لیفت بینی چیست؟ بهترین روش برای لیفت بینی کدام است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لیفت بینی یک روش جدید برای تغییر شکل موقت بینی است که با تزریق ژل، نخ، چسب، بوتاکس یا روش‌های خانگی هم صورت می‌گیرد. لیفت دماغ عوارض جانبی کمی دارد اما بهتر است در صورت بروز ناراحتی و علائمی مانند درد و تورم حتما با دکترتان تماس بگیرید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 15 دقیقه
لیفت بینی چیست و بهترین روش انجام آن کدام است؟

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

احتمالا عبارت لیفت بینی را در تبلیغات کلینیک‌های زیبایی یا از زبان دوستانتان شنیده‌اید. لیفت بینی یکی از ده‌ها روش زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی دراد و تقاضا برای انجام آن در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان از جمله ایران، رو به ‌رشد است. این روش یک عمل سرپایی محسوب شده و متخصص دارای مهارت می‌تواند در کم‌تر از ۱۵ دقیقه آن را انجام دهد.

در انواع روش‌های لیفت و در اکثر افراد، دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و در همان روز می‌توان به کارهای روزمره مشغول شد. برای انجام عمل های زیبایی بینی مانند تزریق ژل یا لیفت بینی با نخ، باید به متخصص پوست و مو و زیبایی یا جراح پلاستیک زیبایی یا ترمیمی که به اسم جراح بینی نیز شناخته می شوند، مراجعه کنید. در ادامه این مقاله از دکترتو با ما همراه باشید که علاوه‌بر معرفی روش‌های بالابردن بینی، به شما راه‌های ارتباطی با پزشکان متخصص دکترتو در زمینه پوست و مو و جراحی پلاستیک را معرفی خواهیم کرد.

لیفت بینی چیست؟

معنی لیفت چیست؟ لیفت بینی به انگلیسی nose lifting، یکی از روش‌های جدید تغییر شکل بینی است. از آن‌جایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات جزئی در آن می‌تواند در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد کند. لیفت بینی یک روش غیرجراحی محسوب می‌شود. پزشکان متخصص، این روش را بسیار کارآمد و بی‌خطر می‌دانند. انجام لیفت در مقابل عمل جراحی بینی، عوارض بسیار کم‌تری دارد. زیرا این روش با سوزن انجام شده و شباهتی به جراحی‌های سنگین ندارد؛ اما تاثیرات آن دائمی نیست و بین ۶ ماه تا یک سال حفظ می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع روش لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی به دو روش انجام می‌شود. پزشک متخصص بهترین روش را با توجه به نوع بینی و نوع تغییرات مورد نیاز پیشنهاد می‌دهد. هر دو روش لیفت عوارض بسیار کمی داشته و با تزریق بی‌حس‌کننده موضعی در ناحیه مورد نظر انجام می‌شود. در ادامه این دو روش را به طور کامل توضیح داده و موارد استفاده از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

انواع روش لیفت بینینحوه انجام آن
لیفت بینی با ژلدر اصطلاح به آن فیلر بینی نیز می‌گویند و با تزریق ژل مخصوص، فرم بینی تغییر می‌کند.
لیفت بینی با نخبا استفاده از سوزن‌های ظریف و نخ مخصوص، نوک بینی را بالا برده و فرم تیغه را اصلاح می‌کند.
انواع لیفت بینی چیست؟

۱. لیفت بینی با تزریق ژل (لیفت بینی با فیلر)

در لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر بینی، مواد پرکننده به بینی تزریق شده و باعث تغییر شکل آن می‌شود. به همین دلیل افزایش حجم در بینی را شاهد هستیم. برای افرادی که بینی بزرگی دارند و نیاز است، بینی آن‌ها کوچک شود، این روش توصیه نمی‌شود. تغییرات ایجاد شده در این روش، حداقل تا ۶ ماه دوام دارد.

ماده پرکننده به لایه‌های عمیق پوست تزریق شده و در آن قسمت رسوب می‌کند. ژل استفاده شده در لیفت، پس از رسوب، شکل خود را حفظ می‌کند. دوام فیلر بینی به دو عامل بستگی دارد: نوع پوست و نوع ژل استفاده شده. پوست هر شخص در سرعت جذب ژل متفاوت است. اگر از موادی با دوام بالا استفاده شود و پوست شخص مناسب باشد، ممکن است، لیفت تا ۳ سال حفظ شود.

در این روش جراح بینی از بی‌حسی موضعی روی بینی و ناحیه اطراف استفاده می‌کند، تا مراجعه کننده در زمان تزریق درد سوزن را حس نکند. پس از ایجاد تاثیر بی‌حسی، پزشک فیلر را به تیغه بینی و اطراف آن تزریق می‌کند. در حین انجام کار ممکن است، فشار جزئی در بینی خود حس کنید. کل مراحل تزریق ژل از ۱۵ دقیقه تا حداکثر ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

اگر می‌خواهید، بینی شما کوچک‌تر به نظر برسد یا برجستگی روی تیغه بینی شما زیاد است، احتمالا این روش نتیجه دلخواه را نخواهد داشت و بهتر است، گزینه جراحی بینی را انتخاب کنید.

انواع روش لیفت بینی چیست؟
در لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر بینی، مواد پرکننده به بینی تزریق شده و باعث تغییر شکل آن می‌شود.

انواع ژل برای لیفت بینی

پرکننده‌هایی که در زیر پوست تزریق می‌شوند، همگی نوعی ژل هستند، که باعث ایجاد حجم در ناحیه مورد نظر می‌شوند. فیلر بینی و تزریق ژل باید مورد تایید سازمان FDA باشد و یک پزشک زیبایی مجرب تزریق آن را انجام دهد. انواع فیلر بر اساس ماده‌ای که در آن‌ها وجود دارد، دسته بندی می‌شوند. در ادامه ۳ نوع ژل را معرفی می‌کنیم.

ژل لیفت بینی با اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک ماده‌ای طبیعی است، که در بدن یافت می‌شود. این ماده به سلول‌ها کمک می‌کند، تا رطوبت خود را حفظ کنند. در این حالت پوست درخشان‌تر و جوان‌تر دیده می‌شود. ژل‌های از نوع اسید هیالورونیک معمولا نرم هستند و حدودا از ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارند. اکثر این فیلرها دارای لیدوکائین (بی‌حس‌کننده) هستند، تا در حین تزریق و پس از آن، درد و ناراحتی به حداقل برسد. این نوع ژل بیشتر از دیگر انواع ژل به عنوان فیلر بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل‌های بر پایه اسید هیالورونیک مورد تایید FDA عبارت‌اند از:

  • Restylane
  • Belotero
  • Juvéderm
  • Captique
  • Esthélis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Perlane

این ماده به طور طبیعی در استخوان‌های ما یافت می‌شود. این نوع ژل بافت نرمی دارد و تراکم آن از ژل‌های بر پایه اسید هیالورونیک بیشتر است. همین موضوع، باعث افزایش دوام آن می‌شود. ژل‌های بر پایه کلسیم هیدروکسی آپاتیت حدود ۱۲ ماه زیر پوست حفظ می‌شوند. این ماده همچنین به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می‌کند. این نوع ژل بیشتر برای از بین بردن خطوط عمیق و چین و چروک استفاده می‌شود. اما برای حجم دهی نیز کاربرد دارد. ژل بر پایه CaHA که مورد تایید FDA باشد، فیلر Radiesse است.

ژل لیفت بینی با اسید پلی لاکتیک

این ژل نوعی فیلر نیمه دائمی محسوب می‌شود. یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب‌پذیر است. به عنوان محرک کلاژن طبقه بندی می‌شود. از این نوع ژل برای بازسازی کلاژن طبیعی، از بین بردن خطوط عمیق و ایجاد حجم زیر پوست استفاده می‌شود.

این ماده چند روز بعد از تزریق حل می‌شود؛ اما بدن را تحریک می‌کند، تا به تدریج کلاژن تولید کند. نتایج این نوع ژل به تدریج ایجاد می‌شود. ژل‌های بر پایه اسید پلی ال لاکتیک که مورد تایید FDA باشند، عبارت‌اند از:

  • Sculptra
  • Aesthetic.

قیمت لیفت بینی با ژل چقدر است؟

هزینه فیلر بینی یا تزریق ژل بین ۳ میلیون تا ۶ میلیون تومان است. قبل از انجام آن دقت کنید که آیا هزینه سرنگ و سایر تجهیزات با این مبلغ حساب شده است یا خیر.

لیفت بینی با ژل چقدر ماندگاری دارد؟

این روش موقتی است و ماندگاری آن بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه تخمین زده می‌شود.

۲. لیفت بینی با نخ

عمل بینی با نخ چگونه است؟ لیفت بینی با نخ یک روش بسیار جدید است، که باعث ایجاد تغییرات طبیعی با نتایج فوری می‌شود. در این روش می‌توان تیغه بینی، نوک بینی یا هر دو را کشیده، تا بینی صاف شود. با استفاده از این روش می‌توان برجستگی جزئی روی تیغه بینی را نیز از بین برد. در لیفت بینی با نخ همانند تزریق ژل، نیاز به بی‌حس‌کننده موضعی است. کل زمان انجام لیفت حدود۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

قبل از شروع لیفت، بینی کامل استریل شده و برای کاهش درد از بی‌حسی استفاده می‌شود. یک نقطه ورود روی نوک بینی ایجاد می‌شود، تا نخ در امتداد تیغه بینی قرار گیرد. در انتها بخیه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد بخیه‌ها به فرم بینی و نتیجه مورد انتظار شما بستگی دارد. با استفاده از نخ می‌توان، شکل و زاویه بینی و همچنین تیغه بینی را تغییر داد.

دوام و ماندگاری لیفت با نخ به نوع نخ مورد استفاده بستگی دارد. نخ‌های استفاده شده می‌توانند در مواقعی تا چندین سال دوام داشته باشند. این نخ‌ها قابل جذب بوده و عموما خاردار است. نخ‌های خاردار دوطرفه دوام بسیار خوبی دارند. اگر حدود ۹ ماه پس از انجام لیفت، این فرآیند تکرار شود، نتیجه ماندگاری بیشتری خواهد داشت. لیفت بینی با نخ برای برخی افراد مناسب نبوده و بهتر است، این روش را امتحان نکنند:

  • افراد با عفونت یا التهاب فعال پوستی
  • افراد دارای بیماری خودایمنی
  • افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند.

انواع نخ برای لیفت بینی چیست؟ (انواع نخ بر اساس جذب)

لیفت فیلر بینی چگونه انجام میشود؟ پزشکان متخصص زیبایی از نخ‌های مختلفی برای لیفت استفاده می‌کنند. این نخ‌ها بر اساس ۳ ویژگی مدت زمان جذب، طول نخ و بافت سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نخ‌های مورد استفاده در لیفت با گذشت زمان جذب بدن می‌شوند. این نخ‌ها از ۶ ماه تا ۲۴ ماه دوام دارند و پس از این مدت اثربخشی آن‌ها از بین می‌رود. نخ‌های غیرقابل جذب با پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. بدن این نوع ماده را نمی‌تواند تجزیه کند. دوام نخ‌های مورد استفاده در لیفت بینی به صورت زیر است:

  • نخ پلی دیوکسانون (PDO): حدود ۶ ماه پس از انجام لیفت، جذب می‌شود
  • نخ Poly L Lactic Acid (PLA): حدود ۱۲ ماه پس از انجام لیفت، جذب می‌شود
  • نخ پلی کاپرولاکتون (PCA): حدود ۲۴ ماه پس از انجام لیفت، جذب می‌شود.

برای به دست آوردن نتایج موثر، از نخ‌هایی با بافت‌های مختلف استفاده می‌شود. با توجه به ناحیه مورد نظر، بعضی بافت‌ها بهتر از انواع دیگر تاثیر می‌گذارند. حتی گاهی پزشکان از نخ‌های ترکیبی استفاده می‌کنند. نخ‌های مورد استفاده می‌توانند، بلند یا کوتاه باشند. نخ‌های PDO بیشترین طول را داشته و از جنس پلیمر قابل تجزیه هستند. برای لیفت بینی این نوع نخ بیشترین کاربرد را دارد.:

  • نخ‌های غیرخاردار: بافت این نوع نخ‌ها صاف بوده و بیشتر برای نواحی با پوست نازک استفاده می‌شود. این نخ‌‌ها در دو نوع تک رشته‌ای و مارپیچی هستند.
  • نخ‌های خاردار یک جهته: این نوع‌ نخ‌ها تنها در یک جهت خاردار هستند.
  • نخ‌های خاردار دو جهته: این نخ‌ها از دو جهت خاردار هستند. به دلیل قفل شدن نخ در هر دو جهت و ثبات درون بافت، بیشتر از انواع دیگر مورد علاقه پزشکان است. این خارها جلو حرکت نخ را می‌گیرند. با ایجاد سایش در زیر بافت‌ها باعث تولید کلاژن و ترمیم آن ناحیه می‌شوند.
انواع نخ برای لیفت بینی چیست؟
نخ‌های مورد استفاده در لیفت با گذشت زمان جذب بدن می‌شوند.

عوارض و معایب لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت دماغ با نخ یا نخ انداختن بینی ممکن است عوارضی مانند مشکل موقتی باز کردن دهان، عفونت و تورم و قرمزی و حتی حساسیت به نور را در بر داشته باشد.

متن انگلیسی: «There is always a risk of infection with any surgical procedure, including a thread lift.»
ترجمه فارسی: «با هر روش جراحی، از جمله لیفت با نخ، همیشه خطر عفونت وجود دارد.»

به نقل از سایت skinclub

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

فیلر بینی با نخ یا لیفت بینی مبلغ حدود ۵ میلیون تومان را شامل خواهد شد.

لیفت بینی با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

با مشاهده عکس قبل و بعد لیفت بینی با نخ میتوان شدت تاثیرگذاری آن را فهمید اما متاسفانه لیفت انواع بینی مانند لیفت بینی غضروفی با نخ در بیتشر موارد حداکثر تا ۲ سال ماندگاری دارد.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا فیلر؟

انتخاب نهایی با خود شما است اما برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که فیلر برای کسانی که می‌خواهند به بینی خود حجم و وضوح بیشتری بدهند ایده‌آل است، در حالی که نخ لیفت بینی برای کسانی که می‌خواهند بینی را بلند کرده و به اصلاح فرم بینی با نخ بپردازند تا ظاهر آن را بدون افزایش حجم بهتر کنند، بهترین است.

۳. چسب لیفت بینی (لیفت بینی با چسب)

ایا چسب لیفت بینی تاثیر دارد؟ بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای لیفت بینی خود هستند. چسب لیفت بینی راه‌حلی فوری و راحت برای بالا بردن بینی است. ممکن است، شما هم بخواهید در جشن یا مراسمی خاص بینی خوش‌فرمی داشته باشید. اما به دلیل عوارض جراحی زیبایی بینی یا روش‌های لیفت بینی این گزینه‌ها را انتخاب نکنید. در این حالت بهترین راه برای شما استفاده از چسب لیفت است.

چسب لیفت بینی را چگونه بزنیم؟

برای آموزش طرز استفاده از چسب لیفت بینی، یک تکه کوچک از آن را جدا کنید (حدود ۱۰ سانتی‌متر یا کمتر، با توجه به اندازه بینی خودتان) و به قسمت پایین بینی (جلوتر از سوراخ بینی) بزنید. دو طرف آن را در کناره‌های بینی ثابت کنید. برای ماندگاری بهتر حدود ۱ دقیقه با دستانی که با آب سرد شسته شده باشند، آن را ماساژ دهید. اگر چسب بینی مشخص است، می‌توانید آن را با کرم پودر بپوشانید. سایر سوالات مهم شما درباره چسب بینی:

  • قیمت چسب لیفت بینی چقدر است؟ لیفت نوک بینی با چسب ۱۶ هزارتومان هزینه در بر دارد. خوشبختانه این روش را می‌توان با کمترین عوارض برای طولانی مدت انجام داد.
  • چسب لیفت بینی تاثیر دارد؟ آیا چسب لیفت بینی ضرر دارد؟ استفاده از چسب برای لیفت بینی‌هایی که حالت افتاده دارند و می‌خواهند به آن حالت سربالا بدهند مناسب است. عوارض آن نیز بسیار کم است.
  • چسب لیفت بینی را از کجا بخریم؟ می‌توانید از داروخانه‌های آنلاین یا حضوری تهیه کنید.
چسب بالا بردن بینی چیست؟
چسب لیفت بینی راه‌حلی فوری و راحت برای بالا بردن بینی است.

۴. لیفت بینی با بوتاکس

برای لیفت بینی انحرافی یا برطرف کردن علائم انحراف بینی، بعضی افراد تمایل دارند از روش‌های لیفت بدون جراحی استفاده کنند. از تزریق بوتاکس می توان برای تغییر شکل نوک بینی که افتاده استفاده کرد. بوتاکس سیگنال‌های عصبی منقبض کننده عضلات را مسدود می‌کند. هنگامی که بوتاکس به عضلات پایه بینی تزریق می‌شود، این عضله شل شده و نوک بینی کمی بالاتر می‌آید.

۵. لیفت بینی با پلاسما جت

لیفت بینی با دستگاه پلکسر بینی اگرچه برای سال‌ها در زمینه جراحی مورد استفاده قرار گرفته، اما اخیراً به عنوان یک روش زیبایی با حداقل تهاجم رایج شده است.همچنین می‌توان برای لیفت بینی گوشتی با پلاسما جت و بینی استخوانی، از آن استفاده کرد.

۶. لیفت بینی با لیزر

بزرگ شدن ناهنجار بینی یا رینوپیم که در نتیجه رشد بافت نرم ایجاد می‌شود، می‌تواند به طور موثری با لیزر دی اکسید کربن (CO2) درمان شود. همچنین از لیزر می‌توان برای بالا رفتن نوک بینی استفاده کرد.

قیمت لیفت بینی با لیزر چقدر است؟

اگرچه هزینه آن در کلینیک‌های مختلف فرق دارد اما به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

۷. لیفت بینی در خانه

کوچک شدن بینی با نخ در خانه ممکن است؟ شکل بینی شما در درجه اول توسط استخوان و غضروف تعیین می‌شود و بدون جراحی قابل تغییر نیست. اگر از مدل بینی خود ناراضی هستید، ارزان‌ترین و ساده‌ترین گزینه استفاده از آرایش برای کانتور کردن آن است. استفاده از چسب لیفت بینی هم کمک‌کننده است. صابون لیفت بینی هم وجود دارد که بیشتر برای پاکسازی و جوانسازی پوست بینی است.

لیفت بینی بهتر است یا عمل بینی؟

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به طور کلی گزینه بهتری برای کسانی است که به دنبال ایجاد تغییرات مهم و دائمی در اندازه، شکل و عملکرد بینی خود هستند. ایا بعد از فیلر بینی میشه عمل کرد؟ بهتر است که پس از حل شدن کامل فیلرها، جراحی زیبایی بینی انجام دهید. فیلر معمولا در عرض یک سال حل می‌شوند، اما بهتر است از دکتری که فیلر را انجام داده است، در مورد زمان انحلال و امکان لیفت بینی عمل شده بپرسید.

لیفت بینی بهتر است یا عمل بینی؟
فیلر معمولا در عرض یک سال حل می‌شوند، اما بهتر است از دکتری که فیلر را انجام داده است، در مورد زمان انحلال و امکان لیفت بینی عمل شده بپرسید.

بهترین روش لیفت بینی کدام است؟

لیفت بینی با تزریق ژل باعث تغییر در تیغه، نوک بینی و ناحیه اطراف می‌شود. برای اصلاح هر قسمت با توجه به تشخیص جراح بینی، تزریق انجام می‌شود. در روش لیفت با نخ و کشیدن نوک بینی، فرم بینی و تیغه تغییر حالت می‌دهد. ممکن است، پزشکان برای ایجاد تغییرات بیشتر و تاثیر بهتر، از هر دو روش به طور ترکیبی استفاده می‌کنند.

لیفت بینی برای افرادی با بینی بزرگ مناسب نیست. اما در برخی مواقع پزشک حرفه‌ای می‌تواند، با اصلاحات مورد نیاز و ایجاد خطای دید باعث کوچک دیده شدن بینی شود. در جدول زیر دو روش لیفت بینی را با هم مقایسه کرده و کاربرد، عوارض و کاندید مناسب هر یک را ذکر کرده‌ایم.

موارد مختلفلیفت بینی با ژللیفت بینی با نخ
کاربرداز بین بردن برجستگی تیغه بینیبرجسته شدن نوک بینیحجم دادن به بینیبالا بردن نوک بینی
اصلاح تیغه بینی
باریک شدن تیغه بینی
اصلاح زاویه بینی
عوارضایجاد نکروز پوست (بافت مردگی)در صورت کافی نبودن مهارت پزشک، احتمال نابینایی وجود دارد.احتمال پخش شدن فیلر و از بین رفتن تقارن بینیتورم و درد تا چند روز پس از درمان
امکان ایجاد عفونت
در صورت کافی نبودن مهارت پزشک، امکان ایجاد زخم وجود دارد.
امکان جابه‌جایی نخ در صورت قرارگیری نادرست
کاندید مناسبافراد با برجستگی روی تیغه بینی افرادی که جراحی بینی ناموفق داشته‌اند.افراد با بینی پهن
افراد با بینی نامتقارن
برجستگی روی تیغه بینی
مقایسه موارد مختلف لیفت بینی با ژل و نخ

لیفت بینی برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت بینی مناسب چه کسانی است؟ بدون شک، تغییراتی که در عمل جراحی بینی ایجاد می‌شود در لیفت بینی قابل مشاهده نیست. افرادی که در تیغه بینی، برجستگی کوچکی داشته یا دچار عدم تقارن جزئی هستند، می‌توانند این روش (رینوپلاستی) را انتخاب کنند. همچنین برای کسانی که در گذشته جراحی بینی انجام داده و در بخش‌های جزئی از نتیجه عمل راضی نیستند (و حتی برای لیفت بینی مردانه)، لیفت بینی گزینه مناسبی است.

البته افرادی که قبلا جراحی بینی داشته‌اند، باید در انتخاب پزشک متخصص دقت بیشتری داشته باشند. تزریقات در این بیماران به تخصص و مراقبت بیشتری نیاز دارد. برخی افراد به دنبال نتایج فوری بوده یا به هر دلیلی نمی‌توانند عمل بینی انجام دهند؛ حتی ممکن است شرایط گذراندن دوره نقاهت را در خانه نداشته باشند. به این افراد توصیه می‌شود لیفت بینی انجام دهند.

اگر شما جز افرادی هستید که بابت تغییرات پس از جراحی بینی نگران هستید، می‌توانید با انجام لیفت بینی تا حدودی این تغییرات را به صورت آزمایشی مشاهده کنید. در صورتی که نتیجه تغییرات راضی کننده نبود، بدون نگرانی و پس از چند ماه به ظاهر قبلی خود بازمی‌گردید.

چگونه بهترین پزشک متخصص زیبایی را برای لیفت بینی پیدا کنیم؟

در صورتی که لیفت بینی توسط پزشک باتجربه و حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است، عمل زیبایی با عوارض شدیدی همراه باشد. به همین دلیل قبل از انتخاب دکتر پوست و مو و کلینیک زیبایی بهتر است، مواردی را بررسی کنید:

  • از پزشک خود بخواهید، چند تصویر قبل و بعد از مراجعه‌کنندگان قبلی نشان دهد
  • تعداد موارد انجام شده و تجربه پزشک را بررسی کنید
  • در رابطه با انواع مواد لیفت بینی مورد استفاده در کلینیک مورد نظر پرس‌وجو کنید
  • از رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلینیک قبل و پس از لیفت مطمئن شوید.

دکترتو بهترین متخصصین جراح پلاستیک و ترمیمی را گرد هم آورد. در صورتی که می خواهید بینی خوش فرمتری داشته باشید، لازم است پیش از هر اقدامی با جراح بینی معتبر صحبت و مشاوره کنید. برای مشاوره با جراح بینی می توانید از سایت دکترتو استفاده کنید.

مزایای لیفت بینی چیست؟

بهتر است، قبل از هرگونه عمل زیبایی مزایا و معایب آن روش را بررسی کنید. به ویژه اگر روشی جدید بوده و اطلاعات شما در آن موضوع کم است. لیفت بینی جوانب مثبتی داشته و به دلیل همین مزایا طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی از مزایای لیفت بینی به شرح زیر است:

  • در این روش نیازی به بیهوشی نیست و نگران عوارض بیهوشی نخواهید بود
  • روند بهبودی بسیار سریع بوده و دوره نقاهت ندارد
  • نتایج بلافاصله قابل مشاهده است
  • بلافاصله پس از انجام لیفت می‌توانید، فعالیت‌های روزانه خود را مثل قبل انجام دهید
  • نتایج آن دائمی نیست. در صورتی که از شکل ظاهری بینی راضی نباشید، پس از چند ماه مشکل برطرف می‌شود
  • هزینه لیفت بینی بسیار کم‌تر از جراحی بینی است.

اقدامات لازم قبل از لیفت بینی چیست؟

اقدامات قبل از لیفت بینی با توجه به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل باید کلینیک زیبایی مورد نظر شما، قبل از انجام لیفت دستورالعمل‌های لازم را ارائه دهد. به طور کلی باید موارد زیر را رعایت کنید، تا عوارض جانبی لیفت به حداقل برسد:

  • حداقل یک هفته قبل از انجام لیفت، از مصرف داروی آسپرین، داروهای ضد التهاب، ویتامین E و مکمل‌های رقیق‌کننده خون خودداری کنید و در صورت استفاده حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • سطح ویتامین K بدن باید به حد کافی باشد، تا احتمال کبودی کاهش پیدا کند. بهتر است، در هفته‌های قبل از لیفت بینی در رژِیم خود مصرف سبزیجات برگ‌دار را افزایش دهید.
  • قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام لیفت، آب به مقدار کافی بنوشید و یک وعده غذا بخورید. البته پرخوری باعث ایجاد حالت تهوع پس از انجام عمل زیبایی می‌شود.

متن انگلیسی: «Plastic surgeons consider this type of rhinoplasty as efficient and safe, though there are possible complications.»
ترجمه فارسی: «جراحان پلاستیک این نوع رینوپلاستی (لیفت بینی) را کارآمد و ایمن می‌دانند، اگرچه عوارض احتمالی وجود دارد.»

به نقل از سایت healthline

روند بهبود پس از لیفت بینی چگونه است؟

پس از انجام لیفت بینی با تزریق ژل ممکن است در ناحیه تزریق درد و تورم داشته و قرمزی مشاهده کنید. طی یک تا دو ساعت قرمزی پوست کم‌تر می‌شود و نتیجه لیفت بینی، قابل مشاهده خواهد بود. برخی از پزشکان متخصص زیبایی برای به حداقل رساندن قرمزی و التهاب، پس از تزریق از کیسه یخ استفاده می‌کنند.
نتایج اصلی پس از یک تا دو هفته به خوبی قابل مشاهده است و قرمزی یا کبودی کاملا از بین می‌رود. لیفت بینی عموما دوره نقاهت نداشته و می‌توانید پس از آن فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید. در روش لیفت با نخ نیز روند بهبود مشابه فیلر بینی است. ممکن است، تورم خفیف و کبودی گذرایی مشاهده کنید، که معمولا ۲ تا ۷ روز بعد از بین می‌رود.

چگونه ماندگاری لیفت بینی را به حداکثر برسانیم؟

در هر دو روش لیفت بینی، نوع مواد به‌کاررفته و نوع پوست در میزان ماندگاری تاثیرگذار هستند. اما با ایجاد شرایطی می‌توان، دوام لیفت بینی را افزایش داد. مراقبت‌های زیر تا حدودی باعث افزایش ماندگاری لیفت بینی با تزریق ژل می‌شود:

  • روش‌های روتین مراقبت از پوست را در برنامه خود قرار دهید
  • فیلر بینی به آب حساس است و در صورت کمبود آب، کاهش پیدا می‌کند. نوشیدن آب را به‌هیچ وجه فراموش نکنید
  • قبل از این‌که ژل کامل از بین برود، تزریق جدید را انجام دهید
  • از تکرار حرکاتی که ممکن است، به فیلر بینی فشار وارد کند، خودداری کنید. می‌توانید از پزشک خود در مورد تزریق بوتاکس و محدود کردن حرکت عضلات در نواحی خاص بپرسید
  • فشار بر روی بینی مثل استفاده از عینک و ماسک بر روی دوام لیفت بینی تاثیر منفی دارد
  • در زمان تمدید لیفت بینی، با جراح بینی خود مشورت کنید و از روش‌های جدید با ماندگاری بیشتر مطلع شوید.
چگونه ماندگاری لیفت بینی را به حداکثر برسانیم؟
فیلر بینی به آب حساس است و در صورت کمبود آب، کاهش پیدا می‌کند. نوشیدن آب را به‌هیچ وجه فراموش نکنید قبل از این‌که ژل کامل از بین برود، تزریق جدید را انجام دهید.

معایب، خطرات و عوارض جانبی لیفت بینی چیست؟

انجام لیفت در کنار مزایای آن، دارای جوانب منفی نیز است. از معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر به دنبال تغییرات چشمگیر و دائمی در ظاهر خود هستید، این روش ناامیدکننده خواهد بود
  • ممکن است، عوارض جانبی مثل کبودی و تورم به همراه داشته باشد
  • این احتمال وجود دارد، که تزریق در محل نامناسب منجر به خون‌ریزی قابل مشاهده در زیر پوست شود
  • این روش نسبتا جدید است و هنوز عوارض جانبی طولانی مدت آن به خوبی بررسی نشده است
  • بیمه هیچ یک از هزینه‌های مربوط به لیفت بینی را پوشش نمی‌دهد

به‌طور کلی خطرات و عوارض لیفت بینی بسیار کم است. اما از آن جایی که سیستم خون‌رسانی در بینی پیچیده است و مویرگ‌های آن در نهایت با چشم در ارتباط هستند، باید توسط متخصص حرفه‌ای انجام شود؛ در غیر این صورت ممکن است، باعث ایجاد عوارض عروقی، نکروز پوست (بافت مردگی پوست) و عفونت شود.

عوارض ذکر شده، جز خطرات با احتمال بسیار کم است. عارضه جانبی که اکثر افراد پس از لیفت بینی مشاهده می‌کنند، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق است. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارت‌اند از:

  • ورم و کبودی در محل تزریق
  • جابه‌جایی ژل به نقاط دیگر بینی یا زیر چشم و ایجاد ظاهری موج دار روی پوست
  • حالت تهوع.

توجه: مطلبی که مطالعه می‌کنید صرفا جنبه‌ افزایش آگاهی دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه‌های پزشک نیست. برای انجام هر گونه عمل جراحی زیبایی لازم است حتما به پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید.

معایب، خطرات و عوارض جانبی لیفت بینی چیست؟
به‌طور کلی خطرات و عوارض لیفت بینی بسیار کم است.

عوارض و معایب لیفت بینی با نخ چیست؟

خطرات احتمالی بعد از بلند کردن نخ لیفت بینی عبارت‌اند از:

  • خطرات بیهوشی
  • مشکل در باز کردن دهان (معمولاً موقتی)
  • عفونت
  • احساس درد، که می‌تواند ادامه یابد
  • حساسیت به خورشید یا سایر نورهای روشن
  • تورم و کبودی

هزینه لیفت بینی چقدر است؟

قیمت لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی در مقایسه با جراحی بسیار پایین است و هزینه‌های جانبی برای مراقبت ندارد. محاسبه هزینه لیفت بینی، به شرایط مختلفی بستگی دارد. متخصصان زیبایی با توجه به تجربه و نوع کار قیمت‌های مختلفی تعیین کرده‌اند.

قیمت لیفت بینی با نخ و تزریق ژل بینی در مقایسه با جراحی بسیار پایین است و هزینه‌های جانبی برای مراقبت ندارد. محاسبه هزینه لیفت بینی، به شرایط مختلفی بستگی دارد. هزینه لیفت بینی با نخ در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان است و این بستگی به نخ استفاده شده دارد. هزینه لیفت بینی با ژل و فیلر بین ۱ میلبون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان برای هر سی سی است.

نوع ژل استفاده شده، حجم مواد مورد نیاز برای تزریق و تعداد نخ در قیمت گذاری موثر هستند. به همین دلیل بهتر است، قبل از تعیین وقت برای انجام لیفت، با چند پزشک مجرب مشاوره داشته باشید. از آن‌جایی که لیفت بینی یک عمل زیبایی محسوب می‌شود، بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. پوشش بیمه شامل اقداماتی ‌ می ‎شود که پزشک آن را توصیه کند. هیچ دلیل پزشکی برای لیفت وجود ندارد و نمی‌توان بابت آن از پزشک توصیه دریافت کرد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

یکی از عوامل مهم در زیبایی صورت بینی (دماغ) است که با روش های مختلف که در این مطلب بیان شد می‌توان بینی را زیبا کرد مثلا با استفاده از لیفت بینی، چسب لیفت بینی، عمل زیبایی بینی یا لیفت بینی با نخ است که سعی شد به طور کامل در مورد تمام این موارد توضیح داده شود.لیفت بینی اهمییت بسیار بالایی دارد و امروزه افراد زیادی به دنبال زیبایی صورت خود هستند.

شما می توانید از بهترین متخصص زیبایی پوست و جراح پلاستیک و زیبایی نوبت رزرو کنید و زیر نظر بهترین متخصصان پوست درمان شوید. در سایت دکترتو امکان مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین دکتر پوست و مو و مشاوره آنلاین جراحی پلاستیک برای شما فراهم شده است.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

پرسش‌های متداول

چسب بینی یکی از روش ها فوری و راحت است و قیمت آن با توجه به برند متفاوت است.

لیفت بینی با نخ یک روش بسیار جدید است، که باعث ایجاد تغییرات طبیعی با نتایج فوری می‌شود. در این روش می‌توان تیغه بینی، نوک بینی یا هر دو را کشیده، تا بینی صاف شود.

لیفت بینی دائمی با عمل زیبایی بینی انجام می‌شود. سایر روش‌ها مانند تزریق فیلر بینی برای بینی گوشتی و استخوانی معمولا تا حداکثر ۲ سال جوابگو هستند.

از آنجایی که لیفت بینی بدون جراحی و فقط شامل تزریق نخ برای تغییر شکل بینی است، دارای حداقل عوارض جانبی است. در این نیازی به چاقو نیست، بنابراین زخم طولانی مدت و تورم مداوم هم وجود ندارد اما تاثیر آن کوتاه‌تر از عمل جراحی است.

معمولا حداکثر تا ۲۴ ماه دوام دارد.

خیر، عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی می‌تواند شکل و اندازه بینی را برای دستیابی به اهداف زیبایی شما تغییر دهد.

متخصصان سنین بالای ۱۸ سال (بین ۲۰ تا ۴۰) را پیشنهاد می‌کنند زیرا پوست بینی بافت انعطاف‌پذیر و ارتجاعی مناسب را خواهد داشت.
از هایفوتراپی هم می‌توان برای لیفت بینی و رفع خطوط روی بینی نیز استفاده کرد که نتیجه مطلوبی ایجاد می‌کند.

امتیاز شما به مقاله:
(4.4از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره لیفت بینی

  1. ناشناس گفت:

    دماغ دخترم سن ۴۲ سال دارد دوبچه داره
    مشگل دماغ از بقل قوزک هستش از روبرو مثل عقاب برای این قوزک چکار باید کرد در منزل بدون جراحی

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      با توجه به استخوانی بودن فرم بینی شاید بدون جراحی اثر انچنانی نداشته باشد
      از چسب لیفت و یا یخ درمانی می شود امتحان کرد

  2. سحر گفت:

    ببخشید یه سوال نمیشه بعد از لیفت بینی با ژل چسپ زد ؟ مشکلی نداره؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      بعد از تزریق ژل بینی نباید چسب زده شود.

  3. شادي جاوداني گفت:

    ممنونتون میشم اسم یه دکتر خوب براب لیفت بینی با نخ رو بفرماییى

    1. همیار دکترِتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برخی متخصصان گوش، حلق و بینی در زمینه زیبایی لیفت را انجام می دهند. در این لینک لیستی از متخصصان وجود دارد.
      متخصص گوش و حلق و بینی

      1. ناشناس گفت:

        یک سال بعد از لیفت بینی می توان عمل جراحی بینی انجام داد؟مشکلی ایجاد نمی شه؟!

        1. همیار دکترِتو گفت:

          دوست عزیز
          این موضوع از جراح پلاستیک بینی با معاینه حضوری پرسیده شود.

    2. Rt گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۹سالمه میتونم لیفت بینی انجام بدم؟

      1. همیار دکترِتو گفت:

        دوست عزیز
        محدودیت سنی ندارد و اگر شرایط انجام را داشته باشید و در فرم بینی شما تاثیر داشته باشد این کار انجام می شود.