فیلر بینی چیست؟ تزریق ژل برای لیفت بینی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فیلر بینی برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شود. تزریق ژل به بینی باعث ایجاد حجم و از بین رفتن برآمدگی روی تیغه بینی می‌شود.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

فیلر بینی چیست؟
کاور پادکست دکترتو

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید

لب

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق ژل به بینی چند سالی است، که رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داشته است. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود.

در صورتی که قصد انجام روش زیبایی بدون عمل جراحی با فیلر بینی را دارید، بهتر است با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته و سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید. متخصص پس از معاینه و بررسی نوع بینی شما، بهترین متد زیبایی را پیشنهاد می‌دهد.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اینفوگرافی سؤالات رایج در مورد فیلر بینی
اینفوگرافی سؤالات رایج در مورد فیلر بینی

·       ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

برندهای تجاری مطرح که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، در لیست زیر معرفی شده‌اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane
انواع برند فیلر
برند Restylane یکی از برندهای مطرح فیلر است و حاوی اسید هیالورونیک می‌باشد.

·       ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است.

برند فیلر بینی
برند Radiesse برای لیفت بینی و اصلاح فرم آن استفاده می‌شود.

تزریق ژل دائمی به بینی

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.


فیلر بینی استخوانی

افرادی که بینی استخوانی دارند، کاندید مناسب‌تری برای تزریق ژل هستند. این افراد معمولا از قوز بینی خود ناراضی هستند. پزشک با تزریق فیلر در بالا و پایین برآمدگی آن را برطرف کرده و تیغه را صاف می‌کند. برخی بینی‌های استخوانی حالت افتاده داشته و با تزریق ژل در نوک بینی می‌توان خطای دید ایجاد کرد.

ممکن است، دکتر پوست پس از معاینه بینی در کنار فیلر استفاده از نخ را نیز پیشنهاد دهد. نخ برای لیفت بینی و رفع افتادگی آن تاثیر بهتری ایجاد می‌کند. فیلر نیز قوز بینی را از بین می‌برد. در روش لیفت با نخ پزشک نخ مخصوص را زیر پوست قرار داده و به سمت بالا می‌کشد.

دنبال متخصص برای تزریق فیلر بینی می‌گردی؟

دکترتو کنارته!

فیلر بینی گوشتی

فیلر بینی در بسیاری از مدل‌های بینی کاربرد دارد. فرم بینی‌های گوشتی با تزریق درست ژل اصلاح می‌شود. البته کلیه روش‌های غیرجراحی تغییرات جزئی ایجاد می‌کنند. برای تغییرات چشمگیر پزشک روش جراحی بینی را پیشنهاد می‌دهد. افرادی که بینی بسیار بزرگ و گوشتی دارند، با تزریق فیلر به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. اما در مورد بینی‌های کوچک‌تر پزشک با تزریق فیلر در تیغه و نوک بینی حالت کشیده ایجاد می‌کند.

افراد با بینی گوشتی بهتر است، به جای فیلر از روش‌های کوچک‌کننده بینی مانند آمپول کوچک کننده بینی استفاده کنند. این آمپول حاوی آنزیم هیالاز بوده و با بی‌حسی تزریق می‌شود. معمولا برای این روش یک جلسه کافی نبوده و پزشک با توجه به سایز بینی بین ۲ تا ۶ جلسه درمان تجویز می‌کند.

برای کوچک شدن بینی محصولاتی به نام ژل کوچک‌کننده بینی یا کرم کوچک‌کننده بینی نیز وجود دارد. این نوع محصول با قرارگیری روی پوست باعث افزایش تنفس سلولی و چربی سوزی می‌شود. کرم کوچک‌کننده طی چند ماه بینی را کوچک می‌کند. بهتر است، قبل از استفاده از این کرم‌ها با متخصص پوست مشورت کنید. برخی از برندهای این نوع ژل که در بازار موجود است، عبارتند از:

  • ژل بینی گامنو
  • ژل بینی لارا
  • ژل بینی آگوستا
  • ژل بینی الیزا

نکات مهم قبل از تزریق ژل بینی

از آن‌جایی که تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی است، نیازی به آمادگی خاصی ندارد. پس از جلسه مشاوره اولیه می‌توان برای تزریق ژل آماده شد. تنها باید از مصرف برخی داروها چند هفته پیش از تزریق خودداری کرد. اگر از داروها یا مکمل‌های زیر استفاده می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. معمولا متخصص مصرف این داروها را ۳ هفته قبل از تزریق ژل منع می‌کند.

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • کندرویتین
  • اکیناسه
  • افدرا
  • گلوکوزامین
  • جینکوبیلوبا
  • جنسینگ
  • خارشیر
  • قرص سیر
  • قهوه

مصرف این داروها و مکمل‌ها باعث افزایش خونریزی و کبودی می‌شود. این داروها رقیق‌کننده خون بوده و پیش از هر نوع عمل جراحی یا بدون جراحی باید مصرف آن‌ها را قطع کرد.


مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

با توجه به میزان تزریق فیلر به بینی بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار بازگردند. بعد از تزریق باید از خاراندن این ناحیه خودداری کنید. مالش و فشار روی فیلرها مضر بوده و باید از این کار جلوگیری کنید. در واقع باید اجازه دهید، که فیلر با خطوط زیر پوست سازگار شده و در جای خود تثبیت شود.

در عرض ۴ تا ۷ روز فیلر تثبیت شده و نتایج به خوبی قابل مشاهده است. برجستگی‌ها و برآمدگی‌های ناهماهنگ روی بینی صاف می‌شود. معمولا متخصصان توصیه می‌کنند، در چند روز اول پس از تزریق آب زیاد بنوشید تا ماندگاری فیلر بیشتر شود.

عکس قبل و بعد فیلر بینی
عکس قبل و بعد تزریق فیلر و از بین رفتن برجستگی تیغه بینی

ماندگاری فیلر بینی

تزریق فیلر دائمی نبوده و پس از مدتی جذب می‌شود. بیشتر فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود داشته و جذب آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. ماندگاری فیلر بینی به برند مورد استفاده و شرایط شخص بستگی دارد. به طور کلی فیلرها ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.

همین حالا برای لیفت بینی اقدام کن!

مزایای فیلر بینی

علاوه بر ظاهر خوبی که می‌توان با تزریق ژل بینی ایجاد کرد، این روش مزایای دیگری نیز برای شخص دارد.

  • نیازی به بیهوشی نیست.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • در حین عمل هیچ دردی احساس نمی‌شود.
  • یک روش بسیار سریع است و حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • عوارض جانبی در حداقل سطح ممکن است.
  • متخصص با توجه به نوع بینی و انتظارات شما با ژل، مدل مناسب را ایجاد می‌کند.
  • نوک بینی را برجسته می‌کند.
  • با ایجاد حجم باعث تقارن در دو طرف بینی می‌شود.
  • در صورت عدم رضایت قابل بازگشت به حالت اولیه است.
  • می‌تواند برای افرادی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند، یک روش آزمایشی باشد.
مزایای فیلر بینی
تزریق فیلر بینی عوارض بسیار کمی داشته و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

مهم‌ترین معایب فیلر بینی

عوارض جانبی فیلر بینی بسیار کم است و در بیشتر افراد شامل قرمزی، حساسیت و تورم می‌شود. تمامی این موارد ظرف چند روز از بین می‌روند. احتمال برخی خطرات نادر مانند نکروز یا از دست دادن بینایی پس از تزریق وجود دارد. نابینایی به دلیل آسیب به رگ‌های خونی حین تزریق اتفاق می‌افتد. به همین دلیل انتخاب بهترین دکتر پوست برای تزریق بسیار مهم است.

از دیگر معایب تزریق ژل به بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روش موقتی بوده و در طولانی‌ مدت هزینه زیادی دارد.
  • برای افراد با برجستگی شدید تیغه بینی مناسب نیست.

انواع فیلر بینیقیمت‌های آنها در سال ۱۴۰۲
فیلر ژنیال برای بینی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
فیلر نورامیسکلا برای بینی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
فیلر رووفیلحدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
فیلر ریوانس کاناداحدود ۱۳ میلیون تومان
انواع فیلر بینی و قیمت‌های آنها در سال ۱۴۰۲

هزینه فیلر بینی

در تعیین قیمت فیلر بینی عوامل مختلفی دخیل هستند. متخصص پس از بررسی نوع بینی و انتظارات شما میزان استفاده از فیلر را مشخص می‌کند. اگر برای پر کردن قسمت‌های خالی بینی به ژل زیادی نیاز باشد، هزینه تزریق ژل به بینی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این مورد نوع فیلر استفاده شده نیز مهم است. برخی ژل‌ها قیمت بیشتری داشته و دوام بیشتری هم دارند.

تزریق ژل به بینی یک روش زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل بیمه درمانی هزینه‌های مربوط به آن را پوشش نمی‌دهد. در صورتی که یک روش برای درمان و با توصیه پزشک انجام شود، هزینه‌های آن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.


روش‌‌های ترکیبی همراه با ژل بینی

بینی یکی از قسمت‌هایی است، که متناسب بودن آن در مقایسه با دیگر اجزای صورت مشخص می‌شود. فیلر با ایجاد حجم باعث بزرگ شدن بینی می‌شود. برخی افراد ممکن است، لب‌های باریکی داشته باشند و پس از تزریق ژل، بینی آن‌ها بزرگ دیده شود. در این حالت می‌توان حجم لب‌ را افزایش داد. افزایش حجم لب با تزریق ژل یا پروتز لب امکان‌پذیر است.

برخی افراد نیز پوست شل و افتاده‌ای دارند. زمانی که فیلر به بینی تزریق می‌شود، پوست این ناحیه صاف شده و چین و چروک آن از بین می‌رود. در این حالت افتادگی پوست بقیه قسمت‌های صورت بیشتر از قبل به چشم می‌آید. متخصص پوست برای این افراد لیفت صورت را پیشنهاد می‌دهد. لیفت صورت با تزریق ژل، استفاده از نخ، بوتاکس یا جراحی انجام می‌شود.


فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل بینی برای افرادی که دچار نواقص کوچک در بینی هستند، مناسب است. با استفاده از فیلر برآمدگی‌ کوچک روی بینی رفع شده و لیفت بینی انجام می‌شود. افرادی که بینی بزرگی دارند یا برآمدگی روی بینی آن‌ها شدید است، باید با متخصص بینی مشاوره داشته و برای جراحی زیبایی معاینه شوند. زیرا فیلر چنین مشکلاتی را برطرف نمی‌کند.


فیلر بینی چه عوارضی دارد؟

روش‌های بدون جراحی عوارض بسیار کمی دارند. پس از تزریق فیلر بینی کمی قرمزی و تورم مشاهده خواهید کرد. در صورتی که متخصص تجربه کافی داشته و قبل از تزریق داروی خاصی مصرف نکرده باشید، احتمال کبودی بسیار کم است.

عوارض فیلر
فیلر بینی عوارض بسیار کمی داشته و فقط کمی قرمزی ایجاد می‌کند.

فیلر بینی بهتر است یا نخ؟

در روش لیفت بینی با نخ متخصص با استفاده از نخ مخصوص بینی را به سمت بالا می‌کشد. این نخ‌ها معمولا خاردار هستند. با قرارگیری نخ زیر پوست خارها باعث عدم حرکت آن می‌شوند. هر دو روش زیبایی غیرتهاجمی بوده و کمترین عوارض را در پی دارند. متخصص با بررسی بینی و انتظارات شما ممکن است، روش تزریق فیلر یا روش استفاده از نخ را پیشنهاد دهد. اگر می‌خواهید بینی شما به سمت بالا کشیده شود، استفاده از نخ گزینه بهتری است. اما برای ایجاد تیغه صاف باید از ژل استفاده کرد.


آیا فیلر بینی درد دارد؟

تزریق فیلر بینی درد زیادی ندارد. متخصص پیش از تزریق توصیه می‌کند، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کنید. فیلرهای جدید حاوی مقداری بی‌حسی موضعی بوده و درد را بسیار کاهش می‌دهند. اگر از این فیلرها برای تزریق استفاده کنید، نیازی به کرم بی‌حسی نیست.


آیا فیلر بینی را کوچک می‌کند؟

فیلر در واقع با ایجاد حجم در زیر پوست باعث بزرگ شدن بینی می‌شود. اما متخصص با تزریق دقیق و مناسب خطای دید ایجاد کرده و نواقص بینی را برطرف می‌کند. با از بین رفتن برآمدگی تیغه، برجسته شدن نوک بینی و ایجاد تقارن در دو طرف نتیجه خوبی به دست می‌آید و بینی کوچک دیده می‌شود.


چگونه فیلر بینی را از بین ببریم؟

نتایج حاصل از تزریق فیلر دائمی نیست و پس از چند ماه از بین می‌رود. اما در صورتی که از نتیجه راضی نبوده و می‌خواهید فورا ژل از بین برود، یک راه وجود دارد. برخی پزشکان از تخلیه ژل بینی با آنزیم استفاده می‌کنند. یک نوع آنزیم خاص به بینی تزریق شده و باعث از بین رفتن فیلر می‌شود. تزریق آنزیم کمی دردناک است. به همین دلیل توصیه متخصصان این است، که مدتی صبر کنید تا ژل خود به خود جذب شده و از بین برود.

چگونه بهترین متخصص پوست را برای تزریق فیلر بینی پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی باید به تجربه پزشک و مجوزهای او دقت کنید. پزشک باتجربه قبل از انجام فیلر بینی، مراجعه‌کننده را معاینه کرده و پس از اطمینان از مناسب بودن این روش آن را پیشنهاد می‌دهد. متخصص باید در روش‌های مختلف زیبایی مهارت داشته باشد. در این صورت می‌تواند از میان گزینه‌های متنوع بهترین مورد را به شما معرفی کند.

داشتن مجوز به معنای آموزش تزریق فیلر و دیگر روش‌های زیبایی است. در این صورت پزشک با بروز هر مشکلی می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد. مورد مهم دیگر برای انتخاب بهترین متخصص پوست دیدن نمونه کارهای پزشک است. عکس قبل و بعد مراجعه‌کنندگان از زوایای مختلف نوع کار پزشک را به خوبی نشان می‌دهد. با دیدن این عکس‌ها متوجه می‌شوید، که نتیجه تزریق ژل بینی به نتیجه دلخواه شما شباهت دارد یا نه.

اگر قصد تزریق فیلر بینی را دارید، می‌توانید به لیست پزشکان متخصص پوست در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر تعیین وقت امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. در جلسه مشاوره سوالات خود را مطرح کنید تا بهترین تصمیم را برای زیبایی خود بگیرید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

امتیاز شما به مقاله:
(4.3از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
عاشق نوشتن، یادگیری و تجربه‌های جدید ... با هر بار نوشتن بیشتر یاد می‌گیرم. خوشحالم در دکترتو فرصت تولید محتوا در دنیای پزشکی و ارتقاء سلامت جامعه را دارم.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره فیلر بینی

  1. ناشناس گفت:

    سلام ، کسی که قرص پلاویکس میخوره میتونه فیلر انجام بده

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      بله زیر نظر پزشک انجام دهید

  2. افسانه گفت:

    ایا بینی گوشتی فیلر بهتر است یا آنزیم ک کوچیک تر شود؟؟

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام
      تزریق آنزیم به‌ عنوان یک روش زیبایی برای ترمیم بینی‌های گوشتی مناسب است

  3. aylin گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدون پریودی هنگام فیلر بینی تاثیر داره یانه

    1. همیارِ دکترِتو گفت:

      سلام ایلین عزیز
      خیر