قرص عصاره چای سبز و آنچه باید درباره آن بدانید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

قرص گرین تیدین یا چای سبز به‌عنوان قرص لاغری و کاهش وزن معروف است و محبوبیت زیادی دارد. درست است که مصرف قرص گرین تیدین جایگزین ساده‌ای برای چای سبز است که با افزایش چربی سوزی و کالری سوزی باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود، اما برای مصرف آن حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
قرص عصاره چای سبز و آنچه باید درباره آن بدانید

قرص چای سبز یا گرین تیدین محصولی ایرانی از گیاهان چای سبز، شوید و زیره است که خاصیت لاغری دارد. گرین تیدین تاثیر مثبتی هم بر سلامت سیستم گوارش و قلب و عروق می‌گذارد و به‌‌خاطر داشتن ویتامین، آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی فراوان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با قرص عصاره چای سبز یا گرین تیدین و تاثیرات آن بیشتر آشنا شویم.

در صورتی‌که ترجیح می‌دهید برای لاغری ابتدا با مشاوره تلفنی دکتر تغذیه مشورت کنید، می‌توانید از متخصصان دکترتو کمک بگیرید. قطعا مشاوره دارویی هم می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

قرص عصاره چای سبز چیست؟

به نقل از «senchateabar» چای جزء یکی از نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌ها محسوب می‌شود که از سال‌های دور در ایران طرفدار دارد. در چند سال اخیر، چای سبز هم جایگاه ویژه‌ای در لیست محبوب‌ترین دمنوش‌ها میان ایرانیان پیدا کرده است. چای سبز، عصاره اکسید نشده چای سیاه است که از جوانه‌های مفید گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود.

البته به لطف فناوری، دیگر برای بهره‌مندی از خواص چای سبز نیازی به دم کردن یا مصرف دمنوش‌های چای سبز نیست و قرص عصاره چای سبز انتخاب هوشمندانه‌تری با همان خواص لاغری چای سبز به شمار می‌رود. قرص چای سبز از عصاره استاندارد و خشک چای سبز به‌ دست می‌آید که با اهداف لاغری، کاهش وزن و چربی‌سوزی تولید می‌شود.

آیا قرص چای سبز قرص لاغری است؟ چای سبز تقریبا کالری صفر دارد و با افزایش سوخت‌وساز بدن به مکانیسم لاغری کمک می‌کند. فلاونوئیدهای موجود در چای سبز باعث بالا رفتن میزان اکسیداسیون چربی می‌شوند و فعالیت انسولین در بدن را بهبود می‌بخشند. قرص چای سبز برای لاغری خوبه؟ قرص چای سبز مکانیسم‌های مختلفی برای لاغری بدن دارد و در واقع با کاهش اشتها و چربی‌سوزی، باعث لاغری می‌شود.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

کالری چای سبز

اگر هیچ افزودنی دیگری به چای سبز اضافه نشود، می‌توان گفت که کالری چای سبز صفر است. مصرف چای سبز در طول روز سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و با چربی‌سوزی باعث کاهش وزن می‌شود.

خواص قرص چای سبز

از خواص اصلی قرص چای سبز از جمله قرص گرین لس، قرص چای سبز گیاه اسانس، کام گرین، قرص چای سبز و سرکه سیبمی‌توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. ترکیبات گیاهی مثل کاتشین در قرص چای سبز کام گرین از بدن در مقابل انواع سرطان محافظت می‌کند. مصرف قرص گرین لس و قرص چای سبز باعث تقویت عملکرد سیستم عصبی می‌شود و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. وجود مقادیر بالای چای سبز در قرص کام گرین از بدن در مقابل سرطان دستگاه گوارش محافظت می‌کند.

قرص عصاره چای سبز برای چی خوب است؟

اگر قرص گرین تیدین بدون هیچ ماده اضافی و عصاره گیاهی تولید شود و خالص باشد، همان خواص چای سبز را برای بدن دارد با این تفاوت که قرص عصاره چای سبز هدفمندتر و بهتر از دمنوش عمل می‌کند. قرص گرین تیدین برای لاغری و کاهش وزن خوب است. در طب سنتی قرص چای سبز به‌عنوان داروی گیاهی لاغری تاثیرگذار مصرف می‌شود. با مشاوره تلفنی طب سنتی می‌توانید در مورد خواص چای سبز و تاثیر آن بر لاغری بیشتر بدانید.

مصرف گرین تیدین در کنار رژیم غذایی لاغری، ورزش و تغییر عادات غذایی یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن به‌ شمار می‌آید.‌ آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قرص گرین تیدین که به آن‌ها کاتچین (کاتشین) می‌گویند، باعث کاهش کلسترول و قند خون می‌شوند؛ به ‌علاوه اینکه قرص گرین تیدین با پایین آوردن آنزیم میلاز در بزاق و روده هم برای پایین آوردن قند خون خوب است.

وقتی جذب گلوکز و چربی در روده پایین بیاید، لاغری و کاهش وزن اتفاق می‌افتد. قرص گرین تیدین برای افزایش متابولیسم بدن هم خوب است و چربی‌سوزی را راحت‌تر می‌کند؛ یعنی مصرف قرص گرین تیدین حین انجام ورزش‌های هوازی یا بی‌هوازی و پیاده‌روی، چربی‌سوزی بیشتری برایتان به همراه دارد. مهم‌تر از همه اینکه، مصرف قرص عصاره چای سبز باعث می‌گردد که گرفتگی و خستگی ماهیچه‌ها کمتر شود: این یعنی مدت زمان بیشتری ورزش می‌کنید و درنتیجه کالری بیشتری می‌سوزانید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قرص گرین تیدین که به آن‌ها کاتچین (کاتشین) می‌گویند، باعث کاهش کلسترول و قند خون می‌شوند.

طریقه مصرف قرص چای سبز

برای مصرف این قرص بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید و طبق تجویز و تشخیص پزشک، دوره مصرف این قرص را شروع کنید. معمولا طریقه مصرف قرص چای سبز، یک یا دو عدد قرص با غذا یا آب فراوان است تا کامل جذب بدن شود. طریقه مصرف قرص گرین تیدین روزی ۳ بار هر دفعه ۱ تا ۲ عدد قرص همراه غذا یا آب خواهد بود. معمولا پزشک توصیه می‌کند که مصرف قرص لاغری با دوز پایین شروع شود و در صورتی‌که مشکلی ایجاد نشد، به‌ تدریج به دوز حداکثری برسد.

زمان خوردن قرص چای سبز

بهترین زمان خوردن قرص چای سبز دو ساعت بعد از مصرف وعده غذایی است، چراکه در این فاصله تمام مواد مفید قرص وارد بدن می‌شوند و مکانیسم چربی‌سوزی خود را انجام می‌دهند. در افرادی که ناراحتی گوارشی دارند، یا معده و روده آن‌ها حساس است، بهترین زمان خوردن این قرص بعد از وعده غذایی خواهد بود تا حساسیت‌های گوارشی کمتر شود و تاثیر بهتری هم برای کاهش قند خون، فشار خون و لاغری داشته باشد.

فراموش نکنید که برای اطمینان از تعداد و نوبت مصرف قرص، متخصصان بهترین توصیه‌ها را به شما می‌دهند. پس مشاوره دارویی دکترتو در این مورد هم به کمک شما می‌آیند.

نحوه مصرف قرص عصاره چای سبز رو نمی‌دونی؟

حتما قبل از مصرف مشاوره دارویی بگیر!

موارد مصرف قرص چای سبز

به نقل از «examine» درست است که قرص گرین تیدین منشا گیاهی دارد و باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود، اما مصرف خودسرانه قرص چای سبز بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود. بهتر است قبل از مصرف این قرص با پزشک خود مشورت کنید.

قرص عصاره چای سبز برای چه کسانی بهتر است؟

افرادی که قصد کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی دارند، می‌توانند از این قرص استفاده کنند. مصرف قرص عصاره چای سبز برای افرادی بهتر است که برای کاهش وزن و لاغری سراغ عادات غذایی سالم رفته‌اند و ورزش روزانه منظم دارند. مصرف قرص عصاره چای سبز در این افراد باعث تسریع کالری سوزی می‌شود و کاهش وزن محسوسی ایجاد می‌کند. به ‌علاوه اینکه مصرف این قرص برای افرادی نیز توصیه می‌شود که به ‌دنبال داشتن پوست شفاف، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش فشار خون و کلسترول هستند.

درست است که قرص گرین تیدین منشا گیاهی دارد و باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود، اما مصرف خودسرانه قرص چای سبز بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود

دوز مصرفی قرص لاغری چای سبز.
مصرف دوز متعادل قرص عصاره چای سبز معمولا عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند.

مزایای قرص عصاره چای سبز

از مزایای قرص عصاره چای سبز می‌توان به ترکیبات گیاهی کاتشین موجود در آن اشاره کرد که از بدن در مقابل انواع سرطان محافظت می‌کند. از دیگر مزایای این قرص شامل این موارد می‌شوند:

  • بهبود بیماری‌های قبلی و تصلب شرائین
  • کاهش فشار خون
  • جوانی پوست
  • محافظت از بدن در برابر سرطان‌های کولون و دستگاه گوارش
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • کمک به کاهش وزن بدن
  • دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی
  • حاوی مقادیر بالایی چای سبز

می‌خوای سریع و بدون دردسر لاغر کنی؟

همین حالا مشاوره بگیر!

عوارض قرص عصاره چای سبز

مصرف دوز متعادل قرص گرین تیدین معمولا عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند، اما زیاده‌روی در مصرف ممکن است خطرناک باشد. از عوارض این قرص در حالت مصرف بیشتر از حد مجاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی‌قراری
  • بی‌خوابی
  • تحریک‌پذیری
  • سردرد
  • سرگیجه
  • تپش قلب

قرص‌های گیاهی مثل گرین تیدین هم ممکن است عوارضی برای بدن داشته باشند. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا در دوره درمان تحت نظر پزشک هستند، ممکن است به ‌خاطر تداخلات دارویی با عوارض این قرص مواجه شوند، به ‌همین دلیل مصرف گرین تیدین در این افراد توصیه نمی‌شود.

از دیگر عوارض قرص گرین تیدین می‌توان به بروز آلرژی اشاره کرد که در صورت مشاهده باید بلافاصله مصرف قرص متوقف شود و به پزشک متخصص مراجعه کنید. مصرف این قرص لاغری برای خانم‌های باردار باید با تجویز و مشورت پزشک باشد، چراکه ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد.

موارد احتیاط و منع مصرف قرص گرین تیدین

قرص گرین تیدین به‌خاطر منشا گیاهی معمولا خطر و عوارض جدی ندارد، اما مصرف آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود.

چه کسانی نباید قرص عصاره چای سبز مصرف کنند؟

مصرف قرص عصاره چای سبز در افرادی که آلرژی دارند مجاز نیست و باید مطابق با تشخیص پزشک مصرف شود.

زنان باردار می توانند از این قرص استفاده کنند؟

مصرف قرص گرین تیدین برای زنان باردار توصیه نمی‌شود، چراکه ممکن است روی جنین اثر سو بگذارد. زنان باردار تنها با تجویز پزشک می‌توانند از این قرص استفاده کنند.

مصرف قرص لاغری باعث می‌شود که سطح هورمون‌های انسولنی، استادیول و تستوسترون در خون پایین بیاید. به‌طور کلی افراد زیر نباید قرص گرین تیدین مصرف کنند:

  • افراد مبتلا به پرکاری تیروئید
  • افراد حساس به کافئین
  • افرادی که از بیماری‌های روانی مثل اضطراب رنج می‌برند
  • افرادی که معده حساس دارند
  • بیماران قلبی و کلیوی
قرص چای سبز برای لاغری خوبه.
چه کسانی نباید قرص عصاره چای سبز مصرف کنند؟

مکانیسم اثر قرص چای سبز

آنتی‌‌اکسیدان موجود در قرص لاغری چای سبز باعث جدا شدن سلول‌های چربی و چربی‌سوزی می‌شود. چای سبز چه به‌صورت دمنوش یا به صورت عصاره قرص لاغری باید در حد متعادل مصرف شود، زیاده‌روی و مصرف چای سبز و قرص لاغری در دفعات متعدد، باعث کالری‌سوزی نمی‌شود؛ بلکه ممکن است عوارضی هم به ‌دنبال داشته باشد. این تصور که چای سبز قرص لاغری است که با نوشیدن آن می‌توانید وزن اضافی خود را پایین بیاورید، کاملا اشتباه است.

این تصور که چای سبز قرص لاغری است که با نوشیدن آن می‌توانید وزن اضافی خود را پایین بیاورید، کاملا اشتباه است.

قیمت قرص عصاره چای سبز در سال ۱۴۰۲

قیمت قرص عصاره چای سبز کام گرین، بسته ۱۰۰ عددی از ۲۷ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان است. قیمت قرص عصاره چای سبز گرین تیدینی دینه بسته ۵۰ عددی هم ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

خرید قرص عصاره چای سبز

پیش از خرید قرص گرین تیدین حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و بدون تجویز و تشخیص پزشک مصرف و خرید قرص گرین تیدین نروید. برای خرید قرص عصاره چای سبز می توانید به داروخانه، عطاری یا فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید.

بهترین مارک قرص چای سبز

اگر به‌دنبال خرید قرص چای سبز باشید، حتما اسم مارک و برندهای مختلفی را شنیده‌اید. محبوبیت مصرف این قرص باعث ایجاد تنوع بالا در برندهای تولیدکننده قرص چای سبز باشد، اما لزوما هر برندی را نمی‌توان خوب دانست و باید تلاش نمود تا بهترین مارک این قرص را انتخاب کرد.

قرص چای سبز کام گرین یکی از بهترین مارک‌های این قرص در بازار است که تولید شرکت داروسازی گیاه اسانس است. قرص کام گرین فقط عصاره چای سبز دارد و به‌ همین دلیل بهترین مارک قرص چای سبز برای افرادی است که به سایر عصاره‌های گیاهی آلرژی دارند.

قرص گرین تیدین هم یکی دیگر از بهترین مارک‌های قرص چای سبز در بازار محسوب می‌شود که تولید شرکت داروسازی دینه است. ترکیب عصاره چای سبز، زیره سبز و شوید در قرص گرین تیدین باعث می‌گردد که خاصیت چربی‌سوزی عصاره چای سبز برای لاغری در این قرص چندبرابر بیشتر شود. وجود زیره سبز در گرین تیدین، نفخ و سوهاضمه را برطرف می‌کند و عصاره شوید هم برای اسهال و یبوست مفید است. به‌ همین دلیل قرص گرین تیدین، بهترین مارک‌ قرص چای سبز برای افراد دارای اضافه وزن با مشکلات گوارشی به شمار می‌رود.

قرص چای سبز برای لاغری خوبه؟

همه ما تقریبا بارها و بارها اسم چای سبز و لاغری را کنار هم شنیده‌ایم تا حدی که اولین چیزی که بعد از شنیدن چای سبز به ذهن می‌رسد واژه لاغری است. از نظر طب سنتی، قرص چای سبز داروی مناسبی برای لاغری است البته اگر با ورزش و عادات غذایی سالم همراه باشد. قرص چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی برای لاغری دارد. این آنتی اکسیدان‌های موجود در قرص عصاره چای سبز باعث شده که روده گلوکز و چربی کمتری جذب کند و درنتیجه نقش بسزایی در کاهش وزن و لاغری دارند. افزایش متابولیسم ناشی از مصرف این قرص باعث بالاتر رفتن میزان چربی سوزی و لاغری راحت‌تر می‌شود.

قرص عصاره هسته انگور و چای سبز

عصاره هسته انگور به ‌خاطر داشتن آنتی سیانین نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که از تخریب سلولی در مقابل رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند، باعث تقویت بافت‌های پیوندی و بهبود فعالیت آنزیمی می‌شود. مصرف قرص عصاره هسته انگور و چای سبز به‌ عنوان آنتی‌اکسیدان قوی توصیه می‌شود که از بدن در مقابل بیماری‌های قلبی عروقی، تومورها و سرطان‌ها محافظت می‌کند.

قرص عصاره هسته انگور و چای سبز روگرین نوعی قرص لاغری است که به‌ خاطر خاصیت چربی‌سوزی برای رژیم لاغری توصیه می‌شود. به ‌علاوه اینکه خاصیت جلوگیری از پیری زودرس هم دارد.

قرص چای سبز کام گرین

قرص چای سبز کام گرین فقط از عصاره خالص چای سبز تشکیل شده که ترکیبات پلی فنولی دارد. ترکیبات موثر موجود در قرص چای سبز کام گرین باعث کاهش وزن قابل توجه می‌شود. به‌ علاوه اینکه قرص چای سبز کام گرین نوعی داروی چربی‌سوز محسوب می‌شود که از بدن در مقابل بیماری‌های مثل تصلب شراین و ناراحتی‌های قلبی محافظت کرده و می‌تواند از بروز برخی بیمارها هم جلوگیری کند.

البته برای اینکه تاثیر چربی‌سوزی قرص چای سبز کام گرین بیشتر شود، بهتر است همراه مصرف این قرص لاغری، ورزش هم در برنامه باشد. دیگر خاصیت قرص چای سبز کام گرین کاهش اشتها است. در این مکانیسم کاهش اشتها، قرص چای سبز کام گرین اجازه نمی‌دهد که چربی غذا جذب روده شود، درنتیجه احساس گرسنگی کاذب در بدن به ‌تدریج کم و متوقف می‌شود.

برای اینکه تاثیر چربی‌سوزی قرص چای سبز کام گرین بیشتر شود، بهتر است همراه مصرف این قرص لاغری، ورزش هم در برنامه باشد.

مصرف قرص گرین تیدین و لاغری.
برای مصرف قرص گرین تیدین بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

مقایسه بین قرص های لاغری معروف

در ادامه نگاهی به قرص‌های لاغری معروف داریم:

انواع قرص‌های لاغریتعریف آنها
عصاره گارسینیا کامبوجیاقرص لاغری که از برنامه دکتر اوز محبوب شد، اما در مقایسه با سایر قرص‌های لاغری، اثرگذاری چندانی ندارد.
هیدروکسی کاتیکی از محبوب‌ترین مکمل‌های لاغری دنیا به شمار می‌رود که انواع مختلفی دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها همین مدل هیدروکسی کات (Hydroxycut) است.
کافئینمتداول‌ترین ماده روان‌گردان است که در دنیا مصرف می‌شود و به‌شکل طبیعی در چای سبز، قهوه و شکلات تلخ وجود دارد. مکمل‌های لاغری کافئین‌دار باعث بهبود متابولیسم می‌شوند و کاهش وزن را به‌دنبال دارند.
اورلیستات (Alli)یک داروی لاغری است که مدل با نسخه به‌نام Xenical و مدل بدون نسخه با نام Alli دارد. از عوارض جانبی شدید این قرص لاغری می‌توان به اختلالات گوارشی مثل شل شدن مدفوع، نفخ و حرکات مکرر روده اشاره کرد.
کتون تمشککتون از ترکیبات طبیعی در تمشک است که نمونه مصنوعی آن به‌عنوان مکمل لاغری عرضه می‌شود.
عصاره دانه قهوه سبزدانه‌های قهوه سبز مثل دانه قهوه معمولی هستند، اما بریان نشده‌اند. دو ترکیب کافئین و اسیدکلروژنیک موجود در عصاره دانه قهوه سبز باعث کاهش وزن می‌شوند.
گلوکومانانفیبری است که در ریشه فیل یام وجود دارد و مصرف آن نیم ساعت قبل وعده غذا با یک لیوان آب همراه با رژیم غذایی سالم باعث کاهش وزن می‌شود.
عصاره چای سبزاز ترکیبات محبوبی است که در بیشتر مکمل‌های کاهش وزن وجود دارد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی عصاره چای سبز موجب چربی‌سوزی و لاغری می‌شود.
اسید لینولئیک مزدوج (CLA)یکی از مکمل‌های چربی‌سوزی محبوب است و در بلندمدت عوارض جانبی و اختلالات گوارشی ایجاد می‌کند.
سینفرین (پرتقال تلخ)یکی از عناصر مهم بیشتر قرص‌های لاغری است که به‌خاطر عوارض جانبی شدید توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است.
مقایسه بین قرص‌های لاغری معروف

نحوه عملکرد قرص چای سبز چیست؟ (مکانیسم اثر قرص چای سبز)

مکانیسم اثر قرص چای سبز به این صورت است که با مصرف آن، میزان اشتها کم می‌شود و فرد احساس سیری بیشتری پیدا می‌کند و درنتیجه کالری کمتری مصرف خواهد کرد. جذب موادی مثل چربی درنتیجه مصرف قرص چای سبز نیز باعث دریافت کالری می‌شود و با بالارفتن سوخت‌وساز بدن، کالری‌سوزی بیشتری صورت می‌گیرد.

چای سبز ایرانی و خارجی

چای سبز ایرانی بنا به دلایل مختلفی از چای سبز خارجی بهتر است:

  • در تولید چای سبز ایرانی از آفت‌کش شیمیایی استفاده نمی‌کنند.
  • برای تولید چای سبز ایرانی برخلاف چای سبز خارجی از افزودنی‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.
  • قیمت چای سبز ایرانی به نسبت چای سبز خارجی مقرون به‌صرفه‌تر است و از تولید ملی حمایت می‌شود، به‌علاوه اینکه انگیزه تولیدکنندگان داخلی را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

در این مطلب نگاهی به قرص گرین تیدین و محبوبیت آن برای لاغری و کاهش وزن داشتیم و دو مورد از بهترین مارک‌های قرص چای سبز به‌ نام قرص گرین تیدین و قرص عصاره چای سبز کام گرین را معرفی نمودیم. درست است که مصرف قرص گرین تیدین جایگزین ساده‌ای برای چای سبز است که با افزایش چربی سوزی و کالری سوزی باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود، اما برای مصرف آن حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. مصرف این قرص در خانم‌های باردار و افراد مبتلا به آلرژی باید با نظر پزشک باشد. برای خرید این قرص می‌توانید به داروخانه، عطاری یا داروخانه‌های آنلاین مراجعه کنید.

برای آنکه بتوانید با خیال راحت از این دارو مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوره دارویی متخصصان دکترتو از توصیه‌های علمی و دقیق آنها بهره ببرید تا به بهترین نتیجه برسید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

درست است که قرص عصاره چای سبز گیاهی است، اما مصرف خودسرانه و زیاده‌روی در مصرف می‌تواند خطرناک باشد و باعث حساسیت و تداخل دارویی شود.

بله، مصرف گرین تیدین به تجویز پزشک احتیاج دارد، چرا که ممکن است باعث ایجاد آلرژی یا تداخلات دارویی شود. بنابراین حتما با تشخیص پزشک مصرف کنید.

بله، قرص چای سبز اصلی دارای شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC) است.

تبلیغات زیادی درباره لاغری سریع با مصرف قرص چای سبز شنیده می‌شوند، اما حواستان باشد که قرص چای سبز تنها در صورتی باعث لاغری می‌شود که در ترکیبات آن گیاه چای سبز وجود داشته باشد. چای سبز متابولیسم بدن را بالا می‌برد و چربی کمتری جذب می‌شود، درنتیجه لاغری سریع‌تر روی می‌دهد. زیاده‌روی در مصرف قرص چای سبز ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره قرص چای سبز

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر من چن ماه قرص گرین تدین مصرف کردم الان حالم بده احساس سرگیجه و بی قراری وضربان قلبم بالا لطفا راهنمایی کنین چیکار کنم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      عوارض این قرص است
      لطفا دارو را قطع کنید

  2. ملیکا گفت:

    اگه کسی توده داخل سینه داشته باشه این قرص ضرر داره؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر ایرادی ندارد

  3. ناشناس گفت:

    سلام ایا کسی که کم کاری تیرویید داشته باشه میتونه از این قرص چای سبز استفاده کنه؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      چون از لووتیروکسین استفاده می کند مصرف چای سبز برای شما ممنوع است
      چای سبز با وجود خواص بی نظیر و مفیدش، بر بیماری تیروئید و درمان آن به دو دلیل تاثیر منفی می‌گذارد. ۱ – کافئین در جذب لووتیروکسین اختلال ایجاد می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد مواد دارای کافئین از جمله چای سبز، اگر هم زمان یا کمی پس از مصرف لووتیروکسین مصرف شود باعث کاهش جذب لووتیروکسین می‌شود.

  4. ناشناس گفت:

    سلام میشه نوجوان ۱۴ ساله هم استفاده کنه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ایرادی ندارد

  5. بی نام گفت:

    وقت بخیر آیا این قرص واقعا به لاغری کمک میکند؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر مشکل تیروییدی نداشته باشید
      با تغییر سبک زندگی می تواند بهترین کمک را برای لاغری بکند

  6. ماه بانو گفت:

    ماه بانو عبدالهی هستم

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهی شما