کاشت مو به روش fit، روشی پرطرفدار در صنعت زیبایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

کاشت مو به روش fit روشی پرکاربرد است. طاسی با الگوی مردانه، زنانه، ریزش موی خفیف و کاشت ابرو و ریش با این روش انجام می‌شود. عوارض آن بسیار کم بوده و جای زخم ایجاد نمی‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش fit از روش‌های محبوب و پرطرف‌دار در پیوند مو است. بسیاری از آقایان و خانم‌هایی که دچار طاسی در ناحیه‌ای از سر هستند، از این روش استفاده می‌کنند. در این روش کاشت مو، فولیکول‌های مو تک‌تک جدا شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شوند. معمولا پزشک این عمل زیبایی را در چند جلسه ۲ تا ۴ ساعته انجام می‌دهد. در موارد نادر ممکن است یک جلسه مگا حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول بکشد.

اگر قصد کاشت مو دارید و پزشک روش FIT را توصیه کرده است، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که این تکنیک چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ برای چه افرادی کاربرد دارد؟ چه افرادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند؟ مزایا و معایب این روش چیست؟ آیا خطراتی در پی دارد؟ تقریبا چند جلسه باید کاشت انجام شود و هزینه آن چقدر است؟

کاشت مو به روش fit چیست؟

کاشت مو به روش fit در واقع همان کاشت مو به روش fue است. این دو تکنیک تفاوتی با هم ندارند. این روش جراحی پیشرفته بوده و بعد از کاشت جای اسکار باقی نمی‌ماند. موهای سالم باید از ناحیه بانک مو (معمولا پشت سر) برداشته شود و در قسمت موردنظر کاشته شود. در این روش هر واحد فولیکولی به‌صورت جداگانه برداشته می‌شود و به همین دلیل فقط اسکارهای بسیار ریز در حد نقطه باقی می‌ماند. جای زخم‌ها به‌مرور از بین می‌رود.

متخصص پوست و مو در هر جلسه از کاشت مو به روش FIT حدود ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ فولیکول مو را استخراج کرده و در ناحیه طاس قرار می‌دهد. جراح ترمیم مو باید بانک مو را از ناحیه‌ای انتخاب کند که تحت تاثیر هورمون‌ها قرار نداشته باشد. در غیر این صورت موهای کاشته شده دوباره دچار ریزش می‌شوند. حدود ۴۲٪ از مردان ۱۸ تا ۴۹ سال دچار طاسی با الگوی مردانه هستند. این افراد می‌توانند از روش FIT بهترین نتیجه را دریافت کنند.

درصورتی‌که قصد کاشت مو به روش fit را دارید، باید به دکتر پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. پزشک وضعیت ریزش موها و بانک مو را بررسی کرده و بهترین تکنیک را پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین متخصصان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست و مو وجود دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش FIT جز روش‌های پرکاربرد است و هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند. اگر دچار هر یک از مشکلات زیر هستید، احتمالا پزشک این روش کاشت مو را پیشنهاد می‌دهد.

  • طاسی با الگوی مردانه: در این الگو موهای بالای سر کامل می‌ریزند. با عقب‌نشینی فرونتال شروع می‌شود. در مردان با افزایش سن ریزش مو بیشتر می‌شود. کاشت مو با روش fit از پیشروی طاسی جلوگیری کرده و رشد موهای جدید تقویت می‌شود.
  • طاسی با الگوی زنانه: زنان نیز با افزایش سن دچار ریزش مو می‌شوند. اغلب تا سن ۵۰ سالگی متوجه آن می‌شوند. ریزش مو در زنان مربوط به یک ناحیه خاص نیست. در طاسی با الگوی زنانه مو در بالای سر به‌مرور نازک شده و موها کم‌حجم می‌شوند.
  • کاشت ریش و ابرو: اگر می‌خواهید رشد موهای صورت بیشتر شود یا ابروهای شما دچار ریزش شده است، کاشت به روش fit برای شما مناسب است. در این روش کمترین جای زخم روی صورت می‌ماند.

برای کاشت ریش و ابرو نیز می‌توان از تکنیک FIT استفاده کرد.

کاشت مو به روش fit
کاشت مو به روش fit برای افراد دارای طاسی با الگوی مردانه مناسب است.

کاشت مو به روش fit برای چه افرادی مناسب است؟

پزشک باتوجه‍به نیاز شخص و نوع طاسی بهترین روش کاشت مو را انتخاب می‌کند. جدیدترین روش به معنای بهترین روش نیست. اگر شرایط زیر را دارید، شما کاندید خوبی برای کاشت مو به روش fit هستید.

  • به دلیل سوختگی مقداری از موهای خود را از دست داده‌اید.
  • مبتلا به طاسی ژنتیکی هستید.
  • اگر پوست سر به دلایل ژنتیکی یا کاشت موی قبلی سفت شده است، می‌توان از این روش استفاده کرد.

کاشت مو به روش fit برای چه افرادی مناسب نیست؟

کاشت مو به روش FIT برای بسیاری از افراد با الگوهای طاسی مختلف مناسب است. اما در برخی موارد نمی‌توان از این تکنیک استفاده کرد. از جمله:

  • آلوپسی آره آتا (ریزش مو به‌صورت لکه‌ای)
  • افراد دارای بیماری قلبی، دیابت یا نارسایی کلیه و کبد
  • افرادی که به طور کامل طاس هستند.

مزایای کاشت مو به روش fit

از مزایای این روش کاشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بخیه زده نمی‌شود.
  • خطرات عمل جراحی را به دنبال ندارد.
  • جای زخم پشت سر باقی نمی‌ماند.
  • سرعت بهبودی بعد عمل بالا است.
  • فولیکول‌های مو را می‌توان علاوه بر پشت سر از نواحی دیگر بدن استخراج کرد.
عکس کاشت مو به روش fit
در این روش می‌توانید موهایی کاملا طبیعی داشته باشید.

معایب کاشت مو به روش fit

کاشت مو به رو FIT در کنار مزایا، معایبی هم دارد. از جمله:

  • هزینه آن نسبت به روش‌های سنتی بیشتر است.
  • ممکن است به چند جلسه درمان نیاز باشد.

روش انجام کاشت مو به روش fit

در کاشت مو به روش FIT ممکن است متخصص از بی‌حسی موضعی استفاده کند. درد در این تکنیک بسیار کم است و احتمالا فقط فشاری روی سر احساس خواهید کرد. متخصص از قسمت پشت سر گرافت‌ها یا واحدهای فولیکولی را استخراج می‌کند. واحدهای فولیکولی در گروه‌های طبیعی ۱ تا ۴تایی هستند. پزشک برای استخراج گرافت‌ها از پانچ کوچک یک میلی‌متری (میکرو پانچ) استفاده می‌کند.

در تکنیک FIT بعد از برداشتن گرافت، نیازی به آماده‌سازی نیست. فولیکول‌های مو در ناحیه طاس کاشته می‌شوند. این روند بارها تکرار می‌شود تا تعداد موها در ناحیه طاس به مقدار مناسب برسد.

بعد از اتمام کاشت مو، اسکارهای ریزی در حد یک میلی‌متر در ناحیه بانک مو ایجاد می‌شود. دوره نقاهت ۶ تا ۷ روز خواهد بود. اما در روش‌های دیگر اسکارها بزرگ‌تر بوده و طول دوره نقاهت طولانی‌تر است.

به نقل از hshairclinic دررابطه‌با مدت‌زمان جراحی در کاشت مو به روش FIT:

مدت‌زمان انجام عمل متفاوت است و معمولا بستگی به تعداد پیوند موردنیاز دارد. عمل‌های کوچک که در آن فقط حدود ۲۰۰ پیوند موردنیاز است، می‌تواند در چند ساعت انجام شود. بااین‌حال، عمل‌های بزرگ‌تر (حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت) نیاز به دو جلسه درمان دارند.

مزایای کاشت مو به روش fit
از روش fit می‌توان برای ریزش موی کم یا زیاد استفاده کرد.

آمادگی برای کاشت مو به روش fit

قبل از کاشت مو به روش FIT باید به نکاتی توجه داشته باشید. از جمله:

  • اگر از دارو یا مکملی استفاده می‎کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • داروهای رقیق‎‌کننده خون مانند وارفارین و آسپرین باید حداقل ۱۰ روز قبل عمل قطع شوند.
  • هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک اطلاع دهید.
  • سوابق پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.
  • شب قبل از کاشت مو، موها را کامل شسته و تمیز کنید.
  • قبل عمل از ژل مو یا نرم‌کننده استفاده نکنید.

می‌خوای مو بکاری؟

تا دیر نشده نوبت بگیر!

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fit

قبل از کاشت مو باید در مورد نکات مراقبتی از پزشک سوال کنید. برای کاهش عوارض و خطرات جراحی لازم است نکاتی رعایت شوند. از جمله:

  • پزشک برای کاهش احتمال عفونت، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. داروها را منظم مصرف کنید.
  • دوره نقاهت در این روش کوتاه است و روز بعد از عمل می‌توانید فعالیت‌های روزمره را به‌آرامی شروع کنید.
  • تا چند روز نباید ورزش‌های سنگین انجام دهید.
  • حداقل تا ۳ روز نباید موهای خود را بشویید. شستشوی مو بعد از عمل کاشت مو به فولیکول‌ها آسیب می‌زند.
  • به مدت چند هفته از شامپوهای ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
  • به مدت ۳ هفته موها را شانه نکنید.

حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا موها به شکل طبیعی رشد کنند. در ابتدا وضعیت رشد موها نامنظم است. به‌مرور موها ضخیم می‌شوند. معمولا ۱۰ ماه بعد از عمل کاشت مو می‌توان نتایج اصلی را مشاهده کرد. البته این مدت‌زمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

حداقل تا ۳ روز نباید موهای خود را بشویید. شستشوی مو بعد از عمل کاشت مو به فولیکول‌ها آسیب می‌زند.

عوارض و خطرات کاشت مو به روش fit

این روش کاشت مو خطرات و عوارض بسیار کمی دارد. از عوارض کاشت مو می‌توان به ایجاد نقاط سفید به‌صورت اسکار اشاره کرد. این نقاط به دلیل خارج‌کردن فولیکول‌ها ایجاد می‌شوند. پس از چند روز هم از بین می‌روند.

عوارض زیر نادر است. اما در صورت مشاهده آنها حتما به پزشک اطلاع دهید.

  • علائم عفونت
  • درد و تورم در ناحیه جراحی شده
  • فولیکولیت (التهاب فولیکول مو)
  • خونریزی از محل جراحی
  • بی‌حسی یا سوزن‌سوزن‌شدن در محل جراحی
  • شبیه نبودن موهای کاشته شده به موهای اطراف
  • ریزش و نازک شدن موها بعد از کاشت مو
مراحل کاشت مو به روش fit
بعد از کاشت مو باید به علائم عفونت توجه داشته باشید.

برای کاشت مو به روش fit باید به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

اگر قصد کاشت مو دارید، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. متخصص ترمیم مو دررابطه‌با کاشت مو مهارت داشته و شما را راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین دکتر پوست و مو در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با دکتر پوست و مو وجود دارد.

تنها یک کلیک با کاشت مو فاصله داری!

تفاوت کاشت مو به روش fit با fut

کاشت مو به روش fit نسبت به کاشت مو به روش fut محبوبیت بیشتری دارد و معمولا پزشکان از این روش استفاده می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید تفاوت این دو تکنیک را مشاهده کنید.

کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FUT
فولیکول‌های مو به‌صورت جداگانه به‌وسیله پانچ برداشته شده و در ناحیه موردنظر پیوند می‌خورند.نوارهای بزرگی از قسمت اهداکننده برداشته شده و فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ جدا می‌شوند.
سرعت کاشت مو سریع‌تر است.جراحی بیشتر طول می‌کشد.
اسکارهای ریزی ایجاد می‌شود و جای زخم از بین می‌رود.اسکارهایی در ناحیه بانک مو ایجاد می‌شود و جای زخم باقی می‌ماند.
به دلیل نداشتن برش درد کمتری دارد.برش‌های بزرگ درد ایجاد می‌کنند.
در حالتی که تراکم مو کم است، استفاده می‌شود.در تراکم مو کم کاربرد ندارد.
جراحی گران‌تر است.جراحی ارزان‌تر است.
مقایسه دو روش کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT

هزینه کاشت مو به روش fit

هزینه کاشت مو به روش fit به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی افراد به یک جلسه درمان نیاز داشته و برخی به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. تعداد گرافت‌های پیوندشده، تجربه پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک در قیمت نهایی تاثیر دارند. اما به‌طورکلی قیمت کاشت مو به روش FIT حدود ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

کاشت مو به روش fit از روش‌های جدید و پرطرف‌دار است. در این روش واحدهای فولیکولی به‌صورت جداگانه از بانک مو برداشته شده و در ناحیه موردنظر پیوند می‌خورند. معمولا بانک مو ناحیه پشت سر یا بغل سر است. در برخی افراد ممکن است گرافت‌ها از نواحی دیگر بدن برداشته شوند.

افرادی که دچار طاسی با الگوی مردانه هستند، به دلیل سوختگی موهای خود را ازدست‌داده‌اند یا می‌خواهند کاشت ابرو یا کاشت ریش انجام دهند، می‌توانند از تکنیک FIT استفاده کنند. حتی اگر تراکم موها کم باشد، این روش مناسب است. حتما شب قبل از عمل موهای خود را بشویید. بعد از عمل تا چند روز نباید حمام کنید. ممکن است بعد از کاشت مو دچار ریزش مو شوید. این حالت طبیعی است. معمولا ۱۰ تا ۱۲ ماه بعد از کاشت مو نتیجه اصلی مشخص می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو به روش FIT باید با فوق تخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی و آنلاین با دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

جراحی به روش FIT معمولا حدود 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد. ممکن است پزشک دو جلسه درمان را توصیه کند.

معمولا در این روش از موی پشت سر استفاده می‌شود. اما در صورت مناسب نبودن فولیکول‌ها در این ناحیه می‌توان از قسمت‌های دیگر بدن مو استخراج کرد.

فولیکولیت یکی از عوارض کاشت مو است که در برخی افراد ایجاد می‌شود. التهاب فولیکول‌های مو معمولا در عرض چند روز برطرف می‌شود.

خیر در این روش نیازی به بیهوشی نیست. پزشک با بی‌حسی موضعی عمل را انجام می‌دهد.

تعداد کاشت مو به شدت طاسی بستگی دارد. در هر جلسه می‌توان بین ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ واحد فولیکولی را در ناحیه موردنظر پیوند زد. معمولا پزشک بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ فولیکول را پیوند می‌زند.

بعد از عمل ممکن است مدتی دچار ریزش مو شوید. این حالت طبیعی است. معمولا حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا موها به طور کامل رشد کنند و ضخیم شوند.

در برخی شرایط ممکن است پزشک بانک مو را از این نواحی انتخاب کند. اما معمولا مو از پشت سر برداشته می‌شود.

در چند روز اول بعد از کاشت مو باید مراقب مرطوب شدن موها باشید. عرق‌کردن ممکن است به فولیکول‌ها آسیب وارد کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن