مزوتراپی بینی و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مزوتراپی بینی روشی غیرتهاجمی با کمترین درد و عوارض جانبی برای رفع ایرادات و نواقص ظاهری بینی است که برخلاف رینوپلاستی دوره نقاهت طولانی نمی‌خواهد و هزینه کمتر و اقتصادی‌تری هم دارد. عدم نیاز به بیهوشی و مدت زمان کوتاه این تکنیک باعث محبوبیت آن در سال‌های اخیر شده است.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 6 دقیقه
عکس مزوتراپی بینی

مزوتراپی بینی یک روش غیرجراحی عالی و مقرون به صرفه برای تغییر شکل و بهبود ظاهر بینی است. افرادی که خواهان زیبایی بینی و تغییر شکل ظاهری بینی خود هستند اما ترس از عمل جراحی بینی سنگین دارند می‌توانند از این روش جدید و کاربردی کمک بگیرند. این روش شامل تزریق مواد مغذی و دارویی به لایه‌های عمقی بینی به منظور تغییر کوچک در شکل، اصلاح نقاط ضعف و نواحی ناهموار و تقویت ساختارهای بینی است. با مزو تراپی بینی می‌توان بدون عمل جراحی، بینی را کوچک و زیبا کرد. در ادامه با ما باشید تا با مزو بینی، کاربرد، مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید. قبل از مزو بینی حتما با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مزوتراپی بینی چیست؟

مزو چیست؟ مزوتراپی بینی یک فرایند غیرجراحی است که برای بهبود شکل و ظاهر بینی استفاده می‌شود. این روش از تزریق مواد مختلف، فیلرها، اسید هیالورونیک، و ویتامین در لایه‌های پوست و بافت زیرین برای تغییر شکل و ظاهر بینی استفاده می‌کند و مشکلاتی مانند افتادگی نوک بینی، ناهمواری‌ و اصلاح کجی‌های ظاهری بینی، پهن بودن پره‌های بینی را بدون عمل جراحی برطرف می‌کند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد مزوتراپی بینی

مزوتراپی بینی کاربردهای متنوعی دارد که بهبود شکل و ظاهر بینی را هدف می‌گیرد. البته باید خاطر نشان کنیم که این تکنیک بیشتر برای بینی‌های گوشتی کاربرد دارد چرا که این فرم بینی‌ها از نظر ظاهری چندان مشکل جدی ندارند و با چند تزریق می‌توان ایرادات را برطرف کرد اما در بینی‌های استخوانی ایراددار، مشکلات معمولا بیشتر و برجسته‌تر هستند و مزوتراپی چندان راهکار مناسبی به‌شمار نمی‌آید.

این نکته را هم فراموش نکنید که مزو بینی روش مناسبی برای کوچک کردن بینی نیست. در ادامه برخی از کاربردهای مزوتراپی بینی را آورده‌ایم.

  • پرکردن نواحی خالی یا محدودیت‌های حجمی در بینی
  • اصلاح ناهمواری‌ها یا نقاط انحنا در بینی
  • رفع کجی‌های ظاهری
  • بالا آوردن نوک بینی
  • باریک کردن پره‌های بینی پهن
تعداد جلسات مزوتراپی بینی حدود دو جلسه است.
برای دستیابی به نتایج مطلوب نهایت یک یا دوجلسه مزوتراپی بینی کافی است.

۱. مزوتراپی بینی گوشتی

بینی گوشتی بهترین گزینه برای انجام مزو بینی است و بیشترین اثرگذاری را دارد. بینی‌های گوشتی ظاهر نسبتا متناسبی دارند و تغییرات کمی در شکل ظاهری و فرم بینی می‌طلبند، بنابراین این تکنیک با کمترین عوارض و دوره بهبودی کوتاه مدت می‌تواند تغییرات مثبتی در ظاهر بینی ایجاد کند و ۶ ماه تا یک سال هم اثر آن باقی بماند.

۲. مزوتراپی بینی استخوانی

مزو تراپی بینی روش کارآمدی برای بینی استخوانی نسبت به نوع گوشتی نیست چرا که اصلاح برجستگی استخوانی و یا بدفرمی ظاهری در بینی‌های استخوانی با روش غیرجراحی مانند مزو بینی ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای فرد شود. مزو تراپی بینی تکنیکی برای برطرف کردن نواقص ظاهری کوچک و ایجاد تقارن است، و بیشتر برای بینی گوشتی به‌کار می‌رود.

مزوتراپی بینی برای چه کسانی خوب است؟

افرادی که به دنبال روش‌های غیرجراحی برای بهبود شکل و ظاهر بینی هستند، یا قصد رفع مشکلات زیر را دارند کاندیدای اصلی مزوتراپی پوست در ناحیه بینی به‌حساب می‌آیند:

  • رفع عدم تقارن
  • برطرف کردن قوز یا قوس بینی
  • اصلاح تورفتگی بینی
  • اصلاح ناهمواری‌های سطح و نوک بینی
  • از بین بردن انحراف تیغه بینی و نوک بینی
  • اصلاح پل بینی فرورفته
  • بالا کشیدن نوک بینی افتاده و لیفت بینی
  • اصلاح پل بینی برای بلندتر دیده شدن بینی
  • رفع کجی‌های ظاهری

از فرم بینیت ناراضی هستی؟

برای انجام مزو بینی از متخصص نوبت بگیر.

چه کسانی نباید مزوتراپی بینی را انجام دهند؟

درست است این روش غیرجراحی دوره نقاهت طولانی و هزینه‌های گزاف رینوپلاستی را ندارد اما لزوما برای همه مناسب نیست. افراد با شرایط زیر نباید مزو بینی انجام دهند:

  • عفونت‌ مزمن
  • التهاب پوستی در منطقه بینی
  • سابقه خونریزی یا آلرژی شدید
  • حساسیت به مواد تزریقی
  • انتظارات غیر واقعی از نتیجه تزریق

مزایای مزوتراپی بینی

این تکنیک به خاطر ریسک پایین و دوران نقاهت کوتاه محبوبیت بالایی دارد. از دیگر مزایای مزوتراپی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش غیرجراحی بدون نیاز به بیهوشی است.
  • عوارض جانبی، درد و خونریزی ندارد.
  • نواقص ظاهری و عدم تقارن جزئی در پره‌های بینی را برطرف می‌کند.
  • روش ایمن با حداقل ریسک و عوارض جانبی است.
  • دوران نقاهت کوتاهی دارد و بعد از تزریق نیازی به استراحت نیست.
  • مزو بینی نسبت به عمل جراحی زیبایی هزینه به مراتب کمتری دارد و روش مقرون به صرفه‌تری است.
  • طول مدت انجام کوتاهی دارد (نهایت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه).

روش انجام مزوتراپی بینی

برای انجام مزوتراپی بینی، پزشک یک لایه نازک کرم بی حسی را روی پل بینی و نواحی مورد تزریق استفاده می‌کند. بعد از بی حس شدن، پزشک مواد مزو را با کمک سوزن بسیار نازک و ظریفی به نواحی مشخص شده تزریق می‌کند که معمولا، پل، نوک و دوطرف بینی هستند. کل فرایند مزو بینی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و می‌توان در لحظه نتایج را مشاهده کرد.

تعداد جلسات مزوتراپی بینی

برای دستیابی به نتایج مطلوب نهایت یک یا دو جلسه مزوتراپی بینی کافی است. در صورتی که نیاز به اصلاحات یا تزریق بیشتر باشد، معمولا دو هفته بعد از تزریق اولیه که ورم یا کبودی کمتر شود، می‌توان دوباره مزو انجام داد. به‌طور کلی بیشتر بیماران صرفا هر دو سال یکبار نیاز به تکرار و تمدید تزریق دارند.

ماندگاری مزوتراپی بینی

مزو تراپی بینی روشی با ماندگاری بالا است و معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه اثر آن باقی می‌ماند. البته بسته به مراقبت ممکن است این ماندگاری کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود. بعد از این بازه برای حفظ نتیجه تزریق و اصلاح شکل و ظاهر بینی باید دوباره تمدید و تکرار شود.

می‌خوای بدونی مزوتراپی بینی برای تو جوابگو هست یا نه؟ مشاوره بگیر.

آمادگی قبل از مزوتراپی بینی

هرچند که این روش آمادگی خاصی قبل از انجام نمی‌خواهد اما بهتر است یک هفته قبل از مزو بینی از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و آسپرین پرهیز کنید چرا که ریسک خونریزی و کبودی بعد از مزوتراپی بینی را تشدید می‌کند. چنانچه داروی خاصی مصرف می‌کنید یا حساسیت و بیماری دارید حتما از قبل به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی بینی

برای اینکه نتیجه تزریق مزو بینی ماندگارتر، و عوارض کمتر باشند باید مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت را جدی بگیرید. مهمترین دستورات مراقبتی بعد از مزو تراپی بینی عبارتند از:

  • از انجام فعالیت‌ جسمی و ورزشی سنگین تا ۲۴ ساعت بعد تزریق خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از مزو بینی از حمام و شستشو با آب خودداری کنید.
  • سونا، استخر، فیشیال، و لیزر تا چند روز بعد تزریق ممنوع است.
  • از لمس، فشار یا ماساژ نواحی تزریق شده خودداری کنید.
  • چند روز اول بهتر است از عینک استفاده نکنید.
  • بهتر است تا یک روز بعد تزریق آرایش نکنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد مزو تراپی بینی از مصرف الکل، سیگار و نمک خودداری کنید.

متن انگلیسی:
Makeup, sunscreen and cleansing products can be used immediately, but we’d recommend waiting 24 hours before you apply anything to your nose
ترجمه متن:
محصولات آرایشی، ضد آفتاب و پاک‌کننده را می‌توان بلافاصله استفاده کرد، اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر چیزی روی بینی ۲۴ ساعت صبر کنید.

harleystreet-md

عوارض مزوتراپی بینی

مزو تراپی بینی اگر توسط متخصص مجربی انجام شود روشی غیرتهاجمی با حداقل درد و کمترین عوارض است . با این حال واکنش بدن هر فردی متفاوت است و گاهی با عوارضی روبه‌رو می‌شویم:

عوارض مزوتراپی بینیتوضیحات
عفونت پوستی در نواحی تزریق شدهعفونت می‌تواند نتیجه استریل نبودن ابزار یا تکنیک تزریق باشد. علائم آن شامل قرمزی، درد، تورم، و گاهی ترشح از ناحیه تزریق است.
تورم، التهاب، قرمزی پوستاین عوارض جانبی شایع و موقتی هستند که معمولاً طی چند روز تا یک هفته بعد از تزریق بهبود می‌یابند. این واکنش‌ها به دلیل واکنش بدن به ماده تزریقی ایجاد می‌شوند.
واکنش آلرژیک به مواد تزریقیمی‌توانند شامل کهیر، خارش، و در موارد شدید، آنافیلاکسی باشند.
کبودی و درد نواحی تزریقممکن است به دلیل آسیب به رگ‌های خونی کوچک در حین تزریق ایجاد شود و معمولاً طی چند روز تا یک هفته بهبود می‌یابند.
ایجاد زخم و اسکاردر موارد نادر، زخم و اسکار ممکن است به دلیل التهاب شدید، عفونت، یا واکنش بدن به مواد تزریقی ایجاد شود. این عوارض می‌توانند دائمی باشند.
اختلال تنفسی در افراد با بینی استخوانیاگرچه نادر است، اما مزوتراپی بینی ممکن است باعث اختلال در تنفس شود، به ویژه در افرادی که ساختار استخوانی بینی آن‌ها پیش از این مشکلاتی را ایجاد کرده است.
عوارض مزو بینی

هزینه مزوتراپی بینی در دکترتو کلینیک

قیمت مزوتراپی بینی بسته به مواد مورد استفاده، تعداد جلسات تزریق، نوع برند مواد مصرفی و دوز تزریقی، تخصص پزشک و کلینیکی که این کار در آن انجام می‌شود متفاوت خواهد بود. به علاوه اینکه مزوتراپی بینی روشی نسبتا جدید است که استاندارد خاصی درباره میزان و تعداد تزریق‌ها یا دفعات تزریق وجود ندارد؛ بنابراین بازه قیمتی به‌شدت متفاوت و متغیر خواهد بود.

برای اطلاع از هزینه مزوتراپی در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

مزوتراپی بینی برای برخی افراد مناسب نیست.
درست است این روش غیرجراحی دوره نقاهت طولانی و هزینه‌های گزاف رینوپلاستی را ندارد اما لزوما برای همه مناسب نیست.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مزوتراپی بینی روشی غیرتهاجمی با کمترین درد و عوارض جانبی برای رفع ایرادات و نواقص ظاهری بینی است که برخلاف رینوپلاستی دوره نقاهت طولانی نمی‌خواهد و هزینه کمتر و اقتصادی‌تری هم دارد. عدم نیاز به بیهوشی و مدت زمان کوتاه این تکنیک باعث محبوبیت آن در سال‌های اخیر شده است.

البته باید یادآوری کنیم که مزو بینی صرفا نواقص ظاهری کوچک مانند افتادگی نوک بینی، ایرادات پل بینی یا رفع ناهمواری‌ها و عدم تقارن پره‌های بینی را برطرف می‌کند و تغییری در غضروف بینی یا کوچک کردن آن ایجاد نخواهد کرد. اگر به دنبال اصلاح مشکلات ظاهری، رفع انحراف نوک بینی یا عدم تقارن بینی هستید و از عمل جراحی زیبایی بینی می‌ترسید، این تکنیک مناسب شماست. اما حتما این کار را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا ریسک عوارض جانبی به حداقل برسد.

قبل از انجام مزوتراپی بینی بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

مزوتراپی بینی روشی کاملا امن و غیرتهاجمی با حداقل عوارض جانبی است. مواد استفاده شده برای تزریق از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک هستند که ضرری برای بدن ندارند. برای اینکه ریسک و خطر را به حداقل برسانید حتما نزد پزشک متخصص این کار را انجام دهید.

نتایج مزو بینی ماندگاری بلند مدت یک ساله تا 18 ماهه دارند اما اگر مراقبت‌های بعد از تزریق درست انجام نشوند، ماندگاری پایین می‌آید. بعد از یک یا دو سال نیاز به تمدید است.

بیشتر افرادی که بینی گوشتی دارند و خواهان رفع ایرادات جزیی ظاهری در بینی خود هستند از مزوتراپی بینی رضایت دارند. از نظر آن‌ها این روش به خاطر ریسک پایین تر، عدم نیاز به بیهوشی، هزینه پایین‌تر و دوره نقاهت کوتاه‌تر بسیار بهتر از عمل زیبایی بینی است. البته نظر افراد با بینی استخوانی نسبت به این تکنیک چندان مثبت نیست چرا که ریسک مشکلات تنفسی دارد و ممکن است نتیجه دلخواهی از نظر ظاهری ایجاد نکند.

مزوتراپی بینی می‌تواند در بهبود شکل و ظاهر بینی موثر باشد، اما میزان اثربخشی آن ممکن است بسته به عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های بینی شما، نیازهای شخصی، و مهارت و تجربه پزشک متفاوت باشد. به طور کلی، مزو تراپی بینی برای ترمیم نقاط ضعف و ناهمواری‌های بینی و تصحیح نواحی خمیده و ناهموار مناسب است که با تزریق مواد مزوتراپی در لایه‌های عمقی بینی، از طریق پر کردن فضاهای خالی و تغییر کوچک در شکل ظاهری بینی، تناسب و زیبایی را برای فرد به دنبال دارد.

امتیاز شما به مقاله:
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن