با استفاده از ماسک بدن مثل الماس بدرخش!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پوست بدن برای زیبایی و شفافیت نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد. با استفاده از ماسک‌ بدن خانگی و تجاری می‌توانید زیبایی بدن خود را احیا کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 14 دقیقه
انواع ماسک بدن چیست؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

بسیاری از مردم می‌دانند که ماسک صورت یک راه عالی برای پاکسازی، سفت‌کردن و تقویت پوست است. خبر خوب این است که این امکان وجود دارد که این فواید پوستی را نه تنها در صورت، بلکه در کل بدن تجربه کنید. ماسک بدن در واقع همان ماسک صورت است با این تفاوت که بخش بسیار بزرگ‌تری از بدن را پوشش می‌دهد. تفاوت اصلی ماسک صورت با ماسک بدن این است که مزایا و خواص ماسک بدن مربوط به زیبایی کل بدن است اما فرمولاسیون ماسک صورت به‌طور خاص برای صورت طراحی شده است.

این حق شماست که مثل الماس بدرخشید! برای آشنایی با بهترین ماسک‌های بدن و مزایای آن تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

درصورتی که با استفاده از این ماسک‌ها نتیجه نگرفتید می‌توانید به متخصصان پوست و مو در سایت دکترتو مراجعه کنید و از بهترین پزشکان شهر خود نوبت آنلاین بگیرید تا مشکلات پوستی شما را با تخصص کافی بررسی کند.

زیبایی بدن با ماسک بدن

اولین قدم برای زیبایی بدن داشتن پوستی صاف و درخشان عاری از هرگونه لکه و جوش است. اما همه ما به صورت طبیعی از این امتیاز بهره‌مند نیستیم و نیاز داریم خودمان دست به کار شویم و برای زیبایی پوست خود از محصولات مختلفی از جمله ماسک‌های بدن مؤثر استفاده کنیم. انوعی از ماسک‌ها در قالب طبیعی و دست‌ساز خانگی یا تجاری وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند به‌راحتی زیبایی و درخشندگی پوست خود را بازسازی و حفظ کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

مزایا و معایب استفاده از ماسک بدن

ماسک بدن یکی از محصولاتی است که به زیبایی بدن و احیای جوانی و شادابی پوست کمک شایانی می‌کند. مزایا و معایب ماسک بدن به مواد تشکیل‌دهنده آن وابسته است و می‌تواند فواید پوستی مختلفی را ارائه دهد. برای مثال، ماسک‌های بدن گاهی با کافئین ساخته می‌شوند که برای تقویت گردش خون و کاهش ظاهر سلولیت طراحی شده‌است. برخی از آنها شامل موادی هستند که برای از بین بردن آثار کشش پوستی (استرچ مارک) طراحی شده‌اند.

اگر می‌خواهید ماسک بدن بخرید و از آن در خانه استفاده کنید، به یاد داشته باشید که ابتدا ماسک بدن را در ناحیه کوچکی از بدن تست کنید، زیرا برخی افراد ممکن است به مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت داشته باشند و دچار تحریکات پوستی شوند. از استعمال ماسک روی هر گونه زخمی که هنوز در حال بهبود است خودداری کنید. ماسک‌ بدن تا زمانی‌که در استفاده از آن زیاده روی نکنید، بی‌خطر تلقی می‌شود.

به‌صورت‌کلی مهمترین مزایایی که ماسک بدن به ارمغان می‌آورد عبارت است از:

  • ماسک بدن جوش‌ها را از بین می‌برد و قرمزی را کاهش می‌دهد.

جوش زمانی ایجاد می‌شود که پوست مرده و چربی باعث بسته‌شدن منافذ پوست می‌شود. ماسک بدن با اسکراب و لایه‌برداری بدن پوست مرده و چربی‌های اضافی را از بین می‌برد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

  • ماسک بدن باعث درخشندگی پوست شما می‌شود.

ماسک بدن با قابلیت اسکراب و لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ی پوست که باعث کدر و تیره‌شدن پوست می‌شود را از سطح پوست می‌زداید و به این ترتیب باعث درخشندگی و شفافیت پوست بدن می‌شود.

  • ماسک بدن لکه‌ها و جای زخم‌ها را بهبود می‌بخشد.

بسیاری از ما به دلایل مختلفی ممکن است دچار لکه‌های پوستی، ضایعات پوستی و ناهمواری و جای زخم شویم. ماسک بدن می‌تواند این موارد را کمرنگ کند و در طولانی‌مدت آنها را از بین ببرد.

بدن شما برای جوان سازی نیاز به استفاده از ماسک های مختلف دارد.
همانند پوست صورت، پوست بدن شما هم برای جوان‌سازی نیاز به استفاده از ماسک‌های مختلف دارد.

طریقه مصرف ماسک بدن

قبل از استفاده از ماسک بدن، دوش یا حمام آب گرم بگیرید تا پوست شما تمیز و نرم شود. این کار همچنین به بازشدن منافذ پوست کمک می‌کند و به ماسک اجازه می‌دهد تا آنجا که ممکن است در عمق پوست فرو برود. به‌طور‌کلی توصیه می‌شود که فقط از یک لایه نازک از ماسک استفاده کنید، اما حتما دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را دنبال کنید.

به‌صورت معمول یک‌بار در هفته از ماسک یدن استفاده می‌شود. پس از دوش‌گرفتن با آب گرم مقدار مناسبی از ماسک مدنظرتان را روی قسمت‌های مختلف بدن بمالید و اجازه دهید حدود ده دقیقه روی پوست بدن استراحت کند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید. می‌توانید بعد از خشک‌کردن پوست از مرطوب‌کننده یا لوسیون بدن استفاده کنید. بعد از این فرآیند قطعا به پوست ایده‌آل خود می‌بالید و خود را تحسین می‌کنید!


بهترین زمان استفاده از ماسک بدن

بهترین زمان برای استفاده از ماسک بدن زمانی است که پوست شما عاری از هرگونه آلودگی و چربی است و منافذ پوست برای دریافت مواد مغذی کاملا آماده و باز هستند. این شرایط ایده‌آل برای استعمال معمولا پس از حمام فراهم می‌شود؛ بنابراین سعی کنید قبل از استفاده از ماسک بدن حتما با آب گرم دوش بگیرید.

انواع ماسک بدن

همه ماسک‌ها به شکل یکسانی ساخته نمی‌شوند. امروزه انواع مختلفی از ماسک بدن وجود دارد و هر کدام مجموعه‌ای از مزایای خاص خود را برای پوست فراهم می‌کند. انواع متداول ماسک عبارت‌اند از:

۱. ماسک‌های خاک رس

ماسک‌ خاک رس برای درمان آکنه مفید است، زیرا به بیرون‌کشیدن ناخالصی‌ها و سم زدایی پوست کمک می‌کند. این ماسک همچنین مزایای تقویتی دارد و باعث سفت‌شدن پوست بدن می‌شود.

۲. ماسک‌های کرمی

ماسک کرمی، برای انواع پوست‌های معمولی تا مختلط و خشک ایده‌آل است. ماسک‌های کرمی به بازسازی و مرطوب‌کردن پوست، افزایش آب‌رسانی و تسکین قرمزی پوست کمک می‌کنند.

۳. ماسک‌های ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ای در ورقه‌هایی شبیه به پارچه‌ از جنس پنبه، سلولز یا الیاف تولید می‌شود و برای انواع پوست عالی است. این ماسک‌ها معمولا در داخل بسته‌بندی مرطوب هستند و به مواد مؤثر آغشته شده‌اند تا پوست را تمیز، هیدراته و جوان کنند. ماسک ورقه‌ای به روشن‌شدن و آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و می‌تواند حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، عصاره ریشه جینسینگ برای جوان‌سازی پوست باشد.

اینفوگرافی انواع ماسک بدن
اینفوگرافی انواع ماسک بدن

۴. ماسک‌های فویلی

ماسک فویلی، نوعی ماسک ورقه‌ای با روکش فویل است که در جهت جوان‌سازی پوست عمل می‌کند و پوستی آرام و هیدراته را به شما تقدیم می‌کند. این ماسک برای پوست‌های خشک و کم آب بسیار مناسب است. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک فویل نقره برای پر‌شدن بدن و کاهش قرمزی اشاره کرد.

۵. ماسک‌های ژل

ماسک ژل، تسکین‌دهنده و خنک‌کننده است و به آب‌رسانی پوست و بهبود پوست کمک می‌کند.

۶. ماسک‌های ژله‌ای

 ماسک‌ ژله‌ای بافت ژله‌ای دارد که استفاده از آن‌ را آسان و سرگرم‌کننده می‌کند. این ماسک‌ها فوق‌العاده آب‌رسان هستند و فواید پاک‌کنندگی، لایه‌برداری و حالت‌دهندگی دارند.

۷. ماسک لایه‌بردار

ماسک لایه‌بردار معمولا بر روی پوست مالیده می‌شود و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی می‌ماند. سپس لایه‌برداری می‌کند تا پوستی درخشان‌تر نمایان شود. ماسک لایه‌بردار آرام‌بخش است و برای یک‌دست‌شدن رنگ پوست، تقویت مویرگ‌ها و تسکین پوست حساس مناسب است.

۸. ماسک‌های پودری

ماسک پودری نیاز به کار بیشتری نسبت به بقیه دارد و قبل از استفاده باید انها را با آب یا ترکیبات دیگری ترکیب کنید و سپس استفاده کنید. این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند بر اساس نیازهای پوست شما مورد استفاده قرار بگیرد.

ماسک بدن زنانه و مردانه

پوست بدن صرف نظر از جنسیت نیاز به مراقبت و توجه دارد. برخی افراد به غلط تصور می‌‌کنند داشتن پوست لطیف و بی‌عیب فقط مختص خانم‌هاست و زمختی پوست نشانه مردانگیست درحالی که این تصورات کلیشه‌ای در عصر حاضر هیچ اعتباری ندارد. همه ما با هر جنسیتی روزانه در مقابل آسیب‌های پوستی بسیار زیادی قرار می‌گیریم؛ بنابراین نیاز داریم با محصولات و ابزارهای مختلفی از پوست و زیبایی خود مراقبت کنیم. وجود لکه و جوش روی پوست و تیرگی بدن نه‌تنها برای خانم‌ها، بلکه به همان میزان برای آقایان هم منزجرکننده است. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از ماسک‌های مختلف می‌تواند به هر دو جنس کمک کند. در ادامه به چند ماسک متداول آقایان و خانم‌ها می‌پردازیم.

معرفی بهترین ماسک‌ها برای زیبایی بدن

همه ما با اهداف مختلفی به سراغ ماسک بدن می‌رویم و انتظارات متفاوتی از عملکرد ماسک داریم، پس بدیهی است که یک نوع ماسک پاسخگوی همه نیازهای ما نباشد. شما باید باتوجه به نیاز بدنتان و نوع پوستی که دارید ماسک مناسب خود را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که نوع پوست شما چیست و نمی‌دانید که پوستتان معمولی، چرب یا مختلط است، بهترین است ابتدا به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک پوست شما را بررسی می‌کند و نکات لازم در راستای مراقبت از پوست را به شما ارائه خواهد داد. در این بخش سعی می‌کنیم به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین انواع ماسک تجاری و ماسک خانگی بپردازیم.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با روش جوانسازی هستی؟

اول با دکتر مشورت کن

۱. ماسک سفت‌کننده بدن

یک ماسک سفت‌کننده‌ی خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفتی و صافی پوست را بهبود می‌بخشد و با استفاده مداوم پوست کل بدن را سفت‌تر می‌کند. تخم‌مرغ یک سفت‌کننده طبیعی پوست است که اغلب در درمان‌های خانگی صورت استفاده می‌شود. هنگام خرید ماسک سفت‌کننده تجاری، به دنبال ماسکی باشید که حاوی آلبومین تخم‌مرغ باشد. همچنین به دنبال یک ماسک سفت‌کننده حاوی آنتی‌اکسیدان باشید که به جلوگیری از تجزیه کلاژن کمک کند. کلاژن پرتئینی است که پوست را محکم و صاف نگه می دارد.

ماسک‌های بدن حاوی خاک رس، ویتامین‌ها و کلاژن گزینه‌های خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند پوستی سفت‌تر و جوان‌تر داشته باشند.

هنگام خرید ماسک بدن برای پوست سفت‌تر باید توجه کنید که ماسک انتخابی‌تان حاوی موارد زیر باشد:

  • شی باتر نه‌تنها یک مرطوب‌کننده‌ی قوی پوست است، بلکه به بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست هم کمک می‌کند که آن را محکم‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • روغن هسته انگور، یک ماده محبوب است که در بسیاری از محصولات زیبایی ضدپیری استفاده می‌شود. این روغن حاوی آنتی اکسیدان‌های محافظ پوست و همچنین دارای خواص محافظت در برابر آفتاب است.
  • روغن بادام به صاف و نرم‌شدن پوست کمک می‌کند و همچنین باعث کاهش چین و چروک می‌شود.
  • بسیاری از روغن‌های دیگر به عنوان مواد تشکیل‌دهنده در محصولات سفت‌کننده پوست استفاده می‌شوند، از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل.

۲. ماسک خاک رس

انواع مختلفی از خاک رس آرایشی از دیرباز در ماسک‌های سفت‌کننده پوست برای تمیزکردن، نرم‌کردن و سفت‌کردن پوست استفاده می‌شود. هر نوع خاک رس مزایای خاص خود را دارد.

  • خاک رس سبز فرانسوی چربی‌ها و ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشد و باعث سفت‌تر و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود.
  • خاک رس چینی نه تنها پوست را سفت می‌کند، بلکه سلول‌های مرده پوست را هم از بین می‌برد و خشکی را کاهش می‌دهد.
  • خاک رس بنتونیت، خاک رس آرایشی است که پوست و منافذ را سفت می‌کند.
ماسک خاک رس
ماسک خاک رس یکی از ماسک‌های پرطرفدار صورت و بدن است که خواص سفت‌کنندگی، نرم‌کنندگی و پاک‌کنندگی دارد.

۳. ماسک بدن جلبک

ماسک بدن جلبک دریایی یک ماسک تجاری است که برای افزایش متابولیسم و ​​بهبود سلامت پوست طراحی شده‌است. این ماسک سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که می‌تواند از طریق پوست جذب شود. جلبک‌ دریایی به سم‌زدایی کمک می‌کند و باعث می‌شود بدن سموم را از طریق عرق دفع کند. برای گرفتن نتایج مطلوب، توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماسک دوش بگیرید و هنگام دوش‌گرفتن بلافاصله بعد از گذاشتن ماسک و برای شستشوی بدن از استفاده از صابون خودداری کنند.


۴. ماست بدن دیپ سنس

ماست بدن دیپ سنس نوعی ماسک بدن است که برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است. این ماسک باعث رطوبت‌رسانی عمیق پوست بدن می‌شود و نرمی و لطافت را به‌صورت طولانی‌مدت به پوست برمی‌گرداند. ماست بدن دیپ سنس بافتی سبک دارد و سریع جذب پوست می‌شود. این ماست حاوی عصاره میوه‌های استوایی و روغن آملا است که باعث می‌شود خشکی پوست از بین رود و خارش پوست رفع شود.


۵. ماسک لاغری بدن

این نوع ماسک‌های تجاری به صورت فویل‌های آغشته به محلول روی سطح پوست اعمال می‌شوند تا از طریق پوست جذب شوند و باعث آب‌شدن چربی‌های زیر پوست شوند. به این ترتیب نواحی خاصی از بدن سفت می‌شود و حالت دلخواه شما را پیدا می‌کند.

محصولاتی که دارای روغن درخت چای، زغال فعال و دارچین و عسل هستند، جزء ماسک‌های بدن خوب برای ازبین‌بردن جوش بدن و کاهش چربی پوست هستند.

همین الان بهترین دکتر برای لایه‌برداری پوست رو پیدا کن!

۶. ماسک بدن برای جوش

مبارزه با آکنه یک مبارزه اجتناب ناپذیر است که پس از دوران بلوغ اکثر ما را درگیر می‌کند. ما از رویارویی با جوش‌های موذی تا آخر عمر احساس رضایت نمی‌کنیم و اگر مجبور باشیم، ممکن است خودمان را به ابزاری برای درمان آکنه مسلح کنیم.

پنهان‌کردن آکنه بدن دشوارتر از درمان آن است، به خصوص اگر در آینده شما به یک مهمانی دعوت شده باشید جوش‌های زیر بغل، سینه و باسن می‌تواند پوشیدن لباس‌های خاص را استرس‌زا کند. اما با محصولات مناسب، می‌توانید به سرعت آکنه را برطرف کنید.

برای از‌بین‌بردن جوش‌های بدن می‌توانید از انواع ماسک‌های ضدجوش تجاری یا ماسک‌های خانگی استفاده کنید. فرمولاسیون این نوع ماسک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌است که پوست شما را از آلودگی، مواد زائد و چربی اضافی پاکسازی می‌کند. بهترین ماسک‌های ضدجوش برای بدن عبارت‌اند از:

ماسک شب درخت چای

این ماسک تجاری حاوی عصاره درخت چای است و به‌طور‌خاص برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه طراحی شده است. ماسک ضدجوش درخت چای در طول شب وظیفه ترمیم و پاکسازی پوست از شر جوش و آکنه را دارد و باعث شفافیت و روشن‌ترشدن پوست در روز بعد می‌شود.

ماسک زغال

انواع تجاری و یا خانگی ماسک زغال باعث سم‌زدایی و پاکسازی پوست از آلودگی‌های پوستی و چربی‌های اضافی می‌شود. این ماسک با خاصیت ضدالتهابی خود به تسکین التهابات پوستی می‌پردازد. از خواص دیگر ماسک زغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن‌کردن پوست
  • لایه‌برداری پوست
  • پاکسازی عمقی پوست
  • درمان جوش‌های سرسیاه
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست.

ماسک ضد آکنه دارچین و عسل

برای تهیه ماسک خانگی دارچین و عسل، دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را باهم ترکیب کنید و به نواحی که جوش دارند بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک با خاصیت آنتی‌باکتریال خود نه‌تنها باعث درمان جوش و آکنه می‌شود، بلکه باعث سفیدی بدن هم می‌شود.

ماسک دارچین و عسل
ماسک دارچین و عسل یکی از ماسک‌های عالی برای ازبین‌بردن جوش و همچنین روشن‌کردن پوست است.

۷. ماسک بدن برای سفیدی

ماسک‌های زیادی برای بدن وجود دارند که یکی از خواص آن می‌تواند سفیدی بدن باشد. در این بخش به معرفی برخی از ماسک‌های خانگی سفیدکننده پوست می‌پردازیم که بیشترین تأثیر را روی سفیدی پوست می‌گذارند.

ماسک عسل و روغن زیتون

عسل خاصیت سفیدکنندگی دارد. دو قاشق عسل را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و روی قسمت‌هایی بگذارید که می‌خواهید سفید شود. این ماسک هم باعث سفید‌شدن پوست و همچنین باعث نرمی و طراوت آن می‌شود.

ماسک گلاب

گلاب یکی از بهترین سفیدکننده‌های بدن است. برای تهیه ماسک خانگی گلاب می‌توانید مقداری گلاب را با با مقداری سرکه سیب با نسبت یک‌به‌یک ترکیب کنید و با یک پنبه که به این محلول آغشته شده‌است به کل بدن بمالید. سرکه سیب با خاصیت اسیدی خود باعث لایه‌برداری پوست می‌شود و به سفید‌شدن آن کمک می‌کند. گلاب هم علاوه بر خاصیت سفیدکنندگی‌اش پوست را نرم و صاف می‌کند و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.


۸. ماسک لایه بردار بدن برای پاکسازی پوست

قبل از استفاده از هر ماسکی شما نیاز دارید بدن خود را از شر سلول‌های مرده پوست که باعث تیرگی و کدرشدن پوست می‌شود راحت کنید. ماسک‌های زیادی برای لایه‌برداری پوست وجود دارند که با حذف لایه‌ی مردن پوست به جوان‌سازی و ترمیم پوست کمک می‌کنند. این ماسک‌های لایه‌بردار دارای ترکیبات مختلفی هستند که عمل لایه‌برداری را برای شما انجام می‌دهند. در مورد ماسک‌های لایه‌بردار باید به نوع پوست خود دقت زیادی داشته باشید، این ماسک‌های می‌توانند برای پوست‌های حساس و خشک کمی ناراحت‌کننده باشند. علاوه‌براین دقت داشته باشید که زیاد از این ماسک‌های لایه‌بردار استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به پوستتان خواهد شد. دقت کنید که پس از اسکراب پوست حتما از کرم مرطوب‌کننده یا لوسیون بدن استفاده کنید تا رطوبت ازدست‌رفته‌ی پوست تأمین شود.

انواع ماسک‌ها برای پاکسازی پوست در انواع تجاری و خانگی وجود دارند که می‌توانید باتوجه به شرایط پوستی خود از آنها استفاده کنید. این ماسک‌ها وظیفه‌ی تمیزکردن و پاکسازی عمقی پوست را بر عهده دارند. وقتی پوست شما واقعا تمیز شود، پوست بهتر می‌تواند نفس بکشد، منافذ پوست باز می‌شوند و این یعنی خلاصی از جوش. علاوه‌بر‌این بعد از پاکسازی پوست، ماسک‌های دیگر هم بهتر می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفود کنند و تأثیر بهتری داشته باشند.

در ادامه برخی از بهترین ماسک‌های لایه‌بردار و پاکسازی پوست را به شما معرفی می‌کنیم:

ماسک اسکراب شکر

اسکراب شکر این قابلیت را به شما می‌دهد که پوستی درخشان و سفید و آماده برای جذب ماسک‌های مغذی داشته باشید. مقداری روغن زیتون را با شکر مخلوط کنید و حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید بماند. دانه‌های شکر پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

ماسک اسکراب نمک سولفات

به مقدار مورد نیاز (معمولا یک فنجان) نمک سولفات را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. می‌توانید سه قطره روغن جوجوبا هم به آن اضافه کنید و یک ماسک غلیظ به دست آورید. ماسک را روی پوست خود بمالید و پس از ده دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. نتیجه‌ی لایه‌برداری، پوستی درخشان و صاف است.

شکر یکی از لایه بردارهای طبیعی است
شکر یکی از لایه‌بردارهای طبیعی است که می‌توانید از ان در کنار ترکیبات دیگر برای لایه‌برداری بدن استفاده کنید.

۹. ماسک بدن عروس

اگر دوست دارید راز زیبایی بدن عروس خانم‌ها را در شب عروسی بدانید حتما این بخش را بخوانید! با تمام مشغله‌هایتان، یک هفته قبل از عروسی سعی کنید پس از اسکراب بدن از این ماسک‌ها استفاده کنید تا در شب عروسی بدنی درخشان و شفاف شبیه به الماس داشته باشید.

ماسک عروس آلوئه‌ورا و عسل

ماسک خانگی و طبیعی آلوئه‌ورا و عسل یک ترمیم‌کننده و جوان‌کننده‌ی پوست است. این ماسک باعث روشن‌شدن و نرم‌شدن پوست می‌شود. به مدت نیم ساعت این ماسک را روی بدن خود بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک عروس سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ خواص بسیار زیادی برای پوست دارد. یکی از ترکیبات مؤثر تخم‌مرغ پتاسیم است که خاصیت روشن‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه ماسک خانگی تخم‌مرغ می‌توانید مقداری زردچوبه و آب‌پرتقال را با سفیده‌ی تخم‌مرغ ترکیب کنید و به کل بدن بمالید. حدود نیم ساعت به ماسک روی پوست استراحت دهید سپس آن را بشویید.

ماسک عروس شیر و جودوسر

برای تهیه این ماسک خانگی دو قاشق جو دوسر پودر شده به همراه کمی شیر و عسل مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. این خمیر را به مدت نیم ساعت روی بدن بگذارید و تأثیر فوق العاده آن برای سفیدی و روشن‌کنندگی پوست را ببینید.

ماسک عروس هویج و عسل

برای تهیه این ماسک خانگی هویج رنده‌شده را با کمی عسل ترکیب کنید. این مخلوط فوق‌العاده، چربی پوست را تنظیم می‌کند و جوش و آکنه را از بین می‌برد.

ماسک‌های آلوئه‌ورا و عسل، سفیده‌ی تخم‌مرغ، شیر و جو دوسر و هویج و عسل تأثیر فوق‌العاده‌ای برای روشن‌کردن پوست قبل از مراسم‌های خاص مانند عروسی دارد.

۱۰. ماسک بدن برای رفع تیرگی بدن

برخی از نقاط بدن شما ممکن است نسبت به سایر نواحی بدن تیره‌تر باشد مانند کشاله ران، زیر بغل یا ناحیه‌ی بیکینی. این تیرگی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، سبک زندگی و استفاده از انواع محصولات بهداشتی و شیوکننده‌ها داشته باشد.

می‌توانید تیرگی بدن را با استفاده از انواع ماسک بدن رفع کنید:

ماسک روغن بادام

روغن بادام را کمی حرارت دهید تا گرم شود. این کار به میزان جذب روغن به پوست کمک می‌کند. روغن بادام گرم‌شده را روی نواحی تیره پوست ماساژ دهید و بگذارید بماند. این ماسک را می‌توانید هرشب استفاده کنید تا به مرور زمان تأثیر آن را ببینید.

ماسک رفع تیرگی آلوئه‌ورا

برای درست‌کردن ماسک خانگی آلوئه‌ورا نیاز به یک برگ آلوئه‌ورا دارید. ژل این برگ را استخراج کنید و آن را له کنید تا به حالت نرم دربیاید. می‌توانید مقداری روغن نارگیل خالص و روغن ویتامین E به ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید و به بدن خود بمالید. این ماسک نه تنها باعث آرامش پوست و رفع التهاب می‎‌شود، بلکه به رفع آکنه و جوش‌های پوستی کمک می‌کند. این ماده را روی نواحی تیره بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. استفاده هر روز این ژل به مدت یک هفته می‌تواند تیرگی بدن را رفع کند.

ماسک رفع تیرگی گردو

برای تهیه این ماسک خانگی مقداری گردو را پودر کنید و درون ماست بریزید تا یک ترکیب غلیظ به دست بیاید. نباید میزان ماست خیلی زیاد باشد. این ماده را به قسمت‌های مختلف پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. پس از بیست دقیقه ناحیه مورد نظر را با آب ولرم یا گلاب بشویید. این ماسک پس از یک الی دو هفته تیرگی بدن را کاملا محو می‌کند.

ویتامین C، آلوئه ورا، زردچوبه
موادی مانند ویتامین C، آلوئه‌ورا، زردچوبه و غیره برای روشن‌کردن و سفیدکردن بدن کاربرد دارند.

۱۱. ماسک روشن کننده پوست بدن

رنگ پوست ممکن است به دلایل مختلف تغییر کند، از جمله قرارگرفتن زیر نور آفتاب، قرارگرفتن درمقابل آلاینده‌ها و آلودگی‌های هوا، تغذیه نامناسب، کم‌خوابی و خستگی بیش‌ازحد، استعمال سیگار و سایر محصولات تنباکویی. این تغییرات رنگ پوست را با اسنفاده از ماسک‌های زیر تا حدودی می‌توان برطرف کرد.

ماسک بدن لیمو

آب یک عدد لیمو را بگیرید و مقدار کمی آب مقطر به آن اضافه کنید. با پنبه نواحی مختلف بدن را به این محلول آغشته کنید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ بدن را با آب بشویید. می‌توانید به جای آب مقطر از عسل هم استفاده کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. لیمو و عسل هر دو به روشن‌کردن پوست کمک می‌کنند و باعث ازبین‌رفتن آکنه می‌شوند.

ماسک بدن زردچوبه

به نسبت‌های مساوی زردچوبه، عسل و آبلیمو را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس آن را روی نواحی مختلف بدن بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. برای شست‌وشوی بدن از آب ولرم استفاده کنید. این ماسک آنتی‌باکتریال است و علاوه بر خاصیت روشن‌کنندگی پوست، جوش و آکنه و لکه‌های پوستی را هم از بین می‌برد.

ماسک پودر قهوه

نصف فنجان پودر قهوه را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و عسل را به‌همراه کمی آبلیموی تازه ترکیب کنید و ماسک حاصله را به بدن بمالید. این ماسک باعث درخشان‌شدن پوست می‌شود.

ویتامین C و زردچوبه دو مورد از مواد مؤثر در روشن‌کردن پوست هستند که در بسیاری از ماسک‌های روشن‌کننده‌ی صورت و بدن از آنها استفاده می‌شود.

انواع ماسک بدنقیمت آنها
ماسک صورت و بدن مابرین مدل خاک رس حجم ۲۳۰ میلی‌لیتر۳۹,۸۰۰
کرم مرطوب‌کننده اوک شاین مدل آووکادو حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر۸۱,۰۰۰
ماسک صورت و بدن فریمن مدل Roman حجم ۱۷۵ میلی‌لیتر۱۹۵,۰۰۰
ماسک پا کوکو کوکونات سفورا Sephora۳۸۹،۰۰۰
ماسک بعد آفتاب هندوانه سفورا Sephora۳۰۵،۰۰۰
ماسک صورت و بدن فریمن مدل KSEAX حجم ۱۷۵ میلی‌لیتر۳۹۹,۰۰۰
برخی از ماسک‌های بدن و قیمت آنها در سال ۱۴۰۲

بهترین برند ماسک بدن

برندهای مختلفی از ماسک بدن با کاربرد و خواص متفاوت وجود دارند که سهولت استفاده در آن تمایل ما به استفاده از ماسک‌های خانگی را کاهش می‌دهد و باعث رونق‌گرفتن فروش ماسک‌های تجاری شده‌اند. در این بخش به بهترین و محبوب‌ترین برندهای ماسک بدن می‌پردازیم.

  • ماسک بدن لورال: استفاده منظم از این ماسک تنها با ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در هر بار استفاده می‌تواند پوست شما را شفاف و درخشان کند. لورآل برندی فرانسوی است.
  • ماسک بدن سینره: این ماسک عالی تیرگی پوست را از بین می‌برد و با فرمولاسیون خاص خود، باعث شفافیت و لطافت پوست بدن می‌شود.
  • ماسک بدن نیوآ: این ماسک حاوی عصاره چای سبز و برنج سیاه است که پوست را کاملا سم‌زدایی می‌کند و باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. این ماسک با خاصیت لایه‌برداری که دارد باعث پاکسازی عمیق و درخشندگی پوست می‌شود.
  • ماسک بدن آدرا: این ماسک حاوی عصاره خیار است و باعث روشن‌شدن و براق‌شدن پوست می‌شود. خیار خاصیت کنترل‌کنندگی PH پوست را دارد و جوش‌های بدن را از بین می‌برد. این ماسک با ویتامین‌های K، E و C باعث کاهش چین‌وچروک پوست می‌شود.
  • ماسک بدن جانا: این برند بر پاک‌کنندگی عمیق پوست تمرکز دارد و سرشار از ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که ضدپیری و ضدسرطان است. این ماسک باعث رفع التهابات پوستی و نرمی و لطاف می‌شود.
  • ماسک بدن سودا: ماسک زغالی سودا پوست را لایه‌برداری کرده و از آلودگی‌ها پاک می‌کند. این ماسک علاوه بر شفاف‌کردن و درخشندگی پوست باعث آبرسانی آن هم می‌شود و منافذ پوست را تا حد امکان کوچک می‌کند.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

همان‌طور که زمان زیادی را صرف صورتمان می‌کنید تا ظاهری ایده‌آل و جذاب داشته باشد باید برای زیبایی و شفافیت پوست بدن هم وقت بگذارید و از آن مراقبت کنید. از طرف اکثر خانم‌ها پوست بدن دچار کم‌لطفی شده و انتظار داریم بدون هیچ مراقبت خاصی بهترین شکل ممکن را داشته باشد. درحالی‌که با افزایش سن، پوست همه انسان‌ها به مراقبت بیشتری احتیاج دارد و اگر به آن رسیدگی نکنیم به مرور زمان آثار پیری در آن مشهود می‌شود.

همانند روتین مراقبت از پوست صورت باید یک روتین مراقبت از پوست بدن هم داشته باشید. و در این روتین انواع ماسک‌های لایه‌بردار، پاک‌کننده، آب‌رسان، ضدجوش، روشن‌کننده و ماسک های دیگر را بسته به نیاز بدنتان در آن بگنجانید. توصیه ما این است که به صورت هفتگی از ماسک‌های بدن بر اساس نیازتان استفاده کنید.

علوه‌بر برندهای مختلفی که ماسک‌های بدن را تهیه می‌کنند، می‌توانید اکثر ماسک‌های خانگی که در این مطلب به شما معرفی کردیم را به‌سادگی و به هزینه‌ی کم درست کنید و استفاده کنید تا پوستی بی عیب و نقص داشته باشید.

امیدوارم ماسک‌هایی که معرفی کردیم مؤثر واقع شده باشد و پس از استفاده از آنها، تأثیرات مثبت باعث رضایت و لخند شما شود!

درصورتی که با استفاده از این ماسک‌ها نتیجه نگرفتید می‌توانید به متخصصان پوست و مو در سایت دکترتو مراجعه کنید و از بهترین پزشکان شهر خود نوبت آنلاین بگیرید تا مشکلات پوستی شما را با تخصص کافی بررسی کند.

دکترتو، مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

شما باید از ماسک بدنی استفاده کنید که مناسب پوست و نیازهای پوستی شما باشد. پس اولین قدم برای انتخاب ماسک بدن شناخت نوع پوست و سپس نیاز بدن است.
ماسک‌های پاک کننده برای افرادی که پوست مختلط دارند انتخاب خوبی است و به تعادل پوست کمک می‌کند. کسانی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند ممکن است از یک ماسک آبرسان بهره ببرند که پوست را عمیقا مرطوب می‌کند، بافت پوست را بهبود می‌بخشد و چین و چروک را کاهش می‌دهد. افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند باید از ماسک پاک کننده منافذ عمیق استفاده کنند که منافذ را باز کرده و پوست را سم زدایی می‌کند.

دفعات استفاده از ماسک بدن باتوجه به نوع آن و کاربردی که دارد متفاوت است. برخی از ماسک‌های بدن که قابلیت اسکراب دارند را نباید بیشتر از دو بار در ماه استفاده کرد درحالی که برخی از ماسک‌های بدن مثل روغن بادام را می‌توانید به صورت روزانه مصرف کنید.

قیمت ماسک بدن به نسبت نوع مواد تشکیل دهنده آن و برندی که خریداری می‌کنید بسیار متفاوت است اما بازه قیمتی که می‌توان برای آن در نظر گرفت از ۵۰ هزار تومان (مثل بایو آکوآ) تا چند میلیون تومان (مثل ماسک دکلور) متغیر است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.3از5)
دسته بندی:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن