تزریق ژل لب و قیمت انواع برندها و عوارض ژل لب

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تزریق ژل لب در انواع مختلف و با شکل های مختلف ژل لب طبیعی، ژل عروسکی، روسی و... همراه با اطلاعات کامل هزینه و عوارض ژل لب را اینجا بخوانید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

ژل لب چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

لب‌ها یکی از ویژگی‌های ظاهری و اصلی صورت هستند که می‌توانند به جذابیت چهره بیفزایند. پرکردن لب‌ها با استفاده از تزریق ژل لب یکی از موارد آرایشی محسوب می‌شود که منجر به پر شدن و بزرگ‌تر دیده‌شدن لب‌ها می‌شود و سال‌به‌سال بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. انواعی از پرکننده یا فیلر برای لب وجود دارند که جزو روش‌های جوانسازی پوست به حساب می‌آیند و معمولاً در کنار کارهایی مثل تزریق بوتاکس استفاده می‌شوند. امروزه روش‌هایی که بر اساس تزریق باشند کاربرد بیشتری دارند. از پراستفاده‌ترین و معروف‌ترین پر کننده هایی که در این دوران برای افزایش حجم و زیبایی لب‌ها استفاده می‌شود محصولات حاوی مواد مشابه اسید هیالورونیک هستند و به آن‌ها در اصطلاح ژل لب گفته می‌شود. به این پرکننده‌ها گاهی اوقات پرکننده‌های اسید هیالورونیکی نیز گفته می‌شود که برای تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

کلاژن نیز زمانی پرکننده پوستیِ رایجی بوده اما امروزه کمتر مورداستفاده قرار می گیرد. علت آن این است که مواد جدیدی که استفاده می‌شوند ایمنی بیشتری دارند. همچنین ماندگاری موارد جدید مانند ژل لب بیشتر است و آثار آن مدت‌زمان بیشتری باقی می‌ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردی یا غیرکاربردی بودن موارد مرتبط با زیبایی می‌توانید با دکتر پوست مشورت کنید.

تزریق چربی و مواد قابل‌کاشت از دیگر راه‌های افزایش حجم لب‌ها هستند. امروزه از این موارد استفاده نمی‌شود چرا که نتایج متنوعی به همراه دارند. علاوه بر این عوارض جانبی و خطرات آن‌ها نیز بیشتر است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل لب در چه مواقعی کاربرد دارد؟

ژل لب یا پرکننده‌های اسید هیالورونیکی با افزودن موارد زیر می‌توانند منجر به بهبود ظاهر لب‌ها شوند:

  • شکل لب
  • ساختار لب
  • حجم لب

ژل لب بهتر است یا تزریق چربی یا پروتز لب؟

تزریق ژل لب نسبت به دیگر روش‌ها فوایدی دارد. در زیر می توانید دلایل بهتر بودن ژل لب را ببینید:

  • تورم و عوارض حداقلی نسبت به دیگر روش‌ها.
  • اقتصادی‌تر بودن نسبت به تزریق چربی و روش‌های دیگر.
  • اثرگذاری سریع.
  • موقتی بودن که باعث داشتن امکان تغییر و اصلاح نتایج می‌شود.
  • امکان کنترل حجم لب‌ها.

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

آثار تغییراتی که تزریق ژل‌های اسید هیالورونیکی ایجاد می‌کنند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. اما برای ژل لب و تزریق این نوع ژل‌ها در لب، حدود ۶ تا ۹ ماه آثار آن‌ها باقی می ماند. بعد از این مدت برای حفظ حجم و ظاهر لب‌ها باید مجدداً تزریق صورت بگیرد. برای بررسی دقیق‌تر میزان ماندگاری و تزریق مجدد بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب اگر به‌طور صحیح و دقیق انجام شود عوارض جانبی زیاد و بلندمدتی ندارد. حتی ممکن است بدون هیچ‌گونه عوارضی باشد. اما به‌طورکلی بعد از تزریق ژل شما می‌توانید انتظار ورم‌کردن و یا کبودی لب‌ها را داشته باشید. علاوه بر این‌ها عوارض رایج دیگر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قرمزشدن و همچنین تورم و کبودی به علت آسیب‌های جزئی بافتی ایجاد می‌شوند.
  • شکننده شدن پوست لب.
  • ایجاد دانه (توده و غده).
  • درد به میزان کم.
  • خارش.

همه این علائم گفته‌شده معمولاً بعد از حدود دو تا چهار هفته از بین می‌روند.

عوارض جدی تر بسته به تجربه فردی که تزریق را انجام می‌دهد و دقیق بودن محل تزریق دارد. برای مثال تزریق ژل به‌طور مستقیم در عروق خونی به‌طور ناخواسته می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. این عوارض شامل زخم‌های دائمی، اختلال در بینایی، کوری و خط افتادن روی لب هستند. همچنین ابتلا به عفونت‌ها که در تزریق با لوازم غیر استریل رخ می‌دهند. به همین دلیل است که انتخاب یک متخصص خوب و با تجربه برای تزریق ژل لب اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره تلفنی دکترتو درمورد انتخاب متخصص برای تزریق مشورت کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

عوارض ناشی از ژل لب باید بعد از دو تا چهار هفته از بین برود. در غیر این صورت باید به متخصص مراجعه کنید.

انواع برند ژل لب

اگرچه همه ژل‌های موجود از ترکیبات و مواد یکسانی (ترکیبات هیالورونیک اسید) ساخته شده‌اند و عملکرد یکسانی دارند اما برندها و شرکت‌های مختلفی آنها را تولید می‌کنند. انتخاب برند به دلیل متفاوت بودن غلظت مواد استفاده شده در برندهای مختلف و کیفیت ژل‌ها اهمیت دارد. در اینجا به بررسی چند برند معروف و پرکاربرد می‌پردازیم. برای کسب آگاهی پیرامون بهترین برندها می‌توانید از دکتر پوست نیز مشورت بگیرید.

اینفوگرافی انواع برند ژل لب
اینفوگرافی انواع برند ژل لب

۱: ژل ژوویدرم (Juvederm)

ژوویدرم یک خانواده از پرکننده‌های پوستی با پایه اسید هیالورونیک هستند که خود شامل چند نوع محصول می‌شود.

  • Juvederm Voluma XC: حجم زیرپوست را افزایش می‌دهد. بیشتر برای تزریق ژل گونه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • Juvederm XC و Juvederm Vollure XC: بر ترمیم و جوانسازی پوست مانند ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و خطوط اطراف دهان و بینی (خط لبخند) کاربرد دارد.
  • Juvederm Ultra XC و Juvederm Volbella XC: به‌عنوان حجم دهنده‌های لب تزریقی و غیر جراحی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

همه محصولات ژوویدرم که در نام خود عبارت XC دارند، دارای یک ماده بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین نیز هستند تا درد یا ناراحتی‌های حین تزریق را از بین ببرد.

۲: ژل رستیلن (Restylane)

رستیلن نیز گروهی از پرکننده‌های اسید هیالورونیکی را شامل می‌شود:

  • رستیلن:
    • برای ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های صورت کارایی دارد. در حجم دادن به لب نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و نوعی ژل لب است. نوع Restylane-L آن دارای لیدوکائین است.
  • Restylane Lyft:
    • برای افزایش حجم گونه و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین و تنها نوعی از ژل‌های گروه اسید هیالورونیک است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای اصلاح نقص حجم در بخش پشتی دست موردتأیید بوده و استفاده شده است.
  • Restylane Silk یا رستیلن ابریشم:
    • برای حجم دادن به لب‌ها و ازبین‌بردن چروک‌های اطراف دهان مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • Restylane Refyne و Restylane Defyne:
    • برای بهبودی و ترمیم خط لبخند مورداستفاده قرار می‌گیرد. Refyne برای خطوط و چروک‌های خفیف تا متوسط و Defyne برای خطوط متوسط تا شدید استفاده می‌شود.
ژل لب رستلین
یکی از انواع ژل لب، رستلین است.

۳: ژل بلترو (Belotero)

بلترو نوع Balance یا متعادل و نوع Basic یا پایه پرکننده‌های اسید هیالورونیکی هستند که به حالت یک ژل نرم و چسبناک تولید می‌شوند. بیشتر در ترمیم چین‌وچروک‌های اطراف دهان مانند خط لبخند کاربرد دارد و همچنین برای بزرگ‌تر کردن لب‌ها استفاده می شوند. خانواده بلترو انواع دیگری مانند Intrnse و Volume نیز دارد که خطوط و چین‌وچروک‌های شدید تر را ترمیم می‌کنند. البته باید توجه داشت که این برند جزو موارد پیشنهادی سازمان غذا و داروی آمریکا نبوده است (در سال ۲۰۱۹).

۴: ژل تئوسیال (Teosyal)

تئوسینال گروهی از پرکننده‌های اسید هیالورونیکی است که از یک تکنولوژی به نام RHA یا هیالورونیک اسیدِ انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که ژل بعد از کشیده شدن عضلات و اندام محلی که تزریق به آن انجام می‌شود، بهتر بتواند به حالت عادی و شکل طبیعی خود بازگردد.

۵: ژل نیوویا (Neauvia)

ژل نیوویا مدل اینتنس لیپس ساخته کشور ایتالیا است و در ایران مورداستفاده فرار می‌گیرد. این ژل نیز برای افزایش حجم لب‌ها و شکل‌دادن به لب مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ژل نیز مانند دیگر موارد گفته‌شده، حاوی اسید هیالورونیک است.


۶: پرفکتا

ژل لب پرفکتا از محصولات ایمن و استاندارد در این زمینه است. محصولی که در زمینه آب‌رسانی به پوست، کاهش چین‌وچروک‌ها و افزایش حجم کاربرد دارد. این ژل نیز مانند دیگر ژل‌های پرکاربرد امروزی از اسید هیالورونیک ساخته شده است. در ساخت این ژل اسید هیالورنیک‌های با منشأ حیوانی وجود ندارند. این محصول در کشور فرانسه تولید می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که ماندگاری این ژل حدود ۱۸ ماه بوده درحالی‌که اکثر برندهای دیگر تا حدود ۶ ماه ماندگاری دارند. عوارض جانبی این محصول نیز مانند دیگر محصولات کم و موقتی بوده و عوارض جدی‌ای به همراه ندارد.

۷: مستر تریت

از دیگر برندهای ژل‌های تزریقی با کاربرد جوانسازی پوست است. بیشتر به هدف بهبود شکل چانه، گونه و همچنین زاویه‌دار کردن فک و گونه مورداستفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری این محصول بین ۴ تا ۸ ماه است. مانند دیگر برندها بر پایه اسید هیالورونیک ساخته می‌شود.


۸: آلاینا

یکی از دیگر برندهای ژل لب است که در کشور آلمان تولید می‌شود. بر پایه اسید هیالورونیک تولید می‌شود. آلاینا محصولات مختلفی برای افراد با شرایط مختلف تولید می‌کند و انواع مختلفی دارد. نتایج استفاده از این ژل طبیعی بوده و چهره شما را مصنوعی جلوه نمی‌دهد. ماندگاری ژل‌ها در افراد مختلف متفاوت است اما به‌طورکلی ماندگاری ژل آلاینا بین ۸ تا ۱۲ ماه تخمین زده می‌شود. در مقایسه با دیگر ژل‌ها از نظر ماندگاری در دسته متوسط روبه‌بالا قرار می‌گیرد.

ژل ریان
ژل‌های لب انواع مختلفی دارند.

۹: ریان

ژل ریان یا reyoungel از دیگر ژل‌های بر پایه اسید هیالورنیک است. روشی ایمن برای جوانسازی پوست یا افزایش حجم لب ها محسوب می‌شود. این محصول توسط کشور چین تولید می‌شود. مانند دیگر ژل‌های لب محصولی طبیعی بوده و از نظر ایمنی عوارض زیادی یا بلند مدتی به همراه ندارد. نتایج تزریق این ژل به‌سرعت ظاهر می‌شوند و ماندگاری آن بین ۹ تا حداکثر ۱۵ ماه است. از اسید هیالورونیک‌های با منشأ حیوانی در تولید آن استفاده نشده است.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

نمی‌دونی برای تزریق ژل لب به کدوم متخصص مراجعه کنی؟

همین الان مشاوره بگیر

انواع مدل تزریق ژل لب

تزریق ژل لب در انواع متفاوتی انجام می‌شود که انتخاب میان آن ها بستگی به سلیقه و علایق هر فرد دارد. علت وجود تفاوت میان این مدل‌های مختلف، متفاوت بودن محل تزریق ژل است. این مدل‌ها با تغییرات مد و سلیقه‌های افراد به وجود آمده‌اند. در ادامه برخی از مدل‌های رایج را بررسی می‌کنیم. شما برای بررسی و تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع تزریق برایتان مناسب است می‌توانید از مشورت‌های متخصص پوست نیز بهره ببرید.

اینفوگرافی انواع مدل ژل لب
اینفوگرافی انواع مدل ژل لب

۱. تزریق ژل لب مدل قلبی

در مدل قلبی تزریق بیشتر در ناحیه V شکل لب بالایی انجام می‌شود. افراد برای دستیابی به نتیجه جذاب و زیبا از این مدل استفاده می‌کنند. همان‌طور که از نام این مدل نیز پیداست شکل لب در این حالت شبیه به قلب می‌شود.

۲. تزریق ژل لب مدل چاک‌دار

در این مدل تزریق به ناحیه وسط لب پایین صورت می‌گیرد. حالتی که در آن دو طرف لب پایین برجسته و وسط آن دارای شکاف باشد، اصطلاحاً لب چاک‌دار گفته می‌شود. چاک‌دار کردن لب هم با تزریق ژل و هم با جراحی امکان‌پذیر است.

۳. تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی

در این حالت لب پایین حجیم‌تر شده و بخش V شکل لب بالا نیز تقویت می‌شود. هدف از این مدل شبیه شدن به عروسک‌ها و شخصیت‌های کارتون‌ها دخترانه است. این مدل می‌تواند به پوشیده شدن لثه‌ها در هنگام خندیدن نیز کمک کند. افراد ممکن است برای ایجاد حس جوانی از مدل ژل لب عروسکی دخترانه استفاده کنند.

تزریق ژل لب باربی
این نوع تزریق ژل به شما لب‌های عروسکی می‌دهد.

۴. ژل لب مدل طبیعی یا کلاسیک

افرادی که به تزریق ژل تمایل دارند معمولاً ترجیح می‌دهند که لب‌های آن‌ها به حالت طبیعی به نظر برسد. از مزایای این روش این است که چهره تغییر زیادی نمی‌کند و فقط لب‌ها شکل بهتری به خود می‌گیرند.


۵. ژل لب مدل روسی

ژل لب روسی بر اساس شکل لب اغلب خانم‌های روسی ایجاد شده است. در این مدل تزریق بیشتر در ناحیه کشیدگی و تیزی حاشیه لب ها انجام می‌شود. همچنین برای برجسته‌کردن لب ها مقدار کمی از ژل را در امتداد خط لب تزریق می‌کنند.

عکس ژل لب روسی
یکی از انواع ژل لب روسی است.

۶. ژل لب مدل قلوه ای

در این مدل مقدار مشخصی از ژل به تمام بخش‌های لب‌ها تزریق می‌شود. لب ها به طور یکنواخت برجسته و حجیم می‌شوند. به علت ایجاد حالت برجسته و بادشده در لب‌ها بهتر است افرادی که صورت گرد دارند از این مدل استفاده کنند. تناسب این مدل با سایر اجزای صورت دارای اهمیت است.

تزریق ژل لب قلوه ای
یکی از انواع تزریق ژل لب، تزریق ژل لب قلوه‌ای است.

۷. ژل لب مدل سه دکمه‌ای

از مدل‌های پر طرف‌دار تزریق ژل لب است. در این مدل ناحیه میانی (V شکل) لب بالا و دو قسمت کناری آن بیشتر از نقاط دیگر حجیم می‌شوند. چون در سه ناحیه لب بالا تزریق و حجیم شدن رخ می‌دهد به این مدل سه دکمه‌ای گفته می‌شود.

۸. تزریق ژل لب مدل گرد

گاهی اوقات ژل به شیوه‌ای تزریق می‌شود که لب بالایی افزایش حجم بیشتری خواهد داشت و لب ها نسبت به حالت کشیده و طبیعی تقریباً گرد دیده می‌شوند

تزریق ژل لب در مردان

تزریق ژل لب در مردان نیز به هدف ازبین‌بردن چین‌وچروک‌های اطراف لب یا شکل‌دادن به لب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ژل‌های اسید هیالورونیکی در مردان نیز یک روش کاربردی و بدون عوارض خاص است. می‌توان از آن برای بهبود خط لبخند، چین‌وچروک‌های کوچک اطراف دهان و لب‌ها و همچنین شکل‌دادن به چانه استفاده کرد. آقایان نیز می‌توانند در صورت تمایل در مورد چگونگی تزریق ژل در لب‌هایشان با دکتر پوست مشورت کنند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

پیش یا پس از تزریق، دکتر پوست معمولاً موارد مراقبتی را به فرد اعلام می‌کند. برخی از مراقبت‌های مرتبط با تزریق ژل در نواحی اطراف یا خود ل به شرح زیر است:

  1. دوری از فعالیت‌های ورزشی شدید برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق در لب یا دیگر فیلرهای پوستی. چرا که افزایش تپش قلب و گردش خون می‌تواند منجر به شدید شدن تورم و کبودی‌ها بشود.
  2. از قرارگرفتن در دمای بالا مانند اتاق‌های بخار یا گرمای خورشید تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق دوری شود.
  3. حداقل به مدت ۲۴ ساعت از مواد آرایشی روی لب ها استفاده نشود.
  4. دوری از مصرف سیگار چراکه می‌تواند احتمال آلودگی عفونی را افزایش دهد. همچنین دوری از افراد دیگری که سیگار مصرف می‌کنند (نبودن در معرض دود سیگار).
  5. به مدت ۲۴ ساعت باید از مصرف الکل جلوگیری شود.
  6. علاوه بر این‌ها احتمالاً پزشک پیشنهاد می‌دهد به مدت یک هفته از داشتن پرواز و سفرهای هوایی دوری کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

می‌خوای لب‌های زیباتری داشته باشی؟ نوبت بگیر

هزینه تزریق ژل لب

قیمت انواع ژل‌ها بسته به برند آن‌ها متفاوت است و به‌طور میانگین برای میزان یک سی‌سی از آن حدود سه میلیون و چهارصد هزارتومان تا پنچ میلیون و پانصد هزار تومان باید هزینه کرد. البته باتوجه‌به نوسانات قیمت داروها، هزینه موارد مصرفی مثل سرنگ‌ها و غیره، این قیمت تقریبی بوده  و بهتر است قبل از مراجعه به مراکز درمانی از قیمت روز مطلع شوید.

قیمت تزریق ژل لب به طور میانگین برای یک سی‌سی از آن حدود سه میلیون و چهارصد هزارتومان تا پنچ میلیون و پانصد هزار تومان است.

انواع ژل لبقیمت
ریانحدود ۱.۵ تا ۲ میلیون
آلایناحدود ۲.۵ تا ۳ میلیون
مستر تریتحدود ۵۰۰ تا ۱ میلیون
پرفکتاحدود ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان
ژل نیوویا (Neauvia)حدود ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان
ژل تئوسیال (Teosyal)حدود ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان
ژل بلترو (Belotero)حدود ۷.۵ تا ۸.۵ میلیون تومان
ژل ژوویدرم (Juvederm)حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان
ژل الیاکسینحدود ۷ تا ۸ میلیون تومان
ژل الانسهحدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان
ژل ژنیالحدود ۴ تا ۵ میلیون تومان
قیمت انواع ژل لب در سال ۱۴۰۲

راهنمای مراجعه به متخصص پوست، مو و زیبایی

قبل از هرگونه اقدامی در جهت افزایش حجم یا ساختار لب، باید ابتدا با متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت شود. تزریق موادی مانند هیالورونیک اسید باید تحت نظر این متخصصین صورت بگیرد. شما می توانید از هر جایی از طریق مشاوره تلفنی دکترتو با متخصصین پوست در ارتباط باشید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

فقط در موارد کمی برای افرادی که با تزریق ژل و استفاده پزشک از سوزن‌ها مشکل دارند می‌تواند دردناک باشد. در حالت عادی بدون درد یا با درد بسیار خفیف همراه است که مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

در پیوند چربی از سلول‌های چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود. در این حالت نسبت به ژل که نوعی ماده مصنوعی است نتیجه و ماندگاری بهتری به همراه دارد. اما به دلیل گران‌تر بودن تزریق چربی و همچنین پیچیدگی‌های این روش (ساکشن چربی از بدن خود فرد)، بیشتر افراد تزریق ژل را بهتر می‌دانند و در جوامع مختلف استفاده از ژل لب روزبه‌روز بیشتر می‌شود. شما می‌توانید در مورد مقایسه این دو روش با متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید.

گاهی ممکن است ژل لب حالت گلوله‌گلوله شود و مانند نقاط گرد روی لب‌ها ظاهر شود. در روزهای اولیه یعنی تا حدود هفته دوم این امر ممکن است کاملاً عادی باشد و بعد از بین برود. اما اگر بعد از هفته دوم این حالت ادامه پیدا کرد بهتر است حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. در صورت عدم درمان می‌تواند عوارض جدی‌ای به همراه داشته باشد. مثلاً ممکن است با نشت ماده تزریق‌شده مواجه شوید یا فرد مبتلا به نوعی واکنش التهابی به نام گرانولوم شود.

برای جلوگیری از این حالت، بعد از تزریق باید به‌آرامی و با استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کرد. بهتر است تا چند روز از دست زدن به لب‌ها و به‌ویژه فشاردادن آن‌ها جلوگیری کنید.

تخلیه ژل لب امکان‌پذیر است اما باید دانست که اگر با شکل لب یا حجم آن مشکل دارید متخصصین پوست می‌توانند با استفاده از روش‌های خاصی در ظاهر لب‌های شما تغییراتی انجام دهند. با این حال برای تخلیه کامل ژل لب چندین راه وجود دارد. یکی اینکه اثرات ژل لب بعداز چند ماه خودبه‌خود از بین می‌رود و می‌توان تا آن زمان منتظر ماند. دوم اینکه با تزریق آنزیم هیالورونیداز که تجزیه کننده اسید هیالورونیک اسید است می‌توان به از بین رفتن اثرات سرعت بخشید. در روش آخر نیز متخصصین پوست با جراحی بسیار کوچکی در لب‌ها اسید هیالورونیک تزریق‌شده را خارج می‌کنند.

برای ازبین‌بردن ژل لب روش‌هایی نظیر استفاده و تزریق آنزیم هیالورونیداز که با تجزیه اسید هیالورونیک ژل را از بین می‌برد استفاده می‌شود. اما روش سریع و خانگی‌ای برای ازبین‌بردن یا تخلیه ژل لب وجود ندارد.

به‌طورکلی تزریق ژل و عمل جراحی بینی با هم تداخلی ندارند و افراد به انتخاب خود ممکن است هر دو را هم‌زمان بخواهند. از دلایل این کار در افرادی که قصد انجام هر دو را داشته باشند این است که یک بار و در یک بازه عوارض کوتاه‌مدت نظیر تورم، قرمزی و غیره را تجربه کنند. البته باید دانست که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی ممکن است لب بالا متورم شود و مدتی طول بکشد تا این تورم رفع شود. بهتر است ابتدا این تورم از بین برود و سپس تزریق انجام شود.

بهترین حالت برای تزریق ژل لب این است که بعد از عمل بینی صبر کنید تا تورم ‌های بینی و صورت از بین برود، سپس تزریق شود. بااین‌حال اگر شما در روزهای اولیه بعد از عمل بینی، ژل لب تزریق کنید غیر ایمن نیست اما ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. برای اطلاع بیشتر از این موضوع می‌توانید با دکتر پوست مشاوره داشته باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(4.5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
کارشناس تولید محتوا و کارآموز طراحی سایت و سئو هستم. خوشحالم که به عنوان نویسنده در تیم خوب دکترتو مشغول به فعالیت هستم. چراکه اینجا می‌تونم برای آگاهی عموم مردم و کمک به سلامت جسمی و روحی همنوعان خودم تلاش کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره ژل لب

  1. ناشناس گفت:

    سلام دکتر برایم ژل لب زد قسمت بالای لب طرف چپ خیلی افتاده پایین

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      سریعا به پزشکتان مراجعه کنید تا ترمیم شود

  2. مهدی گفت:

    قیمت یک سی سی؟ مطمئنید درست نوشتید؟