ژل رادیس چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ژل رادیس یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که از کلسیم هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است، یعنی ماده‌ای که معمولا در استخوان‌ها یافت می‌شود. تزریق این فیلر پوستی می‌تواند موجب بهبود چین و چروک‌ها، افزایش حجم بخش‌های مختلف صورت مانند گونه و لب‌ها، ایجاد زاویه فک و چانه و بهبود انعطاف‌پذیری پوست شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
قیمت ژل رادیس چقدر است؟

ژل رادیس (Radiesse) یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ژل لب در بازار است. این محصول بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را به انتخاب مطلوب برای تزریق ژل لب تبدیل کرده است. ژل رادیس می‌تواند به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه نتایج زیبایی را حفظ کند و با ایجاد بافتی نرم و طبیعی، حالت لب‌ها را بهبود بخشیده و ظاهری جذاب به آنها بدهد. اگر قصد تزریق ژل لب دارید، تا انتهای این مقاله از دکترتو با ما همراه باشید تا با ژل رادیس، انواع، کاربرد ژل رادیس، مزایا و عوارض آن بیشتر آشنا شوید. اما برای یک انتخاب مناسب حتما از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید. شما می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره آنلاین با پزشکان استفاده کنید.

ژل رادیس چیست؟

رادیس (Radiesse) فیلر پوستی تزریقی زیبایی برای رفع چروک و چین پوست و افزایش حجم لب و گونه‌ها است که با تحریک پوست برای تولید کلاژن به استحکام و تقویت پوست هم کمک می‌کند. پس از مدتی، رادیس توسط بدن جذب می‌شود و فقط کلاژن‌های ایجاد شده باقی می‌مانند. این ژل در واقع از کلسیم هیدروکسی آپاتاتیت تشکیل شده است که یون‌های کلسیم و فسفات را در خود دارد و این مواد به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل رادیس ساخت کدام کشور است؟

ژل رادیس توسط شرکت آمریکایی Merz Aesthetics تولید می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۰۸ در ایالت نیویورک تاسیس شده و یکی از پیشگامان در تولید محصولات زیبایی به‌شمار می‌آید. ژل رادیس در سال ۲۰۰۳ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای استفاده در ایالات متحده تایید شد.

انواع ژل رادیس

ژل رادیس ساخت شرکت آمریکایی Merz Aesthetics در دو نوع اصلی ارائه می‌شود:

  1. RADIESSE
  2. Radiesse Fine Lines & Wrinkles

هر دو نوع ژل رادیس در سال ۲۰۰۳ مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای استفاده در آمریکا را دریافت کردند.

ژل رادیس چند نوع است؟
انواع ژل رادیس

۱. RADIESSE

این نوع ژل برای پرکردن چین و چروک و افزایش حجم در نواحی خاصی از صورت مانند گونه‌ها، چانه و لب‌ها و همچنین  ایجاد پرکنندگی و بازسازی حجم در این نواحی استفاده می‌شود.

۲. Radiesse Fine Lines & Wrinkles

این نوع ژل رادیس برای درمان چین و چروک‌های ریز و متوسط صورت و بهبود ظاهری طراحی شده است.

از چین و چروک‌های ریز صورتت خسته شدی؟

با مشورت متخصص برای تزریق ژل اقدام کن.

کاربرد ژل رادیس

انواع ژل رادیس برای نرم کردن چین و چروک‌های متوسط تا شدید پوستی مانند چین‌های اطراف دهان و بینی به‌کار می‌روند. از این فیلر برای اصلاح حجم از دست رفته پشت دست‌ها هم استفاده می‌کنند. ژل رادیس به عنوان فیلر گونه و ژل لب هم کاربرد دارد.

متن انگلیسی:
Radiesse fillers can restore lost volume to the face and smooth out more severe wrinkles and fine lines. Treatment is quick and typically pain-free and there is a low chance of adverse side effects
ترجمه متن:
فیلرهای رادیس می‌توانند حجم از دست رفته صورت را بازگردانند و چین و چروک‌های شدیدتر و خطوط ریز را صاف کنند. درمان سریع و معمولاً بدون درد است و احتمال بروز عوارض جانبی کم است.

blushbeverlyhills

فواید فیلر رادیس

از مهم‌ترین فواید فیلر رادیس که موجب می‌شود افراد ترغیب به تزریق آن شوند عبارتند از:

ویژگیشرح
کاهش چین و چروکفیلرهای رادیس می‌توانند به طور موثری چین و چروک‌های عمیق صورت مانند چین پیشانی، خطوط اخم، خنده و ماریونت را پر کرده و ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری برای پوست ایجاد کنند.
افزایش حجمفیلر رادیس برای افزایش حجم و بازسازی کانتور و مرزهای خاص صورت مثل گونه‌ها، چانه و لب‌ها به‌کار رفته و به ظاهر جوان‌تر و پرتر پوست کمک می‌کند.
بهبود زخم‌ها و اسکارهافیلرهای رادیس می‌توانند به بهبود ظاهر زخم‌ها و اسکارهای صورت کمک کرده و ظاهر کلی پوست را بهبود بخشند.
رفع شلی و افتادگی پوستبا افزایش سن یا بیماری، یا لاغری شدید در اثر کاهش وزن، ممکن است پوست دچار افتادگی و شلی شود، در چنین مواردی، تزریق ژل رادیس می‌تواند با رفع چین و چروک و ایجاد ظاهری سفت‌تر و جوان‌تر، افتادگی پوست را برطرف کند.
ایجاد نتایج طبیعی و ماندگارذرات کلسیم هیدروکسی آپاتیت در ژل رادیس به تدریج جذب شده و جای خود را به بافت طبیعی می دهند، درنتیجه بعد از تزریق فیلر، ظاهری طبیعی با ماندگاری بالا ایجاد می‌شود.
قابلیت تزریقرادیس به صورت ایمن و با دقت می‌تواند در مناطق مختلف صورت تزریق شود.
سازگاری زیستیجنس رادیس از کلسیم هیدروکسی آپاتیت است که ماده‌ای طبیعی و سازگار با بافت بدن محسوب می‌شود.
فواید فیلر رادیس
کاربرد ژل رادیس برای چیست؟
انواع ژل رادیس برای نرم کردن چین و چروک‌های متوسط تا شدید پوستی مانند چین‌های اطراف دهان و بینی به‌کار می‌روند.

طرز استفاده از ژل رادیس

طرز استفاده از ژل رادیس همانند سایر فیلرهای پوستی است و باید توسط پزشک متخصص پوست و مجرب انجام شود، تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. قبل از تزریق، پوست باید تمیز و ضدعفونی شود. هیچ ماده آرایشی نباید روی صورت باقی بماند. بعد از بی‌حسی موضعی، پزشک نواحی نیازمند درمان را علامت‌گذاری می‌کند و سپس میزان دوز مناسب را با سرنگ استریل در نقاطه علامت‌گذاری شده تزریق می‌کند.

عمق و مقدار تزریق بسته به نیاز ناحیه و نتیجه مورد نظر تنظیم می‌شود. پس از تزریق، پوست ماساژ داده شده تا ژل به طور یکنواخت پخش شود. به منظور جلوگیری از ورم یا کبودی، می‌توانید بعد تزریق ژل رادیاس از کمپرس سرد/ یخ کمک بگیرید.

تزریق فیلرهای پوستی سرپایی است و نیازی به بستری نیست. تا ۲۴ ساعت اول از شستن صورت و تماس با بخار آب پرهیز کنید و تا چند ساعت اول سر خم نشود. افراد مبتلا به آلرژی و عفونت‌های پوستی نباید از این محصول استفاده کنند، چرا که ممکن است باعث تشدید علائم محرک شود. در صورت بروز عوارض جانبی مانند تورم و کبودی، بلافاصله با پزشک تماس گرفته شود.

ماندگاری ژل رادیس

ژل رادیس در زمره فیلرهای پوستی با ماندگاری بالا است، چراکه بدن همچنان به متابولیسم این ژل ادامه داده و تا چند هفته باعث تحریک تولید کلاژن‌سازی می‌شود، بنابراین تا شش ماه نتایج را مشاهده می‌کنید که روز به روز بهتر می‌شوند.

متن انگلیسی:
Similarly, Radiesse is a long-lasting dermal filler that contours, lifts, and volumizes the cheeks. The results of this injection last roughly 15 months. If you opt for this injection, we strongly recommend that you come in after seven months for a touch-up treatment
ترجمه متن:
به طور مشابه، رادیس یک فیلر پوستی با ماندگاری طولانی است که گونه‌ها را کانتور، لیفت و حجم‌دهی می‌کند. نتایج این تزریق تقریباً ۱۵ ماه ماندگاری دارد. اگر این تزریق را انتخاب کردید، ما توصیه می‌کنیم که پس از هفت ماه برای تمدید مراجعه کنید.

boulderplasticsurgery

نگران ماندگاری ژل لبت هستی؟ همین حالا از متخصص مشاوره بگیر.

مراقبت های بعد از تزریق ژل رادیس

پس از تزریق ژل رادیس، انجام مراقبت‌های مناسب بسیار مهم است تا از بروز عوارض جانبی پیشگیری شده و نتایج درمان ماندگاری بیشتر و ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند. برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل رادیس عبارتند از:

  • در روز تزریق، از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و سایر داروهای ضد‌التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید. این داروها می‌توانند خطر کبودی را افزایش دهند.
  • تا دو هفته بعد تزریق ژل، مصرف الکل و دخانیات ممنوع است، چرا که ریسک خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند.
  • بهتر است تا چند روز اول بعد تزریق از هرگونه فشار، مالش، تماس همراه با اصطحکاک یا ماساژ نواحی تزریق شده خودداری کنید چرا که ممکن است باعث بروز عوارض جانبی پوستی شود.
  • در صورت بروز تورم یا کبودی، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • اگر درد دارید، می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید.
  • تا چند روز اول بعد تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • به فاصله ۲۴ ساعت بعد تزریق از لوازم آرایش در ناحیه تزریق استفاده نشود.
  • اگر تزریق در گونه‌ها انجام شده است، از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید. بهتر است شب اول تا سوم، به پشت و طاقباز بخوابید و سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • اگر تزریق در چانه انجام شده است، از جویدن غذاهای سفت خودداری کنید.
  • افرادی که ژل لب رادیس می‌زنند، باید تا چند روز اول بعد تزریق از خوردن غذاهای داغ یا تند خودداری کنند.
ماندگاری ژل رادیس چقدر است؟
ژل رادیس، فیلر پوستی با ماندگاری بالایی است که برای زاویه سازی، لیفت و حجم دهی گونه‌ها استفاده می‌شود. نتایج تزریق این ژل تا حدود ۱۵ ماه باقی می‌مانند.

عوارض ژل رادیس

ژل رادیس بهترین برند ژل لب از فیلرهای پوستی محبوب دنیا با اثربخشی مطلوب و ماندگاری بالا است که معمولا عوارض جانبی خاصی ندارد، اما همانند هر اقدام زیبایی ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود. خوشبختانه، این عوارض ژل رادیس، موقتی و زودگذر بوده و بعد چند روز بهبود پیدا می‌کنند. در صورتی که طی چند روز اول، علائم و عوارض بهتر نشده و شدت پیدا کنند، حتما باید به پزشک متخصص اطلاع دهید. از عوارض تزریق ژل رادیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم یکی از شایع‌ترین عوارض ژل لب است و معمولا طی چند روز برطرف می شود.
  • کبودی، قرمزی و خارش در نواحی تزریق که معمولا دو سه روز بعد از تزریق برطرف می‌شوند.
  • درد یکی از عوارض احتمالی تزریق ژل رادیس است که در صورت شدید بودن می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید.
  • واکنش آلرژیک می‌تواند باعث کهیر، خارش، تورم و مشکل در تنفس شود. در صورت بروز علائم، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • عفونت همراه با قرمزی، تورم، درد و تب
  • تورم عصبی که می‌تواند باعث بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا درد در ناحیه تحت درمان شود.
  • تجمع ژل در نواحی تزریق می‌تواند باعث ایجاد توده یا برآمدگی در ناحیه تحت درمان شود.
  • تغییر رنگ پوست در ناحیه درمان
ژل رادیس برای چه ناحیه‌هایی استفاده می‌شود؟

قیمت ژل رادیس در دکترتو کلینیک

قیمت ژل رادیس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  1. نوع و مدل محصول: ژل رادیس دارای انواع مختلفی است که بسته به فرمولاسیون، ویژگی‌ها و نوع پوشش آن، قیمت‌های متفاوتی دارند.
  2. حجم/اندازه بسته‌بندی: معمولا قیمت محصولات با حجم‌های بیشتر به صورت نسبی پایین‌تر است.
  3. مکان خرید: قیمت ژل رادیس در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های آنلاین و مراکز عمده‌فروشی متفاوت است.
  4. تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه: گاهی فروشندگان تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای برای این محصول ارائه می‌دهند که بر قیمت نهایی تاثیرگذار است.
  5. هزینه‌های حمل و نقل: در صورت خرید آنلاین، هزینه‌های حمل و نقل نیز به قیمت اضافه می‌شود.
  6. برند و شهرت محصول: محصولات با برندهای شناخته‌شده‌تر معمولا قیمت‌های بالاتری دارند.

شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت تزریق ژل رادیس در دکترتو کلینیک به وب سایت دکترتو مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل رادیس یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که از کلسیم هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است، یعنی ماده‌ای که معمولا در استخوان‌ها یافت می‌شود. تزریق این فیلر پوستی می‌تواند موجب بهبود چین و چروک‌ها، افزایش حجم بخش‌های مختلف صورت مانند گونه و لب‌ها، ایجاد زاویه فک و چانه و بهبود انعطاف‌پذیری پوست شود.

مزیت اصلی تزریق ژل رادیس، جذب تدریجی ژل توسط بدن و تحریک آن برای تولید کلاژن است. اتفاقی که باعث می‌شود اثرات فیلر رادیس پایدار و طولانی‌مدت باشند. همچنین، تزریق این ژل به صورت باعث بهبود ظاهر، زیبایی و جوانسازی پوست صورت می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای ژل رادیس، نتیجه طبیعی این تزریق است، یعنی در عین حال که پوست جوان‌تر دیده شده، نتیجه نهایی کاملا طبیعی است و خبری از حالت مصنوعی و ثابت سایر ژل‌ها نیست.

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که هر چقدر هم ژل و فیلرهای پوستی خوب و باکیفیت باشند، عدم تزریق مناسب آن باعث بروز عوارض جدی می‌شود. جهت کاهش عوارض احتمالی و دستیابی به نتایج مطلوب، حتما به پزشک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید. اگر نگران عوارض جانبی این ژل هستید می‌توانید از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره با دکتر آنلاین پوست و مو کمک بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

بله، بیشتر فیلرهای پوستی در ویال‌های یک سی‌سی هستند، اما رادیس ویال یک و نیم سی سی دارد و قیمت رادیس در مقایسه با سایر ژل‌ها گران‌تر است.

قیمت هر سی سی ژل رادیس از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود.

هر دو ژل رادیس و رستیلن روش‌های موثری برای زیبایی و جوانسازی پوست هستند، اما ممکن است بهترین گزینه بسته به نیازها و خصوصیات پوست فرد متفاوت باشد. ژل رادیس که از کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته شده، به صورت تدریجی و طولانی‌مدت توسط بدن جذب می‌شود و سبب افزایش تولید کلاژن می‌گردد. این باعث بهبود چین و چروک‌ها، افزایش حجم صورت و بهبود انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.

رستیلن نیز فیلر بر پایه اسید هیالورونیک است که برای برطرف کردن چین و چروک‌ها و افزایش حجم صورت استفاده می‌شود. اثرات آن معمولا سریع‌تر از ژل رادیس ظاهر شده، اما ممکن است دوام کمتری داشته باشد. در مجموع، بهترین گزینه بستگی به نیازهای فردی دارد و باید با راهنمایی پزشک متخصص انتخاب شود.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن