قرص هزال چیست و چگونه شما را لاغر می کند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص لاغری هزال محصولا سینا فرآور نوعی قرص لاغری گیاهی است. این قرص باعث کاهش وزن ۲-۵ کیلویی در ماه می‌شود. این دارو را نباید بیش زا ۲-۳ ماه مصرف کرد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

قرص لاغری هزال چیست

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

قرص لاغری هزال به ‌عنوان مکمل چربی‌سوز ایرانی شناخته شده که برای اهداف لاغری و کاهش وزن طراحی شده است. این قرص نوعی مکمل گیاهی بر پایه گیاهان دارویی است که ادعا می‌کند به ‌نسبت سایر داروهای لاغری در بازار ایران عوارض جانبی برای فرد ندارد، چرا که هیچ ماده شیمیایی مضری در ترکیب آن استفاده نشده است. آیا قرص لاغری هزال سینا واقعا به لاغری کمک می‌کند؟ قرص هزال چند کیلو در ماه لاغر میکند؟ قیمت قرص هزال چقدر است؟ هزال از دیگر قرص‌های لاغری بهتر است؟

در این مطلب به قرص لاغری هزال سینا، نحوه مصرف، فواید و عوارض قرص لاغری هزال می‌پردازیم. فراموش نکنید که مصرف قرص‌های لاغری یا چاقی حتی اگر گیاهی باشند باید بر اساس نظر پزشک متخصص تغذیه یا کارشناس تغذیه مصرف شود. می‌توانید برای مشاوره با دکتر تغذیه و دریافت مشاوره دارویی به دکترتو مراجعه کنید.

قرص هزال چیست؟

قرص لاغری هزال یکی از انواع قرص های لاغری و از داروهای کاهش وزن است که در ایران تولید می‌شود و بنا بر اظهارات سازندگان، ترکیبات کاملا گیاهی آن هیچ ضرری برای بدن ندارد. این قرص از ترکیبات گیاهی مانند زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و غیره تشکیل شده‌است. این قرص متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و در عین حال اشتهای کاذب شما را کاهش می‌دهد. با این مکانیسم این قرص به لاغری ۲-۵ کیلویی در ماه منجر می‌شود.

نکته مهم درباره قرص لاغری هزال یا هر قرص و داروی لاغری دیگر این است که صرفا استناد به ادعای سازندگان نمی‌تواند سلامت شما را تضمین کند. گزارش‌های زیادی درباره استفاده از قرص‌های لاغری مختلف وجود دارند که عوارض جسمی و روحی جدی برای مصرف‌کننده به‌دنبال داشتند. متاسفانه در سال‌های اخیر، قرص‌های تقلبی حاوی مواد مخدر در بازار رواج پیدا کرده‌اند. برای آگاهی از ترکیبات این قرص لاغری و مزایا و عوارض آن حتما با دکتر تغذیه در دکترتو به صورت آنلاین، متنی یا تلفنی مشورت کنید.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

قیمت قرص لاغری هزال چقدر است؟ (در سال ۱۴۰۲)

قیمت قرص هزال بسته در بسته‌بنید ۶۰ تایی در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است.

نحوه مصرف قرص لاغری هزال به چه صورت است؟

مصرف این قرص لاغری باید همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باشد تا به تناسب اندام و لاغری مورد نیاز خود برسید. بهترین زمان مصرف قرص لاغری هزال سینا نیم ساعت قبل از وعده ناهار یا شام همراه با آب است. مصرف قرص لاغری هزال طی یک ماه ۲ تا ۵ کیلو کاهش وزن دارد.

هر روز باید مصرف کرد؟

بر اساس نحوه مصرف قرص لاغری باید روزی ۲ عدد قرص در فاصله نیم ساعت قبل شام یا ناهار مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص لاغری هزال چجوریه؟

برای جلوگیری از عوارض حتما مشاوره دارویی بگیر.

چه مدت می توان مصرف کرد؟

مدت زمان مصرف این قرص لاغری ۲ تا ۳ ماه است.

آیا می توان همیشه آن را مصرف کرد؟

با توجه به کاهش ۲ تا ۵ کیلویی در هر ماه با مصرف قرص هزال، بهتر است مدت مصرف این قرص دو تا سه ماه باشد تا آسیب جدی به بدن وارد نشود.

توصیه می‌کنیم که حتما پیش از شروع دوره مصرف، با متخصص تغذیه درباره مدت و دوز مصرف صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دارو می‌توانید از سرویس مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید.

قرص هزال چگونه باعث لاغری می شود؟

این قرص به ‌واسطه کارکردهای مختلف باعث لاغری و پایین آمدن وزن می‌شود، اما برخلاف سایر قرص‌های لاغری، هزال با مکانسیم مسهلی باعث لاغری نمی‌شود. اگر برایتان سوال است که قرص هزال چه کار می‌کند باید بگوییم که ترکیبات گیاهان دارویی به‌کاررفته در این قرص، قدمت تاریخی دارند و برای درمان بیماری‌های مختلفی توصیه می‌شوند. مثلا خواص آرامبخشی و خواب‌آوری موجود در این قرص لاغری دو عامل اصلی چاقی که بسیاری از رژیم‌های لاغری بر آنها تاکید دارد را برطرف می‌کنند: شب بیداری و استرس.

به‌علاوه اینکه مشکل اصلی انواع رژیم لاغری، چالش‌های روانی ناشی از رژیم گرفتن و غذا نخوردن است، اما قرص لاغری هزال سینا با کاهش اشتها میل به پرخوری یا ریزه‌خواری را کاهش می‌دهد.

در ادامه پاسخ این پرسش که قرص هزال چه کار می‌کند باید بگوییم که قرص هزال با روش‌های زیر باعث لاغری می‌شود:

  • افزایش متابولیسم بدن و سوختن چربی‌های مضر
  • دفع چربی و تجزیه چربی‌های جمع شده در کبد، پاکسازی بدن
  • دفع قند انباشته شده از بدن
  • کاهش اشتهای کاذب.

نکته: مصرف این قرص لاغری باعث افت شدید قند می‌شود، بنابراین مصرف خودسرانه آن می‌تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با معروف ترین رژیم های غذایی دنیا

قرص لاغری هزال چند کیلو کم میکنه؟

بسیاری از کاربران دکترتو این سؤال را دارند‌ «با قرص هزال چند کیلو لاغر می شوم در یک ماه؟» مصرف قرص هزال در یک ماه کاهش وزن و لاغری ۲ تا ۵ کیلویی را به‌دنبال دارد.

آیا قرص هزال به لاغری موضعی شکم کمک می کند؟

بله، مصرف قرص هزال می‌تواند به از بین بردن چربی‌های اضافی دور شکم، پهلو و ران‌ها کمک کند.

پرطرفدارترین راه برای لاغری موضعی چیست؟

عوارض قرص هزال چیست؟ 

افرادی که نسبت به ریحان، کرفس، هویج، نعنا، مریم گلی، پونه کوهی، و اسطوخودوس آلرژی دارند احتمالا نسبت به رازیانه یا گیاه مرزنجوش موجود در قرص هزال هم واکنش حساسیت‌زا نشان می‌دهند. افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، هپاتیت، انسداد روده یا بیماری‌های دستگاه ادراری، سنگ صفرا، فشارخون، تشنج، خون‌ریزی و زخم معده نباید خودسرانه از قرص لاغری هزال استفاده کنند و حتما از دکتر تغذیه یا دکتر داروساز مشاوره دارویی بگیرند. عوارض کلی مصرف این قرص این موارد را شامل می‌شوند:

  • حساسیت دارویی
  • سرگیجه
  • حالت تهوع و استفراغ
  • کاهش شدید قند خون
  • احساس بیقراری
  • تپش قلب
  • لرز
  • حساسیت پوستی شدید.

قرص لاغری هزال عوارضی دارد و برای همه مناسب نیست، پس قبل از مصرف حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید.

خواص قرص لاغری هزال

قرص لاغری هزال یک ترکیب گیاهی به ادعای تولید کننده است که از خواص گیاهان دارویی برخوردار است و همین مزیت این قرص نسبت به سایر قرص‌های لاغری محسوب می‌گردد. مسهل نبودن این قرص مواد مفید و مغذی بدن را حفظ کرده و آسیبی به جدار داخلی روده نمی‌زند. سایر فواید هزال شامل این موارد می‌شوند:

  • کالری‌سوزی با ازبین‌بردن چربی‌های اضافی
  • رفع سستی و تنبلی
  • کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید
  • افزایش حس نشاط و انرژی در فرد
  • کاهش اشتها
  • کاهش جذب قند
  • تجزیه و دفع چربی‌ها.
قرص لاغری هزال چیست؟
قرص لاغری هزال از قرص‌های چربی‌سوز است که بنا به اظهارات سازندگان کاملا گیاهی و بی‌ضرر است.

چه کسانی می توانند از قرص هزال استفاده کنند؟

افراد زیر گزینه‌های مناسبی برای مصرف این قرص هستند:

  • افرادی که اضافه وزن دارند.
  • افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند.
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • افرادی که میل به پرخوری دارند.
  • افرادی که در طول روز ریزه‌خواری می‌کنند.
  • کسانی که نمی‌توانند ورزش کنند.
  • افرادی که علاوه بر ورزش قصد فیتنس و تناسب اندام دارند.
کسانی که می‌توانند از قرص هزال استفاده کنندکسانی که نمی‌توانند از قرص هزال استفاده کنند
کسانی که اضافه‌وزن زیادی دارند و کاهش وزن آنها با توقف مواجه شده‌است.خانم‌های باردار
کسانی که دکتر تغذیه برای استفاده از این دارو به آنها نظر مثبتی داده‌است.آنهایی که بیماری‌های کلیوی و مشکلات معده دارند.
کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و از سلامت نسبی برخوردارند.زنان باردار و شیرده نمی‌توانند از این دارو استفاده کنند.
افرادی که اشتهای زیادی دارند و اشتهای آنها با رژیم لاغری کم نمی‌شود.کسانی که به این داروی کاهش وزن حساسیت دارند.
افرادی که قند آنها تحت کنترل است.افرادی که با مصرف این دارو دچار عوارض جدی آن می‌شوند.
آنهایی که بیماری‌های قلبی ندارند.آنهایی که بیماری دیابت کنترل‌نشده دارند.
افراد مجاز برای مصرف قرص لاغری هزال

چه کسانی نمی توانند از قرص هزال استفاده کنند؟ 

شواهد نشان می‌دهند که مصرف این قرص لاغری در یک ماه تا ۵ کیلو کاهش وزن به‌دنبال دارد. برخی این کاهش وزن را غیراصولی می‌دانند و ممکن است آسیب روحی و عوارض جسمی جدی به ‌دنبال داشته باشد. از این رو افراد زیر نباید از قرص لاغری استفاده کنند:

  • خانم‌های باردار
  • افرادی که طبع گرم و خشک دارند.
  • افرادی که داروی شیمیایی خاصی مصرف می‌کنند.
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که مشکلات معده دارند.
  • بیماران تیروئیدی.
چه کسانی می توانند از هزال استفاده کنند؟
کسانی که اضافه وزن یا میل به پرخوری دارند می‌توانند از این قرص استفاده کنند.

ترکیبات قرص گیاهی هزال چیست؟

این قرص از ترکیب گیاهان مختلفی مانند رازیانه، زیره سیاه، سداب، زنیان، بوره ارمنی، مرزنجوش و اشق تولید می‌شود. این گیاهان دارای خواص چربی‌سوزی هستند و باعث کاهش وزن می‌شوند. درست است که تولیدکنندگان قرص هزال مدعی هستند که هیچ ماده شیمیایی در این قرص لاغری وجود ندارد، اما موادی مثل آنتول، لینالیل استات، کارواکرول، تیمول، منتول و لیمونن در ترکیبات این قرص لاغری مشاهده می‌شوند. وجود رازیانه، زیره سیاه، مرزنجوش، زنیان و سداب در قرص هزال ممکن است عوارضی برای بدن داشته باشد. در ادامه ترکیبات اصلی این قرص را بررسی می‌کنیم:

۱. رازیانه

رازیانه با افزایش متابولیسم به چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند، اما به‌ خاطر خاصیت هورمونی، برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. خانم‌های مبتلا به کیست، افراد دارای صرع یا آسم آلرژیک هم نباید از ترکیب رازیانه یا قرص‌های لاغری حاوی رازیانه مصرف کنند. مزاج گرم و خشک رازیانه هم ممکن است در صورت زیاده‌روی در مصرف دردسرساز شود، افراد دارای مزاج گرم و خشک بهتر است این قرص را همراه با یک مصلح مثل عرق کاسنی، عسل و سکنجبین میل کنند. از مصرف ترکیبات حاوی رازیانه در بلندمدت بدون توصیه پزشک خودداری کنید.

۲. مرزنجوش

مرزنجوش گیاهی از خانواده پونه کوهی است که مصرف متعادل آن خطری ندارد، اما مصرف کوتاه مدت آن به‌ عنوان دارو یا زیاده‌روی در مصرف ریسک آسیب کبدی و کلیوی و یا حتی سرطان کبد را به‌ دنبال دارد.

رازیانه، مرزنجوش، زیره سیاه، زنیان، سداب و غیره در قرص هزال سوخت‌وساز بدن را افزایش داده، عملکرد سیستم گوارشی را بهتر می‌کنند و به چربی‌سوزی کمک می‌کنند.

قرص هزال چقدر لاغر می کند؟
قرص هزال باعث لاغری ۲ تا ۵ کیلویی در ماه می‌شود.

۳. زیره سیاه

عصاره زیره سیاه ترکیب فوق‌العاده‌ای برای چربی‌سوزی در افرادی است که قصد لاغری موضعی به‌خصوص در قسمت شکم و پهلو دارند. زیره مکمل لاغری است که سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و تاثیر مثبتی روی کاهش وزن دارد. کلسترول، چربی خون و انسولین هم به‌ لطف مصرف زیره سیاه پایین می‌آیند، اما گاهی مصرف زیره سیاه باعث اسهال یا یبوست در برخی می‌شود. بیماران کبدی، کلیوی، تنفسی و زنان باردار نباید بدون دستور پزشک از قرص هزال یا دیگر قرص‌های دارای ترکیب زیره سیاه استفاده کنند. لاغری، زردی صورت، کهیر و افزایش ترشح تیروئید از عوارض زیاده‌روی در مصرف زیره هستند.

۴. زنیان

وجود فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و چربی در زنیان متابولیسم را افزایش می‌دهد. به ‌علاوه اینکه این ماده مسهل خوبی است که روده‌ها را پاکسازی می‌کند. مصرف آن برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود؛ زیاده‌روی در مصرف زنیان علایمی مثل سردرد، سوزش پوست، تهوع و استفراغ، آلرژی و حساسیت ایجاد می‌کند و برای افراد گرم مزاج خوب نیست.

۵. سداب

سداب از گیاهان دارویی قدیمی در طب سنتی ایران است که به‌خاطر خاصیت ضد نفخ و ضد اسپاسمی خود عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. زیاده‌روی در مصرف این گیاه باعث تهوع، درد معده، تاول، تشدید حساسیت پوستی نسبت به آفتاب، سرگیجه، اسپاسم، تغییر خلق‌وخو، بی‌خوابی و سوزش معده می‌شود. مصرف سداب برای افراد دارای بیماری‌های معده یا روده مثل زخم معده، بیماری التهابی روده و کولیت توصیه نمی‌شود. از عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف سداب می‌توان به مسمومیت کلیوی، سقط جنین، افزایش ضربان قلب، حساسیت‌های شدید پوستی، مسمومیت کبدی، افزایش پتاسیم خون و حتی مرگ اشاره کرد.

تداخلات دارویی قرص هزال

استفاده همزمان این قرص لاغری با داروهای حساس‌کننده به نور مثل سیپروفلوکساسین، تتراسایکلین، داکسی سایکلین، آمی تریپتیلین و لووفلوکساسین تداخل دارویی ایجاد کرده و این حساسیت را تشدید می‌کند. افرادی که داروهای زیر را مصرف می‌کنند مجاز به مصرف خودسرانه این قرص لاغری نیستند:

  • داروهای آنتی کولینرژیک (مانند ایپراتروپیوم)
  • استروژن‌ها
  • تاموکسیفن و استیل کولین استراز (پیریدوستگیمین و نئوستیگمین)
  • داروهای ضدانعقاد خون
  • داروهایی با عارضه کبدی
  • داروهایی که توسط کبد متابولیزه می‌شوند.

به ‌خاطر داشته باشید که وجود ترکیبات گیاهی در این قرص لاغری ممکن است با برخی فرآورده‌های گیاهی مثل علف چای، سیر، جنسینگ و گل گاو زبان هم تداخل پیدا کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که بدون مشورت با دکتر داروساز از قرص لاغری هزال استفاده نکنید.

بدون مشورت با دکتر تغذیه و دکتر داروساز از قرص لاغری هزال استفاده نکنید.

موارد احتیاط و منع مصرف 

درست است که این قرص یکی از روش‌های موثر برای کاهش وزن و تناسب اندام عنوان می‌شود، اما گاهی هم باید جانب احتیاط را رعایت نمود و مصرف آن را به همه تجویز نکرد. خانم‌های باردار و شیرده، بیماران دیابتی، افراد دارای اختلال تیروئید، کسانی که از بیماری‌های معده و روده رنج می‌برند نباید این قرص را مصرف کنند. در صورت مشاهده عوارض جانبی که در بالا اشاره کردیم بهتر است مصرف قرص متوقف شود.

قرص هزال در بارداری

برخی ترکیبات گیاهی موجود در این قرص احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد، اجازه رسیدن مواد مغذی به جنین را نمی‌دهند، احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهند و فشار خون را کاهش می‌دهند؛ بنابراین استفاده در بارداری توصیه نمی‌شود.

قرص هزال در شیردهی 

داروهایی که مادر در دوره شیردهی مصرف می‌کند از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شوند. مصرف این قرص لاغری در شیردهی ممنوع است، چرا که هم طعم شیر را تغییر می‌دهد و هم عوارض عصبی در نوزاد ایجاد می‌کند.

قرص هزال در بارداری و شیردهی
خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی نباید از قرص هزال سینا استفاده کنند.

مقایسه قرص لاغری هزال با دیگر قرص های لاغری

مزیت اصلی این قرص لاغری در مقایسه با دیگر قرص‌های لاغری، استفاده از ترکیبات گیاهی در این دارو است. وجود این ترکیبات گیاهی، عوارض جانبی لاغری با قرص را به حداقل می‌رساند. در ادامه این قرص را با دیگر قرص‌های لاغری محبوب مقایسه کرده‌ایم.

۱. قرص لاغری هزال بهتر است یا گلوریا؟

مصرف قرص گلوریا باعث کاهش اشتها در افراد چاق می‌شود و به لاغری موضعی به‌خصوص در نواحی پهلو، شکم، و ران کمک می‌کند. کاهش میزان کلسترول، آب کردن توده‌های چربی انباشته شده و افزایش سطح انرژی برای رفع استپ وزنی از فواید قرص گلوریا هستند، البته برخلاف هزال که باعث رفع استرس و بی‌خوابی می‌شود، قرص گلوریا به‌خاطر داشتن کافئین موجب بی‌خوابی در فرد خواهد شد. سردرد، سرگیجه، تشنگی، تپش قلب و افت انرژی از دیگر عوارض قرص گلوریا هستند.

۲. قرص هزال بهتره یا فلوردو؟

قرص هزال و فلوردو دو قرص گیاهی صدرنشین و محبوب در میان قرص‌های لاغری ایرانی هستند که برای کاهش وزن استفاده می‌شوند. قرص فلوردو بیشتر مناسب افراد با مشکلات گوارشی است که در بلند مدت باعث بهبود عملکرد کلیه‌ها می‌شود و به بیماران چاق مبتلا به کبد چرب هم کمک می‌کند. افرادی که از یبوست، نفخ، اسهال، رفلاکس رنج می‌برند گزینه بهتری برای قرص لاغری فلوردو هستند، اما افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند و صرفا خواهان کاهش وزن، لاغری و تقویت معده و کم کردن اشتها هستند، مصرف قرص هزال بهتر است.

مقایسه هزال با دیگر قرص های لاغری.
قرص هزال محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین داروی گیاهی لاغری تولید ایران است.

۳. قرص هزال بهتر است یا مهزل؟

قرص مهزل همانند هزال قرص لاغری گیاهی حاوی زیره سیاه، زنیان و مرزنجوش است که تاثیر زیادی روی کاهش اشتها و چربی‌سوزی دارد. قرص مهزل نسبت به هزال عوارض احتمالی کمتری دارد.

۴. قرص هزال بهتره یا اسلیم کوئیک؟

اسلیم کوئیک یکی دیگر از قرص‌های لاغری محبوب است که از کرفس، چای سبز و شوید تشکیل شده‌است و با جذب آب در روده، اشتهای فرد را کم می‌کند. مصرف قرص اسلیم کوئیک میل به شیرینی‌جات را کاهش داده و فشار و چربی خون را هم پایین می‌آورد. به ‌علاوه اینکه یک مزیت خاص نسبت به قرص هزال دارد و آن هم خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالای اسلیم کوئیک است.

۵. مقایسه قرص هزال و همولاکس

قرص هزال داروی گیاهی طبیعی لاغری است که وزن و اشتها را کم کرده، بدن را پاکسازی می‌کند و باعث تقویت معده و کم شدن کلسترول و تری‌گلیسیرید می‌شود. همولاکس هم داروی گیاهی مناسبی برای سم‌زدایی کبد و پاکسازی کلی بدن است که خستگی‌های مزمن را برطرف می‌کند. قرص همولاکس مشخصا بر روده و سیستم گوارش تاکید دارد و برای درمان یبوست توصیه می‌شود، هرچند که یکی از مزایای آن کاهش وزن و لاغری است.

۶. مقایسه قرص زنیکال و هزال

قرص زنیکال یا ارلیستات مکمل لاغری مشهوری است که برای تناسب اندام و لاغری استفاده می‌شود. مکانیسم قرص زنیکال به‌این شکل است که جذب چربی در بدن را کاهش داده و با افزایش چربی‌سوزی، وزن فرد پایین می‌آید. در واقع، قرص زنیکال میان‌بری است که شما را سریع‌تر به لاغری و تناسب اندام می‌رساند و پزشک بیشتر برای افرادی توصیه می‌کند که نیاز به کاهش وزن سریع و ضروری دارند.

۷. مقایسه قرص هزال و کارویل

به‌طورکلی قرص زنیکال تنها و اولین راهکار کاهش وزن نیست. قرص کارویل (Carvil) داروی گیاهی حاوی زیره، ترشک، انیسون و عصاره کرفس است که برای کم کردن اشتها و افزایش چربی‌سوزی مصرف می‌شود. کارویل هم معمولا برای کاهش وزن سریع توصیه می‌شود.

برای اینکه بهترین روش لاغری را پیدا کنید، بهتر است ابتدا با دکتر تغذیه در دکترتو مشورت کنید. فراموش نکنید که رژیم غذایی سالم در کنار ورزش بهترین راه برای کاهش وزن است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

قرص هزال به استناد نتایج یکی از قرص‌های لاغری عالی برای کاهش وزن محسوب می‌شود که پاکسازی بدن را هم به نحو خوبی انجام می‌دهد. همانند هر داروی گیاهی یا شیمیایی، مصرف قرص هزال هم ممکن است با عده‌ای ناسازگار باشد و عوارضی ایجاد کند. به ‌همین دلیل توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف این قرص لاغری یا هر داروی دیگری حتما با متخصص تغذیه یا دکتر داروساز مشورت کنید.

افرادی که از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند بدون تجویز پزشک نباید این قرص را مصرف کنند. همچنین مصرف آن برای خانم‌های باردار هم به‌خاطر افزایش ریسک زایمان زودرس و سقط جنین مجاز نیست. با مراجعه به وب‌سایت دکترتو از متخصص یا دکتر داروساز درباره انواع قرص‌های لاغری مشاوره آنلاین بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

قرص هزال محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین داروی گیاهی لاغری تولید ایران است که مورد تایید است و مجوز سازمان غذا و دارو دارد.

تولیدکنندگان قرص هزال آن را داروی گیاهی برای لاغری عنوان می‌کنند که از ترکیبات گیاهی مثل زیره سیاه، زنیان، مرزنجوش، و سداب تشکیل شده است. هرچند برخی مواد شیمیایی هم در ترکیب ساخت این قرص لاغری به‌کار رفته‌اند.

برای خرید قرص لاغری مثل هزال نیازی به نسخه پزشک نیست،  اما از آنجایی ‌که برخی ترکیبات گیاهی موجود در این دارو ممکن است عوارض جانبی برای مصرف‌کننده ایجاد کنند بهتر است که پیش از اقدام به خرید حتما مشاوره با متخصص تغذیه یا پزشک داروساز را در برنامه بگذارید. مشاوره با متخصص تغذیه کمک می‌کند تا با کمترین عوارض جانبی روبه‌رو شوید.

عوارض کوتاه مدت مثل سردرد، تهوع و حساسیت پوستی بعد قطع مصرف معمولا برطرف می‌شوند، اما اگر عوارض جدی باشند و باعث بیماری و آسیب به بدن شوند احتمالا در درازمدت باقی می‌مانند.

مصرف دوره یک ‌ماهه با کاهش وزن ۲ تا ۵ کیلویی همراه است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص لاغری هزال

  1. مهران شیروانی گفت:

    سلام ببخشیدمن سه دوره مصرف کردم ولی وزن نکردم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بهتره قرص های لاغری تحت نظر پزشک مصرف شود و به همراه رژیم غذایی و ورزش باشد.

  2. آرزو رسولی گفت:

    سلام من تیرویید دارم و اضافه وزن شدیدی پیداکردم و قرص هزال رو خریدم ومیخام مصرف کنم مشکلی داره؟ آخه گفتن تیرویبدی ها نخورن چکار کنم برای لاقری

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      بهتر است در این رابطه با پزشک مشورت کنید.
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید.دکتر متخصص غدد

  3. ملیحه چمنگرد گفت:

    سلام ، یک هفته است استفاده میکنم ، دچار سرگیجه شدم و اشتهام هم زیاد شده ، ضمن اینکه کم کاری تیروئید دارم و فشار خون بالا ! نمیدونم ادامه بدم یا نه !

    1. همیار دکترتو گفت:

      سلام و درود همراه عزیز
      در رابطه با مصرف باید با پزشک متخصص مشورت کنید
      توصیه می‌شود جهت مشاوره و راهنمایی بیشتر به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید دکتر جراح قلب

  4. ناشناس گفت:

    من‌هم‌میخواهم‌استفاده‌کنم‌نمودنم‌جطوری‌مصرف‌تا‌نتیجه‌ببرم‌

    1. مریم گفت:

      سلام من کبدچرب دارم تیروئیدپرکارم دارم کم خونی هم دارم میتونم استفاده کنم ؟

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        خیر

  5. امیر محمد گفت:

    سلام من پانزده سالم مشکلی نداره استفاده کنم

  6. مهدی گفت:

    سلام
    متاسفانه هیچ تاثیری نداشت و اتفاقا اضافه وزن هم پیدا کردم.
    گزینه خوبی نیست. فروشنده گفت چون تقلبی این قرص زیاده و این مدل اورژینال هست ۲۵۰ تومن هم گرفت

  7. Sh گفت:

    سلام روزتون خوش ببخشید من یک سوال داشتم من می‌خواهم باردار شوم ولی حدود ۷ کیلو اضافه وزن دارم برای استفاده از قرص هزال قبل از اینکه باردار شوم ایرادی ندارد سنم ۳۹ سالمه

    1. زهرا گفت:

      سلام از کجابهفهیم قرص هزال اصل

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام . از داروهایی که نشان سلامت از سازمان غذا و دارو دارند استفاده کنید

  8. شهناز گفت:

    سلام من چند بار تشنج داشتم ایا میتونم از قرص هزال استفاده کنم در ضمن اضافه وزن دارم قرص ضد تشنج هم استفاده میکنم

  9. ناشناس گفت:

    سلام من تشنج میکنم واضافه وزن هم دارم میتوانم از قرص هزال استفاده کنم تشنج داشتم

    1. ندا گفت:

      سلام ممنون بابت قرصتون من تازه باهاش آشنا شودم و این که دوره دوم هست ۶کیلو کاهش وزن داشتم

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سپاس از همراهی شما. دوست عزیز بهتره این دارو تحت نظر متخصص تغذیه مصرف شود.

  10. یه بنده خدا گفت:

    سلام من یک ماه هست قرص هزال همراه با همولاکس مصرف میکنم ولی اصلا اشتهام کم نشد و روی وزنم هم تاثیری نداشته

    1. امیر محمد گفت:

      سلام من پانزده سالم مشکلی نداره استفاده کنم