پروتز لب چیست و ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پروتز لب یکی از روش‌های زیبایی است که برای برجسته‌تر کردن و زیباتر کردن لب‌ها به کاربرده‌می‌شود. از این روش می‌توانید به طو موقتی و یا دائمی استفاده کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 11 دقیقه
پروتز لب چیست و ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

امروزه خانم‌ها به دنبال روش‌هایی برای حجم دادن به لب‌های خود هستند. روش‌های مختلفی برای حجیم سازی لب وجود دارد. یکی از این روش‌ها پروتز لب است. داشتن لب‌های متقارن و حجیم می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی داشته باشد. پروتز لب به بهبود ظاهر لب‌ها کمک می‌کند. به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا از سال ۲۰۰۰ تقاضا برای جراحی زیبایی لب رو به افزایش بوده و هر ساله طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

اما آیا شما از عوارض این روش پرطرفدار هم خبر دارید؟ یا اینکه تفاوت پروتز لب و ژل لب را می دانید؟ در این مطلب تمام سوالاتی که ممکن است برای پروتز لب داشته باشید، پاسخ داده شده است. لطفا تا انتهاب مطلب با ما همراه باشید و در ادامه تجربیات خود را از پروتز لب با ما در میان بگذارید. قبل از هر اقدامی برای پروتز لب هم به دکتر زیبایی و جراح پلاستیک صورت مراجعه کنید.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب یک روش نیمه تهاجمی است، که برای حجم‌دهی در لب‌ها استفاده می‌شود. در گذشته پروتز‌های لب برای ایجاد لب‌های بزرگ استفاده می‌شد. اما امروزه پروتز‌ها حالت طبیعی‌تری پیدا کرده و حجم‌دهی مناسبی در لب‌ها ایجاد می‌کنند. پروتز لب به انگلیسی، lip fillers نامیده‌می‌شود که به معنای پر کردن چیزی درون لب‌هاست.

افرادی که لب‌های بسیار باریک دارند، برای انجام پروتز لب مناسب نیستند. زیرا بافت کافی برای قرارگیری پروتز ندارند. در جراحی پروتز‌های پلاستیکی با ایجاد برش‌های کوچک داخل لب قرار می‌گیرند. پروتز‌های پلاستیکی دو نوع هستند؛

  1. پروتز پرمالیپ
  2. پلی تترا فلورو اتیلن منبسط شده

روش‌های دیگری برای عمل زیبایی لب وجود دارد. این روش‌ها موقت بوده و مانند پروتز تا چندین دهه حفظ نمی‌شوند.

  • تزریق ژل لب: از تزریق ژل (عموما ژل حاوی اسید هیالورونیک) برای برجسته کردن لب استفاده می‌شود.
  • تزریق چربی: در تزریق چربی از چربی موجود در شکم برای برجسته کردن لب استفاده می‌کنند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. پروتز پرمالیپ

پروتز‌های پرمالیت از جنس سیلیکون جامد هستند. ماندگاری بالایی دارند و تا چندین سال ظاهر خوبی ایجاد می‌کنند. برخی پزشکان معتقدند، این نوع سیلیکون برای چانه و فک مناسب بوده، اما بهتر است برای پروتز لب استفاده نشود. زیرا خطر اکستروژن دارد. این حالت باعث می‌شود، پس از برداشتن پروتز روی لب اسکار و یا جای زخم ایجاد شود.

۲. پلی تترا فلورو اتیلن منبسط شده

هر دو نوع پروتز لب ایمن هستند. اما طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۲ انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند، که پلی تترا فلورو اتیلن در واکنش با بافت لب مناسب‌تر است. این پروتز نسبت به پروتز سیلیکونی نرم‌تر بوده و راحت‌تر فشرده می‌شود. به همین دلیل ظاهر لب طبیعی‌تر دیده شده و شخص کمتر آن را احساس می‌کند.

به نظر می رسد که پروتز لب پلی تترا فلورو اتیلن منبسط شده نسبت به پروتز پرمالیپ بهتر و طبیعی است.

مراحل انجام پروتز لب

پروتز لب یک عمل زیبایی است، که عموما در مطب یا کلینیک انجام می‌شود. برای انجام پروتز لب باید به دکتر زیبایی خوب مراجعه کنید.

دکتر زیبایی ابتدا در ناحیه مورد نظر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. پس از بی‌حس شدن لب، پزشک در هر دو گوشه دهان برشی ایجاد می‌کند. در برش‌ها یک گیره قرار داده می‌شود. بعد از باز شدن گیره پروتز را داخل لب قرار می‌دهد. با جای‌گیری پروتز گیره‌ها برداشته شده و برش با بخیه‌های کوچک بسته می‌شود.

در صورتی که حین عمل نیاز به اقدامات بیشتری نباشد، کل زمان جراحی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

انواع مدل پروتز لب

پروتز‌های لب سایزهای مختلف دارند. جراح با توجه به آناتومی لب و میزان حجم لازم اندازه مناسب را تعیین می‌کند. ممکن است، مراجعه کننده زمان مشاوره از پزشک متخصص زیبایی بخواهد، پروتز لب اردکی یا مدل لب روسی را انجام دهد. پزشک با توجه به مدل لب شخص و سایز پروتز برای آن فرم خاص تصمیم‌گیری می‌کند.

بیشتر پزشکان به مراجعه‌کنندگان پیشنهاد می‌کنند، پروتز لب طبیعی را انتخاب کنند. زیرا احتمال پشیمانی در مدل‌های فانتزی بیشتر است. اگر می‌خواهید لب‌هایتان متفاوت از حالت طبیعی باشد و به دنبال پروتز لب خیلی بزرگ هستید، تزریق ژل یا چربی گزینه بهتری است. زیرا این روش‌ها موقت بوده و پس از مدتی فیلر یا چربی جذب می‌شوند.

۱. پروتز لب دائمی

به نقل از thevictoriancosmeticinstitute، برخی از افرادی که از روش‌های موقت رضایت ندارند و تمایل دارند که برای مدت طولانی لب‌های آنها یک فرم ثابت را داشته‌باشد، می‌توانند از فیلرهای دائمی برای لب‌های خود استفاده کنند. اما چه نوع فیلری دائمی است؟

به فیلری که برای بیش از ۱۰ سال بر روی لب‌های شما باقی بماند و تجزیه نشود، فیلر دائمی گفته می‌شود. اخیرا این فیلرها توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند و از انواع فیلرهای پراستفاده شده‌اند. به طوریکه در ۲۰ سال گذشته از این فیلرها برای بیش از ۴۰۰ هزار بیمار استفاده شده‌است و تقریبا بیشتر آنها رضایت داشته‌اند.

آسیب‌ها و عوارضی که فیلرهای دائمی برای مراجعه‌کنندگان دارند، بسیار بیشتر از فیلرهای موقتی است. افرادی که از این فیلرها استفاده می‌کنند، حتما باید از آسیب‌هایی که ممکن است به آنها وارد شود، آگاه شوند. حتما این مورد را خودتان از پیش حدس زده‌بودید.

پروتز لب دائمی
به فیلری که برای بیش از ۱۰ سال بر روی لب‌های شما باقی بماند و تجزیه نشود، فیلر دائمی گفته می‌شود.

۲. پروتز لب موقت

بیشتر کسانی که می‌خواهند لب‌های خود را بزرگ‌تر و درشت‌تر نشان‌دهند، معمولا از فیلرهای موقتی استفاده می‌کنند. کم‌تر کسی را می‌بینید که از روش‌های دائمی و پروتزهای جراحی برای بزرگ‌تر کردن لب‌های خود استفاده کند. معمولا برای زیباتر کردن لب‌ها از تزریق ژل‌ها و سایر فیلر‌هایی که در زمان‌های کوتاه‌تری اثر آنها از بین می‌رود، استفاده می‌شود.

هزینه‌ای که برای فیلرهای موقتی پرداخته‌می‌شود بسیار کم‌تر از فیلرهای دائمی است. از طرفی این فیلرها عوارض جانبی کمتری در بدن ایجاد می‌کنند. این فیلرها در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری تجزیه می‌شوند و معمولا از بین رفتن آنها همزمان با از بین رفتن اثر آنها است.

یکی دیگر از خوبی‌هایی که فیلرهای موقتی لب دارند این است که اگر از فرم آنها بر روی لب‌های خود خوشتان نیاید، زمان کمی برای باقی‌ماندن آنها لازم است و بعد از مدتی از بین می‌روند. پس نگران نباشید اگر از فرم فیلرهای خود خوشتان نیامد.

۳. پروتز لب عروسکی

در دوره‌ای عروسک‌های باربی بسیار زیبا در نظر گرفته‌شدند و صنعت زیبایی بسیاری از روش‌های زیبایی دائمی و موقتی را برای شبیه‌تر شدن به این عروسک‌ها پیشنهاد کرد. یکی از این روش‌ها، پروتز لب یا ژل لب عروسکی است که لب‌ها را شبیه به عروسک‌های باربی می‌کند.

در پروتز لب عروسکی، لب پایین و بالا هر دو بزرگ‌تر می‌شوند و معمولا نسبت به روش‌های دیگر، از ژل بیشتری استفاده می‌شود. در این روش لب پایین نسبت به لب بالا بزرگ‌تر شده و برجسته‌تر نشان‌داده‌می‌شود.

لب بالا هم تغییر فرم می‌دهد و v بالایی لب تغییر شکل پیدا می‌کند. اگر از ژل‌های موقتی استفاده کنید، لب‌های عروسکی شما برای ۶ تا ۱۸ ماه باقی خواهند ماند.

برای انجام تزریق ژل لب و یا پروتز لب عروسکی باید به دکتر ماهری مراجعه کنید تا دچار عوارض شدید این روش زیبایی نشوید. یکی از شایع‌ترین عوارض‌ها ایجاد ناهمگونی و عدم تقارن در لب‌های بالا و پایین و حتی در یک لب است.

پروتز لب عروسکی
برای انجام تزریق ژل لب و یا پروتز لب عروسکی باید به دکتر ماهری مراجعه کنید تا دچار عوارض شدید این روش زیبایی نشوید. یکی از شایع‌ترین عوارض‌ها ایجاد ناهمگونی و عدم تقارن در لب‌های بالا و پایین و حتی در یک لب است.

۴. پروتز لب مدل روسی

روس‌ها از زیباترین نژاد‌ها هستند و دختران بسیاری زیبایی در این سرزمین وجود دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد زیبایی چهره روس‌ها، لب‌های آنهاست. هنگامی که به لب‌های یک دختر روسی یا حتی عروسک‌های روسی دقت می‌کنید، متوجه می‌شوید که مرکز لب‌های آنها بیشتر حجیم است و خط لب‌های آنها نیز برجسته است.

برای تزریق ژل لب از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود و بر نکات مختلفی تمرکز می‌شود. یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که برای برجسته‌کردن لب‌ها در نظر گرفته می‌شود و امروزه بسیار پرمخاطب شده‌است، ژل لب روسی یا پروتز لب روسی است. در این روش تزریق ژ‌ل برعکس روش‌های دیگر استفاده می‌شود. معمولا از خط لب تزریق‌ها شروع شده و به مرکز لب می‌رسند اما در تزریق لب روسی اینطور نیست.

در این روش، ابتدا داخل لب‌ها پر می‌شوند و آرام آرام به سمت خط لب می‌رسند و خط لب برجسته‌تر از جاهای دیگر می‌شود. همچنین لب‌ها حالتی قلبی شکل به خود می‌گیرند. هنگامی که خط لب برجسته‌تر از اطراف لب باشد، زیبایی بیشتری به لب‌ها می‌دهد و این یکی از تکنیک‌ها در لب روسی است.

۵. مدل پروتز لب طبیعی

یکی از انواع پروتز لب که بسیاری از افراد امروزه به آن روی می‌آورند، پروتز لب طبیعی است. از میان انواع پروتز لب، نوع طبیعی آن بسیار زیباست و طرفداران خاص خود را دارد.

یکی از مواردی که در رابطه با روش‌های زیبایی وجود دارد این است که این روش‌ها باعث نشوند که اطرافیان متوجه انجام آنها شوند. معمولا کسانی که عمل‌های زیبایی را انجام می‌دهند، تمایل دارند این کار را به روشی انجام دهند که به جز نزدیکان، باقی افراد متوجه تغییرات ایجاد شده نشوند.

بنابراین یکی از انواع پروتزهای لب که باعث زیبایی لب‌های شما می‌شود اما چندن آنها را بروز نمی‌دهند، پروتز لب طبیعی است. کسانی که می‌خواهند فرم لب‌هایشان چندان تغییر نکند اما زیبا شود، می‌توانند از این روش استفاده کنند. از میزان ژل کمتری برای پروتز لب طبیعی استفاده می‌شود و تغییر لب نامحسوس‌تر احساس می‌شود.

۶. پروتز لب خط دار

پروتز لب خط دار شبیه به پروتز لب روسی است. مخصوصا تکنیک استفاده از این دو روش بسیار به هم شبیه است. به جای این که از بیرون به داخل فرایند پروتز انجام شود، از داخل به سمت بیرون انجام می‌شود. در این روش از مرکز لب‌ها (اگر از فیلر ژل لب استفاده شود) به سمت خط لب تزریق انجام می‌شود و برای اینکار توجه بیشتر بر روی خط لب است تا برجستگی وضوح بیشتری داشته‌باشد.

برای کسانی که خط لب برجسته دارند، نباید بیش از اندازه این کار انجام شود زیرا می‌تواند از زیبایی چهره فرد بکاهد و لب‌ها را غیرطبیعی بکند.

ماندگاری پروتز لب چقدر است؟

ماندگاری پروتز لب بسیار زیاد است. این روش یک گزینه بلندمدت محسوب می‌شود. پروتزهای سیلیکونی دوام بیشتری داشته و گاهی تا چند دهه ماندگاری دارند. ماندگاری روش‌هایی تزریق چربی حدود ۵ سال است. اما روش‌ موقت تزریق ژل لب، از ۶ ماه تا یک سال، با توجه به برند استفاده شده، دوام دارد. اگر تمایلی به تکرار عمل زیبایی ندارید، می‌توانید با استفاده از جراحی پروتز تا چندین سال ظاهر لب‌های خود را تغییر دهید.

دنبال متخصص برای پروتز لب و تزریق ژل می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

نکات مهم قبل از عمل پروتز

اگر فرد سیگاری هستید، حتما باید قبل عمل از کشیدن آن خودداری کنید. پزشکان عموما توضیه می‌کنند، از ۴ هفته قبل عمل سیگار نکشید. زیرا مصرف تنباکو و نیکوتین بهبود زخم‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند مسکن‌ها و مکمل‌های گیاهی باعث افزایش خونریزی پس از عمل می‌شود. همین موضوع احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

حتما سوابق پزشکی خود را به جراح زیبایی اطلاع دهید.

هشدار:

اگر تبخال دهانی داشته باشید، ممکن است از شما خواسته شود، داروهای ضدویروس مصرف کنید. پس از عمل پروتز نیاز به ۱ تا ۳ روز استراحت دارید. برای این چند روز برنامه‌ریزی کنید.

روند بهبود بعد از عمل پروتز لب چگونه است؟

زمان بهبود پروتز لب معمولا ۱ تا ۳ روز است. پس از جراحی پزشک توصیه می‌کند، حدود ۷ تا ۱۴ روز از هرگونه فشار یا کشش در لب‌ خودداری کنید. باز شدن بیش از حد دهان می‌تواند باعث جابجایی پروتز شود. حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد، تا بافت لب به طور کامل ترمیم شود و پروتز را در جای خود نگه دارد.

در صورت لزوم می‌توان از داروهای تسکین‌دهنده درد استفاده کرد. همچنین برای کاهش تورم و بهبود جای زخم استفاده از کمپرس یخ مفید است. چند روز اول بعد از عمل پروتز بهتر است، سر خود را بالا بگیرید. مصرف آب را افزایش دهید. بهتر است، برای نوشیدن آب از نی استفاده کنید. در ۳ تا ۵ روز اول غذاهای نرم بخورید. غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد داشته باشند، به بخیه‌ها فشار وارد می‌کنند.

در هفته اول پس از عمل باید از فعالیت‌های شدید مثل خم شدن یا بلند کردن وزنه‌های سنگین خودداری کنید. به مدت ۲ هفته لازم است، به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو‌ها در این مدت توصیه نمی‌شود.

حدود ۷ تا ۱۴ روز بعد از پروتز، از هرگونه فشار یا کشش در لب‌ یا باز شدن بیش از حد دهان خودداری کنید.

عکس قبل و بعد از پروتز لب
حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد، تا بافت لب به طور کامل ترمیم شود و پروتز را در جای خود نگه دارد.

خطرات و عوارض جانبی پروتز لب چیست؟

ضرر پروتز لب بسیار کم بوده و به طور کلی بی‌خطر است. اما مانند هر عمل جراحی احتمال عوارض جانبی وجود دارد. احتمال ایجاد عوارض پروتز لب بسیار کم است. پس از بهبودی زخم‌ها می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. برخی از این عوارض شامل موارد زیر است:

  • خونریزی
  • عفونت
  • حساسیت به مواد بی‌حسی (لیدوکائین)
  • حساسیت به مواد پروتز

در صورت مشاهده هر یک از عوارض زیر حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

  • حالت تهوع شدید
  • خونریزی بیش از حد
  • تشدید درد در محل برش
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • استفراغ
  • تورم در پاها
  • افزایش تخلیه چرک
مزایای پروتز لبمعایب پروتز لب
عمل پروتز یک روش بلند مدت برای زیبایی لب‌هاحساسیت به مواد پروتز
لب‌های نسبتا متقارنعفونت
تمایلی به تکرار عمل زیبایی نداردحساسیت به مواد بی‌حسی (لیدوکائین)
در دراز مدت می‌خواهند، هزینه کمترخونریزی
مزایا و معایب پروتز لب

هشدار

در برخی موارد ممکن است، پروتز حرکت کرده و جابجا شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید یک جراحی ترمیمی انجام شود. عمل پروتز یک گزینه بلند مدت محسوب می‌شود. برخی افراد ممکن است، پس از انجام جراحی از ظاهر لب‌های خود راضی نباشند. در این حالت برای برداشتن پروتز باید دوباره عمل انجام شود.

عکس پروتز لب قبل و بعد از پروتز
ماندگاری پروتز لب بسیار زیاد است. این روش یک گزینه بلندمدت محسوب می‌شود.

معایب پروتز لب چیست؟

بسیاری از افراد قبل از انجام عمل زیبایی لب در انتخاب بهترین روش دچار سردرگمی می‌شوند. هر روشی در کنار مزایا و کاربرد آن یک سری معایب نیز دارد. برخی جوانب منفی عمل پروتز شامل موارد زیر است:

  • اگر به دنبال تفاوت چشمگیر در لب‌های خود هستید، تزریق ژل یا تزریق چربی تاثیر بهتری دارند. عمل پروتز به اندازه این روش‌ها تغییر ایجاد نمی‌کند.
  • احتمال جابجایی، برآمدگی و عفونت به ویژه در پروتزهای سایز بزرگ وجود دارد.
  • احتمال واکنش آلرژیک پس از قرارگیری پروتز وجود دارد.
  • ممکن است، با توجه به نظر پزشک و در گذر زمان به روش‌های دیگر عمل زیبایی لب نیاز داشته باشید. به عنوان مثال برای اصلاح عدم تقارن، جابجایی پروتز یا توده‌هایی که با گذشت زمان ایجاد می‌شوند.

برای تجربه لبخند زیبا، به دکتر طراحی لبخند مراجعه کن!

تفاوت پروتز لب با ژل لب

عمل پروتز یک روش تقریبا دائمی بوده و پس از انجام این عمل نیازی به تمدید سالانه آن نیست. اما اگر به دنبال روش‌های موقت حجم‌دهی لب هستید، ژل لب (فیلر لب) گزینه مناسبی است. ژل لب محلولی است، که به لب تزریق می‌شود و آن را پر می‌کند. برای مقایسه بهتر پروتز لب و ژل لب در جدول زیر مزایا و معایب هر یک و فرق پروتز لب و ژل لب را توضیح داده‌ایم.

اینفوگرافی مقایسه پروتز و ژل لب
اینفوگرافی مقایسه پروتز و ژل لب

هزینه پروتز لب چقدر است؟

قیمت پروتز لب به نسبت دیگر روش‌های زیبایی لب بالاتر است. تزریق ژل و تزریق چربی هزینه کمتری دارد. اما از آن‌جایی که این روش‌ها نیاز به تمدید دارند، در دراز مدت قیمت آن‌ها بیشتر می‌شود. عمل پروتز یک جراحی زیبایی بوده و هیچ پزشکی برای درمان آن را توصیه نمی‌کند. به همین دلیل کلیه هزینه ها باید شخصا پرداخت شود و بیمه درمانی آن را پوشش نمی‌دهد.

قیمت پروتز لب در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر سی سی است.

پروتز لب در خانه ممکن است؟

برای انجام پروتز لب در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد. از تکنیک‌های آرایشی تا دستگاه‌های مکنده که به برجسته سازی لب کمک می‌کنند. دستگاه های پروتز لب با ایجاد مکش احساس کشش ایجاد می‌کنند. با کشش مداوم لب‌ها حجیم می‌شود. نتیجه حاصل بین ۱ تا ۴ ساعت باقی می‌ماند. البته برخی افراد از این دستگاه‌ها نتیجه مورد انتظار را نمی‌گیرند. نتیجه حاصل از برخی دستگاه‌ها نیز ماندگاری بسیار کمی دارد. مکش لب‌ها با دستگاه پروتز ضررهایی دارد. این دستگاه ممکن است، باعث کبودی، سوزش، عدم تقارن، تورم و تغییر رنگ لب‌ها شود.

اگر به دنبال روش‌های پروتز لب با آرایش هستید، می توانید از برق لب یا رژ لب‌های مخصوص استفاده کنید. این محصولات عموما حاوی زنجبیل، دارچین یا فلفل قرمز هستند. ماندگاری این محصولات آرایشی چند ساعت است.

برای مراقبت همیشگی از لب‌ها می‌توان محصولات لب و مرطوب‌کننده‌های حاوی ویتامین C و اسید هیالورونیک استفاده کرد. این مواد تولید کلاژن را افزایش داده و در طولانی مدت نتایج مطلوبی خواهند داشت.

عوارض استفاده از دستگاه پروتز لب

دستگاه‌هایی که ایجاد مکش در لب‌ها می‌کنند می‌توانند باعث التهاب و خون مردگی در لب‌ها شوند و به بافت لب آسیب برسانند. اگر با لب‌های خود بازی کنید و آن‌ها را بمکید متوجه این خون مردگی و آسیب می‌شوید. دستگاهی که با ایجاد فشار منی این حالت را تحریک می‌کند، آسیب جدی‌تری به لب‌ها وارد می‌کند.

همچنین اگر بخواهید از سایر روش‌های خانگی مانند برخی مواد غذایی که لب‌ها را تحریک می‌کنند و ایجاد ورم در لب‌ها می‌کنند استفاده کنید، باید مراقب واکنش‌های حساسیت‌زا باشید.

کدام پزشک متخصص برای انجام پروتز لب مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید، برای انجام پروتز کاندید مناسبی هستید، باید با یک جراح زیبایی مشاوره داشته باشید. جراح در جلسه مشاوره تشخیص می‌دهد، که آیا شما برای انجام عمل پروتز فرد مناسبی هستید یا نه. جراح زیبایی برای انتخاب اندازه مناسب پروتز شما را معاینه کرده و انتظارات شما از این عمل را می‌پرسد. برای انجام عمل پروتز حتما به دنبال جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی باشید و مجوز پزشک را بررسی کنید. بهترین جراح زیبایی برای انجام عمل پروتز شرایط زیر را دارد:

  • تجربه کافی در زمینه جراحی زیبایی و پروتز دارد.
  • نمونه کارهای قبلی و عکس‌های قبل و بعد مراجعه‌‌کنندگان را در دسترس قرار می‌دهد.
  • برای انجام پروتز یک جلسه مشاوره ترتیب داده و تمامی موارد را با شما در میان می‌گذارد.
  • برای اطمینان از بهبودی بیمار پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

اگر به دنبال بهترین جراح زیبایی برای انجام پروتز و عمل زیبایی لب هستید، می‌توانید لیست پزشکان موجود در سایت دکترتو را بررسی کنید. در سایت دکترتو امکان مشاوره تلفنی با پزشکان نیز وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن