معرفی ۲۴ نوشیدنی لاغری برای کاهش وزن سریعتر

آنچه در این مقاله می‌خوانید

استفاده از نوشیدنی لاغری در رژیم غذایی باعث افزایش حس سیری، افزایش متابولیسم و تامین مواد مغذی می‌شود. آب، قهوه، آب کرفس، سرکه سیب از بهترین نوشیدنی‌های لاغرکننده هستند. برای لاغر شدن بهتر از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که قند پایین و فیبر بالایی دارند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 12 دقیقه
بهترین نوشیدنی لاغری

قرار دادن نوشیدنی لاغری در رژیم غذایی می‌توانند راهی سریع و راحت برای اضافه کردن برخی مواد مغذی به رژیم و تسریع کاهش وزن باشند. با این حال، برخی از انواع آبمیوه‌ها سرشار از قند و فیبر کم هستند، که می‌تواند کالری دریافتی شما را افزایش دهد و حتی به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود. این امر به ویژه در مورد بسیاری از آبمیوه‌های خریداری‌شده در فروشگاه‌ها که اغلب مملو از شکر، طعم دهنده‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند، صادق است. بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید، باید اول انواع نوشیدنی لاغری و چربی سوز را از دیگر نوشیدنی‌های پرکالری تشخیص دهید.

خوشبختانه آبمیوه‌های سالم و خوشمزه زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از چند ماده ساده و استفاده از آبمیوه‌گیری، در خانه آنها را درست کنید. یا می توانید از مخلوط کن برای تهیه آنها استفاده کنید تا یک اسموتی لاغر کننده ویژه بسازید. این روش نسبت به سایر روش‌ها بیشتر توصیه می‌شود، زیرا مقدار بیشتری فیبر را حفظ می‌کند که می‌تواند به تقویت احساس سیری و مدیریت گرسنگی شما کمک کند. در ادامه بهترین انواع نوشیدنی لاغری را به شما خواهیم کرد.

همچنین اگر احساس می‌کنید در رابطه با رژیم لاغری خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید از طریق دکترتو با بهترین پزشکان متخصص تغذیه و دکتر طب سنتی در دکترتو ارتباط برقرار کنید و ربا استفاده از مشاوره تلفنی یا آنلاین و یا مشاوره حضوری راهنمایی‌های لازم را از آنها دریافت کنید.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

معرفی ۲۴ نوشیدنی لاغری!

اضافه وزن اختلالی است که باعث عوارض جانبی جدی مانند مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بیماری‌های کلیوی، بیماری کبدی غیر الکلی و پوسیدگی دندان می‌شود؛ از این رو بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن هستند به دنبال انواع رژیم لاغری و به خصوص نوشیدنی لاغری هستند.

استفاده از نوشیدنی چربی سوز یا همان نوشیدنی لاغری یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با چاقی است. نوشیدنی لاغری به عنوان بخشی مهمی از تغذیه سالم در زمان گرفتن رژیم باعث افزایش متابولیسم، تثبیت قند خون، کنترل هوس غذا خوردن، تامین مواد مغذی و سایر فواید سلامتی می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از نوشیدنی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، روند چربی سوزی خود را تسریع کنید.

اینفوگرافی معرفی ۱۱ نوشیدنی لاغرکننده
اینفوگرافی معرفی ۱۱ نوشیدنی لاغرکننده

۱. آب بهترین نوشیدنی برای افزایش متابولیسم بدن!

ممکن است فکر کنید که آب در لاغری بی‌مصرف است، چرا که کالری ندارد! اما H2O حتی ویژگی‌های بیشتری دارد که آن را برای کاهش وزن بسیار مفید می ‌ند. محققان دریافته‌اند که مصرف انرژی در حالت استراحت (یا میزان کالری سوزانده شده در حالت ساکن) می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه پس از نوشیدن آب حدود ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

نوشیدن آب کافی به صورت روزانه می‌تواند هیدراتاسیون را افزایش دهد که می‌تواند به بهبود سطح انرژی و خلق و خوی کمک کند. علاوه بر این، نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند به شما کمک کند تا احساس رضایت بیشتری داشته باشید و به کنترل وعده غذایی و کاهش وزن احتمالی کمک کنید.

در واقع، بسیاری از مردم گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند. دفعه بعد که فکر می‌کنید باید یک میان وعده بخورید، ابتدا یک لیوان آب بنوشید و ببینید چه احساسی دارید.

چاقی و دنبال نوشیدنی لاغری می‌گردی؟

با دکتر مشورت کن تا رژیم مناسبت رو معرفی کنه

۲. چای سبز یک نوشیدنی لاغری عالی!

چای سبز سرشار از کاتچین است که آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که در افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی موثر هستند. قابل توجه‌ترین این کاتچین‌ها، اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که به عنوان یک تقویت کننده متابولیک بسیار مؤثر است به ویژه هنگامی که با کافئین ترکیب می‌شود. محققان معتقدند ترکیب این دو ماده به عنوان محرکی عمل می‌کند که باعث مصرف کالری می‌شود.  

اگرچه کاتچین ها ممکن است موثر باشند، اما مصرف مقدار زیاد آن‌ها توصیه نمی‌شود. مقداری که شما باید حتی برای یک اثر کوچک مصرف کنید قابل توجه و برای مدت طولانی خواهد بود. به طور کلی نوشیدنی‌های گرم که احساس سیری شدیدتری ایجاد می‌کنند، می‌توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

۳. آب کرفس یکی از بهترین انواع نوشیدنی لاغری

آب کرفس اخیراً به یک عنصر محبوب در میان مصرف کنندگان آگاه به سلامت تبدیل شده است. این نوشیدنی لاغر کننده نه تنها کالری کمی دارد، بلکه بیش از ۹۵٪ آن را آب تشکیل می دهد.

آب کرفس همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفید است که می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کند.

۴. نوشیدنی لاغر کننده سرکه سیب

ماده اصلی کاهش وزن در سرکه سیب اسید استیک است. این ماده می‌تواند متابولیسم را بهبود بخشد و سطح انسولین بالا را کاهش دهد. ثابت شده است که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز سطح گلوکز خون را بعد از غذا بهبود می‌بخشد و ممکن است به افزایش احساس سیری کمک کند، که می‌تواند منجر به مصرف کمتر کالری شده و کاهش وزن بالقوه را حاصل شود.

یک مطالعه که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ انجام شد نشان داد که سرکه سیب سرعت تخلیه غذا از معده را کاهش می‌دهد، بنابراین یک قاشق غذاخوری پیشنهادی ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. اما فقط یک هشدار: مصرف نوشیدنی‌های حاوی اسید بالا می‌تواند دندان‌های شما را فرسایش دهد و سوزش سر دل را تشدید کند. بنابراین نوشیدنی لاغری در کنار خواص خود، می‌توانند عوارضی نیز داشته باشد. باید در مصرف این نوشیدنی‌های چربی سوز حد اعتدال داشته باشید.

سرکه سیب یک نوشیدنی لاغری خوب است
هر شب یک قاشق سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه کنید و بخورید تا لاغر شوید.

۵. قهوه، چربی سوزترین نوشیدنی!

در مقایسه با چای سیاه و سبز، قهوه با حدود ۹۵ میلی‌گرم در هر فنجان بیشترین کافئین را دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، کافئین محرکی است که می تواند میزان کالری سوزاندن شما را افزایش دهد. قهوه همچنین حاوی تئوبرومین، تئوفیلین و اسید کلروژنیک است، سه ترکیبی که بر متابولیسم اثر می‌گذارند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه ممکن است به مهار التهاب نیز کمک کنند، که می‌تواند باعث افزایش وزن در برخی افراد شود. اما اگر خامه و شکر را به این نوشیدنی لاغری اضافه نکنید مطمئناً از فواید لاغری این نوشیدنی بهره خواهید برد. استفاده از مواد شیرین در کنار قهوه، ممکن است تاثیر بیشتری بر افزایش وزن به جای کاهش وزن داشته باشد.

متأسفانه، کیفیت کالری سوزی در قهوه نیز تا ابد باقی نمی‌ماند و با گذشت مقداری زمان بعد از مصرف این نوشیدنی، کالری سوزی آن متوقف می‌شود. بنابراین نمی‌توان زیاد به آن اعتماد کرد.

۶. آب نارگیل در لیست بهترین نوشیدنی های لاغری

بعد از یک تمرین سخت، تقریباً هیچ چیز بهتر از یک نوشیدنی سرد و طراوت بخش نیست. بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی برای سوخت‌رسانی به افرادی که در ورزش‌های شدید شرکت می‌کنند، فرموله می‌شوند . این اغلب به این معنی است که آنها ممکن است مقدار اضافی قندی داشته باشند که برای بزرگسالان معمولی ورزشکار که فقط سعی در کاهش وزن دارند لازم نیست. بنابراین اگر برای ماراتن یا چیزی که به ورزش شدید نیاز دارد تمرین نمی‌کنید، آب نارگیل را امتحان کنید. آب نارگیل خالص حاوی قند کمتری است و دارای پنج الکترولیت کلیدی است: سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر.

آب نارگیل به لاغری کمک می کند
مصرف آب نارگیل به عنوان نوشیدنی لاغری کسانی که ورزش حرفه‌ای نمی‌کنند، توصیه می‌شود.

۷. آب آلبالو یکی از بهترین نوشیدنی های لاغری

به لطف محتوای غنی ملاتونین، آب آلبالو با بهبود کیفیت و کمیت خواب مرتبط است. از آنجایی که کمبود خواب می‌تواند باعث تغییراتی در هورمون‌های گرسنگی و سیری شود و منجر به مصرف بیش از حد کالری شود، بهبود خواب ناشی از آب آلبالو ممکن است به مبارزه با این مشکل کمک کند و در نتیجه باعث کاهش وزن بدن سالم شود.

فقط توجه داشته باشید، این نوشیدنی حاوی ۲۵ گرم شکر در هر وعده است، بنابراین باید تا حد امکان کم مصرف شود.

توجه داشته باشید یک رژیم سالم باید ترکیبی از انواع مواد باشد و استفاده زیاد یا کم یک ماده ممکن است باعث شود به نتیجه مطلوب نرسید. از این رو توصیه می‌کنیم مقاله تغذیه سالم را برای تنظیم بهترین رژیم غذایی مطالعه نمایید.

۸. آب لیمو، یک نوشیدنی لاغر کننده طبیعی

ثابت نشده است که آب لیمو متابولیسم یا سم زدایی را افزایش می‌دهد. اما ریختن مقداری آب لیمو در آب یک گزینه کم کالری عالی برای طعم دادن است. بنابراین اگر در دریافت آب کافی در طول روز مشکل دارید، سعی کنید این میوه را در نوشیدنی لاغری خود بگنجانید. آب لیمو همچنین مملو از ویتامین C است که می‌تواند ایمنی شما را بهبود بخشد، جذب آهن را افزایش دهد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص کمک کند.

همچنین آب لیمو یکی از ارکان اصلی رژیم سم زدایی است و بیشتر متخصصان استفاده از آن‌ را توصیه می‌کنند. با این حال، تاثیر آب لیمو در رژیم سم زدایی ناشناخته است.

۹. آب گریپ فروت در لیست بهترین نوشیدنی های لاغری

نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت ممکن است فوایدی برای کاهش وزن داشته باشد. طی یک تحقیقات بالینی به دو دسته موش رژیم غذایی پرچرب داده شد. محققان به گروه یک همراه با رژیم غذایی آب گریپ فروت بدون پالپ دادند و به گروه دوم همراه با غذا فقط آب دادند. موش‌هایی که آب گریپ فروت نوشیدند در نهایت ۱۸.۴ درصد کمتر از موش‌های گروه آب، وزن اضافه کردند. همین گروه از موش‌ها همچنین سطح گلوکز خون، انسولین و تری گلیسرول کبد پایین‌تری نسبت به گروه دیگر داشتند. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری برای دستیابی به هر گونه نتایج انسانی قطعی مورد نیاز است.

آب گریپ فروت برای لاغری خوب است
گریپ فروت مانع از افزایش گلوکز و انسولین خون می‌شود.

۱۰. نوشیدنی لاغری آب رازیانه

آب رازیانه می‌تواند به کاهش سوء هاضمه کمک کند، که در برخی موارد این خاصیت ممکن است به جای کاهش وزن به افزایش وزن کمک کند. خواص ضد باکتریایی موجود در دانه‌های رازیانه به حفظ روده سالم کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد راحت‌تر غذا را پردازش کنید. این خاصیت باعث می‌شود با خوردن مقدار کمتری غذا، انرژی بیشتری دریافت کنید. علیرغم آنچه برخی از متخصصان سلامت می‌گویند، دانشمندان هنوز در حال بررسی هستند که آیا رازیانه یک سرکوب کننده اشتها است یا خیر. صرف نظر از این، اگر طعم شیرین بیان را دوست دارید، چای رازیانه ممکن است یک جرعه خوب، شیرین و کم کالری باشد. به دلیل کالری کم، می‌توان آب رازیانه را به عنوان یکی از نوشیدنی‌های لاغری به حساب آورد.

۱۱. چای سیاه

مانند چای سبز، چای سیاه حاوی کافئین (حدود ۴۷ میلی‌گرم) است، محرکی که تصور می‌شود مصرف کالری را افزایش می‌دهد. اما چای سیاه منحصر به فرد است زیرا حاوی مقدار زیادی پلی فنول است. این ترکیبات توانایی کاهش کالری دریافتی، افزایش باکتری‌های سالم در روده و ترویج تجزیه چربی را دارند. بنابراین اضافه کردن چای سیاه به لیست نوشیدنی‌های لاغری خود، کار معقولانه‌ای است.

۱۲. چای زنجبیل برای چربی سوزی

نقش زنجبیل در کاهش وزن بیشتر مربوط به علائم معکوس است که اغلب افراد را از کاهش وزن باز می‌دارد. ‌به عبارت دیگر، چای زنجبیل رابطه مستقیمی با کاهش وزن ندارد، اما می‌تواند برخی از عوامل استرس زای بدن را که ممکن است مانع از کاهش وزن شما شوند، کاهش دهد.

به عنوان مثال، زنجبیل دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های قلبی عروقی و سایر عوامل استرس زا کمک کند. ‌به لطف ترکیبی به نام جینجرول، زنجبیل پتانسیل بهبود سطح قند خون و کاهش کلسترول «بد» را دارد. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که نوشیدن آب زنجبیل قبل از غذا می‌تواند به احساس سیری شکم شما کمک کند.

چای زنجبیل یک نوشیدنی لاغری خوب
زنجبیل مزایای زیادی دارد که یکی از آنها کمک به لاغری است.

۱۳. آب اجواین

در شیوه‌های آیورودا، از دانه‌های اجواین یا کاروم برای درمان زخم‌ها و سوء هاضمه استفاده می‌شود که می‌تواند به بهبود نفخ کمک کند. گفته می‌شود که دانه‌های کاروم دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می‌توانند هر گونه حشره‌ای را در روده شما از بین ببرند. با توجه به تاثیر مستقیم آن بر کاهش وزن، باید مطالعات بیشتری انجام شود، اما مقداری چای آجوین می‌تواند اثرات مثبت کلی بر سلامت گوارش داشته باشد.

۱۴. شِیک پروتئین، سیرکننده و در عین حال لاغرکننده است!

اگر واقعاً می‌خواهید احساس سیری کنید، سعی کنید مقداری پودر پروتئین در شیک‌های صبحگاهی خود بریزید. پروتئین یک درشت مغذی است که احساس سیری معده شما را حفظ می‌کند. مکمل پروتئین، هورمون‌هایی مانند GLP-1 را فعال می‌کند که باعث کاهش احساس گرسنگی و کاهش گرلین (هورمونی که اشتهای شما را کنترل می‌کند) می‌شود.

هضم پروتئین نسبت به سایر درشت مغذی‌ها به کالری بیشتری نیاز دارد، بنابراین اطمینان از اینکه مقدار کافی از آن را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهید ممکن است باعث افزایش جزئی در کل کالری‌های سوزانده شده توسط بدن شما در هر روز شود. پروتئین کافی همچنین به بدن کمک می‌کند تا توده عضلانی بدون چربی را که بخش بزرگی از متابولیسم کلی را تشکیل می‌‌دهد، حفظ کند.

بنابراین پروتئین آب پنیر، نخود، شاهدانه یا برنج گزینه‌های مناسبی برای قرار گرفتن در رژیم غذایی شما هستند. در انتخاب نوشیدنی لاغری، مهم‌ترین اصل تطابق نوشیدنی با نیازهای گوارشی شماست. بنابراین از مصرف محصولاتی که دارای قند زیاد یا مواد مضر هستند خودداری کنید.

شیک پروتیئن برای لاغر شدن
شیک پروتئین هم سیرکننده است و هم لاغر کننده.

۱۵. آب سبزیجات یکی از بهترین نوشیدنی های لاغری است!

آب میوه ممکن است قند بالایی داشته باشد، اما آب سبزیجات تازه یک نوشیدنی عالی با کربوهیدرات کم است. بسیاری از مردم می‌دانند که آب سبزیجات مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که برای سلامتی کلی حیاتی هستند. اما محققان همچنین دریافته‌اند که افرادی که مقدار زیادی آب سبزیجات می‌نوشند، مصرف سبزیجات خود را افزایش می‌دهند . این کار می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، به خصوص با توجه به این واقعیت که سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که می‌تواند گرسنگی را از بین ببرد.

۱۶. چای زیره

زیره به لطف یک ماده فعال به نام تیموکینون دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بنابراین اگر احساس سنگینی و نفخ می‌کنید، چای زیره می‌تواند معجزه کند. زیره همچنین می‌تواند سطح قند خون و کلسترول LDL را کاهش دهد که ممکن است بر توانایی فرد برای ورزش ایمن تاثیر بگذارد. در حالی که برخی از مطالعات از زیره به عنوان یک مکمل کاهش وزن مناسب حمایت کرده‌اند، تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی مستقیم آن باید انجام شود.

بسیاری از داروهای گیاهی و سنتی مانند زیره می‌توانند در کاهش وزن موثر باشند. اما توجه داشته باشید که ممکن است برخی از نوشیدنی‌ها و مواد با شما سازگار نباشد. توصیه می‌شود قبل از استفاده از این مواد با یک متخصص تغذیه یا دکتر طب سنتی مشاوره نمایید.

۱۷. پوسته پسیلیوم در آب

هنگامی که این فیبر محلول را در آب قرار می‌دهید به ژل مایع تبدیل می‌شود. می‌توانید این ماده را به اسموتی لاغر کننده خود اضافه کنید یا به تنهایی آن را در آب حل کنید. فیبر به طور کلی، برای زمان‌هایی که می‌خواهید سیر بمانید و میزان غذا خوردن خود را کاهش دهید، فوق العاده مفید است.

پوسته پسیلیوم به ویژه در راضی نگه داشتن افراد در بین وعده‌های غذایی مفید است. با این حال، دریافت فیبر از غذاهای کامل، مانند جو و لوبیا، اثرات مفیدتری برای سلامتی دارد.

با پزشک تغذیه یا دکتر طب سنتی خود در مورد مزایا و معایب ژل پوسته پسیلیوم صحبت کنید.

۱۸. شیرِ آجیل

شیرهای آجیل بسیار کم کالری هستند و بسته به شیری که انتخاب می‌کنید، می‌تواند منبع عالی آهن، ویتامین E و آنتی اکسیدان‎‌ها باشد. اگر شیرهای آجیل غنی شده باشند، کلسیم و ویتامین D را نیز تامین می‌کنند. آنها همچنین فاقد لاکتوز، بدون گلوتن و وگان هستند. بهترین گزینه برای لاغری شما شیرهای آجیل شیرین نشده است.

۱۹. آب چغندر

ورزشکاران اغلب زمانی که به دنبال افزایش عملکرد خود هستند، آب چغندر مصرف می‌کنند. به این دلیل که این آب میوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند نیترات‌های غذایی است. نیترات‌های غذایی می‌توانند به افزایش کارایی و استقامت عضلانی و همچنین کاهش سطح فشار خون با گشاد کردن ر‌گ‌های خونی کمک کنند.

همچنین چغندر کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است که می‌تواند به منظم بودن، کند شدن تخلیه معده و احساس سیری کمک کند.

از آنجایی که بیشتر محتوای فیبر چغندر در طول فرآیند آب گیری حذف می‌شود، آب چغندر به طور کلی حاوی مقادیر بالایی از این ماده مغذی نیست. گفته می‌شود، زمانی که به دنبال کاهش وزن هستید، این یک آبمیوه کم کالری و مغذی است.

۲۰. آ‌ب انار، یک نوشیدنی لاغری خوشمزه!

آب انار علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه، یک نوشیدنی سالم و کم کالری است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. طبق یک مطالعه حیوانی، آب انار از افزایش وزن در موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند، جلوگیری کرد.

برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که انار ممکن است به جلوگیری از افزایش قند خون  کمک کند که در این صورت ممکن است منجر به افزایش احساس گرسنگی شود

به طور کلی، آب انار یک نوشیدنی لاغری غنی از آنتی اکسیدان و کم کالری است که ممکن است به مدیریت قند خون کمک کند.

آب انار یک نوشیدنی لاغری خوب است
آب انار در کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد، اما به دلیل کاهش قند خون ممکن است باعث گرسنگی شما شود.

۲۱. آب هندوانه، نوشیدنی چربی سوز

آب هندوانه شیرین، با طراوت و بسیار مغذی است. هندوانه علاوه بر کالری کم، منبعی عالی از ریزمغذی‌های مفید برای قلب مانند پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی، ویتامین‌های A و C است. هندوانه همچنین دارای محتوای آب بالایی است که می‌تواند به کاهش وزن و احساس سیری بیشتر کمک کند.

۲۲. کاهش وزن با آب هویج

طبق گفته Healthline، آب هویج یک نوشیدنی لاغری غنی از مواد مغذی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین A و سایر کاروتنوئیدهای سالم در هر وعده است. مخلوط کردن هویج به جای آب‌گیری می‌تواند به افزایش دریافت فیبر برای افزایش احساس سیری و تنظیم اشتهای شما کمک کند.

به علاوه، هویج سرشار از کاروتنوئیدها است، نوعی رنگدانه گیاهی که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. جالب توجه است، یک مطالعه ۸ هفته‌ای شامل ۲۸ مرد چاق نشان داد که کسانی که روزانه یک نوشیدنی غنی از کاروتنوئید مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجهی در چربی شکم داشتند.

۲۳. آب کلم

کلم پیچ سرشار از فیبر است و می‌تواند سطح قند خون سالم را پشتیبانی کند. توجه داشته باشید مخلوط آب کلم و آب سیب در زمینه لاغری معجزه می‌کند! سیب بسیار مغذی است و ممکن است با افزایش کاهش وزن و بهبود کیفیت رژیم غذایی همراه باشد.

۲۴. کفیر

کفیر یک نوشیدنی لبنی تخمیر شده است که حاوی ۶۱ سویه پروبیوتیک سالم برای روده است. پروبیوتیک‌ها به دلیل نقشی که در مقاومت به انسولین ، التهاب و ذخیره چربی دارند، وزن و چربی شکم را کاهش می‌دهند .

مشاوره با دکتر تغذیه برای نوشیدنی لاغری
متخصص تغذیه می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نوشیدنی لاغری کمک زیادی بکند.

نکاتی برای انتخاب نوشیدنی لاغری سالم تر

برخی از نوشیدنی‌ها کمتر از آنچه به نظر می‌رسد سالم هستند. طبق گفته medicalnewstoday، استراتژی‌های زیر می‌تواند به فرد کمک کند تا نوشیدنی‌هایی را انتخاب کند که از کاهش وزن حمایت می‌کند:

  • برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید تا دقیقا بدانید هر وعده چقدر کالری دارد.
  • از ظرف‌های با ظرفیت یکسان استفاده کنید تا بیش از حد ار یک نوشیدنی مصرف نکنید.
  • در کافی شاپ، شیری با سایز کوچکتر و کم چرب بخواهید.
  • از شربت‌های طعم دار و خامه فرم گرفته خودداری کنید.
  • نوشیدنی‌های الکلی را با آب یا نوشیدنی‌های کم کالری جایگزین کنید.

سایر نکات کلی کاهش وزن

کاهش وزن می‌تواند فرآیند دشواری باشد و نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • به جای راه حل‌های سریع به دنبال راه حل‌های بلند مدت باشید.
  • به تدریج تغییراتی ایجاد کنید که م‌ تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم تر شود، مانند نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین همراه با وعده‌های غذایی، پیاده روی بیشتر و رانندگی کمتر.
  • برای جذاب‌تر کردن آب، سعی کنید برش‌های لیمو، خیار یا هندوانه را با آن اضافه کنید.

برای رسیدن به وزن مطلوب، نوشیدنی‌های لاغری فقط بخش کوچکی از راه شما هستند. شما برای کاهش وزن باید در کنار نوشیدنی از غذاهای لاغر کننده نیز استفاده کنید. برای شناخت این غذاها می‌توانید مقاله بهترین غذاها برای کاهش وزن را مطالعه نمایید.

اگه می‌خوای ناحیه خاصی از بدنت لاغر شه، نوبت بگیر!

برای کاهش وزن با نوشیدنی لاغری به چه دکتری مراجعه کنیم؟

متخصصان تغذیه بهترین گزینه برای مشاوره و راهنمایی هستند. این متخصصان با بررسی سوابق پزشکی و ظرفیت بدن شما، بهترین رژیم را به شما توصیه خواهند کرد. همچنین شما می‌توانید در مسیر لاغری از متخصص طب سنتی نیز کمک دریافت نمایید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

بسیاری از آب میوه‌های سالم و خوشمزه می‌توانند از کاهش وزن طولانی مدت حمایت کنند. نوشیدنی لاغری ایده‌آل برای کاهش وزن، نوشیدنی است که قند کمی دارد، فیبر بالایی دارد و غنی از سایر مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

شما می توانید از لیستی که در طول مطلب به شما معرفی کردیم، به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و با مواد مورد علاقه خود برای ایجاد آبمیوه‌های سالم در خانه، با استفاده از آبمیوه‌گیری یا مخلوط‌کن، آزمایش کنید. همچنین کمک گرفتن از یک دکتر تغذیه یا متخصص طب سنتی به شما کمک می‌کند سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

آب بهترین نوشیدنی برای افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن است. شما می‌توانید همراه با این نوشیدنی زندگی بخش، مقداری سرکه سیب و آب لیمو نیز مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

کاهش نقطه‌ای چربی امکان پذیر نیست. وقتی درصد چربی کلی خود را کاهش دهید و آن را به اعداد ایده‌آل برسانید، خواهید دید که ناحیه مشکل دار نیز بهبود یافته است. می‌توانید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند چای سبز، سالادهای برگ دار، لیمو و غیره را به رژیم خود اضافه کنید تا به کاهش چربی شکم کمک کنید.

شما برای کاهش وزن، می‌توانید نوشیدنی‌های زیر را بعد از ورزش میل نمایید:
۱. شیک و مکمل‌های پروتئینی
۲. مخلوط شیر و جو دوسر
۳. آب انبه
۴. شیک پروتئین شیر سویا و توت فرنگی.

همانطور که برخی از نوشیدنی‌ها باعث لاغری می‌شوند، برخی نیز مانع از کاهش وزن می‌شوند. برای مثال:
۱الکل: الکل کالری بالایی دارد و دارای حداقل ارزش غذایی است. همچنین باعث ایجاد هوس و پرخوری می‌شود. به علاوه، تجزیه سموم موجود در الکل بدن را با مشکل دچار می‌کند. به این معنی که بدن شما زمان کمتری برای تجزیه چربی و کالری دارد.
۲نوشابه: مصرف منظم نوشابه ممکن است باعث چاقی شود ، زیرا قند افزوده بالایی دارد و حاوی مواد مغذی کمی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. حتی نوشابه رژیمی باعث افزایش چربی دور کمر و شکم می‌شود.
۳آب میوه‌های صنعتی: آب میوه‌ها اغلب با شکر بسته بندی می‌شوند. به عنوان مثال، حدود ۳۱ گرم شکر در یک وعده آب پرتقال وجود دارد که بیشتر از مورد نیاز بدن است. به علاوه، این آب میوه‌ها فاقد فیبر هستند به این معنی که شما را سیر نگه نمی‌دارند.

هیچ نوشیدنی جادویی وجود ندارد که فقط با نوشیدن آن وزن شما کاهش پیدا کند. با این حال، برخی نوشیدنی‌های سم زدایی مانند آب لیمو می‌تواند به سم زدایی سیستم بدن و افزایش متابولیسم کمک کند. این به نوبه خود به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

نوشیدنی‌های خانگی مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن سریعتر کمک کند مانند آب لیمو، زنجبیل، گریپ فروت با خیار، چای سبز با نعنا و لیمو، آب آناناس با دارچین و غیره.

مطالعات متعددی وجود دارد که اثربخشی سرکه سیب را در کاهش وزن تأیید می‌کند.

شب‌ها می توانید آب دارچین را با عسل خام بنوشید. دارچین یک ادویه عالی است که سرعت متابولیسم شما را بهبود می‌بخشد و عسل خام هضم غذا را بهبود می‌بخشد. بنابراین، آنها با هم می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

آب آناناس با دارچین، گریپ فروت، آب خیار و آب کرفس از جمله آب میوه‌هایی هستند که می‌توانند روند کاهش وزن را تسریع کنند. با این حال، این آب میوه‌ها همراه با جلسات تمرینی منظم و یک رژیم غذایی متعادل به شما کمک می‌کند تا شکمی صاف داشته باشید.

اسموتی‌های زیر بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن هستند:
۱. اسموتی شکلاتی تمشک
۲. ا‌سموتی پروتئین بادام هندی
۳. اسموتی کدو تنبل
۴. اسموتی تمشک و پسته
شما می‌توانید با جستجو در گوگل، طرز تهیه این اسموتی‌ها را بیاموزید.

امتیاز شما به مقاله:
(2.8از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
من رضا قشلاقی رحیمی 22 سالمه و دانشجوی رشته مهندسی IT هستم. به فعالیت در زمینه رشته درسیم علاقمندم و دوس دارم هرچه سریعتر تجربه بیشتری رو کسب کنم. دلیل انتخاب دکتر تو بیشتر بخاطر حرفه‌ای شدن توی بخش سئو هست و خوشحالم که با این تیم حرفه‌ای و منظم دارم همکاری می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره نوشیدنی لاغری

  1. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من ۱۷ سالم است باید چیکار کنم قدم بلند بشه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      ابتدا باید تحت نظارت متخصص غدد باشید
      هورمون رشد و صفحات استخوانی تان چک شود
      زمان را ازدست ندهید
      https://doctoreto.com/doctors/speciality/endocrinologist

  2. Bita گفت:

    وای دقیقا قهوه واقعا برای لاغری عالیه
    مخصوصا قبل از ورزش معجزه میکنه
    من استپ وزنی داشتم از وقتی شروع کردم قهوه رو منظم میخورم وزنم داره میاد پایین البته ورزش هم میکنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      ممنون که با دوستات تجربه ات رو به اشتراک گذاشتی. ورزش در کنار همه روش های لاغری لازم و کاربردی است.