روتین پوستی مناسب پوست شما چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روتین پوستی یک سری مراحل است که انجام آنها به منظور مراقبت از پوست و حفظ سلامتی و زیبایی آن صورت می‌گیرد. این روتین شامل مراحلی از قبیل تمیز کردن، تغذیه، مرطوب کردن، محافظت از آفتاب، استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست، و غیره می‌باشد. هر فرد بر اساس نوع پوست خود و نیازهای آن، یک روتین پوستی مناسب برای خود ایجاد می‌کند. این روتین ممکن است شامل مراحل متفاوتی برای روز و شب باشد و بسته به نیازهای خاص پوست، ممکن است تغییر کند.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
روتین پوستی

پوست سالم یک‌شبه به وجود نمی‌آید. یک برنامه منظم روتین پوستی و مراقبت از پوست برای بهینه‌سازی سلامت پوست، تقویت سیستم دفاعی آن و به حداکثر رساندن نتایج ضروری است. اما چطور می‌توان به این هدف رسید و پوستی سالم و زیبا داشت؟ بدون شک برای داشتن یک پوست زیبا و جوان به یک روتین پوستی مناسب نیاز دارید. اما روتین پوستی چیست و چطور می‌توانید یک روال مراقبت از پوست مناسب را انتخاب کنید؟ در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید بهترین روتین پوستی را متناسب با نوع پوستتان داشته باشید.

برای داشتن بهترین روتین پوست بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

روتین پوستی چیست؟

یک پوست عالی فقط به ژنتیک شما مربوط نمی‌شود. عادات روزانه شما تاثیر زیادی روی ظاهر چهره‌تان دارد و یکی از این عادات مهم روتین پوستی است. روتین پوستی شامل مراحلی است که برای مراقبت از پوست خود آنها را دنبال می‌کنید تا عملکرد پوست صورت خود را تنظیم کنید. از رطوبت‌رسانی گرفته تا پاک‌سازی و تقویت سد دفاعی پوست صورت همگی جزء روتین پوستی محسوب می‌شود. روتین‌های پوستی بر اساس نوع پوست و هدف انجام آن متفاوت‌اند و می‌توان برای رسیدن به اهداف مختلف، از چندین روال مراقبت از پوست صورت استفاده کرد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

داشتن یک روتین مراقبت از پوست فقط برای تمیز کردن صورت نیست، بلکه این مورد به آبرسانی پوست و درمان انواع نگرانی‌ها و مشکلات پوستی نیز مربوط می‌شود. در نتیجه اهمیت داشتن یک روتین پوستی مناسب در درجه اول محافظت کردن از پوست در برابر عناصر مختلفی است که روی آن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند موجب آسیب رساندن به پوست شوند. یک روتین پوستی می‌تواند با کاهش تاثیر عوامل آسیب‌زا به پوست، به جوانسازی صورت و شادابی بیشتر آن کمک کند. در نتیجه می‌توان از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرد و تا حد زیادی روند پیری پوست را کندتر کرد.

متن انگلیسی:
The goal of any skin-care routine is to tune up your complexion so it’s functioning at its best
ترجمه متن:
هدف هر روتین مراقبت از پوست این است که با کمک آن پوست صورت خود را برای داشتن بهترین عملکرد تنظیم کنید.

nytimes

ترتیب روتین پوستی (مراحل روتین پوستی)

به‌صورت کلی یک روتین مراقبت از پوست کامل شامل سه مرحله اصلی است. این مراحل شامل پاکسازی یا همان شستن پوست، تونینگ یا متعادل کردن پوست و مرطوب‌کنندگی یا همان آبرسانی و نرم کردن پوست صورت می‌شود.

پاک‌کننده‌ها می‌توانند چربی و کثیفی روی پوست را از بین ببرند. این چربی‌های اضافه منافذ پوست را مسدود می‌کنند و عامل جوش و آکنه‌های صورت هستند. تونینگ یا تونرها هم بسته به مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارند می‌توانند هم به آبرسانی پوست کمک کنند و هم مابقی آلودگی‌های پوست را از بین ببرد. علاوه بر این عملکرد پوست را با کنترل میزان چربی سطح پوست کنترل می‌کند. در نهایت شما با کمک یک نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده مناسب می‌توانید آبرسانی کامل پوست را انجام دهید تا با تقویت و تغذیه پوست، آن را برای ادامه روز آماده کنید.

با کمک این مراحل اصلی می‌توان عملکرد کلی پوست صورت را تنظیم کرد تا در بهترین حالت خود قرار بگیرد. اما مراحل روتین پوستی می‌تواند از این هم کامل‌تر شود. بسته به نوع پوست و موقعیتی که در آن قرار دارید می‌توانید چند مرحله مهم دیگر را هم داشته باشید. یکی از آنها استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان است که به روشن کردن پوست کمک می‌کند.

مرحله بعدی استفاده از یک کرم دور چشم مناسب است که می‌تواند پوست زیر چشم را آبرسانی کند. در نهایت نیز شما باید از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست صورتتان استفاده کنید تا با ایجاد یک لایه محافظ، از آسیب‌های ناشی از اشعه آفتاب جلوگیری کند.

متن انگلیسی:
Your last morning skincare step should always be sunscreen to protect your skin
ترجمه متن:
آخرین مرحله مراقبت از پوست در صبح باید همیشه ضدآفتاب باشد تا از پوست شما محافظت کند.

health

وسایل روتین پوستی

بدون شک وسایل روتین پوستی شما باتوجه‌به مراحلی که در بالا به آن اشاره شد تعیین می‌شود. از یک کرم آبرسان مناسب گرفته تا یک تونر مناسب نوع پوستی که دارید، پد بهداشتی، یک شوینده ملایم و مناسب، کرم دور چشم و یک ضدآفتاب از جمله گزینه‌هایی است که برای داشتن روتین پوستی به آن نیاز دارید.

شما برای استفاده هر چه بهتر از این موارد می‌توانید وسایل فیشیال صورت را هم به لیست وسایل روتین پوستی خود اضافه کنید. برای مثال با یک غلتک مخصوص می‌توانید هم پوست را ماساژ دهید و خونرسانی آن را تقویت کنید و هم بهتر و موثرتر کرم‌های آب‌رسان را روی پوست پخش کنید. برس‌های پاک‌کننده صورت یا ابزارهای مخصوص براش صورت هم می‌توانند به شست و شوی هر چه بهتر پوست کمک کنند.

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟
مهمترین هدف روتین پوستی، بستن منافذ باز پوست و آبرسانی آن است.

انواع روتین پوستی

مراحل اصلی یک روتین پوستی شامل مواردی است که در بالا به آنها اشاره شد. اما بسته به نوع پوست و اهداف پوستی که دنبال می‌کنید، می‌توانید درمان‌های اضافی را برای درمان پوست‌های خشک، چرب، پیر یا مستعد آکنه به برنامه روزانه خود اضافه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به یک متخصص پوست، بهترین روتین مراقبت از پوستتان در صبح و شب را بر اساس نوع پوستی که دارید دریافت کنید.

انواع روتین پوستیمراحل روتین پوستی
روتین پوستی سادهپاک‌سازی، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان، ضدآفتاب
روتین پوستی پوست چربپاک‌سازی با پاک‌کننده روغن، آبرسانی با مرطوب‌کننده‌های سبک، کنترل چربی
روتین پوستی پوست چرب و جوش دارشست‌وشو با شوینده مخصوص، استفاده از سرم درمانی و لایه‌بردار ملایم، کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین
روتین پوستی پوست خشکاستفاده از پاک‌کننده‌های روغنی، مرطوب‌کننده‌های روزانه و شبانه، ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی
روتین پوستی برای پوست خشک و حساسمحصولات مراقبت ملایم و تسکین‌دهنده، لایه‌بردارهای ملایم، استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک
روتین پوستی پوست مختلطشوینده کفی ملایم در صبح، پاک‌کننده مبتنی بر کرم در شب، مولتی ماسک
روتین پوستی بعد حماماستفاده از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار، آبرسانی عمیق
روتین پوستی روشن کنندهپاک‌سازی، استفاده از تونر، کرم ضد لک، سرم‌های ویتامین C، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی روزانهپاک‌سازی با شوینده مناسب، تونر، آنتی‌اکسیدان، آبرسانی، ضدآفتاب
روتین پوستی شبانهپاک‌سازی با پاک‌کننده مبتنی بر روغن، تونر، ماسک لایه‌بردار (اختیاری)، آبرسانی، سرم یا کرم شب، کرم دور چشم (اختیاری)
انواع روتین پوستی

۱. روتین پوستی ساده

اگر وقت و زمان زیادی برای رعایت یک سری نکات متناسب با نوع پوست خود را ندارید، می‌توانید تنها از یک روتین مراقبت از پوست ساده برای محافظت از پوست صورتتان استفاده کنید. یک روتین پوستی ساده شامل مرحله پاک‌سازی در اول صبح، تونینگ، آبرسانی، استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان و ضدآفتاب می‌شود.

شما ابتدا کثیفی‌های روی پوست را از بین می‌برید و بعد از آن با اضافه کردن رطوبت بیشتر به پوست و استفاده از یک ضدآفتاب مناسب، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، آلودگی‌ها و استرس‌های محیطی محافظت کنید. روتین پوستی ساده خصوصاً می‌تواند یک گزینه عالی برای پوست‌های معمولی باشد.

دنبال یک روتین پوستی ساده و بی‌دردسری؟

همین الان از متخصص مشاوره بگیر.

۲. روتین پوستی پوست چرب

برخلاف پوست‌های خشک، پوست‌های چرب دارای غدد چربی بیش از حد فعال هستند که سبوم اضافی تولید می‌کنند. این افراد بیشتر مستعد داشتن لک و جوش‌های ریز و درشت‌اند؛ بنابراین هدف از روتین مراقبت از پوست چرب، کنترل چربی اضافی و حفظ رطوبت پوست است.

وقتی پوست کم آب شود، با تولید چربی بیشتر واکنش نشان می‌دهد. شما می‌توانید با آبرسانی به پوست با مرطوب‌کننده سبک حاوی مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک گیاهی با این فعالیت مقابله کنید. همچنین، اضافه کردن یک پاک‌کننده روغن را به روتین مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید.

درحالی‌که ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما روغن موجود در پاک‌کننده سبوم اضافی را جذب می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که آن را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرید.

۳. روتین پوستی پوست چرب و جوش دار

برخی از انواع پوست‌های چرب، جوش‌های فعال زیادی نیز دارند؛ بنابراین بخشی از روتین این پوست‌ها شامل درمان جوش‌ها هم می‌شود. پاکسازی صورت برای جوش بسیار مهم است. اول از همه پوست‌های جوش‌دار باید شست‌وشوی عمیق‌تری داشته باشند و از یک شوینده مخصوص پوست‌های جوش‌دار برای پاکسازی استفاده کرد.

علاوه بر این بهتر است از سرم درمانی و محصولات لایه‌بردار ملایم روی پوست‌های جوش‌دار استفاده کرد تا لایه‌های مرده پوست نیز جدا شوند. یکی از مراحل مهم روتین پوست‌های جوش‌دار، استفاده از ترکیباتی برای درمان جوش‌هاست. برای مثال می‌توان از کرم‌ها و سرم‌های حاوی سالیسیلیک اسید یا نیاسین روی پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده کرد.

۴. روتین پوستی پوست خشک

پوست خشک نسبت به پوست‌های معمولی چربی کمتری تولید می‌کند. این نوع پوست فاقد لیپیدهای موردنیاز برای حفظ رطوبت و نرمی و لطافت پوست است. پوست احساس خشکی و سفت شدن دارد و گاهی اوقات پوسته‌هایی روی گونه‌ها، چانه و پیشانی ظاهر می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند اغلب دارای منافذ تقریباً نامرئی هستند و ممکن است خطوط ظریف‌تری را در اطراف چشم و نواحی خطوط لب نشان دهند.

از این رو در روتین پوست خشک، استفاده از محصولات غنی از مرطوب‌کننده مانند پاک‌کننده‌های روغنی یا کرم و مرطوب‌کننده‌های روزانه برای بازسازی پوست در طول روز و همچنین کرم شب غنی برای ترمیم پوست هنگام خواب بسیار مهم است. ماسک‌های مرطوب‌کننده هفتگی نیز برای حجیم و نرم شدن پوست و همچنین کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک توصیه می‌شود.

روتین پوستی پوست خشک حساسیت زیادی دارد.
افرادی که پوست خشکی دارند باید بیشتر به فکر آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوستشان باشند.

۵. روتین پوستی برای پوست خشک و حساس

پوست حساس بسیار شایع است و طبق آکادمی پوست آمریکا، ۵۰ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این نوع پوست دارای منافذ ظریف است، به راحتی تحریک می‌شود و مستعد قرمزی است. با طیف گسترده ای از علائم، پوست حساس برای همه به یک شکل ظاهر نمی‌شود و شدت و فراوانی آن می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، پوست‌های حساس باید با محصولات مراقبت از پوست ملایم و تسکین دهنده درمان شوند که باعث بهبودی پوست و تسکین علائم می‌شوند. برای پوست‌های حساس بهتر است از لایه بردارهای ملایم و مواد طبیعی و ارگانیک مانند بابونه و گل همیشه بهار در روتین پوستی استفاده کرد.

۶. روتین پوستی پوست مختلط

پوست مختلط با تولید چربی غیریکنواخت مشخص می‌شود. این پوست‌ها نه بیش از حد خشک‌اند و نه چرب. بهترین رویکرد برای مراقبت از پوست مختلط اغلب استفاده از درمان‌های ترکیبی برای بخش‌های مختلف پوست است. در صبح، یک شوینده کفی ملایم، روغن اضافی را جذب می‌کند. در شب، یک پاک‌کننده مبتنی بر کرم، رطوبت ازدست‌رفته را جبران می‌کند.

مولتی ماسک می‌تواند برای پوست‌های مختلط بسیار مفید باشد. این تکنیک مراقبت از پوست شامل استفاده از دو یا چند ماسک صورت، مانند یک ماسک مبتنی بر خاک رس و یک ماسک مبتنی بر کرم، در نواحی مختلف صورت است تا چندین نگرانی به طور هم‌زمان برطرف شود.

۷. روتین پوستی بعد حمام

بعد از حمام کردن دو کار مهم می‌تواند به شما در مراقبت از پوست صورتتان کمک کند. یکی استفاده از ماسک‌های روشن‌کننده یا لایه‌بردار روی پوست است. این ماسک‌ها چه از نوع خانگی و چه از نوع فرموله شده می‌توانند به پاک‌سازی و تغذیه پوست صورت کمک زیادی کند. مرحله بعدی و بسیار مهم روتین پوستی بعد از حمام، آبرسانی بسیار عمیق پوست است، چرا که پوست صورت بعد از حمام به‌شدت خشک می‌شود و به رطوبت بیشتری نیاز دارد.

۸. روتین پوستی روشن کننده

یکی دیگر از انواع روتین‌های پوستی برای کسانی است که پوست آنها تیره شده و لکه‌های قهوه‌ای رنگ و تیره‌ای روی پوستشان دارند. درست مانند سایر روتین‌های پوستی در این شیوه هم مرحله اول پاک‌سازی پوست است. بهترین گزینه استفاده از یک پاک‌کننده کرمی یا استفاده از میسلار واتر برای تنظیم pH پوست است.

بعد از آن باید از تونر استفاده کرد و در مرحله بعدی روتین پوستی روشن کننده و ضد لک، باید از یک کرم ضد لک قوی و مناسب روی لکه‌ها استفاده کرد. استفاده از انواع سرم‌های ویتامین سی هم می‌تواند در این روتین گنجانده شود. در نهایت باز هم باید از یک آب‌رسان و از همه مهم‌تر از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست استفاده کرد.

۹. مراحل روتین پوستی روزانه (روتین پوستی صبح)

یک روال مراقبت از پوست صبحگاهی با از بین بردن کثیفی و چربی‌های انباشته شده در طول خواب، پوست شما را برای روز آماده می‌کند. همچنین باید به سد پوست شما رطوبت اضافه کند و از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی محافظت کند؛ بنابراین ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب نوع پوستتان شسته و سپس از یک تونر برای پاک‌سازی بهتر پوست کمک بگیرید.

حالا می‌توانید از یک آنتی‌اکسیدان روی پوست صورتتان استفاده کرده و سپس آبرسانی را انجام دهید. حالا برای محافظت نهایی نیز از یک ضدآفتاب مناسب روی پوست استفاده کنید.

۱۰. مراحل روتین پوستی شبانه

روتین پوستی شبانه با هدف‌ترمیم پوست و از بین بردن آسیب‌های روزمره انجام می‌شود تا با تقویت لایه‌های پوست، به ترمیم آن کمک کند. در این روتین ابتدا از یک پاک‌کننده مبتنی بر روغن برای پاک‌سازی استفاده کرده و سپس با یک تونر، علاوه بر پاک‌سازی بهتر به آبرسانی پوست هم کمک کنید.

شما می‌توانید از یک ماسک لایه‌بردار هم به‌صورت اختیاری استفاده کنید تا لایه‌های مرده پوست را جدا کنید. بعد از آبرسانی نوبت به استفاده از یک سرم یا کرم شب مناسب است. این سرم‌ها با تغذیه پوست صورت، امکان بازیابی شبانه را به پوست می‌دهند. البته می‌توان در روتین شبانه از یک کرم دور چشم نیز استفاده کرد.

۱۱. روتین پوستی کره ای

یکی از تکنیک‌های مراقبت از پوست، تکنیک کره‌ای با نام تکنیک ۷ پوست است که در آن هفت بار پشت سر هم از تونر روی پوست استفاده می‌شود. ایده پشت این روش این است که به آبرسانی عمیق پوست کمک کند تا بافت و ظاهر آن بهبود یابد. می‌توان از این روش هم به صورت روزانه و هم به صورت چند بار در هفته استفاده کرد.

می‌خوای بدونی روتین پوستی کره‌ای برای تو مناسبه یا نه؟ همین الان مشاوره بگیر.

۱۲. روتین پوستی بعد از ماسک ورقه ای

اگر از ماسک‌های ورقه ای برای تغذیه و آبرسانی پوست استفاده می‌کنید، می‌توانید با یک تونر مناسب مرحله لایه‌برداری خفیفی را روی صورت انجام دهید. علاوه بر این بهتر است بعد از آن از یک مرطوب‌کننده یا ابرسان هم استفاده کرد.

۱۳. روتین پوستی بعد از عمل بینی

برای کسانی که عمل بینی داشته‌اند داشتن یک روتین پوستی مهم است. روتین پوستی بعد از عمل بینی شامل مراحل زیر می‌شود:

  • شست‌وشو و پاک‌سازی صورت با کمک پدهای صابونی یا شوینده‌های کرمی ملایم
  • استفاده از تونرها و کرم‌های مرطوب‌کننده با ترکیبات ملایم
  • استفاده از یک کرم ضدآفتاب قوی برای محافظت از پوست در برابر خورشید

۱۴. روتین پوستی برای نوجوانان

پوست نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی و از همه مهم‌تر استرس‌های محیطی به‌شدت در معرض آسیب است. با این حال برخی از آنها پوستی خشک و حساس دارند که مدام پوسته‌پوسته می‌شود و برخی نیز پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند.

از این رو روتین پوستی نوجوانان باید باتوجه‌به نوع پوستشان تعیین شود. در کل در کنار داشتن یک روتین پوستی روزانه که شامل پاک‌سازی و رطوبت‌رسانی عمیق می‌شود، می‌توان هفته‌ای یک یا دو بار لایه‌برداری و گزینه‌های درمان آکنه را نیز به روتین روزانه مراقبت از پوست آنها اضافه کرد.

۱۵. روتین پوستی مردانه (روتین پوستی برای آقایان)

در آقایان نیز روتین پوستی باید بر اساس نوع پوست تعیین شود. به‌این‌ترتیب یک روتین پوستی مردانه شامل چند مرحله زیر می‌شود:

  • شستن و پاک‌سازی صورت با یک ژل شست‌وشوی مخصوص آقایان
  • استفاده از یک اسکراب لایه‌بردار مناسب پوست (در آقایان پوست صورت به لایه‌برداری بیشتری نیاز دارد، چرا که بیشتر مستعد آلودگی‌های محیطی است.)
  • استفاده از یک کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده
  • استفاده از یک کرم مناسب دور چشم‌ها
  • استفاده از یک ضدآفتاب مخصوص آقایان برای محافظت پوست در برابر نور خورشید
روتین پوستی مردانه (روتین پوستی برای آقایان)
آقایان هم مانند خانم‌ها به مراقبت و روتین پوستی نیاز دارند.

روتین پوستی مردانه یا زنانه؟ چه فرقی با هم دارند؟

روتین پوستی مردانه و زنانه تقریباً اصول یکسانی دارد؛ اما تفاوتشان در نوع محصولاتی است که باید برای داشتن یک روتین پوستی استفاده کنند. به دلیل ساختار متفاوت پوست آقایان با خانم‌ها، محصولات مراقبت از پوست آنها نیز با هم متفاوت است. برای مثال کرم‌هایی که برای زنان طراحی می‌شود، کلاژن بیشتری دارد. در مقابل محصولات کنترل چربی پوست آقایان باید قوی‌تر باشد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

داشتن یک روتین پوستی حرفه‌ای و اصولی می‌تواند به ما کمک کند پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم و دیرتر علائم پیری و افزایش سن را ببینیم. بااین‌حال حتی برای یک روتین پوستی نیز باید به یک سری اصول دقت کرد و با توجه به نوع پوست، بهترین روتین مراقبت از پوست را انتخاب کرد.

بهتر است برای انتخاب روتین پوستی از فوق تخصص پوست و مو مشورت بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

با داشتن وسایل مراقبت از پوست مانند شوینده، تونر و یک کرم آبرسان خوب می‌توان یک روتین پوستی داشت.

در بارداری پوست حساس‌تر و خشک‌تر است و احتمال لکه‌دار شدن آن بالاست. روتین پوستی می‌تواند به افزایش زیبایی و سلامتی پوست کمک کند.

بله بعد از حمام پوست خشک می‌شود و باید از آن مراقبت کرد.

باتوجه‌به نوع پوست و مشورت گرفتن از یک متخصص پوست می‌توان بهترین روتین پوستی را انتخاب کرد.

ماسک‌های خانگی ترکیبات طبیعی هستند که برای پوست صورت بسیار مفیدند.

ممکن است روتین پوستی مناسب نوع پوست شما نباشد یا این که دیگر شرایط سلامت پوست رعایت نمی‌شود.

احتمالاً استفاده از محصولات نامناسب یا درست انجام ندادن روتین پوستی دلیل جوش زدن صورت است.

برای افزایش سلامتی و زیبایی پوست صورت باید یک روتین پوستی داشت.

خیر اگر یک روتین مراقبت از پوست درست را انتخاب کنیم ضرر ندارد.

پاک‌سازی عمیق‌تر پوست و آبرسانی بیشتر با استفاده از یک تونر روغنی.

استفاده از شوینده‌های ملایم در کنار یک آب‌رسان و کرم ضدآفتاب مخصوص کودکان بهترین روتین پوستی برای یک دختر 11 ساله است.

استفاده از محصولات مخصوص پوست‌های مختلط یا استفاده از ترکیبات مناسب هر قسمت از صورت بر اساس نوع پوست آن.

برای یک روتین پوستی به یک شوینده مناسب، تونر، آب‌رسان، کرم دور چشم و یک ضدآفتاب نیاز است.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
فرزانه هستم، 30 ساله و عاشق دنیای سئو و محتوانویسی که با کنجکاوی دنبال آموختن چیزهای جدیدم؛ فارغ از هرگونه قرارداد و قانون و سبک خاصی. دنیای مجازی و اینترنت، فرصتی برای بودن با بهترین تیم‌ها رو برام فراهم کرده که می‌تونم بدون دغدغه و نگرانی هر روز احساس بهتر شدن و ارتقاء‌شغلی را با تمام وجودم لمس کنم. افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن