داشتن پوست ابریشمی و درخشان با لوسیون بدن !

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لوسیون بدن محصولی است که هدف آن مرطوب‌ و نرم‌کردن پوست است. در انتخاب لوسیون بدن باید به نوع پوست و مواد تشکیل‌دهنده‌ی لوسیون دقت داشته باشید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

لوسیون بدن چه استفاده ای دارد؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

داشتن پوست نرم و صاف، در تمام طول سال برای اکثر ما یک آرزو است اما با تغییر آب و هوا، نیازهای پوست ما تغییر می‌کند و برای داشتن پوستی ابریشمی نیاز به محصولی داریم که در همه شرایط سلامت و لطافت پوست ما را تامین کند. دمای پایین‌ در فصل‌های سرد سال می‌تواند باعث ایجاد ترک‌خوردگی و خشکی پوست شود، لوسیون بدن محصولی است که می‌تواند به بدن شما در حفظ سطح رطوبت پوست کمک کند.

برای بهره‌مندی حداکثری از زیبایی بدن، داشتن پوست نرم و صاف بسیار مهم است. از این‌رو مهم نیست که برنامه روزانه شما چیست، یا چه نوع پوستی دارید، شما به یک لوسیون خوب برای زیبایی بدن و سلامت پوست خود نیاز دارند. چه بعد از دوش گرفتن، چه قبل از خواب، یا بعد از گذراندن یک روز طولانی زیر نور خورشید شما به یک لوسیون بدن مناسب نیاز دارید.

پوست بدن غدد چربی کمتری نسبت به صورت دارد؛ بنابراین می‌تواند خیلی سریع‌تر خشک شود. برای اینکه پوستی شفاف، درخشان، مرطوب و ایده‌آل داشته باشید باید از یک لوسیون مناسب برای پوستتان استفاده کنید. اما آیا هر لوسیونی مناسب پوست شماست؟ بهترین برند لوسیون بدن کدام است؟ چه مواد مغذی در لوسیون بدن برای سلامت پوست وجود دارد؟ مزایای استفاده از لوسیون چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ برای انتخاب بهترین لوسیون بدن و گرفتن پاسخ تمام سؤالاتتان تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن یکی از انواع محصولات بهداشتی بدن است که هدف استفاده از آن نرم و مرطوب نگه‌داشتن پوست بدن است. لوسیون یک واژه فرانسوی است که به نوعی پماد موضعی پوست اطلاق می‌شود و برای سلامت و زیبایی پوست کاربرد دارد. لوسیون نسبت به انواع کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های بدن رقیق‌تر است و درصد آب بالاتری دارد؛ بنابراین بیشتر از سایر محصولات بهداشتی پوست شما را آب‌رسانی می‌کند.

معمولا به‌خاطر استفاده از صابون و شامپوی بدن، پوست چربی‌های خود را (حتی مواردی که به آن نیاز دارد) از دست می‌دهد؛ بنابراین نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. لوسیون همان معجون معجزه‌آسایی است که شما را از شر خشکی پوست نجات می‌دهد و ظاهری درخشان و یک‌دست به پوست شما می‌بخشد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای لوسیون بدن

همه لوسیون‌های بدن یک هدف اصلی دارند: مرطوب‌کردن پوست شما! با این اوصاف، برخی از آنها عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند زیرا حاوی مواد آب‌رسانی مانند:

  • روغن‌های گیاهی مغذی و کره بدن (ترکیب روغن طبیعی میوه خرما، کانولا و روغن زیتون)
  • مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین هستند.

برخی از لوسیون‌های بدن دارای فرمولاسیون خاصی برای رفع سایر نگرانی‌های پوستی مانند اگزما، خشکی مزمن و از‌دست‌دادن قابلیت ارتجاعی هستند، درحالی‌که برخی دیگر حاوی SPF برای محافظت در برابر آسیب‌های خورشید هستند.

لوسیون بدن محصولی برای تأمین رطوبت پوست بدن
لوسیون بدن محصولی برای تأمین رطوبت پوست بدن و کمک به زیبایی بدن است.

انواع لوسیون بدن

همان‌طور که گفتیم هدف اصلی همه لوسیون‌‌‌ها، زیبایی و محافظت از پوست شماست! اما با توجه به اینکه پوست نواحی مختلف بدن شما ویژگی‌های متفاوتی دارد برای هر ناحیه، لوسیون متفاوتی طراحی شده‌است که متناسب با پوست ناحیه مورد نظر شماست.

۱. لوسیون صورت

برخی لوسیون‌‌های صورت در کنار مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی قابلیت‌های دیگری هم دارند. از جمله این لوسیون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوسیون پاک‌کننده آرایش: هدف اصلی این لوسیون پاک‌کردن آرایش از سطح پوست شما بدون ایجاد آسیب‌های پوستی است. این لوسیون علاوه‌ بر اینکه پوست شما را از مواد آرایشی پاک می‌کند، PH سطح پوست را هم تنظیم می‌کند و از ایجاد خشکی پوست جلوگیری می‌کند.
  • لوسیون پاک‌کننده و تمیز‌کننده صورت: این نوع از لوسیون برای پاک‌کردن چربی‌های اضافه صورت، معمولا قبل از آرایش‌کردن استفاده می‌شود.
  • لوسیون ضدجوش و آکنه: این لوسیون برای افرادی مناسب است که پوستی چرب و مستعد آکنه دارند. این محصول باعث تنظیم چربی پوست می‌شود و از ایجاد آکنه روی صورت جلوگیری می‌کند.

۲. لوسیون بدن

اگر دوست دارید پوستی صاف و صیقلی و درخشان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم از لوسیون بدن غافل نشوید! این لوسیون‌ها با مواد مغذی که دارند نیازهای پوست شما را برطرف کرده و ظاهری یک‌دست و بی‌نقص به پوست بدنتان می‌دهند. برای داشتن پوست نرم در هر شرایط آب‌و‌هوایی، باید مناسب‌ترین لوسیون بدن را باتوجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

۳. لوسیون دست

دست بخشی از بدن است که بیشترین تماس را با اجسام و آلودگی‌ها دارد؛ بنابراین بیشتر از سایر نواحی بدن آن را می‌شوییم. این شستشوهای مکرر روزانه ممکن است باعث خشکی پوست و پوسته‌پوسته‌شدن دست شود. وقتی پوست دست خشک است و ظاهر نامطلوبی دارد، احساس بدی را به ما منتقل می‌کند و ممکن است تمرکزمان را روی بسیاری از مسائل بهم بزند. برای بازگرداندن آرامش و سلامتی به پوست خود می‌توانید از لوسیون دست استفاده کنید. تنها تفاوت این لوسیون با لوسیون بدن نوع مواد تقویت‌کننده، به‌خصوص تقویت‌کننده‌ی ناخن است. لوسیون دست با آب‌رسانی به سطح پوست دست از خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن و پیری و چروک‌شدن دست جلوگیری می‌کند.

لوسیون محصولی برای مرطوب نگه‌داشتن پوست است که دارای فرمولاسیون‌های مختلف برای نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست و بدن است.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با روش جوانسازی هستی؟

اول با دکتر مشورت کن

مزایای لوسیون بدن چیست؟

استفاده از لوسیون بدن مزایای زیادی دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

  • رطوبت‌رسانی به پوست: یکی از مهمترین عناصر برای زیبایی و جوانی پوست رطوبت است. برخی افراد به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک یا آب وهوای خشک دارای پوست‌هایی خشک و دهیراته هستند. بهترین گزینه برای تأمین رطوبت پوست، لوسیون بدن است.
  • رفع خشکی پوست: خشکی پوست وضعیتی است که ممکن است برای اکثر افراد پیش بیاید. حتی افرادی که پوست چرب دارند در برخی از نواحی بدن مثل آرنج و زانوها دچار خشکی پوست هستند. حتی ممکن است پوست چربی کافی یا حتی اضافه داشته باشد، ولی آب کافی نداشته باشید که در این حالت می‌گوییم پوست دهیراته شده‌است. برای تنظیم چربی پوست بدن و صورت می‌توانید از لوسیون‌ها استفاده کنید.
  • شفافیت پوست: یکی از بهترین مزیت‌های این محصول، شفاف و درخشنده‌کردن پوست است. لوسیون بدن به شما کمک می‌کند پوستی صاف و صیقلی داشته باشید.
  • روشن‌کننده پوست: برخی از لوسیون‌های بدن حاوی ترکیباتی هستند که باعث روشن‌شدن رنگ پوست می‌شود. این محصولات معمولا نوعی اثر اسکراب‌مانند دارند و سطح پوست را از سلول‌های مرده پاکسازی می‌کنند.
  • رفع پینه و ترک‌های پوستی: خاصیت لایه‌برداری لوسیون‌ها باعث شده‌است که بخشی از بخش‌های بدن مثل کف پا، آرنج و زانو که دچار خشکی بیش‌ازحد و ترک‌های پوستی هستند لایه‌برداری شوند و ظاهری مطلوب پیدا کنند.
  • رایحه خوشبو: یکی از بهترین روش‌های ایجاد رایحه‌ی خوش در بدن، استفاده از لوسیون‌های با رایحه عالی و ماندگاری بالاست. مزیت رایحه لوسیون نسبت به عطر و ادکلن‌ها این است که شما به صورت یکنواخت همه جای بدن را به لوسیون‌های خوش‌بو آغشته می‌کنید و همه مناطق بدن از این بوی خوش بهره‌مند می‌شوند.
  • ایجاد حس آرامش و لطافت: نتیجه‌ی داشتن پوستی نرم، مرطوب، درخشان و با یک رایحه خوب، احساس آرامش و لطافت و اعتماد‌به‌نفس است.
استفاده از لوسیون بدن مزایای زیادی دارد
استفاده از لوسیون بدن مزایای زیادی دارد، مانند مرطوب‌ و نرم‌شدن پوست، روشن‌شدن پوست و غیره.

انتخاب و خرید بهترین لوسیون بدن متناسب با پوست

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، باید ترکیبات، قوام، رایحه و نوع پوست را در نظر بگیرید. علاوه‌ بر‌ این موارد باید به مقدار و حجم آن نسبت به قیمتش توجه کنید، زیرا مطمئنا لوسیون بدن را بسیار بیشتر از مرطوب‌کننده صورتتان مصرف خواهید کرد.

در این مطلب از دکترتو شما را برای یافتن بهترین لوسیون بدن متناسب با پوست و بدنتان، همراهی می‌کنیم. هر لوسیون بدن دارای ترکیبات منحصر‌به‌فردی است و برای انواع مختلف پوست تولید شده‌است. برای انتخاب بهترین لوسیون بدن برای خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

ترکیبات رایج لوسیون بدن

عمده‌ی ترکیباتی که در لوسیون بدن استفاده می‌شود، در زیر لیست شده‌است. با توجه به نیاز پوستتان باید لوسیونی دارای یکی از این ترکیبات را انتخاب کنید.

  • ویتامین C: از چروک‌شدن و پیری پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین C برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی‌لایزین بسیار ضروری است. این دو ماده درواقع پیش‌نیاز ساخت کلاژن پوست هستند.
  •  ویتامین E: این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است و اثر ضدالتهابی دارد. ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و باعث جوان‌ماندن پوست صورت و بدن است.
  • اولئونیک اسید: این ماده هم یک آنتی‌اکسیدان قوی است و در اکثر محصولات بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.
  • روغن مورینگا: این روغن یکی ازمغذی‌ترین روغن‌های به‌کار‌رفته در لوسیون‌ها است و دارای خاصیت نرم‌کنندگی پوست است. افرادی که پوست خشکی دارند باید دقت کنند لوسیونی انتخاب کنند که حاوی این ماده عالی باشد.
  • کرودامول: این ماده هم نوعی نرم‌کننده است که در ترکیبات اکثر لوسیون‌ها استفاده می‌شود.

ترکیبات مختلفی مانند انواه ویتامین‌ها، روغن‌های مختلف و غیره در لوسیون بدن وجود دارد که بر اساس نوع پوست و نیاز پوستتان باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

۲. نوع پوست خود را بشناسید و لوسیون را بر اساس آن انتخاب کنید!

پوست همه آدم‌ها دقیقا شبیه هم نیست و ممکن است ویژگی‌های متفاوتی با هم داشته باشند. به‌دلیل این تفاوت‌ها نیازهای متفاوتی هم برای پوست وجود دارد. شما باید باتوجه به نوع و نیازهای پوستتان از لوسیون مناسب خودتان استفاده کنید. در ادامه با انواع پوست آشنا می‌شوید. اگر نوع پوست خود را نمی‌دانید، این قسمت را حتما بخوانید!

لوسیون بدن مناسب پوست معمولی

برای این نوع پوست سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین C هستند. این ویتامین باعث می‌شود پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد کمتر آسیب‌پذیر باشد. استفاده از لوسیون‌های بسیار چرب یا خشک باعث ایجاد حس ناخوشایند و سنگین روی پوست می‌شود.


لوسیون بدن مناسب پوست چرب

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید باید از لوسیون‌های بر پایه آب استفاده کنید. این مدل لوسیون‌ بدن به‌دلیل میزان آبی که دارند زودتر جذب پوست می‌شوند. استفاده از لوسیون‌های چرب به‌هیچ‌وجه برای این افراد توصیه نمی‌شوند، زیرا ممکن است روغن‌های موجود در لوسیون منافذ پوست چرب را مسدود کنند و باعث ایجاد آکنه شوند.


لوسیون بدن مناسب پوست خشک

شرایط پوستی، ژنتیک، کلر موجود در استخرها و افزایش سن همگی می‌توانند در ایجاد پوست خشک نقش داشته باشند، اما آب‌و‌هوا یکی از عوامل اصلی در تعیین نوع پوست است. آب‌وهوای سرد می‌تواند به دو‌لایه‌ی لیپیدی که از پوست ما در برابر محیط محافظت می‌کند، آسیب برساند. در نتیجه باعث خشکی، حساسیت و تشدید بیماری‌های پوستی مانند اگزما می‌شود. هوای سرد بیرون و گرمای خشک داخل خانه رطوبت بسیار کمی دارد و این مسئله باعث افزایش لکه‌های خشک می‌شود.

برای این نوع پوست‌ها باید از لوسیون‌ بدن دارای روغن جوجوبا، روغن دانه آفتاب‌گردان، روغن آرگان و غیره استفاده کنید. توجه کنید که لوسیون‌های دارای الکل را انتخاب نکنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شوند.


لوسیون بدن مناسب پوست حساس

اگر می‌دانید که پوست حساسی دارید و پوست شما در گذشته به لوسیون بدن واکنش نشان داده‌است، قبل از استفاده از لوسیون روی کل بدن خود، آن را تست کنید. آن را روی یک ناحیه کوچک روی سینه‌تان برای چند روز امتحان کنید. واکنش بدنتان را نسبت به لوسیون بسنجید سپس استفاده کنید. برای افرادی که پوست حساسی دارند لوسیون‌‌های بدون رنگ، بدون بو و اسانس بهترین انتخاب هستند. سعی کنید لوسیون‌هایی را انتخاب کنید که مواد تسکین‌دهنده دارند.


لوسیون بدن مناسب پوست ترکیبی یا مختلط

اگر پوست شما در همه نواحی یکسان نیست و در برخی از قسمت‌ها احساس چربی یا در بخش دیگر احساس خشکی می‌کنید پوست شما از نوع مختلط است. برای این نوع پوست بهتر است از لوسیون‌های بدون روغن استفاده کنید. این نوع لوسیون‌ بدن تعادل را در بخش‌های مختلف پوست حفظ می‌کند.

انواع پوست خشک، چرب و معمولی
انواع پوست خشک، چرب و معمولی یا حساس و مختلط نیاز به انواع مختلفی از لوسیون بدن دارند.

طریقه استفاده از لوسیون بدن

برای استفاده از لوسیون کافی است که ابتدا سطح پوست را با مواد شوینده مناسب پوستتان بشویید و پاک کنید. بهتر است با آب گرم این کار را بکنید که منافذ پوست باز شوند و آماده جذب لوسیون باشند. فقط دقت کنید که دمای آب خیلی بالا نباشد زیرا آب خیلی گرم چربی‌های مفید پوست را هم از بین می‌برد.

برای استفاده از لوسیون ابتدا دستان‌ خون را به هم بمالید تا کمی گرم شود. این کار باعث می‌شود که لوسیون خیلی بهتر جذب پوست شود. مقدار مناسبی محصول را کف دست خود بریزید و سطح بدن را به لوسیون بدن آغشته کنید و ماساژ دهید. پنج دقیقه اجازه دهید که لوسیون جذب بدن شما شود.

اینفوگرافی طریقه استفاده از لوسیون بدن
اینفوگرافی طریقه استفاده از لوسیون بدن

چه زمانی از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

شما هر زمانی که احساس خشکی در پوست کنید، می‌توانید از لوسیون بدن استفاده کنید، اما بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام است. زیرا سطح پوست عاری از هرگونه آلودگی است و منافذ پوست کاملا آماده جذب مواد مغذی لوسیون هستند.

همین الان بهترین دکتر برای لایه‌برداری پوست رو پیدا کن!

بهترین برندهای لوسیون بدن

تا اینجا با لوسیون و تأثیرات آن بر بدن آشنا شدیم. حالا وقت آن رسیده‌است که با بهترین برندهای لوسیون بدن آشنا شوید و مطابق نیاز بدنتان یکی از آنها را انتخاب کنید. در این قسمت سعی کرده‌ایم بهترین لوسیون‌های بدن موجود در بازار فعلی کشور را بررسی کنیم. مطمئنا لوسیون‌های بسیار خوبی وجود دارد که در این لیست وجود ندارد.

۱. لوسیون بدن کامان

لوسیون کامان یم محصول ایرانی و حاوی عصاره آووکادو، ارکیده، آلوئه‌ورا، ویتامین B5، E و C است. عصاره آووکادو لکه‌های پوست را به مرور از بین می‌برد و کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کند و از ایجاد چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می‌کند. در صورت استفاده بلند‌مدت از این لوسیون می‌توانید پوستی صاف و شفاف عاری از هرگونه لک و جوش و چروک داشته باشید.

ویژگی‌های برجسته لوسیون کامان

  • غنی‌شده با بیشترین مقدار ویتامین
  • دارای عصاره طبیعی آووکادو
  • مرطوب‌کننده
  • لکه‌بر
  • تقویت و شاداب‌کننده
  • آب‌رسان و لطافت‌دهنده
  • سازگار با محیط زیست
  • جذب سریع
  • التیام‌بخش و تقویت استحکام پوست.

این لوسیون برای همه انواع پوست مناسب است.

ویکتوریا سکرت لوسیون بدن
ویکتوریا سکرت یکی از محبوب‌ترین برندهای محصولات بهداشتی است که یکی از بهترین لوسیون‌های بدن را در دنیا تولید می‌کند.

۲. لوسیون بدن ویکتوریا سکرت

لوسیون بدن ویکتوریا سکرت، محصول آمریکا، مثل سایر لوسیون‌های معروف، باعث درخشندگی، لطافت و نرمی پوست می‌شود. این محصول غنی از ویتامین‌های E وC، عصاره آلوئه‌ورا، جو دوسر، دانه انگور، آنتی‌اکسیدان و مواد مکمل مورد نیاز پوست است. این لوسیون دارای رایحه‌ای خاص و دل‌پذیر است و حس آرامش را به شما هدیه می‌دهد. استفاده از این لوسیون باعث جلوگیری از خشک‌شدن پوست می‌شود. با استفاده از این محصول با ترک‌های پوستی خداحافظی کنید!

ویژگی‌های برجسته لوسیون ویکتوریا سکرت

  • حاوی ویتامین E و C
  • آب‌رسان پوست
  • معطر
  • حاوی گلیسیرین و آنتی‌اکسیدان
  • حاوی عصاره آلوئه‌ورا ،جو دو سر و دانه انگور
  • افزایش نرمی و لطافت پوست.

این محصول برای تمام افراد مناسب است. به‌ویژه افرادی که دارای پوست خشک و معمولی هستند.

۳. لوسیون بدن کالیستا

لوسیون بدن کالیستا یکی از برندهای معروف ایرانی است که با مواد مغذی موجود در آن توانسته علائم پیری را کاهش دهدو نرمی و لطافت را به پوست برگرداند.

ترکیبات این محصول دارای ۵ روغن گیاهی از جمله روغن آووکادو، روغن جوجوبا، شی باتر، روغن آفتابگردان و روغن آرگان است و پوست شما را با مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری تغذیه می‌کند.

این محصول حاوی ویتامین E و B5 است و به بهترین شکل پوست را رطوبت‌رسانی می‌کند. روغن آووکادو موجود در لوسیون کالیستا علاوه بر تغذیه پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه کالیستا داشتن روغن جوجوبا است. این روغن سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری مؤثر در درمان اختلالات پوستی، متعادل‌سازی چربی پوست و کاهش علائم پیری است.

لوسیون بدن کالیستا دارای رایحه‌ای دلپذیر از نت‌های گل بنفشه، زنبق و رز است.

ویژگی‌های برجسته لوسیون بدن کالیستا

  • مرطوب‌کننده
  • تغذیه پوست
  • افزایش لطافت و نرمی پوست
  • ترکیب پنج روغن گیاهی
  • ضدالتهاب
  • حفظ رطوبت پوست
  • حاوی ویتامین E و ویتامین B5
  • آب‌رسانی عمقی پوست
  • شفاف‌کننده‌ی پوست
  • بهبود کلاژن‌سازی پوست
  • متعادل‌کردن چربی پوست
  • کاهش علائم پیری پوست.

لوسیون بدن کالیستا در انواع مختلفی تولید می‌شود و همه افراد با انواع پوست می‌توانند از آن استفاده کنند.

لوسیون بدن نوتریتیک آرگان
لوسیون بدن نوتریتیک آرگان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوست‌های خشک تا خیلی خشک است.

۴. لوسیون نوتریتیک آرگان

لوسیون نوتریتیک آرگان بهترین انتخاب برای پوست‌های خشک است. این لوسیون حاوی روغن آرگان، شی باتر، آلانتوئین و پروبیوتیک است و باعث فعال‌شدن سیستم ایمنی سلولی پوست می‌شود. این خاصیت باعث تولید مواد ضدالتهابی می‌شود و از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند. روغن آرگان موجود در این محصول سرشار از مواد مغذی، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان، امگا ۶ و ۹، ویتامین A، C و E است. این مواد باعث تغذیه مؤثر پوست شده و به کاهش خشکی، التهابات پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن کمک می‌کند.

ویژگی‌های برجسته لوسیون بدن نوتریتیک آرگان

  • مراقبت از پوست بدن
  • مرطوب‌کننده
  • آب‌رسان
  • جلوگیری از خارش پوست
  • کمک به کلاژن‌سازی
  • حاوی روغن آرگان، شی باتر، آلانتوئین و پروبیوتیک
  • نفوذ عمقی به لایه‌های زیرین پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • فعال‌کردن سیستم ایمنی سلولی
  • جلوگیری از حساسیت پوستی
  • کاهش‌دهنده التهاب
  • رفع خشکی پوست
  • افزایش لطافت پوست
  • جوان‌سازی پوست
  • افزایش انعطاف پوست.

لوسیون بدن آرگان برای پوست‌های خشک تا خیلی خشک مناسب است.

۵. لوسیون بدن مورینگا

لوسیون بدن مورینگا دارای بافتی فوق سبک است که به‌صورت عمقی به پوست نفوذ می‌کند و سریع جذب آن می‌شود. مهمترین ترکیب موجود در لوسیون مورینگا لافااُیل و روغن آووکادو است. این ترکیبات پوست را به‌طور مؤثر آب‌رسانی کرده باعث افزایش شفافیت و شادابی پوست می‌شوند. لافااُیل یک ترکیب انحصاری شامل روغن‌های گیاهی آرگان، هسته انگور و دانه آفتاب‌گردان و ویتامین A و E است که به تأمین و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. این ترکیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به‌خوبی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از نور خورشید و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

ویژگی‌های برجسته لوسیون بدن مورینگا

  • فوق سبک
  • آب‌رسان
  • محافظ پوست
  • مرطوب‌کننده
  • حاوی لافااُیل و روغن آووکادو
  • افزایش شفافیت و شادابی پوست
  • تقویت تولید کلاژن و الاستین
  • افزایش استحکام پوست
  • جلوگیری از چین و چروک.

این برند در انواع مختلفی وجود دارد می‌توانید باتوجه به نوع پوست خود آن را تهیه کنید. اما لوسیون فوق سبک آن برای انواع پوست و برای همه افراد مناسب است.

وازلین شاید یکی از آشناترین برندهای پوستی
وازلین شاید یکی از آشناترین برندهای پوستی برای ما باشد که یکی از بهترین لوسیون‌های دنیا را تولید می‌کند.

۶. لوسیون بدن وازلین

لوسیون بدن وازلین مانع از کدر‌شدن پوست می‌شود. این محصول به‌دلیل دارابودن روغن کاکائو و شی باتر، باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود. این محصول به سرعت جذب شده و باعث ایجاد حس چربی روی پوست نمی‌شود.

ویژگی‌های برجسته لوسیون بدن وازلین

  • آب‌رسانی پوست
  • ایجاد نرمی و لطافت
  • افزایش طراوت و شادابی پوست
  • جذب سریع
  • عدم ایجاد حس چربی روی پوست.

این محصول برای تمام افراد مناسب است به ویژه افرادی که بعد از حمام پوستشان خشک می‌شود.


۷. لوسیون بدن سی گل

اگر پوست معمولی دارید این برند ایرانی را به شما توصیه می‌کنم. این محصول دارای روغن نارگیل و آلوئه‌ورا است و می‌تواند از التهابات پوستی جلوگیری کند. لوسیون بدن سی گل با فرمولاسیونی منحصر‌به‌فرد باعث جلوگیری از خشکی پوست و ایجاد لطافت پوست می‌شود. این محصول به سرعت جذب پوست شده و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

ویژگی‌های برجسته لوسیون بدن سی گل

  • نرم‌کننده
  • فرمولاسیون منحصر به فرد
  • رفع خشکی پوست
  • مرطوب‌کننده
  • حاوی عصاره شیر، ویتامین‌های A وE
  • افزایش لطافت پوست
  • ضدالتهاب
  • ضدحساسیت
  • تسکین‌دهنده پوست
  • مغذی پوست
  • ترمیم‌کننده
  • جلوگیری ازایجاد خشکی و قرمزی و خارش پوست
  • فاقد لانولین
  • فاقد پارابن.

برند سی گل انواع مختلفی از لوسیون‌ها را برای انواع پوست ارائه می‌کند می‌توانید باتوجه به نیاز پوستتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

بسیاری از لوسیون های بدن دارای ترکیبات مختلفی هستند
بسیاری از لوسیون‌های بدن دارای ترکیبات مختلفی هستند که خواص مختلفی مانند روشن‌کنندگی و غیره دارند.

لوسیون روشن‌کننده بدن

همه ما دوست داریم پوستی روشن، شفاف، بدون لکه و تیرگی داشته باشیم، اما همه به‌طورطبیعی از این موهبت برخوردار نیستیم. یکی از محصولاتی که در رسیدن به ایده‌آل‌های ما کمک می‌کند لوسیون روشن‌کننده بدن است.

این محصول با دارابودن ترکیبات گیاهی، با مهار تولید ملاتونین پوست به کاهش لک و تیرگی‌های پوستی کمک می‌کند و با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن باعث بازسازی پوست می‌شود.

لوسویون خوشبو‌کننده بدن

یکی از مزایای اکثر لوسیون‌‌های بدن ایجاد بوی خوش در بدن شماست. اما برخی از لوسیون‌های بدن به‌صورت خاص روی ایجاد رایحه خوش و ماندگار تمرکز کرده‌اند به نحوی که شما بدون استفاده از عطر یا ادکلن می‌توانید همیشه رایحه دل‌انگیزی همراه خود داشته باشید.

لوسیون بدن مردانه

این تصور غلط بین بسیاری از افراد وجود دارد که لوسیون فقط مناسب خانم‌ها است درحالی که برندهای مختلف برای آقایان هملوسیون‌های فوق‌العاده‌ای تولید کرده‌اند. لوسیون‌ بدن مردانه با رایحه خوشی که دارد از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند و لطافت و نرمی پوست را به ارمغان می‌آورد. از برندهای محبوب لوسیون مردانه غافل نشوید!

لوسیونقیمت
لوسیون بدن نئودرم مدل Nutritic مناسب پوست‌های نرمال تا خشک حجم ۴۰۰ میل۶۰,۰۰۰ تومان
کرم مرطوب‌کننده کامان مدل Oil Pluse حاوی عصاره آرگان برای پوست چرب حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر۴۵,۶۰۰ تومان
لوسیون بدن نارگیل و بادام و عسل کامان ۵۱۰ میلی‌لیتر۱۱۹,۹۰۰ تومان
روغن آرگان پروپرنسلی مدل Argan Moroccan Oil حجم ۵۰ میلی‌لیتر۱۲۱,۹۰۰ تومان
لوسیون بدن وازلین مدل عصاره کاکائو حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر۱۳۰,۰۰۰ تومان
لوسیون بدن نرم کننده سینت ایوز عصاره نارگیل و ارکیده۱۹۹,۹۰۰ تومان
لوسیون مرطوب‌کننده با Micro Essence Bio-ferment حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر استی لادر Estee Lauder۹,۹۴۰,۰۰۰ تومان
برخی از انواع لوسیون‌های بدن و قیمت آنها در سال ۱۴۰۲

عوارض استفاده از لوسیون بدن؟

ممکن است بدن شما نسبت به برخی از ترکیبات لوسیون‌های بدن حساسیت نشان دهند؛ بنابراین قبل از استفاده از آن حتما به ترکیبات موجود در آن دقت کنید و قبل از استفاده عمومی روی بدن در یک ناحیه آن را برای چند ساعت یا چند روز تست کنید. برخی از مواد که ممکن است باعث ایجاد حساسیت در لوسیون‌های بدن شوند عبارت‌اند از:

  • بوتیلات هیدروکسی آنیزول (BHA)
  • هیدانتوئین
  • عطر
  • پارابن
  • رتینیل پالمیتات
  • تری اتانول آمین.

بدیهی است که در صورت مشاهده‌ علائم حساسیت پوستی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک می‌تواند بهترین محصولی که با پوست مشا سازگار باشد را به شما معرفی کند.

لوسیون های مخصوصی برای پوست آقایان
امروزه لوسیون‌های مخصوصی برای پوست آقایان طراحی شده‌است که بیشترین سازگاری را با پوست آنها دارد.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

خشک‌شدن پوست یکی از مشکلاتی است که همه افراد در طول زندگی حداقل یک بار با آن سرو‌کله زده‌اند. برای رفع این مشکل راه‌های زیادی وجود دارد اما یکی از ساده‌ترین و دلچسب‌ترین روش‌ها استفاده از لوسیون بدن است. لوسیون تقریبا شبیه به مرطو‌ب‌کننده است با این تفاوت که روغن استفاده‌شده در آن با مرطوب‌کننده تفاوت دارد و به‌طورکلی سبک‌تر از کرم مرطوب‌کننده است.

هدف لوسیون بدن مرطوب نگه‌داشتن پوست است. لوسیون‌های مختلفی برای قسمت‌های مختلف بدن طراحی شده‌اند، مانند لوسیون صورت، لوسیون دست و لوسیون بدن. بهتر است این لوسیون‌ها را به جای هم استفاده نکنید. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بعد از حمام یا بعد از شستن دست‌هاست. چون در این زمان پوست تمیز است و لویون بهتر جذب می‌شود. بهتر است زمانی‌که عرق کرده‌اید یا پوستتان چرب شده‌است، از لوسیون استفاده نکنید.

در انواع لوسیون‌های بدن از برندهای مختلف مواد مختلفی استفاده شده‌است، اعم از انواع ویتامین‌ها، روغن‌های‌ مختلف و غیره. علاوه‌براین لوسیون‌ها برای انواع مختلف پوست طراحی‌شده‌اند. دقت داشته باشید که لوسیونی را انتخاب کنید که مناسب پوست و نیاز شما باشند تا بتوانید بهترین نتیجه را از استفاده از لوسیون بگیرید.

مهمترین مساله درمورد انتخاب این محصول شناخت پوست خود و انتخاب مناسب‌ترین لوسیون بدن متناسب با پوست شماست! برای این انتخاب مهم می‌توانید از متخصصین پوست و مو در دکترتو مشاوره بگیرید. پزشک می‌تواند به شما در شناخت بهتر نوع پوست و نیازهای پوستتان کمک کند و برندهای خوب لوسیون بدن را به شما معرفی کند. برای دریافت مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی با پزشک متخصص پوست مو به وب‌سایت دکترتو مراجعه کنید.

دکترتو، مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

کوتاه‌ترین جواب ممکن به این سؤال نه است!
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم پوست نواحی مختلف بدن باهم متفاوت است و نیازهای متفاوتی هم دارند؛ بنابراین شما نمی‌توانید از این محصولات به جای هم استفاده کنید. لوسیون بدن برای ساختار پوست بدن طراحی شده‌است و درصورتی‌که شما از آن برای صورت استفاده کنید ممکن است ذرات آن منافذ پوست صورت را مسدود کند و باعث بروز آکنه شود.

خیر؛ نباید اینکار را بکنید زیرا ساختار این محصول ژل مانند است و مایع نیست که با تکان‌دادن آن را یکنواخت کنید. اگر محتویات آن را تکان دهید ساختار خود را برای دقایقی از دست می‌دهد. پس اگر سهوا آن را تکان دادید، چند دقیقه بی‌حرکت جایی بگذارید تا به شکل اولش برگردد.

کرم مرطوب‌کننده مانند لوسیون بدن از ترکیب آب و روغن ساخته شده است، اما مهمترین تفاوت کرم با لوسیون نوع روغن استفاده‌شده در آنها است. روغن مورد استفاده در لوسیون، Lotion است که قوام و سختی کمتری نسبت به روغن‌های مورد استفاده در کرم مرطوب‌کننده دارد. این روغن، پوست را چرب نمی‌کند ولی درعین حال نرمی و لطافت را به پوست برمی‌گرداند.

لوسیون بدن را همیشه سعی کنید بعد از حمام استفاده کنید. گاهی ممکن است به خاطر عجله‌ای که دارید نتوانید از لوسیون بعد از حمام استفاده کنید و پس از چند ساعت که به خانه برمی‌گردید آن را روی پوست می‌مالید. خبر بد این است که لوسیونی که بعد از حمام یا شستشوی موضعی استفاده نشود هیچ تأثیری روی پوست ندارد و چه بسا برای شما مضر است.
شما با فعالیت باعث عرق‌کردن و چرب‌شدن پوست می‌شوید و در این حالت منافذ پوست بسته می‌شوند و آمادگی جذب ندارند. استفاده از لوسیون روی پوستی که نمی‌تواند مواد را جذب کند صرفا باعث سنگین‌شدن آن و ایجاد آکنه می‌شود. حتما پس از استحمام از لوسیون استفاده کنید.

هدف همه لوسیون‌های خوب سلامت و زیبایی پوست است. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر از لوسیون مناسب پوست خودتان استفاده نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در این حالت شما نه‌تنها کمکی به سلامت و زیبایی پوست خود نکرده‌اید، بلکه باعث ایجاد آسیب‌های پوستی مثل آکنه شده‌اید. در این وضعیت بهترین لوسیون دنیا می‌تواند برای شما بدترین نوع آن باشد. پس باتوجه به نیازهای پوستتان اقدام به خرید کنید.

قیمت لوسیون بدن باتوجه به برند آن متفاوت است اما به‌طورکلی می‌توان بازه قیمتی بین ۴۰ هزارتومان (مثل سی گل) تا ۱ میلیون تومان (ویکتوریا سکرت) را برای آن درنظر گرفت.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن