بوتاکس بینی چه تاثیری در زیبایی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رینوپلاستی غیرجراحی، تکنیک زیبایی است که با استفاده از تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی می‌تواند شکل بینی را به صورت موقت تغییر بدهد. افرادی که نمی‌خواهند عمل جراحی انجام دهند و از ظاهر بینی خود رضایت چندانی ندارند، برای تغییرات کوچک و رفع نواقص ظاهری جزیی می‌توانند گزینه مناسبی برای بوتاکس بینی باشند. تاثیر این تکنیک تا 6 ماه ماندگاری دارد و در صورت تمایل می‌توانید تمدید کنید.

approved-by-doctors

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان متخصص دکترتو

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان دکترتو مشاوره بگیرید.

زمان مطالعه : 7 دقیقه
بالا بردن نوک بینی با بوتاکس

بوتاکس بینی با منقبض کردن فعالیت عضلاتی که پره‌های بینی را به دو طرف و نوک بینی را به سمت پایین کشیده می‌تواند بینی پهن را باریک‌تر کند. برخلاف عمل جراحی بینی، بوتاکس کاری با تغییر ساختار استخوان ندارد و فقط پره‌های بینی را جمع کرده و نوک بینی را به سمت بالا می‌کشد به طوری که ظاهر بینی باریکتر شود.

بینی زیبا و بدون نقص از نظر هرکسی تعریف متفاوتی دارد. تا همین چند سال پیش، رینوپلاستی تنها راهکار باریک‌تر کردن بینی‌های پهن بود اما امروزه با روش‌های غیرجراحی مانند بوتاکس می‌توان در زمان کمتر به نتیجه دلخواه رسید. در ادامه با ما باشید تا با بوتاکس بینی، کاربرد، مزایا و عوارض احتمالی آن بیشتر آشنا شوید.

اگر قصد بوتاکس بینی را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بوتاکس بینی چیست؟

تزریق بوتاکس به بینی روش غیرجراحی، غیرتهاجمی برای از بین بردن چروک‌های بینی و بالا کشیدن و لیفت نوک بینی است. در این تکنیک دیگر نیازی به بیهوشی و دوره نقاهت طولانی نیست، بلکه با تزریق ماده سمی بوتولونیوم به بینی می‌توان ظاهر بینی‌های پهن را باریک‌تر کرد و نوک بینی را به سمت بالا لیفت کرد. چروک‌های ریزی که معمولا بعد از خندیدن روی بینی ظاهر شده هم با بوتاکس بینی از بین می‌روند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد بوتاکس بینی

بوتاکس روش زیبایی محبوبی برای از بین بردن چروک و خطوط‌های سطحی است که برای باریک کردن بینی هم استفاده می‌شود. بوتاکس بینی به عضلات دو طرف بینی تزریق شده تا انقباض عضلانی این ناحیه را کمتر کند و چروک‌های بینی را صاف نماید.

پره‌های بینی (سوراخ بینی) برخی افراد حین خندیدن زیادی باز و بزرگ می‌شود اما بوتاکس بینی با آزاد کردن ماهیچه‌های گشادکننده سوراخ بینی خلفی که پره‌های بینی را به دو طرف کشیده و باعث باز شدن آن‌ها می‌شود، سوراخ‌های بینی را کوچک‌تر می‌کند. مهمترین کاربردهای این تکنیک عبارتند از:

  • کاهش خطوط و چین‌های افقی و عمودی مربوط به بینی
  • کاهش بروز انقباضات عضلات بینی
  • لیفت نوک بینی
  • تغییر شکل و ظاهر بینی

متن انگلیسی:
Compared to traditional rhinoplasty, a nonsurgical nose job has limitations. For example, with botox, your nose can’t be made smaller and results only last up to six months
ترجمه متن:
در مقایسه با رینوپلاستی سنتی، زیبایی بینی بدون جراحی محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال، با بوتاکس، بینی را نمی‌توان کوچکتر کرد و نتایج فقط تا شش ماه باقی می‌ماند.

clevelandclinic

۱. بوتاکس بینی گوشتی

بوتاکس بینی بیشتر برای بینی‌های گوشتی مناسب است که مشکل قوز یا برجستگی استخوانی ندارند و با چند تغییر کوچک مانند لیفت نوک بینی یا نزدیک‌تر کردن سوراخ‌های بینی به هم ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کنند.

‏۲. بوتاکس پره بینی

بوتاکس پره بینی تکنیکی کم تهاجمی برای اصلاح فرم بینی است که برای بینی‌های استخوانی، با قوز یا انحراف تیغه بینی توصیه نمی‌شود. تزریق بوتاکس به پره‌های بینی با آزادسازی و از کار انداختن عضلات پره‌ها باعث شده که پره‌های بینی حین حرف زدن یا خندیدن کشیده نشوند، درنتیجه بینی باریک‌تر به‌نظر می‌رسد.

۳. بالا بردن نوک بینی با بوتاکس

یکی از کاربردهای اصلی بوتاکس بینی، بالا بردن نوک بینی افتاده است. بوتاکس سیگنال‌های عصبی انتقال پیام انقباض ماهیچه‌ها را مسدود می‌کند. تزریق بوتاکس به عضلات نوک بینی می‌تواند افتادگی این قسمت را برطرف کرده و نوک بینی را بالا بکشد.

البته لازم به ذکر است که بالا بردن نوک بینی با بوتاکس راهکار موقتی است که نهایت تا شش ماه ماندگاری دارد و بعد از آن باید تمدید شود. بیشتر افرادی که رینوپلاستی انجام دادند اما فرم نوک بینی دلخواهشان نیست از راهکار بالا بردن نوک بینی با بوتاکس کمک می‌گیرند.

از نوک بینی افتاده خسته شدی؟

برای تزریق بوتاکس نوبت بگیر.

کوچک کردن بینی با بوتاکس

بوتاکس ماده سمی است که با از کار انداختن عضلات ناحیه تزریق شده، اثر خود را برجای می‌گذارد. زمانی که بوتاکس به بینی تزریق می‌شود، ماهیچه‌هایی که پره‌های بینی را پایین کشیده منقبض و غیرقابل حرکت می‌شوند در نتیجه ظاهر بینی باریک‌تر نشان داده می‌شود اما تاثیری روی کوچک کردن بینی ندارد.

بوتاکس بینی بیشتر روشی برای افرادی با سوراخ یا پره‌های بینی گشاد و پهن به‌شمار می‌آید. روش‌های زیبایی غیرجراحی کمی حجم بینی را افزایش می‌دهند اما تاثیری روی کوچک کردن آن ندارند.

بوتاکس بینی برای چه کسانی مناسب است؟

کاندیدای مناسب برای بوتاکس بینی، زنان و مردانی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند و شرایط زیر را دارند:

  • نوک بینی افتاده و رو به پایین دارند.
  • افرادی که نوع بینی آن‌ها گوشتی است.
  • آن‌هایی که نقص ظاهری کوچکی در فرم بینی دارند مانند بینی پهن، سوراخ گشاد و پره‌های باز
  • افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند.
  • بیماران خودایمنی مزمن مانند مبتلایان لوپوس
  • افرادی که از چین و چروک اطراف و روی بینی خود رنج می‌برند.

بوتاکس بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این تکنیک روش کم خطر و غیرتهاجمی است که نواقص ظاهری کوچک، چین و چروک‌های روی بینی، نوک بینی افتاده یا پره‌های پهن را برطرف می‌کند اما گزینه مناسبی برای همه نیست. افراد با شرایط زیر نباید بوتاکس بینی انجام دهند:

  • عفونت فعال در ناحیه تزریق بوتاکس
  • سابقه حساسیت یا واکنش آلرژیک به مواد بوتاکس
  • مشکلات تنفسی یا عوارض جدی در ناحیه بینی
  • افرادی که دارای عضلات پره بینی ضعیف هستند یا به علت مشکلات عضلانی کنترل صحیح روی عضلات پره بینی ندارند.
  • مصرف داروهای خاص یا داروهای انعقاد خون
  • خانم‌های باردار یا شیرده
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • بیماران قلبی عروقی حاد، اختلال انعقادی، مبتلایان بیماری عفونی و التهابی
  • بیماران ام اس یا نارسایی کلیوی
عکس بوتاکس بینی را مشاهده می کنید.
بالا بردن نوک بینی با بوتاکس راهکار موقتی است که نهایت تا شش ماه ماندگاری دارد و بعد از آن باید تمدید شود.

فواید بوتاکس بینی

از مزایا و فواید بوتاکس بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکنیک سریع، راحت، بدون درد و خونریزی که نهایت ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • عدم نیاز به بی هوشی عمومی، جراحی، برش و بخیه
  • دوره نقاهت کوتاه که بیمار بلافاصله می‌تواند به روتین عادی زندگی بازگردد.
  • عوارض جدی و خطرناکی ندارد.
  • نتیجه نهایی دو هفته بعد تزریق مشخص می‌شود.
  • هزینه کمتر نسبت به رینوپلاستی
  • رفع نواقص ظاهری و کوچک

ایا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟

بوتاکس بینی روشی برای بهبود فرم و زیبایی ظاهری بینی است که چین و چروک‌های دور و روی بینی را کم کرده و افتادگی بینی را برطرف می کند. البته یادتان نرود که نتیجه نهایی این تکنیک تفاوت زیادی با نتیجه رینوپلاستی دارد، پس انتظارات غیرواقعی نداشته باشید.

بوتاکس بینی صرفا برای رفع نواقص ظاهری کوچک، لیفت و بالا کشیدن نوک بینی و نزدیک‌تر کردن پره‌های بینی به هم به کار می‌آید و تاثیری روی کوچک کردن بینی ندارد، فقط از نظر ظاهری بینی باریک‌تر و قلمی‌تر به نظر می‌رسد.

روش انجام بوتاکس بینی (بوتاکس بینی چگونه است؟)

پیش از هر کاری، پزشک متخصص مجرب و ماهری انتخاب کنید و با مشورت و تشخیص او مطمئن شوید که گزینه مناسبی برای بوتاکس بینی هستید. برای انجام بوتاکس بینی، پزشک نواحی اطراف و روی بینی را با کرم بی حسی موضعی می‌پوشاند. بعد از اینکه بی حسی اثر کرد، نواحی که باید تزریق شود را ضدعفونی و تمیز کرده و بعد علامت‌گذاری می‌کند.

با سوزن نازکی میزان دوز مورد نیاز را به نواحی تعیین شده تزریق می‌کند. نحوه تزریق و محل آن‌ها اهمیت زیادی در شکل نهایی بینی دارد. حتما دقت کنید که دو طرف بینی متقارن باشند. از روز دوم به بعد بوتاکس بینی کم کم اثر خود را نشان می‌دهد و بعد دو هفته اثرات کاملا پدیدار می‌شوند. 

بوتاکس کنار بینی

تزریق بوتاکس کنار بینی یا قاعده کلوما بینی باعث افزایش انحنا و بالا کشیدن نوک بینی می‌شود و برای افرادی است که دچار افتادگی بینی کم هستند. به علاوه اینکه بوتاکس کنار بینی می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن سوراخ‌های بینی شده و پره‌ها را  به هم نزدیک کند.

ماندگاری بوتاکس بینی

ماندگاری بوتاکس در بیشتر بیماران بین ۳ تا ۴ ماه است و به مرور زمان، اثر آن در بدن از بین می‌رود. اگر بیمار از نتیجه کار راضی باشد می‌تواند دوباره آن را تمدید کند.

می‌خوای بوتاکس بینی رو امتحان کنی؟ برای ماندگاری بیشتر حتما مشاوره بگیر.

تاثیر بوتاکس بینی بعد از چند روز مشخص میشود؟

چند روزی طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس به صورت کامل مشخص شود. ۳ تا ۴ روز بعد از انجام بوتاکس بینی، اولین نشانه‌های تاثیر آن ظاهر می‌شوند و حدود ۱۴ روز طول می‌کشد تا حداکثر نتیجه بوتاکس مشخص شود.  

آمادگی برای انجام بوتاکس بینی

حدود یک هفته قبل از بوتاکس بینی با پزشک خود درباره هرگونه سابقه تبخال صحبت کنید. چرا که تزریق بوتاکس ممکن است باعث تحریک و بیرون زدن تبخال شود. در این صورت پزشک داروی پیشگیری تجویز می‌کند. از چند روز قبل، از انجام کارهای زیر پرهیز کنید:

  • قطع مصرف رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین ۳ تا ۵ روز قبل بوتاکس
  • برای کاهش ریسک کبودی چند روز قبل تزریق بوتاکس بینی از مصرف الکل خودداری کنید.
  • دو روز قبل بوتاکس، مصرف رتینول را قطع کنید.
  • برای پیشگیری از سرگیجه روز تزریق گرسنه نباشید.

مراقبت های بعد از بوتاکس بینی

در رابطه با مراقبت های بعد از بوتاکس بینی همان اقدامات ضروری قبل بوتاکس را رعایت کنید و از انجام هر کاری که ممکن است به پوست آسیب برساند یا روی عضلات اثر منفی بگذارد خودداری نمایید:

مراقبت های بعد از بوتاکس بینیمدت زمان نکات مراقبتی
خودداری از لمس، فشار یا ماساژتا چند روز بعد از تزریق
خوابیدن روی صورت ممنوع است.تا چند روز بعد از تزریق
کاهش حرکات صورتتا چند روز به حداقل برسانید.
خم نکردن سرتا چند ساعت اول بعد از تزریق
خودداری از دراز کشیدنتا ۸ ساعت بعد از تزریق
اجتناب از فعالیت‌های بدنی سنگینتا یک روز بعد، بالا رفتن فشار خون می‌تواند کبودی و ورم را تشدید کند.
اجتناب از تماس با نور خورشید و گرماتا چند روز بعد، افزایش خطر کبودی و ورم
ممنوعیت مصرف الکلتا ۲۴ ساعت بعد، افزایش ریسک کبودی
پرهیز از مصرف رقیق کننده‌های خونتا یک روز بعد، جلوگیری از خطر خونریزی
ممنوعیت استفاده از حمام، شنا، استخرتا ۲۴ ساعت بعد، جلوگیری از خطر عفونت
مراقبت های بعد از بوتاکس بینی

عوارض بوتاکس بینی

بوتاکس بینی روشی کم تهاجمی با حداقل عوارض است اما در مواردی ممکن است عوارض بوتاکس باعث بروز مشکلاتی برای فرد شود از جمله:

  • کبودی، قرمزی و تورم در نواحی تزریق
  • خارش و سوزش پوست
  • عفونت
  • عدم تقارن در پره‌های بینی
  • بدفرم شدن بینی
  • سردرد و حالت تهوع
  • دوبینی

هزینه بوتاکس بینی در دکترتو کلینیک

قیمت بوتاکس بینی به فاکتورهای مختلفی ازجمله میزان دوز، برند بوتاکس، ناحیه تزریق، شرایط فرد و تخصص پزشک بستگی دارد. موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز روی هزینه تاثیر می‌گذارد. جهت اطلاع از قیمت بوتاکس در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

کوچک کردن بینی با بوتاکس ممکن نیست.
بوتاکس بینی بیشتر روشی برای افرادی با سوراخ یا پره‌های بینی گشاد و پهن به‌شمار می‌آید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

بوتاکس بینی، تکنیک زیبایی است که با استفاده از تزریق سم می‌تواند شکل بینی را به صورت موقت تغییر بدهد. افرادی که نمی‌خواهند عمل جراحی انجام دهند و از ظاهر بینی خود رضایت چندانی ندارند، برای تغییرات کوچک و رفع نواقص ظاهری جزیی می‌توانند گزینه مناسبی برای بوتاکس بینی باشند. تاثیر این تکنیک تا ۶ ماه ماندگاری دارد و در صورت تمایل می‌توانید تمدید کنید.

بوتاکس بینی بیشتر برای بینی‌های پهن با پره‌های گشاد، نوک بینی افتاده، و بینی‌های گوشتی مناسب است که با آزاد کردن عضلات بینی، باعث باریک‌تر دیده شدن بینی و کوچک‌تر شدن پره‌ها می‌شود. برای اینکه از نتیجه کار راضی باشید و عوارض جدی و خطرناکی ایجاد نشود حتما این کار را نزد پزشک متخصص انجام دهید.

قبل از انجام بوتاکس بینی حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

پرسش‌های متداول

تزریق بوتاکس سریع و راحت، بدون درد با بی حسی موضعی توسط سوزن‌های نازک انجام می‌شود و نهایت 30 دقیقه طول بکشد.

بوتاکس نوک بینی بعد از رینوپلاستی اول و دوم مجاز است، به خصوص برای افرادی که افتادگی نوک بینی‌شان بعد عمل برطرف نشده است.

بهترین زمان تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی یک ماه و نیم بعد است و ایرادی ندارد.

بله یکی از کاربردهای اصلی بوتاکس بینی کوچک کردن پره‌های بینی است که باعث باریک‌تر دیده شدن بینی می‌شود.

امتیاز شما به مقاله:
(3.9از5)
دسته بندی:
برچسب:
منبع:
از سال ۹۵ فعالیت خود را در حوزه تولید و مدیریت محتوا آغاز کرده‌ام و همیشه مشتاق روبرویی با موقعیت‌های جدید شغلی‌ هستم. آشنایی با دنیای متفاوت در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال کردن سبک زندگی سالم تشویق می‌کند. به همین دلیل همکاری‌ام با دکترتو شروع شد.
مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نظرات درباره بوتاکس بینی

  1. شهرام گفت:

    درودبرشما تاچه اندازه نوک بینی را بالا میکشد.

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      پزشک تزریق کننده فیلر که در زمینه زیبایی کار می کند با معاینه و مراجعه شما را از نظر کاندید تزریق بررسی می کند.

  2. پارمیس گفت:

    سلام من ۴۰ سالمه میخام عمل بینی انجام بدم ولی ترس دارم…دماغم هم گوشتی هس…یعنی بوتاکس بینی تاثیر داره؟و اینکه هزینه حدودا چقده؟؟

    1. همیار دکترِتو گفت:

      دوست عزیز
      ممکنه شما بتونید از فیلربینی استفاده کنید که در مطب متخصصان پوست انجام می شود و بسته به میزان سی سی و برند آن قیمت متفاوت است.