پاکسازی پوست، انواع روش پاک سازی و فواید آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پاکسازی پوست به فرایندی گفته می‌شود که در آن بافت آلوده و مرده‌ی پوست برداشته‌می‌شود و پوست می‌تواند بهتر نفس بکشد. توجه داشته‌باشید که پاکسازی پوست مختص جنس خاصی نیست و برای آقایان و خانم‌ها و همه‌ی بخش‌های صورت و بدن می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

پاکسازی-پوست

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

بسیاری از افراد از مزایای پاکسازی پوست اطلاعی ندارند. اما پاک سازی پوست می‌تواند به داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص کمک کند. قرارگرفتن در معرض آلودگی‌ها، نور خورشید و استرس می‌تواند تأثیر منفی روی پوست بگذارد. پاکسازی پوست باعث تمیز شدن و ازبین‌رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

اما پاکسازی پوست چیست؟ چرا باید پوست خود را پاکسازی کنیم؟ پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟ برای انجام پاکسازی پوست باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با دکترتو همراه باشید.

اگر شما هم قصد پاکسازی پوست خود را دارید، بهتر است با چند دکتر پوست مشاوره داشته باشید. بررسی کاربرد و عوارض پاکسازی پوست به‌ویژه زمانی که می‌خواهید از روش‌های پاکسازی در کلینیک استفاده کنید، اهمیت زیادی دارد.

فواید پاکسازی پوست چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست برای بسیاری از افراد مشخص نیست. افراد زیادی برای جراحی زیبایی و انواع روش‌های جوانسازی پوست هزینه می‌کنند، اما به پاک سازی پوست توجهی ندارند. بسیاری از مشکلات پوست به تمیز نکردن درست پوست و باقی‌ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پوست بر می‌گردد. ازاین‌رو پاکسازی صورت بسیار مهم بوده و پس از انجام آن می‌توانید تغییرات را در پوست مشاهده کنید. برخی از فواید پاکسازی عبارتند از:

  • بافت پوست را بهبود بخشیده و به پوست درخشندگی می‌دهد.
  • به رفع لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمک می‌کند.
  • گردش خون را افزایش داده و باعث سلامت پوست می‌شود.
  • به هیدراته شدن و تغذیه پوست کمک می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی یکی از روش‌های مراقبت از پوست بوده و با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید در خانه با استفاده از محصولات طبیعی پوست خود را پاکسازی کنید. انجام حرفه‌ای پاکسازی زیر نظر دکتر پوست و پس از بررسی نوع پوست، محصولات و تکنیک‌های آن مشخص می‌شود. در ادامه انواع روش پاکسازی پوست را توضیح داده و مراحل آنها را ذکر می‌کنیم.

می‌توانید در خانه با استفاده از محصولات طبیعی پوست خود را پاکسازی کنید. انجام حرفه‌ای پاکسازی زیر نظر دکتر پوست و پس از بررسی نوع پوست، محصولات و تکنیک‌های آن مشخص می‌شود.

۱. فیشیال پوست (پاکسازی عمیق پوست در کلینیک)

یکی از بهترین روش‌ها برای تغذیه و مراقبت از پوست فیشیال پوست است که با نام facial یا فیشال صورت هم آن را می شناسیم. این کار معمولا در کلینیک و مطب‌ها و تحت نظارت دکتر پوست انجام می‌شود. در این روش پوست صورت به طور کامل تمیز شده و آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین می‌روند. در نهایت رطوبت به پوست بازگشته و گردش خون و مواد مغذی ضروری به کمک ماساژ افزایش می‌یابد. برای انجام فیشیال پوست متخصص مربوطه از شما می‌خواهد روی تخت دراز بکشید و مراحل فیشیال پوست را به ترتیب زیر انجام می‌دهد:

  • ماساژ: در اولین قدم متخصص مربوطه با ماساژ صورت و گردن کار خود را شروع می‌کند. برای ماساژ از روغن‌هایی مانند روغن آرام‌بخش اسطوخودوس استفاده می‌شود.
  • پاکسازی: در این مرحله دکتر پوست از محصولات ملایم برای تمیزکردن پوست استفاده می‌کند. این مرحله هم با ماساژ همراه است و حس آرامش ایجاد می‌کند.
  • لایه‌برداری: بعد از پاک شدن آرایش و پاکسازی نوبت لایه‌برداری می‌رسد. در برخی کلینیک‌ها از لایه بردار ملایم استفاده شده و برخی دیگر از اسکراب صورت استفاده می‌کنند. هدف از لایه‌برداری حذف سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها است.
  • بخور صورت: این مرحله در برخی کلینیک‌ها انجام نمی‌شود. اما برخی دیگر پس از لایه‌برداری برای باز شدن منافذ پوست از بخار استفاده می‌کنند. متخصص دستگاه بخور را روشن کرده و به سمت صورت قرار می‌دهد. از شما می‌پرسد که آیا می‌توانید نفس بکشید یا اذیت می‌شوید؟ این مرحله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • خروج ضایعات پوستی: پس از بخاردادن، متخصص پوست، ناخالصی‌های پوست در لایه بیرونی را با استفاده از قلم پاکسازی از بین می‌برد. در این مرحله آکنه خفیف، جوش‌های سرسیاه و سرسفید از پوست حذف می‌شوند.
  • مرحله آخر: این مرحله در کلینیک‌ها متفاوت است. برخی حوله سرد روی پوست گذاشته تا منافذ بسته شوند. در برخی کلینیک‌ها از لیزر ملایم استفاده می‌شود. برخی دیگر هم گزینه پیلینگ شیمیایی و ماسک صورت را ارائه می‌دهند.
اینفوگرافی مراحل فیشال پوست
اینفوگرافی مراحل فیشال پوست

۲. پاکسازی پوست با لیزر

یکی از روش‌های پاک سازی پوست استفاده از لیزر است. لیزردرمانی برای پاکسازی و بهبود وضعیت پوست به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این فرایند باعث تحریک کلاژن سازی شده و جوان‌سازی پوست را به همراه دارد. یک نوع از این لیزرها لیزر YAG است که اثر ملایمی دارد. انرژی لیزر حدود ۲.۵ میلی‌متر در سطح پوست نفوذ کرده و به درم می‌رسد. با این روش رنگ‌دانه‌ها تحریک شده و غدد چربی کاهش پیدا می‌کند. پس از استفاده از لیزر پوست کمی قرمز می‌شود. با ازبین‌رفتن قرمزی نتایج پاکسازی به‌خوبی دیده می‌شود.

لیزر یک دستگاه پاکسازی پوست بوده که بیشتر برای رفع لکه‌ها پوستی، منافذ، چین‌وچروک و سفت شدن پوست استفاده می‌شود. اما اگر هدف شما از پاکسازی ازبین‌رفتن خشکی پوست و ایجاد رطوبت در پوست است، بهتر است از روش‌هایی مانند ماسک یا فیشال پوست استفاده کنید.

فواید پاکسازی پوست چیست؟
پاکسازی پوست فواید بسیاری برای پوست دارد که یکی از مهم‌ترین آنها کمک به جوان‌سازی پوست است.

۳. پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

در روش میکرودرم ابریژن لایه‌برداری و پاک سازی پوست به طور هم‌زمان انجام می‌شود. از این روش برای درمان زخم، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود. لایه‌برداری و پاک سازی پوست در این روش به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول کریستال‌های ریز با یک دستگاه دستی روی پوست پخش می‌شود و بعد دستگاه مکش این کریستال‌ها را به همراه سلول‌های مرده پوست جمع می‌کنند.

در روش دیگر از یک ابزار با نوک الماس استفاده می‌شود که به‌آرامی روی پوست حرکت کرده و لایه‌برداری را انجام می‌دهد. احساس ارتعاشی که در این روش ایجاد می‌شود، مانند ماساژ عمل کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. در نهایت بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف و پوست را شفاف می‌کند.

می‌دونی پاکسازی پوست معجزه می‌کنه؟

همین حالا مشاوره بگیر!

۴. پاکسازی پوست در خانه

انجام پاک سازی پوست در منزل بسیار راحت است. فقط باید چند مرحله را به ترتیب انجام داده تا کیفیت پوست افزایش یابد. امروزه علاوه بر خانم‌ها حتی پاکسازی صورت آقایان هم مورد توجه قرار گرفته است. برای پاکسازی نیازی به هزینه‌های زیاد نیست و می‌توان در خانه این روش کار را انجام داد. برای انجام پاکسازی در خانه باید مواد و وسایل زیر را تهیه کنید.

  • روغن پاک‌کننده
  • پاک‌کننده برای شستشوی صورت
  • اسکراب صورت
  • دستگاه بخور (در صورت نداشتن دستگاه یک ظرف با حوله)
  • ماسک خانگی برای پاکسازی صورت
  • تونر صورت
  • مرطوب‌کننده مناسب
  • حوله
  • پد پنبه
انواع روش‌های پاکسازیقیمت آنها در سال ۱۴۰۲
فیشیال کلاسیکبین ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان
فیشیال تخصصیبین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان
میکرودرمبین ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان
ماساژ درمانیبین ۵۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان
لایه‌برداری تخصصیبین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
انواع روش‌های پاکسازی و قیمت آنها در سال ۱۴۰۲

چطور پاکسازی پوست در خانه انجام دهیم؟ 

به گفته‌ی myglamm برای پاکسازی صورت در خانه چندین مرحله وجود دارد که باید به ترتیب آنها را انجام دهید. بعد از انجام این کارها در نهایت پوستتان شفاف می‌شود و جوش‌های سرسیاه و سرسفید از پوست خارج می‌شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه سعی کنید هفته‌ای دو بار این مراحل را انجام دهید. پاک سازی پوست در خانه حدود ۳۰ دقیقه وقت شما را می‌گیرد.

هدف از لایه‌برداری حذف سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها است.

۱. استفاده از پاک کننده

صورتتان را با مقدار روغن پاک‌کننده با حرکت دورانی ماساژ دهید. می‌توانید انگشت‌های خود را با آب کمی خیس کرده و ماساژ را انجام دهید. در نهایت صورت خود را به طور کامل بشویید. اگر پوست‌های معمولی تا خشک دارید می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید. اگر پوست حساس و چرب دارید، روغن جوجوبا گزینه خوبی است. در پاکسازی پوست چرب باید با روش‌های مختلف چربی پوست کنترل شود. روغن تمام آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند. پس از شستن صورت با شوینده مناسب از حوله استفاده کنید؛ اما رطوبت پوست را به طور کامل از بین نبرید.

۲. لایه برداری پوست

یک روش عالی برای روشن شدن پوست، انجام لایه برداری پوست است. با انجام لایه‌برداری سلول‌های مرده موجود در لایه خارجی پوست از بین می‌روند. در این حالت محصولات مراقبت از پوست بهتر و عمیق‌تر می‌توانند به پوست نفوذ کنید و متعاقباً تأثیر بیشتری خواهند داشت. برای لایه‌برداری از اسکراب صورت استفاده کرده و با حرکت دورانی روی پوست ماساژ دهید. برای انجام این کار فشار زیادی وارد نکنید؛ چون ممکن است پوست آسیب ببیند. پس از اتمام کار صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر می‌خواهید از اسکراب خانگی استفاده کنید، یک قاشق چای‌خوری شکر را با دو قطره آب مخلوط کرده و صورت را با آن ماساژ دهید.

اگر می‌خواهید از اسکراب خانگی استفاده کنید، یک قاشق چای‌خوری شکر را با دو قطره آب مخلوط کرده و صورت را با آن ماساژ دهید.

۳. پاکسازی پوست با بخور

بخور صورت به حذف سموم پوست و پاکسازی عمیق آن کمک می‌کند. این کار باعث ازبین‌رفتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید شده و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. برای انجام بخور بهتر است، از دستگاه بخور استفاده کنید. اما اگر این دستگاه را ندارید، نگران نباشید. برای انجام بخور صورت در خانه یک ظرف را پر از آب کرده و آن را گرم کنید. پس از به جوش آمدن آب صورت خود را جلوی آن قرار دهید و با یک حوله بپوشانید. حداقل ۵ دقیقه از بخور استفاده کنید. برای بخور صورت می‌توانید، چند قطره از اسانس موردعلاقه خود را در آب بریزید. اسانس‌هایی مثل اسطوخودوس، بابونه و کندر جز اسانس‌های پرطرفدار به‌حساب می‌آیند. پس از بخور می‌توانید از یک قلم پاک کننده جوش برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده کنید.

پاکسازی پوست در خانه ممکن است.
یکی از مراحل پاکسازی پوست که می‌توانید در خانه انجام دهید، پاکسازی پوست با بخور است.

فواید پاکسازی پوست با بخور

اما بخور چه فوایدی برای پوست دارد؟ می‌دانیم که یکی از اصلی‌ترین مراحل پاکسازی پوست استفاده از بخور است. برای اینکه پوست را به خوبی پاکسازی کنیم، نیاز است که پاکسازی پوست با بخور هم انجام شود. اما این مرحله چه فوایدی دارد؟ در ادامه به بررسی این مسئله می‌پردازیم.

پوست ما یکی از بیرونی‌ترین لایه‌های بدن است. این لایه یک سد دفاعی در برابر هر آنچه است که در بیرون وجود دارد و می‌خواهد وارد بدن ما شود. اگر در محیط کثیفی قرار بگیریم، پوست اولین جایی است که با آن در ارتباط و تماس است. پس باید توجه داشته‌باشیم که لایه‌های مرده و کثیفی روی پوست می‌نشینند و اجازه نمی‌دهند که از سوراخ‌ها و منافذ پوست نفس کشیدن آسان باشد.

بخور به پوست کمک می‌کند که از شر این سموم و آلودگی‌ها راحت‌تر رها شود. در واقع به نوعی بخور به صورت عمیق این آلودگی‌ها را پاک می‌کند. مانند این است که برای مدت طولانی تر سونا بخار باشید و پوست بیندازید. چرک‌های روی پوست در این حالت راحت‌تر بلند می‌شوند و رطوبت پوست تامین می‌شود.

۴. ماسک صورت برای پاکسازی صورت

ماسک صورت برای تغذیه پوست و شفافیت آن بسیار مفید است. ماسک صورت باعث نرم شدن پوست و درخشان شدن آن می‌شود. اگر می‌خواهید، پک ماسک صورت را از فروشگاه تهیه کنید، حتماً به نوع پوست خود دقت کنید و ماسک مناسب را انتخاب کنید. ماسک را روی صورت گذاشته و صبر کنید تا خشک شود. معمولاً استفاده از ماسک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از خشک شدن ماسک، آن را با آب سرد شسته و صورت را خشک کنید.

۵. استفاده از تونر صورت

پس از استفاده از ماسک می‌توانید با استفاده از تونر PH پوست را متعادل کنید. تونرها طراوت‌بخش بوده و منافذ را می‌بندند. تونر را می‌توان با انگشت روی صورت ماساژ داد و یا با بطری اسپری مستقیماً روی صورت اسپری کرد. تونر پوست صورت را هیدراته نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید تونر خانگی درست کنید، فقط کافی است، مقدار مساوی آب، گلاب و خیار را ترکیب کرده و با بطری روی پوست صورت اسپری کنید.

۶. مرطوب کننده

آخرین مرحله استفاده از مرطوب‌کننده است. این مرحله به‌ اندازه باقی مراحل مهم است؛ بنابراین نباید از انجام آن صرف‌نظر کرد. مرطوب‌کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. افرادی که پوست مختلط یا چرب دارند، باید از مرطوب‌کننده‌های حاوی ژل استفاده کنند. برای پوست خشک کره صورت یا لوسیون‌های غلیظ مناسب است.

همین الان بهترین دکتر برای آبرسانی پوست رو پیدا کن

تهیه ماسک خانگی برای پاکسازی صورت

برای تهیه ماسک خانگی جهت پاکسازی صورت می‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری آرد گرم (مانند آرد نخودچی) را همراه با نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و ۱.۵ قاشق چای‌خوری گلاب مخلوط کنید. مواد را با هم ترکیب کرده و یک ترکیب یکدست ایجاد کنید.

پاکسازی پوست با مواد طبیعی

برخی از افراد تمایل دارند که تنها با مواد طبیعی پوست را پاکسازی کنند. آیا می‌توان پوست را بدون اینکه از مواد شیمیایی استفاده کنیم پاکسازی کنیم؟ از آنجایی که همه مثل هم نیستند و برخی تنها با روش‌های طبیعی سر می‌کنند، در ادامه تصمیم گرفته‌ایم که برخی از روش‌های طبیعی پاکسازی پوست را به شما معرفی کنیم که با کمک آنها می‌توانید پوست خود را بدون نیاز به مواد شیمیایی پاکسازی کنید.

  • زردچوبه: شاید یکی از اصلی‌ترین موادی که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود، زردچوبه باشد. با استفاده از زردچوبه می‌توانید به راحتی پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و در عین حال از هیچ ماده‌ی شیمیایی هم استفاده نکرده باشید.
  • دارچین: دارچین از دیگر موادی است که برای پاکسازی پوست کاربرد دارد. این ماده به خصوص برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه مفید واقع می‌شود و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن جوش‌های سرسیاه شما را از بین ببرد. مخصوصا اگر آنها بر روی بینی شما قرار داشته‌باشند.
  • لیمو: لیمو نیز از موادی است که می‌تواند پوست را به بهترین شکل ممکن پاکسازی کند. همچنین این ماده آنتی اکسیدان‌هایی دارد که برای سلامت پوست مفید هستند. البته نوع و جنس پوست در انتخاب ماده‌ای که برای پاکسازی انتخاب می‌کنید موثر است.
  • عسل: عسل را می‌توانید با کمی لیمو مخلوط کنید و یک ماسک خانگی فوق‌العاده برای پاکسازی پوست تهیه کنید.
برای پاکسازی پوست میتوان از مواد طبیعی هم استفاده کرد.
برخی از افراد برای پاکسازی پوست خود تمایل به استفاده از مواد طبیعی دارند. یکی از این مواد طبیعی عسل و دیگری زردچوبه و لیمو است.

چرا لیمو برای پاکسازی پوست مناسب است؟

گفتیم که لیمو یکی از انتخاب‌های بسیار خوب برای پاکسازی پوست است و دلیل آن هم طبیعی بودن این ماده و هم خواصی است که دارد. لیمو دو خاصیت بسیار مهم دارد. یکی خاصیت اسیدی آن و دیگری خاصیت ضد میکروب و میکروب کشی آن است. هر دو مورد برای پاکسازی پوست می‌توانند فوق‌العاده عمل کنند.

لیمو از موادی است که می‌تواند پوست را به بهترین شکل ممکن پاکسازی کند.

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که لیمو دارد، بر روی پوست‌هایی است که حمله‌ی آکنه بر روی آنها اثرات جدی می‌گذارد. برخی افراد هستند که گاهی دچار حملات آکنه می‌شوند و پوست آنها پر از آکنه می‌شود. لیمو می‌تواند اثر خوبی بر روی این جوش‌ها بگذارد.

همچنین لیمو برای جوش‌های سرسیاه هم می‌تواند اثر خوبی داشته‌باشد و آنها را از بین ببرد. از طرفی پوست‌های چرب می‌توانند از لیمو به عنوان بهترین پاک‌کننده برای پاکسازی پوست استفاده کنند.

پاکسازی پوست در آرایشگاه

گاهی برای پاکسازی پوست می‌توانید به آرایشگاه‌ها مراجعه کنید. البته کسی که این کار را برای شما انجام می‌دهد باید اوپراتور مناسبی باشد و در این زمینه آموزش‌های کافی را دیده‌باشد. اگر می‌خواهید که از پاکسازی پوست حرفه‌ای استفاده کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که مدرک و تجربه‌ی کافی برای انجام این کار را دارند. باید به هر کسی و در هر جایی برای پاکسازی پوست حرفه‌ای مراجعه کنید.

البته که بهترین کار یک مشاوره با متخصص پوست و یادگیری پاکسازی پوست است. بعد از یادگیری می‌توانید در منزل پاکسازی پوست انجام دهید. همچنین در صورتیکه پوست شما آسیب ببیند می‌توانید از متخصص پوست کمک بگیرید و خطاهای پاکسازی پوست خود را برطرف کنید.

پاکسازی صورت در آرایشگاه در حال انجام شدن است.
گاهی پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. در اینصورت باید پاکسازی توسط نیروی آموزش‌دیده انجام شود.

تفاوت پاک سازی صورت به طور معمولی و فیشیال پوست

به گفته‌ی skinkraft پاکسازی معمولی را می‌توان ۲ بار در ماه انجام داد. این فرایند باعث ازبین‌رفتن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند. فیشیال پوست علاوه بر تمیزکردن صورت شامل یک ماساژ آرام‌بخش هم هست که خون‌رسانی به پوست صورت را افزایش می‌دهد.

فیشیال پوست برای درمان بیماری‌های مختلف پوست کاربرد دارد. فیشال خود از روش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل محصولات و تکنیک‌های خاص است. فیشیال معمولاً یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد و انجام آن یک ‌بار در ماه کافی است.

انجام پاکسازی معمولی ۲ بار در ماه با فیشیال پوست در کلینیک ۱ بار در ماه، کمک زیادی به داشتن یک پوست بی‌نقص می‌کند.

پاکسازی پوست نواحی مختلف بدن و صورت

از روش‌های پاکسازی می‌توان برای نواحی مختلف بدن و صورت استفاده کرد. پاکسازی پوست صورت حساسیت بیشتری دارد و باید به نوع محصولات و سازگاری آن‌ها با پوستتان دقت کنید. بسیاری از افراد از پاکسازی پوست بینی برای رفع جوش‌های سرسیاه روی بینی و رفع منافذ باز استفاده می‌کنند. پاکسازی در ناحیه بینی بسیار تأثیرگذار بوده و نتیجه مطلوبی دارد.

پاکسازی پوست بدن هم طرفداران زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال برای رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا می‌توان از پاکسازی استفاده کرد. پاکسازی، پوست را شفاف کرده و باعث تغییر رنگ این نواحی می‌شود. پاکسازی پوست پا باعث ازبین‌رفتن ترک‌ها و سلول‌های مرده از این سطح می‌شود. در برخی افراد پوست پا مدام پوسته‌پوسته می‌شود. پاکسازی پوست با رطوبت‌رسانی و تغذیه پوست به‌مرور این مشکلات را بهبود می‌بخشد.

پاکسازی پوست بهتر است یا فیشیال؟

گفتیم یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های فیشیال و پاکسازی پوست در این است که یک ماساژ آٰرام‌کننده و آرامش‌بخش در انتهای فیشیال برای صورت انجام می‌شود. بنابراین فیشیال صورت نه تنها از روش‌هایی است که بسیار برای پوست مفید است، بلکه با انجام آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آرامش هم خواهید داشت و پوست و صورت شما در یک حالت استراحت قرار می‌گیرد و خون در زیر آن به خوبی جریان پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند باعث جوانی پوست هم شود و از پیری آن جلوگیری کند.

پاکسازی پوست چرب و پاکسازی پوست خشک

روند پاکسازی پوست چرب و خشک تفاوت چندانی با هم ندارند. تنها چیزی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که محصولات پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس یا پوست مختلط و پوست معمولی با هم تفاوت دارند. قاعدتاً از محصول پوست خشک برای پاکسازی پوست چرب نمی‌توان استفاده کرد چون احتمالاً قدرت پاک‌کنندگی کافی را نخواهند داشت. همچنین از محصولات مخصوص پوست چرب برای پاکسازی پوست خشک نمی‌توان استفاده کرد، چون می‌توانند خشکی پوست را شدید‌تر کنند.

اگر در کلینیک یا آرایشگاه و اسپا پاکسازی صورت را انجام می‌دهید، از استفاده از محصولات مناسب پوستتان مطمئن شوید. بهتر است برای تعیین نوع پوستتان به دکتر پوست مراجعه کنید، چون قدم اول در هر عمل مراقبت پوستی شناخت درست نوع پوست و انتخاب محصول و روش سازگار با پوست است.

پاکسازی صورت مردانه

رسیدگی به پوست چیزی است که متأسفانه برخی آقایان اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند. اما جوان ماندن و کیفیت پوست جنسیت نمی‌شناسد و هم برای خانم‌ها و هم آقایان مهم است. تفاوتی که پاکسازی صورت آقایان دارد در نوع محصولات مورداستفاده است. در پاکسازی پوست آقایان از محصولات پوستی مخصوص آقایان استفاده می‌شود. به‌غیراز محصولات، مراحل پاکسازی صورت مردان تفاوتی با خانم‌ها ندارد.

پاکسازی پوست آقایان هم ممکن است.
آقایان هم برای داشتن پوست خوب و جواب به پاکسازی نیاز دارند.

سخن آخر دکترتو درباره پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یکی از مراحل مهم در مراقبت از پوست برای داشتن یک پوست عالی و بی‌نقص است. الزامی نیست که برای پاکسازی حتما از محصولات گرانقیمت استفاده کنید. پاکسازی صورت را با هر محدوده قیمتی می‌توان انجام داد. مهمترین نکته در مراقبت از پوست، پاکسازی روزانه پوست از آلودگی‌ها و باقی‌مانده محصولات آرایشی در پایان هر روز است. در کنار رعایت روتین پوستی روزانه، انجام پاکسازی پوست دوبار در ماه کمک زیادی به داشتن یک پوست بی‌نقص می‌کند.

در صورتی که قصد پاک سازی پوست خود را دارید، می‌توانید به لیست متخصصان پوست در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با بهترین متخصصین پوست هم وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

برای مراقبت از پوست باید به طور مداوم پاکسازی را در برنامه خود قرار دهید. پاک سازی پوست بهتر است، حداقل هر دو هفته یک بار انجام شود. در صورتی که فرصت کافی برای پاکسازی دارید، انجام آن برای دو بار در هفته مناسب می‌باشد.

به پاکسازی پوست به انگلیسی به طور کلی skin clean up گفته‌می‌شود. اما هر مرحله از این فرایند نام‌های انگلیسی مجزایی دارد. همان‌طور که در فارسی هم مراحل مختلف پاکسازی پوست را می‌بینیم و آنها را نام‌های مختلفی صدا می‌کنیم، در انگلیسی هم به همین شکل است .

قیمت پاکسازی پوست به روش پاکسازی و نوع مشکلات پوستی شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال در روش فیشیال صورت تکنیک‌ها و محصولات زیادی وجود داشته که دکتر پوست باتوجه‌به مشکل پوستی و درمان موردنیاز برای آن، تکنیک مناسب را انتخاب می‌کند. اگر می‌خواهید خودتان پاک سازی پوست را انجام دهید یا در سالن آرایش آن را انجام دهید، نوع ماسک، تونرهای استفاده شده و نوع پاک‌کننده در قیمت تأثیرگذار است.

برای انجام پاکسازی به‌ویژه در ناحیه صورت باید مراقب باشید، تا عوارض ایجاد نشود. ماساژ خشن به‌خصوص در مرحله لایه‌برداری می‌تواند باعث قرمزی و آسیب به پوست شود. اگر می‌خواهید در خانه پاکسازی را انجام دهید، حتماً از محصولات مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است، پوست واکنش بدی نشان دهد یا هیچ نتیجه‌ای از پاکسازی نگیرید.

قلم پاکسازی یک ابزار بسیار کوچک است که در سر آن حفره دایره‌ای شکلی قرار گرفته است. از این قلم برای ازبین‌بردن جای جوش، جوش سرسیاه و حتی ازبین‌بردن زگیل استفاده می‌شود.

پاک سازی پوست باعث حذف ضایعات پوستی و سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود. در روش فیشال پوست متخصص پس از انجام بخور صورت و استفاده از ماسک، توسط قلم پاکسازی جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین می‌برد. اگر قصد پاکسازی در خانه را دارید، می‌توانید خودتان هم از این قلم استفاده کنید.

پاکسازی در خانه و استفاده از محصولات طبیعی در دوران بارداری هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما روش‌هایی که در آن‌ها از محصولات شیمیایی و ماساژهای طولانی استفاده می‌شود، توصیه نمی‌شوند. زیرا این مواد شیمیایی جذب پوست شده و ممکن است، از طریق خون به جنین برسند.

اگر قصد پاکسازی به‌صورت حرفه‌ای دارید، باید این کار را در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر بهترین دکتر پوست انجام دهید. حتماً پیش از انجام پاکسازی امکانات کلینیک را بررسی کرده و از رعایت بهداشت در آن محیط مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است، پاکسازی عوارضی برای شما در پی داشته باشد.
برای انتخاب بهترین دکتر پوست به تجربه پزشک و مجوزهای او دقت کنید. مجوز به معنای آموزش کامل پزشک در این زمینه است. در صورتی‌که پزشک تجربه کافی داشته باشد، با دقت کامل و بررسی نوع پوست بهترین روش پاکسازی صورت را به شما توصیه می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن