اسپری تاخیری چیست و چه تاثیری روی بدن می‌گذارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اسپری تاخیری یکی از انواع محصولات تاخیری است که با استفاده از مواد بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین باعث بی‌حسی آلت و تأخیر در انزال می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 10 دقیقه
اسپری-تاخیری

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

آیا تا کنون از اسپری تاخیری استفاده کرده‌اید؟ اسپری تاخیری یکی از داروهای بهبود عملکرد جنسی است که در لذت‌بخش‌تر کردن رابطه جنسی نقش دارد. اگر کیفیت رابطه جنسی خوب نباشد می‌تواند روی دیگر جنبه‌های زندگی زناشویی تأثیر منفی بگذارد و آن‌ها را از یکدیگر سرد کند. یکی از مواردی که می‌تواند به یک سکس بد منتهی شود، زود انزالی است. زودانزالی یکی از مشکلات مردان است که در آن مرد پیش از به ارگاسم رساندن همسر خود به ارگاسم می‌رسد و دیگر توانایی ادامه‌ی سکس را ندارد.

تقریباً ۱ مرد از هر پنج مرد دچار مشکل زود انزالی است. یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل استفاده از داروهای تاخیری است. یکی از این داروهای تاخیری اسپری تاخیری است. اسپری تاخیری از انزال زودرس جلوگیری می‌کند و این زمان را به طرفین می‌دهد تا هر دو به ارگاسم برسند. البته استفاده از اسپری تاخیری یک راه‌حل موقت است و باید به فکر درمان این مشکل بود. برای درمان مشکل زود انزالی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. متخصص اورولوژی با بررسی ریشه مشکل به درمان آن می‌پردازد. البته زود انزالی گاهاً ریشه روانشناختی دارد که در این موراد پزشک شما را به سکس تراپیست یا روانشناس ارجاع خواهد داد. برای سهولت وسرعت درمان می توانید از دکتر روانشناس آنلاین مشاوره بگیرید.

در این مقاله به بررسی اسپری تاخیری و ویژگی‌های آن و همچنین تأثیرات آن بر روی بدن خواهیم پرداخت. همچنین انواع اسپری تاخیری را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهتر است قبل از اقدام به مصرف اسپری تاخیری از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید تا با نحوه صحیح مصرف این دارو، عوارض جانبی و تداخلات دارویی آن اشنا شوید.

اسپری تاخیری چیست؟

همان طور که گفته شد، زود انزالی یکی از مشکلات جنسی آقایان است که سبب نارضایتی جنسی در آنها و همسرشان می‌شود. زودانزالی اختلالی جنسی است که در آن فرد زیر ۱ تا ۳ دقیقه دچار انزال می‌شود و دیگر نمی‌تواند عملکرد جنسی مناسبی داشته باشد. اسپری تاخیری معمولاً حاوی مواد بی‌حس کننده است. این اسپری باعث تقویت نعوظ و طولانی‌تر شدن مدت نعوظ می‌شود.

مکانیسم اثر این اسپری به شکلی است که سرعت و تعداد پیام‌های عصبی انتقالی از آلت تناسلی به مغز را کاهش می‌دهد. همین مسئله سبب طولانی‌تر شدن مدت نعوظ و تاخیر در انزال می‌شود.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری

برای درمان زودانزالی می‌توان از راه‌های بسیاری استفاده کرد. برخی از این راه‌ها استفاده از قرص تاخیری و اسپری تاخیری است. نحوه‌ی درست استفاده از اسپری تاخیری تأثیر بسیاری در عملکرد صحیح آن دارد. اگر به درستی از این اسپری استفاده شود اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد.

پیش از استفاده از اسپری و قبل از برقراری رابطه‌ی جنسی، آلت تناسلی را به خوبی بشویید. این مسئله باعث باز شدن منافذ پوستی شما شده و تأثیر اسپری را چند برابر می‌کند. البته که این کار برای سلامت رابطه‌ی جنسی هم ضروری است.

سپس هنگامی که آلت تناسلی در حالت نعوظ است، اسپری را در فاصله‌ی ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری از آلت تناسلی نگه دارید و اسپری کنید. اسپری را در بالا و پایین و نوک آلت بزنید. زیر آلت تناسلی حتما باید اسپری شود. سعی کنید از برخورد اسپری به بیضه‌ها خودداری کنید و از ورود آن به مجاری ادراری هم بپرهیزید. بهتر است بعد از استفاده از اسپری تاخیری از کاندوم استفاده کنید. این مسئله از بی‌حسی اندام تناسلی همسر شما پیش‌گیری می‌کند. اگر بی‌حسی صورت اتفاق نیوفتاد، سعی کنید بعد از ۲۰ دقیقه مجدداً از اسپری بی‌حسی و تاخیری استفاده کنید. برای بار دوم از مقدار کمتری اسپری استفاده کنید.

در برخی اسپری‌ها باید ابتدا آن را در سر آلت تناسلی اسپری کنید و کمی مالش بدهید تا جذب شود و اثرگذاری داشته باشد. در استفاده از اسپری تاخیری حتماً طبق دستورالعمل خود محصول اقدام کنید. گاهی از ژل‌ها در برطرف کردن زود انزالی استفاده می‌شود که برای جذب باید مالش داده شود. برای اسپری‌ها به این کار نیاز نیست، اما برای اثربخشی بهتر می‌توانید این کار را انجام دهید.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری رو نمی‌دونی؟

همین الان مشاوره دارویی بگیر.

انواع اسپری تاخیری

اسپری تاخیری علاوه بر تأخیر در انزال، حجم آلت را هم افزایش می‌دهد. به طور کلی چند نوع اسپری تاخیری داریم. برخی از آن‌ها بر پایه‌ی لیدوکائین است و برخی بر پایه‌ی اتانول. همچنین تعدادی اسپری تاخیری وجود دارد که مواد بی‌حس کننده‌ی آن‌ها شامل پروپیلن گلیکل، بنزوکائین و بنزیل الکل هستند. اسپری‌های تاخیری حاوی لیدوکائین سبب بی‌حسی آلت تناسلی شده و به این شکل از انزال زودرس جلوگیری می‌کنند و آن را به تعویق می‌اندازند. البته لیدوکائین ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

اسپری‌های تاخیری بر پایه‌ی اتانول، مانند لیدوکائین نیست و باعث واکنش آلرژیک نمی‌شود. در واقع اتانول همان ماده‌ای است که در عطر و اسپری‌ها هم وجود دارد. انواع اسپری‌های تاخیری موجود در داروخانه‌ها عبارت‌اند از:

۱. اسپری تاخیری ویگا

این اسپری تاخیری از بهترین محصولات در درمان زود انزالی است. اسپری تاخیری ویگا ساخت کشور آلمان است و با بی‌حس کردن آلت تناسلی مرد زمان انزال را افزایش می‌دهد. این اسپری باید برای افراد بالای ۱۸ سال استفاده شود. این اسپری عقابی هم نامیده می‌شود. معروف‌ترین و بهترین مدل این محصول، اسپری تاخیری ویگا ۵۰۰۰۰ است. در حال حاضر محبوب‌ترین و بهترین اسپری تاخیری در بازار ایران اسپری عقابی یا ویگا است.

نحوه‌ی مصرف:

این اسپری را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از سکس بر روی و زیر و نوک آلت تناسلی اسپری کنید. سعی کنید اسپری را در ۵ سانتی‌متری آلت تناسلی نگه دارید. بعد از ۱۰ دقیقه تأثیر بی‌حس کنندگی اسپری را به وضوح خواهید دید.

هشدار:

  • سعی کنید محتویات اسپری وارد مجاری ادراری نشود.
  • بعد از اسپری کردن بی‌حس کننده بر روی آلت تناسلی مرد، از کاندوم استفاده کنید تا واژن زن بی‌حس نشود. اسپری همچنین نباید وارد مجاری ادراری زن شود.
  • بهتر است بیشتر از یک بار در روز از این اسپری استفاده نکنید.

فواید اسپری تاخیری ویگا:

  • این اسپری می‌تواند مدت زمان نعوظ را تا ۴۵ دقیقه افزایش دهد.
  • اسپری ویگا باعث افزایش حجم آلت تناسلی هم می‌شود.
  • اسپری ویگا در افزایش میل جنسی هم تأثیر دارد و رابطه را لذت‌بخش می‌کند.
  • این اسپری در سفت شدن و به تأخیر انداختن انزال مؤثر است.

عوارض اسپری تاخیری ویگا

ممکن است باعث بروز حساسیت در فرد شود.

قیمت در بازار

قیمت خرید اسپری تاخیری ویگا از حدود ۴۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان متغیر است.

Delay-spray
اسپری‌های تاخیری عموماً دارای ترکیبات بی‌حس‌کننده در ترکیبات خود هستند که انزال را تاخیر می‌اندازد.

۲. اسپری تاخیری لیدوکائین سزار

از نام این اسپری می‌توانید متوجه شوید که حاوی لیدوکائین است. لیدوکائین یک ماده‌ی بی‌حس کننده‌ی قوی است که در درصد خلوص‌های متنوعی برای بی‌حسی با جاهای مختلف بدن استفاده می‌شود. در این اسپری هم لیدوکائین وجود دارد. لیدوکائین سبب بی‌حسی اندام تناسلی مرد می‌شود و این کار انزال را به تأخیر می‌اندازد. از این رو مدت سکس طولانی‌تر شده و برای هر دو طرف لذت‌بخش‌تر خواهد بود. لیدوکائین موجود در این اسپری ۱۰% است.

روش استفاده اسپری تاخیری لیدوکائین سزار:

در مصرف این اسپری باید دقت داشته باشید که بیشتر از ۱۰ بار استفاده منع شده است. گاهی مصرف‌کننده به علت نتیجه نگرفتن از اسپری و یا برای طولانی‌تر کردن مدت نگه‌دارندگی اسپری، بیش از اندازه از آن استفاده می‌کند که می‌تواند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشد. به طور معمول دو یا سه بار اسپری بر رو و زیر آلت و اندکی در نوک آن، از فاصله‌ی ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری می‌تواند اثربخش باشد.

فواید اسپری تأخیری لیدوکائین سزار:

  • سبب سفت شدن و بزرگ شدن آلت هم می‌شود.
  • مدت زمان نعوظ را افزایش می‌دهد و انزال را به تعویق می‌اندازد.
  • میل جنسی را افزایش می‌دهد و سکس را برای طرفین لذت‌بخش‌تر می‌کند.
  • اعتماد به نفس مرد را در سکس زیاد می‌کند و باعث لذت بیشتر خانم می‌شود.

عوارض اسپری تاخیری لیدوکائین سزار:

  • ممکن است باعث ایجاد حساسیت در مردان شود.
  • در صورتی که از کاندوم استفاده نشود، می‌تواند باعث بی‌حسی در واژن زن و کاهش میل جنسی شود. همچنین می‌تواند برای زن حساسیت‌زا هم باشد.

اسپری تاخیری سزار در رنگ‌های مختلف (رایحه‌های مختلف) موجود است و به همین خاطر محدوده قیمت گسترده‌ای هم دارد. قیمت اسپری تاخیری سزار تقریبا از ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

برای اطلاع از نحوه مصرف، عوارض استفاده از اسپری تاخیری بهتر است با متخصص اورولوژی مشورت کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص اورولوژی آشنا شوید، به‌صورت تلفنی و یا آنلاین با آنها مشورت کنید یا برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

۳. اسپری تاخیری دلتا

یکی دیگر از اسپری‌های حاوی لیدوکائین در دسترس آقایان با مشکل زودانزالی، اسپری تاخیری دلتاست. این اسپری از انواع قوی داروهای تاخیری بوده و تاثیر ویژه‌ای در به تعویق انداختن انزال دارد. انواع مختلف این اسپری در داروخانه‌ها در دسترس است. این اسپری اسانس‌ها و رایحه‌های مختلفی دارد و متناسب با سلیقه‌ی زوجین می‌توان آن را خریداری کرد. قیمت اسپری دلتا بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان در نوسان است. نوعی اسپری تاخیری دلتا وجود دارد که اسپری تاخیری دلتا پاورمن نامیده می‌شود.

طریقه‌ی مصرف:

بین ۵ تا ۷ بار این ماده را بر روی آلت تناسلی از فاصله‌ی نزدیک اسپری کنید و ۱۰ دقیقه‌ی بعد می‌توانید نزدیکی کنید.

هشدار:

با وجود این‌که این اسپری باعث اعتماد به نفس آقایان شده و انزال را به تاخیر می‌اندازد، ممکن است در برخی سبب ایجاد واکنش حساسیت شود؛ بنابراین با احتیاط اسپری‌های تاخیری را انتخاب کنید.


۴. اسپری دراگون

اسپری تاخیری سوپر دراگون از داروهای قوی تاخیری است. این اسپری حاوی لیدوکائین و ویتامین ‌E است که انزال را به تعویق انداخته و نعوظ را تقویت می‌کند. ویتامین ‌E در نعوظ تأثیر‌گذار است و در بسیاری از اسپری‌ها از آن استفاده شده است. لیدوکائین با اثر بی‌حس‌کنندگی که دارد سرعت ارسال پیام‌های عصبی به مغز را کاهش داده و انزال را به تأخیر می‌اندازد. از این رو نعوظ ادامه‌دار خواهد بود و طرفین از سکسی طولانی‌تر لذت خواهند برد.

نحوه‌ی مصرف:

این اسپری را حدود ۵ باز از فاصله‌ی ۵ سانتی‌متری به زیر و روی آلت تناسلی اسپری کنید و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس متوجه اثربخشی آن خواهید شد.

هشدار:

به علت وجود لیدوکائین در این اسپری، ممکن است واکنش حساسیت در فرد رخ دهد. همچنین استفاده از کاندوم در حین سکس فراموش نشود. اگر از کاندوم ضخیم استفاده شود، اثربخشی بالاتر بوده و انزال هم دیرتر رخ خواهد داد. قیمت اسپری دراگون حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان است.


۵. اسپری تاخیری آدم و حوا

این اسپری فاقد لیدوکائین است و برای کسانی که به لیدوکائین حساسیت دارند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اسپری ماراتن آدم و حوا نسبت به سایر اسپری‌ها دیرتر اثر می‌کند اما اثربخشی آن فوق‌العاده است و می‌تواند یک سکس دلنشین و لذت‌بخش را برای دو طرف به ارمغان آورد.

هشدار:

در صورتی که از این اسپری استفاده می‌کنید، باید از سکس دهانی اجتناب کنید. همچنین ۱۵ دقیقه و یا بیشتر طول می‌کشد تا اسپری اثر کند. قیمت اسپری آدم و حوا بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

استفاده-از-اسپری-تاخیری
اسپری تاخیری را از فاصله چند سانتی‌متری بزنید تا وارد مجرای ادراری نشود.

خطرات و عوارض اسپری تاخیری

  • از آنجایی که اسپری‌های تاخیری آلت تناسلی را بی‌حس می‌کنند، ممکن است نگه‌داشتن نعوظ برای مرد دشوار شود و در حین سکس نعوظ را از دست بدهد.
  • از آنجایی که این مواد بر روی پوست استعمال می‌شوند و موضعی هستند، می‌توانند پوست را آزار دهند و مشکلاتی از قبیل خارش، سوزش، قرمزی و التهاب در آن ایجاد کنند.
  • ورم و باد کردن آلت تناسلی بعد از مصرف این اسپری‌ها دور از ذهن نیست و ممکن است رخ دهد.
  • خطرات و ریسک‌های این محصولات می‌توانند برای هر دو طرف ایجاد شوند، البته اگر بعد زا استفاده از اسپری تاخیری از کاندوم استفاده نکنید.

فقط یک کلیک تا درمان زود انزالی فاصله داری!

و اما زود انزالی دقیقاً چیست؟

زود انزالی یا Premature Ejaculation یک اختلال جنسی است که در آن مرد در زمانی بسیار کوتاه به ارگاسم می‌رسد. این مشکل باعث نارضایتی جنسی خود فرد و همسر او می‌شود. عوامل بسیاری می‌توانند سبب زود انزالی شوند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مشکلات پروستات: پروستات غده‌ی بسیار مهمی در عملکرد جنسی است که اختلال فعالیت آن در اختلالات جنسی تأثیر دارد.
  • مشکلات تیروئیدی: غده‌ی تیروئید هورمون‌هایی ترشح می‌کند که در تنظیم فعالیت جنسی مؤثر هستند. اگر فعالیت این غده مختل شود، بالانس هورمونی فرد به هم می‌ریزد و در نتیجه انزال او هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
  • افسردگی: افسردگی از مهم‌ترین اختلالات روانی و خلقی است که می‌تواند تأثیر مستقیم در سکس بگذارد و زندگی جنسی فرد را مختل کند. یکی از تأثیرات افسردگی زود انزالی و بی‌میلی جنسی است.
  • استرس: معمولاً این عامل در دفعات اول رابطه جنسی، اثر منفی خود را می‌گذارد و سکس را مختل می‌کند.
  • نداشتن رابطه‌ی خوب با همسر: اگر شما با همسر خود احساس راحتی و صمیمیت نکنید، سکس شما هم مختل خواهد شد و ممکن است دچار انزال زودرس شوید.
  • داشتن آلت تناسلی حساس: وقتی آلت تناسلی مرد بیش از اندازه حساس باشد، تعداد و سرعت پیام‌های عصبی ارسالی به مغز بالا می‌رود و این مسئله می‌تواند سبب انزال زودرس شود.

زودانزالی می‌تواند ریشه روانی داشته باشد و تاثیر بدی روی روحیه فرد داشته باشد تا حدی که منجر به افسردگی شود. اگر متخصص اورولوژیست تشخیص دهد که برای درمان زودانزالی نیاز به مشاوره روانشناسی دارید، شما را به روانشناس ارجاع خواهد داد. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین روانشناسان آشنا شوید، به صورت آنلاین یا تلفنی با آنها مشورت کنید و یا برای دریافت نوبت مشاوره حضوری اقدام کنید.

استفاده از مواد طبیعی به جای اسپری تاخیری برای درمان زود انزالی

گاهی برخی از مواد طبیعی می‌توانند انزال را به تعویق بیندازند. البته اثربخشی این مواد به قوت مواد صنعتی و شیمیایی نیست. همانطور که می‌دانید با مصرف مواد طبیعی از مقدار دقیق دوز ماده‌ی تاخیری وارد شده به بدن آگاهی نداریم و نمی‌دانیم چه مقدار از آن ماده یا داروی گیاهی برای تاخیر در انزال کافی است. این یکی از معایب بزرگ در طب سنتی است. از طرفی، مدت زمان لازم برای اثرگذاری آن هم واضح نیست؛ بنابراین در استفاده از این مواد طبیعی احتیاط کنید.

مواد طبیعی که باعث تاخیر در انزال می‌شوند:

  • گفته شده است که ماساژ نوک آلت تناسلی با دارچین و روغن کنجد یا زیتون می‌تواند تاثیر بسزایی در تاخیر انزال داشته باشد.
  • مصرف پودر آویشن در غذا می‌تواند این اختلال را بهبود بخشد.
  • از آن جایی که ویتامین E در درمان زود انزالی مؤثر است، خوردن مغزها که حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین است مؤثر خواهد بود. مثلا تخمه‌ی آفتاب گردان می‌تواند انتخابی به‌صرفه و خوب باشد.
  • عسل و سیاه‌دانه از مواد مؤثر طبیعی در زود انزالی هستند.
  • روغن گیاهی جنتیانا در برخی از محصولات تاخیری وجود دارد و خوردن قرص گیاهی آن می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
  • زیره یکی دیگر از مواد طبیعی است که در زود انزالی تأثیر دارد و انزال را به تأخیر می‌اندازد.
  • کراویا و خراطین از دیگر روغن‌هایی هستند که گفته شده است در درمان زود انزالی تأثیر دارند و آن را بهبود می‌بخشند.
  • انجیر یکی دیگر از موادی است که برای آقایانی که مشکل زود انزالی دارند، توصیه شده است.
  • خوردن روزانه‌ی زیتون در به تعویق انداختن انزال تأثیر دارد. هر صبح که بیدار می‌شوید تعدادی زیتون میل کنید.
  • یکی از مواد گیاهی طبیعی که به صورت قرص تهیه شده است و در زود انزالی تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد، قرص تاخیری هلسی است.

دقت داشته باشید که در صورت گرم مزاج بودن و سرد مزاج بودن فرد، توصیه‌های طب سنتی برای درمان زود انزالی تغییر می‌کنند.

هشدار:

توجه داشته باشید که مصرف روغن‌ها در حین سکس تاثیر کاندوم را از بین می‌برد و باید از روش جلوگیری دیگری برای پیشگیری از بارداری استفاده شود. مصرف روغن‌ها سکس را لذت‌بخش‌تر می‌کند و نوعی لوبریکانت طبیعی محسوب می‌شود. البته که اگر همسر شما دیسپارونی داشته باشد (درد هنگام نزدیکی)، استفاده از روغن‌ها بسیار مؤثر و کمک کننده است.

ویتامین E تأثیر زیادی در درمان زود انزالی دارد.

راهنمای مراجعه به پزشک

زود انزالی مشکلی نسبتاً شایع در میان مردان است و علل مختلفی دارد. از آنجایی که زود انزالی و عدم موفقیت در زندگی جنسی می‌تواند بر دیگر جنبه‌های زندگی زناشویی هم تآثیر بگذارد، تلاش برای برطرف کردن آن تصمیم درستی خواهد بود. انزال زودرس به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، از دلایل بیولوژیکی گرفته تا دلایل روان‌شناختی. اما این مشکل هم مانند خیلی از اختلالات جنسی راه چاره دارد.

در حال حاضر محصولات تاخیری زیادی در بازار وجود دارد که به رفع مشکل زودانزالی کمک می‌کنند. برخی از محصولات تاخیری شامل قرص تاخیری، اسپری تاخیری، ژل تاخیری و کاندوم تاخیری هستند. بسته به شدت مشکل شما و ترجیح شخصی شما و همسرتان می‌توانید از یکی از این محصولات استفاده کنید. از بین تمام محصولات تاخیری، اسپری تاخیری به دلیل سهولت استفاده طرفداران زیادی دارد. برندهای زیادی در این زمینه وجود دارند اما می‌توان گفت بهترین اسپری تاخیری و محبوب‌ترین اسپری در بازار ایران، اسپری ویگا یا اسپری عقابی است که محصول کشور آلمان است و تأثیر خوبی دارد.

برای درمان زود انزالی در قدم اول باید به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید. پزشک با بررسی شرایط شما بهترین گزینه‌های درمانی را ارائه خواهد داد. اما اگر مشکل شما ریشه بیولوژیکی نداشته باشد و به دلیل استرس یا دیگر دلایل روان‌شناسی دچار انزال زودرس می‌شوید، شما را به یک دکتر روانشناس یا سکس تراپیست ارجاع خواهد داد.

با مراجعه به وب‌سایت دکترتو می‌توانید به لیستی از متخصصین اورولوژیست و روانشناس‌ها دسترسی پیدا کنید و با بررسی سوابق پزشکان و نظرات مردم و ترجیحات خودتان، بهترین متخصص اورولوژیست را پیدا کنید و به راحتی نوبت بگیرید. علاوه بر این می‌توانید از خدمات دکتر ارولوژیست آنلاین دکترتو هم استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

هدف نهایی هر دو محصول یکی است، یعنی به تعویق انداختن انزال. اگر مشکل شما خیلی شدید نباشد و یا اگر می‌خواهید مکررا از آن استفاده کنید، اسپری‌ تاخیری گزینه بهتری خواهد بود. اما اگر زود انزالی شدید است بهتر است بعد از مراجعه به پزشک و طبق تجویر پزشک از قرص تاخیری استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم اسپری تاخیری به خاطر راحتی در استفاده طرفداران بیشتری دارد اما محصولات دیگری هم وجود دارند که به جای اسپری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ژل تاخیری و کاندوم تاخیری درصد پایین‌تری از لیدوکائین را دارند. از این بهتر است ابتدا از کاندوم تاخیری، سپس ژل تاخیری استفاده کنید و اگر موثر نبودند به سراغ اسپری تاخیری بروید. علاوه بر این دقت داشته باشید که در صورت استفاده از اسپری همچنان باید از کاندوم استفاده کنید تا آلت همسرتان هم بی‌حس نشود. از این رو اگر مشکل زود انزالی شما با کاندوم تاخیری حل می‌شود، با استفاده از آن با یک تیر دو نشان زده‌اید.

امتیاز شما به مقاله:
(3.7از5)
دسته بندی:
منبع:
فاطمه هستم؛ یک مامای 25 ساله که همیشه از به‌روز بودن و آپدیت کردن خودش و دانسته‌هاش در زمینه پزشکی و پیراپزشکی لذت برده. به خاطر همین مسئله، مدتیه که با دکترتو همکاری می‌کنم و درباره موضوعات مختلف بهداشت و درمان مطالعه می‌کنم، می‌نویسم و با شما به اشتراک می‌گذارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره اسپری تاخیری

  1. مرد گفت:

    ببخشید اگر یک ربع قبل رابطه اسپری استفاده کنیم بعد قبل از رابطه آلت رو بشوریم اثرش می رود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اسپری قبل از رابطه استفاده شود و بنظر نمی رسد با شستن آن اثرات اسپری از بین برود.

      1. آدینه گفت:

        معلومات در باره مشکلات زود انزالی و

    2. ناشناس گفت:

      باید چه‌کار کرد با آب گرم بشویم خوبه

  2. وارس گفت:

    ببخشید بکجا باید زده شود

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      اسپری تاخیری ۱۰ دقیقه قبل از رابطه جنسی به روی آلت تناسلی مردان زده می شود.

  3. مصطفی گفت:

    سلام. من دوسالی میشه که قرص سیلدنافیل استفاده میکنم. اما حالا بدون قرص اصلا نعوظ ندارم. وانگار معتاد قرص شدم. کم کم قرص هم بی اثرشده. یعنی اگه الان بخام مثل همون دوساله قبل بشم باید چکارکنم.اشتباه بزرگی کردم منکه همچیم عالی بود قرص استفاده کردم. هرقرصی عوارضی داره.معتادقرص که شدی نمیشه همیشه یه ساعت قبلش اطلاع داشته باشی وقرص بخوری.بلاخره کمکم کنید.چکارکنم که مثل دوسال قبل بدون قرص نعوظ داشته باشم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای ترک این قرص و درمان زودانزالی و درمان اختلالات جنسی خود بهتره به متخصص روانپزشکی مراجعه و درمان صورت گیرد. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      متخصص روانپزشک

  4. مجدی محمدی گفت:

    سلام اگه اسپر بزنم بعد ۱۰دقیقه .آلت بشویم .اسر .اسپره .از بین میره

  5. حامد گفت:

    برای درمان زود انزالی از چه داروبی استفاده کنیم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای درمان زودانزالی و بررسی علل پزشکی و روانشناختی بهتره با متخصص روانپزشکی از این لینک مشورت کنید.
      متخصص روانپزشک

      1. محمددد گفت:

        به نظر من یکم تبلیغاته که میگن اسپره تاخیری مخصوصا ویگا که بعد از استفاده هیچ بی حسی نمیکنه اونایی که از این اسپره استفاده کردن خوب میدونن بی حس میکنه تا حدودی و اون لذت طبیعی تا حدودی گرفته میشه ولی تو تاخیر این اسپره بی نظیره

  6. شعیب گفت:

    سلام
    با استفاده ازاسپری تاخیری چه مدت زمانی انزال صورت میگیرد

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اسپری ها انواع مختلف دارد و اغلب ۱۰ دقیقه قبل از رابطه استفاده شده و بسته به پاسخ دهی بدن فرد و نوع رباطه جنسی مدت تاخیر انزال ممکنه متفاوت باشه.

  7. هادی آذری گفت:

    ببخشید برای یک بار استفاده از قرص تاخیری هیچ عوارضی نداره

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مانند بسیاری از داروهای دیگر، قرص های تاخیری هم عوارضی دارد که برخی از آن‌ها شایع‌تر و برخی نادرند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این قرص ها میتونید این لینک را مطالعه کنید.
      قرص های تاخیری

  8. داریوش گفت:

    سلام مرسی از مقاله شما

    بعد از زدن اسپری تاخیری اگه الت رو بشوریم تاثبرش از بین میره و اینکه اصلا لازم هست شستشو اگه از کاندوم استفاده نشه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اسپرس تاخیری قبل از رابطه استفاده می شود و با شستن آن تاثیرش از بین نمی رود. بهتره بعد از رابطه آلت تناسلی شسته شود.

      1. آبا گفت:

        خیر اشتباهه، شما باید یک ربع قبل از رابطه اسپری کنید و قبل از شروع رابطه آلت رو بشویید

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سپاس از راهنمایی تان

    2. حاجی گفت:

      ببخشید من زود انزالی دارم باید چه کار کنم

  9. مقاله جامع وخوبی بود

    1. نادر تهرانی گفت:

      با سلام و تشکر از اطلاعات خوبی که الان به دست آوردم . استفاده از مواد تاخیری مربوط به بعد از حالت نعوظ است . خب برای داشتن نعوظ و رسیدن به حالت نعوظ چه دارو و درمانی وجود دارد و چه بایدکرد ؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        سلام دوست عزیز
        اغلب اسپری تاخیری زمان برقراری رابطه جنسی برای داشتن نعوظ طولانی مدت تر استفاده می شود.

      2. اکبر گفت:

        سلام.میشه راهنمایی کنید تا چه کاندوم تاخیری برای کسی زود انزال معمولی هستش خوبه

        1. همیار دکترِتو گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای درمان زودانزالی بهتره متخصص روانپزشکی مراجعه کنید. کاندوم هایی در بازار وجود دارد که ممکنه تاثیر بر زودانزالی شما اندکی داشته باشد. ولی درمان دارویی موثرتر است. از این لینک میتونید نوبت بگیرید.
          دکتر روانپزشک