دلیل ریزش مو بعد از کرونا چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ریزش مو از عوارض رایج کرونا است که معمولا بین ۲-۴ ماه بعد از ابتلا اتفاق می‌افتد. علت اصلی ریزش موی کرونا تلوژن افلوویوم است که در اثر استرس فیزیکی و روانی کرونا تحریک می‌شود. این ریزش مو موقتی است و بین ۶-۹ ماه موها مجددا رشد خواهند کرد.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 13 دقیقه
ریزش مو بعد از کرونا

به نظر می‌رسد برخی از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند به طور کامل بهبود می‌یابند. در حالی که دیگران عوارض طولانی‌مدتی را تجربه می‌کنند. یکی از شگفت انگیزترین آنها ریزش مو بعد از کرونا است.

کرونا روی مو، روده و پوست تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به ریزش مو شود. در حالی که سیستم ایمنی بدن شما با ویروس یا استرس و فشار مبارزه می‌کند، ممکن است مو از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری محروم شود. در نتیجه شاهد ریزش موی کرونا هستیم. علاوه بر خود کووید، باید فشار روانی شدیدی که روی افراد است را هم در نظر گرفت. این اضطراب خود می‌تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.  

خبر خوب این است که ریزش مو ناشی از کرونا کاملا قابل درمان است، فقط باید اقدامات لازم و مراجعه به پزشک در زمان مناسب صورت گیرد. شما می‌توانید از طریق دکترتو با بهترین متخصص پوست و مو و زیبایی ارتباط تلفنی برقرار نمایید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید از بخش نوبت مطب، وقت ملاقات حضوری دریافت نمایید.

چگونه کرونا می تواند باعث ریزش مو شود؟

یکی از عوارض آشنای کرونا ریزش مو است. همان‌طور که می‌دانیم ریزش مو به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیوفتد، از این رو نمی‌توان به قطع گفت ریزش موی شما در اثر کرونا است.

برای اطلاعات بیشتر درباره ریزش مو، می‌توانید مقالات دلایل ریزش مو در زنان و یا علل ریزش مو در مردان را در مجله سلامت دکترتو مطالعه کنید.

علت ریزش مو در مردان و علت ریزش مو در زنان بسیار متنوع است؛ پس اگر بعد از ابتلا به کرونا دچار ریزش مو شده‌اید، بهتر است به دکتر پوست و مو در دکترتو مراجعه کنید. دکتر پوست بعد از بررسی‌های جامع علت ریزش موی شما را پیدا خواهد کرد.

به گفته پزشکان علت اصلی ریزش مو بعد از کرونا تلوژن افلوویوم است؛ نوعی ریزش طولانی‌مدت مو که در پاسخ به یک عامل استرس‌زای ناگهانی رخ می‌دهد. ریزش مو یا تلوژن افلوویوم (TE) می‌تواند با عفونت، شوک، ضربه یا دارو فعال شود. این نوع ریزش مو معمولاً ۲-۴ ماه پس از یک رویداد محرک شروع می‌شود.

تلوژن افلوویوم (شایع‌ترین نوع ریزش موی عمومی) نه تنها توسط ویروس‌ها ایجاد می شود، بلکه می‌تواند از عوارض جانبی برخی داروها، کمبودهای تغذیه‌ای، ناهنجاری‌های هورمونی و رویدادهای استرس‌زا باشد.

از سوی دیگر، آلوپسی آره‌آتا نوعی طاسی و یک بیماری خودایمنی است که باعث می‌شود بدن دستور نادرستی را برای حمله به فولیکول‌های مو ارسال کند که منجر به طاسی تکه‌ای یا کلی می‌شود. آلوپسی آره آتا می‌تواند توسط سایر بیماری ها از جمله ویروس کرونا تشدید شود، اما این نوع ریزش مو، آنی نیست که بیشتر افراد پس از ویروس تجربه می‌کنند.

علاوه بر تمام این موارد، لوازم بهداشتی و نوع آراستن مو نیز در ریزش مو کرونا موثر است. برای مثال، ممکن است موی شما بر اثر کرونا ضعیف شده باشد. در این صورت بستن مو به صورت دم اسبی باعث ریزش بیشتر مو می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ریزش موی کرونا در اثر تلوژن افلوویوم چگونه اتفاق می افتد؟

برای اینکه بفهمید در ریزش موی کرونا چه اتفاقی می‌افتد، مهم است که ابتدا یک درک اساسی از چرخه رشد مو داشته باشید. فولیکول‌های مو سه مرحله را طی می‌کنند؛ آناژن، کاتاژن و تلوژن که به‌عنوان مراحل رشد، انتقالی و استراحت یا ریزش نیز شناخته می‌شوند. در یک زمان معین، تمام موهای سر شما در مراحل مختلف هستند.

آنچه در تلوژن افلوویوم اتفاق می‌افتد این است که یک تغییر سیستمیک و ناگهانی در بدن، درصد زیادی از موهایی را که در مرحله رشد هستند، به فاز استراحت می‌برد. در شرایط عادی، بین ۵ تا ۱۰ درصد از موهای سر در مرحله استراحت هستند. اما در تلوژن افلوویوم، بیش از ۳۰ درصد از فولیکول‌ها در مرحله استراحت هستند. پس از ورود تعداد زیادی از فولیکول‌های موها به فاز استراحت، موها به طور همزمان می‌ریزند و در نتیجه ریزش گسترده مو ایجاد می‌شود.

استرسی که باعث ایجاد تلوژن افلوویوم می‌شود، می‌تواند جسمی باشد مانند تصادف رانندگی یا جراحی بزرگ، یا بعد از بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا یا مشکلات روحی مانند جدایی بسیار دشوار یا مرگ یکی از عزیزان، باشد. ریزش مو پس از زایمان در افرادی که زایمان کرده‌اند، نمونه دیگری از تلوژن افلوویوم است که در این مورد به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود.

ویروس کرونا تا حدودی یک ضربه مضاعف ایجاد می‌کند، زیرا افراد نه تنها با استرس فیزیکی ناشی از بیماری بر بدن، بلکه با اضطراب ذهنی که ممکن است با تشخیص این ویروس همراه باشد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

علت ریزش موی کرونا چیست
در تلوژن افلوویوم تعداد زیادی از فولیکول‌های مو با هم وارد فاز استراحت شده و در نهایت می‌ریزند.

علائم ریزش مو بعد از کرونا

در ریزش موی کرونا ممکن است ابتدا متوجه ریزش موی زیاد در حمام یا هنگام شانه کردن موی خود شوید. پس از چند هفته، موهای سر شما ممکن است نازک‌تر یا ظریف‌تر به نظر برسد. تلوژن افلوویوم معمولاً همزمان با رویداد محرک اتفاق نمی‌افتد و تقریباً سه ماه پس از استرس شروع می‌شود؛ اگرچه یک مطالعه نشان داد که شروع تلوژن افلوویوم مرتبط با کووید می‌تواند کمی سریع‌تر باشد، گاهی اوقات در عرض دو ماه پس از عفونت اولیه. سپس چند ماه بعد از نازک شدن موها، ممکن است موهای شما شروع به ریزش کند.

هنگامی که تلوژن افلوویوم رخ می‌دهد، ریزش مو سریع است. همه ما به طور متوسط ​​حدود ۲۰۰ تار مو در روز از دست می‌دهیم، اما در مورد تلوژن افلوویوم، شما به طور ناگهانی تعداد زیاد زیادی تار مو از دست می‌دهید. این ریزش شدید و ناگهانی اغلب به صورت نازکی و پراکندگی قابل توجه در کناره‌های شقیقه‌ها ظاهر می‌شود. به‌طورکلی علائم ریزش مو بعد از کرونا به سادگی قابل مشاهده هستند و شما به سادگی قادر به تشخیص آن خواهید بود. ناگفته نماند در تشخیص این عارضه، آزمایش‌های چکاپ ریزش مو نقش موثری دارند و با آنها شما می‌توانید علت دقیق ریزش موی خود را تعیین کنید.

چگونه ریزش مو بعد از کرونا را درمان کنیم؟

موهای ریخته‌شده در طول کرونا معمولاً طی شش تا نه ماه مجددا رشد می کنند. اگر نمی خواهید آنقدر صبر کنید، چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند روند بهبودی را پشتیبانی یا سرعت بخشد. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو در مردان و همچنین برای درمان ریزش مو در زنان وجود دارد که برخی از آنها برای درمان ریزش موی بعد از کرونا هم مفید هستند؛ روش‌هایی مانند:

اینفوگرافی راهنمای ریزش موی بعد از کرونا
اینفوگرافی راهنمای ریزش موی بعد از کرونا

۱. هیدرافیشال کراویو

این درمان از فناوری خلاء برای حذف موادی که ممکن است فولیکول‌های مو را مسدود کنند؛ مانند کثیفی و چربی استفاده می‌کند و گردش خون را در پوست سر تحریک می‌کند.

هیدرافیشال کراویو اغلب در ترکیب با سایر درمان‌های ریزش مو مانند روگین توصیه می‌شود، زیرا این محصولات زمانی که پوست سر شما تمیز و سالم است، بهتر جذب می‌شوند.

این درمان حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. پوست سر شما با یک دستگاه مکنده که شبیه یک چراغ قوه باریک است، تمیز و لایه‌برداری می‌شود. در مرحله بعد، متخصص زیبایی به یک سر دستگاه، وسیله متفاوتی را متصل می‌کند که محلول پپتید “کراویو” را به پوست سر تزریق می‌کند. این محلول حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین است تا موها را سالم‌تر و پرتر نشان دهد. سپس به شما اسپری کمپلکس پپتیدی داده می‌شود تا از آن به صورت روزانه استفاده کنید. بیماران معمولاً تحت سه جلسه درمان به فاصله یک ماه قرار می‌گیرند.

هیدرافیشال کراویو برای درمان ریزش موی کرونا
هیدرافیشال کراویو چربی و کثیفی‌های مو را از بین می‌برد.

۲. مکمل های نوترافول

مکمل‌‌های زیادی وجود دارند که ادعا می‌شود از رشد مو حمایت می‌کنند، اما مکمل‌های نوترافول بهترین گزینه هستند. مکمل‌های نوترافول تاثیر زیادی در درمان تلوژن افلوویوم ناشی از کرونا دارند.

مکمل‌های نوترافول حاوی موادی مانند نخل اره‌ای، کلاژن دریایی و آشواگاندا هستند که ریشه مو را تحریک کرده و آن را به مرحله رشد سوق می‌دهند. بعد از مصرف این محصولات شما باید طی سه تا شش ماه شاهد رشد مجدد باشید. نوترافول معمولاً اثرات جانبی عجیبی ندارند، اگرچه گزارش‌هایی از عوارض جانبی مانند بثورات و حالت تهوع وجود دارد.

اگه تو هم به ریزش مو دچار شدی نگران نباش!

از دکترتو بهترین دکتر رو انتخاب کن.

۳. ماینوکسیدیل یا روگین برای درمان ریزش مو بعد از کرونا

این دارو یکی از داروهای ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه است. با این حال ماینوکسیدیل می‌تواند روی تلوژن افلوویوم هم موثر باشد. روگین موجود در محلول موضعی یا فوم، با تحریک فولیکول‌های مو، افزایش اندازه آنها و طولانی‌تر کردن مرحله رشد چرخه مو عمل می‌کند. بعد از مصرف این محصول، شاهد رشد مو در مدت چهار ماه یا بیشتر خواهیم بود.

در حالی که ماینوکسیدیل یک گزینه عالی برای درمان ریزش مو است، با این حال برای همه مناسب نیست. اگر مشکلات فشار خون یا شرایط مرتبط مانند فشار خون بالا ارتواستاتیک دارید، ابتدا با دکتر پوست و مو در دکترتو مشورت کنید تا مطمئن شوید که روگین برای شما بی‌خطر است. عوارض جانبی رایج این محصول شامل خارش، سوزش و قرمزی پوست سر است. 

داروهایی مانند ماینوکسیدیل می‌تواند روی ریزش موی بعد از کرونا هم مؤثر باشد. همچنین استفاده از مکمل‌های نوترافول یا درمان‌هایی مانند PRP می‌توانند کمک زیادی به رشد مجدد موها بکنند.

۴. پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) 

درمان پی آر پی، یا پلاسمای غنی از پلاکت یک درمان خوب برای ریزش موی کرونا است. این روش سلول‌های پایه مو به نام سلول‌های پاپیلای پوستی را هدف قرار می‌دهد. این سلول‌ها نقش مهمی در رشد مو و رشد فولیکول دارند. در این درمان متخصص پوست از شما نمونه خون می‌گیرد و پلاسمای غنی از پلاکت را از خون شما جدا می‌کند. سپس پلاسما از طریق یک سری تزریق‌های کوچک به پوست سر وارد می‌شود.

پی آر پی، حاوی فاکتورهای رشدی است که به سلول‌های پاپیلای پوستی کمک می‌کند تا مو را رشد دهند. برای گرفتن بهترین نتیجه، سه تا چهار درمان با فاصله یک ماه از هم، به علاوه یک جلسه اضافی در شش ماه و سپس یک جلسه نهایی یک سال بعد توصیه می‌شود. این تزریق‌ها می‌توانند کمی ناراحت‌کننده باشند، از این رو پزشک بی‌حس‌کننده موضعی و یخ روی پوست سر اعمال می‌کند تا شرایط را برای بیمار قابل تحمل‌تر کند. خوشبختانه، انجام تزریق تنها حدود پنج دقیقه طول می‌کشد. اثرات این درمان بعد از گذشت سه ماه قابل مشاهده است.

خطرات پی آر پی شامل عفونت، خونریزی و آسیب بافتی است. برخی از افراد ممکن است کاندیدای ضعیفی برای درمان باشند، مانند افرادی که دارای اختلالات خونریزی یا کلسترول بالا هستند.

درمان ریزش مو کرونا با پی آر پی
پی آر پی، حاوی فاکتورهای رشدی است که به سلول‌های پاپیلای پوستی کمک می‌کند تا مو را رشد دهند.

۵. ویتامین بیوتن

بیوتین یا ویتامین B7 به‌راحتی و بدون نسخه در دسترس است. مطالعات نشان می‌دهد که این ویتامین به رشد مو کمک زیادی می‌کند. علاوه بر ویتامین بیوتن، محصولات هیرویت هم برای درمان ریزش مو بعد از کرونا بسیار مفید هستند. این محصولات حاوی ۱۷ ماده اصلی برای تقویت و رشد مجدد مو هستند.

۶. کاهش استرس

استرس عامل اصلی تلوژن افلوویوم و ریزش موی کرونا است. اگر در مورد ریزش مو استرس دارید، این کاملا طبیعی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این استرس می‌تواند به زندگی شما حمله کند تا جایی که تبدیل به یک وسواس شود. برای کاهش استرس ناشی از ریزش مو بعد از کرونا خود می‌توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین و ورزش داشته باشید.
  • ذهن آگاهی را تمرین کنید
  • روابط سالم داشته باشید
  • ۷ تا ۸ ساعت در شب با کیفیت خوب بخوابید. 
  • با پزشک یا درمانگر خود در مورد راه‌های دیگری برای مدیریت سطح استرس خود صحبت کنید.
ریزش موی کرونا و استرس
استرس یکی از عوامل اصلی ریزش موی کرونا است، با روش‌های مختلفی می توانید بر این استرس غلبه کنید.

۷. مراقبت مناسب از موها برای درمان ریزش مو بعد از کرونا

نحوه رفتار شما با موهایتان بسیار مهم است و طبق گفته goodrex، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اجتناب از مدل مویی که موها را می‌کشد، مانند دم اسبی یا بافته‌های تنگ
  • اجتناب از گرمای بیش از حد و اجتناب از مصرف مواد شیمیایی روی مو مانند رنگ مو
  • استفاده از ماسک مو برای تقویت موها.

اگرچه ممکن است انجام روش‌های مراقبت از مو سخت باشد، اما مهم است که صبور باشید و در نظر داشته باشید که موهایتان دوباره رشد خواهند کرد. ممکن است مشاهده نتیجه مطلوب مدتی طول بکشد.

۸. داشتن تغذیه مناسب

مو برای رشد و سالم بودن به تغذیه مناسب به خصوص پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی نیاز دارد. چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل‌ها، حتما به اندازه کافی از موارد زیر استفاده کنید:

  • پروتئین
  • اهن
  • ویتامین دی
  • ویتامین سی
  • فلز روی
  • اسید فولیک
  • ویتامین B12. 

۹. استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو بعد از کرونا

پیاز حاوی مقداری گوگرد است. گوگرد موجود در پیاز به رشد موهای جدید کمک می‌کند. برای استفاده از این درمان مقداری آب یک پیاز را روی سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس بگذارید یک ساعت بماند و با آب ولرم یا سرد آن را بشویید.

درمان ریزش موی کرونایی به کمک روش های خانگی
گوگرد موجود در آب پیاز به طراوت موها بعد از ابتلا به کذونا کمک می‌کند.

۱۰. مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو، به پوست سر انجام می‌شود.

این روش اجزای تغذیه‌کننده فولیکول‌های مو را قادر می‌سازد تا به راحتی در مو بنشینند. با این روش می‌توان ریزش مو بعد از کرونا را درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم می‌کند، ریزش مو را متوقف می‌کند و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

این روش درمانی بیشتر اوقات برای زنانی که دچار ریزش موی شدید هستند استفاده می‌شود. البته در مردان دارای ریزش مو نیز قابل استفاده است.

می‌خوای به دنبال بهترین روش برای درمان ریزش مو باشی؟

کدام درمان برای شما مناسب است؟

هر درمان به هر فرد، پاسخ متفاوتی می‌دهد. به بیماران ریزش مو کرونا معمولا توصیه می‌شود که ترکیبی از درمان‌ها را بر اساس بودجه و ترجیحات خود امتحان کنند.

بیشتر درمان‌های معرفی‌شده تحت پوشش بیمه نیستند، بنابراین هزینه همیشه مورد توجه است. اگر علاقه‌ای به استفاده از روش‌هایی مانند پی آر پی یا مزوتراپی ندارید، می‌توانید از شیوه‌های کم هزینه‌تر مانند ماسک مو یا داروهای ضد ریزش مو استفاده کنید.

آیا برای ریزش موی بعد از کرونا باید به پزشک مراجعه کرد؟

ریزش مو کرونا معمولا بعد از گذشته مدتی خودبه‌خود شروع به بهبود می‌کند. با این حال مشاوره با دکتر متخصص پوست و مو در دکترتو روند درمان شما را تسهیل می‌کند و شما زودتر از حد انتظار به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید. در دکترتو شما می‌توانید با دکتر پوست و مو به صورت آنلاین با تلفنی مشورت کنید یا برای ویزیت حضوری نوبت بگیرید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

ماه‌ها پس از بهبودی از کرونا، بسیاری از افراد متوجه ریزش مو زیاد می‌شوند. این وضعیت که تلوژن افلوویوم نامیده می‌شود، از علائم کرونا نیست، بلکه ناشی از استرس فیزیکی و ذهنی ناشی از ابتلا به کرونا است. این ریزش مو هرچند زیاد و گسترده است، اما موقتی است. ریزش موی کرونا معمولا ۲-۳ ماه بعد از ابتلا به کرونا اتفاق می‌افتد. نگران نباشید این وضعیت دائمی نیست و موهای شما در مدت ۶ تا ۹ ماه دوباره رشد خواهد کرد.

روش‌های مختلفی وجود دارد که به رویش مجدد موها کمک می‌کند. مشورت با متخصص پوست و مو در دکترتو می‌تواند در درمان ریزش موی کرونا کمک زیادی به شما بکند. در دکترتو شما می‌توانید با دکتر پوست و مو به صورت آنلاین با تلفنی مشورت کنید یا برای ویزیت حضوری نوبت بگیرید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

تلوژن افلوویوم، خواه ناشی از COVID-19 باشد یا محرک دیگر، معمولا دائمی نیست. ریزش ممکن است سه تا شش ماه  ادامه داشته باشد. در ریزش موی کرونا چرخه رشد مو در نهایت عادی می‌شود و چون آسیبی به پوست سر یا فولیکول‌های مو وارد نمی‌شود، تمام موها باید دوباره رشد کنند.

هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد واکسن کرونا باعث ریزش مو می‌شوند.

دلایل زیادی برای ریزش موهایتان وجود دارد و استرس یکی از دلایل رایج آن است. اصطلاح بالینی برای ریزش مو که با استرس مرتبط است تلوژن افلوویوم است. این ریزش مو معمولاً حدود ۳ ماه پس از یک رویداد استرس‌زا رخ می‌دهد و معمولاً می‌تواند تا ۶ ماه ادامه یابد. تلوژن افلوویوم اغلب پس از سایر رویدادهای استرس‌زا زندگی مانند بچه‌دار شدن یا یک جراحی بزرگ اتفاق می‌افتد.
موارد تلوژن افلوویوم از ابتدای همه‌گیری کرونا بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. می‌توان گفت که ریزش مو بعد از کرونا به نوعی از عوارض کرونا محسوب می‌شود و نه از علائم کرونا.

خیر، ریزش مو با درمان کووید-19 ارتباطی ندارد. بلکه به دلیل تلوژن افلوویوم است و به احتمال زیاد به دلیل استرس بیماری ایجاد می‌شود.

معمولاً ریزش مو به دلیل تلوژن افلوویوم حدود ۲ تا ۳ ماه پس از ابتلا به کرونا یا برخی رویدادهای استرس‌زا در زندگی شروع می‌شود.

در حالی که می‌دانیم بین کرونا و مشکلات خودایمنی ارتباط وجود دارد، تحقیقات در مورد COVID-19 و مشکلات خودایمنی همچنان در حال توسعه است. گاهی اوقات، ریزش موی تکه تکه می‌تواند به دلیل یک بیماری خودایمنی یا آلوپسی آره آتا باشد، اما هنوز مشخص نیست که آیا COVID-19 باعث این امر می‌شود یا خیر.

خیر. تلوژن افلوویوم دائمی نیست و معمولا پس از گذشت مدت زمان مشخص موها به حالت عادی خود باز خواهند گشت.

در واقع علائم هر بیماری قبل از عود و در زمان عود بیماری نمایان می‌شوند. ریزش موی کرونا چند ماه بعد از ابتلا به این بیماری خود را نشان می‌دهد. بنابراین ریزش مو نمی‌تواند از علائم کرونا باشد.
از طرف دیگر ریزش مو را می‌توان جزو عوارض بلند مدت کرونا به حساب آورد.

پاسخ به این سوال نیازمند آزمایشات چکاپ مو و نظر دکتر پوست و مو است. در حالی که کرونا یکی از دلایل ریزش مو است، دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث ریزش موی شما شوند.

کمبود ویتامین D می‌تواند باعث ریزش موی سر شود. در مقابل، مصرف مکمل‌های این ویتامین باعث بهبود ریزش مو کرونا می‌شود. ویتامین D می‌تواند در یک قرص وجود داشته باشد، یا می‌توان آن را از طریق کرم‌هایی مانند کلسی پوتریول، داروی پسوریازیس که در درمان ریزش مو امیدوارکننده است، روی پوست استفاده کرد.

امتیاز شما به مقاله:
(1.3از5)
دسته بندی:
منبع:
من رضا قشلاقی رحیمی 22 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی IT هستم. به فعالیت در زمینه رشته درسیم علاقمندم و دوس دارم هرچه سریعتر تجربه بیشتری رو کسب کنم. دلیل انتخاب دکتر تو بیشتر بخاطر حرفه‌ای شدن توی بخش سئو هست و خوشحالم که با این تیم حرفه‌ای و منظم دارم همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن