‌های درمان پیسی در واقع نمی‌توانند این بیماری را درمان کنند. درمان‌ها تنها می‌توانند به بازیابی رنگ ازدست‌رفته پوست کمک کنند.

aad

درمان پیسی با روش های پزشکی – درمان پیسی با دارو

اولین خط درمانی برای مقابله با پیسی، درمان با روش‌های پزشکی است. از انواع داروهای خوراکی گرفته تا پمادها، آمپول‌ها و درمان با لیزر همگی در خط راه های درمان پیسی با کمک روش‌های پزشکی قرار می‌گیرند و به بهبود علائم پیسی کمک می‌کنند.

به‌صورت کلی داروی خاصی برای جلوگیری از تأثیر ویتیلیگو بر پوست شما وجود ندارد، اما داروهای خاصی وجود دارند که می‌توانند سرعت از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها را کاهش دهند، به رشد ملانوسیت‌ها کمک کنند یا رنگ را به پوست شما بازگردانند. داروهای درمان ویتیلیگو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کورتیکواستروئیدها
  • مهارکننده‌های موضعی ژانوس کیناز (روکسولیتینیب)
  • مهارکننده‌های کلسینورین

۱. درمان پیسی با لیزر

در درمان برص با لیزر نیز از فتوتراپی با نور فرابنفش یا لیزرهای درجه پزشکی برای مدت کوتاهی به سمت پوست استفاده می‌شود تا به این ترتیب رنگ ازدست‌رفته پوست بازگردد. گاهی اوقات ممکن است بیماران به چندین جلسه لیزر برای جای جوش و لک نیاز داشته باشند. ترکیب داروی پسورالن خوراکی و اشعه ماوراء بنفش A (PUVA) مناطق وسیعی از پوست فرد مبتلا به ویتیلیگو را درمان می‌کند. این درمان برای افراد مبتلا به ویتیلیگو در سر، گردن، تنه، بازوها و پاها موثر است.

۲. درمان پیسی با کورتون

داروهای کورتیکواستروئیدی یا کورتون‌ها احتمالاً اولین دسته داروهایی است که پزشک برای درمان پیسی تجویز می‌کند. این داروهای تجویزی برای افرادی که اخیراً به ویتیلیگو مبتلا شده‌اند بهترین اثر را دارند. کورتون‌ها هم به‌صورت دارو، هم آمپول و پماد ممکن است تجویز شوند.

درمان پیسی با لیزر بهتره یا دارو؟

با پزشک مشورت کن.

۳. درمان پیسی با پماد – درمان پیسی با پماد بتامتازون

دسته دیگر داروهای درمان برص پمادهایی هستند که به‌صورت موضعی مصرف می‌شوند. آنها در واقع استروئیدهای موضعی هستند که به‌صورت کرم یا پماد روی پوست مالیده می‌شوند. پماد بتامتازون برای چیست؟ استروئیدهای موضعی انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به بتامتازون اشاره کرد. درمان پیسی با بتامتازون باید با نظر پزشک انجام شود.

۴. درمان پیسی با آمپول

می‌توان از انواع آمپول‌های استروئیدی نیز برای درمان پیسی استفاده کرد. این آمپول‌ها حاوی کورتون بوده و می‌توانند تاثیر سریع‌تری نسبت به داروهای خوراکی داشته باشند.

۵. پماد سفید کردن بدن برای رفع لک پیسی

یک سری کرم‌ها و پمادهای ویژه‌ای برای درمان پیسی وجود دارد که اصطلاحاً به آنها کرم‌های استتارکننده پوست گفته می‌شود. این کرم‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با طیف وسیعی از رنگ‌های پوست مطابقت داشته باشند. این کرم کمک می‌کند تا لکه‌های سفید با بقیه قسمت‌های پوست شما ترکیب شود، بنابراین آنها چندان قابل‌توجه نیستند.

۶. درمان پیسی با قطره چشم

شاید برای شما جالب باشد، اما یکی از راه های درمان پیسی، درمان آن با قطره چشم است. محلول چشمی بیماتوپروست ۰.۰۳ درصد (آنالوگ‌های PGF2α) همراه با اشعه ماوراء بنفش باند باریک B (NB-UVB) به‌عنوان یک درمان موثر برای ویتیلیگو گزارش شده است.

۷. درمان پیسی با سلول های بنیادی

یکی از روش‌های دیگری که به‌عنوان درمان ویتیلیگو از آن استفاده می‌شود، درمان با پیوند سلول‌های بنیادی است. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است؛ اما در برخی از تحقیقات مشخص شده که پیوند سلول‌های بنیادی همراه با لیزر اگزایمر ۳۰۸ نانومتری برای ویتیلیگو به اثربخشی قابل‌توجهی دست می‌یابد و میزان درمان بسیار بهتر از سایر روش‌های درمانی برای پیسی است.

۸. درمان پیسی با هومیوپاتی

می‌توان از هومیوپاتی نیز برای درمان برص کمک گرفت. درمان هومیوپاتی برای پیسی، عملکرد ملانوسیت را تحریک می‌کند تا رنگ‌دانه ملانین طبیعی بدن را بسازد و تخریب رنگ پوست را کاهش دهد. علاوه بر این، داروهای هومیوپاتی نیز در سطح ایمنی عمل می‌کند تا از تخریب بیشتر جلوگیری کرده و تا آنجا که ممکن است آسیب را معکوس کند.

پماد سفید کردن بدن برای رفع لک پیسی استفاده میشود.
استفاده از کرم‌ها و پمادهای حاوی کورتیکواستروئیدها، می‌تواند به کاهش التهاب و ترمیم پوست کمک کند.

درمان گیاهی پیسی پوست – درمان پیسی در طب سنتی

علاوه بر روش‌های پزشکی، برخی از راه‌های دیگر نیز برای درمان خانگی پیسی استفاده می‌کنند. درمان های گیاهی برص و درمان پیسی در طب سنتی از جمله آنهاست. برای مثال شواهد بسیار محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه داروی گیاهی جینکو بیلوبا ممکن است برای افراد مبتلا به ویتیلیگو مفید باشد. گزینه‌های درمان گیاهی متعدد است، اما هنوز هیچ یک از آنها به‌صورت قطعی تایید نشده است.

۱. درمان پیسی با حنا و نوره

در طب سنتی حنا و نوره را با آب ترکیب می‌کنند و خمیر به‌دست‌آمده را به‌صورت یک ماسک موضعی روی لکه‌های پیسی ماساژ می‌دهند تا به‌این‌ترتیب از این ترکیب برای درمان برص استفاده کنند.

۲. درمان پیسی با عسل و سیاهدانه

عسل و سیاهدانه ترکیبی مفید و مغذی برای تقویت سیستم ایمنی است که می‌توان از ترکیب آنها به‌صورت روزانه برای درمان پیسی نیز استفاده کرد. روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را با چند دانه سیاه‌دانه ترکیب کرده و بخورید. خاصیت سیاه دانه برای پوست مورد توجه است.

۳. درمان پیسی با حجامت

حجامت همیشه یکی از روش‌های اصلی درمانی در طب سنتی است که از آن برای درمان پیسی نیز استفاده می‌شود. این کار به پاک‌سازی بدن نیز کمک می‌کند.

۴. درمان پیسی با گردوی سوخته

یکی از درمان های گیاهی برای پیسی، استفاده از گردوی سوخته پودر شده به همراه آب است. این خمیر را روزانه روی لکه‌ها مالیده تا به ازبین‌بردن آنها کمک کنید.

۵. درمان پیسی با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما یک ترکیب بسیار موثر در کنترل سیستم ایمنی است و می‌تواند در کنترل واکنش‌های التهابی بدن تاثیر زیادی داشته باشد. در طب سنتی از مصرف این قارچ به‌عنوان یکی از راه های درمان پیسی استفاده می‌شود.

۶. درمان پیسی با فلفل سیاه

برخی منابع تایید نشده بر این باورند که فلفل سیاه به دلیل رایحه تندی که دارد می‌تواند باعث تحریک رنگ‌دانه‌های پوستی شود و به همین دلیل از آن در درمان برص استفاده می‌شود.

۷. درمان پیسی با سیر

سیر یک ترکیب موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است. برخی از منابع طب سنتی از سیر برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه و درمان ویتیلیگو استفاده می‌کنند.

۸. درمان پیسی با سرکه سیب

در طب سنتی خوردن سرکه سیب نیز برای درمان برص توصیه شده است. می‌توان با خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک فنجان آب، از تاثیر آن برای درمان پیسی استفاده کرد.

۹. درمان پیسی با سکنجبین

در طب سنتی سکنجبین نیز به‌عنوان ترکیبی در نظر گرفته شده که می‌توان از آن برای درمان برص کمک گرفت. برای مصرف آن بهتر است سکنجبین را با عسل و سرکه سیب مخلوط کرد و این ترکیب را روزانه نوشید.

۱۰. درمان پیسی با روغن زیتون

می‌توان از روغن زیتون برای درمان پیسی استفاده کرد. مالیدن روزانه روغن‌زیتون روی لکه‌های پیسی می‌تواند به کم‌رنگ‌تر شدن اثر آنها کمک کند.

۱۱. درمان پیسی با شیره انجیر

برای اینکه از شیره انجیر برای درمان پیسی استفاده شود باید آن را مانند یک لوسیون روی لکه‌ها زد. این ترکیب حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C بوده و می‌تواند در کنترل لکه‌های روی پوست موثر باشد.

برای درمان پیسی دارو بهتره یا درمان گیاهی؟ هر سوالی داری از متخصص بپرس.

درمان پیسی با روش های پزشکیدرمان پیسی با روش های گیاهی
درمان با لیزردرمان با حنا و نوره
کورتونعسل و سیاهدانه
پماد بتامتازونحجامت
درمان با آمپول استروئیدیگردوی سوخته
پماد سفید کردن پوستقارچ گانودرما
قطره چشمفلفل سیاه
سلول‌های بنیادیسیر
هومیوپاتیسرکه سیب
روش های درمان پیسی با دارو و گیاهان

درمان پیسی با رژیم غذایی – برای درمان پیسی چه بخوریم؟

با وجودی که هیچ رژیم مشخص تایید شده‌ای برای درمان برص وجود ندارد؛ اما بهترین اقدامات تغذیه‌ای که می‌توانید انجام دهید شامل داشتن یک رژیم غذایی سالم پر از مواد مغذی خوب و نوشیدن آب زیاد است و مانند هر اختلال خودایمنی، ممکن است از غذاهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی که حاوی زینک، فیتوکمیکال‌ها، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، بهره‌مند شوید (کمبود چه ویتامینی باعث پیسی می شود؟). موز، سیب و انجیر و خرما از مواردی است که مصرف آنها توصیه می شود.

متن انگلیسی:
It has been suggested that zinc supplements are a beneficial adjuvant therapy for patients with vitiligo
ترجمه متن:
توصیه شده است که مکمل‌های زینک یک درمان کمکی مفید برای بیماران مبتلا به ویتیلیگو (پیسی) در نظر گرفته شوند.

NCBI

درمان پیسی در کودکان

درمان برص در کودکان محدودیت‌های بیشتری دارد، چرا که بسیاری از روش‌های موجود عوارض جانبی زیادی نیز دارند. یکی از بهترین درمان‌ها برای کودکان، درمان پیسی با هومیوپاتی است که اولاً در سنین کم و مراحل اولیه بیماری بهترین نتیجه را دارد و دوم اینکه عوارض جانبی ندارد و برای همه گروه‌های سنی بی‌خطر است.

درمان پیسی در بزرگسالان

در بزرگسالان می‌توان در کنار درمان‌های دارویی و فتوتراپی، از روش جراحی یا پیوند پوست نیز استفاده کرد. در این روش پوست سالم از بدن برداشته شده و از آن برای پوشاندن لکه‌های سفید استفاده می‌شود. روش بعدی که برای درمان ویتیلیگو در بزرگسالان مناسب است، پیگمانتاسیون است. پیگمانتاسیون ممکن است برای بزرگسالانی که بیش از ۵۰ درصد بدنشان ویتیلیگو دارند توصیه شود.

درمان قطعی پیسی چیست؟

در حال حاضر هنوز هیچ درمان قطعی برای پیسی وجود ندارد و تمامی روش‌های درمانی موجود مقطعی و در جهت مدیریت لکه‌هاست. آنها تنها می‌توانند لکه‌ها را کمتر کنند یا این که به بازیابی رنگ ازدست‌رفته پوست کمک کنند.

جدیدترین درمان پیسی چیست؟

روش‌های درمانی جدیدتری نیز وجود دارد که می‌توان از آنها برای درمان پیسی استفاده کرد. یکی از این روش‌ها درمان پیگمانتاسیون است که در آن  از داروی مونوبنزون استفاده می شود. شما می‌توانید این دارو را روی لکه‌های رنگ‌دانه پوست خود بمالید. این کار باعث می شود پوست شما سفید شود تا با نواحی پوست که دچار ویتیلیگو هستند مطابقت داشته باشد. مهارکننده JAK نیز یکی از جدیدترین درمان‌هایی است که می‌توان از آن برای بازگرداندن رنگ ازدست‌رفته پوست در افراد مبتلا به پیسی استفاده کرد.

درمان پیسی در کودکان با همیوتاپی امکان پذیر است.
هومیوپاتی بهترین روش درمان پیسی در کودکان است.

بهترین دکتر برای درمان پیسی در تهران

اگر به دنبال راه های درمان پیسی هستید، قطعاً به یک تشخیص دقیق و ارائه بهترین توصیه‌های درمانی نیاز دارید. کلینیک‌های درمانی پوست و موی زیادی در تهران وجود دارد که با مراجعه به آنها می‌توان بهترین دکتر برای درمان پیسی را پیدا کرد و از دقیق‌ترین روش درمانی بهره برد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان پوست و مو در تهران و دیگر شهرها در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

پیسی یک بیماری پوستی خودایمنی است. در کل یک بیماری بی‌خطر است و درمان ضرورتی برای آن ندارد. اما ازآنجایی‌که لکه‌های پوستی آزاردهنده هستند می‌توان از گزینه‌های درمانی مختلف موجود مانند دارودرمانی یا درمان با لیزر برای درمان پیسی کمک گرفت. روش‌های تایید نشده دیگری نیز هستند که در طب سنتی دسته‌بندی می‌شوند. برای انتخاب بهترین روش بهتر است حتما از یک پزشک در این زمینه مشورت بگیرید.

قبل از هر اقدامی برای درمان ویتیلیگو حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

درمان‌ها قطعی نیستند و تنها به مدیریت بیماری کمک می‌کنند.

درمان با لیزر می‌تواند به بازگرداندن رنگ پوست کمک کند.

از این دارو به همراه نوردرمانی برای درمان پیسی استفاده می‌شود.

از این دارو برای سفید کردن پوست بدن و درمان پیسی استفاده می‌شود.

بسیاری از این روش برای ازبین‌بردن لکه‌های روی پوست و هم‌رنگ کردن آن با سایر نواحی بدن استفاده می‌کنند.

می‌توان از کرم کاموفلاز برای پوشاندن لکه‌های روی پوست استفاده کرد تا این لکه‌ها با سایر نقاط بدن یکی شوند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان پیسی

  1. ف ر گفت:

    خیلی مطالبتون کامل بود بعنوان کسی که سالها راههای مختلف رو امتحان کردم فتوتراپی رو موثرترین دیدم. بیمارستانهای رازی ،لقمان ،رسول اکرم ،شهدای تجریش کلینیک دکتر دولتی و به سیما دارند فتو تراپی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      رسللم و سپاس از راهنمایی تان
      تندرست باشید

  2. صمد بامه گفت:

    لکهای سفیدی داخل بدن زنم دیده میشه اگه میتونین راهنماییم کنید ؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال عفونت قارچی و یا کمبود برخی مواد مثل زینک و کلسیم وجود دارد
      نیاز به ازمایش دارند

  3. صمد بامه گفت:

    لکهای سفیدی داخل بدن زنم دیده میشه اگه میتونین راهنماییم کنید ؟
    ممنون

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      احتمال عفونت قارچی و یا کمبود برخی مواد مثل زینک و کلسیم وجود دارد
      نیاز به ازمایش دارند

    2. ناشناس گفت:

      سلام میشه اون اسم یا عکس پماد رو بنویسن یک عمر دعا میکنم

  4. واحد ستوده گفت:

    سلام من از مهاباد مزاحم میشم انگشت دستام سفید شده میشه راهنمایی کنید

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      اگر همراه با خارش است احتمال بیماری قارچی وجود دارد
      در غیر این صورت کمبود برخی مواد معدنی می تواند باعث این علایم گردد

  5. مریم گفت:

    با سلام من لک سفیدی روی صورت هست که بعضی وقتا خارش هم دارم ولیزیاد تو چشم نمی آید به نظرتون پسی هست یا حساسیت و…. هست ؟؟!!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بعید می رسد پیسی باشد
      احتمال مشکلات ملانین وجود دارد
      بهتر است به متخصص مراجعه کنید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

  6. مریم گفت:

    با سلام من لک سفیدی روی صورت هست که بعضی وقتا خارش هم دارم به نظرتون پسی هست یا حساسیت و…. هست ؟؟!!

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بعید می رسد پیسی باشد
      احتمال مشکلات ملانین وجود دارد
      بهتر است به متخصص مراجعه کنید

      https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

  7. پرستش گفت:

    سلام.مادر من ۲۰سال پیسی داشت ،خیلی هم دکتر رفت ولی خوب نشد .دوسال پیش با یه پماد ترکیبی دکتر کاملا خوب شد. شماره ی دکترشو میزارم خوب شدید دعام کنید
    ۰۹۱۹۳۹۷۰۶۹۷ دکتر زمانی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      تندرست باشید

    2. لیلا گفت:

      سلام چطوری خوبی
      چه پماد استفاد کرد
      برایم اسم پماد بفرست یا عکس پماد

    3. منافزاده گفت:

      ببخشید میشه اسم دیارشان رو بگید واینکه کدوم شهر هستید

      1. پرستش گفت:

        تهران هستن ولی با تلفن هم مشاوره میدن

    4. عاطفه فضلی گفت:

      سلام چه پمادهایی میشه اسمشونو بگید

    5. مریم گفت:

      سلام واقعا خوب شدن ریشه ای درمان شد لطفاً جواب بدین

    6. تیانا گفت:

      واقعا تو رو خدا راست میگین یا سرکاریه

      1. بنده ی خدا گفت:

        عزیزم درمان داره محمد تقی نور بالا تفتی یزد هست آدرسش گوگل سرچ کنی میاد هر کی رفته محاله خوب نشده باشد

      2. پرشتش گفت:

        نه بابا چه سرکاری.بجون مادرم راست گفتم.کامنتارو خوندم و چون عذابی که اون موقع مادرم میکشی را یادم اومد بخاطر همین گفتم یه کمکی بکنم و شماره ی دکترو گذاشتم. تا دو،سه ماه اول ماهم باورمون نمیشد بعده سه ماه کم کم رنگ لک ها برگشت ولی ۷ماه طول کشید تا کامل خوب بشه.ایشالله که همه ی بیمارایی که این بیماری رو دارن خوب بشن

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از شما

    7. جابر گفت:

      سلام میشه اسم پماد بگی ممنون میشم

    8. مهدیس گفت:

      میشه لطفا اسم‌پماد رو از دکتر بپرسید
      من هر چقدر تماس گرفتم‌پاسخ گو نبودند خواهش میکنم

      1. پرستش گفت:

        سلام بله کاملا خوب شدن.مادرم دوسال پیش درمان شد الان اطلاعی ندارم که چرا جواب نمیدن ولی ایتای همین خطشون و دارم پیام گذاشتم جواب دادن

        1. ناشناس گفت:

          میشه اسم و فامیل وادرسشو کامل بزارین چون منم سالهاست این بیماری رودارم اما درمان نشدم

        2. شهلا بطا گفت:

          سلام خانم پرستش میشه عکس پماد برام بفرستید

        3. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          دوستان برای ارسال عکس و گفتگو راجع به موضوعات پزشکی به گروه بزرگ تلگرامی دکترتو بپیوندید

        4. علی گفت:

          بیست ساله بیماری پیسی دارم

        5. همیارِ دکترِتو گفت:

          علی عزیز
          معمولا درمان موضعی جواب نمی دهد
          فتوتراپی روش مناسب تری است
          زیر نظر متخصص مجرب باشید
          نور درمانی یا فتوتراپی، درمانی برای کمک به بازگشت رنگ به پوست است. این درمان برای افراد مبتلا به پیسی در سر، گردن، بدن، بازوها و پاها موثر است. درمان با دپیگمانتاسیون، رنگ پوست طبیعی شما را از بین می‌برد تا با نواحی از پوست که مبتلا به پیسی است مطابقت داشته باشد
          https://doctoreto.com/doctors/speciality/dermatologist

    9. ناشناس گفت:

      سلام ممنون میشم از پماد عکس بگیرین و بفرستین

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        برای ارتباط بیشتر با همراهان دکترتو و ارسال عکس به گروه تلگرامی دکترتو بپیوندید
        تندرست باشید

    10. حسین گفت:

      متاسفانه من به حرف شما گوش کردم و با این دکتر قلابی تماس گرفتم و ازم مبلغ ۱میلیون ۵۰۰ خواستن برای پماد دستساز و گفتم ارسال میکنیم و الان گوشیش خاموشه و هیچ پمادی هم ارسال نکردن و منم به اطلاع پلیس فتاح رسوندم و منتظر پیگیریشون هستم.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از پیگیری تان
        حتمن پیگیری کنید

    11. سجاد گفت:

      این شماره ای که این این شخص گذاشته کلاه بردارن اصلاً پزشک نیست هیچ آدرسی نمیده میگه داروسازه ولی هیچ شماره نظام پزشکی نداره همین شخص خود اون آدم هست میان زیر پستهامیگن مادرم درمان شده اینا کارشون کلاه برداریه تنها میخوان ملت رو تیغ بزنن و خواهشن به هیچ عنوان پولی واریز نکنید کلاه بردارن.

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سجاد عزیز
        حتمن پیگیری های لازم از طرف ما هم صورت خواهد گرفت
        لطفا نام و مشخصات شان را بنویسید
        ممنونم

  8. ناشناس گفت:

    رنج بردن ازلکه های سفید کی حتادست به خود کشی زدم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      کاملا حق دارید
      ایا اقدامات درمانی مثل لیزرتراپی انجام داده اید؟

    2. سارا گفت:

      زنگ بزن به این دکتر پماد ترکیبی شون معجزه میکنه مادر منو بعد ۲۰سال درمان کرد .خوب شدی رعام کن
      ۰۹۱۹۳۹۷۰۶۹۷دکتر زمانی

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما

      2. ذبیح الله گفت:

        من در افغانستان هستم دست هایم لک های سفید پیدا کرده میشه لطف کنید برای عکس پماد که شما نتیجه داده را ارسال کیند خیلی ممنون شما میشم

      3. هاشم گفت:

        سلام. اسم پمادرالطف کنید

      4. مریم گفت:

        واقعا خوب شدن؟

      5. مریم گفت:

        سلام
        دخترم ی لک سفید زیر چونش هست ک پیسی تشخیص داده شده، شما واقعا جواب گرفتین؟

      6. فاطمه گفت:

        میشه شمارتونو بفرستین باهاتون صحبت کنم راجب دکتره

  9. مرضیه عبدالهی گفت:

    نوه‌ام دو ماهش روی دست وشکمش پیسی هست. نمیدونم چرا کارکنم ممنون میشم از پاسخگوی شما

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ا
      بهتر است تا دیر نشده به متخصص اطفال یا پوست مراجعه کنید
      نیاز به مشاهده و معاینه از نزدیک دارند

  10. فاطمه سردار گفت:

    رسلام ویتلیگو به هیج وج درمان ندارد من هر جای که بگی رفتم دکتر اونم یک لکه اندازه سکه درست وسط پیشینیم فقط همون ی لکس الان ۲۰ ساله زیاد هم نشده ولی خوب خیلی حالم بده زیبایم رو گرفت

    1. زززز گفت:

      سلام کرم ویتلکسین بزن درمان میشی

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از راهنمایی تان

      2. ناشناس گفت:

        سلام شما جواب گرفتین از این پماد؟

      3. مممم گفت:

        سلام یعنی خوب شدی با این کرم لطفا بگید ترو خدا

      4. ناشناس گفت:

        این پماد را دکتر داده ایا سفیدی راازبین مببره

      5. ناشناس گفت:

        ایا شما درمان شدین روی صورت دخترم افتاده سه ماهی میشه نو درمانی میبریم هنوز جواب نگرفتیم

      6. ناشناس گفت:

        سلام تو را خدا اگه خوب شدین بگین خودتون نتیجه گرفتین؟

      7. ناشناس گفت:

        سلام واقعا درمان میشه بااین پماد؟؟

    2. مژده گفت:

      سلام عزیزم اگه شرایط مالی اجازه میده یک سر به دکتر تهران برو
      کلینیک نیلفروش زاده
      تو نت بزن میاره

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سپاس از شما مژده عزیز