درمان خانگی زودانزالی با داروهای گیاهی و تکنیک‌های ویژه

آنچه در این مقاله می‌خوانید

در زودانزالی فرد در کمتر از 1 دقیقه به ارگاسم می‌رسد، این مشکل در مردان بسیار شایع است. داروهای گیاهی مانند زنجبیل، روغن نعنا، دارچین و غیره به درمان زودانزالی کمک می‌کنند. استفاده از مکمل‌ها و رژیم غذایی مناسب، محصولات موضعی و روش‌های روانشناختی روش خوبی برای درمان این عارضه است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

درمان خانگی زودانزالی

انزال زودرس یا زودانزالی یکی از مشکلات جنسی شایع در میان مردان است که می‌تواند تاثیر زیادی روی روابط زناشویی و حتی اعتمادبه‌نفس فرد بگذارد. هر چند این عارضه خطرات سلامتی ندارد، اما بیشتر افرادی که به زود انزالی مبتلا هستند با ناامیدی و اضطراب روبرو می‌شوند و نمی‌توانند از معاشقه لذت کافی را ببرند. از این رو بسیاری از افراد به دنبال درمان خانگی زود انزالی هستند. آیا شما هم به دنبال راهی برای درمان زود انزالی می‌گردید؟

بسیاری از افراد ممکن است در نتیجه زودانزالی از رابطه جنسی خودداری کنند، اما شیوه‌های خانگی و گیاهی وجود دارند که می‌توانند به شما در مدیریت این اختلال کمک شایانی کنند.

در درمان خانگی زودانزالی، شما می‌توانید از متخصص اورولوژی، دکتر طب سنتی، روانشناس و روانپزشک کمک بگیرید. شما می‌توانید از بخش مشاوره تلفنی دکترتو با بهترین پزشکان کشور به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را با آن‌ها درمیان بگذارید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا همه جوانب درمان خانگی زودانزالی را مورد بررسی قرار دهیم.

داروهای گیاهی درمان خانگی زودانزالی

همانطور که در بالا اشاره کردیم انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد در کمتر از ۱ دقیقه به انزال می‌رسد. این مشکل، عارضه‌ی شایعی در میان مردان است و افراد زیادی به دنبال راه‌های خانگی برای درمان آن هستند. داروهای گیاهی در درمان مشکلات جنسی محبوبیت زیادی دارند. هر چند این داروها نمی‌توانند زودانزالی شما را در کوتاه مدت درمان کنند، اما در بلند مدت نتیجه شگفت انگیزی خواهند داشت.

۱. زنجبیل و عسل برای درمان خانگی زودانزالی

ترکیب زنجبیل و عسل مدت‌هاست که برای افزایش قدرت جنسی مردان، توسط متخصصان طب سنتی تجویز می‌شود. زنجبیل به افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی کمک می‌کند، از این رو با مصرف این ماده خوراکی شما کنترل بیشتری روی انزال خود خواهید داشت. عسل یکی دیگر از مواد تقویت کننده قوای جنسی است که می‌تواند اثربخشی زنجبیل را دو برابر کند. برای تاثیر این معجون گیاهی، هر شب قبل از خواب نصف قاشق زنجبیل و عسل را با یکدیگر میل نمایید.

۲. دارچین و عسل

یکی از موثرترین گیاهان طبیعی در درمان خانگی زودانزالی، دارچین با رایحه معطر آن است. از آنجایی که دارچین حاوی برخی ترکیبات معطر و مواد شیمیایی طبیعی است، یکی از برجسته‌ترین داروهای گیاهی برای انزال زودرس و رابطه جنسی طولانی مدت محسوب می‌شود.

دارچین همچنین در ساخت داروهای پزشکی برای درمان مشکل زودانزالی استفاده می‌شود که برای به تاخیر انداختن انزال با چندین نوع گیاه طبیعی دیگر مخلوط می‌شود. بنابراین، دمنوش دارچینی لذیذ اضافه شده به عسل را تهیه کنید و دو ساعت قبل از آمیزش با شریک جنسی‌تان میل نمایید.

همچنین می‌توانید پودر دارچین را در حین پخت به غذاها اضافه کنید و چند درمان خانگی جادویی برای زودانزالی داشته باشید.

درمان خانگی زودانزالی
از دارچین در ساخت داروهای زودانزالی استفاده می‌شود.

۳. جو دوسر برای درمان خانگی زودانزالی

جو دوسر ممکن است یکی از غیرمنتظره‌ترین درمان‌های طبیعی برای درمان زودانزالی در مردان باشد. اما پس از مطالعات و بررسی‌های پزشکی مشخص شده است، جو دوسر در آرام کردن عضلات انقباضی موثر است. بنابراین می‌تواند در به تاخیر انداختن انزال مردان و افزایش طول مدت معاشقه کمک کند.

جو دوسر اضطراب، تنش و احساس ناآرامی روانی را از بین می‌برد ئ باعث افزایش حس لذت در حین آمیزش می‌شود. در برخی تحقیقات مشخص شده است که جو دوسر می‌تواند ترشح هورمون سروتونین را افزایش دهد. سروتونین با عنوان هورمون شادی و لذت شناخته می‌شود.

برای تاثیر جو دو سر در درمان خانگی زودانزالی، می‌توانید مقداری از این دارو را در آب خیس کنید و مستقیما قبل از برقراری رابطه جنسی میل نمایید.

نمی‌دونی چطور زود انزالی رو برطرف کنی؟

همین الان مشاوره بگیر!

۴. روغن نعناع

روغن‌های طبیعی نقش مهمی در رفع مشکل زود انزالی به روشی موثر و طبیعی دارند. یکی از برجسته‌ترین انواع روغن‌های طبیعی که این نقش را ایفا می‌کند، روغن نعناع است. روغن نعناع حاوی خواص متعددی است که باعث بهبود عملکرد نعوظ در مردان می‌شود. همچنین این روغن کیفیت و کمیت اسپرم را بهبود می‌بخشد و مردانگی را تقویت می‎کند. حتماً با این واقعیت آشنا هستید که ضعف اسپرم منجر به مشکلات شدید غیر انزالی یا زود انزالی می‌شود.

روغن نعناع همچنین احساس بی حسی آلت تناسلی را افزایش می‌دهد و احساس هیجان را کاهش می‌دهد که ممکن است انزال را به تاخیر بیندازد. بنابراین هر مردی که دچار انزال زودرس است می‌تواند قبل از نزدیکی، چند دقیقه آلت تناسلی خود را با روغن نعنا ماساژ دهد و مشکل زود‌انزالی را به طرز جادویی برطرف کند.

درمان زودانزالی در خانه با روغن نعناع
روغن نعنا یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای درمان زودانزالی به روش سنتی است.

۵. گیاه هلیون

هلیون به تقویت سلامت زندگی جنسی مردان کمک می‌کند و نقش خود را در به تاخیر انداختن انزال مردان و طولانی شدن دوره آمیزش ایفا می‌کند. این داروی گیاهی حس لذت جنسی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با افزایش حس لذت، مرد می‌تواند با موفقیت به حداکثر میل جنسی برسد.

این گیاه همچنین به افزایش رضایت جنسی زوجین کمک می‌کند، زیرا حاوی درصد بسیار بالایی از ویتامین‌های مهم مورد نیاز اندام تناسلی است تا ضمن افزایش توانایی برای داشتن رابطه جنسی صمیمی، حس انرژی و نشاط را به آنها بدهد.

شما می‌توانید برای مصرف این داروی گیاهی، مقداری هلیون تازه را در آب بجوشانید و سپس یک قاشق غذاخوری عسل کوهی را به آن اضافه کنید و به صورت روزانه به مدت یک هفته آن را میل نمایید.

۶. درمان خانگی زود انزالی با پیاز

پیاز و پیازچه، هر دو تاثیر بسزایی در درمان زودانزالی دارند. پیاز دارای خواص تقویت کنندگی جنسی در مردان است و می‌تواند انزال را تا حد زیادی به تاخیر بیندازد. برای اثر بخشی این داروی گیاهی، ابتدا پیازها را خرد کرده و در مقداری آب قرار دهید. سپس بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، آب درون ظرف را بنوشید. آب این معجون را سه بار در روز قبل از هر وعده غذایی میل نمایید.

۷. سیر برای درمان خانگی زودانزالی

سیر یکی دیگر از داروهای طبیعی است که می‌تواند به افزایش جریان خون آلت تناسلی کمک کند و همچنین به گرم کردن بدن شما کمک می‌کند. چند تکه سیر را با شعله ملایم در روغن حیوانی تفت دهید تا قهوه‌ای طلایی شود. این معجون به دست آمده را هر روز مصرف کنید. یا به جای پخت سیر می‌توانید ۳ تا ۴ حبه سیر را برای درمان زود انزالی و اختلال نعوظ در خانه بجوید.

۸. مارچوبه

ریشه گیاه مارچوبه در درمان خانگی زودانزالی بسیار موثر است. می‌توانید ریشه گیاه را در شیر بجوشانید و هر روز دو بار بنوشید تا کنترل خود را بر عضلات آلت تناسلی تقویت کنید.

۹. معجون تخم مرغ، هویج و عسل برای درمان خانگی زود انزالی

هرگز در مورد این مخلوط نشنیده‌اید؟ باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید تا بفهمید چرا یک ترکیب شگفت انگیز است! یک عدد تخم مرغ نیم پز را بردارید و با هویج رنده شده مخلوط کنید. ۳ قاشق چایخوری عسل را بردارید و به مخلوط تخم مرغ و هویج اضافه کنید. این معجون را به مدت حدود سه ماه به صورت روزانه مصرف کنید تا به نتایج عالی برسید.

زنجبیل و عسل و دارچین و عسل از ترکیبات خانگی خوب برای درمان زودانزالی هستند. همچنین می‌توانید از روغن نعناع و ریشه مارچوبه هم برای درمان این عارضه استفاده کرد.

۱۰. میخک

میخک یک ادویه مهم است که به عنوان “ضد عفونی کننده مادر طبیعت” شناخته می‌شود. این داروی گیاهی به دلیل فعالیت تقویت کننده جنسی شناخته شده است و برای کاهش خطر اختلالات جنسی مردانه استفاده می‌شود. مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که میخک زمان نعوظ را افزایش می‎دهد و در نتیجه عملکرد جنسی را بهبود می‌بخشد. این داروی گیاهی همچنین به دلیل داشتن خاصیت واجی کارانا به افزایش فعالیت جنسی و درمان انزال زودرس کمک می‌کند. نحوه مصرف:

  • ۱ قاشق غذاخوری میخک را قبل از رابطه جنسی بخورید.
  • یا اینکه ترکیب میخک و عسل را به صورت روزانه بعد از غذا مصرف کنید.

۱۱. دمنوش هسته انبه، تمر هندی و عناب

محققان معتقدند که جوشانده هسته این میوه‌های می‌تواند تاثیر مطلوبی در درمان خانگی زود انزالی داشته باشد. این دمنوش را باید ۱ تا ۲ دو بار در روز به صورت مداوم مصرف کنید.

۱۲. کپسول گیاهی دایان مکث

این داروی گیاهی از جعفری و خامه ترش ساخته شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که این داروهای گیاهی با تاثیر روی گیرنده‌های عصبی و حسی، آلت تناسلی باعث افزایش مدت زمان رابطه و دیرانزالی می‌شوند. برای اثر بخشی این دارو، دو کپسول از این محصول را قبل از برقرار رابطه جنسی مصرف نمایید.

Home-treatment-of-premature-ejaculation-4
این دارو با کاهش حس آلت تناسلی، باعث افزایش مدت زمان رابطه می‌شود.

۱۳. قرص‌های دارویی گل آفرودیت

این محصول گیاهی از زعفران، زنجبیل و دارچین ساخته شده است. همانطور که اشاره شد این گیاهان دارویی خواص قدرتمندی در درمان زودانزالی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که قرص‌های گل آفرودیت می‌توانند میل جنسی را هم در مردان و هم در زنان افزایش دهند. برای اثربخشی، باید این دارو را به مدت چند ماه به صورت سه بار در روز بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید.

۱۴. طب سنتی هندی برای درمان خانگی زودانزالی

طب سنتی هندی که با نام آیورودا نیز شناخته می‌شود، می‌توانند انواع اختلالات همچون دیابت و التهاب را درمان کند. کانچ بیج، کامینی ویدروان راس و یاوانامریت واتی نمونه‌های از داروهای گیاهی آیورودا هستند که در صورت مصرف به صورت کپسول دو بار در روز می‌توانند انزال زودرس را درمان کنند. برای عملکرد بهتر این این داروها، باید آن‌ها را با آب ولرم مصرف کنید. همچنین این داروها می‌توانند تاثیر بسزایی در درمان اختلال عملکرد نعوظ نیز داشته باشند.

از آنجایی که آیورودا، طب سنتی هندی است، پیدا کردن داروهای آن در ایران کار ساده‌ای نیست. از این رو توصیه می‌کنیم این داروها را از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه نمایید.

۱۵. داروهای گیاهی چینی

تحقیقات موثقی دال بر موثر بودن داروهای گیاهی بر درمان خانگی زود انزالی، وجود ندارد. اما برخی محققان معتقدند مصرف داروهای Qilin و Yimusake به صورت یک دوز هفتگی یا روزانه می‌تواند مدت انزال را تا چند دقیقه عقب بیندازد. عوارض جانبی احتمالی این داروها، عبارتند از:

  • دل درد
  • سرگیجه
  • درد خفیف
  • کاهش میل جنسی.
مکمل ها برای درمان انزال زودرس
برخی از مکمل‌ها و مواد معدنی هم می‌توانند به افزایش زمان انزال کمک کنند.

مکمل‌ها و مواد معدنی درمان خانگی زودانزالی

علاوه بر داروهای گیاهی، شما نیاز به تامین برخی مواد معدنی در بدن خود دارید تا بتوانید انزال را به تاخیر بیندازید. در ادامه این مواد معدنی و غذاهایی که در درمان زودانزالی موثر هستند را بررسی خواهیم کرد.

۱. روی

روی علاوه بر حمایت از رشد سلولی باعث افزایش تولید تستوسترون و افزایش میل جنسی می‌شود. این ماده معدنی یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده هورمون‌های جنسی است. متخصصان توصیه می‌کنند برای درمان اختلال عملکرد جنسی باید حداقل ۱۱ گرم روی به صورت روزانه دریافت کنید. با وجود تاثیر به سزای روی در درمان خانگی زودانزالی، مصرف بیش از حد این ماده معدنی می‌تواند برخی از عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • آسیب کلیه
  • طعم فلز در دهان

۲. منیزیم

منیزیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای تولید اسپرم سالم و سلامت باروری است. برخی مطالعات نشان می‌دهد که کمبود منیزیم با زودانزالی مرتبط است، چرا که ممکن است است برخی انقباضات عضلانی رایج در ارگاسم را افزایش دهد. به همین دلیل، دریافت منیزیم کافی در رژیم غذایی ممکن است به درمان خانگی زودانزالی کمک کند.

۳. سایر مواد معدنی

توجه داشته باشید، برخی از مواد معدنی دیگر نیز ممکن است نقش مهمی در عملکرد اسپرم و باروری کلی مردان ایفا کنند. طبق گفته  medicalnewstoday موارد زیر می‌توانند در درمان زودانزالی شما موثر باشند:

  • کلسیم
  • مس
  • منگنز
  • سلنیوم

یک فرد می‌تواند این مواد را به عنوان ابزاری در نظر بگیرد که ممکن است به بهبود سلامت کلی باروری خود کمک کند، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که این مواد معدنی می‌توانند به طور خاص به انزال زودرس کمک کنند.

بهترین زمان درمان اختلال نعوظ همین حالاست!

رژیم غذایی مناسب برای درمان خانگی زودانزالی

حتما از خود می‌پرسید “برای درمان زودانزالی در خانه چه بخوریم؟” غذاهای متعددی وجود دارند ک می‌توانند مواد معدنی مورد نیاز دستگاه جنسی شما را تامین کنند. گنجاندن غذاهای غنی از روی و منیزیم در رژیم غذایی، می‌تواند به افزایش زمان رسیدن به اوج لذت جنسی کمک کند. خوراکی‌های زیر نمونه‌هایی از این غذاها هستند:

  • دانه کدو تنبل
  • سویا
  • ماست
  • اسفناج
  • غلات جوانه گندم
  • بادام‌ها
  • لوبیا
  • نخود
  • دانه کنجد
  • گوشت گاو و بره
  • شکلات تلخ
  • سیر
  • نخود فرنگی
  • پیازچه
  • هویج
  • موز
  • گردو
رژیم غذایی برای درمان زودانزالی در خانه
موز و شکلات، دو خوراکی محبوب هستند که می‌توانند باعث دیر انزالی شوند.

محصولات موضعی درمان دیرانزالی در خانه

داروها و محصولات بهداشتی متعددی وجود دارند که می‌توانند به صورت موقتی مشکل زودانزالی شما را رفع کنند. باید توجه داشته باشید این داروها در کنار کارآمدی‌شان عوارضی را نیز به همراه دارند. از این رو برای به حداقل رساندن عوارض جانبی، مشاوره با یک داروساز الزامی است. شما می‌توانید از طریق دکترتو با برترین داروسازان کشور ارتباط تلفنی برقرار کنید.

۱. دستمال مرطوب موضعی

کانال‌های سدیمی با افزایش حس در آلت تناسلی، باعث زود انزالی می‌شوند. دستمال‌های مرطوب‌ زودانزالی حاوی بنزوکائین هستند. بنزوکائین‌ها با مسدود کردن کانال‌های سدیمی باعث بی حسی در نوک دستگاه تناسلی مردانه می‌شوند.

استفاده طولانی مدت از این محصول می‌تواند تا حدی مدت انزال را افزایش دهد. اما این شیوه به عنوان یک روش دائمی شناخته شده نیست.

۲. کرم‌های بی‌حس کننده موضعی برای درمان خانگی زودانزالی

کرم‌ها و اسپری تاخیری که حاوی یک عامل بی‌حس‌کننده مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند، گاهی برای درمان انزال زودرس استفاده می‌شوند. این محصولات ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی روی آلت تناسلی استفاده می‌شود تا حس را کاهش دهد و به تاخیر در انزال کمک کند.

ژل لیدوکائین برای درمان زود انزالی با نسخه در دسترس هستند، اما می‌توانید اسپری تاخیری لیدوکائین را بدون نسخه نیز تهیه کنید.

اگرچه داروهای بی حس کننده موضعی موثر و قابل تحمل هستند، اما عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند. به عنوان مثال، برخی از مردان از دست دادن موقت حساسیت و کاهش لذت جنسی را گزارش می‌دهند. گاهی اوقات، شریکان جنسی مونث نیز این اثرات را گزارش کرده‌اند.

ژل لیدوکائین برای درمان خانگی زود انزالی
ژل لیدوکائین، یکی از بهترین بی‌حس کننده‌های موضعی است.

۳. کاندوم‌های تاخیری

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می‌تواند به تاخیر در انزال کمک کند. کاندوم‌های “Climax control” بدون نسخه در دسترس هستند. این کاندوم‌ها حاوی عوامل بی حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از لاتکس ضخیم‌تر برای به تاخیر انداختن انزال ساخته شده‌اند.

۴. وازلین برای درمان خانگی زود انزالی

یکی از درمان‌های طبیعی برای زود انزالی که برای برخی افراد غیرمنتظره است، وازلین است. وازلین یک ماده آرایشی چند فایده برای بدن است، اما عجیب‌ترین چیز این است که می‌تواند برخی از مشکلات رایج جنسی، به ویژه مشکل انزال زودرس را نیز درمان کند. این محصول بهداشتی به ایجاد یک لایه ضخیم روی اندام کمک می‌کند که باعث کاهش حس در اندام می‌شود، در نتیجه سرعت انزال کاهش می‌یابد.

وازلین همچنین گردش خون را فعال می‌کند و خون رسانی به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد که به تقویت نعوظ و طولانی شدن مدت روابط صمیمانه کمک می‌کند.

یکی از روش‌های خوب برای درمان زودانزالی استفاده از محصولات موضعی مانند کرم‌ها و ژل‌ها و اسپری‌های تاخیری، وازلین، کاندوم تاخیری و دستمال مرطوب زودانزالی است.

اسپری تاخیری برای درمان خانگی زودانزالی
استفاده از اسپری‌ها و ژل‌های تاخیری یکی از راه‌های خوب برای درمان زودانزالی در منزل است.

داروهای مناسب برای درمان زودانزالی

احتمالا شما هم اسم قرص تاخیری را شنیده‌اید. قرص تاخیری به صورت کلی به داروهایی گفته می‌شو که می‌تواند از آنها برای درمان زودانزالی استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که از این داروها به صورت خودسرانه استفاده نکنید و حتما برای درمان این معضل و استفاده از دارو به دکتر اورولوژی مراجعه کنید. مشاوره دارویی دکترتو هم فرصت خوبی است که می‌توانید با استفاده از آن به ساده‌ترین شکل ممکن با دکتر داروساز در این مورد صحبت کنید.

۱. درمان خانگی زودانزالی با داروهای ضد افسردگی

یک عارضه جانبی برخی از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (داروهای ضد افسردگی) ارگاسم تاخیری است. اما این داروها عوارض جانبی نیز دارند که شامل حالت تهوع و خواب آلودگی می‌شود. آنها همچنین می‌توانند تمایل شما به رابطه جنسی را به شدت کاهش دهند. بنابراین، این امکان وجود دارد که یک مشکل را با مشکل دیگر مبادله کنید. برای استفاده از این داروها حتما باید با یک روانپزشک یا روانشناس مشورت کنید.

۲. ترامادول

ترامادول یک مسکن است که می‌تواند انزال را به تاخیر بیندازد. اگر داروهای ضد افسردگی کمکی نکنند، ممکن است این دارو تجویز شود. این دارو اعتیاد آور است، بنابراین ممکن است گزینه خوبی برای شما نباشد.

۳. کپسول زینگا لایف سلامت گستر آرتیمان

کپسول زینگا لایف نیز یکی دیگر از محصولاتی است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شود. جینسینگ، جینکو، زردچوبه، ال-آرژنین، یوهمبین و روی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این کپسول هستند. مقدار مصرف این دارو باید توسط متخصص اورولوژیست تعیین شود، اما به طور کلی می‌توانید روزانه یک قرص از این دارو را بعد از غذا مصرف کنید. همچنین قبل از برقراری رابطه جنسی نیز می‌توانید یک کپسول از این دارو را مصرف نمایید. این دارو نباید بیش از ۸ هفته مصرف شود. دیگر فواید این زینگا لایف شامل رفع خستگی و بی حالی، مقابله با افسردگی و استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

قبل از استفاده از هر دارویی برای درمان زودانزالی باید با متخصص اورولوژی و یا دکتر داروساز مشورت کنید. در دکترتو با استفاده از سرویس مشاوره دارویی به راحتی با دکتر داروساز مشورت کنید.

۴ درمان خانگی زود انزالی با کپسول دیلی کیم

کپسول دیلی کیم یک محصول گیاهی است که از تمر هندی ساخته شده است. این دارو با کاهش حساسیت آلت تناسلی، انزال را به تاخیر می‌اندازد. برای اثربخشی، باید یک یا دو عدد از این دارو را قبل از رابطه جنسی مصرف کنید.

۵. کپسول سینورکس آر ایکس اس تی پی فارما

جینسینگ، جینکو بیلوبا و یوهمبین از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این داروست که باعث افزایش زمان انزال در مردان می‌شود. این دارو علاوه بر زودانزالی، می‌تواند در درمان نعوظ و افزایش میل جنسی نیز موثر باشد. کپسول سینورکس مواد افزودنی و نگهدارنده کمی دارد و باید دو بار در روز همراه با غذا مصرف شود. اگر در حین مصرف سینورکس دچار واکنش های آلرژیک شدید، باید مصرف آن را قطع کرده و با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. همچنین در صورت داشتن فشارخون بالا نیز نباید این دارو را مصرف کنید.

۶. کپسول ویگرکس ادیب اکسیر

یوهمبین موجود در این دارو، کمک شایانی به درمان زودانزالی می‌کند. تقویت قوای جنسی مردانه از دیگر خواص این دارو به شمار می‌آید. همچنین کپسول ویگرکس با افزایش خون در بافت اسفنجی آلت تناسلی، باعث نعوظ می‌شود.

۷. درمان خانگی زودانزالی با ویاگرا

ویاگرا دارویی است که اغلب برای درمان اختلال نعوظ تجویز می‌شود، اما می‌تواند در درمان زودانزالی نیز موثر باشد. در حال حاضر، هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه ویاگرا مانند داروهای ضد افسردگی زودانزالی را درمان می‌کند، وجود ندارد. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که سیلدنافیل (ویاگرا) اثرات متعددی دارد که می‌تواند در درمان و بهبود عملکرد جنسی مردان مفید باشد.

درمان خانگی زودانزالی با ویاگرا
ویاگرا علاوه بر کمک به نعوظ، می‌تواند زود انزالی را نیز درمان کند.

تکنیک‌های درمان زودانزالی در خانه

تکنیک‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توانند انزال شما را به تاخیر بیندازند. برخی از این تکنیک‌ها در زمان رابطه جنسی قابل اجرا هستند و برخی دیگر نیاز به تمرین‌ متداوم دارند. در ادامه این تکنیک‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. درمان خانگی زودانزالی با تکنیک مسترز و جانسون

این تکنیک که با عنوان تکنیک مکث-فشار نیز شناخته می‌شود، یک روش سریع در توقف انزال است. در این روش با نزدیک شدن به انزال، باید از رابطه جنسی دست بکشید و سر آلت تناسلی خود را تا زمانی که احساس انزال از بین برود، فشار دهید. بعد از کاهش برانگیختگی جنسی خود، می‌توانید رابطه جنسی را از سر بگیرید. این روش کاملا موثر است، اما نیاز به وقفه جنسی دارد و بسیار دست و پا گیر است. همچنین نیاز به یک شریک جنسی با قدرت همکاری بالا دارد.

۲. روش استاپ و استارت

روش استاپ-استارت یا همان توقف-شروع یکی دیگر از تکنیک‌های فیزیکی برای تمرین دیرانزالی است. این روش شامل تحریک آلت تناسلی مرد یا شریک جنسی او تا زمان نزدیک شدن به اوج است. پس از فروکش کردن لذت، مرد یا همسرش باید آلت تناسلی را دوباره تحریک کند و درست قبل از ارگاسم متوقف شود. این چرخه باید تا زمانی که شما به رضایت جنسی کافی برسید، ادامه داشته باشد.

این تمرین ممکن است به یک مرد کمک کند تا احساساتی را که درست قبل از ارگاسم ایجاد می‌شود را شناسایی کند. بررسی آنها از این طریق می‌تواند تشخیص یا کنترل انزال را آسان‌تر کند.

تکنیک مسترز و جانسون (فشار دادن سر آلت تناسلی در زمان نزدیک به انزال) و روش استاپ و استارت (متوقف کردن تحریک درست قبل از انزال) در کنار تمرینات کگل به درمان زودانزالی بسیار کمک می‌کند.

۳. تمرینات کف لگن

تقویت عضلات کف لگن می‌تواند تاثیر زیادی بر مدت زمان به اوج رسیدن شما داشته باشد. تمرینات کف لگن که بیشتر با عنوان تمرینات کگل شناخته می‌شوند، بسیار متعدداند و هر کسی می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. برای مثال تمرینات زیر نمونه‌ای از این کگل هستند:

  • با توقف در اواسط ادرار کردن با سفت کردن عضلاتی که مانع از دفع گاز می‌شوند، عضلات کف لگن را شناسایی کنید.
  • در حالی که دراز کشیده‌اید، عضلات کف لگن خود را به مدت ۳ ثانیه منقبض کنید و سپس به آن‌ها به مدت ۳ ثانیه استراحت دهید. این کار را حداقل ۱۰ بار پشت سر هم انجام دهید. حداقل ۳ بار در روز تکرار کنید.
  • با قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها، به تدریج تعداد ثانیه‌ها را افزایش دهید. پوزیشن‌های جدید مانند ایستادن، راه رفتن یا نشستن را امتحان کنید.
  • نفس کشیدن در حین تمرین را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که فقط روی عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. شکم، ران یا باسن خود را منقبض نکنید.

آیا اسکات انزال زودرس را درمان می‌کند؟

اسکات ورزش مخصوص پا و کمر است که به تقویت پاها و عضلات کف لگن کمک می‌کند و جریان خون را در ناحیه تناسلی شما افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت اسکات یکی از تمرینات زود انزالی است که آن را درمان می‌کند.

تمرینات کگل برای درمان خانگی انزال زودرس
تمرینات کف لگن، تمرینات ساده‌ای هستند که می‌توانند کنترل شما را در انزال افزایش دهند.

۴. درمان خانگی زودانزالی با خودارضایی

خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از فعالیت جنسی ممکن است به تاخیر در انزال در حین دخول کمک کند. این عمل جنسی می‌تواند نیاز سریع شما به اوج رسیدن را کاهش دهد.  

۵. خودداری از رابطه جنسی برای مدتی

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما تمرکز بر انواع دیگر فعالیت‌های جنسی به جای مقاربت ممکن است به کاهش فشار از روی روابط جنسی شما کمک کند. دخول تنها راه برای رسیدن به رضایت جنسی نیست، بنابراین به راه‌های دیگری فکر کنید که شما و همسرتان می‌توانید احساس لذت کنید که باعث ناراحتی یا ناامیدی هیچ یک از شما نمی‌شود

در این زمینه متخصصان روانپزشکی و روانشناسی، می‌توانند به شما کمک کنند.

۶. حواس پرتی ذهنی

برخی افراد حواس پرتی ذهنی را برای به تاخیر انداختن کارها مفید می‌دانند. ایده این است که به چیزی کاملاً غیرمرتبط با شریک زندگی خود فکر کنید و این تفکر باید کاملاً غیرجنسی باشد. برخی افراد  تصور می‌کنند که در یک بازی فوتبال هستند یا مسائل ریاضی را در ذهن خود حل می‌کنند.

در رابطه با زودانزالی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

زودانزالی یک نگرانی کاملا طبیعی است که تقریبا ۴۰ درصد از مردان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. متخصصان و پزشکان متعددی می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. برای مثال اگر دیر انزالی شما به دلیل مشکلی در دستگاه تناسلی‌تان باشد، دکتر اورولوژی می‌توانند در بهبود و درمان این وضعیت به شما کمک کنند.

ممکن است مشکل شما به دلیل اختلالات خلقی و اضطرابی باشد. روانشناس و روانپزشک می‌توانند به شما در زودانزالی ناشی از اضطراب کمک کنند. فراموش نکنید داروهای زودانزالی تاثیر بسزایی در درمان این اختلال دارند. یک مشاور دارویی مجرب، می‌تواند به شما در پیدا کردن داروی مناسب‌تان کمک کند.

و البته اگر بعد از مشورت با اورولوژیست به دنبال راه‌های درمان گیاهی و طب سنتی برای این مشکل هستید، متخصص طب سنتی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کنند.

شما می‌توانید از طریق پنل دکترتو با تمامی این متخصصان ارتباط تلفنی برقرار کنید و نکات لازم در رابطه با زودانزالی را دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز به مراجعه حضوری، از بخش نوبت مطب می‌توانید وقت ملاقات حضوری تنظیم کنید.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

زودانزالی در مردان بسیار شایع است و افراد زیادی را در یک زمان تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، هنگامی که زودانزالی مشکل ساز می‌شود، برخی از مردان ممکن است متوجه شوند که با استفاده از درمان‌ها و تکنیک‌های مختلف خانگی می‌توانند آن را بهتر کنترل کنند. برخی از پزشکان ممکن است انواع دیگری از درمان فیزیکی، روانی یا پزشکی را برای کمک به کنترل این مشکل پیشنهاد کنند.

اگر زودانزالی ادامه یابد یا بدتر شود، بهتر است برای تشخیص کامل به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. ممکن است اختلال انزال شما به دلیل یک بیماری زمینه‌ای باشد.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

عشق بازی نمی‌تواند مانع از ارضا شدن سریع شما شود. اما می‌تواند باعث افزایش لذت جنسی شما و شریک‌تان شود. درست است که مدت زمان ارضا شدن شما بعد از دخول افزایش پیدا نمی‌کند، اما عشق بازی می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری دهد و از ابتلای شما به اضطراب جلوگیری کند.

تمام پوزیشن‌هایی که نیاز به فعالیت کمتر شما در حین رابطه جنسی دارند، می‌توانند باعث دیرتر ارضا شدن شما شوند. برای مثال، سعی کنید روی یک صندلی بنشینید و اهرم سکس را به دست شریک زندگی‌تان بسپارید. بگذارید همسرتان وظیفه بالا و پایین رفتن را بر عهده داشته باشد. شما می‌توانید پوزیشن‌های مناسب دیرتر ارضا شدن را در مقاله آموزش رابطه جنسی یاد بگیرید.

قرص کمر یا قرص تاخیری دسته‌ای از داروها هستند که باعث بی‌حسی آلت تناسلی شما می‌شوند. در نتیجه انزال شما به تعویق خواهد افتاد. قرص ویاگرا و مهارکننده‌های بازجذب سروتونین، نمونه‌ای از این قرص‌ها هستند.

بیشتر داروهای بهبود عملکرد جنسی، بدون نسخه هستند. برخی از این داروها را طول مقاله معرفی کردیم. برای مثال:
کپسول زینگا لایف سلامت گستر آرتیمان
قرص تاخیری دیلی کیم
کپسول سینورکس آر ایکس اس تی پی فارما
کپسول ویگرکس ادیب اکسیر
ویاگرا
اسپری و ژل لیدوکائین

بیماری‌های مختلفی می‌توانند دستگاه جنسی مردانه را تحت تاثیر قرار دهند و باعث زودانزالی شوند. مشکلات و بیماری‌های زیر نمونه‌ای از این اختلالات جنسی هستند:
اختلال نعوظ
سندرم درد مزمن لگن (درد و گرفتگی طولانی مدت در ناحیه لگن به علاوه علائم طولانی مدت دستگاه ادراری و اختلال عملکرد جنسی)
اختلالات تیروئید
مصرف تفریحی مواد مخدر

مدت زمان مناسب برای رابطه جنسی کاملا سلیقه‌ای است و به شما و همسرتان بستگی دارد. تعیین دقیق این زمان برای هر فرد متفاوت است. اما طبق تحقیقات انجام شده، به طور میانگین بیشتر افراد رابطه جنسی بین ۳ تا ۱۳ دقیقه را مناسب می‌دانند.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
آیلین قشلاقی رحیمی هستم کارشناس سئو و تولید محتوا. دکترتو جاییه که بهم فرصت میده درباره علمی که عاشقشم تحقیق کنم و نتایج تحقیقمو با مردم به اشتراک بذارم تا سطح آگاهی اجتماعی درمورد دنیای پزشکی ارتقا پیدا کنه.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره درمان خانگی زودانزالی

  1. ناشناس گفت:

    سلام ایا زودانزالی میشه برای اینکه در سن بلوغ هستیم زود انزالم یا خیر

    1. ناشناس گفت:

      ازهیجان هم میشه چون تازه به بلوغ رسیدی هیجانت زیاده سعی کنی طبیعی باشی

  2. ح.پ. گفت:

    سلام.بنده این مشکل را داشتم ولی بعد از مدتها علت ان را به صورت دقیق متوجه شدم. علت اول هیجان بیش از حد است.باید در ذهن خود اینطور فکر کرد که این مسئله خیلی تازه نیست و حیوانات هم غریزه دارند وکمتر هیجان به خرج داد وخونسرد خونسرد باید بود.دوم غذاهای سبک و آرامبخش باید مصرف یشه.سوم اضطراب باید کاملآ دور بشه و برای رهایی از اضطراب باید از عطر ملایم بدون الکل یا گلاب استفاده بشه که کاملآتضمین وموثره.چهارم فاصله نزدیکی کردن را باید کم کرد تا ارتباط دوام داشته باشد.پنجم قبل از خواب و رابطه ده دقیقه ورزش به ارامی حرکات قیچی و کششی پا انجام بدیدتا ناحیه تناسلی کاملآ تقویت و خستگی و گرفتیگی ان برطرف شود که باعث تعجب میشود.

  3. نجیب گفت:

    مشکلی.زود.انزالی.دارم

  4. محمد فاروق گفت:

    زود انزال میشم

  5. علی گفت:

    سلام من میخوام خصوصی ارتباط بگیرم راهنماییم میکنید؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      میتونید از این لینک مشاوره تلفنی با متخصص روانپزشکی داشته باشید.
      متخصص روانپزشک

      1. حسام‌الدین گفت:

        من مشکل زود انزالی شدید دارم و نمیتوانم خودمو کنترل کنم یه راه حل دائمی میخوام

        1. همیارِ دکترِتو گفت:

          سلام
          روش های زیادی برای کنترل زمان انزال وجود دارد
          از قرص تا ژل
          ولی بهتر است ابتدا به متخصص اورولوژی مراجعه کنید
          تا درمان قطعی بر اساس شرایط بدنی تان صورت گیرد
          https://doctoreto.com/doctors/speciality/urologist

    2. ناشناس گفت:

      محیب علی جعفری
      استم در نکا کدن همسرم انژال میشم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        زود انزالی روش های مختلف درمانی دارد
        نگران نباشید
        به اورولوژیست مراجعه کنید

  6. محمد علی پور گفت:

    سلام مورد اول زنجبیل و عسل رو تا چند روز باید بخوریم تا عمل کنه؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      بسته به میزان التهاب گلو و دلیل التهاب هر کدام از روش ها را تا بهبودی ادامه دهید.

    2. ناشناس گفت:

      محترم که در فلم سکس هم سی کنم انژال میشم

      1. همیارِ دکترِتو گفت:

        سلام
        زود انزالی روش های مختلف درمانی دارد
        نگران نباشید
        به اورولوژیست مراجعه کنید

  7. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید تشکر از اطلاعات خوب شما برای رفع مشکل در انزالی.
    خواستن نکته ای بگم:
    خودارضایی راه درستی نیست ۱‌. به دلیل شرعی که جایز نیست ۲. خود ارضایی بدن را دچار مشکلات فراوانی می کند.

  8. یوسف گفت:

    سلام واقعا جای تقدیر و تشکر داره مقاله ای که کامل و بی نقض بدور از تنگ چشمی و با تسلط کامل بر موضوع نگاشته شده. سپاس

    1. همیار دکترِتو گفت:

      ممنون از همراهی شما.

  9. مجید دهقانی گفت:

    سلام من زود انزالی دارم دارو گیاهی خوردم دارو شمیایی خوردم فایده نداره به نطرت چیکار کنم

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای درمان زودانزالی بهتره به متخصص روانپزشکی مراجعه و از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی پرهیز کنید. از این لینک می تونید نوبت بگیرید.
      متخصص اعصاب و روان

  10. الیاس(قیومی ) گفت:

    سلام وعرض ادب . من به مشکل زودانزالی مواجه شده ام به نظرخودم عامل این مشکل رادرزمان که تازه به بلوغت رسیده بودم خیلی وقت شب هامتواترپی هم احتلام میشدم.بی اعتنائی کردم وشرمیدم نزدپزشک یادوکتوری مراجعه ومشکلم رابااوشریک نکردم.الآن نظرشمارادراین باره خواهانم.کدام راه حل است؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتلام در سن بلوغ در خواب طبیعی است و مشکل زودانزالی شما نمی تونه ارتباطی با آن داشته باشد. بهتره برای بررسی و درمان مشکل زودانزالی خود با متخصص روانپزشکی مشورت کنید.
      متخصص روانپزشک