لیپوساکشن کمر و تمام آنچه باید بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیپوساکشن کمر این قابلیت را دارد که چربی‌ و اضافه وزن موجود در کمر و پشت را با شیوه کم تهاجمی و موثر تخلیه کند. از عوارض آن می‌توان به تجمع مایعات زیر پوست، ایجاد ناهمواری و عفونت اشاره کرد. دوره نقاهت این عمل حدود ۶ هفته است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
درباره لیپوساکشن کمر

آیا تابه‌حال در مورد لیپوساکشن کمر چیزی شنیده‌اید؟ کمر یکی از قسمت‌های جذاب بدن در زنان و مردان است که از نواحی شایع ذخیره و تجمع چربی‌های اضافی نیز هست. چربی‌ کمر معمولا سخت از بین می‌رود و روش‌های متداول لاغری و کاهش وزن مثل رژیم غذایی و ورزش عمدتا تاثیری روی دفع چربی پشت کمر ندارند. در بیشتر موارد، آخرین راه برای ازبین‌بردن و تخلیه چربی پشت کمر، روش لیپوساکشن پشت کمر است که چربی و پوست اضافی را برداشته و باعث می‌شود فرد جوان‌تر و لاغرتر به‌نظر برسد.

در این جراحی، توده‌های چربی قسمت بالا و میانی کمر هدف قرار می‌گیرند. برداشتن لایه متراکم بافت چربی باعث تغییر ظاهری و بهترشدن کمر و شانه در مردان شده و اندام ساعت شنی برای زنان ایجاد می‌کند. لیپوساکشن کمر و پشت را باید نزد جراح و متخصص زیبایی متبحر و مجربی انجام دهید تا نتیجه رضایت بخش باشد. در این مقاله به لیپوساکشن کمر، انواع این جراحی، مزایا و عوارض آن می‌پردازیم.

‏لیپوساکشن کمر چیست؟

به نقل از «sanchezplasticsurgery» جراحی لیپوساکشن کمر نوعی عمل جراحی زیبایی برای رسیدن به کمری باریک و متناسب در مدت‌زمان کوتاه است که چربی‌های اضافی انباشته شده در ناحیه کمر و پشت را تخلیه می‌کند. این چربی‌ها با ورزش و تغذیه از بین نمی‌روند. در روش لیپوساکشن چربی‌ها با دستگاه مکش، بیرون کشیده شده و آن ناحیه از بدن خوش‌فرم می‌شود. تجمع چربی در قسمت کمر و پشت علاوه بر اینکه تناسب ظاهری اندام فرد را از بین می‌برد، باعث می‌شود که فرد کوتاه‌تر به ‌نظر برسد. این جراحی، این قابلیت را دارد که چربی‌ و اضافه وزن موجود در کمر و پشت را با شیوه کم تهاجمی و موثر تخلیه کند.

رژیم غذایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

رژیم بارداریرژیم دیابترژیم رشد کودکانرژیم لاغریرژیم بارداری

با بهترین کیفیت از پزشکان برتر

رژیم غذایی

‏انواع لیپوساکشن کمر با دستگاه های پال/ اولترا زد

لیپوساکشن انواع مختلفی دارد که شامل این موارد می‌شوند:

  • لیپوساکشن تامسنت: متداول‌ترین روش لیپوساکشن است.
  • لیپوساکشن اولترا زد: نوعی لیپوساکشن کمر با استفاده از امواج اولترا زد که ساختار سلول‌های چربی را از بین می‌برد.
  • لیپوساکشن با کمک نیرو (PAL): همانند تکنیک لیپوساکشن تامسنت است که کانولا از برش کوچکی روی ناحیه مدنظر وارد می‌شود.
  • لیپوساکشن اولتراسوند (UAL)
  • لیپوساکشن با لیزر (LAL)

‏کاربرد لیپوساکشن کمر

از کاربردهای این روش می‌توان به ایجاد شکل ظاهری بهتر کمر و پشت به ‌خاطر تخلیه چربی‌های پشت و کمر اشاره کرد. پوست بدن فرد بعد از ساکشن چربی‌های قسمت بالا، وسط و پایین کمر به ‌تدریج سفت می‌شود و توده‌های چربی دور پهلوها و کمر هم کم می‌شود. از دیگر کاربردهای این روش می‌توان به افزایش اعتمادبه‌نفس در فرد اشاره کرد. لیپوساکشن پشت و کمر یکی از روش‌های پیکرتراشی است که تاثیر زیادی در زیبایی اندام دارد.

‏چه کسانی می توانند لیپوساکشن کمر انجام دهند؟

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند این جراحی را انجام دهند:

  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی مناسب
  • عدم رضایت از فرم و سایز بدن
  • داشتن انتظارات واقع‌بینانه درباره نتیجه عمل
  • پوست با خاصیت ارتجاعی مناسب دارند.
  • چربی اضافی در قسمت کمر و پشت با ورزش و تغذیه از بین نمی‌رود.
  • از وضعیت جسمی خوبی برخوردارند.
  • وزن ثابت دارند و اضافه وزن‌شان بیشتر از ۱۰ کیلوگرم نیست.

‏چه کسانی نباید لیپوساکشن کمر انجام دهند؟

این روش گزینه مناسبی برای همه نیست و افراد زیر نباید لیپوساکشن کمر انجام دهند:

  • بیماران مبتلا به بیماری مزمن
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
  • افراد دارای اضافه وزن
  • افرادی که پوست شل و افتاده دارند.
  • افرادی که معتاد به دخانیات هستند.
  • افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی، دیابت، ترومبوز وریدی و تشنج دارند.
  • بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده خون مثل هپارین مصرف می‌کنند.

افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی، دیابت، ترومبوز وریدی و تشنج دارند، نمی‌توانند لیپوساکشن کمر را انجام دهند.

لیپوساکشن کمر و پشت گزینه مناسبی برای همه نیست و برخی از افراد نباید به سراغ آن بروند.
لیپوساکشن کمر و پشت گزینه مناسبی برای همه نیست و برخی از افراد نباید به سراغ آن بروند.

‏مزایای لیپوساکشن کمر

از مزایای لیپوساکشن کمر می‌توان به درد و ناراحتی کم این روش جراحی زیبایی برای تخلیه چربی‌ پشت کمر اشاره کرد. دیگر مزایای لیپوساکشن کمر شامل این موارد می‌شوند:

  • تغییر ظاهری کمر در اثر برداشتن چربی‌های اضافی
  • سفت شدن پوست بیمار بعد عمل
  • کاهش توده‌های چربی دور کمر و پهلو
  • لیپوساکشن کمر روش عمل کم‌تهاجمی است.
  • اسکار و جای زخم‌ها به‌خاطر کوچک بودن برش‌ها به ‌سرعت بعد عمل برطرف می‌شوند.
  • دوره نقاهت کوتاه و بهبودی سریع
  • درد و ناراحتی کم

‏روش عمل لیپوساکشن کمر و پشت

در تمام روش‌های لیپوساکشن چربی، جراح از برش‌های کوچکی برای ساکشن و بیرون کشیدن چربی‌ها استفاده می‌کند. رایج‌ترین روش لیپوساکشن کمر و پشت، تکنیک لیپوساکشن تامسنت است. در این روش لیپوساکشن کمر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، ریسک عمل با بیهوشی به حداقل می‌رسد و امنیت عمل بالاتر می‌رود.

جراح برش ریزی در ناحیه کمر و پشت کمر ایجاد کرده و کانولا را داخل می‌فرستد تا به لایه‌های چربی برسد. در این مرحله، مایع تامسان زیر پوست تزریق می‌شود. پس از شروع تاثیرگذاری مایع تامسان، سلول‌های چربی شروع به جداشدن از بافت می‌کنند. جراح با ساکشن، چربی‌های دفع شده را از طریق همان کانولا بیرون می‌کشد.

‏آمادگی برای لیپوساکشن کمر

جراح و پزشک متخصص باید بیمار را برای این عمل آماده کند. رعایت دستورات پزشک کمک می‌کند نتیجه بهتری از عمل بگیرید. پزشک جهت اطمینان از وضعیت بیمار قبل بیهوشی، دستور آزمایش خون می‌دهد. مصرف سیگار و داروهای رقیق‌کننده خون و آسپرین یک هفته پیش از عمل باید متوقف شود. بهتر است روز عمل با همراه باشید. ۱۲ ساعت قبل عمل پزشک برای آمادگی بیمار، دستور قطع خوردن و نوشیدن را می‌دهد.

جراح و پزشک متخصص باید بیمار را برای عمل لیپوساکشن کمر آماده کند.
جراح و پزشک متخصص باید بیمار را برای عمل لیپوساکشن کمر آماده کند.

‏مراقبت های لازم بعد از عمل لیپوساکشن کمر

دوره نقاهت و بهبودی بعد از این عمل تا چند ماه طول می‌کشد. بیمار در این مدت با رعایت مراقبت‌های لازم، تغذیه مناسب، نوشیدن آب کافی، استراحت و پیاده‌روی منظم می‌تواند روند بهبودی را سریع‌تر طی کند. مراقبت‌های لازم بعد از عمل لیپوساکشن کمر و پشت عبارتند از:

۱. مراقبت ‌های لازم بلافاصله بعد عمل

این جراحی، نوعی عمل زیبایی سرپایی است که نیازی به بستری شدن ندارد. از همان روز بعد عمل تا ۲ هفته باید باند ارتجاعی یا گن مخصوص بپوشید.

از چاقی خسته شدی؟ به دنبال بهترین روش لاغری موضعی هستی؟

همین حالا مشاوره بگیر!

۲. مراقبت‌ های لازم چند روز بعد عمل

رعایت دستورات پزشک بعد عمل اهمیت زیادی دارد. پوشیدن گن و استفاده از دِرَن در محل جراحی برای تخلیه مایعات از اقدامات ضروری بعد عمل لیپوساکشن کمر هستند. معمولا تا چند روز بعد عمل احساس درد و کوفتگی طبیعی است و پزشک برای تسکین درد مسکن تجویز می‌کند. بهتر است طی چند روز اول بعد عمل از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید و کارهای خانه، خم شدن، ایستادن طولانی‌مدت و بلندکردن اشیا را به زمان دیگری موکول کنید.

۳. مراقبت‌ های لازم یک تا دو هفته بعد عمل

درد و کوفتگی یک هفته بعد عمل به میزان زیادی کم می‌شود. اگر نوع کارتان نشستنی باشد، بعد دو هفته می‌توانید دوباره کارتان را از سر بگیرید. اما اگر کارتان نیازمند ایستادن طولانی‌مدت، خم‌شدن و بلندکردن اجسام سنگین باشد، بهتر است، چند روز بیشتر استراحت کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. پوشیدن گن همچنان لازم است.

درد و کوفتگی بعد یک هفته به میزان زیادی کم می‌شود.
درد و کوفتگی بعد یک هفته به میزان زیادی کم می‌شود.

۴. مراقبت ‌های لازم سه تا ۵ هفته بعد عمل

نتایج لیپوساکشن تقریبا یک ماه بعد عمل خود را نشان می‌دهند. درد و کوفتگی باید به ‌طور کامل از بین رفته باشد. درصورتی‌که هنوز احساس درد و ناراحتی می‌کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. کبودی و تورم هنوز در هفته چهارم دیده می‌شود. از هفته چهارم به بعد می‌توانید ورزش سبک را شروع کنید، اما همچنان ورزش‌های سنگین و بلندکردن اجسام سنگین ممنوع است. 

نتایج لیپوساکشن تقریبا یک ماه بعد عمل خود را نشان می‌دهند. کبودی و تورم هنوز در هفته چهارم دیده می‌شود.

۵. مراقبت ‌های لازم ۶ هفته بعد عمل

از هفته ۶ به بعد تقریبا هیچ ورم و کبودی دیده نمی‌شود، البته ممکن است برخی همچنان ورم داشته باشند. دیگر نیازی به پوشیدن گن نیست (به تشخیص پزشک). محدودیت انجام فعالیت‌ها هم برداشته می‌شود و می‌توانید کار و ورزش‌های سنگین را از سر بگیرید.

‏عوارض لیپوساکشن پشت کمر

عوارض جراحی تخلیه چربی پشت کمر شامل این موارد می‌شوند:

  • ایجاد ناهمواری، برآمدگی، چین و چروک پوست به‌ خاطر برداشتن چربی به میزان نامساوی و شل‌بودن پوست
  • تجمع مایعات
  • عفونت
  • بی‌حسی
  • آمبولی
  • مشکلات قلبی و کلیوی
  • مسمومیت لیدوکائین

‏هزینه لیپوساکشن پشت کمر

در این جراحی، چربی‌های اضافی دو قسمت وسط و بالای کمر برداشته و تخلیه می‌شوند. بسته به اینکه تخلیه چربی از کدام قسمت انجام می‌شود، هزینه لیپوساکشن پشت کمر تغییر می‌کند. به طور کلی در محاسبه هزینه لیپوساکشن پشت کمر باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • آزمایش‌های قبل عمل
  • ضدعفونی بدن قبل عمل و هزینه آنتی‌بیوتیک‌ها
  • هزینه‌های کلینیک
  • هزینه بی‌حسی موضعی/ بیهوشی
  • هزینه گن مخصوص
  • ملزومات بعد عمل
  • هزینه ویزیت بعد عمل
در لیپوساکشن کمر، چربی‌های اضافی دو قسمت وسط و بالای کمر برداشته و تخلیه می‌شوند.
در این جراحی، چربی‌های اضافی دو قسمت وسط و بالای کمر برداشته و تخلیه می‌شوند.

‏برای انجام لیپوساکشن پشت کمر به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

اگر قصد انجام جراحی لیپوساکشن پشت و کمر را دارید، باید برای بررسی آن به جراح زیبایی مراجعه کنید. بهتر است قبل آن با دکتر گوارش هم مشورت داشته باشید. گاهی عمل‌های لاغری دیگر می‌توانند گزینه بهتری باشند. جراح میزان چربی در ناحیه کمر را بررسی کرده و درمورد این عمل تصمیم می‌گیرد. برای مشاوره با فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح زیبایی وجود دارد.

برای داشتن یک کمر باریک، همین حالا نوبت بگیر!

‏آیا لیپوماتیک کمر و پشت کمر با لیپوساکشن کمر یکی است؟

لیپوماتیک کمر برای لاغری به کار می‌رود و چربی‌های اضافی کمر و پشت را با ضربه و فشار فیزیکی از طریق لوله کانولا تخریب و تخلیه می‌کند. در روش لیپوماتیک کمر، چربی تخلیه‌شده از قسمت کمر برای حجم‌دادن به اندام‌هایی مثل سینه، صورت یا باسن استفاده می‌شوند. برخلاف روش لیپوساکشن، در لیپوماتیک کمر از حرارت و امواج اولتراسوند استفاده نمی‌کنند.

در عمل لیپوساکشن کمر که به آن لیپوپلاستی یا کانتورینگ هم می‌گویند، چربی‌های اضافی از بین رفته و برای شکل‌دادن به اندام پشت و کمر با ساکشن به ‌کار می‌رود. لیپوساکشن کمر بیشتر مناسب افرادی است که چربی اضافه زیادی در قسمت پشت و کمر دارند، اما وزنشان ثابت است. در واقع لیپوساکشن پیشرفت بزرگی در حوزه پزشکی و تناسب اندام محسوب می‌شود. شما می‌توانید با این روش به تناسب اندام برسید. اما لیپوماتیک به‌ مراتب پیشرفته‌تر از لیپوساکشن است.

‏لیپوماتیک کمر بهتر است یا لیپوساکشن کمر و پشت کمر؟

به نقل از «associatesplasticsurgery» اینکه لیپوماتیک کمر بهتر است یا لیپوساکشن کمر و پشت کمر به این بستگی دارد که جراح زیبایی و متخصص بسته به شرایط فرد و میزان چاقی وی، چه روشی را پیشنهاد می‌کند. در لیپوساکشن کمر و پشت کمر، چربی‌های اضافی با حرارت ذوب می‌شوند و همین امر ممکن است باعث تغییر رنگ پوست و قوام آن شود. به‌ علاوه اینکه احتمال سوختگی اطراف بافت هم در لیپوساکشن کمر وجود دارد، اما در لیپوماتیک کمر آسیبی به بافت‌های اطراف نمی‌رسد. لیپوماتیک کمر در مقایسه با لیپوساکشن کمر و پشت کمر، ریسک کمتری دارد و به ‌خاطر استفاده از ارتعاش، احتمال شل‌شدن و افتادگی پوست را کاهش می‌دهد.

‏عکس قبل و بعد لیپوساکشن کمر

در اینجا تصویری از قبل و بعد از این عمل جراحی را برایتان می‌آوریم تا با نتیجه این جراحی بیشتر آشنا شوید.

قبل و بعد از لیپوساکشن کمر را در این تصویر مشاهده می‌کنید.
قبل و بعد از لیپوساکشن کمر را در این تصویر مشاهده می‌کنید.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

لیپوساکشن کمر، نوعی عمل جراحی زیبایی برای ازبین‌بردن چربی‌های انباشته‌شده زیر پوست در نواحی وسط و پشت کمر است که با رژیم غذایی و ورزش منظم هم از بین نمی‌روند. ساکشن و تخلیه چربی پشت کمر بیشتر برای افرادی مناسب است که با روش معمول کنترل تغذیه و ورزش نتوانستند از شر چربی‌های اضافی این نواحی خلاص شوند، از سلامت جسمی خوبی برخوردارند و شاخص توده بدنی‌ مناسبی دارند. هرچند که این روش در زمره عمل‌های زیبایی کم‌ تهاجمی است که با بی‌حسی موضعی هم قابل انجام است، اما در کنار مزایای بی‌شمار، عوارضی هم دارد. به ‌همین دلیل بیماران قلبی، ریوی، دیابتی‌ها و خانم‌های باردار نباید سراغ عمل لیپوساکشن کمر بروند.

اگر این عمل زیبایی توسط جراح پلاستیک و زیبایی متخصص و متبحری انجام شود ریسک عمل به حداقل می‌رسد. درصورتی‌که بعد عمل متوجه علائم یا مشکل نگران‌کننده‌ای شدید، بلافاصله با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید. برای انتخاب جراح متخصص باتجربه می‌توانید از مشاوره تلفنی و آنلاین در وب‌سایت دکترتو کمک بگیرید.

شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین جراح پلاستیک مشاوره داشته باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره تلفنی با جراح پلاستیک وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

دستگاه‌های قدیمی لیپوساکشن عوارض شدیدی داشتند و خطرناک بودند، اما امروزه دستگاه‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک کمر، کم خطر هستند و دوره نقاهت کوتاهی دارند و آسیبی به پوست نمی‌زنند.

زمانی که سلول‌های چربی را با لیپوساکشن از کمر و پشت تخلیه می‌کنند، دیگر امکان رشد ندارند و بدن سلول چربی جدیدی ایجاد نمی‌کند. چرا که بدن بزرگسالان تعداد سلول چربی ثابتی دارد. اما افزایش یا کاهش وزن بعد عمل می‌تواند روی سلول‌های چربی باقی‌مانده تاثیر بگذارد.

یکی از عوارض متداول لیپوساکشن به روش تامسنت ایجاد بی‌نظمی پریودی، تاخیر در پریود یا پریود زودرس است.

برش‌ها به حدی ریز و مینیاتوری هستند که جای زخم و بخیه نمی‌ماند، به ‌خصوص که جراح، برش‌ها را در قسمت‌هایی می‌زند که قابل‌دیدن نباشند. رعایت دستورات جراح در دوره نقاهت کمک می‌کند جای بخیه بعد عمل لیپوساکشن باقی نماند.

لیپوساکشن جزء عمل‌های با شدت درد پایین است، با این حال احساس درد بعد عمل کاملا طبیعی است و احتمال کبودی و ورم هم وجود دارد.

گن مناسب برای لیپوساکشن کمر و پشت نوعی جلیقه الاستیک یا باند کشی است که باید تا چند هفته بعد عمل پوشیده شود تا التهاب، ورم و کبودی به حداقل برسد.

امتیاز شما به مقاله:
(5از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
مطالب مرتبط

پاسخ دادن