سرد مزاجی مردان و شایع ترین علل آن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سرد مزاجی مردان یکی از اختلالات جنسی است که می‌تواند برای شریک جنسی و خود فرد مشکلات جدی ایجاد کند. برای درمان این مشکل می‌توانید به دکتر اورولوژیست، دکتر داخلی، دکتر روانپزشک و دکتر روانشناس کمک بگیرید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

سرد مزاجی مردان

وقتی واژه سرد مزاجی را به کار می‌بریم، اغلب به سردمزاجی در زنان اشاره می‌کنیم. اما سردمزاجی تنها مربوط به زنان نیست و مشکلی است که در دو جنس زن و مرد دیده می‌شود. پس تعجب نکنید که سرد مزاجی مردان هم وجود دارد و یکی از دغدغه‌های آنهاست. 

سرد مزاجی مردان به معنای فقدان کشش و تمایلات جنسی به طور کامل یا تقریبا کامل، نارضایتی از زندگی جنسی علی‌رغم فعالیت و حساسیت کامل همسر و همچنین ناتوانی در رسیدن به ارگاسم در حین دخول است. سردمزاجی مردان می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در رابطه جنسی شود. بهتر است با تعیین و تشخیص علت سرد مزاجی به درمان آن پرداخت.

همانطور که می‌دانید، سردمزاجی می‌تواند علت روانی یا جسمی داشته‌باشد. اگر فکر می‌کنید خودتان یا همسرتان مشکل سردمزاجی دارد، برای تشخیص و درمان آن، باید به روانشناس، دکتر روانپزشک یا اورولوژیست مراجعه کنید.

سرد مزاجی مردان چیست؟

کاهش میل جنسی مردان می‌تواند منجر به فشارهای روحی در رابطه و ایجاد شک و احساس گناه در طرفین رابطه شود. اگر علت سردمزاجی تشخیص داده‌شود، در بیشتر موارد قابل درمان است. سرد مزاجی مردان می‌تواند دلایل متنوعی داشته‌باشد. باید توجه داشت که سردمزاجی مردان ممکن است همزمان با اختلال عملکرد نعوظ مشاهده شود، ولی نباید آنها را با هم اشتباه گرفت. شناخت اختلالات جنسی به درمان آنها کمک می‌کند.

علائم سرد مزاجی در مردان چیست؟

نشانه های سردمزاجی مردان متنوع است. سرد مزاجی در مردان می‌تواند علائمی مانند موارد زیر را داشته‌باشد:

  • کاهش اعتماد به نفس
  • دوری‌کردن از برقراری رابطه

نمی‌دونی چطوری سرد مزاجی رو درمان کنی؟

همین الان مشاوره بگیر

برای درمان سرد مزاجی مردان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر شوهر سردمزاج دارید و یا خود شما به سردمزاجی مبتلا هستید، برای درمان این اختلال باید اقدام کنید. توجه داشته‌باشید که درمان این اختلال توسط دکترهای مختلفی انجام می‌شود. یکی از مسائلی که در درمان این اختلال موثر است، علت این مشکل است. بنابراین برای بررسی‌های درست باید به دکترهای مختلفی مراجعه کنید. اگر اختلال هورمونی داشته‌باشید، دکتر داخلی می‌تواند برای درمان آن برای شما اقدامات لازم را انجام دهد.

در صورتیکه مشکل شما مرتبط با آناتومی یا فیزیولوژی بدن شما باشد، می‌توانید به دکتر اورولوژیست مراجعه کنید. همچنین ممکن است که مشکل سرد مزاجی شما به علت مسائل روانی مانند افسردگی باشد. برای درمان این مشکل می‌توانید به دکتر روانشناس و یا دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی از هر کدام از دکترهای ذکرشده می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

علائم سرد مزاجی مردان چیست؟
مردان سردمزاج علائمی را از خود نشان می‌دهند.

علت سرد مزاجی مردان چیست؟

دلایل مختلف و متنوعی می‌توانند منجر به سردمزاجی در مردان شوند. از مهم‌ترین دلایل سردمزاجی مردان، افسردگی است. در ادامه به معرفی دلایل دیگر سرد مزاجی پرداخته‌ایم.

۱. کاهش تستوسترون دلیل سرد مزاجی مردان

هورمون تستوسترون علاوه بر کمک به ساخت عضلات و استخوان‌ها و تحریک اسپرم‌سازی، در میزان میل جنسی نیز موثر است. پس کاهش آن می‌تواند علتی برای سرد مزاجی مردان باشد. با بالا رفتن سن به‌طور طبیعی اندازه این هورمون در بدن کاهش می‌یابد.

۲. چه چیزی باعث سرد مزاجی مردان میشود: بیماری های مزمن

میزان زیاد درد که به علت بیماری‌های مزمن بروز پیدا کنند، می‌توانند بر میزان کشش و میل جنسی فرد تاثیر داشته‌باشند. این حالت برای بیماری‌های مزمن زیر رخ می‌دهد:

  • التهاب مفاصل
  • سرطان
  • دیابت
  • بیماری‌های قلبی
  • مشکلات کلیوی
  • فیبرومیالژیا یا درد مزمن در بافت عضلانی.

وقتی صحبت از بیماری‌های مزمن و سردمزاجی مردان می‌شود، به‌ندرت ممکن است که دلیل و درمان ارتباط مستقیم داشته‌باشند. مثلا برخی بیماری‌های مزمن منجر به افسردگی می‌شوند و افسردگی علت سرد مزاجی است. گاهی نیز یک بیماری مستقیم با تاثیر بر یک هورمون، سیستم عصبی یا سیستم گردش خون که مستقیما با میل جنسی در ارتباط هستند منجر به سردمزاجی مردان می‌شود.

علت سردمزاجی مردان چیست؟
برخی از دلایل سرد مزاجی مردان در این تصویر نشان داده‌شده‌اند.

۳. افسردگی از علل سرد مزاجی مردان

افسردگی به تمامی جنبه‌های زندگی یک فرد اثر می‌گذارد. برای مثال در زمان افسردگی افراد، کاهش یا از‌بین‌رفتن کامل تمایلات خود به فعالیت‌هایی که قبلا برای آنها لذت‌بخش بوده را تجربه می‌کنند: مانند رابطه جنسی.

سرد مزاجی همچنین می‌تواند به عنوان عوارض برخی از داروهای ضدافسردگی باشد مثل سرترالین یا دولوکستین.

اگر بعد از مصرف داروهای ضدافسردگی، دچار مشکل زودانزالی، سردمزاجی یا هرگونه اختلال ارگاسم دیگری دارید؛ حتما این مشکل را با روانپزشک در میان بگذراید.

۴. اختلالات خواب یک علت سرد مزاجی مردان در روابط زناشویی

شما هم مشکلاتی در خوابیدن دارید؟ آیا این مشکلات می‌تواند بر روی میل جنسی شما تاثیر بگذارد؟ بله. اختلالات خواب مانند بی خوابی که یکی از دلایل آن نیز استرس است، می‌توانند منجر به سردمزاجی در مردان شوند.

در نتیجه مطالعات هم آمده‌است که اختلال آپنه تنفسی خواب (OSA)، که نوعی تنگی نفس در حین خواب است، با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید تستوسترون همراه است و موجب سردمزاجی می‌شود.

بی خوابی و اختلالات خواب از دلایل سرد مزاجی مردان است
بی خوابی و اختلالات خواب می‌تواند یکی از دلایل سرد مزاجی مردان باشد.

۵. استرس و سرد مزاجی مردان

استرس ترشح هورمونی بنام کورتیزول را تحریک می‌کند. کورتیزول علاوه بر اینکه موجب گرفتگی و انقباض رگ‌های خونی و کمک به اختلال در نعوظ می‌شود، موجب افت ناگهانی و سریع در میزان تستوسترون نیز می‌شود.

۶. کهولت و بالا رفتن سن، علت سردمزاجی مردان

سطح تستوسترون بدن شما در اواخر دوران جوانی در بالاترین حد خود قرار دارد. در سنین بالاتر به مرور، برای داشتن ارگاسم، انزال و تحریک‌شدن زمان بیشتری لازم دارید. نعوظ آلت تناسلی مرد در سنین بالا ممکن است به سفتی و قدرت جوانی نباشد.

۷. علت سرد مزاجی ناگهانی مردان: استفاده از برخی داروها و روش های درمانی

برخی داروها و روش‌های درمانی می‌توانند بر عملکرد جنسی افراد اثراتی داشته‌باشند و منجر به سردمزاجی شوند.

  • شیمی‌درمانی یا اشعه‌درمانی برای درمان سرطان‌ها.
  • تجویز و مصرف هورمون‌ها برای درمان سرطان پروستات.
  • کورتیکواستروئیدها.
  • کاهش‌دهنده‌های درد اپیوئیدی مانند مورفین.
  • مصرف داروهای ضدافسردگی.

توجه: مصرف خودسرانه دارو و یا مصرف نادرست آن، می تواند عوارض جانبی دارو مانند سرد مزاجی را بالا ببرد. در نتیجه برای مصرف هر دارویی با پزشک متخصص مشورت کنید.

۸. عوامل متاثر از سبک زندگی، علت سردمزاجی

  • مصرف الکل: مصرف زیادی و مداوم الکل می‌تواند باعث کاهش سطح تستوسترون شود.
  • کشیدن سیگار: طبق مطالعه‌ای کشیدن سیگار، به‌طور مستقیم منجر به اختلال در نعوظ و به‌طور غیرمستقیم موجب سرد مزاجی مردان می‌شود.
  • مشکلات رابطه: اگر مرد و زن در رابطه با هم بحث یا مشکلاتی داشته‌باشند، می‌تواند دلیلی برای سرد مزاجی مرد و دوری کردن از رابطه جنسی باشد. همچنین بلد نبودن روش صحیح برقراری رابطه جنسی که با رضایت طرفین همراه باشد توسط یکی از طرفین رابطه یا هر دو می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته‌باشد.

برای یادگیری روش‌های صحیح رابطه جنسی و شناخت و درک صحیح از سکس به مقاله «رابطه جنسی (سکس) و انواع روش‌های آمیزش؛ آموزش رابطه جنسی» مراجعه کنید.

در دکترتو می‌توانید با بهترین روانشناس در شهر خود آشنا شوید، با آنها به صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و همچنین برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

با یک کلیک رابطه عاطفی‌ات رو بهتر کن!

تشخیص سرد مزاجی و شوهر سرد مزاج چگونه است؟

اگر می‌خواهید بدانید که شوهر سرد مزاج چگونه تشخیص داده‌می‌شود یا شما از دسته‌ی مردان سردمزاج هستید، می‌توانید به دکتر مراجعه کنید. متخصصین بعد از بررسی سابقه پزشکی شما، بررسی علائم و انجام معاینات، با توجه به علائم و تشخیص کلی خود ممکن است یکی یا همه تست‌های زیر را از شما بخواهند.

  • آزمایش خون برای بررسی از نظر دیابت، کلسترول بالا، مشکلات تیروئیدی و کمبود تستوسترون.
  • معاینه لگن برای بررسی تغییرات فیزیکی مانند جوش‌ها، زخم‌ها یا وجود بیماری های مقاربتی.
  • اندازه گرفتن فشار خون.
  • آزمایشات مربوط به بیماری‌های قلبی.
  • معاینات غده پروستات.

تست آنلاین سرد مزاجی و گرم مزاجی

شاید شنیده‌باشید که انجام تست‌های آنلاین سردمزاجی و گرم مزاجی بتواند در تشخیص مشکل سرد مزاجی موثر باشند. اما مسئله این است که تشخیص این اختلال را نمی‌توان تنها با انجام تست‌های آنلاین انجام داد. برای بررسی این مشکل، باید با هر دو طرف صحبت کرد. از طرفی بررسی اختلال سردمزاجی نیازمند چک کردن فاکتورهای زیادی در فرد است. همچنین نمی‌توان تنها به یک تست آنلاین اکتفا کرد. اما اگر نیاز به دادن این تست را در خود احساس می‌کنید، پس اختلالی در شما وجود دارد. بنابراین بهتر است که برای بررسی‌های بیشتر با روانپزشک یا روانشناس مشورت کنید. مخصوصا اگر همسر یا شریک جنسی شما با روتین سکس شما مشکل دارد.

درمان سرد مزاجی مردان چگونه انجام است؟

احتمالا از خود می‌پرسید که آیا سرد مزاجی مردان درمان دارد! می‌توان از روش‌های مختلفی برای دمران سرد مزاجی استفادع کرد. روش‌های درمانی سرد مزاجی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. چرا که باید با تشخیص و شناخت علت سردمزاجی، به از‌بین‌بردن علت و درمان پرداخته شود. بطور کلی، به نقل از en.medicina، روش‌های درمانی را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

دارو برای درمان سردمزاجی مردان موثر است.
یکی از روش‌های درمانی سردمزاجی در مردان، استفاده از مکمل‌های تستوسترون است.

۱. بهترین دارو برای درمان سرد مزاجی مردان: هورمون درمانی و داروها

دکتر برای سرد مزاجی مردان روش‌های مختلفی را امتحان می‌کند. بسته به علت سرد مزاجی، اورولوژیست ممکن است مصرف برخی داروها را تجویز کنند. برای مثال اگر علت سردمزاجی مرد کمبود میزان تستوسترون باشد، پزشک این هورمون را تجویز می‌کند.

با توجه به گستردگی زیاد علت‌های سرد مزاجی، داروهایی که ممکن است برای درمان این عارضه مصرف شوند بسیار متنوع هستند و لیست طولانی از داروها را شامل می‌شوند. به عنوان مثال از داروی آندروژل (ژل حاوی تستوسترون)، ترازوسین (بهبوددهنده جریان و گردش خون) و موارد دیگر استفاده می‌شوند. افرادی که دیابت دارند با کنترل میزان قندخون خود می‌توانند به درمان سرد مزاجی کمک‌کنند.

داروی سرد مزاجی مردان استروژن است. تجویز تستوسترون عوارض جانبی مانند:

  • تغییرات خلق‌وخو
  • آکنه
  • جوش
  • رشد زیاد موی بدن را به همراه دارد.

به همین دلیل بهتر است تحت مراقبت و نظر پزشک مصرف شود.

قرص برای سرد مزاجی مردان

گاهی ممکن است که مشکل سردمزاجی ناشی از افسردگی باشد. برای درمان افسردگی می‌توان از قرص‌های ضد افسردگی کمک گرفت.

۲. درمان سرد مزاجی مردان در طب اسلامی

برای درمان مردان سردمزاج می‌توانید از درمان سردمزاجی مردان در طب سنتی و درمان گیاهی سرد مزاجی مردان کمک بگیرید. انواعی از داروهای گیاهی هستند که در طب سنتی برای درمان سرد مزاجی مردان مورد استفاده قرار‌می‌گیرند. درمان سرد مزاجی مردان با تغذیه با روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • ماکا: از معدود درمان‌های گیاهی سرد مزاجی است که اثربخشی آن به‌صورت علمی نیز ثابت شده‌است. در مطالعه‌ای نیز نشان داده‌شده‌است که مصرف ماکا به برگرداندن میل جنسی در افرادی که از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کنند، موثر بوده‌است.
  • خارخسک.
  • جینسنگ: از گیاهان محبوب در طب سنتی چین است که نوع قرمز آن برای درمان سرد مزاجی مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شکلات.
  • شنبلیله: تحقیقات مختصری نشان می‌دهند که شنبلیله حاوی موادی است که بدن می‌تواند از آنها برای ساخت هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون استفاده کند. در نتیجه موجب بهبود سردمزاجی مردان می‌شود.
  • سیر: یک رقیق‌کننده طبیعی خون است. این خاصیت منجر می‌شود خون زیادی در اندام‌های پایین تنه از جمله سیستم تناسلی جریان پیدا کند و میل جنسی را افزایش می‌دهد.
  • دمنوش دارچین.
  • ترکیب خرما، دارچین و مغز گردو.
  • مصرف روزانه ترکیب کنجد و عسل.

شواهدی وجود ندارد که میوه‌ها را در درمان سردمزاجی مردان و کمک به افزایش میل جنسی موثر بداند. اما مصرف آنها طبق شایعات هم ضرری به همراه ندارد و میوه‌ها خواص بسیار خوبی دارند. برای مثال گفته‌می‌شود موز، آووکادو و انجیر در درمان سردمزاجی مردان موثرند.

جینسنگ از داروهای گیاهی درمان سرد مزاجی مردان است
داروهای گیاهی درمان سرد مزاجی مردان می‌توان به جینسنگ اشاره کرد.

۳. درمان خانگی سرد مزاجی

  • بهبود مهارت‌های ارتباطی: به‌ویژه برای افرادی که توانایی برقراری ارتباط به شیوه صحیح را ندارند و همین امر موجب سردمزاجی آنها از برقراری رابطه شده‌است. برای بهبود روابط زوجین، می‌توانید به سکس تراپیست نیز مراجعه‌کنید.
  • ورزش‌کردن: ورزش‌کردن اعتماد‌به‌نفس را بالا می‌برد، بدن سالم و تصورات ذهنی بهتری به فرد می‌دهد و در نهایت منجر به افزایش تمایلات جنسی می‌شود.
  • مدیتیشن و تمرینات آرامش‌بخش مثل یوگا به هدف کنترل استرس.
  • نگاه‌کردن به همسر: تحقیقات نشان‌داده‌اند که افرادی که بیشتر از ۳۰ ثانیه به همسر خود نگاه می‌کنند، بطور طبیعی در بدن آن ها دوپامین ترشح می‌شود. دوپامین یک ماده شیمیایی در مغز است که به افزایش میل جنسی و درمان سرد مزاجی مردان کمک می‌کند.
روانشناس برای درمان سردمزاجی کمک می کند.
دکتر روانشناس و یا دکتر روانپزشک به شما کمک می‌کند تا سردمزاجی را درمان کنید.

۴. مشاوره درمانی

خیلی از زوج‌ها قبل از هر چیزی نیاز به یک مشاور خوب دارند تا ابتدا مشکلات غیرجنسی رابطه آنها رفع شود. از جمله این موارد می‌توان به احترام متقابل، فهم و درک تفاوت‌ها، کنترل خشم و نشان‌دادن احساسات را نام برد. مشاوره خانواده و یا مشاوره ازدواج در این راه می‌تواند کمک زیادی به زوجین کند. بعد از این باید به مشاوره گرفتن در مورد مسائل جنسی پرداخت تا مشکلاتی نظیر سرد مزاجی مردان درمان شود. علاوه بر این صحبت‌کردن خود طرفین یک رابطه با همدیگر در مورد مسائل مختلف از جمله احساسات و خواسته‌ها در حین رابطه جنسی می‌تواند به رفع این مشکلات کمک‌کند.

برای درمان سرد مزاجی مردان، ابتدا لازم است مشکلات غیرجنسی مانند تنش‌های بین زوجین حل شود. برای اینکار باید به روانشناس مراجعه کنید.

تیم درمان سردمزاجی متشکل از چه دکترهایی است؟

برای درمان این اختلال می‌توان از دکترهای مختلفی کمک گرفت. یکی از مسائلی که در درمان این اختلال موثر است، پیدا کردن دلیل اصلی آن است. بنابراین نیاز است که بررسی‌های دقیق انجام شود و به دکترهای مختلفی مراجعه کنید. در صورت لزوم کانسالت و یا مشاوره با دکترهای دیگر برای شما در نظر گرفته می‌شود.

در هر صورت برای درمان این اختلال و رفع آن می‌توانید به دکتر اورولوژیست مراجعه کنید. دکتر اورولوژیست بعد از بررسی شما در صورت لزوم، به دکتر روانپزشک، دکتر روانشناس و یا دکتر داخلی (شاید هم دکتر غدد) شما را ارجاع دهد. بنابراین نگران نباشید! مهم‌ترین قدم برای درمان این اختلال مراجعه به دکتر است.

برای دریافت مشاوره تلفنی می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید:

عواقب سرد مزاجی مردان چیست؟

عوارض سرد مزاجی مردان متنوع است. یکی از اصلی‌ترین پایه‌های رابطه‌ی زناشویی، سکس است. اگر این مورد مشکل داشته‌باشد، ممکن است که زندگی دچار مشکل شود. برای درمان این اختلال باید اقدام کنید. در اینصورت ممکن است که کار شما به جدایی بکشد. هر انسانی نیازهای جنسی دارد که باید برطرف شوند. پس عوارض زیر ممکن است که ناشی از سردمزاجی باشند:

  • کاهش استحکام رابطه
  • نارضایتی شریک جنسی
  • احساس سرخوردگی در مرد
  • دوری و سردی دو نفر از هم
  • کاهش اعتماد به نفس.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته‌شده، مانند سردشدن در رابطه و مشکل در رابطه جنسی، بهتر است حتما به یک متخصص روانشناسی یا مرکز درمانی مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از هر شهری که هستید از طریق مشاوره تلفنی دکترتو با متخصصین روانشناسی در ارتباط باشید و مشورت بگیرید. ضمنا توجه داشته‌باشید که قبل از استفاده از هر گونه درمان‌های خانگی و خوددرمانی حتماً ابتدا با یک پزشک مشورت کنید.

دکترتو مراقب سلامت شماست!

پرسش‌های متداول

مردان ممکن است که دچار سردمزاجی بعد از زایمان شوند. گاهی ممکن است که این مشکل ناشی از افسردگی بعد از زایمان در زن باشد و در مرد نیز ایجاد سردمزاجی کند. برای درمان این مشکل باید به دکتر روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنید.

از روش‌های مختلفی که برای درمان سردمزاجی مردان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به تغذیه‌های ذکرشده در این صفحه، مراجعه به دکتر روانشناس، استفاده از داروهای درمان این اختلال مانند هورمون‌ها اشاره کرد.

گفته شده‌است که برخی از مواد غذایی که طبع آنها سرد است می‌توانند ایجاد سردمزاجی در مرد بکنند. مثلا می‌توان به ماست و ماهی در این مواد غذایی اشاره کرد.

برخی از روش‌های طب سنتی و طب اسلامی روش‌هایی هستند که می‌توانید در خانه هم از آنها برای بهبود علائم اختلال سردمزاجی استفاده کنید. این روش‌ها شامل مواردی مانند تغذیه هستند. توجه داشته‌باشید که علت سردمزاجی ممکن است که موارد پزشکی و روانپزشکی باشند که درمان آنها تنها توسط دکتر ممکن باشد. می‌توانید از روش های افزایش میلی جنسی مردان کمک بگیرید.

طب سنتی تاکید دارد که طب سرد و گرم می‌تواند در سردمزاجی موثر باشد.

شاید استفاده از این واژه چندان درست نباشد. مردان هات (به اصطلاح عامیانه) افرادی هستند که میل جنسی آنها به نسبت باقی افراد بیشتر است و تمایل به سکس زیادی دارند. میل جنسی زیاد یا اعتیاد به سکس می‌تواند یک اختلال باشد و برای درمان آن باید اقدام کنید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.2از5)
دسته بندی:
منبع:
کارشناس تولید محتوا و کارآموز طراحی سایت و سئو هستم. خوشحالم که به عنوان نویسنده در تیم خوب دکترتو مشغول به فعالیت هستم. چراکه اینجا می‌تونم برای آگاهی عموم مردم و کمک به سلامت جسمی و روحی همنوعان خودم تلاش کنم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره سرد مزاجی مردان

  1. سلام گفت:

    من مشکل سرد مزاجی دارم .
    قبلا سیستم جنسی من فوق‌العاده قوی بود الان اصلا انگار دختر هستم خخخخ
    به مدت سه سال دندون خراب داشتم و به صورت مداوم مترونیدازول و آموکسی مصرف می کردم الان یک ساله سیستمم خاموش شده همه جور دارو خوردم سوزن زدم فرقی نکرد امکان داره مشکل مصرف بی رویه دارو هام باشه ؟
    ترا خدا کمک کنید همسرم میخاد جدا بشه .
    ۲۴۸۴mahdi@gmail.com

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      خیر
      از نظر هورمونی و اضطراب باید معاینه شوید

  2. جواد گفت:

    مطالب ارزشمندی ارایه شد
    ممنون